[A024] Blankenburgverbinding (Maasdeltatunnel)

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

[A024] Blankenburgverbinding (Maasdeltatunnel)

Bericht door Mark » ma 04 nov 2013, 16:18


Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Mark » ma 04 nov 2013, 18:39

A24: Aanleg Blankenburgverbinding
Afbeelding

Wegen:
Traject: Tussen bij Vlaardingen en bij Rozenburg
Uitvoeringsperiode: 2018 - 2024
Lengte: 4 kilometer
Kosten: €1,1 miljard
Gereed: 2024
Toekomstige configuratie: 2x3 rijstroken
Toekomstige status: Autosnelweg
Toekomstige maximumsnelheid: 100 km/h
Status: Realisatie

De A24 is een geplande autosnelweg in Nederland die de A20 bij Vlaardingen met de A15 bij Rozenburg moet verbinden. Het gehele tracé, in totaal ongeveer 4 kilometer lang, zal verdiept worden aangelegd met 2x3 rijstroken. In totaal zal 1500 meter worden ondertunneld, met de Hollandtunnel (voorheen Aalkeettunnel) en de Maasdeltatunnel (voorheen Blankenburgtunnel). De Hollandtunnel zal een landtunnel worden, die onder de Aalkeetpolder zal doorlopen. De Maasdeltatunnel wordt een afzinktunnel, die het Scheur bij Rozenburg zal gaan kruisen. De eerste plannen waren om de tunnelelementen te bouwen in het bouwdok van Barendrecht. Besloten is echter om de twee tunnelelementen van de Maasdeltatunnel op locatie zelf te bouwen.

Eveneens onderdeel van het project is het verbreden van de A20 tussen knooppunt Kethelplein en het nieuwe knooppunt Vlaardingen naar integraal 2x3 rijstroken. De spitsstrook (plusstrook) op de A15 tussen afritten 14 en 15 wordt opgeheven door het verwachte lagere verkeersaanbod.

Concrete punten:
  • Aanleg knooppunt Vlaardingen tussen A20 en A24 (halve sterknooppunt)
  • Aanleg Hollandtunnel onder de Aalkeetpolder
  • Aanleg verdiepte ligging tussen Hollandtunnel en Maasdeltatunnel
  • Aanleg Maasdeltatunnel (ook wel Blankenburgtunnel) onder het Scheur
  • Aanleg knooppunt Rozenburg tussen A15 en A24 (halve sterknooppunt)
  • Verbreding A20 tussen de A24 en knooppunt Kethelplein
  • Verwijderen spitsstrook A15 tussen afrit 14 en 15

Tracébesluiten
Alle tracébesluiten op Platform Participatie
Meer info:
http://www.wegenwiki.nl/A24_(Nederland) - Wegenwiki A24
http://www.wegenwiki.nl/Hollandtunnel - Wegenwiki Hollandtunnel
• http://www.wegenwiki.nl/Maasdeltatunnel - Wegenwiki Maasdeltatunnel

Detailkaarten
• Detailkaarten A: https://www.blankenburgverbinding.nl/Bi ... dnv=605628
• Detailkaarten B: https://www.blankenburgverbinding.nl/Bi ... dnv=605629
• Detailkaarten C: https://www.blankenburgverbinding.nl/Bi ... dnv=605631
• Detailkaarten D: https://www.blankenburgverbinding.nl/Bi ... dnv=605632
• Detailkaarten E: https://www.blankenburgverbinding.nl/Bi ... dnv=605633
Nieuws
http://www.blankenburgverbinding.nl/ - Officiële website van het project

Fotoverslagen

JackBauer1350 Mark Rens15
Informatievideo
Link
SPOILER: TOON

Link

Post opgesteld: 20 juli 2018
Laatste update: 8 maart 2020 door Mark

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1015
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door LennyKravitz » ma 04 nov 2013, 19:54

Eerdere berichten in dit onderwerp:
Chris schreef: ma 04 nov 2013, 16:18 Over de tolheffing:
Minister Schultz schreef:Ook bij de NWO is de tolopbrengst noodzakelijk om het project te bekostigen. Bij de NWO is het financieel mogelijk gebleken om het toltarief ten opzichte van de verkenningsfase te verlagen om de vraaguitval te beperken tot circa 35.000 voertuigen per etmaal. Ook met de verlaagde tarieven is de tolopgave te realiseren. Voor de planuitwerking ga ik uit van een tarief voor personenvervoer € 1,18 en voor vracht € 7,11 (prijspeil 2013).
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... via15.html
nederland24 schreef: ma 04 nov 2013, 18:39 Hoe lang is dat traject dan?
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Chris » di 05 nov 2013, 15:53

De rijksstructuurvisie is in te zien:

http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... nding.html

Gaat naast de Blankenburgtunnel ook over andere vraagstukken in Rotterdam. Een derde Van Brienenoordbrug (als autosnelweg) of A38 is niet aan de orde.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Kaaiman » di 05 nov 2013, 16:14

Jammer dat de aansluiting Vlaardingen-West niet doorgaat, maar er weer een landtunnel komt. Deze tunnel wordt dus 600 m lang, wat dus een extra dure tunnel met veiligheidsinstallaties betekent: 100 miljoen euro extra t.o.v. de variant zonder tunnel. Zeker geld teveel? Die afzinktunnel wordt al duur genoeg!

Een verdiepte ligging, eventueel met een korte overkapping (à la N331 Stadshagen) bij de Zuidbuurt was mijns inziens voldoende geweest. En de automobilisten maar tol betalen voor zulke extra nonsens. :nothanks:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Mark » di 05 nov 2013, 16:19

Hoewel ik gezien mijn woonlocatie enigszins bevooroordeeld ben, vind ik het jammer dat in de Rijksstructuurvisie niet verder wordt ingegaan op de problemen in de randgebieden van Rotterdam. Ik doel hierbij dan ook op de Algera/Brienenoordcorridor en de problematiek rond Spijkenisse/Voorne Putten. De problemen worden weliswaar herkend, maar ik mis een duidelijke visie voor eventuele oplossing van de problemen. Ik lees alleen dat eventueel bekende oplossingen (A38, verlengde A4) voorlopig niet als reëel worden beschouwd. Ik hoop dat dit in de toekomst nog veranderd als de focus verplaatst van de Beneluxcorridor, naar andere plekken rond Rotterdam.

Neemt niet weg uiteraard dat de Blankenburgtunnel terecht zeer hoge prioriteit heeft en moet hebben.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Kaaiman » di 05 nov 2013, 16:20

^^ Ik had eerlijk gezegd ook wel iets meer op Voorne-Putten verwacht, bijvoorbeeld een verkenning naar verdubbeling van de N57.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Coen Tunnel » di 05 nov 2013, 17:02

Komt er bij de Blankenburgtunnel ook een fysiek tolplein, of zal dat volledig elektronisch worden? Kentekenherkenning en dan een acceptgiro'tje van het CJIB voor incidentele passanten?

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door captain007 » di 05 nov 2013, 17:09

^^ De bedoeling was volgens mij elektronische tolheffing en dat systeem zou dan ook op de A15 worden aangebracht.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Mark » di 05 nov 2013, 17:11

^^ Ik denk elektronisch, om ook de ruimte voor een tolplein uit te sparen en wellicht bij drukte terugslag op de A15 of A20 te voorkomen.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Willem » di 05 nov 2013, 18:52

Misschien dat de tol bij extreme drukte op de overige wegen dan een enkele keer wordt uitgeschakeld, net zoals nu bv. bij de Liefkenshoektunnel wel eens gebeurd.

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1015
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door LennyKravitz » di 05 nov 2013, 18:56

Mark schreef:^^ Ik denk elektronisch, om ook de ruimte voor een tolplein uit te sparen en wellicht bij drukte terugslag op de A15 of A20 te voorkomen.

Op zich wel gek - dan zou je een kastje moeten inbouwen in je auto? Of hoe anders zien jullie dat voor je?

Dat heel Rozenburg zo'n kastje of iets aanschaft ok, maar zouden willekeurige mensen die niet vaak in de buurt komen dan niet van de tunnel gebruik mogen maken... :?:
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door keokiracer » di 05 nov 2013, 18:57

LennyKravitz schreef:Dat heel Rozenburg zo'n kastje of iets aanschaft ok, maar zouden willekeurige mensen die niet vaak in de buurt komen dan niet van de tunnel gebruik mogen maken...
Rekening sturen op kenteken. Gebeurt in meerdere landen voor de mensen die niet zo'n kastje/tag/whatever hebben.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1015
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door LennyKravitz » di 05 nov 2013, 19:00

^^

Maar in Nederland niet - lijkt me ook niet goedkoop zo'n factureringssyteem - en hoe gaat dat dan met buitenlandse auto's en vrachtwagens? Ik zie geen acceptgiro naar Polen gaan... :mrgreen:

En je krijgt meteen zo'n privacy-gedoe (net als destijds met rekeningrijden).


Al met al verwacht ik een tolplein aan de noordzijde (zuidzijde minder plek)... met poortjes voor mensen met een vignet, en kas betalen/chippen voor anderen... Net als bij de Kiltunnel en Westerscheldetunnel.
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Chris » di 05 nov 2013, 19:04

Afbeelding

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door keokiracer » di 05 nov 2013, 19:12

LennyKravitz schreef:Al met al verwacht ik een tolplein aan de noordzijde (zuidzijde minder plek)... met poortjes voor mensen met een vignet, en kas betalen/chippen voor anderen...
Denk het niet. Portaaltje met camera's (kentekenregistratie en evt. ook eentje die tag/kastje kan herkennen) en klaar.
LennyKravitz schreef:Maar in Nederland niet - lijkt me ook niet goedkoop zo'n factureringssyteem - en hoe gaat dat dan met buitenlandse auto's en vrachtwagens? Ik zie geen acceptgiro naar Polen gaan... :mrgreen:
Mogelijk een hogere prijs voor de enkele gebruikers zonder kastje/tag met daarbij inbegrepen de kosten voor facturen e.d. en de eerder genoemde prijs voor de gebruikers met tag/kastje.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1015
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door LennyKravitz » di 05 nov 2013, 19:16

^^
Heel leuk ... alleen is dit realistisch voor deze tunnel? Ik denk het niet.

Waarom zouden ze het anders bij andere tunnels niet doen?
En denk je dat een factuur naar Polen betaald wordt? En wat kosten al die facturen wel niet... dat gaat een regenwoudje kosten!
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Mark » di 05 nov 2013, 19:20

LennyKravitz schreef:^^
Heel leuk ... alleen is dit realistisch voor deze tunnel? Ik denk het niet.

Waarom zouden ze het anders bij andere tunnels niet doen?
En denk je dat een factuur naar Polen betaald wordt? En wat kosten al die facturen wel niet... dat gaat een regenwoudje kosten!
Andere tunnels zijn niet vergelijkbaar met deze als de Blankenburgtunnel. Ik denk dat het wel meevalt, er valt veel te automatiseren wat dat betreft.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door keokiracer » di 05 nov 2013, 19:32

LennyKravitz schreef:Waarom zouden ze het anders bij andere tunnels niet doen?
Je doelt op de Kiltunnel en Weserscheldetunnel? Sowieso omdat die wegen minder verkeer verwerken (je hebt het in beide gevallen over minder dan 20.000).Diles gaan er door die tolpoorten niet ontstaan.
Daarbij: Als ik zeg dat de Kiltunnel in 1978 geopend is kun je denk ik zelf ook wel bedenken waarom daar een tolplein(tje) ligt en geen portaal staat met camera's.
LennyKravitz schreef:En wat kosten al die facturen wel niet... dat gaat een regenwoudje kosten!
Met een tolplein heb je enorm veel verkeer (in dit geval zeker ook veel vrachtverkeer) dat dan moet afremmen naar 0 en weer moet accelereren, dat zal ook wel voor de nodige nadelige milieueffecten gezorgd hebben. De congestion Charge in de binnenstad van London wordt trouwens geheel per factuur geregeld. Dus geen kastjes/tags of wat dan ook. En dat is blijkbaar ook rendabel genoeg om het voort te laten bestaan....

Om even een voorbeeldje te nemen uit de VS voor kosten tolplein vs portaal:
Uit een haalbaarheidsstudie van de Pennsylvania Turnpike blijkt dat de kosten voor tolheffing zonder AET (All-Electronic Toll) op $ 122,8 miljoen ligt, waarvan $ 77 miljoen aan personeelskosten per jaar. Daarnaast kosten de fysieke tolpleinen $ 21,8 miljoen per jaar aan onderhoud en beheerskosten. De creditcardkosten liggen op $ 8,3 miljoen. Met all-electronic toll collection vallen deze kosten grotendeels weg, maar worden vervangen door systeemkosten, naar verwachting $ 82,9 miljoen. Met AET wordt in dit specifieke geval dus $ 40 miljoen per jaar bespaard op de kosten voor het innen van de tol.
http://www.wegenwiki.nl/ETC#Kosten (met bron)
eigenlijk zou ik je even willen vragen bovenstaande pagina door te lezen, dan snap je denk ik vanzelf wel waarom het beter is dan een tolplein. ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door boe! » di 05 nov 2013, 20:09

keokiracer schreef:
LennyKravitz schreef:Dat heel Rozenburg zo'n kastje of iets aanschaft ok, maar zouden willekeurige mensen die niet vaak in de buurt komen dan niet van de tunnel gebruik mogen maken...
Rekening sturen op kenteken. Gebeurt in meerdere landen voor de mensen die niet zo'n kastje/tag/whatever hebben.
Noorwegen kent zoiets. Mijn collega was daar op vakantie geweest en kreeg een factuur per post.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Willem » di 05 nov 2013, 20:57

En die enkele keer dat een kenteken uit een vaag land (zeg Moldavië ofzo) passeert laat je het gewoon zitten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Chris » di 05 nov 2013, 21:20

Sowieso moet je incalculeren dat van een deel van het verkeer de tol niet te innen is. Echter meestal ligt dat bedrag lager dan de personeelskosten van een tolstation.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Vinny » di 05 nov 2013, 21:22

Willem schreef:En die enkele keer dat een kenteken uit een vaag land (zeg Moldavië ofzo) passeert laat je het gewoon zitten.
Gewoon een spectaculaire politieachtervolging en daarna minimaal 2 jaar op water en brood zetten, geen optie? :evil:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.


Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Mandelsoft » wo 06 nov 2013, 0:28

Ja, de groei van het autoverkeer kan best stagneren. Maar met de Tweede Maasvlakte zal het vrachtverkeer echter exploderen. En daar is deze tunnel dus voor bedoeld...

Weer dus een gevalletje van het-niet-weten-wat-het-doel-van-het-project-is-en-met-onvoldoende-kennis-van-zaken-overhaaste-conclusies-maken... :facepalm:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door keokiracer » wo 06 nov 2013, 0:31

Mandelsoft schreef:Weer dus een gevalletje van het-niet-weten-wat-het-doel-van-het-project-is-en-met-onvoldoende-kennis-van-zaken-overhaaste-conclusies-maken... :facepalm:
Jij had iets anders verwacht van Natuurmonumenten?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Mandelsoft » wo 06 nov 2013, 9:08

^^ Eigenlijk wel. Nog steeds een pro-monumentenconclusie, maar met iets meer kennis van zaken van het project. Dit is gewoon zomaar wat roepen.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

frenkievee
stadsweg
Berichten: 343
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 16:42
Locatie: Spijkenisse

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door frenkievee » wo 06 nov 2013, 9:53

Ene Maarten uit Den Haag heeft bij het artikel over Natuurmonumenten het volgende gepost:
Nu de A4 van Delft wordt aangesloten op de Beneluxtunnel lijkt mij een extra oeververbinding overbodig.
Zodra die verlengde A4 gereed is er via de N222/223 en de A4 voldoende alternatief om de A20 te vermijden.
En als vrachtwagens perse niet willen omrijden nemen ze maar de pont in Maassluis.
Mocht dit zo niet mogen, dan excuus bij voorbaat
Hij praat hier alleen over de noord-kant van de Beneluxtunnel en houdt dus geen rekening met de verkeersafwikkeling aan de zuid-kant ervan. Juist de aanleg van de Blankenburgtunnel ontlast aan beide zijden m.i. flinke stukken A20 en A15 (maar dat hoef ik hier natuurlijk niet te verdedigen), maar ook van de N222 en N223 die hij noemt.
En de optie van de pont in Maassluis (weer alleen de noord-kant, net alsof er niks ten zuiden van de Nieuwe Waterweg is.....) is natuurlijk te gek voor woorden. Om met een vrachtwagen door Maassluis bij die pont te moeten komen..... niet makkelijk.
met groet, Frank

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Chris » wo 06 nov 2013, 10:00

Zoals in de rijksstructuurvisie te lezen is, is het gebrek aan oeververbindingen in Rotterdam juist het grootste probleem. En de Beneluxcorridor heeft een blijvend hoge verkeersgroei van 2 - 2,5% per jaar, zo blijkt uit tellingen. De Blankenburgtunnel is dus juist nodig om de Beneluxcorridor te ontlasten, omdat de Beneluxcorridor niet kosten-effectief verbreed kan worden (en dat de robuustheid van het netwerk niet verbetert).

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Willem » wo 06 nov 2013, 13:27

Zij het dat de toevoerwegen naar de Blankenburgtunnel de extra aanvoer niet aankunnen. Daar zal mede naar gekeken moeten worden.

Plaats reactie