[A024] Blankenburgverbinding (Maasdeltatunnel)

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Ernst76 » vr 03 nov 2017, 14:52

Van personen blijkt later wel eens dat ze foute dingen gedaan hebben (subjectief of objectief). Dat maakt dat wat riskant.
Het is ook vaak een politieke keuze die later misschien niet meer passend is.
Ik ben er zelf voor dat knooppunten e.d. gewoon naar topografische zaken genoemd worden. Dat lijkt me voor de herkenbaarheid ook veel beter.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Kaaiman » vr 03 nov 2017, 15:20

Op de Rotterdamse Ruit hebben de knooppunten en belangrijkste afritten formeel of informeel het achtervoegsel -plein, met Ridderkerk eigenlijk als enige uitzondering (:KP: BeneluX wordt informeel ook wel het Beneluxplein genoemd). Aangezien de A24 de Ruit in feite richting westen verlengt, is het niet heel vreemd om de knooppuntnamen van de A24 op -plein te laten eindigen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Feder » vr 03 nov 2017, 15:47

Maar het knooppunt wordt geen plein. Een weggetje in de polder zonder bomen aan de zijkant noem je toch ook geen -laan?

IIVQ
verkeersader
Berichten: 898
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door IIVQ » vr 03 nov 2017, 16:05

Feder schreef:... Wat een verademing vergeleken bij die moeilijk te plaatsen en soms kneuterige Nederlandse namen als Tiglia, Euvelgunne of Oudenrijn.

We kunnen het wél in Nederland (vooral in Noord Nederland komen normale knooppuntnamen voor, zoals knp. Assen/Drachten/Hoogeveen/Heerenveen/Joure/ Zuidbroek/Emmeloord),
Als Zuidbroek wél kan, waarom kan Euvelgunne dan niet?
Ik denk dat maar weinig niet-Groningers ooit van Zuidbroek zouden hebben gehoord als er geen kruispunt was geweest.

Je suggestie om het kruispunt naar de grootste stad te noemen (met evt "-oost" erbij werkt wel bij plaatsen als Assen of Joure die maar 1 knooppunt hebben. Maar Amsterdam heeft (afhankelijk van hoe/waar je telt) al 10 knooppunten, waarbij ook de historische naamgeving niet altijd klopt: Knooppunt Watergraafsmeer ligt dichter bij Diemen dan knooppunt Diemen.

Ik heb even een telling gemaakt van de benamingen van knooppunten in Nederland:
Grote plaats: 19
Kleine plaats (of wijk): 45
Water: 8
Polder: 6
Voormalig kleine plaats: 2
Persoon: 3 (2 koninklijken en Coen)
Historisch: 2 (Tiglia en Markizaat)
Ideaal: 1 (Benelux - de Europapleins hadden hier ook bij gepast)
Weg: 1 (Vaanplein)
Veld, bos of "berg" of Villa: 6
Onbekend: 3 (van Bankhoef, Het Vonderen en Westerlee kon ik de oorsprong van de naam zo niet vinden)

Waarbij ik iets "Grote plaats" noem als dat op het oog de grootste plaats is die dicht bij het kruispunt ligt. Dus wel Zuidbroek (en bijvoorbeeld ook Holsloot, dat echt in the middle of nowhere ligt) maar niet Badhoevedorp (Dat is meer Amsterdam-Zuidwest-Buiten)

Ofwel: bijna de helft van de kruispunten zijn naar kleine plaatsen of wijken genoemd,meer dan de helft als je ook de knooppunten in the middle of nowhere (zoals Zurich, Zuidbroek, Holsloot) meetelt. Dus je kan wel van een Nederlandse Traditie spreken.

Bovendien: bij de "Grote" Plaatsen zijn het alleen de wat kleinere steden die een knooppunt hebben. Van de top-25 van grootste plaatsen in Nederland hebben alleen Almere (8) en Zaandam (16) een knooppunt vernoemd gekregen, terwijl grote plaatsen als Apeldoorn, Tilburg en Hengelo die maar 1 knooppunt hebben géén knooppunt naar zich hebben genoemd gekregen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Pino » vr 03 nov 2017, 16:20

Naarmate deze discussie algemener wordt: misschien goed om hem voort te zetten in viewtopic.php?t=15910&start=120
Ernst76 schreef:Van personen blijkt later wel eens dat ze foute dingen gedaan hebben (subjectief of objectief). Dat maakt dat wat riskant.
Het is ook vaak een politieke keuze die later misschien niet meer passend is.
Het is wel de tendens van de laatste dertig jaar, ja. Al die Afrikanerwijken en Nederlands-Indische generaals waar wij de prijs voor hebben betaald, en natuurlijk ook de recente discussies in de VS over strijders aan de Confederale (= pro-slavernij) kant in de Burgeroorlog. De enige die men op het Nederlandse hoofdwegennet nog aandurfde recentelijk was Tacitus. Maar dat was tenminste een schrijver en niet iemand aan wie je mogelijk controversiële militaire wapenfeiten kunt toeschrijven.
Weg: 1 (Vaanplein)
Onbekend: 3 (van Bankhoef, Het Vonderen en Westerlee kon ik de oorsprong van de naam zo niet vinden)
Westerlee en Het Vonderen: gehuchten
Bankhoef: oude hoeve vlakbij het knooppunt
Vaanplein: genoemd naar het tuindorp De Vaan, wat zijn naam weer ontleent aan de voormalige boerderij 'De Vaan' aan de Dordtsestraatweg. Het tuindorp werd gebouwd op de landerijen, die bij deze boerderij behoorden. De naam 'De Vaan' is afgeleid van de familie Vaandrager, die vroeger eigenaar van deze boerderij was (bron).

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door verfmeer95 » vr 03 nov 2017, 18:41

IIVQ schreef: Onbekend: 3 (van Bankhoef, Het Vonderen en Westerlee kon ik de oorsprong van de naam zo niet vinden)
Westerlee is hiernaar vernoemd: https://goo.gl/maps/6Q1CmdXehjr

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Mandelsoft » za 04 nov 2017, 12:48

Persoonlijk zou ik voor de volgende namen kiezen op A24:

- Knooppunt met de A20: knooppunt Broekpolder
- Knooppunt met de A15: knooppunt Rozenburg of Botlek
- Tunnel: Maeslanttunnel

Zo, da's voor mekaar! ;)
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Dweep » za 04 nov 2017, 12:57

^^
Maeslanttunnel, synoniem aan de kering stukje verder zeewaarts. Goed alternatief mocht Blankenburg te veel beladen zijn, whats in a name?
Laatst gewijzigd door waldo79 op za 04 nov 2017, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebruik de "Antwoord" knop om te reageren. Citeren vorige reactie wordt niet gewaardeerd.
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Pino » za 04 nov 2017, 13:41

Dat klinkt voor de Vlaardingse politiek vast teveel als Maasland, het vlakbij gelegen dorp, of Maeslantsluys, de oude naam van Maassluis. Als je geen Blankenburg wilt omdat dat teveel klinkt als overkant en te weinig als Vlaardingen, wil je vast ook niet iets dat klinkt als je buren.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door verfmeer95 » za 04 nov 2017, 14:43

Toch zijn het wel namen die ik in die regio zou kunnen plaatsen. Flardinga klinkt eerder als een Groningse achternaam.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Widejo » za 04 nov 2017, 15:42

Met alle respect voor de stad Vlaardingen, maar de tunnel moet toch gewoon verbonden zijn aan de Rotterdamse haven en zijn historie. Over het knooppunt ten westen van Vlaardingen valt te discussiëren. Broekpolder of Krabbeplas, anders iets met de Vlaardingse Visserijgeschiedenis of een historisch figuur zoals Callenburgh, Vice Admiraal voor de VOC (weet niet of dat zo'n goed idee is met het social justice gehalte van vandaag de dag). Flardinga zou ik in ieder geval niet kiezen. Vlaardingen wilt natuurlijk de naam van de stad zelf aan de snelwegverbinding en de tunnel verbinden, maar zo'n marketingnaam vind ik schandelijk. Botlek vind ik ook een mooi voorstel voor het knooppunt aan de Rozenburgzijde. Maeslanttunnel of Blankenburgtunnel zijn naar mijn mening de beste voorstellen voor de tunnel, Maasdeltatunnel is ook weer 'marketing' in mijn ogen.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Rene » za 04 nov 2017, 16:55

Mandelsoft schreef:Knooppunt met de A20: knooppunt Broekpolder
Half Nederland ligt vol met Broekpolders.
Dat is toch wel zo ongeveer de meest nietszeggende naam die te bedenken valt.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door harry » za 04 nov 2017, 17:06

Pino schreef:In de Rijnmond wordt 'Scheur' ook nog wel vrij regelmatig gebruikt als verwijzing naar het vrouwelijk geslachtsdeel.
Dat is toch de Eitunnel? :duck:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Mark » za 04 nov 2017, 17:29

Widejo schreef:Vlaardingen wilt natuurlijk de naam van de stad zelf aan de snelwegverbinding en de tunnel verbinden, maar zo'n marketingnaam vind ik schandelijk. Botlek vind ik ook een mooi voorstel voor het knooppunt aan de Rozenburgzijde. Maeslanttunnel of Blankenburgtunnel zijn naar mijn mening de beste voorstellen voor de tunnel, Maasdeltatunnel is ook weer 'marketing' in mijn ogen.
Maasdeltatunnel is sowieso marketing voor de woningcoöperatie alhier :p .

Ze kunnen trouwens de Aalkeettunnel prima naar iets Vlaardings noemen wat mij betreft. Maar dat zal wel weer niet sjiek zijn, een landtunnel van 600 meter.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Palance » za 04 nov 2017, 17:47

Bassie- en Adriaantunnel :yes:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5801
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Schelpenpaadje » za 04 nov 2017, 20:45

Bij Maeslanttunnel had ik de associatie Waaslandtunnel. Niet dat ik denk dat dit grote verwarring op zou leveren, het is toch niet bijster onderscheidend.
SPOILER: TOON

Palance schreef:Bassie- en Adriaantunnel :yes:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Kaaiman » za 04 nov 2017, 21:32

Palance schreef:Bassie- en Adriaantunnel :yes:
Ik wilde het net gaan typen! :rofl:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Coen Tunnel » za 04 nov 2017, 23:01

^^ Als dat gaat gebeuren, moet de weg in plaats van A24 het nummer B100 krijgen. Of B2. ;)

Het knooppunt met de A20 kan dan mooi het Baronplein heten.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Ds79m » zo 05 nov 2017, 6:58

^^ Dat zou dan eigenlijk een diamantaansluiting moeten zijn.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Palance » zo 05 nov 2017, 8:24

En milieudefensie kijkt als de plaaggeest toe.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Pino » zo 05 nov 2017, 8:47

Palance schreef:En milieudefensie kijkt als de plaaggeest toe.
Onder de uitroep "Drommels, drommels, drommels!" uiteraard.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Kaaiman » zo 05 nov 2017, 8:54

^^ Of "piediepiediepiediepiediepiedie". ;)

In navolging van de 'Victory Boogie Woogietunnel' vind ik dat de Aalkeettunnel dan wel de 'Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachentunnel' mag heten.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Vinny » zo 05 nov 2017, 9:59

Pino schreef:
Chris schreef:Wat een gruwelnamen.... Maar de gemeente gaat volgens mij niet over de naamgeving van knooppunten. Dat is afhankelijk van de bewegwijzering. Ik denk niet dat er echt Flardingaplein (my god wat slecht!) op de bewegwijzering komt daar.
Als ze Knooppunt Tiglia hebben aanvaard, zou ook Knooppunt Flardinga mogelijk moeten zijn toch? De eerste historische naam voor het naastgelegen dorp vond ik een enorme flater, maar kun je Vlaardingen weigeren wat ze Tegelen hebben gegeven?

Het is natuurlijk ook wéér een recept voor een naam die op verkeersinformatie verkeerd gaat worden uitgesproken. Flardinga aan flarden, zeg maar. Maar goed, we zakten wat dit betreft al langer diep weg. Het ooit geventileerde idee om met herkenbaardere knooppuntnamen te komen is feitelijk gesneuveld met het betrekken van gemeenten in de naamkeuze.
Ik vind eerlijk gezegd je reactie behoorlijk overtrokken. Er zijn genoeg knooppuntnamen die verwijzen naar historische objecten, zoals Grijsoord en Zonzeel. Het belangrijkste vind ik dat een knooppunt een naam moet hebben die niet te verwarren valt met andere namen in de regio, en makkelijk uit te spreken en te verstaan. Hetzelfde geldt voor de namen van tunnels en bruggen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Palance » zo 05 nov 2017, 10:35

Ik zie toch echt wat in de Bassietunnel. Dan zal Nederland er altijd aan herinnerd worden dat er zich teveel clowns met dit soort onzinnige voorstellen bezighouden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door harry » zo 05 nov 2017, 10:41

Straks gaan ze in het buitenland nog denken dat ons land naar die tunnel genoemd is. Paisie Bassie en zo...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Coen Tunnel » zo 05 nov 2017, 12:06

Vinny schreef:Ik vind eerlijk gezegd je reactie behoorlijk overtrokken. Er zijn genoeg knooppuntnamen die verwijzen naar historische objecten, zoals Grijsoord en Zonzeel.
Dat is wat anders dan historische eeuwenoude benamingen voor hedendaagse plaatsen, en verder zijn Grijsoord en Zonzeel een stuk makkelijker uit te spreken dan bijvoorbeeld Flardinga.
Hetzelfde geldt voor de namen van tunnels en bruggen.
Ook daar is het onlangs 'misgegaan' met een historische naam: zie de Tacitusbrug, een naam die veel mensen verkeerd uit zullen spreken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Coen Tunnel » zo 05 nov 2017, 12:10

Kaaiman schreef:^^ Of "piediepiediepiediepiediepiedie". ;)

In navolging van de 'Victory Boogie Woogietunnel' vind ik dat de Aalkeettunnel dan wel de 'Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachentunnel' mag heten.
Als Adjudant van der Steen dan maar niet ergens verstopt achter de vangrail al die Vlugge Japies staat te flitsen. :mrgreen:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Pino » zo 05 nov 2017, 14:26

Coen Tunnel schreef:
Vinny schreef:Ik vind eerlijk gezegd je reactie behoorlijk overtrokken. Er zijn genoeg knooppuntnamen die verwijzen naar historische objecten, zoals Grijsoord en Zonzeel.
Dat is wat anders dan historische eeuwenoude benamingen voor hedendaagse plaatsen, en verder zijn Grijsoord en Zonzeel een stuk makkelijker uit te spreken dan bijvoorbeeld Flardinga.
Zo'n plein genoemd naar een oude hoeve of herberg klinkt tenminste nog als hedendaags Nederlands. Vind dat inderdaad wel een belangrijk verschil met deze nieuwe trend van nieuwerwets ouderwets doen. Ik krijg ook spontaan rillingen bij het bijbehorende verhaal van de Gemeente Vlaardingen: "we willen namens die de rol van Vlaardingen in de geschiedenis van Holland onderstrepen." Dat is een knooppuntnaam gebruiken voor marketing en in die zin toch echt iets heel anders dan een naam als Grijsoord.
Ook daar is het onlangs 'misgegaan' met een historische naam: zie de Tacitusbrug, een naam die veel mensen verkeerd uit zullen spreken.
Ik hoor op de verkeersinformatie regelmatig de Ta-ki-tusbrug langskomen, of de C wel als s uitgesproken maar klemtoon verkeerd. Treurig.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Palance » zo 05 nov 2017, 15:05

Pino schreef:Ik krijg ook spontaan rillingen bij het bijbehorende verhaal van de Gemeente Vlaardingen: "we willen namens die de rol van Vlaardingen in de geschiedenis van Holland onderstrepen."
Het Haringknooppunt dus :)

(PvdD: Kom er maar in!)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A024] Blankenburgtunnel (NWO)

Bericht door Coen Tunnel » zo 05 nov 2017, 15:18

Pino schreef:
Ook daar is het onlangs 'misgegaan' met een historische naam: zie de Tacitusbrug, een naam die veel mensen verkeerd uit zullen spreken.
Ik hoor op de verkeersinformatie regelmatig de Ta-ki-tusbrug langskomen, of de C wel als s uitgesproken maar klemtoon verkeerd. Treurig.
Ta-ki-tusbrug is dan ook de correcte uitspraak. ;)

Plaats reactie