[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » do 01 mar 2012, 23:30

Vinny schreef:Ik weet bijvoorbeeld dat de gemeentelijke bijdrage aan het N 201+ project elders in de regio ook nog behoorlijk problematisch kan gaan worden omdat de ontwikkeling van wat bedrijventerreinen niet helemaal de opbrengsten genereren die wel waren ingeboekt.
Het stond zelfs in de krant dat er een verlies van 15 miljoen euro is. Daar schijnt men al ingecalculeerd te hebben in de begroting. Anyway, tot zover offtopic.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Attietattie » vr 02 mar 2012, 7:43

Was Amstelveen niet ook één van de gemeentes die (naar mijn mening) zwaar gedupeerd was in de Icesave-kwestie? De reserves zullen nu inderdaad wel een beetje op zijn vermoed ik...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door waldo79 » vr 02 mar 2012, 9:03

@Vinny: ik vind het prima als Amstelveen wil besparen op de bijdrage aan infrastructurele projecten, maar zoals het nu aan mij is gepresenteerd komt het als dubieus handelen over.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Vinny » vr 02 mar 2012, 13:42

Nou doe dan voorlopig niets met de A 9. Die is al 2x3 door Amstelveen en zal vast niet het meest filegevoelige deel van het SAA project zijn. Ik maak me meer zorgen over de Zuid-as. De infrastructuur wordt nog krapper en slechter aangelegd dan aanvankelijk de bedoeling was terwijl de kantoren ook niet meer ontwikkeld kunnen worden. Wat mij betreft is het gewoon oplazeren met dat zinloze prestigeproject en zet die kantoren (als er toch markt voor blijkt te zijn) gewoon iets verder neer, in Overamstel bijvoorbeeld. Ook perfect bereikbaar vanaf de snelweg en er zijn geen rare fratsen als tunnels voor nodig. En de metro stopt er ook... :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » vr 02 mar 2012, 13:49

Amstelveen zet Rijkswaterstaat simpelweg voor het blok. Ze wachten tot het tracébesluit onherroepelijk is en kondigen dan luid aan dat ze het niet meer kunnen betalen. Ze weten bliksems goed dat Rijkswaterstaat liever niet het risico neemt om een onherroepelijk tracébesluit weer open te breken, waardoor ze hopen dat de rijksoverheid een fors deel of de gehele tunnel zal bekostigen.

Het zou een zeer slechte zaak zijn als het rijk voor deze kosten opdraait. Niet alleen omdat een tunnel volstrekt onnodig is om deze wegverbreding binnen de wettelijke kaders te realiseren, maar ook omdat het een mogelijk precedent schept voor andere landtunnels. In de bestuurlijke akkoorden wordt immers afgesproken dat regionale overheden voor een groot deel van de kosten opdraaien voor maatregelen die bovenwettelijk zijn.

Er zijn m.i. drie opties nu;

* het rijk draagt bij of betaald de gehele tunnel
* Amstelveen betaald alsnog op de één of andere manier de tunnel
* het tracébesluit wordt voor dit deel aangepast, en vervangen door een nieuw tracébesluit met een verbreding in de open lucht.

Ik moet eerlijk zeggen dat die laatste optie nogal aantrekkelijk is. De verbreding kan waarschijnlijk in de open lucht sneller uitgevoerd worden, waardoor pas in 2017 of 2018 de bouw hoeft te beginnen. Dat betekent dat er nog 5 á 6 jaar de tijd is om voor dit deelproject tot een nieuw tracébesluit te komen. De tunnel is zowel niet in het belang van de nationale en lokale belastingbetaler, alsmede de weggebruiker.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8710
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door captain007 » vr 02 mar 2012, 13:49

2x4 zonder tunnel is toch ook oke? Ik zie persoonlijk het nut er niet van in. En qua kantoren staat er nog genoeg leeg, waardoor die tunnel nu ook weer niet zo hard nodig is. Er staat ten zuiden van de A9 waar de tunnel zou moeten komen nog een heel groot kantoorpand leeg waar KPMG heeft gezeten.....

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Wesso » wo 07 mar 2012, 17:38

Ik heb wat voor-en-nafoto's gevonden van de Muiderfietsbrug bij de A1.

klik

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Seat » do 08 mar 2012, 9:57

captain007 schreef:2x4 zonder tunnel is toch ook oke? Ik zie persoonlijk het nut er niet van in. En qua kantoren staat er nog genoeg leeg, waardoor die tunnel nu ook weer niet zo hard nodig is. Er staat ten zuiden van de A9 waar de tunnel zou moeten komen nog een heel groot kantoorpand leeg waar KPMG heeft gezeten.....
Check de documentaires van 'De Slag om Nederland' over KPMG. Een regelrechte schande, en ook daar komt het handelen van de gemeente Amstelveen niet goed naar voren. Weet dat in de regio Amstelveen-Schiphol zo'n 30% van de kantoren leeg staat en de leegstand toeneemt. Wie dan tunnels bouwt om ruimte te maken voor nieuwe kantoren is niet goed bezig. Kijk naar Utrecht Leidsche Rijn met die landtunnel, die zal zijn geld ook niet opleveren, terwijl dat een nog veel minder zwakke locatie en markt is dan Amstelveen. Niet doen zo'n tunnel.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door sirdanilot » do 08 mar 2012, 16:26

Kantoren willen toch juist gezien worden vanaf de snelweg? Waarom niet van die poortgebouwen maken zoals in Den Haag of het brugrestaurant bij Schiphol !

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Naturist » do 08 mar 2012, 21:21

Helemaal geen kantoren meer bijbouwen: er staat nog steeds 6 MILJOEN vierkante meter kantoorruimte leeg en ongebruikt in Nederland.
Laten we daar eerst eens een andere invulling aangeven, voordat we weer overheidsgeld verkwanselen om infrastructuur naar, om en voor leegstaande kantoorruimte te bouwen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Willem » do 08 mar 2012, 21:23

Dat soort gebouwen zijn wel heel duur om te bouwen en in deze tijd schort het aan geld.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door sirdanilot » vr 09 mar 2012, 2:04

Naturist schreef:Helemaal geen kantoren meer bijbouwen: er staat nog steeds 6 MILJOEN vierkante meter kantoorruimte leeg en ongebruikt in Nederland.
Laten we daar eerst eens een andere invulling aangeven, voordat we weer overheidsgeld verkwanselen om infrastructuur naar, om en voor leegstaande kantoorruimte te bouwen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat veel van die kantoorruimte op ongewenste locaties ligt, of te duur is om te huren. Dit zal niet voor alle lege kantoorruimte gelden, maar ik vermoed dat dit toch een belangrijke reden is.

Maar goed dit gaat off topic en is meer een ruimtelijke ordening onderwerp.

Filerijders
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:33

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Filerijders » za 26 mei 2012, 17:30

Beste leden van het wegenforum,

Samen met een aantal andere studenten aan de Hoge School Utrecht werken ik aan een concept voor een online informatie centrum voor dit traject. Momenteel zijn we bezig met research over wat belangrijk is bij zo'n informatie centrum.
Er zijn al een aantal goede opmerkingen gegeven maar nog niet genoeg dus bij deze de vraag of iemand nog tips heeft?

De link naar het topic is:
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=17314

Dank,

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » di 05 jun 2012, 11:09

Grootschaliger werkzaamheden beginnen deze maand:
Rijkswaterstaat schreef:A1: viaduct Weteringweg Diemen wordt verbreed

05-06-2012 | Noord-Holland | persbericht

Rijkswaterstaat start maandag 11 juni 2012 met de verbreding van het viaduct in de A1 over de Weteringweg in Diemen. Dit is het eerste viaduct dat Rijkswaterstaat aanpakt in het kader van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere.

Om de werkzaamheden te kunnen uitvoeren, is de vluchtstrook van de A1 tussen de knooppunten Watergraafsmeer en Diemen richting Amersfoort afgesloten. Richting Amsterdam is de spitsstrook afgesloten. De doorgaande rijstroken blijven in beide richtingen beschikbaar. Wel geldt er een snelheidsbeperking van 90 km per uur en moeten weggebruikers rekening houden met extra reistijd.

De Weteringweg en omgeving blijven bereikbaar. Volgens planning zijn de werkzaamheden aan het viaduct zondag 7 oktober gereed. De werkzaamheden aan het viaduct bestaan onder andere uit het aanbrengen van damwanden en betonnen constructies. Om de hinder voor de omwonenden zo veel mogelijk te beperken, vinden de werkzaamheden voornamelijk overdag plaats tussen 07.00 en 19.00 uur.

Daarnaast is er voor gekozen om de damwand de grond in te trillen. Deze methode levert minder geluidsoverlast op dan heien. De middenstrook van de Weteringweg is tijdens de werkzaamheden niet beschikbaar. Het verkeer wordt over de overige rijstroken geleid.
Op- en afritten beschikbaar

Het verkeer over de A1 kan tijdens de werkzaamheden geen gebruik maken van de vlucht- en spitsstrook, wel zijn de op- en afritten beschikbaar. Om de hinder voor de weggebruikers zoveel mogelijk te beperken, blijft het aantal rijstroken tijdens de uitvoering zoveel mogelijk gelijk.

Gedurende de werkzaamheden geldt een snelheidsbeperking van 90 km per uur. Het verkeer uit Amersfoort richting Amsterdam/Schiphol kan vanaf knooppunt Diemen als alternatief ook gebruik maken van de A9 en de A2. Weggebruikers vanuit Amsterdam/Schiphol richting Amersfoort en Almere kunnen vanaf de knooppunten Badhoevedorp of Amstel ook over de A9 en de A2 naar de A1 rijden.
Planning werkzaamheden weguitbreiding A10-Oost/A1 Diemen

• Inhijsen nieuwe liggers Weteringweg
In de nachten van dinsdag 7 op woensdag 8 augustus en woensdag 8 op donderdag 9 augustus 2012 staan werkzaamheden gepland voor het inhijsen van de betonnen liggers voor het viaduct. Om tijdens deze werkzaamheden de verkeersveiligheid te kunnen borgen, zijn verkeersstops van ongeveer 15 minuten op de Weteringweg noodzakelijk.

• Storten en uitharden beton viaduct Weteringweg
Voordat het verbrede viaduct wordt geasfalteerd, wordt er een betonnen onderlaag gestort. Dat gebeurt in het weekend van 17, 18 en 19 augustus 2012. Dan heeft het verkeer op de A1 in beide richtingen twee in plaats van drie rijstroken beschikbaar. Daarnaast geldt een snelheidsbeperking van 70 km per uur.

• Verbreden A10-Oost
Vanaf maandag 17 september 2012 starten de werkzaamheden voor het verbreden van de A10-Oost tussen de knooppunten Amstel en Watergraafsmeer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » ma 25 jun 2012, 22:00

Brief van de minister over de A9 in Amstelveen:

http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... ng-a9.html

Ik zie het er nog wel eens van komen dat de A9 door Amstelveen zonder tunnel wordt verbreed. De minister zegt ook;
Het is mogelijk om met een verbreding op maaiveld aan de wettelijke vereisten te voldoen.
Voor een dergelijke aanpassing is een nieuw (deel)-tracébesluit nodig. Het lijkt me niet onmogelijk om een nieuw deel-tracébesluit te nemen zonder dat dit gevolgen heeft voor de planning van de A9, maar dan moeten er wel snel (dit jaar) knopen doorgehakt worden.

Autorun
stadsweg
Berichten: 256
Lid geworden op: do 20 okt 2011, 17:05

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Autorun » di 26 jun 2012, 9:49

Wat bevat die brief veel tekstuele fouten :facepalm:. Inhoudelijk is de brief echter duidelijk: Amstelveen heeft bestuurlijke afspraken gemaakt en kan dat niet zomaar op terugkomen. Terecht, lijkt me.

Even terug naar de aanleiding voor de tunnel. Amstelveen wilde geen weg op maaiveld, maar een weg die dusdanig was ingepast dat er grootschalige, hoogwaardige gebiedsontwikkeling kon plaatsvinden. Daarom kwam er het idee van een tunnel. Die tunnel zou enige honderden miljoenen extra kosten, waarvan Amstelveen de eerste 100 miljoen zou bijdragen. De rest kwam van het Rijk. Overigens was deze tunnel geen noodzakelijke oplossing, maar slechts een betere oplossing. Amstelveen verwachtte de investering van 100 miljoen te kunnen terugverdienen met grondverkopen. Voor de honderden miljoenen die het Rijk zou bijdragen bestond geen terugverdienmodel.

Terug naar de gebiedsontwikkeling. Amstelveen ziet inmiddels in dat daar geen 100 miljoen mee valt te verdienen. Daarmee is er geen dekking meer voor de bijdrage van Amstelveen. Belangrijker is echter dat voorbij wordt gegaan aan de aanleiding van de tunnel. Als het ambitieniveau voor de hoogwaardige gebiedsontwikkeling wordt teruggeschroefd tot een ‘gewone’ gebiedsontwikkeling, is die tunnel niet meer nodig. Langs snelwegen verrijzen overal kantoorparken en woonwijken zonder dure tunnel, dus het kan prima zonder. De aanleiding om de tunnel te laten vervallen is zoals gezegd dat Amstelveen niet kan/wil betalen, maar eigenlijk had de aanleiding moeten zijn dat het bestaansrecht van de tunnel is weggevallen.

Wat mij betreft is de oplossing trouwens ook eenvoudig. Vervang de tunnel door een weg op maaiveld en laat alle bovenwettelijke inpassingsmaatregelen weg. Als Amstelveen toch iets extra’s wil, moet het de buidel maar trekken. Desnoods draagt het Rijk pro rato nog iets bij, maar als Amstelveen niets wil betalen hoeft het Rijk ook niets extra te doen.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8710
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door captain007 » di 26 jun 2012, 9:57

Chris schreef:Voor een dergelijke aanpassing is een nieuw (deel)-tracébesluit nodig. Het lijkt me niet onmogelijk om een nieuw deel-tracébesluit te nemen zonder dat dit gevolgen heeft voor de planning van de A9, maar dan moeten er wel snel (dit jaar) knopen doorgehakt worden.
Het wordt volgens mij pas in de laatste fase gebouwd dus dat geeft nog wat tijd om het op tijd rond te krijgen. Wat ik mij afvraag is of dit deelproject al is aanbesteed?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Kaaiman » di 26 jun 2012, 9:59

Ik vind het prima als deze onnodige tunnel komt te vervallen, dan kan ik nog iets langer doen met de letterreeks van de tunnels op de Combikaart. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Seat » di 26 jun 2012, 15:41

Autorun schreef:Wat bevat die brief veel tekstuele fouten :facepalm:. Inhoudelijk is de brief echter duidelijk: Amstelveen heeft bestuurlijke afspraken gemaakt en kan dat niet zomaar op terugkomen. Terecht, lijkt me.

Even terug naar de aanleiding voor de tunnel. Amstelveen wilde geen weg op maaiveld, maar een weg die dusdanig was ingepast dat er grootschalige, hoogwaardige gebiedsontwikkeling kon plaatsvinden. Daarom kwam er het idee van een tunnel. Die tunnel zou enige honderden miljoenen extra kosten, waarvan Amstelveen de eerste 100 miljoen zou bijdragen. De rest kwam van het Rijk. Overigens was deze tunnel geen noodzakelijke oplossing, maar slechts een betere oplossing. Amstelveen verwachtte de investering van 100 miljoen te kunnen terugverdienen met grondverkopen. Voor de honderden miljoenen die het Rijk zou bijdragen bestond geen terugverdienmodel.

Terug naar de gebiedsontwikkeling. Amstelveen ziet inmiddels in dat daar geen 100 miljoen mee valt te verdienen. Daarmee is er geen dekking meer voor de bijdrage van Amstelveen. Belangrijker is echter dat voorbij wordt gegaan aan de aanleiding van de tunnel. Als het ambitieniveau voor de hoogwaardige gebiedsontwikkeling wordt teruggeschroefd tot een ‘gewone’ gebiedsontwikkeling, is die tunnel niet meer nodig. Langs snelwegen verrijzen overal kantoorparken en woonwijken zonder dure tunnel, dus het kan prima zonder. De aanleiding om de tunnel te laten vervallen is zoals gezegd dat Amstelveen niet kan/wil betalen, maar eigenlijk had de aanleiding moeten zijn dat het bestaansrecht van de tunnel is weggevallen.

Wat mij betreft is de oplossing trouwens ook eenvoudig. Vervang de tunnel door een weg op maaiveld en laat alle bovenwettelijke inpassingsmaatregelen weg. Als Amstelveen toch iets extra’s wil, moet het de buidel maar trekken. Desnoods draagt het Rijk pro rato nog iets bij, maar als Amstelveen niets wil betalen hoeft het Rijk ook niets extra te doen.
Idem bij de omlegging van de A9 bij Badhoevedorp, daar dacht men (met name de gemeente Haarlemmermeer) dat door woningbouw op de huidige locatie de investering terugverdiend zou kunnen worden. Ander voorbeeld: Leidsche Rijntunnel. Al is die misschien over de lange termijn wel rendabel te krijgen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Kaaiman » di 26 jun 2012, 16:12

^^ A2 tunnel Maastricht en de A10 Zuidas idem dito. En zo zijn er heel wat rijkswegenprojecten die voor een aanzienlijk deel gefinancierd moeten worden uit de bouw en verkoop van kantoren en woningen. Die markt is echter als een luchtbel uit elkaar geklapt, dus mijn advies zou zijn om de projecten die nog niet zijn aanbesteed uit te kleden naar het wettelijk vereist minimum en alvast wat af te boeken op de projecten met een dergelijke financieringsconstructie die al in aanleg zijn.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

BJB
woonerf
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 16 sep 2007, 18:34

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door BJB » di 26 jun 2012, 17:04

captain007 schreef:
Chris schreef:Voor een dergelijke aanpassing is een nieuw (deel)-tracébesluit nodig. Het lijkt me niet onmogelijk om een nieuw deel-tracébesluit te nemen zonder dat dit gevolgen heeft voor de planning van de A9, maar dan moeten er wel snel (dit jaar) knopen doorgehakt worden.
Het wordt volgens mij pas in de laatste fase gebouwd dus dat geeft nog wat tijd om het op tijd rond te krijgen. Wat ik mij afvraag is of dit deelproject al is aanbesteed?
Van de vijf deelprojecten is er nog maar één aanbesteed (aldus de site van RWS), namelijk het deel waar nu aan gewerkt wordt (A10 Oost - A1 Diemen). De uitvoering Badhoeverdorp - Holendrecht staat ook pas vanaf 2016 gepland.

Autorun
stadsweg
Berichten: 256
Lid geworden op: do 20 okt 2011, 17:05

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Autorun » wo 27 jun 2012, 11:21

De aanbesteding voor het SAA-deelproject A1/A6 loopt nu en is vergevorderd. Hetzelfde geldt voor de aanbesteding van de A9 Badhoevedorp, dat overigens geen deel uitmaakt van SAA.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Attietattie » wo 27 jun 2012, 14:17

^^ En voor beide klussen zit ik op het puntje van mijn stoel. :honger:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » wo 27 jun 2012, 14:39

^^ Op je autostoel?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » ma 09 jul 2012, 12:14

Rijkswaterstaat schreef:Afbeelding

In maart 2011 is het tracébesluit weguitbreiding Schiphol – Amsterdam – Almere vastgesteld. Bij de voorbereiding van de realisatie van het tracébesluit bleek dat er een aantal optimalisaties mogelijk is waarmee een forse besparing gerealiseerd kan worden. Om deze optimalisaties door te kunnen voeren is een wijziging van het vastgestelde tracébesluit nodig.

Wijziging van het tracébesluit
Wat wordt er gewijzigd in het tracébesluit? Dat staat beschreven in een nieuw ontwerp-tracébesluit (2012). De minister van Infrastructuur en Milieu heeft hier haar handtekening onder gezet.
Het gaat daarbij om de volgende wijzigingen:

1. Het laten vervallen van de ophoging van het geluidsscherm op de Zeeburgerbrug. In plaats daarvan worden verschillende schermen langs de A1 verhoogd.
2. Het verschuiven van de verbindingsboog van de A1, vanaf ’t Gooi naar Almere in verband met een aanwezige saneringslocatie.
3. Het wijzigen van de inrichting van de tunnel A9 Gaasperdammerweg waardoor de tunnel circa 8 meter smaller wordt. De wijziging bestaat onder andere uit het aanpassen van de wisselstrook in de tunnel van één rijstrook per tunnelbuis naar een wisselbaan met één rijstrook in een aparte tunnelbuis. Daarnaast verandert de hoogteligging van de tunnel. Nabij de tunnel wordt het fietspad over de Gaasp geïntegreerd in de brug voor auto’s over de Gaasp.
4. Het aanpassen van de in het tracébesluit opgenomen geluidsschermen langs de A1 in de Bloemendalerpolder naar aanleiding van de gewijzigde plannen voor de gebiedsontwikkeling aldaar.
5. Verduidelijking van de omvang van de kunstwerkzones.
Vanaf 10 juli ligt het aangepast OTB ter inzage.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Naturist » ma 09 jul 2012, 12:47

Lees ik hier nu goed dat hier voor een niet toekomstvaste tunnelverkleining wordt gekozen?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Kaaiman » ma 09 jul 2012, 15:13

^^ Wat ik ervan kan maken, is dat er eerst feitelijk plusstroken in de tunnel waren voorzien, 1 per richting, en dat deze nu vervangen wordt door een aparte tunnelbuis met 1 wisselstrook. Wel jammer dat het maar 1 wisselstrook is. In de nieuwe situatie wordt de wisselbaan in de A1 toch ook tweestrooks?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rene » ma 09 jul 2012, 16:20

Naturist schreef:Lees ik hier nu goed dat hier voor een niet toekomstvaste tunnelverkleining wordt gekozen?
Klopt. Plus dat er een wisselbaan komt waarvan de vluchtdeuren direct op de linkerstrook van de nabijgelegen hoofdrijbanen uitkomen. En dat alles om een bestaande veldindeling in de spoorviaducten in stand te kunnen houden. De oorspronkelijke tunnelindeling uit het TB vergt namelijk heel wat meer geld.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door chriskrusz » ma 09 jul 2012, 17:55

Uh, een enkele rijstrook in een aparte tunnelbuis, en dan ook nog boobytrap-nooddeuren?

Ik denk niet dat ik daar wil rijden. :nothanks:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Kaaiman » ma 09 jul 2012, 18:50

Voorzover ik kan zien, is de huidige veldverdeling van de spoorviaducten niet geschikt voor een wisselbaan in het midden. Betekent dit dat de wisselbaan aan de noordelijke buitenzijde komt?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie