[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Pascal1998 » di 07 mar 2017, 11:14

^^ Zijn ze ook, zodra Havendreef - Buiten oost ook klaar is gaat hier de snelheid ook omlaag

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4112
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door paolie » di 07 mar 2017, 11:28

Lekkere Kwal schreef:Volgens die wijsheid kan je ook overal ventwegen en parallelwegen voor langzaam verkeer pakken want die komen ook op hetzelfde punt uit. Het idee is dat de navigatie in principe volgt wat de bebording aangeeft. Dus als die enkel afslagen vermeld bij de parallelbaan hoort de navigatie die niet te pakken tenzij het naar een afslag navigeert.
Navigatiesystemen kijken naar heel veel, maar nu juist niet naar wat op de borden staat. Als een parallelweg iets korter en daarmee theoretisch sneller is dan de hoofdrijbaan, zal navigatie je in principe over de parallelweg sturen. Mijn oude navigatie had die neiging bijvoorbeeld bij de landtunnel in Utrecht.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: RE: Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Mark » di 07 mar 2017, 11:33

Pascal1998 schreef:
Vinny schreef:Sinds wanneer is dat beleid dan? :dontknow:

Voor nieuwe infrastructuur is toch gewoon het idee dat de weg ontworpen wordt voor 130 km/h tenzij er zwaarwegende reden zijn om het anders te doen?
Het zou wel fijn zijn om te horen wat die redenen dan zijn.... :dyn_hyp:
Volgens hun hebben ze dat beleid al jaren, maar in ieder geval: de Vmax van 80 blijft op de parbaan bestaan
Wat is de reden van dat "beleid"? Is er een bron?

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Schelpenpaadje » di 07 mar 2017, 11:45

paolie schreef:
Lekkere Kwal schreef:Volgens die wijsheid kan je ook overal ventwegen en parallelwegen voor langzaam verkeer pakken want die komen ook op hetzelfde punt uit. Het idee is dat de navigatie in principe volgt wat de bebording aangeeft. Dus als die enkel afslagen vermeld bij de parallelbaan hoort de navigatie die niet te pakken tenzij het naar een afslag navigeert.
Navigatiesystemen kijken naar heel veel, maar nu juist niet naar wat op de borden staat. Als een parallelweg iets korter en daarmee theoretisch sneller is dan de hoofdrijbaan, zal navigatie je in principe over de parallelweg sturen. Mijn oude navigatie had die neiging bijvoorbeeld bij de landtunnel in Utrecht.
Een reden om bij het ontwerp van nieuwe wegen er altijd voor te zorgen dat een route over de parallelbaan altijd langer is. :shutup:

Ik mag hopen dat dit beleid niet is vastgesteld vanwege navigatiesystemen. De makers van navigatiesoftware horen er voor te zorgen dat hun apparatuur goed werkt, niet RWS.

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: RE: Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Pascal1998 » di 07 mar 2017, 12:06

Mark schreef:Wat is de reden van dat "beleid"? Is er een bron?
Dat weet ik niet, konden zij gisteravond niet vertellen. En ik denk dat die bron ergens in hun computers zit, en deze dus niet op de website staat. Ik weet alleen dat hier een beleid voor is, dat zeiden ze gisterenavond. Overigens denk ik wel dat dit te maken heeft met geluidsoverlast en het aantal rijbanen. In ieder geval: Deze :DVM80: gaan boven de weg aan

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door captain007 » di 07 mar 2017, 13:05

Naja ze hebben op andere plekken ook later de snelheid verhoogd (wie herinnert zich nog de 80 limiet op de Westrandweg), dus wat niet is kan altijd nog komen. En dat het beleid is, is gewoon pertinente onzin, want er zijn voorbeelden, waarbij parallelbanen gewoon dezelfde snelheid hebben als de hoofdrijbanen. Geluidsoverlast is in Almere ook geen issue, want de bebouwing zit echt een heel stuk van de snelweg af.

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Pascal1998 » di 07 mar 2017, 13:11

^^ Ik zou zeggen: mail ze maar, misschien dat die bron boven komt

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5086
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rogier » di 07 mar 2017, 13:16

Vanavond is er ook een informatie-avond in Muiden en misschien ga ik daar nog langs.
Dan kan ik meteen deze vraag stellen. Verder staan er ook 80 km \ uur borden op de verbindingswegen richting de N702 (vanaf de parallelbanen).
Dat is vreemd, want deze borden zijn niet noodzakelijk als de snelheid al 80 km\uur is. Het autowegbord komt pas veel later.

Overigens verwacht ik niet dat de snelheid op de parallelbanen tussen Almere-Stad en Almere Buiten-Oost naar 80 km\uur gaat, omdat de maximumsnelheid van de hoofdrijbaan op deze plek naar 120 km\uur veranderd. Tussen Almere Stad en Almere Buiten-West komen de hoofdrijbanen en de parallelbanen tijdelijk bij elkaar (2 + 2 weefstroken).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » di 07 mar 2017, 13:49

rijksoverheid schreef:Schultz stelt plan voor verbreding A9 Amstelveen vast

Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft vandaag het Tracébesluit weguitbreiding A9 Schiphol-Amsterdam-Almere 2017 vastgesteld. De A9 krijgt tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht 4 rijstroken per rijrichting en een wisselbaan. Ter hoogte van Amstelveen komt de snelweg verdiept te liggen. Met twee overkappingen worden Amstelveen Zuid en Noord met elkaar verbonden.

Minister Schultz: “Met dit Tracébesluit zetten we opnieuw een belangrijke stap voor de verbetering van de doorstroming van het verkeer in de noordelijke Randstad. We verbeteren hiermee ook de leefbaarheid in Amstelveen: het wordt stiller en schoner.”

De aanpak van de A9 bij Amstelveen maakt deel uit van het programma Weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA). De snelweg gaat van drie naar vier rijstroken per richting en komt over een lengte van 1,3 kilometer verdiept te liggen. Ter hoogte van het Oude Dorp en ter hoogte van het Stadshart komt er een overkapping. Op andere plaatsen langs de weg plaatst Rijkswaterstaat geluidsschermen, in totaal over een lengte van 12 kilometer. Het werk start naar verwachting in 2019. De extra rijstroken komen in de periode 2024-2026 beschikbaar voor de weggebruikers.

Wethouder Herbert Raat van de gemeente Amstelveen: “Dit is een mooi resultaat voor Amstelveen. Met het huidige Tracébesluit verbetert niet alleen de bereikbaarheid van de regio, maar ook die van Amstelveen omdat verschillende afslagen behouden blijven. Daarnaast investeert de gemeente 40 miljoen euro aan bovenwettelijke maatregelen, waaronder de verdiepte ligging, de twee overkappingen, een viaduct en groene geluidschermen. De groene uitstraling van Amstelveen wordt hiermee nog meer versterkt.”

In de periode van 21 maart tot en met 2 mei 2017 ligt het Tracébesluit 2017 ter inzage, onder meer in het Raadhuis in Amstelveen en bij Rijkswaterstaat West-Nederland Noord in Haarlem.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » di 07 mar 2017, 14:31

Plaatje erbij:

Afbeelding

Bron

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Pascal1998 » di 07 mar 2017, 16:00

Rogier schreef:Vanavond is er ook een informatie-avond in Muiden en misschien ga ik daar nog langs.
Dan kan ik meteen deze vraag stellen. Verder staan er ook 80 km \ uur borden op de verbindingswegen richting de N702 (vanaf de parallelbanen).
Dat is vreemd, want deze borden zijn niet noodzakelijk als de snelheid al 80 km\uur is. Het autowegbord komt pas veel later.
Ik heb dat gisteren dus al gevraagd over die 80km/u zone. Daarop kreeg ik dus dat antwoord wat ik gisteren na dat ik thuis was geplaatst had. Over de N702 kan ik kort zijn. Die is al jaren een 80 km/u zone
Overigens verwacht ik niet dat de snelheid op de parallelbanen tussen Almere-Stad en Almere Buiten-Oost naar 80 km\uur gaat, omdat de maximumsnelheid van de hoofdrijbaan op deze plek naar 120 km\uur veranderd. Tussen Almere Stad en Almere Buiten-West komen de hoofdrijbanen en de parallelbanen tijdelijk bij elkaar (2 + 2 weefstroken).
Dat gaat dus wel gebeuren, de weefstroken zullen hier wel :A1-100: worden zodat de weggebruiker met dezelfde snelheid van de hoofdrijbaan kan aanhouden.

Even ter aanduiding: Ik heb hun gisteren tijdens de informatieavond gevraagd of zij dit kunnen argument kunnen onderbouwen. Zij geven tegen mij aan dat zij geen verantwoording hoeven af te leggen om deze kwestie, wel willen zij het zsm gaan informeren naar de weggebruiker om deze snelheid aan te houden. Dit wil dus echt zeggen dat zowel op de parbaan bij Muiden als bij Almere de Max snelheid :A1-80: is en blijft. Dit zal ook gelden voor de parbaan van de Gaasperdammertunnel

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Attietattie » di 07 mar 2017, 17:36

Ik geloof er niks van dat dat al jaren beleid is.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » di 07 mar 2017, 18:10

Het meest vreemde in dit 80-gedoe is dat het:
- niet in het tracebesluit staat
- niet in een verkeersbesluit is terug te vinden.

Is het dan niet "illegaal" geplaatst?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Smacks
woonerf
Berichten: 71
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 22:03

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Smacks » di 07 mar 2017, 18:32

Vmax 100 km/uur op hoofdrijbaan is ook een besluit geweest i.v.m. het onderzoek naar geluidsoverlast.
Met een snelheid van 100 was dubbel zoab voldoende en was een investering in geluidsschermen niet nodig.
Overigens gaat het niet om weilanden en bedrijven maar bevinden zich binnen de 600 m woonwijken.
Ook zijn er plannen voor woningbouw in dit gebied, o.a. na de floriade

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Mark » di 07 mar 2017, 18:46

Noem mij idioot maar ik zie het ROA nergens iets schrijven over een maximumsnelheid van 80 km/h. En zoals Snelwegfreak zegt, ontwerp zegt niet alles.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7883
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » di 07 mar 2017, 23:46

Stand van zaken videootje van de Gaasperdammer.
Link
Afgelopen weekendafsluiting is de middenbarrier opgeschoven om ruimte te maken voor de derde rijstrook richting Holendrecht. De markering zal komende weekend worden aangepast daarop.
Richting Diemen is hierdoor ook de rijstrookindeling aangepast, te zien aan de weggefreesde markering.
Na komend weekend is ook de trompetlus in knp Diemen einde oefening. Dan gaat het verkeer voortaan via de Betlembrug de A9 op.
Op de plek van de taperuitvoeger komt straks de uitvoeger naar afrit 2 (S114), dit wordt een weefvak met de toerit vanaf aansluiting 3. De verbindingsweg van de A9 -> A1 A'dam wordt ook aangepast.
Richting Muiderberg staat nu een apart vorkbord ter hoogte van het spoorviaduct met een verwijzing voor vrachtverkeer om het parallelbaantje te gebruiken.


En een kleinigheid waar EtienneM op wees in een chat.

Afbeelding

zoek den verschillen. (links = huidig)
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op wo 08 mar 2017, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4112
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door paolie » wo 08 mar 2017, 10:55

Jackbauer1350 schreef: En een kleinigheid waar EtienneM op wees in een chat.

Afbeelding

zoek den verschillen. (links = huidig)
Ligt het nou aan mij of is rechts gewoon veel duidelijker dan links? Überhaupt snap ik het vrachtwagenverbod hier niet. Is het iets tijdelijks? Of heeft dat te maken met de snelheidsverschillen met invoegend verkeer van rechts een stukje verderop? En zo ja: dat komt toch op veel meer plekken voor? Ik kan me zo voorstellen dat vrachtwagenchauffeurs die hier niet dagelijks komen toch wel even in verwarring gebracht zullen worden door deze situatie. Het lijkt op deze manier namelijk erop dat ze de afrit moeten nemen en verder moeten rijden over het onderliggend wegennet.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7883
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » wo 08 mar 2017, 11:04

paolie schreef: Ligt het nou aan mij of is rechts gewoon veel duidelijker dan links? Überhaupt snap ik het vrachtwagenverbod hier niet. Is het iets tijdelijks? Of heeft dat te maken met de snelheidsverschillen met invoegend verkeer van rechts een stukje verderop? En zo ja: dat komt toch op veel meer plekken voor? Ik kan me zo voorstellen dat vrachtwagenchauffeurs die hier niet dagelijks komen toch wel even in verwarring gebracht zullen worden door deze situatie. Het lijkt op deze manier namelijk erop dat ze de afrit moeten nemen en verder moeten rijden over het onderliggend wegennet.
Het is inderdaad omdat vrachtverkeer na de brug middenop uitkomt doordat de A1 stroken rechts erbij komen. Vrachtwagens zouden dan drie stroken moeten opschuiven. Wellicht is de verplichting de parallelbaan te gebruiken in dit geval gedaan omdat de samenvoeging net na een bocht ligt. En deze maatregel is permanent.

Het verschil tussen de foto's is overigens iets kleins. Er staat rechts een A1-nummerschildje naast de vrachtauto en links, de huidige situatie niet. Waarom dat is weggehaald is mij niet duidelijk.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op wo 08 mar 2017, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » wo 08 mar 2017, 14:06

Situatie op de Gaasperdammerweg richting Diemen. De drie bestaande rijstroken zijn iets naar rechts opgeschoven.

Afbeelding

De andere kant op is er ruimte voor een (small) derde rijstrook gecreëerd. Hier lagen vorige week nog twee rijstroken met weinig ruimte aan de zijkanten. Op één of andere manier is er dus ruimte voor een derde rijstrook gecreëerd. Hiermee kan de huidige derde strook (die alleen tijdens de ochtendspits open was en over het tracé van de toekomstige wisselbaan liep) ook in de spits worden gesloten zonder dat het tot grote congestie leidt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » wo 08 mar 2017, 15:15

Tijdelijke maatregelen onderliggend wegennet Amstelveen
Gepubliceerd op: 19 januari 2017

De gemeente Amstelveen, Rijkswaterstaat, Vervoerregio Amsterdam en Provincie Noord-Holland hebben een maatregelenpakket opgesteld om het verkeer tijdens de verbreding van de A9 van 2019 tot 2024/2026 vlot en veilig af te wikkelen. Tijdens de verbreding en verdiepte aanleg van de Rijksweg wordt de oprit van de A9 bij de Keizer Karelweg richting Holendrecht vier jaar afgesloten en de afrit vanuit Holenrecht twee jaar. Het verkeer dat nu gebruik maakt van deze op- en afritten moet dan gebruik maken van de op- en afritten bij afslag Amstelveen-Oost via de Burgemeester Boersweg.

Om het autoverkeer zo goed mogelijk van en naar de A9-oost te laten rijden, zijn er twee alternatieve routes aangewezen. Eén van en naar Amstelveen-Noord en een ander van en naar Amstelveen-Zuid. De noordelijke route gaat over de Oranjebaan, de zuidelijke route over de Laan van Langerhuize. De doorgang via de Keizer Karelweg bij het viaduct A9 blijft gedurende de aanleg in stand.

Bij diverse kruispunten worden extra opstelstroken gerealiseerd. Op de Oranjebaan worden de busstroken tijdelijk benut als extra rijstrook voor het doorgaand autoverkeer. Op het kruispunt Keizer Karelweg – Mr. G. Groen van Prinstererlaan wordt een rotonde ingevoerd. Op acht kruisingen wordt de verkeerslichtenregeling aangepast. Vijf gemeentelijke en drie Provinciale verkeersregelinstallaties in Amstelveen-Oost krijgen een zogenaamd intelligent transportsysteem (ITS). Met dit systeem wordt de verkeersafwikkeling gemonitord en aangestuurd. Zo worden de regelingen beter afgestemd op het actuele verkeersaanbod en krijgen weggebruikers informatie over de te kiezen route. Dit systeem wordt al in 2017 aangebracht zodat er ervaring mee kan worden opgedaan.

Gemeente en Rijkswaterstaat streven ernaar om de maatregelen uit te voeren in de tweede helft 2017 – begin 2018, nog voordat de ombouw van de Amstelveenlijn en de vernieuwing van de Amstelbrug bij Ouderkerk a/d Amstel van start gaan. Uitzondering vormt de verbreding van het viaduct Beneluxbaan - Ouderkerkerlaan. Dit kan pas worden uitgevoerd nadat tramlijn 51 buiten gebruik is gesteld en de tramhalte op dit kruispunt kan worden verplaatst; in het 2e kwartaal van 2019. De verbreding van het viaduct wordt niet uitgevoerd met een tijdelijke constructie maar als structurele verbetering voor de afwikkeling van de diverse verkeersoorten en overstappers op dit HOV-station. De financiering past niet in het budget voor tijdelijke maatregelen van Rijkswaterstaat. Momenteel wordt hierover gesproken met andere betrokken overheden, waaronder Vervoerregio Amsterdam.

Nadat de verkeerskundige ontwerpen zijn uitgewerkt zal een inloopavond worden georganiseerd voor bewoners en belanghebbenden.

De planning en afstemming van de grote infrastructuurprojecten luistert heel nauw en wordt regionaal afgestemd en aangestuurd. In onderstaande PDF ziet u de planning van de grote infrastructuurprojecten in Amstelveen. In het schema is aangegeven dat de diverse projecten zoveel mogelijk in serie zijn geschakeld en op een volgorde waarbij de doorstroming van het verkeer in Amstelveen zo goed mogelijk gewaarborgd is en het Stadshart bereikbaar blijft.
https://www.amstelveen.nl/web/artikel/T ... gennet.htm
De planning :arrow: https://www.amstelveen.nl/web/file?uuid ... ntid=34223
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Sendis » wo 08 mar 2017, 15:50

Degenen die dit stuk weg ontwierpen, hebben dit kennelijk in een dronken bui gedaan. Rijdend tussen Almere en Knooppunt Watergraafsmeer moet ik maar liefst 5 keer van rijstrook wisselen om "rechts" te blijven rijden. En dan nog afvragen waarom de files alleen maar toenemen. Putdiepe zucht voor zoveel onbenul.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21942
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Wouter N14 » wo 08 mar 2017, 19:24

En vanaf nu gaat het dus echt enkel en alleen nog maar over de [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere :!:

Alle off-topic-berichten zijn verwijderd. Persoonlijke kwesties worden per PB afgehandeld evenals vragen aan het moderatorenteam.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Widejo » wo 08 mar 2017, 20:37

Sendis schreef:Degenen die dit stuk weg ontwierpen, hebben dit kennelijk in een dronken bui gedaan. Rijdend tussen Almere en Knooppunt Watergraafsmeer moet ik maar liefst 5 keer van rijstrook wisselen om "rechts" te blijven rijden. En dan nog afvragen waarom de files alleen maar toenemen. Putdiepe zucht voor zoveel onbenul.
Tsja, dat heb je met grote hoeveelheden verkeer in meerdere verkeersstromen. Het is blijkbaar de beste oplossing want er zijn dus veel rijstroken nodig. Wil je liever over een lange afstand een keer naar rechts naar links. Er zijn genoeg woningen vrij in het mooie Zuiden. Bijvoorbeeld tussen Breda en Vlissingen alles 2x2!
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Naturist » do 09 mar 2017, 0:27

Sendis schreef:Degenen die dit stuk weg ontwierpen, hebben dit kennelijk in een dronken bui gedaan. Rijdend tussen Almere en Knooppunt Watergraafsmeer moet ik maar liefst 5 keer van rijstrook wisselen om "rechts" te blijven rijden. En dan nog afvragen waarom de files alleen maar toenemen. Putdiepe zucht voor zoveel onbenul.
[sarcasmemodus]
Uitgaande van de gemiddelde forens wordt er alleen maar gefaciliteerd wat toch al de normaalste zaak voor hem/haar is: vanaf de oprit in een zo kort mogelijk tijdsbestek richting strook 1. De rest van het verkeer -vaak door de forens als sukkel aangewezen- mag al wisselend naar rechts.
Poog dezelfde route maar eens als "linksplakker" te rijden, vermoedelijk oogt je route dan ineens een stuk logischer.
[/sarcasmemodus]
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1111
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Robonus » do 09 mar 2017, 6:10

Rijdend tussen Almere en Knooppunt Watergraafsmeer moet ik maar liefst 5 keer van rijstrook wisselen om "rechts" te blijven rijden
Dat klopt. De doorgaande, hoofdroute is nabij Diemen richting de A9 gaande (SAA, iets met Schiphol enzo...) Als de A1 splitst in 2x3 heeft dat nou eenmaal het gevolg dat je daar al 3x een rijstrook moet opschuiven ja. Is dat zo gek? De A1 volgend richting Amsterdam is in deze de secundaire route geworden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Vinny » do 09 mar 2017, 8:49

Ja, bij nader inzien had hier beter een parallelbaanstructuur kunnen liggen met 12 rijstroken, 4x3 met een vlechtwerk.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door chriskrusz » do 09 mar 2017, 11:22

Dat hoeft straks niet meer, als ik het wel heb dan kun je straks bij Muiden op de parallelbaan gaan rijden, deze gaat aan de rechterkant langs de verbindingsboog naar de A9 en komt als rechter rijstrook weer uit op de A1, daar wordt het geloof ik weer de parallelbaan bij afrit Diemen en dan komt het weer als rechter rijstrook terug op de A1. Dus als je niet wil dan hoef je maar 1 keer een rijstrook naar links, dan verder steeds naar rechts.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door petervdveen » do 09 mar 2017, 12:07

Pascal1998 schreef:^^ In het geval Waze dus niet
Jawel hoor. ;)
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7883
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » do 09 mar 2017, 12:48

chriskrusz schreef:Dat hoeft straks niet meer, als ik het wel heb dan kun je straks bij Muiden op de parallelbaan gaan rijden, deze gaat aan de rechterkant langs de verbindingsboog naar de A9 en komt als rechter rijstrook weer uit op de A1, daar wordt het geloof ik weer de parallelbaan bij afrit Diemen en dan komt het weer als rechter rijstrook terug op de A1. Dus als je niet wil dan hoef je maar 1 keer een rijstrook naar links, dan verder steeds naar rechts.
Dat parallelbaantje heeft maar 1 rijstrook, dus dat moeten niet teveel mensen gaan doen.

sander155
zandpaadje
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 21:48

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door sander155 » do 09 mar 2017, 13:12

Afgelopen maandag bij de informatiemarkt geweest in hotel v/d Valk in Almere. Daar was het consortium Parkway6 aanwezig. Er werd een visualisatie-filmpje afgespeeld van het stuk Almere-Buiten-Oost tot de Almere-Havendreef. Ik heb getracht om hier een filmpje van de maken met mn smartphone. Er kwamen ook portaalborden tevoorschijn die er al vrij definitief uitzagen. Ik heb het filmpje op slowmotion afgespeeld en geprobeerd om screenshots te maken op het juiste moment. Meest opvallende was de wijziging in afslag 7: Almere-Oosterwold (momenteel nog Almere-Buiten)

Excuses voor de slechte kwaliteit, maar ik heb mn best gedaan:

Afslag 7:
Afbeelding

Vorkbord:
Afbeelding

Afslag 6:
Afbeelding

Informatiebord:
Afbeelding

Vorkbord:
Afbeelding

Afslag 6:
Afbeelding

Knooppunt Almere 1:
Afbeelding

Knooppunt Almere 2:
Afbeelding

Wisselpunt hoofdrijbaan-parallelweg:
Afbeelding

Vorkbord afslag 5:
Afbeelding

Afslag 5:
Afbeelding

Vooraankondiging afslag 4:
Afbeelding

Afslag 4:
Afbeelding

Afslag 4:
Afbeelding

Afslag 3:
Afbeelding

Informatiebord afslag 3:
Afbeelding

Afslag 3:
Afbeelding

Laatste is een portaalbord rijdend op de A27 naar knooppunt Almere. Rechts: Oostvaarders 7+8, daarboven staan Lelystad/Groningen. links ring Almere 6-2:
Afbeelding

Plaats reactie