[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Boerenkool » di 07 nov 2017, 21:35

Dat hangt er van af wat je onder "nihil" verstaat.
Dat wordt zowel gebruikt voor" niks" als voor "zeer klein"
Wat een kleine kans is is ook subjectief. Ik zie dagelijks een groot deel van de autos op 100 snelwegen harder rijden, dus blijkbaar is het afschrikwekkend/belerend effect vrij beperkt op wat hotspots na. Op sommige plekken, bijvoorbeeld de 80 op de bruggen onder houten is het percentage overtreders ik denk >95%. Bij de trajcetcontrole op de A2 kunnen mensen het wèl.
Maar als je iemand spreekt die net zijn 6de boete dit jaar hebt dan wordt er niet zelden van nazipraktijken en struikrovers gesproken . Of de kans meevalt of er juist een te rigide vervolging is is ook best wel perceptie.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door harry » di 07 nov 2017, 22:16

Boerenkool schreef:Dat hangt er van af wat je onder "nihil" verstaat.
Dat wordt zowel gebruikt voor" niks" als voor "zeer klein"
Mensen die het gebruiken voor "zeer klein" hebben het woord niet helemaal begrepen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » wo 08 nov 2017, 9:46

IIVQ schreef:* 4 december word het deel tussen aansluiting S111 Muntbergweg ri Amstelveen in de definitieve situatie geopend: dus een vorkaansluiting in plaats van het weefvak tussen S111 en Holendrecht-Noord, en de HRB gaat over de rechterbaan van de bestaande flyover, de nieuwe flyover wordt dan ook geopend
In het weekend van week 48 (vrijdag 1 december 22:00 uur tot maandag 4 december 05:00 uur) vinden er vanuit het project IXAS de volgende werkzaamheden plaats rondom knooppunt Holendrecht:

• Aansluiten nieuwe toerit Amsterdam Zuidoost (3) S111 Muntbergweg op A9 HRR;
• Ingebruikname KW20;
• Verbindingsweg A9 HRR -> A2 HRR in definitieve configuratie over kunstwerk 12;
• Verbreden R-boog naar 2 rijstroken.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rob0860
zandpaadje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 12 jun 2017, 8:49

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rob0860 » wo 08 nov 2017, 16:38

Gisteren de wisselstrook open om 15.00, nu bijna 15.15 en dicht, ik haat die machtspositie van RWS, zet dan ding toch gewoon open om 15.00 uur ik betaal toch wegenbelasting

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Lekkere Kwal » wo 08 nov 2017, 16:53

Een belasting om het bezit van een auto tegen te gaan zien als een recht om van een extra baan gebruik te mogen maken wanneer het jou uitkomt :nuts:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Attietattie » wo 08 nov 2017, 17:38

Lekkere Kwal schreef:Een belasting om het bezit van een auto tegen te gaan zien als een recht
Als de zin hier zou stoppen (met een kleine aanvulling), zeg ik anders ook volmondig ja.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rob0860
zandpaadje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 12 jun 2017, 8:49

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rob0860 » wo 08 nov 2017, 18:40

Jongens stop toch eens met die serieuze reacties en bekijk het eens door een roze bril.
Als je nu elke dag vanuit Almere naar Amsterdam en anders om rijdt en er een wisselstrook ter waarde van ik weet niet hoeveel is aangelegd, die elke dag maar weer op een verschillend tijdstip open gaat, s'morgens en s' middags, waarom je een stuk rustiger rijdt dan de hoofdweg, dan vraag je jezelf af waarom? waarom omdat één of andere pannenkloek van een verkeersleider bepaald of ie wel of niet open gaat.
Wie is er dan gek? Ik niet en over die belasting, de wegenbelasting is er om de wegen te onderhouden en aan te leggen, dus als ie word aangelegd stel deze dan open, of leg hem niet aan.

Dus als je elke dag dezelfde rit maakt, praat dan mee wat je hier van vind, hou anders je mond want dan weet je alleen maar dat er een wisselstrook is en verder niets en kan je jezelf ook niet irriteren, wat ik dus wel doe, omdat RWS bepaald en ik niet kan rijden op asfalt wat er voor bedoeld is
Reageren, mag, maar ik ga niet mee doen aan een ellelange discussie, iedereen zijn mening en dit is de mijne, die van jullie prima maar daar heb ik geen gevoel bij

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Naturist » wo 08 nov 2017, 18:46

^^ Dan zal ik nog een duit in het zakje doen: Het asfalt wat op de wisselstrook ligt gaat daar langer mee omdat het niet 24/7 bereden wordt.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Coen Tunnel » wo 08 nov 2017, 19:28

Rob0860 schreef:en over die belasting, de wegenbelasting is er om de wegen te onderhouden en aan te leggen,
Dat is helaas niet waar, want als dat het geval zou zijn zou er veel meer geld voor wegen geweest zijn.

Ten eerste is het de motorrijtuigenbelasting, belasting op het bezit van een motorrijtuig.

Ten tweede is de motorrijtuigenbelasting geen doelbelasting, het geld dat binnenkomt met de motorrijtuigenbelasting gaat naar de algemene middelen en is niet specifiek bedoeld om wegen aan te leggen en te onderhouden.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Lekkere Kwal » wo 08 nov 2017, 19:40

Rob0860 schreef:bekijk het eens door een roze bril.
één of andere pannenkloek van een verkeersleider
hou anders je mond want dan weet je alleen maar dat er een wisselstrook is
niet irriteren, wat ik dus wel doe
die van jullie prima maar daar heb ik geen gevoel bij
Ik weet het niet hoor, maar een roze bril is niet wat ik uit je tamelijk onvriendelijke reactie naar voren zie komen.

Waar ik namelijk op doel is dat ik vanuit mijn vorige baan (bepaalde cameraleverancier) te maken heb gehad met de verkeerscentrales van RWS en verschillende aannemers die met de aanleg en inbedrijfstelling van spits/plusstroken en de verbreding van de originele wisselbaan (2011?) belast waren. Ik weet dus uit eerste hand hoe de schouwprocedure werkt en welke regels gelden wanneer de strook open kan en wanneer niet. Ik weet ook dat men soms door drukte of incidenten beslist om een schouwprocedure uit te stellen (of uberhaupt de strook dicht houden) en ja soms staan ze te keuvelen of moeten ze eerst wat bespreken voordat ze eraan toekomen, dat is mede een keuze om de sfeer ontspannen te houden. Dus ja dan reageer ik ook als je gaat afgeven op die personen en hoe iemand voor jou bepaalT of je wel of niet over hun extra baan kan rijden. :nothanks:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door harry » wo 08 nov 2017, 20:43

Lekkere Kwal schreef:Ik weet het niet hoor
Ik denk dat je het wél weet. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Schelpenpaadje » wo 08 nov 2017, 22:36

Lekkere Kwal schreef:
Rob0860 schreef:bekijk het eens door een roze bril.
één of andere pannenkloek van een verkeersleider
hou anders je mond want dan weet je alleen maar dat er een wisselstrook is
niet irriteren, wat ik dus wel doe
die van jullie prima maar daar heb ik geen gevoel bij
Ik weet het niet hoor, maar een roze bril is niet wat ik uit je tamelijk onvriendelijke reactie naar voren zie komen.

Waar ik namelijk op doel is dat ik vanuit mijn vorige baan (bepaalde cameraleverancier) te maken heb gehad met de verkeerscentrales van RWS en verschillende aannemers die met de aanleg en inbedrijfstelling van spits/plusstroken en de verbreding van de originele wisselbaan (2011?) belast waren. Ik weet dus uit eerste hand hoe de schouwprocedure werkt en welke regels gelden wanneer de strook open kan en wanneer niet. Ik weet ook dat men soms door drukte of incidenten beslist om een schouwprocedure uit te stellen (of uberhaupt de strook dicht houden) en ja soms staan ze te keuvelen of moeten ze eerst wat bespreken voordat ze eraan toekomen, dat is mede een keuze om de sfeer ontspannen te houden. Dus ja dan reageer ik ook als je gaat afgeven op die personen en hoe iemand voor jou bepaalT of je wel of niet over hun extra baan kan rijden. :nothanks:
Dank u!

Natuurlijk is het ergerlijk als de strook op het oog onnodig dicht is. Maar het is vanaf de zijlijn op een anoniem forum ook wel heel makkelijk met modder gooien. Constateren prima, maar stuur dan ook even een berichtje naar RWS met de vraag om uitleg en bericht eventueel hier over de reactie. De uitleg zal in de buurt komen van wat jij hier zegt, maar wie weet zijn er aanknopingspunten voor verbetering. Daar doet hij zichzelf en anderen een groter plezier mee dan het uitstorten van een lading bagger op dit forum.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Robonus » do 09 nov 2017, 6:48

Schelpenpaadje schreef:stuur dan ook even een berichtje naar RWS met de vraag om uitleg en bericht eventueel hier over de reactie.
Dat heeft Rob0860 4 november al gedaan, maar is niet tevreden met het antwoord :roll:
Rob0860 schreef:Geinformeerd bij Rijkswaterstaat en het antwoord is, De verkeersleider beslist er wordt eerst gekeken via de 10 tallen camera's of er geen opstakels enz zijn, dan pas gaat ie handmatig, op afstand open.
[...]
Ik vind dit een slechte zaak, nu is het aan de verkeersleider of en wanneer die opengaat, [...]
(hele reactie hier viewtopic.php?f=8&t=1950&p=987479#p987479)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » do 09 nov 2017, 8:47

Ik denk dat eigenlijk de grote vraag is: Gaat de wisselbaan te laat open of gaat de wisselbaan op tijd open? En met op tijd/te laat bedoel ik of de wisselbaan na filevorming open gaat of daarvoor?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

ben28
polderweggetje
Berichten: 36
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 10:04

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door ben28 » do 09 nov 2017, 12:30

Als dagelijkse wisselbaan rijder in de spits erger ik me ook aan de momenten dat de wisselbaan dicht is en ik in de files moet staan. Ik snap echter wel dat er bepaalde veiligheidscontroles zijn, en er waarschijnlijk gegronde redenen zijn om die wisselbaan dicht te houden. Toch kan ik me niet onttrekken aan het idee dat er ergens iemand zit te slapen en eens per uur kijkt of die wisselbaan open kan. Betere communicatie en consistentie zou een hoop frustratie weghalen.

Weet iemand trouwens nu al waarom je maar 90 mag op het einde/begin van de wisselbaan bij diemen? Als het druk is rij je daar in de avondspits gewoon 80.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rogier » do 09 nov 2017, 12:43

Richting Schiphol geldt volgens mij 90 km\uur, omdat de linkerrijstroken komen te vervallen.
Richting Almere is de maximumsnelheid zelfs 70 km\uur bij de invoegstrook van de wisselbaan vanuit Amsterdam.
Ik denk dat dit ook de reden waarom de maximumsnelheid (tijdelijk) verlaagd is. Uiteindelijk zal de wisselbaan vanuit Amsterdam alleen in bepaalde gevallen gebruikt gaan worden, zodra de wisselbaan richting Amstelveen open gaat (2024 - 2026).

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Boerenkool » do 09 nov 2017, 20:18

Alleen een filewaarsvhuwingsbord is blijkbaar in nieuwe gevallen bespreekbaar https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... denweg-A15



Wisselbaan: ik snap ook dat er proceduers zijn maar ik vind die vragen terecht. Waarom is hij überhaupt ooit dicht; dat zou toch alleen ff 20 m hoeven bij omdraaien rijrichting.
Schouwen naar obstakels is ook allemaal heel leuk en heel veilig maar dat doen ze toch op een gewone snelweg ook niet voor opening. Dat doe je met spitsstroken die anders vluchtstrook zijn. Waar is het hier voor nodig? Je hebt al gekeken toen de slagboom omlaag ging.
Als een reden is dat ze te veel moeten kijken omdat die strook geen vluchtstrool heeft dan vraag ik.me af waarom dat niet hoeft op gewone autowegen.
En desnoods doe je op daltijden alleen de linkerstrook open zodat de rechterstrook dan vluchtstrook is.
Sowieso bevreemd het dat ze in zo n groot nieuwbouwproject niet in wat ruime redresseerstroken aan 2 kanten voorzien hebben zodat een stilgevalle auto rechts kan staan en er toh nog op 2 stroken mensen kunnen passeren.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Vinny » do 09 nov 2017, 20:44

harry schreef:
Boerenkool schreef:Dat hangt er van af wat je onder "nihil" verstaat.
Dat wordt zowel gebruikt voor" niks" als voor "zeer klein"
Mensen die het gebruiken voor "zeer klein" hebben het woord niet helemaal begrepen.
Je weet ook best wel dat dit in het spraakgebruik veel voorkomt. Net als een tweebaansweg waar mensen een weg met twee rijstroken mee bedoelen. Je mag best mensen op een iets minder pedante wijze terecht wijzen ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Lekkere Kwal » do 09 nov 2017, 21:41

Boerenkool schreef: Wisselbaan: ik snap ook dat er proceduers zijn maar ik vind die vragen terecht. Waarom is hij überhaupt ooit dicht; dat zou toch alleen ff 20 m hoeven bij omdraaien rijrichting.
Slijtage en wetgeving dat aan te leggen wegcapaciteit in verhouding moet staan tegenover de intensiteit. Ik vind trouwens de vragen ook best terecht maar er werd hoofdzakelijk gezeken hierboven.

Schouwen naar obstakels is ook allemaal heel leuk en heel veilig maar dat doen ze toch op een gewone snelweg ook niet voor opening.
Zover mij bekend is dit wel de normale gang van zaken. De weginspecteuren rijden vaak meerdere ritjes voor een openstelling.
Dat doe je met spitsstroken die anders vluchtstrook zijn. Waar is het hier voor nodig? Je hebt al gekeken toen de slagboom omlaag ging.
Als er in de tussentijd wat gebeurd is zoals een obstakel dat op de baan ligt dan wil je niet dat er verkeer vast komt te zitten op de baan. Ook wil je niet er vanuit gaan dat de voorganger wel goed gekeken heeft. Veel ongelukken met infra (vooral bij vlieg- en spoorverkeer) ontstaan omdat men bij elkaar er vanuit ging dat 'de ander' het vast wel goed gecheckt zal hebben.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door harry » do 09 nov 2017, 23:48

Vinny schreef:Je weet ook best wel dat dit in het spraakgebruik veel voorkomt.
Nee, niet dat het veel voorkomt.
Nihil is Latijn voor niks. Niet minder en vooral niet meer. :)
Vinny schreef:Je mag best mensen op een iets minder pedante wijze terecht wijzen ;)
Ja, dat mag. :mrgreen:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door waldo79 » vr 10 nov 2017, 7:24

En over tot de orde van de dag :surrender:

brandhout
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 18 aug 2017, 21:11

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door brandhout » vr 10 nov 2017, 23:03

Op dit moment lijkt de laatste oldschool portaal bewegwijzering verwijderd te worden rond Almere. Zowel bij afrit 7 als afrit 5 zijn er kraanwagens met afzetting. :(
Een wagen voor mensen die vooruit zien. Trabant 600

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » za 11 nov 2017, 12:26

Ik zag van de week dat de aanstralers bij Buiten uitgeschakeld waren. Dus had al zo'n vermoeden dat de laatste dagen voor deze portalen geteld waren.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » zo 12 nov 2017, 10:47

Tot zover de borden met aanstralers op de A6 helaas. Er staan nu net als bij de andere aansluitingen van die kleine tijdelijke bermborden.
Afbeelding

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Boerenkool » zo 12 nov 2017, 15:49

Dus de wisselbaan bij lage intensiteiten dicht ter voorkoming van slijtage? Dan zou je hem juist in de spits willen sluiten.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Lekkere Kwal » zo 12 nov 2017, 19:41

^^ 4 scenario's:

A. Geen wisselbaan: geen slijtage, spitspiek niet opgevangen, extra slijtage hoofdrijbaan
B. Wisselbaan in de spits open: noodzakelijke slijtage tijdens de spits, spitspiek opgevangen
C. Wisselbaan altijd open: noodzakelijke slijtage tijdens de spits, spitspiek opgevangen, dan nog extra slijtage buiten de spits
D. Wisselbaan buiten de spits open: geen slijtage tijdens de spits, spitspiek niet opgevangen, dan nog extra slijtage buiten de spits

Wie is er dan geholpen met scenario D dat jij voorstelt?

Het is een beetje als suggereren dat je extra treinen die voor de spitsdrukte gekocht zijn beter buiten de spits kan laten rijden zodat alle treinen buiten de spits nog leger zijn... Het doel van spitstreinen / wisselbaan is de spitsdrukte opvangen met extra capaciteit, en de kosten die daarbij horen (dus spitstoepassing) neem je voor lief omdat het doel gehaald wordt. Het gebruik van die extra middelen buiten de spits geeft extra kosten terwijl er niet een daadwerkelijk doel of nut tegenover staat.
Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op zo 12 nov 2017, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76280
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » zo 12 nov 2017, 19:45

Zou het nou echt om slijtage gaan? Een vrachtwagen doet evenveel slijtage aan het wegdek als tienduizenden auto's. Dat lijkt me nou totaal geen argument om de wisselbaan wel of niet open te stellen.

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Matti » zo 12 nov 2017, 19:46

Jackbauer1350 schreef:Tot zover de borden met aanstralers op de A6 helaas.
das war einmal. dit was voor mij de een na laatste locatie die ik kende waar die aanstralers aanhangen :(

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Attietattie » zo 12 nov 2017, 19:48

^^ Zo fijn dat het er minder en minder worden! :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Lekkere Kwal » zo 12 nov 2017, 19:59

Chris schreef:Zou het nou echt om slijtage gaan? Een vrachtwagen doet evenveel slijtage aan het wegdek als tienduizenden auto's. Dat lijkt me nou totaal geen argument om de wisselbaan wel of niet open te stellen.
Die factor 10.000 of zelfs meer lijkt me een beetje onrealistisch. RWS zegt zelf:
Gemiddeld is de levensduur van duurzaam ZOAB op de rechter rijstrook 11 jaar en op de linker rijstrook 17 jaar. Dit verschil komt omdat de rechter rijstrook zwaarder wordt belast: op deze rijstrook rijdt meer verkeer, waaronder ook meer vrachtwagens.
Dus hoe kan een rechter strook dan slechts 50% sneller slijten terwijl de meeste vrachtwagens daar rijden en er sowieso meer verkeer overheen gaat :s

Plaats reactie