[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rene » di 25 jul 2017, 10:20

Zelfrijdende auto's hè, die kunnen zo dicht achter elkaar met 250 km/h ;)

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door chriskrusz » di 25 jul 2017, 11:43

Sinds wanneer wordt ruimtereservering voor extra rijstroken uitgevoerd door de middelste rijstrook extra breed te maken? 8-)

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » di 25 jul 2017, 12:59

^^ Shared space principe. Meerdere voertuigen in dezelfde strook.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door harry » di 25 jul 2017, 20:20

Wouter N14 schreef:Wel netjes dat ze al beginnende congestie hebben ingetekend :top:
Dat lijkt maar zo. Alle verkeer houdt zich aan de vmax van 80. :)

EDIT: zonder :) schijnen mensen het niet te snappen.
Laatst gewijzigd door harry op wo 26 jul 2017, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door keokiracer » di 25 jul 2017, 20:23

^^ Dan houdt dat busje achter die goudkleurige auto rechts in beeld nog geen halve seconde afstand.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18032
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Snelwegfreak » di 25 jul 2017, 20:25

^^ Oftewel: heel realistisch. Zit de bestuurder toevallig ook handheld te bellen?
Enne gojje mins blieft altied leave.

YORAMRW
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 21:48
Locatie: Nederland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door YORAMRW » di 25 jul 2017, 21:11

Maar, twee stromen van voertuigen naast elkaar in dezelfde rijstrook? Dit moet een grap zijn.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18032
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Snelwegfreak » di 25 jul 2017, 22:18

Die twaalf (als ik goed geteld heb) touringcars zullen wel voor de Floriade zijn dan ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

YORAMRW
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 21:48
Locatie: Nederland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door YORAMRW » di 25 jul 2017, 23:36

Ik snap niet waarom ze de parbananen parbanen* :lol: niet gewoon in 4 rijstroken opdelen i.p.v in in 2 normale met in het midden een bredere.
Heeft dit shared space-principe enig nut op snelwegen?
Ik zie me zo voor met dat het juist best wel veel gedoe gaat opleveren, maar misschien is dat juist de bedoeling, om een laag snelheidslimiet te forceren en/of om mensen aan te sporen bij drukte alternatieve vervoermiddelen te gebruiken.
Laatst gewijzigd door YORAMRW op wo 26 jul 2017, 0:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Attietattie » wo 26 jul 2017, 0:13

YORAMRW schreef:Ik snap niet waarom ze de parbananen niet gewoon in 4 rijstroken opdelen
Mij valt op dat die dingen nóóit recht liggen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rene » wo 26 jul 2017, 7:26

YORAMRW schreef:Ik snap niet waarom ze de parbananen parbanen* :lol: niet gewoon in 4 rijstroken opdelen i.p.v in in 2 normale met in het midden een bredere.
Heeft dit shared space-principe enig nut op snelwegen?
Ik zie me zo voor met dat het juist best wel veel gedoe gaat opleveren, maar misschien is dat juist de bedoeling, om een laag snelheidslimiet te forceren en/of om mensen aan te sporen bij drukte alternatieve vervoermiddelen te gebruiken.
In plaats van hierover je hoofd te breken, doe je er denk ik beter aan om te achterhalen waarom blokkenlijnen in renderings nog wel eens de mist in willen gaan ;)

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door chriskrusz » wo 26 jul 2017, 11:03

Ik vermoed dat die rijstrook zo breed is omdat er nog een fietspad op wordt gemaakt.

YORAMRW
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 21:48
Locatie: Nederland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door YORAMRW » wo 26 jul 2017, 15:08

Rene schreef:
YORAMRW schreef:Ik snap niet waarom ze de parbanen niet gewoon in 4 rijstroken opdelen i.p.v in in 2 normale met in het midden een bredere.
Heeft dit shared space-principe enig nut op snelwegen?
Ik zie me zo voor met dat het juist best wel veel gedoe gaat opleveren, maar misschien is dat juist de bedoeling, om een laag snelheidslimiet te forceren en/of om mensen aan te sporen bij drukte alternatieve vervoermiddelen te gebruiken.
In plaats van hierover je hoofd te breken, doe je er denk ik beter aan om te achterhalen waarom blokkenlijnen in renderings nog wel eens de mist in willen gaan ;)
Nou, sorry hoor. Hoe had ik dat moeten weten? Als je terug naar boven scrollt zul je zien dat ik lang niet de enige was die hier niet op was gekomen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door harry » wo 26 jul 2017, 15:58

harry schreef:Alle verkeer houdt zich aan de vmax van 80.
keokiracer schreef:Dan houdt dat busje achter die goudkleurige auto rechts in beeld nog geen halve seconde afstand.
Er is een verschil tussen houdt zich aan de vmax en rijdt de vmax. Ik zei niet dat ze allemaal 80 reden... :)

EDIT: :) toegevoegd, anders schijnt het niet duidelijk te zijn.
Laatst gewijzigd door harry op wo 26 jul 2017, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door keokiracer » wo 26 jul 2017, 16:04

Dus ze rijden nog niet eens 80 maar er is geen beginnende congestie, juist. :roll:
harry schreef:
Wouter N14 schreef:Wel netjes dat ze al beginnende congestie hebben ingetekend :top:
Dat lijkt maar zo. Alle verkeer houdt zich aan de vmax van 80.
Daarbij rijden dat busje en de auto op de hoofdrijbaan en daar wordt het niet 80, maar... Euh... Wat eigenlijk? 100? 120? 130?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door harry » wo 26 jul 2017, 16:12

^^ Mijn 80-opmerkingen waren niet serieus bedoeld.
(Niemand kan serieus 80 op een snelweg verwachten, toch? :) )
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door keokiracer » wo 26 jul 2017, 16:15

A10-West, A13-Overschie, de A6-parallel bij Almere-Poort onterecht 'omdat parallel altijd 80 is'. Ik verbaas me nergens meer over... ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door chriskrusz » wo 26 jul 2017, 17:10

keokiracer schreef: de A6-parallel bij Almere-Poort onterecht 'omdat parallel altijd 80 is'.
Gelukkig is dat al sinds enige weken gefixed. Er staat nu :A1-100: op de parallelbanen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Mark » wo 26 jul 2017, 19:03

YORAMRW schreef:
Rene schreef:
YORAMRW schreef:Ik snap niet waarom ze de parbanen niet gewoon in 4 rijstroken opdelen i.p.v in in 2 normale met in het midden een bredere.
Heeft dit shared space-principe enig nut op snelwegen?
Ik zie me zo voor met dat het juist best wel veel gedoe gaat opleveren, maar misschien is dat juist de bedoeling, om een laag snelheidslimiet te forceren en/of om mensen aan te sporen bij drukte alternatieve vervoermiddelen te gebruiken.
In plaats van hierover je hoofd te breken, doe je er denk ik beter aan om te achterhalen waarom blokkenlijnen in renderings nog wel eens de mist in willen gaan ;)
Nou, sorry hoor. Hoe had ik dat moeten weten? Als je terug naar boven scrollt zul je zien dat ik lang niet de enige was die hier niet op was gekomen.
Er is geen reden om je zo aangevallen te voelen :idea:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Vinny » wo 26 jul 2017, 20:32

YORAMRW schreef:
Rene schreef:
YORAMRW schreef:Ik snap niet waarom ze de parbanen niet gewoon in 4 rijstroken opdelen i.p.v in in 2 normale met in het midden een bredere.
Heeft dit shared space-principe enig nut op snelwegen?
Ik zie me zo voor met dat het juist best wel veel gedoe gaat opleveren, maar misschien is dat juist de bedoeling, om een laag snelheidslimiet te forceren en/of om mensen aan te sporen bij drukte alternatieve vervoermiddelen te gebruiken.
In plaats van hierover je hoofd te breken, doe je er denk ik beter aan om te achterhalen waarom blokkenlijnen in renderings nog wel eens de mist in willen gaan ;)
Nou, sorry hoor. Hoe had ik dat moeten weten? Als je terug naar boven scrollt zul je zien dat ik lang niet de enige was die hier niet op was gekomen.
Ik denk dat de meeste mensen hun bijdrage sarcastisch hadden bedoeld. Ten overvloede: Renders zijn een illustratie van de mogelijke eindsituatie, maar vaak niet bijster waarheidsgetrouw getekend. Om echt de ontwerpen te beoordelen neme men de uitsneden van de ontwerpen die in het tracébesluit staan.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

YORAMRW
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 21:48
Locatie: Nederland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door YORAMRW » do 27 jul 2017, 0:20

Vinny schreef:
YORAMRW schreef:[...]
Ten overvloede: Renders zijn een illustratie van de mogelijke eindsituatie, maar vaak niet bijster waarheidsgetrouw getekend. Om echt de ontwerpen te beoordelen neme men de uitsneden van de ontwerpen die in het tracébesluit staan.
Ik wist wel wat renders zijn, maar ik was er niet op gekomen dat daar in de bewerkingsmodus van het 3D-model wel blokmarkering getekend was, maar die in de V-ray-(redering)-modus gewoon de mist in is gegaan. Dus, aangezien andere mensen ook al aangaven dat het één grote speciale sharedspace-strook wordt, ging ik daar vanuit.
Misschien moet ik in het vervolg maar beter nadenken of iets niet sarcastisch is voordat ik reageer :facepalm:

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Pascal1998 » do 27 jul 2017, 9:54

^^ Dat lijkt mij erg verstandig.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » za 29 jul 2017, 19:14

Vanmiddag nog een keer bij Muiden wezen kijken naar waar vorig jaar nog het verkeer raasde over de oude A1.

Inmiddels ziet het er zo uit:

Afbeelding
1. Gezien vanaf de oostelijke Vechtoever. Op deze plek lag de brug. Links het restant van de Lange Muiderweg dat inmiddels geen
verbinding meer heeft met het deel langs de Vecht richting Weesp.

Afbeelding
2. Iets verder naar het oosten waar de Mariahoeveweg het oude A1 trace doorkruist. Rechts is nog net Fata Morgana te zien.
Op de achtergrond de Zandhazenbrug. In het midden het tankstation van VZP Hackelaar.

Afbeelding
3. Weer vanaf de oostelijke Vechtoever waar vorig jaar nog de brug lag. Kijkend richting Diemen.

Afbeelding
4. De wegwijzer die nog herinnert aan de aansluiting Muiden-Oost staat nog steeds
fier overeind bij de kruising met de Herengracht.

Afbeelding
5. Langs de oude Maxisweg, nu gesloten voor verkeer officieel. De palen en het betonijzer van de fundering
waar de geluidswal op stond steken hier nog boven de grond uit.

Afbeelding
6. De voormalige bus af- en toerit. De verkeerslichten en het asfalt van de toe/afrit zijn weg.

Album met de gehele reeks

-------------------

Daarna heb ik bij de Gaasperdammertunnel nog enkele kiekjes gemaakt. Een groot deel van de tunnel is inmiddels
gesloten. Alleen de wisselbaan is voor het grootste deel nog niet voorzien van een dak.

Afbeelding
Afbeelding
7en8 De tunnelmond bij de aansluiting Weesp gezien vanaf de afrit.

Afbeelding
9. Viaducten over de S113. De voorste is gebouwd vanwege de werkzaamheden.
Die ernaast is het overgebleven oorspronkelijke viaduct.

Afbeelding
10. Tunneldak van de buizen richting Diemen gezien vanaf de S113.

Afbeelding
11. De wisselbaan ook gezien vanaf de S113. Kijkend richting knooppunt Diemen.

Afbeelding
12. Aan de Bijlmerzijde van de tunnel.

Afbeelding
13. Tunneldak gezien vanaf het Nellesteinpad. In het midden de tijdelijke brug van de S113 over de tunnel heen.

Afbeelding
14. De wisselbaan met aan weerszijden de inmiddels gesloten buizen voor de hoofd- en parallelbanen.

Afbeelding
15. Kijkend in de andere richting zijn de buizen voor de rijrichting Diemen en de vluchtbuis nog niet dicht.

Afbeelding
16. Het Nellesteinpad zelf. Ook met een tijdelijke brug over de bouwput heen geleid.

Afbeelding
17. Hier is ook een mooi uitzichtpunt gemaakt om over het bouwwerk heen te kijken.
Afbeelding
18. Kijkend richting de aansluiting S112.
Afbeelding
19. Kijkend richting de S113.

Album met de gehele reeks

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Hajo » za 29 jul 2017, 19:29

^^ Oude A1: alsof die weg daar nooit gelegen heeft. Opmerkelijk hoe snel de omgeving daar is veranderd.

Gaasperdammerweg: mooi overzicht! Vanuit de auto is vrijwel niets te zien. Het schiet al aardig op daar.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Vinny » za 29 jul 2017, 20:42

Nou, ik vind het altijd wel erg duidelijk dat je daar door een bouwput heen rijdt...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » za 05 aug 2017, 14:10

Ruim een maand later weer eens langs de A6 gewandeld waar vooral aan de westkant de boel aardig is veranderd. Het wokrestaurant is nu mooi ingebouwd. Het oude Sturmeypad is verdwenen tussen het restaurant en de Sturmeypoort (onderdoorgang A6). Er ligt nu een nieuw fietspad verhoogd op een zandlichaam.
Jackbauer1350 schreef:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Het Sturmeypad achter het wokrestaurant Atlantis aan de westzijde van de A6. Het was hier het voorheen redelijk bebost en de A6 was vanaf hier ook niet te zien.
In de quote de foto's van midden juni als vergelijking met de huidige situatie. Eronder enkele van de foto's die ik gisteravond heb gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Kijkend richting de aansluiting Almere Stad waarvan de bewegwijzering zichtbaar is in de achtergrond.

Afbeelding
Halverwege het Sturmeypad.
Afbeelding
Hier is het pad omgelegd.
Afbeelding
Aan de andere zijde van de omlegging kijkend riching het wokrestaurant.

Afbeelding
Halverwege is een onderdoorgang richting de Oude Waterlandseweg. Deze is afgesloten vanwege de werkzaamheden.
Afbeelding
Het wokrestaurant ter hoogte van t Oortje. Inmiddels half omgeven door een zandlichaam.

Afbeelding
De nieuwe weg als vervanging van het oude Archerpad langs het restaurant. Deze houdt vooralsnog hier op.
Linksaf de toegang naar Haddock.
(Brom)fietsverkeer kan wel door over het nieuwe Sturmeypad. Rechts op de foto een apart bord die dat aangeeft.

Afbeelding
Achter het wokrestaurant vanaf het zandlichaam.
De oude Sturmeyweg die overliep in het Sturmeypad begon hier onderaan waar het hek staat.

Afbeelding
Kijkend in de andere richting. Dit is het zelfde punt als op de eerste foto in de spoiler hierboven.

Afbeelding
En ook een mooi uitzicht over het Weerwater vanaf dit punt.

Afbeelding
Een stuk richting het noorden, de splitsing van voorheen de Sturmeyweg en het Sturmeypad.

Afbeelding
Afbeelding
Een eindje voorbij de splitsing. Het oude pad lag onderaan het talud waarvan de sporen nog zichtbaar zijn.

Afbeelding
Hier sluit het nieuwe pad aan op het bestaande. Naar links de Sturmeypoort, een tunneltje onder de A6 die bij het
maken van de vorige fotoserie afgesloten was.

Afbeelding
Afbeelding
Het tunneltje is best breed. Wellicht dat er vroeger ook auto's doorheen mochten.

Afbeelding
Afbeelding
Aan de andere zijde van het tunneltje is het fietspad over het zandlichaam aan de oostzijde van de A6 geleid.

Afbeelding
Het pad aan de andere zijde richting de Kromme Wetering, nu afgesloten.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Coen Tunnel » zo 06 aug 2017, 0:35

Jackbauer1350 schreef:Afbeelding
Afbeelding
Het tunneltje is best breed. Wellicht dat er vroeger ook auto's doorheen mochten.
Kijkend op Topotijdreis is het tunneltje eerst aangelegd bij de bouw van de A6 en pas later het pad door het tunneltje heen. De A6 opende daar in 1985. Het tunneltje is breed genoeg voor auto's, maar de doorrijhoogte lijkt me aan de lage kant. En om twee auto's te laten passeren wordt het ook wel smal.

Ik kan me voorstellen dat men bij de aanleg in de jaren '80, nog niet wetende hoe Almere zich verder zou ontwikkelen, de optie open wilde houden voor een breder fietspad of een fietspad gecombineerd met een voetpad.

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Pascal1998 » zo 06 aug 2017, 9:19

Jackbauer1350 schreef:
Afbeelding
De nieuwe weg als vervanging van het oude Archerpad langs het restaurant. Deze houdt vooralsnog hier op.
Linksaf de toegang naar Haddock.
Die weg wordt in principe door getrokken in September. Als het goed is tijdens het werkweekend

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » za 12 aug 2017, 0:36

Inmiddels is het zuidelijke viaduct van de S104 over de A6 afgesloten. Het andere viaduct wordt nu met tegenverkeer gebruikt.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 901
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » di 15 aug 2017, 13:27

Ik zag laatst dat de nieuwe of verbouwde viaducten in knooppunt Holendrecht namen krijgen, maar ik kon ze niet allemaal lezen
Komende over de A2 van Utrecht naar Amsterdam kom je onder:
  • Hogendijk, Viaduct Amstelveen (A9)-> Amsterdam (A2) en Utrecht (A2) -> Amstelveen (A9)
  • onbekend, Viaduct Amsterdam Zuidoost -> Amstelveen (A9) /Utrecht (A2)
  • onbekend, Fietsbrug in Meibergpad
  • Snipwijk (2017), het bestaande maar verbrede viaduct in Holendrecht Noord, Amsterdam -> Diemen
  • Alida, het bestaande maar verbrede viaduct in Holendrecht Noord, Diemen -> Amstelveen/Utrecht en toek. wisselstrook
  • onbekend, De nieuwe fly-over S111 -> Amstelveen/Utrecht
En dan komt er nog de fly-over in de wisselstrook Diemen<->Amstelveen in Holendrecht-Zuid

Van deze laatste 3 verwacht ik dat de fly-overs nog een naam krijgen. Weet iemand al wat die gaat worden? (eidt: De eerste van de 3 heet dus Alida)
Laatst gewijzigd door IIVQ op di 15 aug 2017, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie