[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door duikgek89 » wo 10 jan 2018, 10:44

Boerenkool schreef: di 09 jan 2018, 23:19
boe! schreef: di 09 jan 2018, 17:47 In de A2-tunnel in Maastricht zitten ook bochten en daar zie ik geen hausse aan ongelukken.
Ik wist niet wat ik zag daar. Met 80 en 100 had ik verwacht dat er een behoorlijk deel toch te hard ging, en een zeer grote groep precies op Vmax of V-Max met correctie zou rijden ivm met de trajectcontrole.
Maar het merendeel rijdt duidelijk onder de vmax, in de 80 tunnel rond 70 en in de 100 tunnel rond 80 a 85.
Zo'n betonwand doet blijkbaar veel. In verbindingsbogen met een V/max rijdt iedereen je nog van je sokken af als je 10 km te hard gaat.

Toen ik er in december ergens langs kwam reed men in de 100 buis ook 80 a 85 na voorheen enkele sterke remacties te hebben uitgevoerd. Flitsmeister en/of Waze gaven ook 80 aan (zullen de juiste buis niet goed kunnen inschatten denk ik) waardoor je, ondanks dat je op de borden gelet hebt, toch gaat twijfelen. Ik kan me voorstellen dat veel mensen dan het zekere voor het onzekere nemen en langzamer rijden in de traject-belasting.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Naturist » wo 10 jan 2018, 13:03

Lekkere Kwal schreef: wo 10 jan 2018, 10:38 ^^ Maar dat was juist niet de vlakke wand die het ongeluk veroorzaakte...//... Een vlakke wand is juist geen gevaar op zichzelf en heeft weinig met zulke ongelukken te maken.
Klopt, doelde ook meer op de boom of buisvormige paal waar Steyn_E het over had.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » wo 31 jan 2018, 16:26

Rijkswaterstaat schreef:Aanbesteding verbreding A9 Badhoevedorp - Holendrecht gestart op 31 januari 2018

Op woensdag 31 januari 2018 is de aanbesteding voor de verbreding van de A9 tussen Badhoevedorp en Holendrecht gestart. Dit project maakt deel uit van het weguitbreidingsprogramma Schiphol-Amsterdam-Almere, dat is gericht op de verbetering van de bereikbaarheid en leefbaarheid van de noordelijke Randstad.

Geïnteresseerde aannemerscombinaties kunnen zich aanmelden voor de aanbesteding via Tenderned. Medio 2019 wordt naar verwachting het contract gegund.

De A9 krijgt tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht vier in plaats van drie rijstroken. Er worden op veel plaatsen nieuwe geluidschermen geplaatst en de weg krijgt stil asfalt. Ook wordt de A9 in Amstelveen over een lengte van 1,3 km verdiept aangelegd, met drie overkappingen. De verdiepte ligging zorgt voor minder geluidoverlast en de overkappingen verbinden het noorden en zuiden van Amstelveen met elkaar.

De realisatie van het project vindt plaats middels een Design Built, Finance, Maintenance contract, waarbij de aannemerscombinatie verantwoordelijk wordt voor zowel het ontwerp, de bouw, de financiering en het 14 jaar onderhouden van het tracé. Uiterlijk in 2026 maken de eerste auto’s gebruik van de vernieuwde A9.

Aannemerscombinaties die aan specifieke (ervarings)eisen voldoen en zich aanmelden, kunnen aan de aanbesteding deelnemen. De aanbesteding vindt plaats door middel van een concurrentiegerichte dialoog. Dit houdt in dat aannemers gedurende ongeveer 1 jaar intensief overleggen met Rijkswaterstaat over onder meer de slimste technische aanpak, het beperken van verkeershinder tijdens de uitvoering, de belangrijkste risico’s en de kansen in het project. Alle aannemerscombinaties maken vervolgens een plan van aanpak over hoe zij denken de belangrijkste risico’s het beste te kunnen beheersen en project specifieke kansen te benutten.

Opdrachtverlening vindt plaats op basis van de beste prijs-kwaliteit verhouding. Hierbij wordt niet alleen naar de prijs wordt gekeken, maar ook naar de kwaliteit van de aanbiedingen om te bepalen welke aannemerscombinatie de opdracht krijgt. Naar verwachting begint de daadwerkelijk bouw begin 2020.
Als de bouw begin 2020 start dan lijkt me 2026 behoorlijk wat marge geven voor eventuele problemen. Misschien is het wel een paar jaar eerder klaar?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » wo 31 jan 2018, 17:20

Ik denk dat er wel redelijk wat grote faseringen nodig zijn, omdat het talud natuurlijk over een deel van de lengte veranderd wordt in een verdiepte ligging. Ik denk dat daar die lange bouwtijd vandaan komt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rogier » wo 31 jan 2018, 19:06

Het project moet in 2 keer 2 jaar te bouwen zijn. Het is geen tunnel en de verdiepte ligging is volgens mij korter, dan de tunnel bij de Bijlmer. Het betonwerk van deze tunnel was na 15 maanden ook volledig afgerond.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » do 01 feb 2018, 8:20

Je zal toch het verkeer in diverse fases over moeten zetten terwijl er gebouwd wordt.
Ik denk dat men eerst het verkeer op 1 rijbaan zet met 2x3 versmalde rijstroken, zodat men aan 1 kant kan bouwen.
Dan een paar jaar later zal het verkeer naar de verdiepte ligging worden overgezet, wederom met 2x3 versmalde rijstroken zodat de andere kant van de verdiepte ligging kan worden gebouwd. Daar zal ook wel weer een paar jaar overheen gaan.

Het is een beetje hetzelfde principe als de A4 bij Leiderdorp lijkt me.

Maar ik heb geen idee wat de bouwtijd van die verdiepte ligging kan zijn per fase, daar ben ik niet voldoende opgeleid voor. Dus als jij zegt dat alles binnen 4 jaar kan, geloof ik je graag.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Basjuh1981 » do 01 feb 2018, 10:03

mavas schreef: do 01 feb 2018, 8:20 Het is een beetje hetzelfde principe als de A4 bij Leiderdorp lijkt me.
Als er maar geen parallelstructuur komt :duck:

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » do 01 feb 2018, 10:06

Rijkswaterstaat schreef:Aanbesteding verbreding A9 Badhoevedorp - Holendrecht gestart op 31 januari 2018

[...]
Ook wordt de A9 in Amstelveen over een lengte van 1,3 km verdiept aangelegd, met drie overkappingen.
:s

Heeft men er bij RWS een overkapping bijgetoverd? Volgens alle eerder verspreide informatie zullen er twee overkappingen komen en dus niet drie. Ik vermoed dat dit een foutje is bij de communicatieafdeling van RWS. Of zou men de fietsbrug abusievelijk ook als overkapping meetellen?

Overkapping 1

Afbeelding

Overkapping 2

Afbeelding

Fietsbrug

Afbeelding

Totaalblik (met maar twee overkappingen)

Afbeelding

IIVQ
verkeersader
Berichten: 898
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » za 03 feb 2018, 11:40

Vanmorgen is afrit 1 van de A9 (ri Haarlem) verplaatst.
Deze gaat nu over de nieuwste brug over de Gaasp (op de plek van de oude brug).
Link
Ik ben om exact 10:00 erover gegaan, maar zo te zien was de afrit al een tijdje open, er was niemand meer aan het werk. Wel stonden alle borden "Afrit 1 Weesp dicht" er nog, maar ik zag niemand in de berm bezig om ze weg te draaien/halen.

Ik ben benieuwd of ze die rare slinger er nog snel uit gaan halen.

Inmiddels heb ik ook Openstreetmap aangepast.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Berrychello » za 03 feb 2018, 20:02

Zo zeg, dat verandert allemaal snel! Dat slingertje is nog wel even link ja.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » za 03 feb 2018, 20:14

Ze hebben de portaalborden nu helemaal blauw afgeplakt. Tot afgelopen week zat er zwarte tape over de bestemmingen heen.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 898
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » zo 04 feb 2018, 11:34

^^ Ja, alleen op het eennalaatste bord voor de tunnel staat 1 paal en één regel. Maar zelfs in de originele video kan ik niet zien wat er staat.

Let ook op het portaal vóór de afrit Weesp: Dit moet nog vernieuwd worden. Hier staan 3 pijlen rechtdoor, terwijl er 4 stroken onderdoor gaan (+ de uitvoeger).
Maar ik neem aan dat in de eindsituatie hier al Haarlem/Schiphol/Utrecht en S111/S112 gesplitst staan.Dat portaal staat op SAAONE-projectgebied, niet op IXAS-grond. Dus ik ben benieuwd of SAAONE dat in 2020 aan gaat passen of IXAS die taak overneemt.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Robonus » do 08 feb 2018, 7:10

Voor de geinteresseerden van de Gaasperdammertunnel, er staan nieuwe luchtfoto's van dit deel op Google Maps, die ook 3D leuk in te zien zijn. Zo krijg je toch een goed gevoel van de bouwplaats en werkzaamheden. Vooral leuk om te zien hoe de kruisende wegen over de tunnel gaan, maar onder de verlegde A9 door:

Afbeelding

Dit stukje: https://goo.gl/maps/eVhtL8jMkjC2

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » za 17 feb 2018, 19:07

Vandaag met het mooie weer enkele foto's gemaakt langs de A6.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bij :KP: Almere waar men bezig is met de grondwerken voor de parallelrijbaan
die buiten het knooppunt langs komt te liggen.

Afbeelding
Zicht vanaf de S104 op de parallelbaan in aanleg langs het knooppunt.

Afbeelding
Inmiddels is ook tussen Almere-Stad en :KP: Almere de lijnverlichting uitgeschakeld en staat er LED-verlichting.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bij Almere-Haven is het wokrestaurant inmiddels bijna ter ziele.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » zo 18 feb 2018, 18:38

Drive-by videootje van gisteren over de A6 en de aansluiting Almere-Haven:
Link

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door sven_engelen » ma 19 feb 2018, 13:32

2 dingen vallen me op.
1. Is die afrit bij Almere-Haven vanuit Muiden nou helemaal verlegd of begint de afrit gewoon eerder?
2. De A6 is nu volledig verlicht van Almere tot Lelystad?
Svenlo

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Robonus » ma 19 feb 2018, 13:48

^^
puntstuk van de afrit is 400m stroomopwaarts verplaatst. De afrit zelf loopt nu groot deel over een stuk weg wat later de busbaan wordt.
Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door boe! » ma 19 feb 2018, 13:53

sven_engelen schreef: ma 19 feb 2018, 13:32 2. De A6 is nu volledig verlicht van Almere tot Lelystad?
De video eindigt bij de op drie-na-laatste lantaarnpaal.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door harry » ma 19 feb 2018, 22:56

^^ De verlichting houdt inderdaad op (of begint) even voorbij (of even voor) afrit Almere Buiten-Oost.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » zo 25 feb 2018, 10:45

Een reeks foto's van het al gereed zijnde deel rond :KP: Muiderberg en :KP: Gooimeer

Afbeelding
Panoramafoto met de viaducten van de hoofdrijbaan richting Almere en de wisselbaan in :KP: Muiderberg

Fotoserie A1:
SPOILER: TOON

Afbeelding
De Zandhazenbrug gezien vanaf De Goog
Afbeelding
Vanaf hetzelfde punt het viaduct De Goog.

Afbeelding
De A1 richting kijkend richting Muiden met links van het midden vzp Hackelaar.

Afbeelding
Een trein op de Flevolijn vanaf de Zandhazenbrug.

Afbeelding
Je hoeft niet heel lang te wachten op een voorbijrijdende trein. Deze komt vanaf Weesp.

Afbeelding
De drie foto's hierboven zijn gemaakt vanaf deze trap.
Het hek staat bovenaan waar nog aardig doorheen te fotograferen valt.

Enkele foto's van de A1 tussen het knoopunt en Naarden-West vanaf de Meerkade.
Afbeelding
Links de Meerkade en rechts de A1 die voorheen strak langs de bomenrij liep.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aan de andere zijde langs de Naardertrekvaart:
Afbeelding
De A6 vanaf :KP: Muiderberg richting Almere

Afbeelding
Verbindingsboog naar de A6 vanaf de A1 vanuit 't Gooi. Rechts een faunapassage onder de A1.

Afbeelding
Faunapassage onder de A1.

Afbeelding
De A6 gezien onder de verbindingsboog door.

Afbeelding
Afbeelding
De A1 ten oosten van het knooppunt ter hoogte van megastore De Boer.

Aangezien ik hier toch langs kwam een paar plaatjes geschoten van aansluiting Naarden-West.

Afbeelding
De toerit vanaf de oude Rijksweg naar de A1/A6

Afbeelding
Afbeelding
De oude Rijksweg vanuit Naarden/Bussum.

Afbeelding
De best imposante viaducten van de A1 over de oude Rijksweg, Naardertrekvaart en Amsterdamsestraatweg heen.
Afbeelding
Tussen de viaducten in.
Afbeelding
De masten van de lijnverlichting staan tussen de viaducten in op een betonnen voet.
Afbeelding
Wellicht ook de langste lijnverlichtingsmasten die toegepast zijn.
Afbeelding
Aan de zuidoostzijde zitten overigens wel bevestigingspunten aan de viaducten voor lichtmasten aan de buitenzijde.

Afbeelding
Panoramafoto van het wisselbaanviaduct in :KP: Gooimeer

Fotoserie A6:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Het nieuwe deel van de Hollandse Brug gezien vanaf de Gooimeerdijk-West.

Afbeelding
De A6 met voorwegwijzers van :KP: Gooimeer

Afbeelding
Bewegwijzering boven de wisselbaan met de afritnummers achter Almere en de bestemming -Literatuurwijk afgeplakt.

Afbeelding
Vanaf het Guilmetpad kijkend richting het knooppunt.
Afbeelding
en richting de Hollandse Brug.

Afbeelding
De Guilmetpoort waar het pad onder de A6 door gaat.

Afbeelding
De A6 gezien vanaf het talud bij het tunneltje.

Afbeelding
De tunnel is van binnen spierwit en heeft drie openingen tussen de rijbanen van de A6 in. De tunnel is niet voorzien van verlichting.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
De A6 vanaf de westzijde van de guilmetpoort.

Afbeelding
Afbeelding
Terug aan de oostzijde op het Blanchardpad met zicht op het kromslootviaduct. Hier gaat de wisselbaan over de parallelbaan heen.

Afbeelding
De viaducten en tunneltjes zijn allemaal voorzien van een naam ingegraveerd in het kunstwerk.

Afbeelding
Aan de noordzijde van het knooppunt. Zicht op de viaducten van de N702 over de A6.

Afbeelding
Ten noorden van het knooppunt ligt ook een onderdoorgang, de microfoonpoort.

Afbeelding
Afbeelding
Vanaf dit talud zicht op de A6 met in de achtergrond het viaduct van de Havendreef.

Afbeelding
Het portaalbord boven de signaalgevers met verdrijfpijl en het rode kruis heeft ook nog afplakkingen. Dit zit er al een aardige tijd op.
Wanneer de tape verwijderd wordt hebben deze borden waarschijnlijk geen folie meer op die plek.

Afbeelding
Afbeelding
De N702 richting de aansluiting Audioweg. De voorwegwijzer is waarschijnlijk slachtoffer van de storm enkele
weken geleden.

Afbeelding
en gezien richting het knooppunt.

Afbeelding
Het knooppunt gezien vanaf de noordzijde van de N702.
Deze laatste foto's zijn gemaakt bij de transistorpoort, een fietstunnel onder N702 door.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » zo 25 feb 2018, 10:58

Mooie foto's! :top: 8-)

Die afrit bij Naarden heb ik nog nooit gehad. Misschien de moeite waard om eens te doen, oud stukje rijksweg.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » zo 25 feb 2018, 11:44

Ik rij de afrit naar Naarden west minstens één keer per week. Deze afrit is echter geen feest om te rijden, vooral omdat hij maar één rijstrook heeft (tegenwoordig) met een Vmax van 80 km/h. Je komt daardoor altijd in een treintje terecht waar je blij mag zijn dat je 75 km/h op de teller rijdt. En dat terwijl je op deze ellenlange (2 km) en brede afrit makkelijk en zonder gevaar 100 km/h of meer zou kunnen rijden. Overigens kom je verderop op een stuk bubeko GOW met Vmax van 50 km/h gedurende 2 km uit. 😕

Richting A1 zijn er twee rijstroken met Vmax 100 km/h en daar kan je het gas wel even open gooien.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » zo 25 feb 2018, 12:29

^^ Die lage snelheid op de oude Rijksweg is o.a. te danken aan Groen Links en de PvdA van destijds de gemeente Naarden (nu gemeente Gooise Meren).
Ze hebben of hadden zelfs een plan voor een rotonde bij de Bergmankliniek, waarschijnlijk als vervanging van het huidige kruispunt bij de Churchillstraat.
Zou mij niks verbazen dat dit plan zou inhouden om die hele lange toe-/afrit in te korten tot de Bergmankliniek en vanaf dat punt de weg tot de huidige kruising te versmallen naar een enkele rijbaan.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » za 03 mar 2018, 10:48

Op 9 maart is een officiële openstellingsceremonie gepland voor het knooppunt A1/A6 (Muiderberg) met de minister.

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Emil » zo 04 mar 2018, 19:03

Jackbauer1350 schreef: zo 25 feb 2018, 12:29 ^^ Die lage snelheid op de oude Rijksweg is o.a. te danken aan Groen Links en de PvdA van destijds de gemeente Naarden (nu gemeente Gooise Meren).
Het snelheidsregime op deze weg is opzienbarend. Bubeko zou dit gewoon 80km/h moeten zijn en het gedeelte bibeko is zelfs geschikt voor 70km/h. Voor dit soort wegen heb ik de hoop echter al lang opgegeven.

De oude rijksweg parallel aan de A1 is ook al een tijdje afgewaardeerd naar een 60 zone. Het gedeelte in de oude gemeente Muiden was tot vrij recent wel nog 80km/h met RONA, maar daar heeft de afwaarderingshype ook toegeslagen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » vr 09 mar 2018, 15:44

Rijksoverheid schreef: Doorstroming op A1 bij Muiderberg fors verbeterd

Met een bezoek aan de nieuwe A1 bij Muiderberg markeerde minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) vandaag de afronding van het grote wegproject A1/A6. Het traject van 23 kilometer tussen Diemen en Almere Haven heeft sinds de openstelling in oktober 2017 direct al voor een flinke verbetering van de doorstroming gezorgd.

Uit de verkeerscijfers die vandaag zijn gepresenteerd blijkt dat tussen de knooppunten Muiderberg en Diemen de filezwaarte met meer dan 80 procent is afgenomen. Ook op aangrenzende wegen staan er minder files nadat het verkeer vorig najaar van de nieuwe weg gebruik is gaan maken. Terwijl het verkeer sinds 2014 met zo’n 13 procent is gegroeid.

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat): “Ik vind het geweldig dat we bij het knooppunt Muiderberg beter kunnen doorrijden. We zien meteen het effect van het huzarenstukje dat hier is geleverd. Een van de drukste regio’s van ons land heeft meer bewegingsruimte gekregen. En dat is belangrijk voor de mensen die hier elke dag langs rijden en voor de economische groei van dit gebied. Het is een project waar we trots op mogen zijn: het aquaduct en de nieuwe spoorbrug zijn sterke staaltjes van Hollands vakmanschap.”

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » vr 09 mar 2018, 18:54

De gemiddelde intensiteit op de A1 bij Muiden is gestegen naar 226.500 voertuigen per dag. Daarmee is het één van de drukste wegvakken van Nederland.

Hier de vermindering van het aantal kilometerminuten (filezwaarte):
Afbeelding

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » vr 09 mar 2018, 19:11

Tot voor de verbreding was niet alleen de ‘spitsrichting’ druk, maar ook de andere kant op: ‘s ochtends richting Gooi/Almere en ‘s middags richting Amsterdam stond óók altijd file. Ik rij daar twee of drie keer per werk tijdens de spits (in de tegenspitsrichting) en sinds de verbreding geen enkele keer meer file gehad. En dat de brug er nu niet meer is scheelt natuurlijk ook een aantal keer file per dag.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » ma 26 mar 2018, 9:07

Volgens het Financieele Dagblad hebben zes consortia ingeschreven op het project de A9 bij Amstelveen te verbreden en te verdiepen.

Dit betreft:
- Sacyr
- Macquarie
- Fluor met Ballast Nedam
- Dura Vermeer, Besix, Hochtief en John Laing
- BAM, Van Oord, TBI Holdings en European Projects Investment Company
- Boskalis en VolkerWessels

Naar verwachting wordt medio 2019 het contract gegund.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door captain007 » ma 26 mar 2018, 9:09

Wel opvallend dat twee buitenlandse partijen in hun eentje ingeschreven hebben. Dat komt hier toch niet zo heel vaak voor bij dit soort projecten.

Plaats reactie