[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door jelger » di 29 jan 2019, 15:05

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op ma 08 mar 2021, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Schelpenpaadje » di 29 jan 2019, 15:24

Toch knap van iemand die te laks is om borden te lezen en dom genoeg om vervolgens zo'n gevaarlijke manoeuvre uit te halen, dat diegene wel de tegenwoordigheid van geest heeft te snappen dat keren en de terugrijden via de parallelbaan je alsnog naar de afrit leidt.

Les die dit slag mensen uit deze crash zal lezen is waarschijnlijk dat je beter even verderop via de toerit terug kunt rijden. Dan is de klap wat zachter.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Chris » di 29 jan 2019, 15:32

Misschien zou er een halve aansluiting moeten zijn bij de Praamweg waar je dan kan keren. En aansluiting hebt op de N705 naar Zeewolde. Dan hoeft het verkeer dat verkeerd rijdt niet 30 kilometer om te rijden, de situatie van een parallelsysteem met direct daarna een lang stuk geen aansluiting lijkt me ook best wel uniek. Een keermogelijkheid is in zo'n situatie in het buitenland niet geheel ongebruikelijk, ook bijvoorbeeld voor de aanrijroute van hulpdiensten.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door jelger » di 29 jan 2019, 15:44

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op ma 08 mar 2021, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Schelpenpaadje » di 29 jan 2019, 15:47

De Reigerweg is op dit moment niet echt toegerust als betekenisvolle verbinding naar de N705. Je komt dan ook al redelijk dichtbij de verzorgingsplaatsen Ooievaar en Lepelaar en even verderop de toekomstige aansluiting naar de N727. Samen met het ongebruikte station Lelystad-Zuid is het gebrek aan visie over het lege gebied tussen Lelystad en Almere compleet. Het is van alles net niks.

Een extra aansluiting zou je wel kunnen combineren met een zuidelijkere ontsluiting van Lelystad, richting Houtribweg en Buizerdweg. Had je deze aangelegd ter hoogte van de Knardijk dan had ook de N727 hier aan kunnen sluiten.
Als alternatief voor een (halve) aansluiting zou je ook tussen Ooievaar en Lepelaar een tunneltje kunnen aanleggen dat voor die enkele verkeerdrijder als keermogelijkheid gebruikt kan worden.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door mavas » di 29 jan 2019, 16:21

T-hijs schreef: di 29 jan 2019, 14:44 ^^
De post van mavas was vermoedelijk om een reactie uit te lokken en niet serieus bedoeld (of in ieder geval niet 100% serieus bedoeld), maar voor alle duidelijkheid: als je dit soort capriolen uithaalt is er wat mij betreft genoeg reden om te twijfelen aan a. je rijvaardigheid en b. je verstandelijke vermogens. I rest my case. :yes:
Ik ben serieus. Ik vind het altijd zo makkelijk om het primair op verkeersgedrag te gooien als er fouten worden gemaakt of ongelukken gebeuren. De verkeerskunde zit niet zo in elkaar.
Voor de duidelijkheid, ik praat hier niks goed, ik veroordeel degene die fout zit. Maar mijn punt is: Ik probeer het te verklaren, niet te veroordelen. Mensen maken nou eenmaal fouten. Bewust of onbewust. In de wisselwerking tussen mens, voertuig en infrastructuur heb je in dit geval dat de infrastructuur op orde zijn om fouten op te kunnen vangen. Maar beter is het nog om fouten te voorkomen. Die fouten kun je simpelweg voorkomen, door paaltjes met ijzerdraad te spannen, door een doorsteek te creëren naar die afrit, door geleiderail te plaatsen, etc. Nog beter: Haal dat hele parallelbaansysteem weg en maak er 1 rijbaan van.
Denk maar eens in: Geen parallelbaan betekent geen onnodige doorsteken, geen onnodig omrijden. Hele probleem is weg.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door jelger » di 29 jan 2019, 16:28

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op ma 08 mar 2021, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Pascal1998 » di 29 jan 2019, 16:42

Dit is nou wat ik laatst zei over navigatiesystemen, het zit in het rijbewijsexamen, niet als hulpmiddel, maar om te leren hoe er mee om te gaan, mensen krijgen niet eens meer les in bewegwijzeringsborden, en dan krijg je dit als gevolg, een ongeluk door niet opletten op borden, en een situatie die anders is dan op die TomTom van hun

Bert65
dorpsstraat
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 22:20

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Bert65 » di 29 jan 2019, 17:35

Waar het al misgaat is bij het weggedrag. Je kan alles verzinnen over het gekozen ontwerp maar nu dit:
Ik ga er van uit dat hij uit de richting Lelystad kwam. Hij weet dus dat hij bij Almere Buiten de snelweg moet verlaten en niet naar Amsterdam moet. Waarom rijdt hij dan links en niet, zoals het hoort, rechts?

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Lekkere Kwal » di 29 jan 2019, 19:09

^^ omdat iedereen wel eens verkeerd rijdt, helemaal bij een nieuwe wegsituatie. De vraag is meer waarom je vervolgens die oplossing kiest want volgens mij leer je dat bij geen enkele rijschoolleraar. Sterker nog, daar wordt je juist extra 'braaf' opgeleid vergeleken met de gemiddelde weggebruiker. Omdat je het ook niet dagelijks ziet gebeuren (en even de intensiteiten meerekenend) wijst dit meer op een specifiek probleem bij die persoon dan een slecht wegontwerp of een gebrek aan de rijopleiding.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door GuteFahrt » di 29 jan 2019, 19:12

^^ +1
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » di 29 jan 2019, 19:33

Helaas rijden er (in mijn ogen) behoorlijk veel lieden met 'specifieke problemen' op onze wegen. Nu ga ik niet beweren dat ik zelf een engeltje ben, maar hoe vele andere zich door het verkeer bewegen...... :facepalm:

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rogier » di 29 jan 2019, 20:15

De omweg richting Lelystad zal over 2 - 2,5 jaar ongeveer 5 kilometer korter zijn, want er een nieuwe afslag voor Lelystad Airport (ongeveer 3 kilometer voor afslag Lelystad). Op de langere termijn moet ook een verbindingsweg richting Lelystad-Zuid komen, maar daar voor moet ook een brug over de Lage Vaart aangelegd worden.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Lekkere Kwal » di 29 jan 2019, 20:20

Rein schreef: di 29 jan 2019, 19:33 Helaas rijden er (in mijn ogen) behoorlijk veel lieden met 'specifieke problemen' op onze wegen. Nu ga ik niet beweren dat ik zelf een engeltje ben, maar hoe vele andere zich door het verkeer bewegen...... :facepalm:
De nuance ligt wel in de ernst van het gedrag. Als ik in de drukke spits rij zie ik wel eens iemand zich misdragen in de vorm van geen richting aangeven, afsnijden, niet kijken, je kent het wel. Op de duizenden auto's die je tijdens zo'n rit tegenkomt is het niet bijzonder om er eens een of meer te zien die zich net wat slechter gedragen, dat is menselijk (geen excuus maar wel een reden). Maar op zo'n manier terugrijden heb ik pas 1 keer gezien in Frankrijk zeer lang geleden en dat was een zeer oud persoon. Ergo ik doel dus op de indicatie dat als je dat anno nu nog uitvoert je dus een specifiek probleem hebt, niet als je je een beetje aso gedraagt wat je overal ziet.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door GuteFahrt » wo 30 jan 2019, 15:02

krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Pascal1998 » wo 30 jan 2019, 15:13

^^ Even wat reacties gelezen, maar deze reactie op dit onderwerp die ik hier onder ga plaatsen is ten voete uit

Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door harry » wo 30 jan 2019, 22:59

Schelpenpaadje schreef: di 29 jan 2019, 15:24 Les die dit slag mensen uit deze crash zal lezen is waarschijnlijk dat je beter even verderop via de toerit terug kunt rijden. Dan is de klap wat zachter.
Zelfs dat is fysiek onmogelijk. Je kunt echt pas bij Lelystad van de rijbaan af, als je niet kilometers wil spookrijden.
Ik ben het met Mavas en anderen eens dat het wegontwerp belabberd is.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Pascal1998 » wo 30 jan 2019, 23:20

Nou, ik denk dat het niet aan het wegontwerp ligt, ik denk eerder dat mensen (vooral die in mijn eigen stad Almere waar we het over hebben) of de krant niet lezen, of niet op het bezoekerscentrum kijken, het is toch echt heel duidelijk via alle media in de provincie gemeld dat de situatie ging veranderen, en toch gaat het al 2 maanden constant fout, ligt de fout dan niet bij de bestuurder, ik zeg van wel, ik wil niet bot overkomen of een aanval openen op jullie maar we moeten niet te gauw met het vingertje naar RWS wijzen dat hun iets fout doen, hun hebben ook hun redenen waarom ze dit hebben bedacht

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Robonus » do 31 jan 2019, 6:14

harry schreef: wo 30 jan 2019, 22:59 Zelfs dat is fysiek onmogelijk. Je kunt echt pas bij Lelystad van de rijbaan af, als je niet kilometers wil spookrijden.
Ik ben het met Mavas en anderen eens dat het wegontwerp belabberd is.
vind je het wegontwerp bij Utrecht, Den Bosch, Eindhoven en Almere West ook belabberd? Ook allemaal parallelsystemen waarbij je op de HRB kilometers moet doorrijden voor je er af kan. En laat dat nou net het hele idee erachter zijn..

Ik kan het ook wel met René eens zijn dat parallelrijbanen niet altijd het effect hebben wat ze moeten geven, maar voor doorgaand verkeer is het wel fijn om zonder veel turbulentie door te kunnen stromen.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Schelpenpaadje » do 31 jan 2019, 6:46

Pascal1998 schreef: wo 30 jan 2019, 23:20 Nou, ik denk dat het niet aan het wegontwerp ligt, ik denk eerder dat mensen (vooral die in mijn eigen stad Almere waar we het over hebben) of de krant niet lezen, of niet op het bezoekerscentrum kijken, het is toch echt heel duidelijk via alle media in de provincie gemeld dat de situatie ging veranderen, en toch gaat het al 2 maanden constant fout, ligt de fout dan niet bij de bestuurder, ik zeg van wel, ik wil niet bot overkomen of een aanval openen op jullie maar we moeten niet te gauw met het vingertje naar RWS wijzen dat hun iets fout doen, hun hebben ook hun redenen waarom ze dit hebben bedacht
Ook als het aan de bestuurders ligt, kun je vinden dat RWS meer zou kunnen doen om fouten maken moeilijker te maken. Het bijvoorbeeld plaatsen van een extra tekstkar (wat men ook gaat doen) is nog geen schuldbekentenis.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door DjIdee » do 31 jan 2019, 7:42

Mensen vertrouwen gewoon teveel op verouderde navigatiesystemen, ipv naar de borden te kijken, of een actueel navigatiesysteem (bv Waze) te gebruiken... Opletten is er gewoon niet meer vanzelfsprekend tegenwoordig, en ik vind het bijzonder dat daarvoor gewezen wordt naar de wegbeheerder ipv de bestuurders. Je kan je informeren voordat je op pad gaat. Je kan een actueel navigatiesysteem met je smartphone aan je voorruit plakken en je kan borden lezen terwijl je naar je bestemming gaat. Als je ze alle 3 niet doet, en je gaat vervolgens ook nog spookrijden, dan mag je meer dan terecht op de blaren zitten. Alleen jammer dat je anderen daarmee ook in gevaar brengt :down:

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Robonus » do 31 jan 2019, 7:51

Het verkeerd rijden bij een nieuwe situatie komt altijd voor, bij het omdraaien van de rijrichtingen bij Muiderberg:
viewtopic.php?f=8&t=1950&start=4710#p961849
viewtopic.php?f=8&t=1950&start=4650#p960688

of bij het introduceren van de parallelrijbaan A6 Almere west (ik kan dat even niet terugvinden maar dat is hier ook uitvoerig besproken)
In alle gevallen plaatst RWS altijd extra tekstkarren met de tekst dat de situatie gewijzigd is. Toch heb je de eerste dagen altijd file terwijl de capaciteit vergroot wordt, puur omdat men moet wennen. Dat zijn de wen-files. Ook de toe- en afritten in de buurt zijn dan overbelast door kerende automobilisten.

Soms rij je in zo'n nieuwe situatie 1x fout, en daarna nooit meer.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Piles » do 31 jan 2019, 9:26

DjIdee schreef: do 31 jan 2019, 7:42 Mensen vertrouwen gewoon teveel op verouderde navigatiesystemen, ipv naar de borden te kijken, of een actueel navigatiesysteem (bv Waze) te gebruiken...
Uit ervaring kan ik vertellen dat dit klopt :hap: Ik woon in Utrecht (aan de A2-kant), en stuur visite altijd een duidelijke routebeschrijving zodat ze niet op de hoofdrijbaan terecht komen. En toch presteren mensen het om steeds weer in Breukelen te moeten keren... :facepalm:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door harry » vr 01 feb 2019, 21:12

Robonus schreef: do 31 jan 2019, 6:14vind je het wegontwerp bij Utrecht, Den Bosch, Eindhoven en Almere West ook belabberd?
Ja.
Behalve bij Almere-West, omdat je daar juist extra moeite moet doen om de linkerbaan te nemen: links voorsorteren in een bocht en daarna na één portaalbord direct linksaf slaan.

Bij Eindhoven neem ik altijd de parallelbaan. Diverse malen een file op de hoofdrijbaan gezien waarbij het verkeer geen kant opkon, terwijl de parallelbaan goed doorreed...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rene » ma 04 feb 2019, 23:59

Robonus schreef: do 31 jan 2019, 7:51Soms rij je in zo'n nieuwe situatie 1x fout, en daarna nooit meer.
Maar bij parallelbanen kan het wel vaker voorkomen. Bijvoorbeeld als je gewend bent bij Oudenrijn standaard de hoofdrijbaan richting Amsterdam te moeten nemen, en je moet toch een keertje naar Maarssen. Voor het weet rij je de N230 voorbij en moet je bij Breukelen keren. En dan is Maarssen-Breukelen veel korter dan Almere-Lelystad. Juist de onmogelijkheid om op de A6 vlak na afrit 8 te keren maakt dat het een mijns inziens een totaal verkeerde beslissing was om tussen knooppunt Almere en afrit 8 überhaupt een parallelbaansysteem te willen. Dat was vragen om moeilijkheden, je creërt dat mensen die geen zin hebben in 30 km (sic!) omrijden gevaarlijke risico's gaan nemen. Maar ja, dit besluit is al genomen in 2011 toen men nog allemaal heilig geloofde in parallelbaansystemen.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Piles » di 05 feb 2019, 9:27

Rene schreef: ma 04 feb 2019, 23:59Bijvoorbeeld als je gewend bent bij Oudenrijn standaard de hoofdrijbaan richting Amsterdam te moeten nemen, en je moet toch een keertje naar Maarssen.
Ik woon in Leidsche Rijn, en ondanks herhaalde routebeschrijvingen, oproepen tot "Niet Amsterdam volgen!" e.d. blijven mensen een kwartier later komen door het volgen van de hoofdrijbaan. En ja, meerdere keren :wall:

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door T-hijs » di 05 feb 2019, 10:01

^^
Same here. Toen wij nog in Vleuten (oude dorp, dus afrit Maarssen!) woonden, namen mijn ouders tot op het laatst (september 2016) geregeld tóch de hoofdrijbaan. :facepalm: #domheidiseenkeuze
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Robonus » di 05 feb 2019, 10:38

Misschien komt dat ook door de benaming Hoofdrijbaan / Parallelrijbaan.

Wat mij betreft zou de parallelrijbaan de standaard rijbaan voor onwetenden en vrachtverkeer moeten zijn, en de hoofdrijbaan meer een "stamweg" of "expressway" waarbij echt fysiek links moet worden uitgevoegd zoals het wisselbaan principe. Daarmee geef je het verkeer wat heel graag dwars door de grote steden (utrecht/Denbosch/Eindhoven/Almere) wil rijden die mogelijkheid.

Denk aan de wisselbaan bij de A1 - Muiden. Alleen dagelijks verkeer wat bekend is met de situatie pakt die 2 rijstroken en rijdt daarmee fluitend langs het turbulente getreuzel van zondagsrijders en vrachtverkeer. Het enige nadeel van dit principe is als er een calamiteit op de rijbaan zou zijn. Voldoende CADO's zouden dit probleem moeten kunnen afvangen. Er zou een afspraak moeten worden gemaakt met navigatie aanbieders dat de stamweg dan nooit als hoofdroute aangekaart moet worden. Zo voorkom je dat de navigatieslaven "Links aanhouden" horen en blind 3 rijstroken oversteken

Het huidige systeem waarbij je "perongeluk" op de hoofdrijbaan kan komen of waar vrachtverkeer 3 stroken moet opschuiven om de hoofdrijbaan te pakken komt daarin sterk te kort.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door jelger » di 05 feb 2019, 12:33

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op ma 08 mar 2021, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Schelpenpaadje » di 05 feb 2019, 12:58

Hoe zie je zo'n mogelijkheid voor je? Uitvoegen van de hoofdrijbaan en dan links invoegen op de parallelbaan? Of een weefvak, waarbij ook uitwisseling mogelijk is van de parallelbaan naar de hoofdrijbaan?

Als je kiest voor een parallelstructuur dan wil je alleen de hoogst nodige uitwisselingsmogelijkheden creëren. De capaciteit ligt bij gescheiden rijbanen al lager. Door extra plekken toe te voegen waar ingevoegd kan worden maak je dit niet beter. Als de mogelijkheid tot uitwisseling belangrijker is dan de voordelen van gescheiden verkeersstromen dan kun je de parallelstructuur net zo goed schrappen of in elk geval inkorten.

Plaats reactie