[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Mark » ma 04 dec 2017, 17:33

Mooie foto's, maar waarom zijn die borden zo priegelig klein?

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » ma 04 dec 2017, 17:49

Nummerschildjes die snakken naar adem.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Steyn_E » ma 04 dec 2017, 18:09

^^
Ik zou denken dat ze voorlopig zijn. Ze zijn zo opvallend veel kleiner dan de portaalborden links ervan.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 898
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » ma 04 dec 2017, 19:18

Ik heb net (rond 18:00) even een rondje Knp Holendrecht proberen te rijden.
Op de S112 stond al aangegeven "A9 ri A2 Utrecht vannacht dicht".
Op de A9 bleek ook de nieuwe rijbaan richting Amsterdam dicht. De boog richting Utrecht ken ik al dus maar de afrit S111 genomen.
Via de Shell er weer op en toen de flyover genomen. Precies onderaan waren 2 koekblikken gebotst (1 stond verkeerd om, mensen er naast op de vluchtstrook zonder hesjes of alarmlichten.) Ik heb 112 maar even gebeld (dus wellicht wordt die rijbaan ook nog afgekruisd, maar Google snapt het nieuwe kruispunt niet goed genoeg om te zien of dat zo is.) De flyover heeft trouwens "A9 t" als hectometercode (voor wie dat interessant vindt).

Vervolgens stond iets verderop nog een DRIS met iets van "VAB-boog dicht, ri Amsterdam volg A9" (ik was ook aan het bellen met 112, dus niet supergoed opgelet). Maar ik kon niet plaatsen welke boog het zou zijn en als je op die plek richting Amsterdam (anders dan de Westpoort misschien) aan het rijden was deed je sowieso iets fout. Iemand die weet hoe en wat?
Rein schreef: ma 04 dec 2017, 16:47 Nog een paar foto's van vanmiddag van de boog van de s111 naar de A2 zuid / A9 west.
Afbeelding
Dan had ik het dus toch goed gezien! Maar waarom een bord ophangen zonder tekst boven een rijbaan waar toch nog geen verkeer rijdt?
Jackbauer1350 schreef: ma 04 dec 2017, 9:33 Real-time video ....

Het portaalbord boven de verbindingsweg A2 -> Gaasperdammerweg is nu ook deels afgeplakt.
Afbeelding
Thx voor de video's, jij hebt dus gedaan wat ik niet kon net.
Dat bord (dat hier hangt) geeft straks een vooraankondinging voor de S112. Maar hadden ze het nu niet even tijdelijk kunnen overstickeren met vooraankondiging voor de S111?
Mark schreef: ma 04 dec 2017, 17:33 Mooie foto's, maar waarom zijn die borden zo priegelig klein?
Die "kleine" bordjes die hierboven hangen zijn dus alleen te bereiken vanaf de S111.
Het zou me niets verbazen als dit deel straks (ik heb er nu niet op gelet) vmax 80 krijgt, tot op de flyover of tot op de invoeger de A2 → Amsterdam op.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Attietattie » ma 04 dec 2017, 19:36

IIVQ schreef: ma 04 dec 2017, 19:18Maar waarom een bord ophangen zonder tekst boven een rijbaan waar toch nog geen verkeer rijdt?
Dan zal dat vast wel conflicteren op het moment dat er wél verkeer rijdt.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » ma 04 dec 2017, 19:42

De verbindingsweg richting Amsterdam was net nog dicht maar er was geen activiteit te bekennen. Dacht de slechte plek in het asfalt nog te zien zitten.
IIVQ schreef: ma 04 dec 2017, 19:18
Het zou me niets verbazen als dit deel straks (ik heb er nu niet op gelet) vmax 80 krijgt, tot op de flyover of tot op de invoeger de A2 → Amsterdam op.
Er staan nu definitief uitziende bordencombi :J2: :A1-90:

brandhout
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 18 aug 2017, 21:11

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door brandhout » ma 04 dec 2017, 20:01

Rein schreef: ma 04 dec 2017, 16:47 Nog een paar foto's van vanmiddag van de boog van de s111 naar de A2 zuid / A9 west.

Afbeelding
Wat is dit nu voor een rare kruising tussen NBA en oldschool :nahzeg:
Een wagen voor mensen die vooruit zien. Trabant 600

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Snelwegfreak » ma 04 dec 2017, 20:02

Lijkt mij hergebruik van een oud bord.
Enne gojje mins blieft altied leave.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 898
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » ma 04 dec 2017, 22:05

Jackbauer1350 schreef: ma 04 dec 2017, 19:42 De verbindingsweg richting Amsterdam was net nog dicht maar er was geen activiteit te bekennen. Dacht de slechte plek in het asfalt nog te zien zitten.
IIVQ schreef: ma 04 dec 2017, 19:18
Het zou me niets verbazen als dit deel straks (ik heb er nu niet op gelet) vmax 80 krijgt, tot op de flyover of tot op de invoeger de A2 → Amsterdam op.
Er staan nu definitief uitziende bordencombi :J2: :A1-90:
Tsja de hele A9 van af de brug over de Weespertrekvaart t/m Holendrecht-Noord is tot de tunnel open gaat 90, dus vandaar de permanent uitziende borden, maar die zijn tijdelijk.
Vmax in de tunnel wordt 100km/h in de hoofdrijbanen (en ik neem aan wisselbaan) en 80 in de in/uitvoegtunnel.

ben28
polderweggetje
Berichten: 36
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 10:04

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door ben28 » ma 04 dec 2017, 22:22

Jackbauer1350 schreef: ma 04 dec 2017, 16:04 In m'n video op de vorige pagina is hier een rare plek te zien, er is ook wat rommel op het puntstuk te zien. Tevens hoorbaar overigens op het moment dat ik er overheen rij. Zou dat de betreffende slechte plek zijn geweest?
Ben er vanochtend ook door gereden, en deze plek viel mij ook op. Er lag echt een hoop los grind over de weg.

Overigens was de wisselbaan weer dicht vanochtend door een storing. Natuurlijk was er op de A6 ook een ongeval gebeurd dus het was gezellig in de file. :feestjenee:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Attietattie » ma 04 dec 2017, 23:08

Rogier schreef: ma 04 dec 2017, 10:38Je kunt je ook afvragen of het zo verstandig was om met het koude weer van afgelopen weekend dit soort werk in te plannen.
Zoiets plan je minimaal 6 weken (waarschijnlijk 8 of 15 weken) van tevoren en dan is het weer nog niet zo heel erg voorspelbaar. Ja, de kans is een stuk kleiner dat het weer gunstig is in deze periode, maar je ziet overal in Nederland dat aannemers iedere kans aangrijpen om door te kunnen gaan. Overal in het land wordt nog volop geasfalteerd.
Rogier schreef: ma 04 dec 2017, 10:38Dit werk ligt volgens mij niet op het kritieke pad (tunnel gaat pas in 2019 open) en had eventueel waarschijnlijk ook in maart \ april gedaan kunnen worden.
En dan hoor je de hele wereld zeggen dat die boog al lang klaar is en maar niet opengesteld wordt. Luie stomme aannemers ook altijd.

Alles wat er open kan, stel je open. Zo simpel is het.
Peter schreef: ma 04 dec 2017, 12:04Wel suf inderdaad als het werk niet op het kritieke pad ligt om een matige tot slechte dag te kiezen
Het is Nederland he. In juni kan het belabberd weer zijn en in november kan het ideaal zijn.
Peter schreef: ma 04 dec 2017, 12:04maar wellicht wilde de aannemer gebruik maken van (door seizoen) goedkoop asfalt en huur van goedkope(re) machines.
Dat is een druppel op een gloeiende plaat.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5066
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rogier » di 05 dec 2017, 15:29

Overigens zijn er foto's van het herstelwerk geplaatst en zo te zien moest de 2de laag ook verwijderd worden, want op het wegdek tot ook 11 (cm) aangegeven.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rene » di 05 dec 2017, 23:07

IIVQ schreef: ma 04 dec 2017, 19:18Maar waarom een bord ophangen zonder tekst boven een rijbaan waar toch nog geen verkeer rijdt?
Ze zijn alvast opgehangen, en blijkbaar wilde men niet dat verkeer op de hoofdbaan er mogelijk door in verwarring zou worden gebracht.
IIVQ schreef: ma 04 dec 2017, 19:18Maar hadden ze het nu niet even tijdelijk kunnen overstickeren met vooraankondiging voor de S111?
Wees blij dat ik na 4 maanden eindelijk die hele handel van die nieuwe afrit heb kunnen laten overstrippen na een seintje richting district. Dit was voorlopig de snelste oplossing. De borden die eraan vooraf gaan -bij de nieuwe afrit die nog altijd is afgesloten- hebben ook een tijdelijke strip gekregen met een andere afstand.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rene » di 05 dec 2017, 23:09

Rein schreef: ma 04 dec 2017, 16:47Afbeelding
Dank voor deze foto. Hier ga ik navraag naar doen.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Piles » wo 06 dec 2017, 9:59

Vanochtend werd geasfalteerd op het linkerviaduct. Dat wordt de wisselbaan toch?

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rein » wo 06 dec 2017, 10:02

Rene schreef: di 05 dec 2017, 23:09 Dank voor deze foto. Hier ga ik navraag naar doen.
Dat bord hing er trouwens al een aantal maanden hoor, zeker vanaf de zomer.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 898
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » wo 06 dec 2017, 18:45

Piles schreef: wo 06 dec 2017, 9:59 Vanochtend werd geasfalteerd op het linkerviaduct. Dat wordt de wisselbaan toch?
Als je Alida bedoelt: het linkervak wordt wisselbaan, het rechtervak (met 2 rijstroken)wordt HRB Diemen → Utrecht/Amstelveen

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Jackbauer1350 » za 23 dec 2017, 18:36

Ik ben ondanks het grijze weer vandaag er toch op uit geweest om o.a. weer eens bij de A6 te kijken.

Bij de aansluiting S104:
Afbeelding
De zuidzijde van de aansluiting.

Afbeelding
Bij het viaduct van de S104 aan de oostelijke zijde van de A6.

Afbeelding
Afbeelding
Het nieuwe zuidelijke viaduct in aanbouw.

Afbeelding
De A6 richting knooppunt Almere gezien vanaf de S104

Afbeelding
Afbeelding
Aan de westzijde van het knooppunt ligt al enige tijd een zandbaan buiten langs. Ook onder de kunstwerken ligt zand naast de rijbanen.

Enkele foto's rond de Watersnipbrug (Hoge Vaart) net ten noorden van de aansluiting Almere-Stad.
Hier had ik nog niet eerder foto's gemaakt:
Afbeelding
Zicht op de westzijde.
Afbeelding
Kijkend in noordelijke richting...
Afbeelding
...en in zuidelijke richting.

Afbeelding
Afbeelding
Aan de oostzijde van de huidige brug.

Ter hoogte van de aansluiting Almere-Haven en het Weerwater:

Afbeelding
Afbeelding
Aan de oostzijde van de aansluiting met zicht op de afrit vanuit Amsterdam/toerit richting Lelystad.
De oude afrit, te zien achter de schilden, is inmiddels gesloten en deels opgebroken. De auto in het midden van de foto komt vanaf de verlegde afrit.
Afbeelding
Het kruisingsvlak aan deze zijde met de Noorderdreef.

Afbeelding
De situatie achter het wokrestaurant Atlantis. Deze foto is genomen op de nieuwe busbaan. Een deel van de oude busbaan is links hiervan te zien.
Afbeelding
Close-up van de oude busbaan.

Afbeelding
Van links naar rechts, de busbaan, ontsluitingsweg van Camping Waterhout en Floriade 2022 BV en daarnaast een fietspad.

Afbeelding
Kijkend in de andere richting.

Afbeelding
De eerste pijlers voor de overkluizing t.b.v het Floriadepark.

Afbeelding
Afbeelding
De A6 richting Lelystad gezien vanaf de Havendreef. Op de onderste foto rechts rijdt een auto op de verlegde afrit van de aansluiting Almere-Haven.

De hele serie staat in dit album (foto's 155 t/m 198)

IIVQ
verkeersader
Berichten: 898
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » ma 08 jan 2018, 23:08

Op 22 december ben ik meegegaan met een rondleiding in de Gaasperdammertunnel.

De rondleiding begon in de bouwkeet aan het Gaasperdammerpad, vlak bij de Paalbergweg.
Onze rondleider (wiens naam ik vergeten ben) gaf eerst een kort verhaal over de huidige toestand van de tunnel, en over de veiligheidsmaatregelen.
Daarna kregen we allemaal een hesje, veiligheidshelm, broek en laarzen.
De rondleiding kon beginnen.

AfbeeldingToegang tot het bouwterrein: eerst door een soort loopgraaf ...
Afbeelding ... vervolgens achter het westelijke dienstgebouw langs, een trappetje af ...
Afbeelding... en er dan omheen. In dit dienstgebouw zullen normaal geen mensen verblijven, hier zijn alleen technische installaties. Op deze plek komt in de toekomst een fietspad over de A9. Ik geloof trouwens wel dat er vanuit de vlucht- en technische tunnels trappen zijn naar deze dienstgebouwen, maar dat weet ik niet zeker.

Hier links (naast de pallet) was een steigertrap naar beneden.
Afbeelding De tunnelmond. Als ik het goed heb is dit de hoofdrijbaan richting knp Diemen.
Afbeelding De ventilatoren. Ze hadden net die dag de laatste opgehangen. De rechter heeft al een deuk :-(
Afbeelding De bestaande landhoofden voor de spoorviaducten zijn hergebruikt. Sloop en herbouw hiervan zou veel te veel tijd en moeite kosten. Dat verklaart ook de vreemde afstand tussen de tunnelmonden.
De afrit S111/oprit S112(vanuit Diemen) gaat liggen ten noorden van waar vroeger de A9 lag, op een plek waar vroeger een talud was.
De hoofdrijbanen richting Holendrecht komt waar deze vroeger ook lag.
De wisselbaan en de hoofdrijbaan richting Diemen liggen op de plek waar vroeger de hoofdrijbaan richting Diemen lag.
Dan is er een brede ruimte voor het vroegere zuidelijke landhoofd.
Ten zuiden daarvan zijn nieuwe viaducten voor de gecombineerde afrit S112/oprit S111.
Daar ten zuiden weer van een grote overspanning waar de huidige ("tijdelijke") A9 (beide kanten op) onder ligt. Dit viaduct blijft bestaan, maar wordt waarschijnlijk volgestort met zand.
Hier kijk ik vanuit de hoofdrijbaan richting Diemen in de loze ruimte onder het dienstgebouw west, met links (het gladde beton) het oorspronkelijke landhoofd, en (het beton met de strepen) een recente opvulling daarvan naar boven.
Afbeelding Kijkend vanuit de HRB ri Diemen naar de wisselbaan
Afbeelding Wisselbaan ri Diemen ...
Afbeelding ... en ri Holendrecht. Duidelijk te zien dat dit nu echt als bouwplaats gebruikt wordt. Tegen de tijd dat de wisselbaan in gebruik genomen zal worden (2024) zal de belijning nog aangepast moeten worden.
Afbeelding Op de zijwanden van de wisselbaan zal nog een dak aangebracht worden. Ook dit wordt dmv de verrijdbare bekistingen gedaan. Dit zou nu al kunnen gebeuren, ware het niet dat het veel te handig is om dit nog als (openlucht)-bouwplaatstoegang te hebben. Tegen de tijd dat het klaar is zal dit rubber afdichtingsprofiel waarschijnlijk over de naad heengeslagen worden.
AfbeeldingVeiligheid op de werkplaats
AfbeeldingOnze rondleider
AfbeeldingZicht op de hrb vanuit Diemen (dus kijkend ri Diemen). In dit deel zijn de meeste zichtbare installaties al af.
AfbeeldingDe noodtunnel tussen HRB ri Holendrecht en gecombineerde op/afrit S112/S111. Aan het plafond zichtbaar vlnr: blusleiding, verlichting op 2 aparte cirquits, en rechts de "lekkende straler" voor C2000. In de voor auto's geschikte banen worden hierop ook de FM- en DAB-frequenties van bepaalde radiozenders uitgezonden, voor beter bereik en om in noodgevallen op de autoradio in te kunnen breken. Hierboven zit de buis met kabelgoten. Waarom de blusleiding hier in deze tunnel zit en niet in de buis met kabelgoten ben ik vergeten te vragen.
AfbeeldingZicht richting knp Diemen. Links de doorgaande tunnelbuis vanuit de oostelijke tunnelmond, wat de afrit S111 wordt, rechts de oprit S112 (Gooiseweg). Het was inmiddels buiten flink mistig geworden.
AfbeeldingSelfie (zo scheef loopt de weg niet hoor)
AfbeeldingVanaf hier liepen we weer terug naar de westelijke tunnelmond. De nooddeuren vallen onder zwaartekracht dicht. Aan de "autokant" zit een hendel om deze open te krijgen. Aan de binnenkanten zitten deze hendels niet vast, maar nu wel tijdelijk (je haalt ze er zo uit) zodat werklui heen en weer kunnen. Als je dus straks eenmaal uit je auto de vluchtgang in bent gegaan, kan je zonder hulp niet meer terug naar je auto. Ik ben even vergeten wat er in de ruimte links naast de brandblus- en noodapparatuurkast komt, ik vermoed een aparte kast met aansluiting voor de blusleiding.
AfbeeldingDe open deur. We komen weer dichter bij de westelijke tunnelmond, waar de tunnelbuizen verder uit elkaar lopen. De ruimte hiertussen is weer loos.
AfbeeldingZicht op de holle ruimte tussen noodtunnel en afrit S111/oprit S112
AfbeeldingTe zien is dat de weg bij de westelijke tunnelmond een flinke slinger maakt, en ook in de hoogte niet vlak ligt (Bij de tunnelmonden en S112 ligt de bodem boven het grondwaterpeil, daartussen zakt het niveau lager. Maar ⅔ van de tunnel heeft een waterdichte betonnen bodem, bij de uiteinden is het asfalt gewoon op de grond gelegd.
AfbeeldingVaarwel wereld...
AfbeeldingLinks de afrit S111/oprit S112, midden de brede loze ruimte met uitgang vluchttunnel, rechts de HRB ri Holendrecht.
AfbeeldingNa de entree zijn een paar portalen met over de volle breedte grijze panelen geplaatst. De tunnel ligt zo dat in de winter de laagstaande ondergaande zon récht de tunnel in schijnt, deze panelen zijn om dat te voorkomen.
AfbeeldingOp de tweede zijn ook vast verkeersborden geplaatst.
AfbeeldingBlik op de entree, staand op de wisselbaan.
AfbeeldingZicht op de huidige, tijdelijke A9 waar deze het spoor onder duikt. Deze ruimte zal dus volgestort worden met zand.

Gevraagd over de openingsdatum zei de rondleider: "Ik moet 2020 zeggen, maar intern verwachten we dat in 2019 de noordelijke rijbanen al opengesteld zullen worden".

Al met al erg interessant. Er zijn er nog meer (op vrijdagen en zaterdagen) en op het bezoekerscentrum Rijkswaterstaat staan de data en kan je je inschrijven.
Laatst gewijzigd door IIVQ op ma 08 jan 2018, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.

IIVQ
verkeersader
Berichten: 898
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » ma 08 jan 2018, 23:23

Trouwens, zaterdag zag ik dat er ook al portaalborden met bestemmingen voor de oostelijke tunnelmond hangen, met alles (slordig) afgeplakt met zwarte tape. Benieuwd of dat tot 2020/19 blijft hangen.

Ik meen ergens op het bezoekerscentrum gelezen te hebben dat binnenkort de afrit S113 (Weesp) vanuit knp Diemen al over de nieuwste (noordelijke) brug over de Gaasp gaat, maar kan niet meer vinden waar en dus wanneer. Weet iemand dat nog?

Tijmen

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5066
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rogier » di 09 jan 2018, 8:53

De afrit richting S113 gaat in februari of maart inderdaad over de nieuwe noordelijke brug lopen. Deze brug is bijna klaar en volgens is voor de kerstvakantie hier het asfalt al aangebracht. Ik zelf verwacht dat de tunnel ergens in het voorjaar \ zomer 2019 opengesteld gaat worden. De installaties zitten er bijna in en normaal gesproken duurt het testen 6 - 9 maanden.

Rob0860
zandpaadje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 12 jun 2017, 8:49

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Rob0860 » di 09 jan 2018, 17:43

Hele mooie foto serie dank je wel, maar al die bochten?? Ik weet het niet daar gaan vermoed ik de nodige ongelukken gebeuren, maar ja we zien wel, wel een mooi werk de gehele tunnel

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18231
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door boe! » di 09 jan 2018, 17:47

Rob0860 schreef: di 09 jan 2018, 17:43 Hele mooie foto serie dank je wel, maar al die bochten?? Ik weet het niet daar gaan vermoed ik de nodige ongelukken gebeuren, maar ja we zien wel, wel een mooi werk de gehele tunnel
In de A2-tunnel in Maastricht zitten ook bochten en daar zie ik geen hausse aan ongelukken.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Naturist » di 09 jan 2018, 18:53

Mooie reportage hoor, netjes. :top:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Hajo » di 09 jan 2018, 19:13

Jemig, dat is hard gegaan daar zeg! Mooie rapportage! :top:

IIVQ
verkeersader
Berichten: 898
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door IIVQ » di 09 jan 2018, 22:26

^^ Thx. Ik had wel mijn telelens (300mm op een 3/4th camera) er op zitten. Ik denk dat het wel meevalt.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Boerenkool » di 09 jan 2018, 23:19

boe! schreef: di 09 jan 2018, 17:47 In de A2-tunnel in Maastricht zitten ook bochten en daar zie ik geen hausse aan ongelukken.
Ik wist niet wat ik zag daar. Met 80 en 100 had ik verwacht dat er een behoorlijk deel toch te hard ging, en een zeer grote groep precies op Vmax of V-Max met correctie zou rijden ivm met de trajectcontrole.
Maar het merendeel rijdt duidelijk onder de vmax, in de 80 tunnel rond 70 en in de 100 tunnel rond 80 a 85.
Zo'n betonwand doet blijkbaar veel. In verbindingsbogen met een V/max rijdt iedereen je nog van je sokken af als je 10 km te hard gaat.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Steyn_E » wo 10 jan 2018, 0:08

^^
En dat terwijl je waarschijnlijk meer kans maakt als je tegen zo'n vlakke betonnen wand rijdt dan wanneer je een boom of een goed vastzittende buispaal botst.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Naturist » wo 10 jan 2018, 9:12

^^ ik zie -bij dit soort verhalen- dan altijd weer Lady Di voor me, achter in die Mercedes zonder gordel op de Periferique
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Lekkere Kwal » wo 10 jan 2018, 10:38

^^ Maar dat was juist niet de vlakke wand die het ongeluk veroorzaakte maar een stel pijlers die onbeschermd waren.
The car swerved to the left of the two-lane carriageway before it collided head-on with the 13th pillar that supported the roof. The car was travelling at an estimated speed of 105 km/h (65 mph).
De buscrash in Sierre was ook veroorzaakt door een scherp object, namelijk de 'nis' van een pechhaven in de tunnel, waar men later vangrails voor heeft geplaatst. Een vlakke wand is juist geen gevaar op zichzelf en heeft weinig met zulke ongelukken te maken.

Plaats reactie