[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

EtienneM
Moderator

[A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door EtienneM » vr 28 okt 2005, 8:25

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Re: [A001][A006][A009] Schiphol - Amsterdam - Almere

Bericht door Snelwegfreak » wo 04 dec 2019, 19:44

Ach, de beroepsdemonstranten. Die hebben de hele dag niets te doen, dus gaan ze maar de hele dag zeuren en procederen. Je moet er maar zin in hebben...

Wel leuk dat ze het oude tankstationpictogram hebben gebruikt :)
Enne gojje mins blieft altied leave.

IIVQ
dorpsstraat

Bericht door IIVQ » wo 04 dec 2019, 20:32

Jackbauer1350 schreef:
wo 04 dec 2019, 19:27
SPOILER: TOON

Afbeelding
Ik moest lachen toen ik bord las. Denken die lui nu echt dat men tijdens doorreis de A2 verlaat en over de N201 helemaal naar Vreeland rijdt om daar te gaan tanken en weer terug te rijden? Laat staan dat de gemiddelde weggebruiker weet dat er daar eentje is.
Dan kan je net zo goed naar Haarrijn doorrijden. 6 km verder maar volgens Google zelfde tijd. En je bent al een stuk verder (Tenzij je naar Hilversum moet)

Durashift
stadsweg

Bericht door Durashift » wo 04 dec 2019, 23:17

Rein schreef:
wo 04 dec 2019, 14:25
Wat me in dit verhaal rond de bomenkap en de motie in de Tweede Kamer behoorlijk stoort, is dat het idee om op die plek een VZP met tankstation aan te leggen op zijn zachtst gezegd niet echt nieuw is en dit bovendien al jarenlang bij een iedere belanghebbende bekend verondersteld mag zijn. Ik ben zelf in 2016 bij een informatiebijeenkomst in het Raadhuis van Ouderkerk a/d Amstel geweest en daar hingen enorme illustraties met wat er zou komen. En op die illustraties was toch behoorlijk duidelijk waarneembaar dat er een VZP zou komen op die plek. Ik heb zelfs foto's van die illustraties gemaakt waarop die VZP gewoon duidelijk te zien is (en waarop trouwens nog veel minder bomen te zien zijn dan op de recentere illustraties):
(..)
Het is misschien wel een leuk idee om die betrokkenen nu nog eens te vragen wanneer zij zich werkelijk bewust waren van de plek van die vzp. ;)
Of zijn er aantekeningen / notulen van die avond waarin het onderwerp te lezen valt?

Ik denk dat lang niet alle mensen daar zich werkelijk bewust waren van de gevolgen van dat wat op de tekening getoond werd. Op zo'n avond zijn er ook zoveel indrukken.. en men komt daar, denk ik, veelal met een bepaalde verwachting/verhaal omtrent hun persoonlijke situatie binnen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Overigens, denk dat de vzp voor vrachtverkeer (die inderdaad op dat stuk wel een vzp kan gebruiken) rap vol zal staan met 'wachters' voor Schiphol. Zoals je bij het brugrestaurant A4 ook ziet. Daar is voor regulier (vracht)verkeer dat een pauzestop moet maken haast geen ruimte omdat de VZP door een aantal (luchtvracht) vervoerders als standplaats wordt gebruikt.
(via Abcoude kan men eenvoudig keren en terug naar Schiphol rijden)

Ik vind dat Schiphol groep hierin een rol moet pakken en op hun gebied een fatsoenlijke parking voor transportbedrijven moet faciliteren. Op Schiphol rijk is nog wel wat ruimte, d8 ik.

IIVQ
dorpsstraat

Bericht door IIVQ » zo 08 dec 2019, 22:14

Ik zag vandaag een aantal grondverzetmachines (van die grote Volvo-grondvervoerwagens) in knooppunt Holendrecht op of naast de wisselstrook staan.

Het werk daaraan ligt al een tijd stil vanwege klaar in het project IXAS.

Zijn dit voorbereidingen van het VEENIX-project? Of voorbereidingen voor de afbouw van Holendrecht?

Plaats reactie