[A058] Bergen op Zoom - Breda

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

[A058] Bergen op Zoom - Breda6

Bericht door GrandmasterE » do 28 okt 2010, 16:08

^^ Daar had ik eerlijk gezegt ook op gehoopt, maar dat gaat dus nog wat langer duren.

Een reactie vanuit Bergen op Zoom:
Omroep Brabant schreef:Wethouder Linssen snapt niet waarom snelweg niet verbreed

BERGEN OP ZOOM - Verkeerswethouder Ton Linssen van Bergen op Zoom snapt niet waarom Rijkswaterstaat het stuk snelweg A4/A58 bij zijn gemeente niet van vier tot zes banen wordt verbreed. Dat gebeurt op de rest van deze route tussen Rotterdam en Antwerpen wel.
Linssen verwacht in de toekomst grote problemen omdat er nu al regelmatig files staan. Hij vindt dat er wat moet gebeuren. De nieuwe snelweg tussen Rotterdam en Antwerpen moet in 2015 klaar zijn.
Volgens Rijkswaterstaat is er nog geen besluit genomen over verbreding van het stuk bij Bergen op Zoom. Dat zou pas volgend voorjaar gaan gebeuren.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Rene » do 28 okt 2010, 16:10

^^
Nu al regelmatig files staan ?

Nou, volgens mij zijn er véél ernstiger fileknelpunten.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18231
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door boe! » do 28 okt 2010, 16:12

Ja, er staan al regelmatig files, maar ze horen zeker nog niet de belangrijkste knelpunten.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door GrandmasterE » do 28 okt 2010, 16:23

Ik rij zelden op dat stuk van de A58, dus ik zou het niet weten. Als er een verbreding van dat stuk komt, dan duurt dat nog jaren, dus nu al lobbyen kan natuurlijk helpen.
Ik vind deze zin een stuk interessanter:
Volgens Rijkswaterstaat is er nog geen besluit genomen over verbreding van het stuk bij Bergen op Zoom. Dat zou pas volgend voorjaar gaan gebeuren.
Ik ben benieuwd. Wie weet is er dan meer bekend over de gehele A58 (in Noord-Brabant), N65 en de A67?

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » do 28 okt 2010, 17:27

Mij lijkt een verbreding tussen Zoomland en Markizaat, ter voorbereiding van de A4 wel nuttig. :)

Maarja, de A12 tussen Zoetermeer en Gouda is niet eens 2 * 3. :roll: :roll:

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Ds79m » do 28 okt 2010, 17:43

Rene schreef:^^
Nu al regelmatig files staan ?

Nou, volgens mij zijn er véél ernstiger fileknelpunten.
Ach, tegen de tijd dat deze weg daadwerkelijk is verbreed, is het ongetwijfeld wel een knelpunt geworden.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Vinny » do 28 okt 2010, 23:55

Ik denk dat wanneer de A 29/A 4 langsheen Steenbergen aangelegd is de A 4/A 58 wel een knelpunt kan gaan vormen ja.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » vr 29 okt 2010, 0:54

^^ Daarom lijkt me voorbereiding wel nuttig. Dan ontloop je een kans dat dat punt ook in de file top tien komt.
:denk:

Maar verbreding zal er wel de komende 100 jaar nog wel niet komen. :ongeduldig:
En KP Zoomland is ook een draak van een knooppunt. Mensen met wagenziekte worden in die bocht echt misselijk.
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op vr 29 okt 2010, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door mavas » vr 29 okt 2010, 13:02

Tegen wagenziekte helpt maar 1 ding: niet rijden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Willem » vr 29 okt 2010, 14:33

Er schijnen medicijnen tegen te zijn.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door sirdanilot » za 30 okt 2010, 22:28

Mjah de A58 bij Bergen op Zoom en Roosendaal kan wel nogal druk zijn soms. In de file heb ik er volgens mij niet gestaan maar dat kan best wel eens voorkomen. Er zijn wel drukkere wegen te bedenken. De weg loopt ook voor een deel door een bos en bovendien zijn de afritten al erg krap met scherpe bochten, dus verbreden is ook niet erg goedkoop hier.

Liever het afschaffen van de Philip Morrisbocht bij Bergen op Zoom door de bouw van een nieuw viaduct (Roosendaal -> Vlissingen), dat zou voldoende zijn denk ik. Ook de A4, die in dit knooppunt tot 1 rijstrook versmalt, verbreden naar 2 rijstroken.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » za 30 okt 2010, 22:56

Dat stukje A58/A4 is inderdaad fraai met dat bos en lichte glooiingen van de Brabantse Wal.
Daarna lijk je als je bijna in Zeeland komt ineens van veel bos, in een open leegte te komen. Leuk stukje daar bij Hoogerheide. 8-)
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op zo 31 okt 2010, 9:54, 1 keer totaal gewijzigd.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door peejay » za 30 okt 2010, 23:14

sirdanilot schreef:Liever het afschaffen van de Philip Morrisbocht bij Bergen op Zoom door de bouw van een nieuw viaduct (Roosendaal -> Vlissingen), dat zou voldoende zijn denk ik. Ook de A4, die in dit knooppunt tot 1 rijstrook versmalt, verbreden naar 2 rijstroken.
Bij het gereedkomen van de A4 bij Steenbergen zal in dit knooppunt (Zoomland) de A4 natuurlijk met 2 rijstroken aansluiten. Ik neem aan dat de A58 hier weer naar één rijstrook zal worden teruggebracht. De Philip Morrisbocht zal hierbij wel blijven liggen.
GrandmasterE schreef:
Omroep Brabant schreef:Wethouder Linssen snapt niet waarom snelweg niet verbreed
In een plaatselijk weekblad van morgen(!) een uitgebreidere tekst, waarin onder andere staat dat het stuk KP Zoomland - KP Markiezaat in 2025 verbreed zou kunnen worden tot 3 rijstroken. Oorspronkelijk was dat in 2020 gedacht. De wethouder is zijn oorlogskleuren al aan het opdoen, en staat klaar om naar Den Haag af te reizen om een eerdere verbreding te eisen.
Ik zal het stuk morgen of maandag plaatsen (nu is het nog alleen analoog beschikbaar, binnenkort ook digitaal :computypen:).
Rij met je hart

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door peejay » zo 31 okt 2010, 15:52

Hier het toegezegde, uitgebreidere artikel.
[url=http://www.internetbode.nl/DorisEpaper/15%20De%20Bergen%20op%20Zoomse%20Z/epaper/1884823.htm]De Bergen op Zoomse Bode[/url] (31-10-2010) schreef: ‘Ik ga niet zitten wachten tot het hier een fileparadijs is’
Wethouder Linssen eist dat Bergs deel A4 eerder verbreed wordt
Door Vera de Geus

BERGEN OP ZOOM - Wethouder Ton Linssen is furieus. Rijkswaterstaat heeft te kennen gegeven dat het deel van de A4 tussen Philip Morris en de afslag Antwerpen in plaats van in 2020 pas in 2028 verbreed zal worden. Linssen wil namelijk dat zodra de A4 in 2015 gereed is er een driebaanssnelweg komt. Hij zegt de plannen van Rijkswaterstaat niet te zullen accepteren en wil zijn geluid zelfs in Den Haag laten horen.

Tijdens de opening van het informatiecentrum over de A4 in Steenbergen kreeg Linssen de schrik van zijn leven. Hij raakte in gesprek met de gedeputeerde en mensen van Rijkswaterstaat en kreeg te horen dat men het deel van de A4 tussen Phillip Morris en afslag Antwerpen vooruit wil schuiven. “Onacceptabel”, briest hij. “In de plannen staat dat dit in 2020 zou gebeuren en daar ben ik het al niet mee eens. Ik vind dat men hiermee aan de slag moet gaan zodrá de aanleg van de A4 voltooid is. Automobilisten en vrachtwagenchauffeurs kunnen vanuit de richting Den Haag straks, op de rare kronkel bij Steenbergen na, in één streep richting Antwerpen en Frankrijk.

Als ze dat via Bergen op Zoom doen, scheelt dat zo’n 27 kilometer. Je denkt dan toch zeker niet dat ze om gaan rijden om Bergen op Zoom te sparen? Ze onderschatten het probleem!”

Galder
Linssen voorspelt grote problemen als de verbreding uitgesteld wordt. “Het wordt een crime. Bergen op Zoom wordt niet alleen slecht bereikbaar, want daardoor is het economisch gezien ook een ramp voor de gemeente.

Dan heb ik het nog niet eens over het milieu en het leefgenot van de mensen die onder andere in de Heiningenflats langs de snelweg wonen”, zegt hij. Linssen vindt het belachelijk dat knooppunt Galder bij Breda wel meteen aangepast wordt.

“En dat terwijl de werkzaamheden daar net klaar zijn. Ik heb er zelfs over in de clinch gelegen met de verantwoordelijk Bredase wethouder. Hij wil niet dat ik de situatie in Bergen op Zoom op de strategische agenda zet, want dan is hij bang dat knooppunt Galder in gevaar komt. Zo werkt het natuurlijk niet. Je mond vol hebben over een regionale samenwerking en bij zoiets alleen aan je eigen gemeente denken. Ik wil dat beide knooppunten aangepakt worden. Die bij Galder hoeft niet ten kosten te gaan van die van ons en vice versa.”

Minister
De nieuwe plannen zitten Linssen zo hoog dat hij er alles aan wil doen om te voorkomen dat de A4 bij Bergen op Zoom pas over achttien jaar aan de beurt komt. “Ik ga in overleg met de minister en Rijkswaterstaat. Ik ga mijn geluid tot in Den Haag laten horen.

Meteen, want als de procedure nu start, ben je waarschijnlijk vijf tot zes jaar verder eer dat er duidelijkheid is. Ik ga niet zitten wachten tot het hier een fileparadijs is!”
De wethouder noemt wel de "rare kronkel bij Steenbergen" (hij had nog steeds liever de oostelijke variant gezien), maar vergeet gemakshalve even het ommetje over de A15.

Code: Selecteer alles

DIt gaat dus allemaal NIET over de verbreding van de A58 tussen Eindhoven en Bergen op Zoom...
Rij met je hart

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door peejay » wo 03 nov 2010, 9:37

Nog geen enkele zekerheid over verbreding A58/A4:
[url=http://www.internetbode.nl/DorisEpaper/07%20De%20Bergen%20op%20Zoomse/epaper/1888425.htm]Bergen op Zoomse Bode[/url] (03-11-2010) schreef: Nog geen enkele zekerheid over verbreding A58/A4
Ministerie wacht knelpuntanalyse af
Vera de Geus

BERGEN OP ZOOM - In tegenstelling tot eerdere geruchten, is het volgens woordvoerder Willem Bonekamp helemaal nog niet zeker of de A58 en A4 bij Bergen op Zoom verbreed zullen worden. Het Bergse college deed het dringende verzoek om de werkzaamheden niet in of na 2020, maar in 2014 uit te voeren. Met vreugde werd gereageerd op, volgens Bonekamp, onterecht positieve geluiden. “We hebben helemaal niet gezegd dat die wegen überhaupt verbreed zullen worden. Het is gewoon een kwestie van wachten op de knelpuntenanalyse”, zegt hij. De Bergse wethouder Ton Linssen zegt daar geen genoegen mee te nemen.

Grote schrik in de regio toen bleek dat de A58 en A4 ter hoogte van Philip Morris in Bergen op Zoom en afslag Antwerpen niet in 2020 verbreed zouden worden. Volgens Rijkswaterstaat ging het niet om een knelpunt en dus werden de plannen vooruit geschoven. Met name de Bergse wethouder Ton Linssen reageerde furieus op de plannen. Hij werd onlangs gerustgesteld door een bericht van andere lokale media dat de weg mogelijk niet later dan gepland, maar eerder verbreed werd. “Heel fijn dat men er nu achter is gekomen dat de verkeerde cijfers ten grondslag aan het besluit hebben gelegen”, zegt Linssen. “Het is goed nieuws dat ze de aanpak van dat knelpunt naar voren willen halen. Ik ga echter niet achterover leunen, want ze snel als ze gezegd hebben dat de A58 en A4 pas na 2020 werden verbreed, zo snel kan het huidige standpunt weer veranderen.
Ik ga dan ook in gesprek met het ministerie totdat ik volledige zekerheid heb.”

Onzin
Volgens woordvoerder Bonekamp wordt er echter te vroeg gejuicht en is er van zekerheid nog absoluut geen sprake. “In eerste instantie ging het gerucht dat de plannen voor verbreding werden uitgesteld tot na 2020. Er is echter nooit een besluit genomen dát de A58 en A4 in dat jaar verbreed zouden worden. Dat het plan uitgesteld zou zijn, is daarom onzin.
Je kunt niks uitstellen dat nog niet besloten is. Sterker nog: het is nog helemaal niet zeker óf die delen aangepakt gaan worden.”

Aandacht
Bonekamp heeft wel een idee waar de geruchtenstroom vandaan komt. “We maken regelmatig analyses over knelpunten in Nederland. Volgens de laatste analyse van enkele jaren geleden bleek het desbetreffende deel geen knelpunt te zijn en hoefde dus niet aangepast te worden.
We zijn nu bezig met een nieuwe analyse, die naar verwachting in het voorjaar klaar zal zijn. Dan zal blijken of de A58 en A4 daadwerkelijk een knelpunten vormen.
Daarna gaan we dus kijken óf we er iets aan moeten doen. Dat gebied heft weliswaar onze absolute aandacht, maar we moeten de uitslag van de analyse afwachten. Pas dan is er duidelijkheid.”
Rij met je hart

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door harry » wo 03 nov 2010, 13:01

Bergen op Zoomse Bode schreef:Dan zal blijken of de A58 en A4 daadwerkelijk een knelpunten vormen.
"Een knelpunten"... :)
Ik vraag me af of iedereen in BoZ door heeft dat het hier om één weg gaat (met twee nummers)...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door peejay » wo 08 dec 2010, 11:14

[url=http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/7759646/Schultz-onderzoekt-files-op-A58.ece]BN/De Stem[/url] (8-12-2010) schreef: Schultz onderzoekt files op A58

DEN HAAG - Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) onderzoekt of door de toekomstige uitbreiding van de A4 naar Steenbergen files te verwachten zijn op de A58 tussen knooppunt Markiezaat en knooppunt Zoomland.

De minister zei dat in de Tweede Kamer. Nu is de aansluiting A4 en A58 bij Bergen op Zoom geen knelpunt, zei de minister. Maar ze wil wel nagaan of het een knelpunt wordt als straks de A4 wordt doorgetrokken. Die weg moet eind 2013 klaar zijn.

Het CDA in de Tweede Kamer heeft zorgen over de toekomstige drukte op de A58 tussen de knooppunten Markiezaat bij Hoogerheide en Zoomland bij Bergen op Zoom. Kamerlid Sander de Rouwe vroeg aandacht voor dit wegdeel. Na de aanleg van de A4 Dinteloord naar Bergen op Zoom kan er volgens hem een nieuw knelpunt ontstaan op dit stuk van de A58. Vanuit West-Brabant is al eerder gewezen op de problemen die dreigen te ontstaan als de A4 klaar is. Wethouder Ton Linssen van Bergen op Zoom trok daar onlangs over aan de bel. Als de A4 eenmaal is doorgetrokken, trekt dit veel meer verkeer aan. Verkeer van A58 en A4 komen samen op het stukje snelweg langs Bergen op Zoom. Dat gaat volgens Linssen geheid voor files zorgen. Daarom wil hij zes in plaats van vier rijstroken.
Rij met je hart

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door peejay » wo 15 dec 2010, 22:51

Hoewel de kop anders doet vermoeden, gaat het hier om de plaatselijke CDA-fractie.
[url=http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/7805846/CDA-wil-spitsstroken-langs-de-A58.ece]BN/De Stem[/url] (15-12-2010) schreef: CDA wil spitsstroken langs de A58
door Arthur ’t Hart

BERGEN OP ZOOM - De A58 tussen Roosendaal en Bergen op Zoom moet zo snel mogelijk worden uitgebreid met spitsstroken. Anders loopt het verkeer daar hopeloos vast. Dat dringende verzoek heeft de CDA-fractie in de Bergse gemeenteraad gedaan aan minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu).

Nu al, schrijft fractievoorzitter Wim Musters, staat het verkeer tussen Bergen en Roosendaal regelmatig vast en dat wordt steeds erger. En de weg slibt nog veel meer dicht wanneer over drie jaar de A4 (Halsteren-Dinteloord) klaar is.

"Wij vragen u wat wij aan verkeersmaatregelen mogen verwachten, zodat een goede verbinding tussen Roosendaal en Bergen op Zoom en een goede ontsluiting van en naar Zeeland en Antwerpen verzekerd wordt", aldus Musters in zijn brief.

In het nieuwe Meerjarenprogramma Infrastructuur wordt het West-Brabantse deel van de A58 met geen woord genoemd, constateert hij. "Tot onze verbazing stoppen de maatregelen vanuit Eindhoven gezien bij Breda."

Een woordvoerder van het ministerie verklaarde vorige maand nog dat het stuk A58/A4 tussen de knooppunten Zoomland en Markiezaat 'onze nadrukkelijke aandacht heeft'. Musters wil weten wat de status van die uitspraak is.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Chris » wo 15 dec 2010, 23:06

Roosendaal - Bergen op Zoom zit op 80.000 voertuigen. Het is een beetje afhankelijk van het aandeel vrachtverkeer, maar dit leunt wel naar structureel overbelast.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » do 16 dec 2010, 16:19

^^ Dat is vrij druk voor een verbinding tussen steden van minder dan 80.000 inwoners. Daarnaast zitten er niet veel grote steden tussen. Alleen Wouw met 5000 inwoners. :lol:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door waldo79 » vr 17 dec 2010, 9:28

Er rijdt natuurlijk meer verkeer dan alleen tussen Roosendaal en Bergen op Zoom :hap:
Veel is onderweg van en naar de Rijnmond en de regio Breda ;)

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

[A058] Bergen op Zoom - Breda5

Bericht door peejay » zo 23 jan 2011, 16:39

In december schreef ik:
Dat betrof de A58 tussen knooppunt Markiezaat en knooppunt Zoomland.

Inmiddels is duidelijk dat de minister hier geen prioriteit in ziet:
[url=http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/8019068/A58West-staat-laag-op-ranglijst-van-minister.ece]BN/De Stem[/url] (23-01-2011) schreef: A58-West staat laag op ranglijst van minister
door Arthur ’t Hart


BERGEN OP ZOOM - Als bestuurders in West-Brabant verwachten dat het ministerie van Infrastructuur de verkeersopstoppingen op de westelijke A58 snel gaat oplossen, dan hebben ze het mis. De A58 ten westen van Roosendaal en rondom Bergen op Zoom staat laag op het prioriteitenlijstje van minister Melanie Schultz van Haegen.

Dat blijkt uit het antwoord van de VVD-minister aan Wim Musters, CDA-fractieleider in Bergen op Zoom. Musters had in december in een brief aan Schultz van Haegen zijn zorgen geuit over de A58. Het stuk tussen Bergen op Zoom en Roosendaal slibt dicht; daar zijn snel permanente spitsstroken nodig, bepleitte hij. Bij Bergen op Zoom, tussen de knooppunten Zoomland en Markiezaat wordt de situatie in de naaste toekomst nijpend als de A4 tussen Halsteren en Dinteloord klaar is; daarmee ontstaat een kortere verbinding Rotterdam-Antwerpen.

Doorstroming
Maar Schultz van Haegen houdt de boot af. Uit studies blijkt volgens haar dat alleen een deel van de A58 rond Breda een knelpunt vormt. Op de westelijke A58 is volgens de minister 'geen sprake van belemmering van de doorstroming'; er wordt niet eens een verkennende studie naar gedaan.

Schultz zegt wel dat zij samen met de regio na wil gaan of er in de verdere toekomst tussen de twee knooppunten problemen te verwachten zijn. "Dat stuk weg is bij ons uitdrukkelijk in beeld, maar of het een urgent knelpunt is, moet dus nog blijken."

Wordt het tracé al ooit als probleem erkend, dan moet het concurreren met alle andere drukke plekken in Nederland. Terwijl Schultz van Haegen erop zinspeelt dat er niet veel geld beschikbaar is. Weinig kans dus.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Chris » zo 23 jan 2011, 16:53

Jammer, maar wel begrijpelijk.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door GrandmasterE » zo 23 jan 2011, 17:18

^^ Ik kan er ook wel inkomen. Goed dat zo'n gemeente een mogelijk probleem al vroeg aankaart (dat zouden meer gemeenten moeten doen), maar het hoeft nog niet. Ik ben alleen niet zo blij met 'alleen rond Breda'. Over Breda - Eindhoven wordt dus gezwegen. Ik denk dat men 'rond Breda' wel anticipeerd op een verbrede A27; dus eigenlijk hetzelfde toekomstige probleem als met de completering van de A4.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18231
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door boe! » zo 23 jan 2011, 17:38

Als andere knelpunten worden opgelost, komt dit traject vanzelf wel bovenaan de lijst te staan.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: A58: verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door GrandmasterE » wo 26 jan 2011, 6:39


Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » do 10 mar 2011, 14:48

dat er besloten wordt om de A4/A58 bij Bergen Op Zoom niet te verbreden snap ik niet, er is daar s ochtends vrijwel altijd file (die vreemd genoeg NOOIT bij de VID gemeld wordt :dontknow: ) Als de A4-zuid af is in 2013, komen er grote problemen bij het knooppunt Zoomland, vooral omdat verkeer uit Rotterdam moet invoegen naar EEN strook ( :!: ) en daarna ook nog de stroom verkeer van de A58 vanuit Roosendaal te verwerken krijgt. Dit wordt een nieuwe bottleneck hier.

Het deel bij knooppunt De Stok is heeft volgens mij ook geen verkeersinformatie en het staat daar vrijwel elke dag ook vast. De A58 R'daal - BoZ hoeft denk ik niet verbreed te worden, eerder het stuk bij BoZ en een reconstructie van het knooppunt Zoomland zou ook zeer welkom zijn.
Ook de stukken bij Breda (Annabosch - Galder) en het stuk De Baars - Oirschot MOETEN gewoon verbreed worden, aangezien daar elke dag file staat. Bij Moergestel was gisteren een ongeluk gebeurd, hierdoor moest de weg dicht. Gelukkig dat het hier vakantie is en veel mensen weg zijn, anders had er echt een enorme chaos ontstaan, met name op de A/N65
Laatst gewijzigd door keokiracer op do 10 mar 2011, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » do 10 mar 2011, 15:12

Samen met de bouw van de A4 tussen Halsteren en Dinteloord en tussen Delft en Schiedam, vind ik verbreding van de snelweg of een vrachtwagenstrook tussen KP Zoomland en KP Markizaat noodzakelijk. Er rijdt nu aanzienlijk veel vrachtverkeer op het traject tussen KP Markizaat en KP De Stok en op het stuk tussen KP Zoomland en KP Markizaat verwerkt ook vrachtverkeer wat nu op de Belgische E19 rijdt, zodra de A4 af is. Ook mag KP Zoomland op de schop met die krankzinnige bocht. Ik heb hem gisteren weer mogen aanschouwen. Flinke bouwput dan bij Bergen op Zoom. :D
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op do 10 mar 2011, 15:14, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door GrandmasterE » do 10 mar 2011, 15:14

Op dat deel van de A58 rijd ik vrijwel nooit, dus ik heb er geen ervaring mee. Maar ik kan me het wel voorstellen dat het daar druk is.
De A58 is gewoon in een groot gedeelte van Noord-Brabant (te) druk, en zou verbreed moeten worden; ook moet de Ring van Tilburg omgebouwd worden (a la Eindhoven). Jarenlang is er door RWS ontkent dat er problemen zijn, maar daar is toch wel wat verandering ingekomen. De ingevoerde snelheidsbeperkingen zijn (hoe irritant ook) wel tekenen dat het kwartje is gevallen. Nu is er helaas alleen nog maar zicht op een verbreding van het stukje onder Breda waar de A27 met de A58 samenloopt.
BTW. niet alleen een voltooide A4 maakt de A58 drukker, ook een voltooide A74 bij Venlo maakt deze route drukker (vooral vrachtverkeer, en dat telt extra aan). Als de N65 ooit omgebouwd wordt, dan wordt het helemaal een hel op de A58, en zal de huidige Ring van Tilburg zeker niet meer voldoen.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » do 10 mar 2011, 15:19

Bij voltooiing van de A74 mogen van mij de A58 tussen KP Galder en KP Batadorp en de A67 tussen KP Leenderheide en KP Zaarderheiken volledig op de schop. Dat vrachtverkeer wat op de A58 rijdt rijdt volgens mij ook op de A67, die laatste is ook veel te druk en zal dan alleen maar toenemen. :redangry:

Plaats reactie