[A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Pino » do 25 feb 2021, 17:55

ard schreef: do 25 feb 2021, 17:12 In project A1/A28 Hoevelaken komt er een nieuwe verzorgingsplaats thv ongeveer km 49.500.

De gehele aansluiting van de N301 op de A30/A1 laten vervallen en de hele horeca verplaatsen naar deze nieuwe verzorgingsplaats.
Kun je iets vergelijkbaars als "Hackelaar" van maken.
Als je dan toch bezig bent: realiseer bij 49.5 meteen een aansluiting met de parallel lopende oude rijksweg. Waarover je dan de N301 kunt bereiken. En onderaan die afrit dan het volledige huidige Goudreinet/McDo-emplacement.

De boel verplaatsen naar een A1-verzorgingsplaats zal voor de uitbaters niet hetzelfde opleveren. In het bijzonder niet wanneer de voorziening maar in één van de rijrichtingen bereikbaar is. Maar zelfs als je één verzorgingsplaats maakt die bereikbaar is van beide kanten van de A1 (brugrestaurant, tunnel onder de A1) verlies je lokale klandizie en flexibiliteit.

Ik heb toch altijd wel het idee dat in Nederland wegrestaurants beter draaien onderaan een afrit dan op een verzorgingsplaats. Iets waarbij mogelijk ook pachtprijzen een rol spelen. En je kunt de ruimte om je restaurant meer inrichten naar jouw wensen, ipv dat je vast zit binnen de kaders van een verzorgingsplaats. Je zet niet even een “Hackelaar” neer op een wegvak dat niet in de buurt komt qua drukte ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door harry » do 25 feb 2021, 21:04

^^ Toch rijd ik liever even door de McDrive van Sandelingen-West (A16) dan dat ik eerst door de lokale wegenrimboe bij Rosmalen (A2) moet rijden. Om maar 2 uitersten te noemen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Chris » do 25 feb 2021, 21:17

In dit voorkeursalternatief zal McDonald's al een deel van hun klandizie verliezen. Misschien is het een strategie om McDonald's daar weg te krijgen door bepaalde stromen onmogelijk te maken. In dit ontwerp kan je niet meer vanaf Amersfoort even de A1 af en naar de McDonald's en dan weer de A1 op richting Apeldoorn. Hetzelfde geldt voor verkeer vanaf de A30 naar Apeldoorn.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Durashift » do 25 feb 2021, 23:18

Coen Tunnel schreef: wo 24 feb 2021, 14:46 (..)

Dan kun je beter verplaatsen naar :AS: Voorthuizen. Dan mis je weliswaar het A30-verkeer, maar heb je wel het verkeer van beide richtingen van de A1. En is de McDonald's ook beter bereikbaar voor de Barneveldse jeugd. ;) Volgens mij voor iedereen een betere oplossing. Geeft je ook gelijk de mogelijkheid dat lusje op te ruimen en een fly-over aan te leggen, of, als goedkopere optie, het trompetje simpelweg om te klappen.

Een andere optie is verplaatsen naar :AS: Barneveld aan de A30. Die weg heeft weliswaar iets lagere verkeersintensiteiten dan de A1 (63.000 om 73.000 mvt/dag), maar op de A1 is het aandeel vrachtverkeer erg hoog, en dat is op de A30 niet zo. Voor de McDonald's zal het qua klandizie vermoedelijk niet veel uitmaken of ze bij :AS: Voorthuizen aan de A1 of :AS: Barneveld aan de A30 zitten. Voor de Goudreinet vermoedelijk wel, evenals de truckdieselpomp van Shell.
Waar heb je bij :AS: Voorthuizen de ruimte? Ik denk alleen in de noord-oost hoek van de aansluiting. Aan de zuidkant zit het vol met kantoren.
Noord-West hoek wordt met de verkeersafwikkeling al lastig, denk ik. Is best druk richting Voorthuizen.

:AS: Barneveld aan de A30 is niet eens zo gek, al heb je ook daar met de evenementenhal en de flinke brandweerkazerne.. wel een ruimtepuzzel op te lossen, denk ik. Wellicht ziet de evenementenhal de horeca niet zitten, op de dagen dat zij open zijn, zal er wellicht klandizie weglekken naar de Mac..

Voor de chauffeurs zal de verhuizing naar de A30 niet al te veel verschillen.. Vanaf Apeldoorn kan je vrij eenvoudig via de Harselaar en dan bij de rotonde links naar de A30 rijden (wat tzt wel meer mensen zullen 'ontdekken' die nu gewend zijn de A1 vanaf Apeldoorn naar de A30 te nemen. ).
Brandstofpompen zijn niet heel druk, denk ik. Althans, als ik er weleens was.. stonden er geen rijen ofzo.

Wat ik niet begrijp: met deze voorkeursvariant wordt min of meer ook de omleidingsroute om zeep geholpen, als er eens iets gebeurt was op de A50 van Apeldoorn naar Arnhem. Dan wordt het niet meer zo makkelijk communiceren: omrijden via A1, A30 en A12... :woop:

Tot slot: denk dat het voor veel chauffeurs die richting Nijkerk moeten vanaf de regio Barneveld nog wel een teleurstelling zal zijn als zij niet direct de doorsteek meer kunnen maken van/naar de A30 en dan de N301 op.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Coen Tunnel » vr 26 feb 2021, 0:01

Durashift schreef: do 25 feb 2021, 23:18 Waar heb je bij :AS: Voorthuizen de ruimte? Ik denk alleen in de noord-oost hoek van de aansluiting. Aan de zuidkant zit het vol met kantoren.
Noord-West hoek wordt met de verkeersafwikkeling al lastig, denk ik. Is best druk richting Voorthuizen.
Ik had ook al op de kaart gekeken en de noordoosthoek leek mij het meest voor de hand liggen.
Wat ik niet begrijp: met deze voorkeursvariant wordt min of meer ook de omleidingsroute om zeep geholpen, als er eens iets gebeurt was op de A50 van Apeldoorn naar Arnhem. Dan wordt het niet meer zo makkelijk communiceren: omrijden via A1, A30 en A12... :woop:
Dat kan ook met de voorkeursvariant, maar nog steeds niet conflicten.
Tot slot: denk dat het voor veel chauffeurs die richting Nijkerk moeten vanaf de regio Barneveld nog wel een teleurstelling zal zijn als zij niet direct de doorsteek meer kunnen maken van/naar de A30 en dan de N301 op.
Jammer dan, maar dat regionale verkeer kan ook wel even een paar km extra binnendoor rijden. De N301 is niet dermate goed uitgebouwd dat je het verkeer naar die weg per se moet faciliteren.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Pino » vr 26 feb 2021, 8:10

harry schreef: do 25 feb 2021, 21:04 Toch rijd ik liever even door de McDrive van Sandelingen-West (A16) dan dat ik eerst door de lokale wegenrimboe bij Rosmalen (A2) moet rijden. Om maar 2 uitersten te noemen.
Geldt voor mij ook hoor, en hoeveel mensen zouden wél over de snelweg rijden met de gedachte “ha, even dat rondje industrieterrein voordat ik mijn eten krijg”? Toch is het de realiteit dat er veel meer opties zijn op afritten, en dat niet alleen in Nederland. En het geldt niet alleen voor de grote fastfood-ketens, want AC en Van der Valk deden het vroeger ook al zo. Kleine onafhankelijke routiers idem dito.

Dit is vermoedelijk niet echt de draad om heel uitgebreid na te denken over wat dat veroorzaakt heeft. Al deed ik daar een heel vlugge aanzet toe, het was maar om te zeggen dat je een uitbater op een afrit met een plek op een vzp niet iets aanbiedt dat automatisch als gelijkwaardig of beter zal worden ervaren.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Jackbauer1350 » vr 26 feb 2021, 9:16

Coen Tunnel schreef: vr 26 feb 2021, 0:01
Tot slot: denk dat het voor veel chauffeurs die richting Nijkerk moeten vanaf de regio Barneveld nog wel een teleurstelling zal zijn als zij niet direct de doorsteek meer kunnen maken van/naar de A30 en dan de N301 op.
Jammer dan, maar dat regionale verkeer kan ook wel even een paar km extra binnendoor rijden. De N301 is niet dermate goed uitgebouwd dat je het verkeer naar die weg per se moet faciliteren.
Vrachtverkeer met bestemming Nijkerk vanuit het westen op de A1 zullen vast bij :KP: Hoevelaken al via de A28 en N301 Nijkerk in rijden en niet via de aansluiting Barneveld gaan.
Alleen op de A1 komend uit het oosten is dat weer om maar die komen eerst langs de aansluiting Voorthuizen en kunnen dan wel N303, Rijksweg, N301 gaan zonder om te hoeven rijden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Coen Tunnel » vr 26 feb 2021, 12:59

^^ Dan zit je nog met verkeer vanaf de A30, maar dat kan mijns inziens prima via de aansluiting Voorthuizen gaan, of via de A1 en A28. Een groot deel van de N301 tussen Barneveld en Nijkerk is een :zone-60:, er is dus geen enkele reden om dat perfect aan te sluiten op het knooppunt tussen de A1 en A30. Vrachtverkeer moet je er eigenlijk al helemaal niet willen hebben.

Wat minder verkeer op de N301 is dus echt niet zo erg. Lokaal verkeer dat per se de N301 wil blijven gebruiken rijdt maar binnendoor en kan vanaf Barneveld wel over de N805 en N303, of vanaf :AS: Barneveld-Noord via de Nijkerkerweg. De N301 is op het huidige tracé eigenlijk niet te verbeteren en te upgraden naar een volwaardige GOW.

De N301 kun je mijns inziens beter opheffen ten zuidoosten van de A28, of van de borden halen en omnummeren tot N799 (en als ETW-60 houden), of wel als N301 en grotendeels ETW-60 behouden en over de Rijksweg doortrekken naar de N303 bij Voorthuizen, of via de Rijksweg, Nijkerkerweg en Thorbeckelaan naar de A30 bij Barneveld-Noord leiden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Vinny » vr 26 feb 2021, 21:19

Pino schreef: vr 26 feb 2021, 8:10
harry schreef: do 25 feb 2021, 21:04 Toch rijd ik liever even door de McDrive van Sandelingen-West (A16) dan dat ik eerst door de lokale wegenrimboe bij Rosmalen (A2) moet rijden. Om maar 2 uitersten te noemen.
Geldt voor mij ook hoor, en hoeveel mensen zouden wél over de snelweg rijden met de gedachte “ha, even dat rondje industrieterrein voordat ik mijn eten krijg”? Toch is het de realiteit dat er veel meer opties zijn op afritten, en dat niet alleen in Nederland. En het geldt niet alleen voor de grote fastfood-ketens, want AC en Van der Valk deden het vroeger ook al zo. Kleine onafhankelijke routiers idem dito.

Dit is vermoedelijk niet echt de draad om heel uitgebreid na te denken over wat dat veroorzaakt heeft. Al deed ik daar een heel vlugge aanzet toe, het was maar om te zeggen dat je een uitbater op een afrit met een plek op een vzp niet iets aanbiedt dat automatisch als gelijkwaardig of beter zal worden ervaren.
Waarschijnlijk denken mensen ook niet echt na als ze een grote M zien en honger hebben. Als ze dan niet terug kunnen rijden of de weg vervolgen langs een logische route zal het waarschijnlijk wel weer klachtenbrieven gaan regenen in de Barnevelder Courant. :nothanks:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Durashift » vr 26 feb 2021, 21:55

Coen Tunnel schreef: vr 26 feb 2021, 12:59 ^^ Dan zit je nog met verkeer vanaf de A30, maar dat kan mijns inziens prima via de aansluiting Voorthuizen gaan, of via de A1 en A28. Een groot deel van de N301 tussen Barneveld en Nijkerk is een :zone-60:, er is dus geen enkele reden om dat perfect aan te sluiten op het knooppunt tussen de A1 en A30. Vrachtverkeer moet je er eigenlijk al helemaal niet willen hebben.

(..)
Nee, er is geen reden om er een perfecte aansluiting voor te maken. De praktijk is echter dat deze weg er wel voor gebruikt wordt. Heb het zelf ook wel gedaan, ook al rijdt het niet prettig met de drempels en de niet al te brede rijbaan.. Zeker als over een tijd knp. Hoevelaken écht aangepakt wordt, corona (maatregelen) voorbij is, verkeer tijdens de spits weer druk is.. dan blijft het een tijd besparende doorsteek.

Maar goed, via stukje rondweg Voorthuizen kan ook, vanaf de A30 ook via Harselaar en dan de tunnel onder door, mits je de hoogte aankan (d8 strak 4 meter of 3,80).

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Berrychello » ma 01 mar 2021, 19:29

Chris schreef: do 25 feb 2021, 21:17 In dit ontwerp kan je niet meer vanaf Amersfoort even de A1 af en naar de McDonald's en dan weer de A1 op richting Apeldoorn. Hetzelfde geldt voor verkeer vanaf de A30 naar Apeldoorn.
De adviesroute is dan om te keren op de A30 bij aansluiting Barneveld. Is misschien wat omslachtig, maar om zover verkeer zal het toch niet gaan.

playertwo
dorpsstraat
Berichten: 222
Lid geworden op: di 29 okt 2019, 23:06

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door playertwo » zo 07 mar 2021, 21:27

Op de wegenwiki zie ik een tweetal cijfers over het zuidelijke stuk N301 Nijkerk - Barneveld ui 2009 en 2015 met 12.000 en 9.000 voertuigen per dag. Heeft er iemand meer recente cijfers zodat we kunnen beoordelen of de N301 en A30 wel rechtreeks met elkaar verbonden moeten blijven, naast de gedeeltelijke verbinding van de N301 met de A1?
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door boe! » zo 07 mar 2021, 21:36

De provincie Gelderland heeft diverse telgegevens op haar website staan. Als je naar 'Jaargegevens telvakken' gaat en zoekt op N301 en kiest voor telpunt 13, dan kom je een heel eind.
:arrow: https://www.gelderland.nl/GeldersVerkeer

Afbeelding

waterval
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: di 22 apr 2008, 10:36

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door waterval » vr 12 mar 2021, 14:12

Hajo schreef: wo 24 feb 2021, 13:13 Dat lusje A30 --> A1 west vind ik ook niks. Ik snap niet dat die niet wordt opgeruimd. Dat kan door middel van een fly-over.

Misschien zijn de intensiteiten daarvoor te gering? Maar mocht Amsterdam in de toekomst vanaf :KP: Maanderbroek via de A30 en A1 worden verwezen, zo meen ik ooit gehoord te hebben, dan zal dat lusje snel vollopen, ben ik bang. Doe het dan in één keer goed. :|
Volgens mij is dit gewoon een kostenverhaal. In het verkenningenrapport staat dat alle varianten waar je die lus eruit haalt meer dan 2x zo duur worden....

Bron: https://www.mirtverkenninga1-a30.nl/home/default.aspx

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Chris » ma 07 feb 2022, 11:25

Rijksoverheid: Beantwoording Kamervragen over de beruchte bocht bij de afrit A1 richting snelweg A30 bij Barneveld

De kruising van de twee autosnelwegen A1 en A30 betreft een aansluiting met verkeerslichten. Om het afslaand verkeer niet onnodig te laten wachten is aan het einde van de afrit vanuit Amersfoort richting Ede een ‘bypass’ aanwezig. Sinds 2013 zijn er twee vrije rechtsaf stroken aanwezig op deze bypass. De weggebruiker verwacht hier een ruime bocht zoals bij een verkeersknooppunt gebruikelijk is. In beide gevallen gaat het echter om een krappe bocht vanwege de beperkte fysieke ruimte. Ervaring leert dat, ondanks de waarschuwingsbebording, sommige weggebruikers de bocht kunnen onderschatten en tegen de betonnen barrier aanrijden.

Ruim 80% van de geregistreerde ongevallen in de periode 2017-2021 heeft plaatsgevonden in de maanden oktober tot en met maart, waarin vaker sprake is van een nat wegdek. De meeste ongevallen zijn geregistreerd specifiek in de maanden januari en februari (samen 40%).

De helft van de ongevallen in de afgelopen vijf jaar vond plaats in het weekend, waarbij de meeste ongevallen plaatsvonden op een zondag (ruim 35%).


Hier zie je denk ik hoe een verwachtingspatroon niet aansluit bij de praktijk. 35% van de ongevallen is op een zondag, dat wekt sterk de suggestie dat het gaat om mensen die daar zelden rijden en een ruime boog verwachten in plaats van een haakse bocht.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door boe! » ma 07 feb 2022, 11:36

Chris schreef: ma 07 feb 2022, 11:25 dat wekt sterk de suggestie dat het gaat om mensen die daar zelden rijden en een ruime boog verwachten in plaats van een haakse bocht.
Ach, je houdt altijd mensen die de verkeerssituatie slecht inschatten. Deze afrit ziet er echt uit als een afrit en niet als een gemiddelde verbindingsboog in een knooppunt. Dat zou toch een belletje moeten doen rinkelen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Palance » ma 07 feb 2022, 11:42

Plus dit:
ondanks de waarschuwingsbebording
Ik rij hier nooit, maar volgens streetview staan er toch duidelijke waarschuwingen.

Bovendien is het geen verkeersknooppunt :) (niet qua naamgeving in ieder geval)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door waldo79 » ma 07 feb 2022, 11:46

Ik vind het nogal vergezocht dat het tot Kamervragen komt. Het is ook niet vloeiend te krijgen - er staat een woning in de weg in het zuidwestelijk kwadrant en het viaduct over de spoorlijn ligt vrij dicht op de A1.

Anderzijds is het gewoon een rotbocht die niet thuishoort op een plek tussen 2 autosnelwegen.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5802
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Schelpenpaadje » ma 07 feb 2022, 12:09

Deze verbinding tussen twee autosnelwegen hoort gewoon een vloeiend knooppunt te zijn. Als er een bewoner uitgekocht moet worden om de benodigde ruimte te verkrijgen dan zij dat zo.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Kaaiman » ma 07 feb 2022, 12:26

Palance schreef:Plus dit:
ondanks de waarschuwingsbebording
Ik rij hier nooit, maar volgens streetview staan er toch duidelijke waarschuwingen.

Bovendien is het geen verkeersknooppunt :) (niet qua naamgeving in ieder geval)
Zet dan ook even N30 in plaats van A30 op de bebording langs de A1... Men verwacht toch van autosnelweg naar autosnelweg te rijden? En dat gaat op een enkele Hooipolder en een enkele Barneveld na altijd vloeiend.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door harry » ma 07 feb 2022, 12:45

Chris schreef: ma 07 feb 2022, 11:2535% van de ongevallen is op een zondag, dat wekt sterk de suggestie dat het gaat om mensen die daar zelden rijden en een ruime boog verwachten in plaats van een haakse bocht.
Het kan ook zijn dat het dan veel rustiger is. Op een werkdag is er altijd wel (vracht)verkeer dat langzamer rijdt, zodat je gedwongen wordt zelf ook langzaam te rijden.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Rein » ma 07 feb 2022, 13:03

Kaaiman schreef: ma 07 feb 2022, 12:26 En dat gaat op een enkele Hooipolder en een enkele Barneveld na altijd vloeiend.
Kuch Rottepolderplein.....

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Palance » ma 07 feb 2022, 13:42

En Ypenburg op bepaalde relaties.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door boe! » ma 07 feb 2022, 13:49

waldo79 schreef: ma 07 feb 2022, 11:46 Ik vind het nogal vergezocht dat het tot Kamervragen komt.
De politicus die dit heeft aangekaart komt zelf uit Barneveld.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Palance » ma 07 feb 2022, 14:19

Dan nog is het de vraag of zoiets kamervraagwaardig is.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5802
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Schelpenpaadje » ma 07 feb 2022, 14:27

Op de schaal van Daniël Koerhuis en Pepijn van Houwelingen zijn de kamervragen van CDA-kamerlid Jaco Geurts zeer legitiem.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door Chris » ma 07 feb 2022, 14:31

Palance schreef: ma 07 feb 2022, 14:19 Dan nog is het de vraag of zoiets kamervraagwaardig is.
Het zou bekend horen te zijn dat er reeds een reconstructie van dit punt is gepland.

Aan de andere kant is dit een kamerlid dat vragen stelt over een probleem in zijn regio. Op zich is dat wel legitiem lijkt mij.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door harry » ma 07 feb 2022, 17:45

Palance schreef: ma 07 feb 2022, 13:42 En Ypenburg op bepaalde relaties.
En Paalgraven en Velperbroek en vast nog wel meer.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

fleppenstein
stadsweg
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 8:49

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door fleppenstein » di 08 feb 2022, 0:19

De signalisatie kan wat mij betreft wel wat beter. Ik zie alleen een :J2: :A4: (30) op een gele achtergrond, en dan maakt de weg eerst nog een bocht naar links ipv rechts. Na de bocht naar links verder niks meer, geen herhaling. Ik zou me voor kunnen stellen dat men dan denkt, de bocht is al geweest.
Ook zou men kunnen denken aan signaalgevers"U rijdt te hard", op basis van lussen in het wegdek, als extra attentie voor diegene die echt te hard de bocht in gaan. Vervolgens zouden de bochtpijlen uitgevoerd kunnen worden met leds, in de vorm van een looplicht, zoals ook gebruikt in de bocht van de N205.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A001][A030] 'knooppunt Barneveld' / 'De Vallei'

Bericht door boe! » di 08 feb 2022, 12:55

fleppenstein schreef: di 08 feb 2022, 0:19Ik zou me voor kunnen stellen dat men dan denkt, de bocht is al geweest.
Degene die dat denkt, mag zijn rijbewijs meteen inleveren.

Plaats reactie