Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Mark » zo 11 dec 2005, 18:21

Laatst gewijzigd door Mark op zo 22 jul 2018, 0:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanpassing aan nieuwe structuur "Grote Projecten" onderwerpen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76291
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Chris » wo 12 jun 2013, 13:35

Rijksoverheid schreef:Minister Schultz draagt 295 miljoen bij aan Rotterdamsebaan

Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft een rijksbijdrage van 295 miljoen euro toegekend aan de Rotterdamsebaan, de nieuwe verbindingsweg tussen de A4 en de A13 en de Centrale Zone in Den Haag. Het totale projectbudget voor de aanleg van de weg is 565 miljoen euro, het resterende bedrag is afkomstig van de gemeente Den Haag en het stadsgewest Haaglanden.

De Rotterdamsebaan loopt vanaf knooppunt Ypenburg onder de Laan van Hoornwijck door naar de Vlietzone. Voor de Vliet gaat de weg met een boortunnel onder Voorburg-West door naar de Binckhorstlaan. Daar komt de weg ter hoogte van de Zonweg weer bovengronds en sluit aan op de Binckhorstlaan en vervolgens de Neherkade. De totale lengte van de tunnel is circa 2,1 kilometer. De tunnel bestaat uit twee tunnelbuizen, met twee rijstroken per rijrichting. Per dag zullen 35.000 tot 40.000 auto’s gebruik gaan maken van de nieuwe weg.
Volgens mij was dit al wel bekend, maar het is nu definitief schijnbaar.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Peter » wo 12 jun 2013, 14:08

En omdat deze tunnel al bijna klaar is voor gebruik, begint de gemeente Rijswijk binnenkort (Q4 2013 of Q1 2014) al met het versmallen van de Haagweg naar 1+1.... :rooie:

http://www.rijswijk.nl/plannen-projecte ... ntwerpfase
Laatst gewijzigd door Peter op wo 12 jun 2013, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Willem » wo 12 jun 2013, 14:32

Vandaar dat het nummer s107 van de borden is verdwenen. Die komt pas op de Rotterdamsebaan weer terug.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Wouter N14 » wo 12 jun 2013, 21:38

Het eigenlijke nieuws is dat de bouw in 2014 begint, en niet jaren later zoals eerder vermeld in de bezuinigingsvoorstellen van I&M. Dit is (mede?) mogelijk omdat eerst de lokale en regionale gelden worden besteed en pas later de rijksgelden. In 2017 wordt begonnen met het boren van de 2100 meter lange tunnel en in 2019 zou de openstelling zijn.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/12-06-2 ... oject-rond
Afbeelding

Afbeelding
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Wouter N14 » vr 18 okt 2013, 9:28

Inmiddels is de financiering rond en gisteravond heeft de Haagse raad ingestemd met het voorlopig ontwerp :top:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/17-10-2 ... dichterbij
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Voorburger
polderweggetje
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 10:22

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Voorburger » vr 26 sep 2014, 11:12

En ineens gaat het dan toch best wel snel met deze Rotterdamsebaan.

Het is een beetje mosterd, maar ik vraag me toch af welk verkeersprobleem er nu precies wordt opgelost.

Als je naar de kaart van Den Haag/Haaglanden kijkt, dan zie je een stad aan zee met een aantal 'stadsinprikkers' maar zonder volledige rondweg.

De noordkant / centrumkant van de stad is vrij goed bereikbaar. Hier zijn alle belangrijke OV-verbindingen, hier is ooit de Utrechtsebaan aangelegd en hier is een jaar of 10 geleden ook de N14 geopend met inmiddels een snelle verbinding (tunnel) naar Scheveningen.

De zuidwestkant van de stad is een wat ander verhaal. De stadsinprikkers hier (o.a. Beatrixlaan door Rijswijk, N211) staan vol met stoplichten en zijn opstoppingsgevoelig door drukke gelijkvloerse kruisingen. De bereikbaarheid van dit deel van de stad is gewoon slecht. De grote stations liggen ver weg, de weg naar de A4 kent vele hindernissen en Den Haag kent eigenlijk geen fatsoenlijke binnenstedelijke noord-zuid verbindingen waarmee je vanaf dit deel van de stad snel richting centrum / Utrechtsebaan rijdt.

Ik vermoed dat het stadsbestuur de bereikbaarheid van de agglomoratie als geheel een veel grotere dienst had bewezen door de 600 miljoen die nu wordt gebruikt voor de Rotterdamsebaan te gebruiken voor de ondertunneling van een deel van de Beatrixlaan (in ieder geval A4 t/m de Boogaard) en het ongelijkvloers maken van enkele drukke kruisingen aan de N211. Waarschijnlijk kan dit ook voor een veel geringer bedrag worden gerealiseerd.

De Binckhorst is nu een wat vervallen bedrijventerrein. Puur op grond van de locatie en bereikbaarheid zit er m.i. veel meer potentie in dit gebied dan er tot nu toe uitkomt. Het gebied voorzien van nog meer weginfrastructuur gaat m.i. echter totaal niet helpen, integendeel. Het aanleggen van een tram door dit gebied zou qua uitstraling en bereikbaarheid een veel betere zet zijn geweest.

Voor Rijswijk / Voorburg zal het plan wel enig voordeel hebben omdat de Haagweg/Rijswijkseweg wat ontlast kan worden en ook de prinses Mariannelaan wellicht wat minder verkeer van/naar de Binckhorst te verwerken krijgt. Het is de vraag of dit beperkte belang een investering rechtvaardigt van 600 miljoen. Verder is de Rotterdamsebaan een aanslag op de Vlietzone, wat zo langzamerhand toch een soort van groene buffer is in een fors verstedelijkt gebied.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door waldo79 » vr 26 sep 2014, 12:44

Hallo Voorburger, ik begrijp niet het punt wat je met je lange betoog wilt maken.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Peter » vr 26 sep 2014, 12:49

Het is de bedoeling dat de Utrechtsebaan en de afrit Voorburg sterk ontlast worden, waar de Haagweg/Hoornbrug straks met 1+1 ook verkeer zullen herverdelen.

Welke aantasting Vlietzone ? Daar gaat toch een tunnel onderdoor ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Voorburger
polderweggetje
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 10:22

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Voorburger » vr 26 sep 2014, 20:27

waldo79 schreef:Hallo Voorburger, ik begrijp niet het punt wat je met je lange betoog wilt maken.
Mijn punt is: 600 miljoen euro de bietenbak in voor een weg die niet noodzakelijk en maar een klein beetje nuttig is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76291
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Chris » vr 26 sep 2014, 20:30

Een hoogwaardige ringweg van Den Haag is onderzocht, maar bleek veel te duur. Die moest bijna geheel ondergronds worden aangelegd voor meerdere miljarden euro's.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Vinny » vr 26 sep 2014, 21:16

Je hoeft ook geen professional te zijn om je slim te voelen. Dit kan mijn nichtje van 15 ook verzinnen. Nu terug naar een realistisch plan :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Kaaiman » za 27 sep 2014, 8:31

Ik verbaas me vooral over het gekozen tracé, omdat die wel erg dicht bij het eind van de Utrechtsebaan uitkomt. Een zuidelijker eindpunt was m.i. van meer toegevoegde waarde geweest. En afritten tussendoor krijgt de weg ook al niet, toch?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76291
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Chris » za 27 sep 2014, 8:40

Het doel is ook om de Utrechtsebaan (A12) te ontlasten. Ze vissen dus beiden in dezelfde vijver qua verkeer. Het plan voor Den Haag bestaat ook niet alleen uit de Rotterdamsebaan, ook de opwaardering van de Prinses Beatrixlaan, de N14 en de N211. Zodoende komen er 5 hoogwaardige ontsluitingswegen van Den Haag, in plaats van 1.

Voorburger
polderweggetje
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 10:22

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Voorburger » vr 13 feb 2015, 9:42

Ik woon vlakbij deze Rotterdamsebaan. Redelijkerwijs mag je verwachten dat de Rotterdamsebaan een bescheiden positief effect heeft op de doorstroming en bereikbaarheid van een deel van Den Haag. Positief voor de gemeentes Voorburg en Rijswijk is dat er een klein beetje doorgaand verkeer verdwijnt van de Haagweg en de Prinses Mariannelaan.

Toch betwijfel ik zeer of dit in termen van kosten-baten nu echt een zinvolle investering is. Circa 600 miljoen euro voor een beetje minder lokale congestie en een iets snellere reistijd..? Verder kun je de nieuwe zwakste schakels al zien aankomen. Knooppunt Ypenburg loopt in de spits vaak vast, en een grotere verkeerstoevoer vanaf dit nieuwe tracé maakt dit probleem alleen maar erger. Aan de andere kant heb je verkeerslichten waar de Binckhorstlaan overgaaat in de Centrumring; deze kruising zit nu ook al zo'n beetje aan haar capaciteit. Het is verder ook nauwelijks een bovenregionaal project, want een groot deel van het verkeersaanbod zal bestaan uit auto's uit wijken als Ypenburg die nu iets sneller Den Haag in kunnen rijden.

Ik rijd graag auto, maar naar mijn bescheiden mening kun je in verstedelijkt gebied beter inzetten op beter inzetten op fietsverbindingen en OV dan in dit soort prestigeprojecten. Waarom loopt er geen tram door het Binckhorstgebied heen tussen station Voorburg en station CS?

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Wouter N14 » vr 13 feb 2015, 9:48

Voorburger schreef:Ik woon vlakbij deze Rotterdamsebaan. Redelijkerwijs mag je verwachten dat de Rotterdamsebaan een bescheiden positief effect heeft op de doorstroming en bereikbaarheid van een deel van Den Haag. Positief voor de gemeentes Voorburg en Rijswijk is dat er een klein beetje doorgaand verkeer verdwijnt van de Haagweg en de Prinses Mariannelaan.
De Haagweg-Rijswijkseweg gaat volledig op de schop en wordt versmald zodat "doorgaand" verkeer via de R'baan moet.
Voorburger schreef:Toch betwijfel ik zeer of dit in termen van kosten-baten nu echt een zinvolle investering is. Circa 600 miljoen euro voor een beetje minder lokale congestie en een iets snellere reistijd..? Verder kun je de nieuwe zwakste schakels al zien aankomen. Knooppunt Ypenburg loopt in de spits vaak vast, en een grotere verkeerstoevoer vanaf dit nieuwe tracé maakt dit probleem alleen maar erger. Aan de andere kant heb je verkeerslichten waar de Binckhorstlaan overgaaat in de Centrumring; deze kruising zit nu ook al zo'n beetje aan haar capaciteit. Het is verder ook nauwelijks een bovenregionaal project, want een groot deel van het verkeersaanbod zal bestaan uit auto's uit wijken als Ypenburg die nu iets sneller Den Haag in kunnen rijden.
Of er plannen zijn om kp Ypenburg aan te passen weet ik niet, volgens mij (nog) niet. Het kruispunt Binckhorstlaan/Mercuriusweg had ongelijkvloers moeten worden maar dat is wegbezuinigd. En het wordt als bovenregionaal beschouwd omdat de Rotterdamsebaan ook de Utrechtsebaan moet ontlasten.
Voorburger schreef:Ik rijd graag auto, maar naar mijn bescheiden mening kun je in verstedelijkt gebied beter inzetten op beter inzetten op fietsverbindingen en OV dan in dit soort prestigeprojecten. Waarom loopt er geen tram door het Binckhorstgebied heen tussen station Voorburg en station CS?
De regio heeft die wens wel degelijk. In de herinrichting van de Binckhorst in relatie tot de Rotterdamsebaan wordt dacht ik ook ruimte vrijgehouden voor een eventuele trambaan.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Lekkere Kwal » vr 13 feb 2015, 11:34

Voorburger schreef:Ik woon vlakbij deze Rotterdamsebaan. Redelijkerwijs mag je verwachten dat de Rotterdamsebaan een bescheiden positief effect heeft op de doorstroming en bereikbaarheid van een deel van Den Haag. Positief voor de gemeentes Voorburg en Rijswijk is dat er een klein beetje doorgaand verkeer verdwijnt van de Haagweg en de Prinses Mariannelaan.

Toch betwijfel ik zeer of dit in termen van kosten-baten nu echt een zinvolle investering is. Circa 600 miljoen euro voor een beetje minder lokale congestie en een iets snellere reistijd..? Verder kun je de nieuwe zwakste schakels al zien aankomen. Knooppunt Ypenburg loopt in de spits vaak vast, en een grotere verkeerstoevoer vanaf dit nieuwe tracé maakt dit probleem alleen maar erger. Aan de andere kant heb je verkeerslichten waar de Binckhorstlaan overgaaat in de Centrumring; deze kruising zit nu ook al zo'n beetje aan haar capaciteit. Het is verder ook nauwelijks een bovenregionaal project, want een groot deel van het verkeersaanbod zal bestaan uit auto's uit wijken als Ypenburg die nu iets sneller Den Haag in kunnen rijden.

Ik rijd graag auto, maar naar mijn bescheiden mening kun je in verstedelijkt gebied beter inzetten op beter inzetten op fietsverbindingen en OV dan in dit soort prestigeprojecten. Waarom loopt er geen tram door het Binckhorstgebied heen tussen station Voorburg en station CS?
Rotterdamsebaan is een volwaardige inprikker voor die kant van Den Haag en valt mede onder de Rijksstructuurvisie A4 Passage en Poorten, het is zeerzeker geen lokaal verbindingsweggetje. Of denk je dat de Hubertustunnel ook alleen door verkeer tussen Wassenaar en Scheveningen wordt gebruikt?
Het doel van al deze nieuwe verbindingen is om het antieke einde van de A12 bij het Malieveld en de lokale verbindingen door andere gemeentes te ontlasten.

Knp. Ypenburg heeft nu vooral te lijden onder de A13, dat gaat eind dit jaar ook veranderen als de A4 is doorgetrokken. De Centrumring wordt steeds meer verbeterd, denk aan de ondertunneling van de kruising bij de Leeghwaterbrug.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Mark » vr 13 feb 2015, 11:36

Al is het wel jammer dat KP Ypenburg een erg budget-knooppunt blijft. Met een paar simpele aanpassingen zou je diverse conflicten via de VRI al kunnen vermijden.

Voorburger
polderweggetje
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 10:22

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Voorburger » vr 13 feb 2015, 11:47

Lekkere Kwal schreef: Knp. Ypenburg heeft nu vooral te lijden onder de A13, dat gaat eind dit jaar ook veranderen als de A4 is doorgetrokken. De Centrumring wordt steeds meer verbeterd, denk aan de ondertunneling van de kruising bij de Leeghwaterbrug.
Dat klopt.. hoewel het over het geheel natuurlijk wel behelpen blijft wat betreft moeilijk oplosbare zwakke schakels. Vooral in de spits krijg je denk ik toch een effect met extra opstoppingen bij het Hildebrandplein en op de centrumring vlak voor cq. ter hoogte van de Schilderswijk.

Of de A4 ook zorgt voor een betere doorstroming bij Ypenburg, daar ben ik wel benieuwd naar. Ik verwacht per saldo wel een behoorlijke verkeerstoename vanwege een grote latente vraag. De doorstroming van/naar Rotterdam is al jarenlang zodanig hopeloos dat veel mensen (inclusief bovengetekende) kiezen voor alternatieve tijden, routes of vervoermiddelen.

Dat er een ongelijkvloerse kruising Binckhorst-centrumring is wegbezuinigd, lees ik nu voor het eerst. Wel jammer, want op het totale budget zou dat niet zoveel meer uitmaken denk ik.

Ik blijf erbij dat 600 miljoen wel erg veel geld is in verhouding tot het nut van deze weg. Voordeel is wel dat je er weinig last van hebt omdat het tracé grotendeels ondergronds ligt.

Verder gaat de gemeente Rijswijk gewoon lekker haar eigen gang bij de versmalling van de Haagweg. Naar eigen zeggen is dit geen probleem qua drukte/verkeersintensiteit mits er genoeg opstelplek is bij de VRI's. Ben benieuwd...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76291
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Chris » ma 16 feb 2015, 15:35

Woensdag doet de Raad van State uitspraak over het bestemmingsplan Rotterdamsebaan (van 17 oktober 2013). Hiertegen was zowel een beroep als voorlopige voorziening ingediend.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Matthijs » ma 16 feb 2015, 15:43

Wouter N14 schreef: De Haagweg-Rijswijkseweg gaat volledig op de schop en wordt versmald zodat "doorgaand" verkeer via de R'baan moet.
Ik heb zo de schurft aan dit soort situaties waar men geld investeert om de weg slechter te maken.
Als de Rotterdamsebaan netjes doorstroomt zal deze vanzelf al veel verkeer wegtrekken. Als dat niet zo werkt, moet er in de eerste plaats meer geld worden geinvesteerd in de R'damsebaan zelf, niet in het verslechteren van alternatieve verbindingen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Wouter N14 » ma 16 feb 2015, 15:55

Matthijs schreef:Ik heb zo de schurft aan dit soort situaties waar men geld investeert om de weg slechter te maken.
Het doel is dan ook niet het slechter maken van de weg maar het beter maken van de leefomgeving :idea:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door verfmeer95 » ma 16 feb 2015, 16:07

^^ Inderdaad, Ik heb jarenlang over de Haagweg gefietst, en ik was iedere dag blij dat ik er voorbij was. Parallelwegen die bij iedere kruising ophouden, haarspeldbochten voor automobilisten waardoor je in hun dode hoek komt, fietssorteerstroken waarbij je op de kruising rechtdoorgaand verkeer voor moet laten gaan, fietsstroken die bijna smaller zijn dan je fiets, met geparkeerde auto's ernaast, 4 voorsoorteerstroken zonder fietsstrook.

Als er in beide richtingen 1 baan minder doorgaand verkeer was, kon je hier netjes veilige fietspaden bouwen, kruisingen herontwerpen, tramhaltes verbreden, allerlei dingen die de verkeersveiligheid verbeteren. De afstand tussen de gebouwen aan de beide kanten van de weg is gewoon onvoldoende voor een veilige 2x2 weg + trambaan. Dat die dus nu versmald wordt naar 2x1 kan ik dus volledig begrijpen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76291
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Chris » wo 18 feb 2015, 10:19

Raad van State schreef:Aanleg Rotterdamsebaan mag definitief doorgaan

De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State heeft vandaag (18 februari 2015) het bestemmingsplan 'Rotterdamsebaan' van de gemeente Den Haag grotendeels in stand gelaten. Het gaat om het deel van het bestemmingsplan dat de aanleg van de Rotterdamsebaan op Haags grondgebied mogelijk maakt. Een aantal bedrijven, Vereniging Houdt Vlietrand Groen, familiepark Drievliet en enkele inwoners van de wijk Hoornwijck waren tegen het bestemmingsplan in beroep gekomen. Tegen de uitspraak is geen hoger beroep mogelijk.

De bedrijven vrezen dat zij minder goed bereikbaar zullen zijn als het wegennet in de Binckhorst wordt aangepast. Ook zijn ze bang dat de 'zichtlocatie' van hun bedrijven verloren zal gaan en daardoor het aantal klanten zal afnemen. De Afdeling bestuursrechtspraak heeft deze bezwaren ongegrond verklaard.

De bezwaren van de vereniging en de inwoners hebben vooral betrekking op het woongenot en de natuur in de Vlietzone. Zij vrezen dat die worden aangetast door de aanleg van de Rotterdamsebaan. Deze bezwaren zijn eveneens ongegrond verklaard.

Op een aantal onderdelen heeft de Afdeling bestuursrechtspraak het bestemmingsplan vernietigd. Zo is het niet langer noodzakelijk de gronden van familiepark Drievliet ook een waterkerende bestemming te geven en krijgen beide horecagelegenheden op het park een horecabestemming.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door waldo79 » wo 18 feb 2015, 13:10

Drievliet gaat er zelfs op vooruit :yes:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Wouter N14 » vr 06 nov 2015, 20:30

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Wouter N14 » vr 27 nov 2015, 13:02

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan (verlengde A13)

Bericht door Wouter N14 » do 03 dec 2015, 14:50

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door captain007 » do 03 dec 2015, 14:55

Dan moeten er wel Boogie Woogiepijlen op de bewegwijzering komen :knetter:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door keokiracer » do 03 dec 2015, 14:56

Wat. De. Fak. :nuts: :nuts:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76291
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Den Haag: Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Chris » do 03 dec 2015, 15:28

It's for real! :nuts:
Den Haag schreef:Den Haag gunt bouw Rotterdamsebaan aan BAM

Het hoofdcontract voor de bouw van de Rotterdamsebaan is gegund aan de Combinatie Rotterdamsebaan. Daarin werken BAM Infra en Wayss & Freytag Ingenieurbau samen. De aanneemsom bedraagt 301 miljoen euro. De Rotterdamsebaan is daarmee het grootste infrastructurele project in de geschiedenis van Den Haag.

De tunnel in de Rotterdamsebaan krijgt de naam 'de Victory Boogie Woogietunnel', naar het beroemde schilderij van Mondriaan dat in het Gemeentemuseum Den Haag hangt.

Victory Boogie Woogietunnel

'Dat de Rotterdamsebaan een prachtige stadsentree wordt, willen we op meer manieren benadrukken. Niet alleen in de bouw en het ontwerp van de weg, maar ook in de naam van de tunnel', aldus wethouder Boudewijn Revis. 'Meestal wordt een nieuwe naam onthuld bij de opening van een weg. Maar de suggestie die door het Gemeentemuseum Den Haag werd aangedragen, wilde ik niet tot 2020 laten liggen: de Victory Boogie Woogietunnel. Een wellicht onconventionele naam voor een tunnel, maar zeker 1 die velen direct aan Den Haag zullen koppelen en die past bij de internationale uitstraling van onze stad.'
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/act ... an-BAM.htm

Plaats reactie