Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Mark » zo 11 dec 2005, 18:21

Laatst gewijzigd door Mark op zo 22 jul 2018, 0:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanpassing aan nieuwe structuur "Grote Projecten" onderwerpen.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door verfmeer95 » vr 05 jan 2018, 22:44

^^ Ja, er verandert niets behalve dat je bij de eerste kruising vanaf de A13 voortaan naar rechts kan richting de tunnel.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Jackbauer1350 » za 13 jan 2018, 20:22

Enkele foto's die ik vandaag gemaakt heb tijdens de open dag van de tunnel. Er was flink wat volk op deze open dag afgekomen. Het parkeerterrein bij Drievliet stond even na 14:00 uur zelfs vol.

Aan de zijde van de Binckhorst:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bij Drievliet:
Aan deze zijde stond de tunnelboor.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Hier liggen tevens de tunnelelementen opgeslagen.

Afbeelding
De informatietent.

Bij de tunnelingang:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op za 13 jan 2018, 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door captain007 » za 13 jan 2018, 20:25

Vandaag was er een open dag. Met wat mensen van het forum zijn we er geweest. Hier de hele serie en in de spoiler de reportage.
SPOILER: TOON

We beginnen met een kaart van het tracé binnen in de tent:
Afbeelding
DSC_0002.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Vanuit de tent was het terrein met betonnen tunnelwanddelen al te zien:
Afbeelding
DSC_0004.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Het was lekker druk. Hier lopen we de tunnelbak in. Aan deze zijde was het betonwerk al aardig gereed van de bak zelf:
Afbeelding
DSC_0011.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Er werd al gewerkt aan de overkapping van het deel in de bak:
Afbeelding
DSC_0025.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Wapening waar het dak op moet aansluiten. De wapening was hier deels met mantelbuizen beschermd:
Afbeelding
DSC_0028.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Victory Boogie Woogiestijl all over the place:
Afbeelding
DSC_0037.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

De TBM, gedoopt Catharina Amalia:
Afbeelding
DSC_0039.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

En de rest van de TBM en de ontvangstschacht van de tweede buis die later zal worden geboord:
Afbeelding
DSC_0040.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Achterzijde van de TBM. Over rails rijdt het gevaarte steeds verder de te boren tunnel in. Volgende week starten ze daarmee:
Afbeelding
DSC_0083.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Aan en afvoerleidingen:
Afbeelding
DSC_0084.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Pompinstallaties en kraanbanen voor de tunnelsegmenten:
Afbeelding
DSC_0073.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Men was tijdens de open dag gewoon aan het werk bij de TBM:
Afbeelding
DSC_0056.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Links de ontvangschacht voor de tweede buis. In het midden zien we de beschermheilige St. Barbara:
Afbeelding
DSC_0054.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

De buizen voor de aan/afvoer van grond en mengsels voor het boren. Hier zien we ook dat de wanden van de bak een stuk binnen de bouwkuip zijn gerealiseerd:
Afbeelding
DSC_0091.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Links de tunnelsegmenten, rechts een transportmiddel om de segmenten naar de tunnel te vervoeren:
Afbeelding
DSC_0100.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Doorkijkje tussen de tunnelsegmenten:
Afbeelding
DSC_0103.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Silo's voor het bentonietmengsel:
Afbeelding
DSC_0109.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Scheidingsinstallatie:
Afbeelding
DSC_0110.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Tunnelbak in aanbouw bij de Binckhorstlaan. Hier moet nog het een en ander gebeuren:
Afbeelding
DSC_0132.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Hier zien we ankers die zijn aangebracht. Hier wordt later de wapening van de vloerdelen aan vastgemaakt:
Afbeelding
DSC_0142.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Ontvangstschacht. De TBM zal in mei/juni hier uitkomen:
Afbeelding
DSC_0152.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Zicht op de tunnelbak in aanbouw:
Afbeelding
DSC_0156.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Tenslotte zien we hier hoe de ankers aan de wapening bevestigd worden:
Afbeelding
DSC_0162.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Mark » za 13 jan 2018, 23:23

Er waren vandaag zo'n 11100 mensen op de open dag afgekomen :top:
@Rotterdamsebaan schreef:Wat een dag: 11.113 mensen namen een kijkje op onze werkterreinen! Bedankt voor zoveel belangstelling, enthousiaste reacties en leuke vragen!

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door sven_engelen » ma 15 jan 2018, 14:58

Uit wie hoeveel millieuactivisten? :lol:
Svenlo

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door harry » ma 15 jan 2018, 20:21

^^ Tsja, ik kon helaas niet.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Riis
woonerf
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 10:02

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Riis » ma 26 feb 2018, 9:36

Ik kan mij wel vinden in de voorgaande commentaren over dit project. Op dit moment is het in de Binckhorst al ontzettend druk. Richting het centrum en/of richting Laak staat het inderdaad altijd vast. Zeker bij de Rijswijkseweg sta je soms lang stil omdat er toevallig 4 trams binnen een minuut oversteken. Dan sta je soms wel 5 minuten voor een rood licht te wachten. Dat zal dus alleen maar toenemen. Verder wordt de Binckhorst inderdaad helemaal omgetoverd tot een 'hippe' wijk (zo heet het tegenwoordig als je in een oud industriegebied gaat wonen), dus de drukte zal alleen maar toenemen.

Bij Ypenburg zie ik het ook niet veel beter worden. Veel meer wachten voor de verkeerslichten in verband met de extra afslag richting de Rotterdamsebaan.

Al met een leuke ontlasting voor de Haagweg en het verkeer door Voorburg. Dit kan de Haagweg ook wel goed gebruiken, nadat er is besloten deze te versmallen (daar is ook slecht over nagedacht, voor de Hoornbrug staat het elke dag vast). De Haagweg had beter versmald kunnen worden ná aanleg van de Rotterdamsebaan.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Peter » ma 26 feb 2018, 11:17

Rijswijk heeft de weg versmald omdat de Hoornbrug vervangen en verhoogd / versmald zou worden (en dus toch minder verkeer zou kunnen verwerken). Dat was een project wat kennenlijk niet kon wachten tot de besluitvorming voor de VBW tunnel afgerond was en Rijswijk liftte vrolijk mee door de Haagweg te versmallen. Het was inderdaad wel allemaal wat krap daar met een vrije trambaan en parallelwegen, net als het Haagse deel (Rijswijkseweg). De Hoornbrug ligt er nog steeds in oude vorm (project van de provincie), maar Rijswijk heeft kennelijk zijn kans gegrepen in de vrees dat uitstel afstel zou betekenen. Ik neem aan dat men nu pas aan de Hoornbrug gaat beginnen als de tunnel af/open is.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Willem » ma 26 feb 2018, 12:11

Misschien dat dingen als luchtkwaliteit op de Haagweg meegespeeld hebben bij de beslissing om die straat al te versmallen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door harry » ma 26 feb 2018, 21:49

^^ Het brengt misschien ook een ondertunnelde Beatrixlaan (s106) dichterbij.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Riis
woonerf
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 10:02

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Riis » wo 11 apr 2018, 11:03

Hoe sneller de einddatum nadert, hoe meer twijfels ik eigenlijk krijg over de aansluitingen. De problemen tussen de Laan van Hoornwijck en de A4 zijn gigantisch. Dit slaat op slechte dagen door op de A4, de A13, en de bedrijventerreinen en lokale wegen in de omgeving.

Als de Rotterdamsebaan er straks ligt zal het kruispunt Ypenburg met de Rotterdamsebaan alleen maar drukker worden met meer wachttijden. Er komt geen enkele vrije baan rechtsaf. Zoals eerder genoemd inderdaad komend vanaf A4 Rotterdam richting de A13 zou dit kunnen, maar ook bijvoorbeeld niet als je vanuit de Rotterdamsebaan de A4 richting Rotterdam op wilt. Je kan dan de Rotterdamsebaan helemaal afrijden en 2x rechtsaf slaan bij een verkeerslicht, of de afslag eerder nemen de Laan van Hoornwijck op, en dan 2x linksaf slaan om bij de oprit richting A4 Rotterdam te komen.

Daarnaast vraag ik mij inderdaad af hoeveel mensen baat hebben bij deze verbinding. De Haagweg/Rijswijkseweg wordt veel gebruikt voor verkeer van en naar Voorburg, Oud Rijswijk, Laak, enz. De Rotterdamsebaan is dan geen goed alternatief (bijv. richting Oud Rijswijk of Laak moet je eerst de Binckhorst in, in de file staan op de Trekvlietbrug, en dan pas weer richting bestemming). Voorburg is sowieso geen optie en dat zal alsnog via de Westvlietweg/A12 gaan.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Basjuh1981 » wo 11 apr 2018, 15:44

Riis schreef: wo 11 apr 2018, 11:03 Daarnaast vraag ik mij inderdaad af hoeveel mensen baat hebben bij deze verbinding. De Haagweg/Rijswijkseweg wordt veel gebruikt voor verkeer van en naar Voorburg, Oud Rijswijk, Laak, enz. De Rotterdamsebaan is dan geen goed alternatief (bijv. richting Oud Rijswijk of Laak moet je eerst de Binckhorst in, in de file staan op de Trekvlietbrug, en dan pas weer richting bestemming). Voorburg is sowieso geen optie en dat zal alsnog via de Westvlietweg/A12 gaan.
Waarom niet via Neherkade rijden naar Laak? Die hebben ze daarvoor juist verbreed.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Lekkere Kwal » wo 11 apr 2018, 15:54

En zelfs deels ongelijkvloers gemaakt... Volg ook niet zo goed voor wie de Trekvlietbrug+Geestbrugweg een behoorlijke route zou zijn behalve de mensen die daar aan wonen. Als je trouwens naar de westkant van Laak moet kan je beter via Plaspoelpolder rijden.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door waldo79 » wo 11 apr 2018, 17:33

Gezien alle ruimtelijke ontwikkeling die in de steigers staat voor onder andere Binckhorst zal het er voorlopig drukker worden dan rustiger.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Basjuh1981 » do 12 apr 2018, 10:32

^^ Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe vind meevallen. Ik rijd regelmatig in de avondspits vanaf de Erasmusweg de Neherkade op, om bij Binckhorst richting Den Haag CS te gaan. Waar het voornamelijk druk is het stuk tussen Erasmusweg-Hilderbrandplein en Hilderbrandplein/Hilderbrandstraat.

Binckhorst richting Voorburg/A12 is bij de kruising bij KPN een drama om de A12 op te gaan. Maar dat is al jaren zo B(

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door jelger » do 12 apr 2018, 10:36

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op ma 08 mar 2021, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Riis
woonerf
Berichten: 83
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 10:02

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Riis » do 12 apr 2018, 11:20

Erasmusweg is inderdaad goed te doen. Alleen even druk bij station Moerwijk en bij de Loevesteinlaan (indien er een paar trams/bussen elkaar snel opvolgen, meestal in de spits). Neherkade is verder prima te doen richting de Binckhorst.
Basjuh1981 schreef: wo 11 apr 2018, 15:44 Waarom niet via Neherkade rijden naar Laak? Die hebben ze daarvoor juist verbreed.
Ja, die bedoel ik ook. Komende uit de toekomstige Rotterdamsebaan sla je linksaf bij de McDonalds richting de Neherkade. Dan sta je gegarandeerd vast bij het kruispunt met de Rijswijkseweg. Dat is de Trekvlietbrug.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door jelger » do 12 apr 2018, 11:33

Waarom dat niet net zo is gemaakt als bij de Slachthuisweg ontgaat me. Geld, ruimte?

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Basjuh1981 » do 12 apr 2018, 12:32

Riis schreef: do 12 apr 2018, 11:20 Erasmusweg is inderdaad goed te doen. Alleen even druk bij station Moerwijk en bij de Loevesteinlaan (indien er een paar trams/bussen elkaar snel opvolgen, meestal in de spits). Neherkade is verder prima te doen richting de Binckhorst.
Drukte op de Loevensteinlaan richting Erasmusweg heeft te maken met de afsluiting van de Melis Stokelaan tussen Zuiderpark en Moerweg (vervanging riool en herindeling). Dit duurt tot eind mei dacht ik.
Rijden via de Erasmusweg heb ik een hekel. De inrichting is een drama. Richting stad is het op sommige plekken net breed genoeg om met twee auto's naast elkaar te rijden. Door het ontbreken van belijning rijdt het merendeel lekker in het midden :facepalm:
Riis schreef: do 12 apr 2018, 11:20
Basjuh1981 schreef: wo 11 apr 2018, 15:44 Waarom niet via Neherkade rijden naar Laak? Die hebben ze daarvoor juist verbreed.
Ja, die bedoel ik ook. Komende uit de toekomstige Rotterdamsebaan sla je linksaf bij de McDonalds richting de Neherkade. Dan sta je gegarandeerd vast bij het kruispunt met de Rijswijkseweg. Dat is de Trekvlietbrug.
:top:
Het ergste wat ik meegemaakt heb was vorig jaar november in de avond en regen. Toen kon ik hier aansluiten. Ik moest 1 cyclus wachten. Dat vond ik nou niet zo schokkend. De kruising Loosduinseweg/kade/Apeldoornselaan/Beeklaan sta je veel langer te wachten.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door jelger » do 12 apr 2018, 12:50

Die laatste heb ik een aantal keren geklokt. Tussen de 3 en 5 minuten staan ronken voor het stoplicht.

Maar goed, de Rotterdamsebaan is een goede aanvulling. Het is misschien niet de totaal oplossing zelve, maar zal wel helpen.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Basjuh1981 » do 12 apr 2018, 14:51

jelger schreef: do 12 apr 2018, 11:33 Waarom dat niet net zo is gemaakt als bij de Slachthuisweg ontgaat me. Geld, ruimte?
Ik vermoed beide. Je hebt daar ook te maken met een tankstation direct langs de weg.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Peter » vr 13 apr 2018, 8:30

Circa 50% van het verkeer volgt de S100 hier de hoek om. Een enkelstrookstunnel zou eventueel nog iets helpen voor de doorstroming.
Er zitten meer dan genoeg tankstations in de buurt hier overigens. Dat zal geen doorslaggevende reden zijn hier niets te doen, en bovendien zou het best kunnen samengaan. Grootste probleem is de knullige inrichting van het Hildebrandplein op deze route.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door jelger » vr 13 apr 2018, 9:04

We refereerden aan de kruising Rijswijkseweg. Maar ook de Slachthuislaan heeft een tank station staan. Wat je zegt, er is meer dan genoeg benzine hier, een tankstation meer of minder (of verplaatst), dat zal de eindoverweging niet zijn.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Basjuh1981 » vr 13 apr 2018, 9:37

^^ Deze dus ;)

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Peter » vr 13 apr 2018, 11:19

Hier heeft men gekozen voor 3 rijstroken rechtdoor, aannemende de (letterlijk) beperkte verkeerscapaciteit van de Rijswijkseweg-Haagweg en dus verkeersaanbod. Begrijpelijk. Een tunnel nauwelijks toe tot de capaciteit van de kruising. Er hebben korte tijd veel trams gereden omdat alles bij HS gesperd was. Dat is nu voorbij.

Op 500 meter afstand ligt een andere Shell pomp op de Binckhorstlaan (veel groter en ook goedkoper). Maar die op de Rijswijkseweg ligt niet in de weg voor een tunnel en zou ook bereikbaar blijven.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Hajo » vr 13 apr 2018, 13:58

Ik ken de situatie daar niet, maar het zou al helpen als VRI's in ons land eens op elkaar afgestemd zouden zijn. Dat bevordert de doorstroming.

Bij ons is elke VRI een eilandje op zich. En daarmee een recept voor congestie, zeker als er meerdere VRI's vlak achter elkaar staan. :sadley:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door duikgek89 » vr 13 apr 2018, 14:13

^^ Ik heb de indruk dat in plaats van een groene golf of wachtstand groen voor de hoofdrichting, vaak overal wachtstand rood gegeven wordt en wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Nu is het gebruik van die sensoren niet verkeerd, maar volgens mij kun je, als je die dingen aan elkaar knoopt, het best zo inregelen dat er de voorkeur aan gegeven wordt om de doorgaande richting met de geldende Vmax gewoon te laten doorstromen. Wil er iemand de weg op dan moet er ergens een gaatje gemaakt worden of ontstaan maar dat is niet onmogelijk.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Wouter N14 » vr 13 apr 2018, 19:36

jelger schreef: do 12 apr 2018, 11:33 Waarom dat niet net zo is gemaakt als bij de Slachthuisweg ontgaat me. Geld, ruimte?
Richting Binckhorst heb je een afrit naar het winkelcentrumpje, dat is niet anders bereikbaar. Daarnaast is het volgens mij juist de bedoeling dat de Rijswijkseweg rustiger wordt als gevolg van de Rotterdamsebaan.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Basjuh1981 » za 14 apr 2018, 12:08

Peter schreef: vr 13 apr 2018, 11:19 Er hebben korte tijd veel trams gereden omdat alles bij HS gesperd was. Dat is nu voorbij.
De perrons voor de trams werden heringericht. Dat duurde tot en met december 2017.

Edit: en met toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Basjuh1981 op zo 15 apr 2018, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door waldo79 » zo 15 apr 2018, 7:15

Herstel: de herinrichting van de perrons duurde tot januari 2018.

Plaats reactie