Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Mark » zo 11 dec 2005, 18:21

Laatst gewijzigd door Mark op zo 22 jul 2018, 0:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanpassing aan nieuwe structuur "Grote Projecten" onderwerpen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Den Haag: [S107] Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel

Bericht door Mark » zo 11 dec 2005, 18:27

S107 Rotterdamsebaan en Victory Boogie Woogietunnel
Afbeelding

Wegen: S107 Rotterdamsebaan (Den Haag)
Traject: KP Ypenburg - Centrumring Den Haag (S100)
Uitvoeringsperiode: 2016 - 2021
Kosten: €565 miljoen
Gereed: 2021
Toekomstige configuratie: 2x2
Toekomstige status: Autoweg
Toekomstige maximumsnelheid: 70 km/h

De Rotterdamsebaan, voorheen het Trekvliettracé, is een in aanleg zijnde invalsweg van Den Haag. De weg ligt in het verlengde van de A13 vanaf het knooppunt Ypenburg, loopt tot de Mercuriusweg in de Binckhorst en is onderdeel van stadsroute S107. De weg krijgt een lengte van circa 4 kilometer waarvan een belangrijk deel wordt gevormd door de Victory Boogie Woogietunnel. Deze boortunnel wordt 1.860 meter lang.
Planning
SPOILER: TOON

TrajectPeriode
2016 - 2019Bouw van de startschacht en toerit in de Vlietzone
2016 - 2019Reconstructie Laan van Hoornwijck
2016 - 2019Bouw van de ontvangstschacht en toerit in de Binckhorst
2017 - 2018Aanpassingen bestaande wegen knooppunt Ypenburg
2018Boren van de Victory Boogie Woogietunnel
2017 - 2020Aanleg van het Molenvlietpark
2018 - 2019Afbouwen tunnel, toeritten en aansluitingen op bestaande wegen
2019 - 2020Inbouwen installaties en testen
Februari 2021De Rotterdamsebaan is af en wordt in gebruik genomen
Bron: Den Haag.nl
Tracébesluiten
Tracébesluiten (Den Haag)
Detailkaartjes
Afbeelding
Afbeelding
Nieuws
Nieuwsbrief Rotterdamsebaan
Twitter Rotterdamsebaan
Meer informatie:
:arrow: Projectpagina Rotterdamsebaan (Den Haag)
:arrow: Project Rotterdamsebaan (BAM Infra)
:arrow: Wegenwiki-pagina Rotterdamsebaan/S107
:arrow: Wegenwiki-pagina Victory Boogie Woogietunnel
:arrow: MIRT Rotterdamsebaan
Informatievideo
Link

Laatste update: 25 februari 2021

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 11 dec 2005, 18:40

Eerdere berichten in dit onderwerp.
praatpaal schreef: zo 11 dec 2005, 18:21 Omdat in de toekomst de Trekvlietroute wordt aangesloten op de verlengde A13, de A4 door doortrekking drukker zal worden en de aansluiting Rijswijk nog bereikbaar moet blijven, heb ik even een tekeningetje gemaakt. Helaas door het hosten weer van kwaliteit gedegradeerd tot paint. Dit zou een mogelijke complexe situatie kunnen zijn. Hierbij heb ik een oude schets van Knooppunt Ypenburg met enkele veranderingen ingetekend. Ik heb enkel vlechtwerken verwerkt, zodat een soepele doorstroming ontstaat.

http://img464.imageshack.us/img464/3038 ... ctr1fk.jpg
LennyKravitz schreef: zo 11 dec 2005, 18:27 Zou iemand eens het trekvliettrace willen intekenen/schetsen op een bestaand kaart van Rijswijk/Voorburg/Den Haag...

Lijkt mee allemaal bar krap daar om te bouwen...

Hoe realistisch is dit plan überhaupt...?
IQ[] schreef: zo 11 dec 2005, 18:40 Goeiedag wat een lijnenbrei :shock:
Ik sluit me aan bij LennyKravitz... ik ben ook benieuwd hoe het er in het overzicht uitziet.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » zo 11 dec 2005, 18:46

Woow :shock:

Dat zijn nog eens plannen zeg! En er lagen al mooie vlechtwerken, maar dat wordt dan dus allemaal nóg meer! Ik hoop dat het serieuze plannen zijn, dit kan Den Haag goed gebruiken.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » zo 11 dec 2005, 18:51

Jeroen schreef:Woow :shock:

Dat zijn nog eens plannen zeg! En er lagen al mooie vlechtwerken, maar dat wordt dan dus allemaal nóg meer! Ik hoop dat het serieuze plannen zijn, dit kan Den Haag goed gebruiken.
In het kaartje van Randstadrail staat otch dat tracé ingetekend Jeroen? Die heb jij als het goed is ook meegenomen afgelopen dinsdag?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » zo 11 dec 2005, 19:01

mavas schreef:In het kaartje van Randstadrail staat otch dat tracé ingetekend Jeroen? Die heb jij als het goed is ook meegenomen afgelopen dinsdag?
Mario, ik heb nog eens gekeken in de papierwinkel die ik daar heb meegenomen, maar daar heb ik toch echt alleen info over de plannen met betrekking tot de railinfrastructuur, over mogelijke verbeteringen van KP Ypenburg en Prins Claus Plein hebben ze toen niks over verteld en kan ik hier ook niks over vinden. :?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 11 dec 2005, 19:27

Toch is dit gedeeltelijk NIET nieuw. Dit zijn de oorspronkelijke plannen van KP Ypenburg, met wat extra vlechtwerken. Helaas zijn de oude knooppunten van René nog steeds offline :(

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » zo 11 dec 2005, 19:36

Er is een studie opgestart naar het starten van een MER-procedure, die (d.i. de studie) volgend jaar gereed zou moeten zijn. Dan zouden de betrokken gemeentes een keuze moeten maken tussen de verschillende varianten en vervolgens zou de MER-procedure kunnen worden gevolgd.

Oorspronkelijk zou de weg zo rond 2010 opgeleverd moeten worden, maar dat gaat zeer waarschijnlijk niet meer gehaald worden - áls de weg er ooit komt, wat steeds onzekerder wordt gezien de toenemende tegenstand (zo is ook de VVD in Leidschendam tegen de weg). Er is 140 miljoen euro voor begroot, terwijl oudere plannen voor de 'Rotterdamse baan' nog uitgingen van 700 miljoen. Je kunt er donder op zeggen dat die 140 miljoen euro al dan niet tijdens de bouw flink overschreden gaat worden. Die 140 miljoen lijkt nog meer fake omdat bij een hogere begroting toestemming van het Rijk nodig zou zijn om de weg aan te leggen (en het Rijk ziet weinig heil in het Trekvliettracé).

Dus een knooppunt zoals praatpaal dat heeft getekend ziet er cool uit, maar naar mijn mening gaat het echt nooit op die manier gerealiseerd worden, ook niet als het Trekvliettracé er wél komt.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door praatpaal » zo 11 dec 2005, 19:57

LennyKravitz schreef:Zou iemand eens het trekvliettrace willen intekenen/schetsen op een bestaand kaart van Rijswijk/Voorburg/Den Haag...
bij deze ;)

Afbeelding

er zijn wat varianten: onder de trekvliet door of eentje die op het verlengde van de Binckhorstlaan komt. Een ondertunneling van de Haag/Rijskwijkseweg lijkt me ook een optie, maar is nog niet genoemd geloof ik.
Ook is er een extra afslag op de A12 gepland die de Binckhorst verder moet ontlasten.
Laatst gewijzigd door praatpaal op zo 11 dec 2005, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 11 dec 2005, 20:16

En die afslag moet passen met die spoorlijn ernaast :shock:

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door praatpaal » zo 11 dec 2005, 20:37

Ja, door middel van een tunnel of een fly-over zou dat geschieden :)
Waarschijnlijk zal dat in de categorie indrukwekkende afslagen gaan behoren, want bijzonder wordt deze wel (als deze er komt).
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » zo 11 dec 2005, 21:01

Jeroen schreef:
mavas schreef:In het kaartje van Randstadrail staat otch dat tracé ingetekend Jeroen? Die heb jij als het goed is ook meegenomen afgelopen dinsdag?
Mario, ik heb nog eens gekeken in de papierwinkel die ik daar heb meegenomen, maar daar heb ik toch echt alleen info over de plannen met betrekking tot de railinfrastructuur, over mogelijke verbeteringen van KP Ypenburg en Prins Claus Plein hebben ze toen niks over verteld en kan ik hier ook niks over vinden. :?
Er is ook niks verteld nee, en in die plannen voor Radnstadrail staat ook niks over dat trace, maar wel het trace ingetekend! Kom op man, dat heb je samen met mij gezien. Dat kaartje wat Praatpaal heeft getekend, is hetzelfde als in de kaartje dat we hebben meegenomen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door praatpaal » zo 11 dec 2005, 21:09

lijkt me sterk, dit heb ik net in elkaar zitten fratselen :mrgreen:
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » zo 11 dec 2005, 21:14

Relax, Mario 8-)

Het zou best kunnen dat dat daar ergens op heeft gestaan, alleen kan ik me dat gewoon niet zo goed meer herinneren. Ik was denk ik voor de eerste keer in mijn leven meer geimpressioneerd door de rail- dan de weginfrastructuur. :mrgreen:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » zo 11 dec 2005, 21:39

Jeroen schreef:Relax, Mario 8-)

Het zou best kunnen dat dat daar ergens op heeft gestaan, alleen kan ik me dat gewoon niet zo goed meer herinneren. Ik was denk ik voor de eerste keer in mijn leven meer geimpressioneerd door de rail- dan de weginfrastructuur. :mrgreen:
LOL.
Ik zal vanavond nog even kijken of ik dat kaartje heb liggen, dan zal ik die even inscannen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door LennyKravitz » ma 12 dec 2005, 1:04

praatpaal schreef:
LennyKravitz schreef:Zou iemand eens het trekvliettrace willen intekenen/schetsen op een bestaand kaart van Rijswijk/Voorburg/Den Haag...
bij deze ;)

Plaatje

er zijn wat varianten: onder de trekvliet door of eentje die op het verlengde van de Binckhorstlaan komt. Een ondertunneling van de Haag/Rijskwijkseweg lijkt me ook een optie, maar is nog niet genoemd geloof ik.
Ook is er een extra afslag op de A12 gepland die de Binckhorst verder moet ontlasten.
Leuk kaartje... maar onder de trekvliet... wordt ie dan gedempt?... is daar ruimte?... en ook het stuk door Voorburg van de binckhorstvariant... moet er dus een stuk voorburg plat voor dit...

Ik zie dit niet gaan gebeuren... allemaal krap of slopen... en dan nog... waarschijnlijk loeiend duur, zodat men nog eerder de A4 door Midden-Delfland aanlegt dan dit gaat uitvoeren...
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » ma 12 dec 2005, 9:28

Ik wist helemaal niet dat er plannen waren voor een inprikker van de A13. :? Ik dacht dat men met Trekvliet een A11 tussen de A4 en A44 bedoelde.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » ma 12 dec 2005, 10:41

Met uitvoering van deze plannen doe je een fors beroep op de stedelijke infrastructuur van Den Haag. Dat verdient m.i. zeker opwaardering dan. ;)

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » ma 12 dec 2005, 16:34

Praatpaal, je had toch al eerder ergens een soort Masterplan voor Den Haag gepost? Ik kan ze nl niet meer terugvinden :?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » ma 12 dec 2005, 18:01

LennyKravitz schreef:maar onder de trekvliet... wordt ie dan gedempt?...
Tunnel in de lengte onder het water. Zoiets als bij de Piet Heintunnel in Amsterdam.
LennyKravitz schreef:en ook het stuk door Voorburg van de binckhorstvariant... moet er dus een stuk voorburg plat voor dit...
Gaat als het goed is nét niet door Voorburg, maar aan de Rijswijkse kant van de Trekvliet. Dat strookje grond is heringedeeld bij de gemeente Den Haag. (Rijswijk grenst dus niet meer aan Leidschendam-Voorburg!)
Het stukje ten zuiden van de Vliet zal wel wat slopen vereisen (maar daar staat geen dichte bebouwing).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Bericht door Peter » ma 12 dec 2005, 18:25

Ten zuiden van de Mariannelaan / Geestbrugweg bezit Den Haag alleen maar het water van de Trekvliet. De wegen en bebouwing behoren bij Voorburg resp Rijswijk hier. Op het noordelijkdeel, een soort plantsoenachtige strook totaan bijna de Neherkade toe, is mogelijk wel Haags.

Ik zie het nog allemaal niet zo snel gebeuren als Rijswijk en Ldam-Voorburg moeten meewerken.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door LennyKravitz » di 13 dec 2005, 1:16

harry schreef:
LennyKravitz schreef:maar onder de trekvliet... wordt ie dan gedempt?...
Tunnel in de lengte onder het water. Zoiets als bij de Piet Heintunnel in Amsterdam.
LennyKravitz schreef:en ook het stuk door Voorburg van de binckhorstvariant... moet er dus een stuk voorburg plat voor dit...
Gaat als het goed is nét niet door Voorburg, maar aan de Rijswijkse kant van de Trekvliet. Dat strookje grond is heringedeeld bij de gemeente Den Haag. (Rijswijk grenst dus niet meer aan Leidschendam-Voorburg!)
Het stukje ten zuiden van de Vliet zal wel wat slopen vereisen (maar daar staat geen dichte bebouwing).
Het enige stukje dat naar Den haag is gegaan is het watertussen rijswijk en voorburg... en de brug die erover heen ligt... qua land is er daar plaatselijk niets naar Den Haag overgegaan.

De rechtervariant op jouw kaartje gaat dus dwars door een woonwijk te Voorburg... daar boor/graaf je niet zo snel een tunnel... want bv. heipalen...

Bovendien meen ik daarnaas ok dat rondom knp. Ypenburg men flink aan het bouwen/inrichten is voor "industriegebied" of zoiets met de naam Hoornwijck... dit blokkeert meteen alle inprikkers die den Haag in moeten... behalve via de Haagweg dus...
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » di 13 dec 2005, 21:55

Maar de Haagweg loopt dwars door Rijswijk en is door alle kruisingen enz. niet echt geschikt voor een doorgaande verbinding.
Of er zou een oplossing a la 's-Gravendijkwal in Rotterdam moeten komen.

Probleem met Den Haag is dat die wegen toch weer op een andere plek in de stad doodlopen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » wo 14 dec 2005, 18:05

Willem schreef:Probleem met Den Haag is dat die wegen toch weer op een andere plek in de stad doodlopen.
Ja, maar daar moet het gros van de mensen ook zijn. Al die ministeries en verwante kantoren zijn daar op een kluitje gebouwd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » wo 14 dec 2005, 18:08

LennyKravitz schreef:Het enige stukje dat naar Den haag is gegaan is het water tussen rijswijk en voorburg...
Dat bedoelde ik ook toen ik stukje grond schreef. :)
LennyKravitz schreef:De rechtervariant op jouw kaartje gaat dus dwars door een woonwijk te Voorburg... daar boor/graaf je niet zo snel een tunnel... want bv. heipalen...
Volgens mij is het kaartje alleen globaal en geeft het niet precies het tracé aan.
Het is trouwens niet mijn kaartje.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door praatpaal » wo 14 dec 2005, 18:34

Kunnen de betreffende gemeentes niet grond reserveren om het op langere termijn te gaan gebruiken voor de aanleg van de de inprikker n13? Ze zullen toch wel bewust en met een visie bouwen. Niet dat ze straks als een gek gaan bouwen daar en dat er vervolgens een nieuwe inprikker moet komen. Dan gaan ze weer dwarsliggen als er gesloopt moet worden. Ik hoop dat er genoeg ruimte overblijft om de knooppuntconfiguratie en de tunnel als mogelijkheid open te houden.
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » vr 16 dec 2005, 21:07

Ruimte is erg zeldzaam in de Haaglanden en kost daardoor behoorlijk wat. Als het niet nodig is, moet je dat niet doen.

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door praatpaal » za 17 dec 2005, 22:10

Ja, maarja, als die ruimte wordt volgebouwd en er op termijn een totaal verkeersinfarct ontstaat, zal de economie van die regio wel voor een deel afhangen van de benutting van dat stukje grond. Een tijdelijk bouwverbod voor dat trace kan toch wel geregeld worden in een soort planning van ruimtelijke ordening. Dat wanneer het geld er is, meteen zonder gezeur gebouwd kan worden.
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 18 dec 2005, 14:49

Ja, je kunt niet alleen maar gebouwen bouwen zonder de infra mee aan te passen, daar heb je volkomen gelijk in. Helaas gebeurt dat wel vaak... :roll:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » do 22 dec 2005, 10:21

Alleen een gebouw neerzetten is altijd makkelijker.

Plaats reactie