En bij deze: ik snap dat je hier weinig anders kunt, maar 9 bestemmingen?! Dat zijn er voor een SW 100 maar liefst 5 teveel

https://flic.kr/p/NiZ3oE
Moderator: Moderatoren
Het kan wel anders. Wâlterswâld en Driezum kunnen er vanaf, want die gaan via de vorige afslag. Dokkum staat nog op het bord, dus je hoeft alleen de Dokkumer bestemmingen te vermelden die niet richting Dokkum gaan. Betterwird kan er dan vanaf en Hogedijken eventueel ook, want dat bedrijventerrein kan ook via de route Dokkum bereikt worden. Dan houd je vijf of zes bestemmingen over.Snelwegfreak schreef:ik snap dat je hier weinig anders kunt
Die route is momenteel afgesloten, dus alle aangegeven bestemmingen zitten onder de tape, maar Westergeest staat aangegeven en dat was in de oude situatie ook al zo.Willem schreef:Bij gebrek aan beter zul je voor de Trekweg toch Driesum als bestemming moeten aangeven.
Het handhaven van de duiker t.p.v. de kluifrotonde maakt een heropening onwaarschijnlijk. Bij de kruising van de N361 met de Strobosser Trekfeart zal dus alleen voor een viaduct gekozen zijn vanwege de onderdoorgang voor het wegverkeer.Schelpenpaadje schreef:In reactie op foto 44:
Is bekend waarom hier is gekozen voor een hoog viaduct over de Strobosser Trekfeart gekozen is? Natuurlijk voor het ongelijkvloers kruisen van de Trekwei. Maar wat opvalt is dat dit kanaal op dit moment geen functie heeft voor de watersport. Vanwege enkele duikers en lage vaste bruggen moeten boten tegenwoordig een stukje omvaren via het Dokkumer Grutdjip. Zouden er plannen zijn om het oude deel van de Strobosser Trekfeart door Dokkum (al dan niet deels) weer open te stellen voor de watersport? Of zou dit puur de makkelijkste manier zijn om de Trekwei te kruisen, waarbij die mogelijkheid in elk geval niet uitgesloten wordt voor de toekomst?
Die schiet ook al aardig op. Aan de westkant is alles klaar (asfalt, borden) maar nog wel afgezet/afgeplakt.Chris schreef:16. Hier sluit straks links ook de rondweg van Hurdegaryp (N355) aan.
Ik heb beide rondwegen bereden. Op de noordelijke randweg is nergens een wegnummer te bekennen. Ook niet op de nieuwe borden vanaf de N361.Chris schreef:30. De N356 gaat nu blijkbaar over de noordelijke rondweg van Dokkum, en niet meer over de westelijke rondweg.
Ik zou de N359 over de volle lengte als een volwaardige autoweg uitgebouwd willen zien. Die verdient dat gewoon als je kijkt naar de functie in het netwerk.Chris schreef:Friesland heeft het goed voor elkaar, als alle in uitvoering zijnde projecten zijn afgerond zijn er nauwelijks nog urgente grote projecten te bedenken... Misschien nog het Scharsterrijnaquaduct of een upgrade in Lemmer.
De enige niet-autowegdelen van de N359 zijn de passage van Lemmer waar het simpelweg aan ruimte ontbreekt voor een volwaardige autoweg door Lemmer heen, het aquaduct bij de Galamadammen waar een kort stukje tussen twee rotondes GOW-status heeft omdat er geen aparte parallelweg voor landbouwverkeer is (mijns inziens te rechtvaardigen met zulke intensiteiten, anders zou het aquaduct een stuk duurder worden) en het laatste stukje bij Leeuwarden, de Hendrik Algerawei. Dit was voorheen de N31 en autoweg, maar door de aanleg van de Haak om Leeuwarden is deze weg nu ook de verbinding voor bv. landbouwverkeer tussen Leeuwarden enerzijds en Boksum en Deinum anderzijds.mavas schreef:Ik zou de N359 over de volle lengte als een volwaardige autoweg uitgebouwd willen zien. Die verdient dat gewoon als je kijkt naar de functie in het netwerk.Chris schreef:Friesland heeft het goed voor elkaar, als alle in uitvoering zijnde projecten zijn afgerond zijn er nauwelijks nog urgente grote projecten te bedenken... Misschien nog het Scharsterrijnaquaduct of een upgrade in Lemmer.
Ja toch wel: de N359 heeft ook erftoegangen en een enkele normale T-kruising waar afslaan is toegestaan. Maar niet op zo'n uitgebreide schaal als de N361. https://goo.gl/maps/7SU7mD69u3D2 en https://goo.gl/maps/j511ya8P6G42Coen Tunnel schreef:Ik kan me zo gauw geen autowegen indenken waar dat nog hetzelfde is als op de N361 tussen Dokkum en Aldtsjerk.
Volgens een projectmedewerker van De Centrale As die ik onlangs sprak, gaat dit 'absoluut' gebeuren. De Centrale As is (in zijn bewoordingen) 'te duur' om enkel de richtingen en regio's Dokkum-Drachten te faciliteren. Om 'extra te stimuleren' dat het verkeer tussen Dokkum en Leeuwarden enkel De Centrale As (N356) + Rondweg Hurdergaryp (N355) gaat gebruiken, wordt de N361 hier 'op alle fronten afgewaardeerd'. Daarnaast zou het de leefbaarheid van de tussenliggende dorpen verbeteren. In eerste instantie gaat de snelheid op termijn terug naar 80, maar (deels) 60 wordt niet uitgesloten.Emil schreef:Is het uiteindelijk ook de bedoeling dat de N361 wordt afgewaardeerd?
Uit: de volledige lijst van 'Verkeersmaatregelen provinciale weg N361' (BESLUIT van Gedeputeerde Staten van Fryslân van 6 oktober 2016)Dat de politie d.d. 18 mei 2016 per mail heeft laten weten in te kunnen stemmen met de maatregelen,
maar daarbij heeft geadviseerd het toelaten van motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen
rijden dan 25 km/uur, plaats te laten vinden na openstelling van de Sintrale As;
Ik snap die redenatie dus niet he... Die weg ligt er nu toch al, wat maakt het dan uit of een bepaalde verkeersgroep hier gebruik van maakt of niet? En als de Centrale As al duur genoeg is, waarom zou je dan nog onzinnig geld steken in de afwaardering van een weg die er prima bij ligt. Of verwijderen ze gewoon de bordjes autoweg? Lekker geloofwaardig zal dat worden.Talisman schreef:Volgens een projectmedewerker van De Centrale As die ik onlangs sprak, gaat dit 'absoluut' gebeuren. De Centrale As is (in zijn bewoordingen) 'te duur' om enkel de richtingen en regio's Dokkum-Drachten te faciliteren. Om 'extra te stimuleren' dat het verkeer tussen Dokkum en Leeuwarden enkel De Centrale As (N356) + Rondweg Hurdergaryp (N355) gaat gebruiken, wordt de N361 hier 'op alle fronten afgewaardeerd'. Daarnaast zou het de leefbaarheid van de tussenliggende dorpen verbeteren. In eerste instantie gaat de snelheid op termijn terug naar 80, maar (deels) 60 wordt niet uitgesloten.Emil schreef:Is het uiteindelijk ook de bedoeling dat de N361 wordt afgewaardeerd?