[N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door boe! » di 06 dec 2016, 15:36

GuteFahrt schreef:Nog geen drive-by of drone gezien van de in gebruik zijnde rondweg
Intussen wel. Vanuit een lijnbus: https://youtu.be/ijGVfGAWbBo?t=14m30s

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Schelpenpaadje » di 06 dec 2016, 16:06

^^ De route van dat filmpje toont een gebrek aan van dit hele project dat ik toch jammer blijf vinden.

Vanaf de ovonde waar de N355 en N356 kruisen doet de lijnbus er vijf minuten over om bij het station in Feanwâlden te komen. Terwijl het tussen dat station en de N356 hemelsbreed maar net iets meer dan 500 meter is. Vanaf het station naar de N356 is opnieuw vijf minuten.

Het is een prachtig project maar de gebrekkige bereikbaarheid van enkele dorpen vanaf de nieuwe wegen laten het project toch minder tot hun recht komen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door GuteFahrt » di 06 dec 2016, 16:07

boe! schreef:
GuteFahrt schreef:Nog geen drive-by of drone gezien van de in gebruik zijnde rondweg
Intussen wel. Vanuit een lijnbus: https://youtu.be/ijGVfGAWbBo?t=14m30s
Goed gevonden! Had ik zelf ook kunnen bedenken. Rijd vanaf a.s. zondag zelf met zo´n gevaarte daarlangs. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door boe! » di 06 dec 2016, 16:47

Ik heb de terugweg ook gevonden: https://youtu.be/3_FkewTtK74?t=17m30s
De beelden zijn niet echt goed te noemen. Of die dashcam zit niet goed vast of iemand heeft te veel met de editor van YouTube gespeeld.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door GuteFahrt » wo 07 dec 2016, 21:36

^^ Ik heb de rondweg Hardegarijp vanmiddag dan toch al bereden, evenwel onder diensttijd. Geen foto's dus, maar de videocamera heeft het ook vastgelegd. Wat mij opviel, Ddesign lichtbakken t.h.v. de "oude" Quatrebras kruising, Ddesgin handwijzers op de ovonde qua bewegwijzering. Houten schuttingen als geluidswal(?) zowel aan de noordwestkant als de noordoostkant van Hardegarijp. Voor de rest reed het lekker door. 8-) :top:

Zoals je op de video kunt zien is de rotonde tussen Quatrebras en de ovonde nog niet voorzien van markering. Je zou zeggen dat die nog wel turborotonde markering gaat krijgen.

Verder heeft het nieuwe stukje N355 ook een naam gekregen van de provincie. Noarder Omwei, wat je zou kunnen vertalen tot noordelijke omlegging. Een omweg zou ik het niet willen noemen. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Tobias98 » do 08 dec 2016, 16:30

Die naam past anders wel mooi in het rijtje met de Westeromwei en de Easteromwei, die reeds in Hurdegaryp liggen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door GuteFahrt » do 08 dec 2016, 20:46

^^ Dat die logica erachter zit wist ik niet, maar als je op de kaart kijkt dan zit daar wat in ja. ;)

Ik heb nog niet een wit op groen naambord zien staan zoals "Sintrale As" (bijv. net ten zuiden van die turborotonde bij Dokkum waar 2x2 overgaat in 2x1) en "Bûtenom (buitenom) bij Buitenpost.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Tobias98 » do 08 dec 2016, 23:03

De VRI ten westen van Hurdegaryp, die het dorp met de nieuwe rondweg verbindt en inmiddels al 3 weken in gebruik is, wordt dus blijkbaar wél over een paar jaar een turborotonde (bron). Deze verandering zal samengaan met de ondertunneling van dit deel Rijkstraatweg, waar nu een spoorovergang ligt, en is officieel onderdeel van het project "Extra Sneltrein Leeuwarden-Groningen". De verwachting is dat de de bouw van de onderdoorgang in 2018 van start gaat. Mijn verwachting is dat de VRI ook rond die tijd wel zal worden vervangen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door GuteFahrt » zo 11 dec 2016, 10:35

Gisteren alle drie de wegen bereden, zowel de N913, als de N356, als de N355. Ik wil me voor nu met name even beperken tot de Centrale As en de Zubringer vanaf Quatrebras en Hardegarijp.

Vanaf aansluiting Garijp komende vanaf de N31 heb ik de rondweg van eerstgenoemde plaats gekozen om vervolgens bij aansluiting Suameer de N356 op te rijden. Het zuidelijkste gedeelte van Suameer tot Nijega had ik al gehad als je 't hebt over het laatst geopende gedeelte, tevens de completering der As.

Suameer - "knooppunt" Quatrebras (de meerstrooks turobovonde) was nieuw voor mij, daar zit ook het aquaduct bij in. Het reed wel heel lekker, al was het nogal mistig dus de landschapsbeleving mis ik nog.

Wat mij nog opviel is dat het qua bewegwijzering enkel Ddesign is wat de klok slaat, op 1 voorwegwijzer na op nadering van de noordelijke rotonde aansluiting Garijp (N31).

Verder viel me nu nog meer bewust op dan de vorige keer (N355 en rondweg Hardegarijp gereden) dat je op de Zubringer komende vanaf de "oude" N355 nog aardig ruimte hebt om te ritsen/voor te sorteren komende vanaf of rijdend naar de ovonde. In de bocht die volgt zijn motoshields toegepast.

Wat ik zelf nog mis (qua 2x2) is het gedeelte ovonde - AS Zwaagwesteinde/Veenwouden. 2x1 van Dokkum-Zuid naar Dokkum-Noord ook nog niet. Zal spoedig als "bereden" worden aangemerkt. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door GuteFahrt » di 13 dec 2016, 9:24

^^ Gister heb ik de laatste delen van de Centrale As die ik nog miste gereden en ik moet zeggen: prachtig. Schitterend, Niets dan lof. 8-) :top:

De 2x1 vanaf Dokkum-Noord tot Dokkum-Zuid gold nog wel een stukje Vmax 70 want links en rechts van de weg zijn ze nog bezig maar het rijdt als een trein. Een mooi punt is de ongelijkvloerse kruising met de Trekweg/wei (N910) waar je het vlakke "Dokkumer ommeland" mooi kunt overzien.

De dubbele rotonde aansluiting met de Trekweg is inmiddels ook open zo heb ik gezien.

Ik verwacht wel dat de "super ovonde," welke in het niemandsland ligt tussen Hardegarijp/Veenwouden/Quatrebras, nog voor wat aanrijdingen komt te staan. Mensen hebben toch moeite met meerstrooks en in dit geval heb je nog directe bypasses dus 3 rijstroken en dan snappen sommigen het niet meer.

Echter, alles staat netjes aangegeven, zowel op de -Ddesign- wegwijzers als op het wegdek. :yes:

Met de Qliner de sneldienst naar Dokkum gedaan. Het wegprofiel tja, je merkt het wel. Vrachtauto's a.u.b. ook binnen de lijntjes blijven want anders moet je links ook over de doorgetrokken kantmarkering om het niet héél spannend te maken.... :schrikreactie: :p
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Schelpenpaadje » di 13 dec 2016, 14:10

Wat de ovonde betreft deel ik je mening. Zowel wat betreft de kans op aanrijdingen als de breedte van de 'zubringer'.

Wat die laatste betreft valt het mij op dat pas vrij laat op het dubbele gedeelte tekens op het wegdek staan voor welke richtingen je voor kunt sorteren. Als men nog symbolen aan het begin van het deel met twee rijstroken zou toevoegen zou het verkeer zich daar makkelijker verdelen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door GuteFahrt » wo 14 dec 2016, 17:15

^^ Vandaag ben ik daar weer langsgereden, heb er op gelet en ja, dat had eerder gekund/gemogen, die rotonde/ovonde pijlen op het wegdek op de Zubringer.

Ik reed verder nog over de ex N356 en het viel mij op dat de bewegwijzering daar ook voor het overgrote deel is vervangen door Ddesign, ook in bijv. Veenwouden, dus verder van de Centrale As af. Bovendien is die weg richting Zwaagwesteinde (ook nog de oude N356 enkelbaans tot aan het begin van de "nieuwe slinger") ontdaan van de RONA markering. Weer een stukje goeie ouwe tijd verdwenen... :geenlach:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

koploper
woonerf
Berichten: 59
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 20:43

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door koploper » vr 16 dec 2016, 20:12

De eerste tellingen van verkeer op de Centrale As (CA)en het verkeer door de oude dorpswegen zijn door de provincie Fryslan bekend gemaakt. Op de noordelijke helft nabij Dokkum gaan er ca 12.000 over de CA. Door de dorpen is het gezakt van 12.000 naar 6.000. T.p.v. Quatrebras zitten op de CA 14.000. In de bebouwde kom daar is het gezakt van 13.500 naar 6.300. De provincie is tevreden en verwacht nog meer verschuiving.

Ikzelf zie niet alleen de verwachte verschuiving, maar vooral bij elkaar opgeteld veel meer verkeer. De routes lopen namelijk parallel aan elkaar.

Bron, Leeuwarder Courant 16/12/16
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op vr 16 dec 2016, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd. Gelieve dit uit te zetten in de opties.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Chris » vr 16 dec 2016, 20:19

Hier het artikel: http://www.lc.nl/friesland/Helft-minder ... 56057.html

Lijken me redelijke verkeersintensiteiten zo kort na opening. De nieuwe weg wordt wel gevonden, vanaf Drachten kom je sowieso op de Centrale As uit, vanaf Dokkum moet verkeer wel een andere route kiezen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Vinny » za 17 dec 2016, 12:11

Koploper schreef:maar vooral bij elkaar opgeteld veel meer verkeer.
Dat is me wel eens vaker opgevallen. Net alsof er een soort 'asfalttoerisme' bestaat. Misschien is de groei vooral veroorzaakt door mensen die voorheen niet vanuit Dokkum naar Leeuwarden reden om er een nieuwe spijkerbroek te kopen, maar dat nu wél doen. Nu is ook in Friesland de economie weer wat aan het aantrekken en de daarbijbehorende werkgelegenheid komt ook op gang, maar dat kan de groei denk ik toch onvoldoende verklaren.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jms
dorpsstraat
Berichten: 237
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 10:38
Locatie: Groningen

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door jms » za 17 dec 2016, 14:24

Ik weet niet of er metingen gedaan zijn op de N361 maar een daling van het verkeer daar, zoals in het plan eigenlijk wel verwacht, zou hier uitsluitsel kunnen bieden. Al geldt dat alleen voor het deel ten noorden van Quatrebras.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Coen Tunnel » za 17 dec 2016, 15:43

koploper schreef:De eerste tellingen van verkeer op de Centrale As (CA)en het verkeer door de oude dorpswegen zijn door de provincie Fryslan bekend gemaakt. Op de noordelijke helft nabij Dokkum gaan er ca 12.000 over de CA. Door de dorpen is het gezakt van 12.000 naar 6.000. T.p.v. Quatrebras zitten op de CA 14.000. In de bebouwde kom daar is het gezakt van 13.500 naar 6.300. De provincie is tevreden en verwacht nog meer verschuiving.

Ikzelf zie niet alleen de verwachte verschuiving, maar vooral bij elkaar opgeteld veel meer verkeer. De routes lopen namelijk parallel aan elkaar.
Tussen Quatrebras en Dokkum zal de Centrale As niet alleen verkeer verwerken van de oude N356, maar ook verkeer dat voorheen de N361 nam, of misschien wel lokale wegen, bv. binnendoor van Hurdegaryp naar Broeksterwâld.

En waar voor een rit als Groningen-Dokkum eerst de N335-N910 voor de hand lag, is A7-N31-N356 nu wel wat sneller en comfortabeler, ondanks de langere afstand.

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Tobias98 » zo 18 dec 2016, 13:46

Hoewel ik geen cijfers heb, voelt de N355 tussen Tytsjerk en Leeuwarden een aardig stuk drukker aan in de spits dan voor de opening van de Centrale As. Zelf denk ik dat de verbeterde doorstroming langs Burgum en Hurdegaryp de As nu ook meer verkeer aantrekt uit Drachten/Groningen dat als bestemming het noorden of oosten van Leeuwarden heeft, en voorheen wellicht de N31 nam omdat die destijds sneller was.

Het verkeer op de N361 lijkt 's ochtends wat rustiger, maar de weg blijft toch nog steeds redelijk bereden. Voor de Trynwâlden blijft het namelijk nog steeds de route naar Leeuwarden/Drachten.

De oude N355 door Hurdegaryp is echt een rustige weg geworden. Waar het verkeer eerst 's ochtends zo ver als je kon kijken stilstond voor het spoor, is het nu soms uitgestorven. Op zich een mooie verbetering voor de leefbaarheid dus.

Talisman
polderweggetje
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 18:58

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Talisman » do 22 dec 2016, 1:19

Hier en daar wordt er nog aan de weg gewerkt, wat uiteraard de nodige snelheidsbeperkingen met zich meebrengt... Waar uiteraard niet iedereen zich aan houdt: 16 boetes uitgedeeld op Centrale As

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door duikgek89 » do 22 dec 2016, 7:49

^^ Volgens dat artikel bijna niemand. Als dat het geval is moet men niet de automobilist als crimineel bestempelen maar degene die een te lage snelheidslimiet instelt.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Schelpenpaadje » do 22 dec 2016, 11:03

^^ Is het niet wat te simpel om dat te concluderen zonder de aard en invloed van de werkzaamheden te kennen?
SPOILER: TOON

50 lijkt mij ook erg laag, maar om te oordelen moet je wel weten waar er precies werd gewerkt.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door captain007 » do 22 dec 2016, 12:18

Talisman schreef:Hier en daar wordt er nog aan de weg gewerkt, wat uiteraard de nodige snelheidsbeperkingen met zich meebrengt... Waar uiteraard niet iedereen zich aan houdt: 16 boetes uitgedeeld op Centrale As
Ik kwam er dinsdag langs toen ik de weg even heb uitgeprobeerd. Op diverse plaatsen was de rechterrijstrook afgesloten, omdat men in de berm nog allerlei graafwerkzaamheden aan het uitvoeren was. Ik denk dat de meeste daar, inclusief mijzelf zo rond de 60 a 70 reden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door GuteFahrt » do 29 dec 2016, 1:04

Afgelopen avond de gehele Centrale As weer bereden van zuid naar noord en in tegengestelde richting een gedeelte.

Dit viel mij nu op:

Afbeelding
N356-8 by European Roads, on Flickr

Aftakking over 225 m. Het komt precies. ;)

Als je de afrit neemt en dan over de nieuwe brug gaat richting Bergum dan is het nog wat een zootje. Waarom is mij onduidelijk, wel is bekend geworden dat de eerste VRI-geregelde kruising die je dan tegenkomt zal worden omgetoverd tot - hoe verrassend- een rotonde.

Verder zijn her en der nog wat bijzondere/afwijkende borden verschenen maar die heb ik nog niet op de foto.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Rene » do 29 dec 2016, 1:26

GuteFahrt schreef:Aftakking over 225 m. Het komt precies.
Op N-wegen mogen kleinere waarden dan 50 meter worden gebruikt als het niet anders uitkomt.
Zo stond er jarenlang ook bij de afrit Maarssenbroek aan de N230 een voorwegwijzer die de afstand 175 meter aangaf.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door GuteFahrt » do 29 dec 2016, 9:38

^^ Oké. Duidelijk.

Valt me nog mee trouwens dat de toevoegingen niet in het Fries zijn, bijv. Burgum-Noard (industrieterreinen). In Leeuwarden zijn ze daar al wel begonnen met die flauwekul (Goutum-Súd). Je ziet kriskras overal in de provincie borden die weer overplakt/gepopnageld of wat niet al zijn met van die stompzinnige verfriesingen. :nothanks:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Schelpenpaadje » do 29 dec 2016, 14:36

^^ Het voorbeeld dat je noemt, Goutum-Súd, bestond nog helemaal niet. Er is nooit een Goutum-Zuid geweest. Het past in het beleid in Leeuwarden om nieuwe wijken en straten een Friestalige naam te geven. Over smaak valt niet te twisten :)

Om het nog wat interessanter te maken: de naam Goutum-Súd bestaat officieel helemaal niet. De naam is alleen op richtingaanwijzers gezet om verwarring te voorkomen. Deze wijk heeft namelijk geen autoverbinding met het dorp Goutum, waar het officieel bijhoort. Zo'n verbinding wilde het dorp niet. n de gemeente Leeuwarden worden dorpen niet opgedeeld in wijken (behalve dan de dorpen die in 2014 werden overgenomen van Boarnsterhim). De wijk heeft officieel geen andere naam dan 'Goutum'. Goutum-Súd is de werktitel van het deelproject. In beleidsstukken en verkoopdocumentatie werd tot voor kort een andere naam gebruikt: Jabikswoude (niets Fries aan ;) ). De Goutumer nieuwbouw langs het Van Harinxmakanaal wordt in de volksmond wel Goutum-Noord genoemd, maar ook deze naam bestaat officieel niet.

Mijn indruk is dat de windrichtingen verder gewoon Nederlands zijn en blijven in Fryslân. Verfriezingen beperken zich voor zover mij bekend tot officieel vastgestelde namen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Vinny » do 29 dec 2016, 21:08

Ik heb Friestalige windrichtingen in Leeuwarden wel eens eerder gezien geloof ik, ik meen zelfs gepopnageld. Hier wreekt zich ook wel weer dat je lastig wijken verkeerskundig kunt opsplitsen. Dat levert meestal geklungel op wegwijzers op...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Talisman
polderweggetje
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 18:58

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Talisman » do 05 jan 2017, 19:47

De beste wensen allemaal. Het is 5 januari, dan mag het nog geloof ik (vanaf morgen niet meer). 2017 begint in stijl voor de Centrale As:

Onregelmatigheden in wegdek Centrale As

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door Willem » do 05 jan 2017, 21:10

Morgen is het Driekoningen, maar zover ik het begrepen heb mogen nieuwjaarswensen nog tot 15 januari. De achtergrond en het hoe en wat ervan weet ik niet.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N355][N356][N913] De Centrale As (Friesland)

Bericht door boe! » do 05 jan 2017, 21:15

Komend weekend is het kerst. Volgende week vrijdag is het nieuwjaar.

Plaats reactie