[N381] Drachten-Emmen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Medianieuws

[N381] Drachten-Emmen

Bericht door Medianieuws » do 23 mar 2006, 15:36

Infrasite/Provincie Friesland (22-3-2006) schreef: Extra werkkrediet voor N381 Drachten - Drentse grens

Leeuwarden - Het college van GS van de provincie Friesland heeft een werkkrediet van bijna € 2 miljoen aangevraagd bij Provinciale Staten voor het verder uitwerken van het in maart 2004 vastgestelde Voorkeurstracé van de N381 Drachten – Drentse grens. Dit krediet wordt ook aangewend voor het inrichten van een voorlichtingscentrum in de regio. Het college heeft daarnaast opdracht gegeven te starten met een onderzoek naar de benodigde grondverwerving.

De provincie wil de N381 opwaarderen tot een autoweg met een maximumsnelheid van 100 km/u en ongelijkvloerse kruispunten. Door de doorstroming op de N381 te verbeteren, kan het doorgaande verkeer goed worden gebundeld en worden de problemen op het onderliggende wegennet opgelost. Op 9 maart 2004 hebben Gedeputeerde Staten ingestemd met het Voorkeurstracé voor de N381. Het Voorkeurstracé volgt vanaf Selmien tot aan de bocht bij Wijnjewoude het bestaande tracé, vanaf daar tot aan Donkerbroek komt het tracé westelijk te liggen van de huidige weg en vanaf Donkerbroek tot aan Oosterwolde Noord ligt het tracé aan de oostkant van de Opsterlandse Compagnonsvaart, waarna tot aan de Drentse grens het tracé de bestaande weg weer volgt.

Tot aan de definitieve tracévaststelling door Provinciale Staten begin 2007 moeten nog diverse werkzaamheden worden verricht, zoals de uitwerking van het Voorkeurstracé, onderzoek naar de wijze van grondverwerving middels het instrument van de Aanpassingsinrichting en een verkenning van de financieringsmogelijkheden. Voor deze werkzaamheden is extra krediet nodig.

Gebiedsontwikkeling
De komende tijd wordt met betrokkenen gesproken over gebiedsvisies, vanwege de relatie van de omgeving met het nieuwe tracé. Er zijn vier van dergelijke gebieden te onderscheiden langs het tracé: het gebied rond het Koningsdiep en het Wijnjeterper Schar, rondom Klein Groningen en Moskou, rondom Donkerbroek tot aan de Tjonger en het Drents-Friese Wold. Het gaat in de gebiedsvisies bijvoorbeeld over het herstellen van oude wegenstructuren, het inpassen van historische kerkpaden en de ontwikkelingsrichting van dorpen, etc.

In samenwerking met de gemeenten Heerenveen, Ooststellingwerf en Opsterland heeft de provincie een notitie gemaakt over de landschappelijke inpassing van de N381. Uitgangspunt hierbij is het Landschapsbeleidsplan Zuidoost Friesland. Ook deze notitie wordt de komende tijd met omwonenden e.d. besproken.

Communicatie
De provincie steekt dit jaar veel energie in de communicatie met omwonenden en bedrijven. Een concreet actiepunt betreft het inrichten van een voorlichtingscentrum in de regio. Dit voorlichtingscentrum komt in een, door de provincie in 2002 aangekochte, boerderij langs de N381 tussen Donkerbroek en Oosterwolde.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » za 16 dec 2006, 17:15

Leeuwarder Courant schreef:Provincie slaat aanbod N381-gemeenten af

OOSTERWOLDE - Voor de verdubbeling van de provinciale weg N381 hebben Ooststellingwerf, Smallingerland en Opsterland de provincie €9 miljoen geboden. Gedeputeerde staten hebben het aanbod afgeslagen. Als de gemeenten nu niet over de brug komen met de benodigde €20 miljoen, dan zal het nog lang duren voordat de N381 ooit dubbelbaans zal worden, zo waarschuwt gedeputeerde Ton Baas.

Tot grote teleurstelling van de drie gemeenten hebben gedeputeerde staten besloten om de weg tussen Drachten en Emmen in eerste instantie enkelbaans uit te voeren. Dit kost de provincie €87 miljoen. De extra kosten voor de verdubbeling zijn in totaal €20 miljoen.

Wethouder Sierd van Weperen van Ooststellingwerf noemt het aanbod van de gemeenten ,,meer dan redelijk''. Volgens hem is het ,,aanzienlijk duurder'' om de weg later te verdubbelen dan alles in een keer te doen. Bovendien wil de wethouder voorkomen dat het gebied twee keer op de kop wordt gezet.

Gedeputeerde Baas noemt de eis van €20 miljoen realistisch. ,, Wij zorgen ervoor dat de N381 straks weer aan alle eisen voldoet. Als de gemeenten meer willen, dan moeten ze dat zelf maar betalen. Doen ze dat niet dan wordt de weg pas verdubbeld als later blijkt dat het verkeer beduidend toeneemt. ''

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » za 16 dec 2006, 17:42

De provincie wil de N381 opwaarderen tot een autoweg met een maximumsnelheid van 100 km/u en ongelijkvloerse kruispunten. D
Als je dat wil, moet je hem dus ook als 2x2 weg uitvoeren, en niet met allerlei halfslachtige dingen komen.

En ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het eerste licht opstaat dat zegt: Weet je wat cool is? een 2+1 weg! Dat is hip en modern. :evil: :cry:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » za 16 dec 2006, 21:24

€ 20 miljoen maar. Dat is werkelijk een schijntje.

Nee, dan gaan we lekker verder met dure Rampstadrailprojecten en zo...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » zo 17 dec 2006, 1:08

Vinny, waarom moet een volwaardige stroomweg 2x2 zijn volgens jou? Als de uitvoering volgens de richtlijnen gebeurt, komt er dus gewoon een middengeleider, daar is niks gevaarlijks aan lijkt me.
Ik denk dat 2x2 hier niet echt nodig is, we zitten hier niet in de drukbevolkte randstad.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 17 dec 2006, 12:46

20 miljoen is inderdaad wel erg weinig. Dat moet toch ergens vandaan te sprokkelen zijn. Dan is de weg pas echt Duurzaam en Veilig gemaakt! :)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » zo 17 dec 2006, 18:27

Ik vraag me af waarom de weg 2+2 moet worden. Drachten - Emmen is nu gewoon 2 en dat voldoet prima qua intensiteiten. Met het vernieuwde deel in Drenthe is de weg breder en veiliger geworden met die groene streep. Leeuwarden - Drachten 2+2 is logisch, maar ik zie er weinig nut in om Drachten - Appelscha/Hoogersmilde 2+2 te maken. Het heeft alleen nut als het 2+2-gedeelte tot de A28 wordt aangelegd, met een aansluiting in de vorm van een versimpeld klaverblad. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 17 dec 2006, 21:19

Vinny, waarom moet een volwaardige stroomweg 2x2 zijn volgens jou?
Omdat ik eens van die enkelbaans stroomwegen afwil. 100 km/u = 2x2. ;)

Self explaining: 100%
Groenpaarsblauwe markering: Niet nodig
Europa-proof: Jazeker, immers de meeste ons omringende landen hanteren dit systeem.
Inhalen: Veilig en comfortabel
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » ma 18 dec 2006, 0:42

Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Met een enkelbaans stroomweg hoeft op zich niets mis mee te zijn. Zo'n weg als de N381 heeft toch geen 2X2 nodig.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » ma 18 dec 2006, 1:06

Jeroen schreef:Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Met een enkelbaans stroomweg hoeft op zich niets mis mee te zijn. Zo'n weg als de N381 heeft toch geen 2X2 nodig.
Bij voorbereiding op 2+2 ben ik al tevreden. :) Het enige wat ik wel zou willen veranderen is de aansluiting van de N381 op de A28. Dat is nog niet echt volgens de stroomwegrichtlijnen, want er is gelijkvloers kruisend verkeer. Een versimpeld klaverblad (alvast 2+2 natuurlijk, voor toekomstige capaciteit en natuurlijk veiligheid) zou hier oplossing kunnen bieden. Het enige probleem is dat de N381 een afit vrij dicht bij de aansluiting op de A28 heeft.:)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 18 dec 2006, 9:33

Met een enkelbaans stroomweg hoeft op zich niets mis mee te zijn.
Zolang de Vmax 80 is niet nee.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » ma 18 dec 2006, 10:25

Zolang er in het buitenland nog 2+1-wegen zijn waar 110 gereden mag worden zonder afscheiding kan dat best... :roll:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 18 dec 2006, 10:45

Ik heb het net uitgerekend: tussen Appelscha en Drachten scheelt het vijf minuten. Dat is niet veel. In ieder geval niet zo veel dat ik van mijn mening af ben.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » ma 18 dec 2006, 10:53

Dat is toch 50 minuten in de week voor de dagelijkse Appelscha-Drachten-forens. Zolang er nog geen lightrailverbinding tussen deze 2 metropolen ligt, lijkt me dat toch best de moeite.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 18 dec 2006, 11:04

Dagelijkse Krant schreef:Appelscha aan de appeltaart
De wethouder van Appelscha reageert opgetogen nu zijn plaats eindelijk zijn naam waarmaakt. Er worden voortaan gratis appeltaarten uitgedeeld in Appelscha. Dit omdat de inwoners gecompenseerd moeten worden voor het ontbreken van lightrail tussen Appelscha en Drachten. "Eigenlijk is dat te gek voor woorden, als wij in het Westen hadden gelegen hadden we vast een snelweg en een metroverbinding gehad", aldus de wethouder, "gelukkig prijzen wij ons gelukkig met het feit dat we een dealtje hebben kunnen sluiten met de Appeltaart-uitdelers, die kijken gelukkig niet op of de plaats wel westelijk genoeg is. Bovendien is het goed voor de werkgelegenheid in onze eigen plaats, want er zijn veel uitdelers nodig."
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » ma 18 dec 2006, 11:16

Vinny schreef:
Met een enkelbaans stroomweg hoeft op zich niets mis mee te zijn.
Zolang de Vmax 80 is niet nee.
Volgens mij is Duitsland dan niks voor jou ;)

Daar mag je op alle achterafweggetjes zelfs 100.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » ma 18 dec 2006, 12:15

Chris schreef:
Vinny schreef:
Met een enkelbaans stroomweg hoeft op zich niets mis mee te zijn.
Zolang de Vmax 80 is niet nee.
Volgens mij is Duitsland dan niks voor jou ;)

Daar mag je op alle achterafweggetjes zelfs 100.
Ik fietste een keer over een klinkerweggetje in Duitsland. Daar waren ze ergens aan het bestraten. Dit zag ik:
* Vmax=70
* Vmax=50
* Vmax=30
:shock: Bijna niemand rijdt gelukkig 100 op die wegen. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 18 dec 2006, 22:45

Volgens mij is Duitsland dan niks voor jou Wink

Daar mag je op alle achterafweggetjes zelfs 100.
Nogmaals ik ben van mening:
GOW = 1+1 = 80
SW = 2+2 = 100.

Geen tussensmaken. Tussensmaken zijn onduidelijk, leveren onnodig verwarring op, betekent een ontoelaatbaar compromis m.b.t verkeersveiligheid, en is niet self-explaining. Maar goed, in het "heilige Duitsland" dit en dat en zus en zo. :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » ma 18 dec 2006, 23:00

En als er een middengeleider (=vangrails of barrier) tussen zit, is dat dan ook niet self-explaining (waarom dit engelse woord?)?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 18 dec 2006, 23:39

En als er een middengeleider (=vangrails of barrier) tussen zit, is dat dan ook niet self-explaining (waarom dit engelse woord?)?
Het is mij volstrekt onduidelijk waarom je die extra strook dan niet zo willen aanleggen. Ik vind dat getuigen van penny-wise pound-foolish bekrompenheid. Kennelijk vind men het belangrijk dat zo'n weg vrij veel verkeer verwerkt tegen een snelheid van 100 km/u. Dan volgt daar de conclusie uit dat er een SW moet komen die 2x2 is..., als je dat niet vind: prima dan moet er een GOW weg komen van 1x1 met een Vmax van 80 kilometer per uur.

Je hebt twee soorten appeltaart. Die met slagroom en zonder slagroom. Je hebt geen appeltaart met een half toefje slagroom en chocoladesnippers. Die deelt Vinny niet uit hoor...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » ma 18 dec 2006, 23:43

Tsjonge wat puriteins. :evil: Volgens mij probeer je alweer een discussie à la 2+1-wegen teweeg te brengen. :P
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 18 dec 2006, 23:56

Tsjonge wat puriteins.
Liever te puriteins dan te weinig. Er zijn teveel dingen die niet puriteins zijn en dan krijg je bushaltes op snelwegen. Rotondes in plaats van knooppunten. What's next? Een zebrapad op een snelweg? :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » di 19 dec 2006, 0:59

Ik vind dat toch van een andere orde dan wat je met stroomwegen en GOW's wil. Zo mogen er in Drenthe/Friesland/Groningen/Overijssel/Zeeland nog maar nauwelijks stroomwegen bestaan, en is de N14 opeens een stroomweg geworden, evenals de N211 bij Den Haag en de ring van Eindhoven? Wat een onzin! :evil:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » di 19 dec 2006, 9:09

Zo mogen er in Drenthe/Friesland/Groningen/Overijssel/Zeeland nog maar nauwelijks stroomwegen bestaan
Harry zal deze opmerking wel niet leuk vinden: Ik vind dit getuigen van het regio-Calimero gevoel.

Overigens wil ik niets met SW's of GOW's hoor, ik wil eigenlijk gewoon geen autowegstatus meer geven aan enkelbaans wegen... (maar ik weet dat ik me hier niet zo populair mee maak op het forum), en daarom zeg ik ook: verbreed een aantal belangrijke wegen gewoon tot 2x2. ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » di 19 dec 2006, 9:58

Vinny schreef:Overigens wil ik niets met SW's of GOW's hoor, ik wil eigenlijk gewoon geen autowegstatus meer geven aan enkelbaans wegen... (maar ik weet dat ik me hier niet zo populair mee maak op het forum), en daarom zeg ik ook: verbreed een aantal belangrijke wegen gewoon tot 2x2. ;)
Dat is voor de Calimerogebieden onnodig en te duur. 1+1 volstaat voor wegen als de N381 prima. Alleen 1+2 zou nog een goede mogelijkheid zijn, maar 2+2 is overdreven. Maar tsja, 2+1 is bij jou ook vloeken. ;)

En ik vind dat de N381 de status van stroomweg moet blijven houden, of anders een GOW met Vmax 100 moet worden. :P
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » di 19 dec 2006, 20:57

. Alleen 1+2 zou nog een goede mogelijkheid zijn, maar 2+2 is overdreven. Maar tsja, 2+1 is bij jou ook vloeken.
Moeilijk ben ik hé? :P
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 21 dec 2006, 19:29

Enkelbaans autowegen kunnen prima in rustige gebieden, zoals Drente enzo. Maar op drukkere plekken graag wel een uitbouw tot snel- of expressweg. :)

Medianieuws

Re: N381 Drachten-Appelscha

Bericht door Medianieuws » di 11 mar 2008, 10:48

[url=http://www.fryslan.nl/sjablonen/1/infotype/news/newsitem/view.asp?objectID=25459&page=1]Provincie Friesland[/url] (7-3-2008) schreef:Inspraak N381 leidt tot onderzoek naar drie extra tracé-alternatieven

De inspraak op de startnotitie MER voor het project N381, de aanpak van provinciale weg tussen Drachten en de Drentse grens, leidt tot een aanvullend onderzoek naar een drietal alternatieve tracés voor het tracédeel Donkerbroek – Oosterwolde. Dat is de uitkomst van de bestudering van de ruim 80 inspraakreacties.

Voor het weggedeelte tussen Donkerbroek en Oosterwolde is door de provincie in 2007 een startnotitie MER (milieueffectrapportage) opgesteld. In deze startnotitie worden zes tracé-alternatieven beschreven, waarvan het westelijke tracé dat met een ruime boog om het monument Ontwijk loopt als beste uit de bus komt. De inspraakperiode, die met twee weken verlengd werd tot 28 januari 2008, leverde een breed scala aan opmerkingen op. De projectorganisatie heeft alle reacties zorgvuldig bestudeerd. Naar aanleiding van de reacties zijn er drie - in beginsel kansrijke - tracé-alternatieven naar voren gekomen waar aanvullend onderzoek naar uitgevoerd gaat worden. Het gaat naast de bestaande alternatieven, waaronder het voorkeursalternatief, om:

het omleggen van de Opsterlânske Kompanjonsfeart op basis van het tracé ‘It kin ek oars’;
Het bestaande tracé, met een snelheidsbeperking (80 km/uur) ter plaatse van het rijksmonument Ontwijk;
De zogenaamde ‘W3 variant’, met een verdiepte ligging van het tracé (‘ecoduct’).

De huidige startnotitie is in januari - na afloop van de inspraakperiode - samen met de inspraakreacties aan de Commissie voor de m.e.r. voor advies voorgelegd. Binnenkort wordt het advies van de commissie verwacht. Het onderzoek naar de nieuwe alternatieven wordt meegenomen in de uitwerking van de Startnotitie MER tot een definitieve MER.

Gedeputeerde Piet Adema kijkt met belangstelling uit naar de uitkomsten van de aanvullende onderzoeken: ”Ik wil samen met de regio werken aan een optimale oplossing voor de verkeersproblematiek in de streek. De regio heeft laten zien dat zij mee heeft willen denken en is zelf met kansrijke tracés gekomen. Die nemen we zeer serieus. We volstaan dus niet met het verdedigen van de voorkeursvariant. Wij gaan aan de slag met de drie aangedragen tracés en komen daar mee terug naar de streek om te laten zien wat de uitkomsten zijn. De betrokkenheid van de inwoners is en blijft belangrijk!”

Het onderzoek naar de nieuwe tracé-alternatieven betekent dat de besluitvorming over de N381 net voor de zomer of net na de zomervakantie zal plaatsvinden.

Matt
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 16:39
Locatie: Nuth

Re: N381 Drachten-Appelscha

Bericht door Matt » vr 25 apr 2008, 9:16

Jammer dat bij Drachten de weg van nummer wisselt; een doorlopende N31 zou IMHO beter zijn geweest.
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: N381 Drachten-Appelscha

Bericht door mennomulder » vr 25 apr 2008, 9:19

Matt schreef:Jammer dat bij Drachten de weg van nummer wisselt; een doorlopende N31 zou IMHO beter zijn geweest.
Dan moet je een tijdmachine kopen, want een aantal jaren geleden was de gehele route tot Emmen als N31 genummerd :lol: !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Plaats reactie