[A016] Rotterdam verbinding A13

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Veldwachter
woonerf
Berichten: 94
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 21:40
Locatie: Rotterdam, NL

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Veldwachter » wo 27 feb 2019, 11:35

Gistermiddag waren de kapwerkzaamheden thv de President Rooseveltweg / ten noorden van knp Terbregseplein gereed. Hierdoor is er een volledig 'doorkijk' vanaf het knooppunt t/m rivier De Rotte.
Anticipeer en tolereer (op) andermans fouten.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Egbert » do 07 mar 2019, 9:04

Het tracé is inmiddels ook op OSM al ingetekend: https://www.openstreetmap.org/?mlat=51. ... 597/4.4540

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Kaaiman » do 07 mar 2019, 10:15

^^ Dat heb ik jaren geleden al eens gedaan, toen ik nog wel vaker geplande nieuwe wegtracés intekende. Al heb ik toen volgens mij alleen het stuk Doenkade - Terbregseplein ingetekend omdat de configuratie van de Doenkade tot aan de A13 toen nog niet vastlag (2x3 of 2x2 met N209 parallel). Ik denk vooral dat de attributen nu zijn omgezet van 'planned' naar 'construction', waardoor het tracé op de standaardweergave van OSM zichtbaar is geworden. Mogelijk heeft iemand het tracé op details ook nog wat aangepast.

Kun je nagaan hoe lang het soms duurt voordat een geplande weg waarvan het tracé al vastligt in uitvoering komt. De tracés van de A15 Ressen - Zevenaar, A16 Rotterdam, N33 Assen - Zuidbroek, N197, N315 oostelijke randweg Doetinchem, N331 randweg Stadshagen, N340 Zwolle - Dalfsen, N356+N913, N381 Drachten - Appelscha, N34 aansluitingen Exloo, Klijndijk en Klooster en N391 aansluitingen Roswinkel en Ter Apel heb ik al jaren geleden ingetekend, toen ik nog tijd had nam, en de helft is nog altijd niet gerealiseerd. Ondertussen zullen de tracés door anderen wel weer aangepast zijn, ik heb al jaren geen bewerkingen meer op OSM doorgevoerd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Lekkere Kwal » do 07 mar 2019, 10:36

"Ik denk vooral dat de attributen nu zijn omgezet van 'planned' naar 'construction'," - dat is ook de gebruikelijk gang van zaken inderdaad. Trace's die nog in planning zijn, maar dus wel al ingetekend, zijn 'onderwater' te bekijken als je de editor start (links bovenin 'Edit').

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Dweep » do 07 mar 2019, 21:19

Niet wat kort op/ bijelkaar die op en afritten?
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Chris » ma 18 mar 2019, 14:15

Rijksoverheid schreef: Van Nieuwenhuizen geeft startsein voor aanleg A16 Rotterdam

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) heeft vandaag het officiële startsein gegeven voor de aanleg van de A16 Rotterdam. De nieuwe snelweg zorgt ervoor dat het verkeer in de drukke regio Rotterdam vlotter kan doorrijden. De Rijksweg met tunnel wordt 11 kilometer lang en volledig energieneutraal.

Minister Van Nieuwenhuizen: “Ik ben erg trots dat we deze nieuwe Rijksweg gaan aanleggen, want het is een prachtvoorbeeld van een snelweg die wordt ingepast in de stedelijke en groene omgeving. Als je in een drukke en dynamische regio een spiksplinternieuwe weg zo aanlegt, is dat altijd een teamprestatie. You never walk alone. De bouwcombinatie, de regionale partijen en Rijkswaterstaat, we doen het hier echt samen. Voor meer ruimte voor de omgeving en minder vertraging op de weg.”

De minister onthulde in Rotterdam in het Terbregseveld, het eerste bouwbord in het bijzijn van regionale bestuurders. Gedeputeerde Floor Vermeulen (provincie Zuid-Holland) droeg in de vorm van een hectometerpaal symbolisch de provinciale weg N209 over aan de minister. De A16 Rotterdam vervangt straks een deel van deze weg.

De A16 Rotterdam is een verbinding tussen de huidige A16 bij het Terbregseplein en de A13 bij Rotterdam The Hague Airport. De 11 km lange nieuwe A16 zorgt ervoor dat het verkeer op de A13, A20 en omliggende lokale wegen straks vlotter door kan rijden. Dit zorgt voor minder sluipverkeer in de omliggende gemeenten.

De nieuwe Rijksweg wordt ingepast met grondwallen, een half verdiepte tunnel van 2,2 kilometer door het Lage Bergse Bos, geluidschermen en extra geluiddempend asfalt. De komst van de A16 Rotterdam is een impuls voor de ontwikkeling van aangrenzende gebieden: het Terbregseveld, de Vlinderstrik en het Lage Bergse Bos worden opnieuw ingericht en beter met elkaar verbonden met fiets- en wandelpaden. In de nabije toekomst fiets je vanuit Midden-Delfland heel gemakkelijk naar de Rottemeren.

Met het oog op duurzaamheid wordt de weg inclusief tunnel volledig energieneutraal. Dat betekent dat er evenveel energie wordt verbruikt als er wordt opgewekt. Dit is niet de eerste energieneutrale rijksweg, maar wel de eerste mét tunnel. Er wordt energie bespaard door de toepassing van gelijkstroom in plaats van wisselstroom en er wordt energie opgewekt met zonnepanelen.

De afgelopen jaren is samen met regionale overheden veel geïnvesteerd in het contact met omwonenden en andere belanghebbenden. Er zijn met regelmaat buurtbijeenkomsten, wandel- en foto-excursies, huisbezoeken en andere activiteiten georganiseerd om iedereen zo goed mogelijk te informeren en voor te bereiden op de komst van de A16 Rotterdam. In de komende jaren wordt dat doorgezet. Zo komt er later dit jaar een bezoekerscentrum waar voor jong en oud van alles te zien en te beleven is. En ook een pad langs de weg in aanbouw met uitkijktorens.

De kosten voor de aanleg van de nieuwe weg bedragen bijna 1 miljard euro, inclusief een projectgebonden regionale bijdrage van 92 miljoen euro. Daarnaast investeert de regio nog eens 14 miljoen euro extra in onder andere geluiddempend asfalt op het onderliggend wegennet, een fraaie entree van het Lage Bergse Bos bij de Grindweg en Bergweg Zuid en extra geluidschermen.

De weg wordt aangelegd door De Groene Boog, een consortium van Besix, Dura Vermeer, Van Oord, TBI (Mobilis, CroonWolters & Dros), Rebel en John Laing. Het contract omvat ook het beheer en onderhoud voor een periode van 20 jaar.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door petervdveen » wo 20 mar 2019, 16:04

Egbert schreef: do 07 mar 2019, 9:04 Het tracé is inmiddels ook op OSM al ingetekend: https://www.openstreetmap.org/?mlat=51. ... 597/4.4540
Lekker vroeg. Er zijn nog vele tussen-faseringen voordat alles open gaat.
Wat is normaal bij OSM, wordt er gewacht tot alles open is, of worden tijdelijke wegen meestal ook ingetekend?
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

AlbertP
zandpaadje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 19:04

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door AlbertP » wo 20 mar 2019, 16:24

Eventuele tijdelijke situaties kun je intekenen zonder in aanbouw-tags op het moment dat die situaties voor het verkeer van toepassing zijn. Alle tijdelijke wegen eerst als 'in aanbouw' intekenen voordat ze in gebruik worden genomen wordt te veel werk.

Hoe de definitieve weg moet lopen is prima verifieerbaar op digitale bronnen, dus het lijkt me prima om die in te tekenen als 'in aanbouw' (highway=construction). Als je wat anders intekent, mag, als het maar op de grond/het web te verifiëren is.

GertjanPieper
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 7:48

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door GertjanPieper » wo 20 mar 2019, 21:34

Lekker vroeg. Er zijn nog vele tussen-faseringen voordat alles open gaat.
Wat is normaal bij OSM, wordt er gewacht tot alles open is, of worden tijdelijke wegen meestal ook ingetekend?
Die "vele" tussenfaseringen gaan in de praktijk meevallen, er wordt gekozen om zo weinig mogelijk om te zetten c.q. in één/paar keer een grote omzetting te doen. Hierdoor kan veel buiten het verkeer om gebouwd worden. Hiervoor wordt o.a. een volledig vrijliggende bouwweg gerealiseerd (met tijdelijke kunstwerken om onderliggend wegennet te kruisen).

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door nickdh » zo 26 mei 2019, 9:20

Gisteren vanuit richting Gouda gezien dat er een begin is gemaakt aan de 'Groene Boog' richting de A16-noord. Ook is er een RWS werkzaamhedenbord neergezet tussen de A20 en uitvoegende A16-zuid. Helaas geen beeld i.v.m. (weer) een andere auto.

Gebruikersavatar
NWH
verkeersader
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door NWH » ma 27 mei 2019, 12:38

Op de meest recente streetview beelden van maart/april 2019 kun je goed de voorbereidende werkzaamheden zien.

Bijvoorbeeld de kaalslag langs de A20 en de verbinding met de A16: https://goo.gl/maps/28ofESkGpJHuhCRB6

Maar ook iets verderop in Ommoord op de President Rooseveltweg kijk je al naar de toekomstige verbinding met het KP Terbregseplein: https://goo.gl/maps/6z67svxAaT4Mnm4p7
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

RikB
stadsweg
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door RikB » di 28 mei 2019, 10:34

Die zandlichamen die er al lagen voor de A16 rechtdoor, liggen die uiteindelijk op de goede plaats? worden ze gebruikt? Ofwel, was het de investering waard?
Of... is er iets mee gedaan in het verleden wat nu tot problemen lijdt? zoals A4 Midden Delftland?

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Jeff » wo 14 aug 2019, 23:45

51.949683,4.525452 >> Ik vroeg mij af hoe lang dit al een SNUP is, de wiki schrijft slechts 2 jaarta: 1976 en 1993

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Lekkere Kwal » do 15 aug 2019, 8:10

^^ wat bedoel je precies?
RikB schreef: di 28 mei 2019, 10:34 Die zandlichamen die er al lagen voor de A16 rechtdoor, liggen die uiteindelijk op de goede plaats? worden ze gebruikt? Ofwel, was het de investering waard?
Of... is er iets mee gedaan in het verleden wat nu tot problemen lijdt? zoals A4 Midden Delftland?
Er ligt geen zandlichaam voor de A16 rechtdoor, er ligt enkel bij Terbregseplein een talud in die richting. Net als bij knp Benelux er ook een paar honderd meter talud ligt voor de A4 maar verder ook geen zandlichaam in de Hoekse Waard. De voordelen vs de kosten van zo'n stukje talud zijn te verwaarlozen omdat je dat met wat graafmachines zo alsnog goed hebt liggen. Wat wel helpt is dat er dan al wat voorbelasting is geweest, maar gezien de omvang van de rest van het project had dat met een nieuw talud net zo goed gekund binnen de projectduur.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Jeff » do 15 aug 2019, 18:08

^^
Als je vanuit :AS: Rotterdam-Centrum over de A20 naar Gouda rijdt, zie je een oud kunstwerk liggen (@ KP Terb. ) (vol met mos en gras).
Ik vraag mij af hoe lang dat er al staat.

Daarnaast is op sataliteitbeelden ook nog vergaan asfalt laten zien.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Victor » do 15 aug 2019, 19:24

Het Terbregseplein was ooit gepland als een volledig rotatie-symmetrisch knooppunt met 4 linksaffers en 4 rechtsaffers, op unieke wijze verdeeld over 4 verdiepingen - wat vooral te maken had met de spoorlijn, die nu eenmaal ofwel bovenlangs ofwel onderlangs gekruist moest worden.
Op een oude Falk-plan is dat nog te zien (dat bedrijf in de noordwesthoek moet je even wegdenken, dan kan je het compleet maken) :)

Afbeelding

(sorry voor het vage Ommoord, was niet de bedoeling ;)
heb dit een paar jaar geleden gescand, ga dat niet opnieuw doen)

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Jeff » vr 16 aug 2019, 20:58

Klopt het dat er geen relatie A16 - A20 (Zestienhoven -> Hoek van Holland) in :KP: Terbregseplein wordt gebouwd? Zou daarmee wel een onvolledig knooppunt blijven.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Mark » vr 16 aug 2019, 21:38

Klopt, De A16 N < - > A20 W relaties zullen jammer genoeg ontbreken. Had deze graag erbij gezien om de robuustheid van het Rotterdamse snelwegennet te vergroten.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Jeff » vr 16 aug 2019, 22:04

Krijgt de Bosdreef toch nog zijn vroegere functie terug :hap:
(Middels een afrit naar de terbregseweg en dan via de Bosdreef en :AS: Crooswijk )

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5801
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Schelpenpaadje » za 17 aug 2019, 0:30

^^ Zou doorrijden en keren bij de eerstvolgende afrit niet sneller en comfortabeler zijn? ;)

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door LennyKravitz » za 17 aug 2019, 2:15

^^
Helemaal als je naar de toekomstplannen van de Bosdreef kijkt.
Keren bij Rdam Alexander (A20), of desnoods Rdam Kralingen (A16) lijkt me sneller.


https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/nieuw-kralingen/
It aint over 'till it's over...

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Jeff » za 17 aug 2019, 10:29

Bosdreef wordt verlegd. Dat is alles wat er bekend is.
Wordt het 2+2, 2x1, 2+1, 2x2?

Bijv. Dorpsweg (Vmax 50km/h) is een 2x2 stroom route in Rotterdam en ook zo aangemerkt bij de gemeente. Als de nieuwe Bosdreef ook zo ingericht wordt, denk ik dat jullie ongelijk hebben.
Wordt het 2x1, dan is de suggestie van jullie meer succesvol

Madhollander
dorpsstraat
Berichten: 199
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 21:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Madhollander » za 17 aug 2019, 21:50

Jeff schreef: za 17 aug 2019, 10:29 Bosdreef wordt verlegd. Dat is alles wat er bekend is.
Wordt het 2+2, 2x1, 2+1, 2x2?
wat bekend is van de plannen voor zover gaan uit van een versmalling van de bosdreef naar 2x1 vanaf het stoomdepot tot aan de inrit van nieuw kralingen. Zie bijvoorbeeld de gebiedsvisie opgesteld door Heijmans (https://issuu.com/heijmansverkoopwest/d ... gebiedsvis). Dit icm een nieuwe brug ter hoogte van de huidige brug bij het politiebureau om aan te kunnen sluiten op de boezemlaan.

eerlijk is eerlijk,voor het huidige verkeer op de bosdreef lijkt 2x1 meer dan genoeg, of dat ook het geval is als er 800 woningen in die hoek bijkomen. :?: Sowieso zijn de ontsluitingen voor 800 woningen nogal karig in de gebiedsvisie, hopelijk denkt men er nog even echt over na.

Terug naar de A16. 8-)

Afbeelding
Na de afrit vanaf de A20-A16 verbindingsboog genomen te hebben komen we aan op de terbregse sahara...
Op het aanbrengen van verticale drainage na gebeurt er hier nog niet veel.

Afbeelding
Staand IN het terbregseplein (tussen doelgroepstrook A20 en de verbindingsboog A20-A16 (ri. brienenoord)) zien we in de verte het trillen van de damwanden aan de President Rooseveltweg.

Afbeelding
Het plaatsen van de damwanden aan de President Rooseveltweg.

Afbeelding
Onder grote belangstelling.

Tevens is men afgelopen week begonnen met het vrij maken van de delen in het terbregseplein aan de zuidkant van de A20. Zo is het asfalt van de ooit geplande boog A20-Oost - A16-Noord ontdaan van al het onkruid en is men bezig met de voorbereidingen om ook hier de werkverkeer op en afrit te gaan aanleggen aan de A20. Tevens is men hier hard bezig alle begroeiing te verwijderen en worden er delen afgegraven (het zogenaamde vlak gooien) van het reeds aangelegde talud van de ooit geplande boog A20-Oost - A16-Noord.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Vinny » wo 21 aug 2019, 20:46

Mark schreef: vr 16 aug 2019, 21:38 Klopt, De A16 N < - > A20 W relaties zullen jammer genoeg ontbreken. Had deze graag erbij gezien om de robuustheid van het Rotterdamse snelwegennet te vergroten.
Het zou zeker de robuustheid wel vergroot hebben, maar op netwerkschaal lijkt me de verbinding niet essentieel. Verkeer vanuit de richting Hoek van Holland richting het vliegveld of de N 209/Zoetermeer zal de route via de A 13/Overschie of de N 471 verkiezen. In het geval van calamiteiten is het ontbreken van directe verbindingen in de knooppunten Gouwe en Bodegraven problematischer.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Victor » wo 21 aug 2019, 21:30

Madhollander schreef: za 17 aug 2019, 21:50 de ooit geplande boog A20-Oost - A16-Noord ontdaan van al het onkruid
en worden er delen afgegraven (het zogenaamde vlak gooien) van het reeds aangelegde talud van de ooit geplande boog A20-Oost - A16-Noord.
Volgens mij bedoel je twee keer: A20-West - A20-Noord :)
Maar bedankt voor de foto's, ik zie ze nu pas.

Madhollander
dorpsstraat
Berichten: 199
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 21:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Madhollander » di 27 aug 2019, 21:21

Victor schreef: wo 21 aug 2019, 21:30
Madhollander schreef: za 17 aug 2019, 21:50 de ooit geplande boog A20-Oost - A16-Noord ontdaan van al het onkruid
en worden er delen afgegraven (het zogenaamde vlak gooien) van het reeds aangelegde talud van de ooit geplande boog A20-Oost - A16-Noord.
Volgens mij bedoel je twee keer: A20-West - A20-Noord :)
Maar bedankt voor de foto's, ik zie ze nu pas.
A20 richting Oost (gouda) naar A16 richting Noord (Den Haag) zo bedoelde ik het :p

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Victor » wo 28 aug 2019, 0:12

^^ OK.
Duidelijker vind ik toch zoals de meesten het aangeven: van waar je vandaan komt naar waar je naartoe gaat.

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door evos » vr 06 dec 2019, 13:48

In het net ontvangen Magazine van het Prins Bernhardfonds lees ik:
Het Kleinpolderplein is een van de grootste verkeersknooppunten van Nederland. Na aanleg van een nieuw stuk snelweg bij Rotterdam, gereed in 2025, zullen twee viaducten van het knooppunt buiten werking worden gesteld.
(Daar moet dan een kunstproject komen waar het PBF bij betrokken is).
Dat nieuwe stuk snelweg zal de verlengde A16 zijn (of de A24?). Maar welke viaducten in het Kleinpolderplein gaan er dan uit? Dit betekent, naar ik aanneem, dat een bestaande verbinding verbroken zal worden. Maar welke? Is daar iets over bekend?
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Palance » vr 06 dec 2019, 15:08

De enige 'echte' grote viaducten zijn van de A13 <-> A20-oost.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door Kaaiman » vr 06 dec 2019, 15:25

Zou wel dom zijn om die af te breken, want dan moet je het verkeer via de rotonde afwerken. Minder verkeer is immer niet hetzelfde als geen verkeer. Mij lijkt het versmallen van die viaducten naar 1 rijstrook wel rigoureus genoeg. :roll:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie