[A016] Rotterdam verbinding A13

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

[A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door EtienneM » di 08 nov 2005, 22:19

Post gereserveerd voor Project Openingsposts
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

[A016] Rotterdam verbinding A13

Bericht door EtienneM » di 08 nov 2005, 23:21

A16 Rotterdam: Verbinding naar A13
Afbeelding

Wegen: , ()
Traject: Knooppunt Terbregseplein (A16 :KP: A20) - Knooppunt Zestienhoven (A16 :KP: A13)
Uitvoeringsperiode: 2019 - 2024
Kosten: €998.000.000
Gereed: 2024
Toekomstige configuratie: 2x3 rijstroken / 2x2 rijstroken nabij tunnel (met ruimtereservering voor 2x3 rijstroken)
Toekomstige status: Autosnelweg
Toekomstige maximumsnelheid: 100 km/h
Status van het project: Voorbereidende werkzaamheden van start

Het project A16 Rotterdam is een geplande verlenging van de A16 vanaf het knooppunt Terbregseplein naar het nieuw aan te leggen knooppunt Zestienhoven met de A13 bij de luchthaven van Rotterdam. Het nieuwe tracé heeft een lengte van ongeveer 10 kilometer, waarvan 2,3 kilometer uit de Rottemerentunnel zal bestaan. Langs het vliegveld vervangt de nieuwe A16 de bestaande N209 (Doenkade). Met de aanleg van dit verlengde stuk van de A16 wordt de druk op de snelwegen A13 en A20 deels weggenomen, wat de doorstroming in de regio ten goede zal komen.

Concrete punten:
➢ Aanleg nieuw stuk snelweg A16 tussen KP Terbregseplein en A13
➢ Aanleg nieuw knooppunt Zestienhoven (A16 :KP: A13) als splitsing
➢ Aanleg Rottemerentunnel (2.235m), bij Lage Bergsche Bos
➢ Aanleg aquaduct onder de Rotte, aansluitend op Rottemerentunnel
➢ Aanpassing aan knooppunt Terbregseplein
➢ Reconstructie N209

Meer informatie:
:arrow: op de Wegenwiki
:arrow: Rottemerentunnel op de Wegenwiki
:arrow: https://www.a16rotterdam.nl/ - Projectpagina
:arrow: 3D-visualisaties van de toekomstige situatie

Tijdsplanning:
➢ 2016: Tracébesluit A16 Rotterdam
➢ 2017: Tracébesluit onherroepelijk
➢ 2017-2018: Voorbereidende werkzaamheden (o.a. verlegging kabels & leidingen)
➢ 2019: Start realisatie
➢ 2024: A16 Rotterdam naar A13 gereed

Tracébesluiten
:arrow: Project A16 Rotterdam op Platformparticipatie.nl

Detailkaarten:
:arrow: Detailkaarten uit het tracébesluit
Nieuws
:arrow: Aanmelden nieuwsbrief A16 Rotterdam

Informatievideo
Link

Post opgesteld: 14 oktober 2018
Laatste update: 14 oktober 2018

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » di 08 nov 2005, 23:37

LennyKravitz op 8 november 2005 schreef: uit het AD:
’Twaalf rijbanen toch te gek’
Door KOR KEGEL


De geplande rijksweg A13-16 heeft een heel andere functie dan de Doenkade. De Doenkade is een provinciale weg en moet bestaande en toekomstige woonwijken en bedrijventerreinen ontsluiten.

De A13-16 moet echter het verkeer op grotere afstanden verwerken.

Daarom kan de A13-16 niet in de plaats komen van de Doenkade, zegt de provincie Zuid-Holland.

,,Zou je van de Doenkade een rijksweg maken, dan komt de aansluiting van veel zijwegen te vervallen, want een rijksweg mag niet te veel op- en afritten tellen,'' is de uitleg in het provinciehuis.

Dus komen ze naast elkaar, tot ontsteltenis van bewoners- en milieugroepen in de Noordrand van Rotterdam en in Berkel en Rodenrijs en Bergschenhoek.

De A13-16 mogelijk met zes rijbanen, de Doenkade straks met vier banen, want een verdubbeling is nodig voor de ontsluiting van nieuwe woonwijken en bedrijven (onder andere in het 'natuurpark' Schieveen). ,,En dan zijn er ook nog twee secundaire wegen, waaronder de Bergschenhoekseweg,'' zegt Jan Ochtman, bewoner van de wijk Schiebroek en milieu-activist.

,,In totaal twaalf rijbanen! Dat is van de gekke!'' Tot nu toe is ervan uitgegaan dat een nieuwe verbinding tussen de A13 en de A16 (bij het Terbregseplein) parallel aan de Doenkade komt, en noordelijk van de Doenkade. Zo staat het in het streekplan RR 2020. Rijkswaterstaat heeft echter een variant, waarbij de A13-16 ten zuiden van de Doenkade komt te liggen.

Rijkswaterstaat legt op 15 november de startnotitie A13-16 ter inzage. Later in de maand volgen er hoorzittingen en nu al zijn bewoners- en milieugroepen van plan om in te spreken. ,,Zowel de dubbele Doenkade als de nieuwe rijksweg maken de Vlinderstrik nog smaller. En deze ecologische zone tussen Rotterdam en Berkel en Rodenrijs is nu al nog geen tweehonderd meter breed meer,'' zegt Ochtman. Bovendien wordt de Vlinderstrik ook door infrastructuur in noord-zuidrichting doorsneden. Momenteel wordt al gewerkt aan de N470. Deze komt in het verlengde van de G.K. van Hogendorpweg, die tussen het Schieplien (A20) en de Doenkade ligt. De N470 verbindt Rotterdam met Delft én Zoetermeer en ontsluit Berkel en Rodenrijs.

Ook de hoge-snelheidslijn (HSL) en de Hofpleinlijn doorsnijden het gebied.

Ochtman: ,,Rijkswaterstaat projecteert een rijksweg, de provincie verdubbelt de provinciale weg en ondertussen staaat het milieu onder druk.'' Rijkswaterstaat deelt de visie van de provincie Zuid-Holland, dat de twee wegen niet te combineren zijn.
Nou kom op... aanleggen die hap! :!:

kees op 8 november 2005 schreef: Ik snap die hele GroenBlauwe Slinger daar niet.
Als je aan de andere kant van Pijnacker kijkt, zie je een lint van Delftse Hout, Dobbeplas en Balijbos en Westerpark een magnifiek groen lint liggen. Waarom dan nog een GroenBlauwe Slinger waar door alle bouw- en bijbehorende infrastructuurplannen niets van overblijft.

Als de A13-A16 ten zuiden van de Doenkade komt te liggen, moet Zestienhoven volgens mij ruimte inleveren. Zullen ze leuk vinden.

Ik kan me wel iets voorstellen dat ze een wijdere ring willen om de A13 Overschie en de A20 daar willen ontlasten, maar ik denk nog steeds dat een A16 naar A12 een hele goede en in mijn ogen veel betere oplossing die de problematiek in een breder perspectief oplost.

kees schreef:ik denk nog steeds dat een A16 naar A12 een hele goede en in mijn ogen veel betere oplossing die de problematiek in een breder perspectief oplost.
Mee eens. Bij Bleiswijk zou de A16 dan parallel aan het HSL-tracé aangelegd kunnen worden naar de A12. Deze snelweg wordt dan hooguit 2 kilometer langer dan het nu geplande gedeelte naar de A13.

Maar ja... dan verschijnen er heus wel weer andere groeperinkjes op het toneel die gaan protesteren. En de A12 naar Den Haag moet dan ook verbreed worden want die kan dat extra verkeer dat nu via de A20/A13 richting Amsterdam rijdt niet aan. En er moet éérst zekerheid zijn over de aanleg van de A4 MD, want anders zou een eventuele A16-A12 verbinding nóg een reden zijn om deze te schrappen. En dat wil geloof ik niemand hier.
Laatst gewijzigd door EtienneM op zo 14 okt 2018, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Omzetten twee voorgaande berichten naar deze post i.v.m. invoegen openingspost
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door LennyKravitz » wo 09 nov 2005, 0:28

overdrive schreef:kees schreef:
ik denk nog steeds dat een A16 naar A12 een hele goede en in mijn ogen veel betere oplossing die de problematiek in een breder perspectief oplost.
Mee eens. Bij Bleiswijk zou de A16 dan parallel aan het HSL-tracé aangelegd kunnen worden naar de A12. Deze snelweg wordt dan hooguit 2 kilometer langer dan het nu geplande gedeelte naar de A13.

Whoaa.. ik denk dat als de A16 net als de HSL dwars tussen Berkel en Bergschenhoek door moet worden geperst (als daar al ruimte is) , dat men daar er niet geweldig blij mee is...
It aint over 'till it's over...

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Bericht door Riva » wo 09 nov 2005, 7:49

overdrive schreef:kees schreef:
ik denk nog steeds dat een A16 naar A12 een hele goede en in mijn ogen veel betere oplossing die de problematiek in een breder perspectief oplost.
Mee eens. Bij Bleiswijk zou de A16 dan parallel aan het HSL-tracé aangelegd kunnen worden naar de A12. Deze snelweg wordt dan hooguit 2 kilometer langer dan het nu geplande gedeelte naar de A13.

Maar ja... dan verschijnen er heus wel weer andere groeperinkjes op het toneel die gaan protesteren. En de A12 naar Den Haag moet dan ook verbreed worden want die kan dat extra verkeer dat nu via de A20/A13 richting Amsterdam rijdt niet aan. En er moet éérst zekerheid zijn over de aanleg van de A4 MD, want anders zou een eventuele A16-A12 verbinding nóg een reden zijn om deze te schrappen. En dat wil geloof ik niemand hier.
Je moet de A16 ook niet doortrekken naar de A12, maar naar de A4. Dan kan het verkeer richting Schiphol en Amsterdam van de A13 af. Een A16 die tot de A12 loopt lost niks op, want dan krijg je geheid problemen op de A12 tussen Den Haag en Zoetermeer (zo die er nog niet zijn).
Rainier

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 09 nov 2005, 7:55

Als je de A16 naar de A12 laat lopen, loop je kans dat het drukker kan worden op de A12 dan wat het nu is. En ik denk dat de A13 en A20 tussen Kleinpolderplein en Terbregseplein er niet veel baat zal bij hebben, maar dat kun je weer oplossen met de A4.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 09 nov 2005, 9:15

Gewoon de A16 doortrekken naar de A13 en dan het stukje A13 bij Overschie fors degraderen. Ook knp. Kleinpolderplein kan dan een stuk kleiner worden en bovenal efficienter, omdat niet al het doorgaand verkeer over krappe boogstralen hoeft. En dan zijn we gelijk van die 80 km/h in Overschie af.

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Bericht door Riva » wo 09 nov 2005, 9:51

Zolang de A4 Midden-Delfland er niet is zou ik de A13 Overschie niet degraderen, anders maakt het verkeer Den-Haag<->Europoort wel een hele grote omweg.
Rainier

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » wo 09 nov 2005, 10:01

Dat degradeert allemaal maar... Ook als de A13-A16-verbinding er is, blijft de meest logische route van Den Haag naar Rotterdam-Centrum in rechte lijn vanaf de A13. Als je dan het laatste stukje A13 degradeert, is er wel minder verkeer, maar dan staan al die auto's voor een stoplicht stationair te draaien. Dat lijkt me geen echte vooruitgang voor de luchtkwaliteit in Overschie.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » wo 09 nov 2005, 10:02

ViaHaaren schreef:Gewoon de A16 doortrekken naar de A13 en dan het stukje A13 bij Overschie fors degraderen. Ook knp. Kleinpolderplein kan dan een stuk kleiner worden en bovenal efficienter, omdat niet al het doorgaand verkeer over krappe boogstralen hoeft. En dan zijn we gelijk van die 80 km/h in Overschie af.
Dat is ook de bedoeling. Overigens is dat degraderen alleen mogelijk wanneer de A4 Delft-Schiedam wordt aangelegd...

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Bericht door Riva » wo 09 nov 2005, 10:03

Ben ik het helemaal mee eens. Laat de A13 maar gewoon zoals-ie is (m.u.v. de 80km/h dan).
Rainier

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » wo 09 nov 2005, 10:38

ViaHaaren schreef:Gewoon de A16 doortrekken naar de A13 en dan het stukje A13 bij Overschie fors degraderen. Ook knp. Kleinpolderplein kan dan een stuk kleiner worden en bovenal efficienter, omdat niet al het doorgaand verkeer over krappe boogstralen hoeft. En dan zijn we gelijk van die 80 km/h in Overschie af.
Als je de A13-16 doortrekt richting Kethelplein, krijg je een soort buitenring van Rotterdam en kan er ook een stuk A20 gedegradeerd worden.

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » wo 09 nov 2005, 11:16

Willem schreef:
Als je de A13-16 doortrekt richting Kethelplein, krijg je een soort buitenring van Rotterdam en kan er ook een stuk A20 gedegradeerd worden.
Los van het feit dat ik mordicus tegen degraderen ben (waarom niet de A13 snelweg laten met een Vmax van 80 of desnoods 70) zou dit alleen kunnen als de ooit geplande buitenring van Rotterdam volledig wordt aangelegd. Het gaat hier dan om de A24 tussen de eventuele Blankenburgtunnel en de A20 (of A12) vlak bij knooppunt Gouwe. Deze snelweg zou noordelijk van Rotterdam parallel gaan lopen aan de huidige A20. Met alleen een A16-A13 los je het oost-west probleem op de A20 niet op en door het groeiende verkeer zullen de files daar echt niet verdwijnen.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 09 nov 2005, 11:31

Nee de N 13 blijft een weg met gescheiden rijbanen en ongelijkvloerse kruisingen. Echter er ontstaat de ruimte om de weg lange tijd te versmallen tot 2x2. Dit heeft het voordeel dat men de weg kan overkluizen met kantoorgebouwen en dergelijke. Ik heb hier al wel een aantal concepten van gezien. Zag er goed uit.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » wo 09 nov 2005, 12:17

Nee de N 13 blijft een weg met gescheiden rijbanen en ongelijkvloerse kruisingen.
Dan zie ik nog geen reden om 'm niet gewoon A13 te blijven noemen, zoals de Utrechtsebaan ook gewoon A12 is terwijl het een autoweg is.

Trouwens, waar vind ik die concepten voor die overkluizing? Lijkt me erg interessant om te bekijken.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 09 nov 2005, 13:04

Dan zie ik nog geen reden om 'm niet gewoon A13 te blijven noemen, zoals de Utrechtsebaan ook gewoon A12 is terwijl het een autoweg is.
De A 7 is ook (deels) autoweg, en hetzelfde kan gezegd worden van de A 325.

AFSCHAFFEN!!!!

Een autoweg is geen autosnelweg en dus hoort het geen A nummer, maar een N nummer te krijgen!
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » wo 09 nov 2005, 13:33

Een autoweg is geen autosnelweg en dus hoort het geen A nummer, maar een N nummer te krijgen!
Formeel heb je natuurlijk gelijk. Ik bedoelde overigens dat wegen zonder vluchtstroken en/of met een lagereVmax maar mét snelwegkarakteristieken wat mij betreft als snelweg door het leven kunnen (blijven) gaan - maar dan moet het officiele autosnelwegbord wel gehandhaafd worden en niet zoals bij de Utrechtsebaan het geval is vervangen worden door een autoweg-bord. Dat is inderdaad een scheve situatie.

In Zwitserland hebben een aantal doorgaande 2-strookswegen gewoon A-nummers (met autoweg-bord en geen snelweg-bord) en ook in Duitsland en Frankrijk bestaan een paar van die situaties. Dat hoeft voor mij in Nederland beslist niet, maar het is ff om aan te geven dat er nogal eens van de formele regels wordt afgeweken.
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Bericht door hoevenpe » wo 09 nov 2005, 14:49

Ik vroeg me net af of op de A12 nu de 80km ook tot aan het malieveld doorloopt of dat toch de 80 overgaat in 70?

Lijkt me nu logisch om dat toch helemaal door te trekken? Dat was toch ook het argument op de A13?

Trouwens... voor de A13/A16 is het aantal rijstroken the-limit... 2x3 en nog breder... Alleen voor de A4 midden delfland houdt men maar vast aan 2x2 terwijl men nu al weet dat dat in 2020 te weinig is :( Waarom nu niet in 1x 2x3 aanleggen daar dan?

Taurus
stadsweg
Berichten: 491
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:39
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door Taurus » wo 09 nov 2005, 17:37

Ik vind die 80km/h zones op zich al een degradatie :evil:

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » wo 09 nov 2005, 18:38

Als de A13-A16 wordt aangelegd, moet de A13 door Overschie autoweg worden, en dus z'n A-nr kwijtraken. Eigenlijk verdient deze weg de A-klassificering nu al niet helemaal, maar deze wordt gehandhaafd om geen vreemd gat te veroorzaken.

Echter: als de A13-A16 langs de Doenkade er is moet je wmb gewoon de hele snelweg vanaf Den Haag, langs de Doenkade door naar Breda A16 gaan heten. De A13 kan definitief verdwijnen!

Het stuk door Overschie moet wmb zeker een ongelijkvloers autoweg blijven, maar de nationale functie is er dan niet meer, maar alleen nog een lokale/provinciale. Ik zie dan geen reden om het nr A13 te handhaven, aangezien deze een snelweg met nationale functie aanduid, iets wat de weg dan beide niet meer is.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 09 nov 2005, 18:52

Het nummer A16 zou ik ook door laten lopen tot aan Den Haag, krijg je lekker een internationale verbinding als regeringsstad zijnde. En de A13 kan dan het eerste S-nummer van Rotterdam krijgen. ;)

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 09 nov 2005, 19:11

Ik snap het gehele doel van degradatie van de A13 niet als de A13-A16 verbinding er ligt. Als je de A13 een nog lagere snelheid geeft, of zelfs rijstroken gaat afpikken, dan verhelp je het probleem echt niet. Dan maak je het naar mijn idee erger op, want de kans wordt groot dat de A16-Doenkade dan mogelijk dicht begint te slippen.

Tijd voor een actiegroep, behoud de A13 :twisted: ;)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 09 nov 2005, 19:15

Waarom niet? Verkeer naar Breda vv gaat via de A16 en verkeer naar Europoort gaat via de A4. De A13 is dan toch geheel overbodig? Dat centrumverkeer kan best over een s-weg.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 09 nov 2005, 19:16

Een tante van mij ging eens dwars door Rotterdam van de A13 naar de A29, omdat dat korter was dan de A16 of A4...

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » wo 09 nov 2005, 19:26

Degraderen moet geen doel op zich zijn. Echter: als de weg door Overschie minder verkeer en een minder belangrijke functie krijgt, kan er wellicht wat aan gesleuteld worden om de overlast voor omwonenden nog verder te verminderen. Het hoeft dan bijv. niet meer per se snelweg te zijn, en dus: degradatie.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76284
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 09 nov 2005, 19:27

Iemand al een voorstel voor het knooppunt A13 - A16? Of wordt het gewoon een splitsing á la Dreieck Erfttal?

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » wo 09 nov 2005, 19:31

Gewoon dat stukje A13 laten, en de boel niet moeilijker maken dan nodig is, het gaat om een stukje van 2 kilometer ofzo. Tenzij je de hele A13 omnummert naar A16, dan hoeft dat kleine stukje niet per se een nummer.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 09 nov 2005, 19:54

Ziehier:

Afbeelding

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Bericht door hoevenpe » wo 09 nov 2005, 20:07

Iedereen gaat er maar zo eenvoudig vanuit dat er nu zoveel minder verkeer over door overschie moet, maar realiseer je wel dat in de nieuwe situatie men 2x5 tot aan de doenkade wil bouwen en maar 2x2 of 2x3 op het nieuwe stuk.

Volgens mij hou je dan nog steeds een hoeveelheid verkeer 2x2 over dat de oude route neemt, een hoeveelheid die op een normale snelweg niet zou misstaan... Of moet de nieuwe verbinding dan maar gelijk 2x4 worden?

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » wo 09 nov 2005, 20:23

Je moet die A13 mi niet laten degraderen. Ook niet als die A13-A16 verbinding en A4 MD er al zijn. Dat doen we de laatste tijd al veel te veel :cry:

Ik denk dat er nog redelijk wat verkeer Rotterdam - Den Haag zal zijn. Iig nog genoeg verkeer om een degradatie van de A13 te voorkomen.
Mocht het toch tot een degradatie komen zou ik gewoon voor N13 kiezen. Anders krijg je weer zo'n 'gat' in de lage nummers. Een stadswegnummer (zeg ik dat goed zo eigenlijk?) zou logisch zijn, maar dan zouden de overige afslagen van de ring dat ook moeten krijgen en dat lijkt me niet nodig.

Over het knooppunt van ViaHaaren: Is op zich goed, ik zou de trompet alleen spiegelen (zodat verkeer Rotterdam-centrum->Den Haag niet te hard in de remmen moet.

Plaats reactie