[S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Jackbauer1350 » zo 13 aug 2017, 13:18

juupke schreef:^^
Jep, de gehele route is al van bordjes/stickers voorzien.
De laagste hm-waarde is bij Heerlen-Noord?
En de S100 eindigt bij de Imstenraderweg dan neem ik aan op de kruising met de Sourethweg/Hondsrug? Er is daar immers geen aansluiting op de A76.
De aansluiting Heerlen-Noord is alleen een afrit vanuit het zuidoosten dus voor de Beersdalweg is dat nog wel een logisch punt.


Ik heb voor de gein ook een verder S-route idee ingetekend.
Afbeelding

juupke
dorpsstraat
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 12:11
Locatie: Het diepe Zuiden

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door juupke » zo 13 aug 2017, 14:18

Jackbauer1350 schreef:De laagste hm-waarde is bij Heerlen-Noord?
En de S100 eindigt bij de Imstenraderweg dan neem ik aan op de kruising met de Sourethweg/Hondsrug? Er is daar immers geen aansluiting op de A76.
Ja, de hectometrering begint bij 0,0 ter hoogte van de afrit Heerlen-Noord. En over de Imstenraderweg, er bestaan (bevroren?) plannen om die weg in de toekomst aan te sluiten op de A76, dus het zou mij niet verwonderen als de route alvast daar eindigt.

Edit om 18:02: Hoogste hectometerwaarde is 12,9 vlak voor het viaduct over de A76, dus toch een stukje ná de laatste kruising.
Never drink and drive

juupke
dorpsstraat
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 12:11
Locatie: Het diepe Zuiden

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door juupke » zo 13 aug 2017, 22:57

Vanmiddag even een wandeling gemaakt over de Brunssummerheide en nadien een paar foto's genomen van het meest recent opengestelde deel van de Buitenring.

1. Op de eerste foto kijken we richting het zuidoosten. De Buitenring is hier opengesteld met tijdelijk één rijstrook per richting en een maximumsnelheid van 70 km/h. De weg is hier over de oude N299 gelegd waar veel zware ongelukken gebeurden.
Afbeelding

2. Nieuw ecoduct dat de Brunssummerheide na tientallen jaren ontsnippert. Op de oude N299 waren geen oversteekplaatsen voor wild. Verder zien we links op de achtergrond de zendmast van het American Forces Network in Brunssum.
Afbeelding

3. Hetzelfde ecoduct van de andere kant gezien. Je ziet hier goed het hoogteverschil in het landschap.
Afbeelding

4. Richting het noordwesten zien we het punt waar de oude N299 nu nog aansluit op de Buitenring. Vanaf hier wordt een nieuw tracé aangelegd, dat voorlopig nog niet klaar is.
Afbeelding

5. Close-up van een hectometerbordje waarop het wegnummer een beetje zichtbaar is geworden. Volgens mij zie ik hier een 0 in plaats van een 9, dus lijkt toch de gehele Buitenring het wegnummer N300 te krijgen.
Afbeelding

6. Als bonus ten slotte een opname vanuit de auto van het deel tussen de Reeweg bij Abdissenbosch en de Gravenweg bij Eygelshoven. Zoals je kunt zien is dit stuk helemaal gereed en zelfs met twee rijstroken per richting geopend. Er geldt op dit moment wel nog een tijdelijke maximumsnelheid van 80 km/h.
Afbeelding
Never drink and drive

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Jackbauer1350 » zo 13 aug 2017, 23:31

Is het niet aan de hectometerwaardes af te leiden of het één doorlopend wegnummer wordt?

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Jackbauer1350 » ma 14 aug 2017, 13:08

Een rondje Binnenring aan het doen vandaag.

Dit is de hoogste hm waarde.

Afbeelding

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door nederland24 » ma 14 aug 2017, 15:26

Het enige wat ze gedaan hebben is de huidige binnenring van een nummer te voorzien.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Jackbauer1350 » di 15 aug 2017, 1:08

Deze maandag in Limburg zowel langs de Buiten- als Binnenring een bezoekje gebracht en uiteraard wat plaatjes geschoten. Omdat ik ook van de binnenring en de A76 foto's heb gemaakt heb ik van de Buitenring alleen plaatjes gemaakt bij Nuth en Amstenrade. Ik heb de Buitenring wel helemaal bereden vanaf Kerkrade.


Afbeelding
S100 Euregioweg richting Kerkrade
In dit album is de volledige fotoserie van de Binnenring Parkstad (S100) te vinden.

Enkele van de kiekjes uit het album van de Buitenring:

Afbeelding
Afbeelding
Bij de Alleé te Amstenrade is niet zo gek veel veranderd sinds Captain007 zijn fotoreeks. Er is wat meer gras bij gekomen.
De bovenste is richting Brunssum en die eronder richting Nuth.

Afbeelding
Een bewoner aan de Alleé is nog steeds tegen.

Afbeelding
Afbeelding
Zicht vanaf de Hommerterweg richting de Alleé...
Afbeelding
...en richting Nuth


Afbeelding
Afbeelding
Kijkend richting Nuth. Hier loopt het tracé tussen de supermarkt Naanhof en Café Restaurant Bergrust door.
Voorheen lag de N298 hier langs. Daar is rechtsachter de supermarkt nog wat van te zien.
Voor een refrentiepunt de locatie op googlemaps: https://goo.gl/maps/L4cSN1p4Y482

Afbeelding
Afbeelding
Het viaduct van de aansluiting waar de foto's ter hoogte van Naanhof zijn genomen.

Afbeelding
Afbeelding
Kijkend richting de Hommerterweg bij Amstenrade...
Afbeelding
...waar het viaduct van de Vaesrader Wienweg in aanbouw is.

juupke
dorpsstraat
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 12:11
Locatie: Het diepe Zuiden

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door juupke » di 15 aug 2017, 8:19

^^
Gave foto's! :top:
Never drink and drive

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door captain007 » di 15 aug 2017, 9:08

Vooral bij Vaesrade heeft men weer aardig wat werk verzet. Toen ik daar voor het laatst was, was men daar nog volop met de grondwerken bezig. Nu ligt er al asfalt 8-)

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door RSK » di 15 aug 2017, 11:27

Voor het eerst even de tijd genomen om dit topic uitgebreid door te lezen. Best wel een groot en interessant project. Wat me vooral intrigeert, is dat de weg over vrij grote lengtes verdiept lijkt te liggen t.o.v. het omliggende landschap. Zeker als er dan geen verlichting wordt toegepast, valt de weg amper op in het landschap. Andersom valt het uitzicht vanuit de auto wel tegen, met het voordeel dat je minder vatbaar bent voor windvlagen. Het is wat dat betreft het omgekeerde van de A12 in mijn achtertuin, waar de weg als een panoramadijk door het vlakke land ligt.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76267
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Chris » di 15 aug 2017, 13:29

Mooie update!

Het wordt wel een mooi stukje autoweg met die hoogteverschillen.

juupke
dorpsstraat
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 12:11
Locatie: Het diepe Zuiden

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door juupke » di 15 aug 2017, 13:38

^^
Dat vind ik nou ook. Ondanks de verdiepte ligging op veel plaatsen valt er straks genoeg te zien van de omgeving. Als deze weg in de polder zou zijn aangelegd was het een stuk saaier geweest. Het valt me ook op dat je nergens langs het tracé echt merkt dat je eigenlijk in een sterk verstedelijkt gebied zit.
Never drink and drive

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Jackbauer1350 » di 15 aug 2017, 14:16

Jackbauer1350 schreef: Afbeelding
...en richting Nuth
Waar de N300 de Hommerterweg kruist stijgt die in de richting Nuth wel vrij snel na de onderdoorgang. Terwijl daar aan weerszijden woningen staan. Ben benieuwd hoe dat dan met het verkeerslawaai gaat.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Jackbauer1350 » wo 16 aug 2017, 22:53

Ik heb van een gedeelte van de N300 (in wording) ook nog een hele reeks foto's die samen een bewegend beeld vormen. De video begint op de Avantisallee vlak voor de rotonde met die minder geslaagde portaalbewegwijzering.
Link

rwetzels
woonerf
Berichten: 67
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 18:52

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door rwetzels » di 22 aug 2017, 11:35

op de facebookpagina is een filmpje geplaatst waar de status van de verschillende stukken buitenring goed te zien zijn:

Link
Laatst gewijzigd door Mark op di 22 aug 2017, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Video ge-embedded.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door harry » do 07 sep 2017, 23:21

Jackbauer1350:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Ik heb afgelopen zaterdag op precies dezelfde brug gestaan. :)
In de spoiler nog een paar foto's van N300 en S100.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Jackbauer1350 » do 07 sep 2017, 23:28

Ik kan niet wennen aan die portaalborden boven de Avantisrotonde...

harry schreef: Ik heb afgelopen zaterdag op precies dezelfde brug gestaan. :)
Ik heb de meeste viaducten over de S100 bezocht die maandag.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door captain007 » do 21 sep 2017, 22:55

Nieuwe recente videoupdate van het project:
Link

Beetle
woonerf
Berichten: 60
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 16:56

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Beetle » za 23 sep 2017, 17:28

Wow!

Ik ben destijds de uitzetter geweest voor het sondeerwerk en boringen. Ik woon dan wel in Friesland maar het zo'n 4 maanden in diverse hotels en vakantieparken geleefd destijds. Er zijn wel een aantal veranderingen gekomen in het ontwerp zo te zien. Ik zie nu pas hoe de aansluiting van de Reeweg er uit is komen te zien. Destijds liep je door de maisvelden. De vroegere kruising liep vlak bij de McDonalds langs. De afrit ligt op het gebied waar een schutterij zat.
Bij de Rimburger weg is zo te zien, logisch, veel gebruik gemaakt van mijn afval uit de vroegere Prins Hendrik mijn.
Wat echt heel anders is geworden dan het ontwerp, is de aansluiting van de N274. Dit zou in eerste instantie een enorme rotonde worden. Verderop is er een hoop bos gekapt.
De Dentgenbachweg tussen Eygelshoven en Gaiazoo zou deel uitmaken van de ring. Maar ik zie nu dat het een parallelweg is geworden.
Bij het Vauputsdal voelde ik me soms een beetje schuldig aangezien dit een erg mooi stukje landschap was. Dat ging dus verloren.
De Hamstraat is niet meer herkenbaar. Ik wist dat er veel huizen zouden moeten worden gesloopt aan de Duitse kant van de weg. Jammer dat die pomp er niet meer is. Heerlijke broodjes haalde je daar. Ik denk bijna dat de broodjes kernzaak waren geworden. Er was veel animo voor.
Bij de aansluiting van rotonde Avantis maakte ik voor het eerst kennis met Lös.... Keihard als het droog is, glad als snot als het nat is. Daar net voor zat de grensovergang naar Duitsland. Ik geloof dat daar ook de nodige bebouwing is gesneuveld. Er zat een autogarage geloof ik.

juupke
dorpsstraat
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 12:11
Locatie: Het diepe Zuiden

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door juupke » za 23 sep 2017, 22:45

^^
Leuk dat je dit met ons wilde delen! :)
Beetle schreef:Ik zie nu pas hoe de aansluiting van de Reeweg er uit is komen te zien. Destijds liep je door de maisvelden.
Je ziet op de beelden ook dat de rotonde bij de aansluiting van de Reeweg al is voorbereid op de komst van de Randweg Abdissenbosch, die in de toekomst een verbinding zal vormen met Geilenkirchen. Ook een zeer nuttig project!
Beetle schreef: Bij het Vauputsdal voelde ik me soms een beetje schuldig aangezien dit een erg mooi stukje landschap was. Dat ging dus verloren.
Inderdaad, bij het Vauputsdal is de impact op het landschap erg groot, maar ook het Geleenbeekdal bij Nuth en de omgeving van de Kattekoelenvijvers bij Brunssum hebben flink te lijden onder deze nieuwe autoweg. Offers zijn helaas nodig geweest, maar gelukkig zijn er in de regio genoeg fraaie plekken. Ten noorden van Brunssum zal de weg door de verdiepte ligging minder aanwezig in het landschap zijn. Op de meeste andere plaatsen lag er al een bestaande weg.
Never drink and drive

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Kaaiman » za 14 okt 2017, 16:03

[url=https://buitenring.nl/nieuws/buitenring-volledig-opengesteld-op-31-augustus-2019/]Buitenring Parkstad Limburg[/url], 6 oktober 2017 schreef:Buitenring volledig opengesteld op 31 augustus 2019

De Buitenring Parkstad Limburg is 31 augustus 2019 volledig gereed, zeker anderhalf jaar eerder dan gepland. Dit komt doordat de Provincie eerder kan beschikken over de grond die nodig is voor de aanleg van het turboverkeersplein dat de Buitenring bij Nuth verbindt met de huidige A76. De bouw van dat verkeersplein, kan daardoor eerder starten.

Gedeputeerde Eric Geurts (Mobiliteit) presenteerde tijdens de Statencommissie voor Mobiliteit en Duurzaamheid de nieuwe planning. Deze is inmiddels besproken met alle partijen waaronder de zeven betrokken gemeenten en Rijkswaterstaat.

Gedeputeerde Eric Geurts: “De Buitenring gaat in vier fasen naar de volledige openstelling op 31 augustus 2019. De gefaseerde aanpak is noodzakelijk om de druk op het bestaande wegennet - met name bij de aansluiting bij Nuth - te kunnen beheersen. Hoe eerder de Buitenring in gebruik genomen kan worden, des te eerder profiteert de regio van de voordelen van deze weg.”

Fase 1: Beschikbare wegdelen in 2017
De Dentgenbachweg en de voormalige N299 tussen Brunssum en de Gravenweg (grens Landgraaf en Kerkrade) zijn afgelopen zomer al in gebruik genomen. In november zijn de Hamstraat in Kerkrade en het wegvak tussen de N274 en de N276 (Brunssum-Noord) weer voor verkeer beschikbaar.

Fase 2: Technisch gereed in april 2018
Vanaf april 2018 is de Buitenring, met uitzondering van de aansluiting bij Nuth technisch gereed. Het overgrote deel kan dan bereden worden. Om te voorkomen dat het verkeer bij Nuth onder te grote druk komt te staan, zal op sommige plekken nog worden gewacht met het openstellen van de weg. Intussen wordt gebouwd aan de nieuwe toerit voor de A76.

Fase 3: Buitenring in zijn geheel zonder turboverkeersplein (Nuth) in oktober 2018
In oktober 2018 kan de nieuwe toerit van de aansluiting Nuth (van de Buitenring op de A76) worden benut. Vanaf dat moment is het mogelijk om alle delen van de Buitenring in gebruik te nemen met uitzondering van de aansluiting Nuth zelf. De A76 zal vooruitlopend op de definitieve aansluiting wel al toegankelijk worden gemaakt voor verkeer van en naar de Buitenring.

Fase 4: Volledige openstelling Buitenring Parkstad Limburg op 31 augustus 2019
Tussen oktober 2018 en 31 augustus 2019 wordt het turboverkeersplein dat de Buitenring in Nuth verbindt met de A76 gebouwd, waarna de Buitenring Parkstad Limburg officieel kan worden geopend.
Vanaf de volledige openstelling profiteert de regio van alle voordelen van de Buitenring, zoals minder (vracht)verkeer in de woonwijken en de betere bereikbaarheid van onder andere bedrijventerreinen en
de toeristische attracties. Ook de verwachte economische ontwikkeling kan dan optimaal op gang komen.
Tussen september 2019 en eind december 2019 worden de laatste werkzaamheden uitgevoerd op de aansluitende lokale wegen. Dat kan pas gebeuren wanneer het verkeer gebruik kan maken van de Buitenring en de aansluiting op de A76 in Nuth.

Afbeelding
[url=https://buitenring.nl/nieuws/natuurbrug-feldbiss-op-brunssummerheide-geopend/]Buitenring Parkstad Limburg[/url], 2 oktober 2017 schreef:Natuurbrug Feldbiss op Brunssummerheide geopend

Afbeelding

Op maandag 2 oktober opende Gedeputeerde Eric Geurts samen met gebiedsmanager Eduard Habets van Natuurmonumenten het ecoduct dat de Natura2000-gebieden Brunssummerheide en Brandenberg met elkaar verbindt. Het ecoduct, dat onderdeel is van het project Buitenring Parkstad Limburg, heeft de naam Natuurbrug Feldbiss gekregen. Natuurmonumenten wordt de beheerder van de veilige oversteek waarvan niet alleen groot wild zoals reeën, maar ook kleinere dieren zoals amfibieën inmiddels goed gebruik maken.

De Brunssummerheide (522 hectare) en de Brandenberg (30 hectare) vormden vroeger een natuurlijke eenheid. Rond 1970 werden beide natuurgebieden van elkaar gescheiden door de aanleg van de N299. Voor dieren was oversteken een riskante onderneming. De barrièrewerking van de N299 vergrootte ook de kans op inteelt voor diersoorten, omdat er geen (genen)-uitwisseling meer kon plaatsvinden. Dankzij de natuurbrug kunnen dieren veilig de weg oversteken en weer contact maken met hun soortgenoten. De automobilist hoeft niet meer plotseling te remmen of uit te wijken voor dieren, waardoor ook de verkeersveiligheid verbetert.

Natuurbrug Feldbiss
De natuurbrug is vernoemd naar de Feldbissbreuk, die in de directe omgeving loopt. De Feldbiss is een breuk in de aardkorst door Duitsland, België en Nederland.

Gedeputeerde Eric Geurts: “Natuurbrug Feldbiss is een belangrijke schakel in het streven om een grensoverschrijdend 3000 hectare groot Heidenatuurpark te realiseren. Om dat te bereiken hebben we binnen het project Buitenring overigens nóg een ecoduct gepland, namelijk over de Europaweg-Noord in Landgraaf. Hiermee wordt de Brunssummerheide verbonden met het Duitse Natura2000-gebied Teverenerheide. Aan de andere zijde is de Brunssummerheide dankzij het project ontkluizing Rode Beek verbonden met het natuurgebied Schutterspark, dat weer in verbinding staat met de Schinveldse bossen. Ook aan dat project hebben Provincie en Buitenring Parkstad Limburg een belangrijke bijdrage geleverd.”

Afbeelding
Afbeelding
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Beetle
woonerf
Berichten: 60
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 16:56

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Beetle » za 21 okt 2017, 1:51

juupke schreef:^^
Leuk dat je dit met ons wilde delen! :)
Beetle schreef:Ik zie nu pas hoe de aansluiting van de Reeweg er uit is komen te zien. Destijds liep je door de maisvelden.
Je ziet op de beelden ook dat de rotonde bij de aansluiting van de Reeweg al is voorbereid op de komst van de Randweg Abdissenbosch, die in de toekomst een verbinding zal vormen met Geilenkirchen. Ook een zeer nuttig project!
Beetle schreef: Bij het Vauputsdal voelde ik me soms een beetje schuldig aangezien dit een erg mooi stukje landschap was. Dat ging dus verloren.
Inderdaad, bij het Vauputsdal is de impact op het landschap erg groot, maar ook het Geleenbeekdal bij Nuth en de omgeving van de Kattekoelenvijvers bij Brunssum hebben flink te lijden onder deze nieuwe autoweg. Offers zijn helaas nodig geweest, maar gelukkig zijn er in de regio genoeg fraaie plekken. Ten noorden van Brunssum zal de weg door de verdiepte ligging minder aanwezig in het landschap zijn. Op de meeste andere plaatsen lag er al een bestaande weg.

Haha!
Ja, we zaten zo'n 5 weken achter elkaar in Landal greenpark in Vaals, verder heel lang in Hotel De Zevende Hemel in de Schaesbergerstraat in Kerkrade. Er was één kamer op de begane grond achter het biljart en daar zat ik. Ik kon dus kruipend van de bar naar mijn kamer! :nuts: :mrgreen:
Veel gegeten in het Parkstad Limburg stadion. Opgeteld geloof ik dat we zo'n 19 keer gewokt hebben.
Buiten het werk om heb ik in mijn vrije tijd me soms iets teveel verdiept in al de geschiedenis die er lag. Met name over de mijnbouw. Ik wist op een gegeven moment ongeveer wel waar de 14 grote schachten gestaan hebben, plus de ventilatieschachten. Bij de kruising van de Miljoenenlijn met de ring zit bijvoorbeeld midden in het land, aan de noordkant van het spoor, een ventilatieschacht van de Wilhelmina mijn die op een steenworp (Ha! mijnsteenworp) lag van stadion Kaalheide. Dat brengt me op een andere hobby die ik er botvierde; de geschiedenis van het voetbal in Limburg. Roda is een voorbeeld van een fusieclub. Niet twee clubs, maar minstens 6 zijn er opgegaan in de huidige BVO. Heb een hekel aan Roda trouwens, veel te ver weg..... ;)
Ook curieus was de geschiedenis van het Kaldebornstadion aan de Kerkraderweg in Heerlen, waar nu twee hockey velden in liggen. Ook ooit bedoeld voor betaald voetbal maar nooit als zodanig gebruikt. Geschiedenis zat. En daar hadden we destijds met het onderzoek ook mee te maken.
Afbeelding
Afbeelding
Het Kaldebornstadion

Heb nog een paar leuke foto's van hoe het was voor de ring er lag. Alle foto's zijn minstens 8 jaar oud.

Afbeelding
Boor onderzoek met net aan de rand van de foto een sondeer auto. Locatie is ongeveer te westen van de bocht onder de Miljoenenlijn door, aansluiting Hamstraat.

Afbeelding
Zelfde locatie.

Afbeelding
Drukte op de (voor de werkzaamheden afgesloten) Brunssumerweg, de N299.

Afbeelding
Weer de Brunssumerweg. De stoplichten bij de McDonalds op de achtergrond. Rechts van het busje ligt een asfalt kern waardoor gesondeerd werd. Dit was het begin van een nachtdienst.

Afbeelding
Ongeduldig slachtoffer van de Brunssumerweg kon niet wachten op het wild viaduct...

Afbeelding
Vlakte ten zuiden van de Europastraat in Brunssum, op de achtergrond huizen aan de Mons. Mannenstraat. in mijn rug de flats van de Henri Dunantstraat,

Afbeelding
Mijn gereedschap... Zelfde locatie als boven.

Afbeelding
Als gezegd, had ik veel aandacht voor voetbalgeschiedenis. Limburgia Brunssum: algeheel landskampioen 1950 na een heroische wedstrijd.


Wellicht later nog meer foto's.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Naturist » za 21 okt 2017, 13:25

^^ Bring it on! (kom maar op) Leuk om zo'n gedetailleerd stukje geschiedenis te lezen
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76267
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Chris » do 09 nov 2017, 16:19

Er openen twee delen van de Buitenring.

* op 10 november (morgen) opent 2,4 kilometer langs Brunssum tussen de N276 en N274.
* op 17 november opent 3,0 kilometer bij Kerkrade tussen de Gaiazoo en de rotonde Avantis.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76267
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Chris » vr 10 nov 2017, 14:34

De N300 wordt ook op het deel rond Brunssum aangegeven. Ik heb op de Wegenwiki ook het artikel maar hernoemd naar N300.

Afbeelding

Link

Beetle
woonerf
Berichten: 60
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 16:56

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Beetle » za 11 nov 2017, 1:21

Dit op ongeveer 1'10" zit je dus op de plek waar ik was 9 jaar geleden....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op za 11 nov 2017, 8:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Gelieve bij het reageren op een bericht direct boven je niet de quote-knop te gebruiken.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door harry » za 11 nov 2017, 22:59

Chris schreef:De N300 wordt ook op het deel rond Brunssum aangegeven.
Vanmiddag bereden. Het is nog maar een kort stukje dat open is, maar het ziet er wel bijzonder fraai uit. Als de hele weg klaar is, wordt dat een mooi ommetje door/langs het Zuid-Limburgse landschap.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door mavas » zo 12 nov 2017, 14:29

Fraai. Wel een heel groot geluidsscherm zeg, dat is dan weer jammer.

Ik zie wel een ontwerpfout: Je kunt niet ver genoeg de bocht doorkijken, waardoor je stilstaande voertuigen niet op tijd op kan merken. Mijns inziens een hele grote ontwerpfout, die men had kunnen voorkomen door de rijbaan in naar rechts draaiende bochten verder van de berm af te leggen. Er is ruimte voor zag ik.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Snelwegfreak » zo 12 nov 2017, 16:34

Het zicht lijkt niet geweldig, maar zoiets wordt altijd gecontroleerd. Het is ook de vraag of men ontworpen heeft op rijzicht, uitwijkzicht op stopzicht. Het direct kwalificeren als ontwerpfout gaat me wat ver.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Naturist » ma 13 nov 2017, 16:15

Bij een Vmax van 80, is het vrije zicht kleiner dan bij 100 of meer.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Plaats reactie