[N033] Assen - Eemshaven

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Albaufstieg » wo 15 apr 2015, 8:21

Dat viel me twee weken geleden ook op. Ik vond het er prima uitzien, het was voor mij in één keer duidelijk.

Gebruikersavatar
Drenthe
dorpsstraat
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 17 sep 2010, 23:35
Locatie: Emmen / Beilen

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Drenthe » wo 15 apr 2015, 9:31

Bij Knp Assen zijn ook op enkele borden de pijlen aangepast.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door harry » wo 15 apr 2015, 13:14

martien schreef:
SPOILER: TOON

Afbeelding
En welke weg moet je nu nemen voor de U28? :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

martien
verkeersader
Berichten: 602
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door martien » wo 15 apr 2015, 13:18

:rofl2:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door RSK » wo 15 apr 2015, 15:39

Chris schreef:Knooppunt Zuidbroek is nu ook op Google Earth zichtbaar (juli 2014)
Afbeelding
Interessant gezicht. In eerste instantie vroeg ik me af waarom die zuidwestelijke lus zo uitgerekt was, maar dat is natuurlijk om de weefvakken wat te verlengen. Slimme oplossing om met een beperkt budget de doorstroming te verbeteren, ook al ziet het er vanuit de lucht minder mooi uit dan een klassiek klaverblad.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » wo 15 apr 2015, 15:42

Ik kan me nog een vroeg ontwerp herinneren waarbij alle kwadranten zo'n uitgerekte klaverlus zouden krijgen. Uiteindelijk is zo'n semi-directe verbindingsboog en twee conventionele klaverlussen natuurlijk een stuk beter, verkeerskundig gezien.

Afbeelding
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Jackbauer1350 » wo 15 apr 2015, 15:55

^^In Duitsland zijn ze dan wel veel toegepast met die uitgerekte lussen.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door nederland24 » wo 15 apr 2015, 17:49

martien schreef:RWS heeft de borden op knooppunt Zuidbroek een kleine kosmetische aanpassing gegeven. Vooral de pijl naar links viel me op.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Wel vind ik die korte pijl die ze gebruiken bij een beslissingspunt niet heel erg duidelijk. Die pijl hadden ze wat groter mogen maken aan de onderkant.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » do 02 jul 2015, 10:46

Gisteren voor het eerst de bogen in KP Zuidbroek van Veendam naar Winschoten en vice versa gereden. Het is toch wel behoorlijk opletten geblazen en er is mijns inziens zeker ruimte voor verbetering mogelijk.

Veendam - Winschoten: door de brug over het Winschoterdiep wordt het zicht op de uitvoeger geblokkeerd. Die komt daardoor best als een verrassing; de uitvoeger is bovendien vrij kort (autowegnorm). De aangepaste bebording, ook die met de schuinere pijlen voor 'rechtdoor' is wel duidelijk.

Winschoten - Veendam: ik had de voorwegwijzer in de berm gemist. In mijn hoofd had ik een standaard rangeerbaan zoals bij een klaverblad, maar het is dus twee uitvoegers achter elkaar vanaf de hoofdrijbaan. Ik twijfelde ter hoogte van de eerste uitvoeger, en ik zag dat meer auto's om mij heen wat onzeker reden op dit punt.
De klaverlus was vrij druk, het weven op de N33 ging erg lastig met lage snelheid, en snel achteropkomend verkeer vanuit Delfzijl. De N33 is hier enkelstrooks, waardoor doorgaand verkeer niet een strookje kan opschuiven naar links om invoegend verkeer de ruimte te geven. Het aanbrengen van een tweede rijstrook zou hier een goede oplossing kunnen zijn, desnoods weer met een insnoering naar één rijstrook na het weefvak.
De rijstrook vanuit Hoogezand kan dan gewoon zoals nu blijven, namelijk de invoeger vanuit Hoogezand die overgaat in de rechtse rijstrook en de strook vanuit Delfzijl als de linkse rijstrook. Dat functioneert prima en scheelt het vervangen van de brug. Ook als straks de N33-noord verdubbeld wordt.

In KP Assen is de fly-over wel leuk om te rijden. Wel maakt de weg omhoog visueel een behoorlijke knik, omdat er direct vóór de fly-over nog een gewoon viaduct is. Na de fly-over, waarbij het verkeer vanuit Assen invoegt, miste ik enige bevestiging dat inderdaad het verkeer vanuit Assen moest invoegen op de rijbaan vanaf de N33. In de bocht en met verkeer voor me kon ik niet zien welke van de twee stroken zou ophouden. Een pijl op het wegdek naar links op de uitvoeger (zoals op de invoeger van aansluiting Hoogeveen, net voor KP Hoogeveen) had hier duidelijkheid kunnen verschaffen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

martien
verkeersader
Berichten: 602
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door martien » ma 10 aug 2015, 13:01

Er is eindelijk een portaalbord geplaatst op het knooppunt Zuidbroek, N33 richting Eemshaven bij de uitvoeger naar de A7. Het portaalbord staat pal achter de brug en is veel eerder zichtbaar dan het bord dat eerst in de berm stond. :top:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76282
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Chris » wo 26 aug 2015, 14:32

De startbeslissing voor de verdubbeling van de N33 tussen Zuidbroek en Appingedam is genomen.

planning:
Ontwerp-Tracébesluit begin 2017
Tracébesluit 2017
Start Aanleg 2018
Openstelling 2020 - 2022

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » wo 26 aug 2015, 17:43

Ik blijf het nut van deze verdubbeling wat mager vinden.

In de Startbeslissing lees ik over de N360 en N362, die door verdubbeling van de N33 ten prooi zouden kunnen vallen aan rotondisering en andere hinderende maatregelen onder het mom van verkeersveiligheid.

Ten eerste: de N33 bedient niet de verkeersstroom Groningen - Delfzijl. Daar moet gewoon een fatsoenlijke verbindingsweg tussen de N46 en Ten Boer of Ten Post komen.
Ten tweede: de N33 moet wel een heel duidelijk voordeel krijgen ten opzichte van de N362 om voor verkeer tussen de havens van Delfzijl en Duitsland voordeliger te zijn. Hiervoor is de korte route bij Tjuchem mijns inziens zeer gewenst. Het zal wel uitdraaien (woordspeling) op de aanleg van rotondes op de N362 bij elk uitgestorven kruispunt om het verkeer maar op N33 te krijgen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door mhkamp » wo 26 aug 2015, 17:46

^^ De eerste rotonde op de N362 ligt er al, en dat is bij Wagenborgen.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Vinny » do 27 aug 2015, 8:35

Kaaiman schreef:Ik blijf het nut van deze verdubbeling wat mager vinden.

In de Startbeslissing lees ik over de N360 en N362, die door verdubbeling van de N33 ten prooi zouden kunnen vallen aan rotondisering en andere hinderende maatregelen onder het mom van verkeersveiligheid.

Ten eerste: de N33 bedient niet de verkeersstroom Groningen - Delfzijl. Daar moet gewoon een fatsoenlijke verbindingsweg tussen de N46 en Ten Boer of Ten Post komen.
Ten tweede: de N33 moet wel een heel duidelijk voordeel krijgen ten opzichte van de N362 om voor verkeer tussen de havens van Delfzijl en Duitsland voordeliger te zijn. Hiervoor is de korte route bij Tjuchem mijns inziens zeer gewenst. Het zal wel uitdraaien (woordspeling) op de aanleg van rotondes op de N362 bij elk uitgestorven kruispunt om het verkeer maar op N33 te krijgen.
Dat moet je andersom zien. Er leeft een breed gedragen wens om de genoemde wegen af te waarderen omdat ze onveilig worden bevonden. Omdat het doorgaand verkeer nu geen alternatief heeft kan men niet de rotondes aanleggen die men wenst.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Eemspoort
dorpsstraat
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 11:01
Locatie: m/s "Eemspoort" & Spijk (Gn)

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Eemspoort » do 27 aug 2015, 8:46

mhkamp schreef:^^ De eerste rotonde op de N362 ligt er al, en dat is bij Wagenborgen.
De 2e ook al een poosje, die de N362 met de N991 en N992 verbindt.
De N360 is ook al tijden geleden "minder interessant" gemaakt door meerdere rotondes.
Tussen Delfzijl Centrum *kuch* en Ten Boer liggen er al 6.

De rotondes in de N360 en N362 zijn vrij recent, waarmee het "rotondoriseren" al verregaand begonnen is.
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat (de inwoners van) Delfzijl e.o. de verdubbeling van de N33 met open armen ontvangen.
Ook al zou het wat meer tijd kosten om van Delfzijl/Appingedam naar Groningen te rijden, het comfort is dan dusdanig groter dat men zich vast niet gedwongen voelt om de N33 te nemen.
Waarom denk je dat men al tijden lang de route zuid langs het Eemskanaal, via Overschild nam? Omdat dat vele malen vlotter ging dan de N360.
En dat was nog voor de rotondorisering van de N360.
Maar ook daar hebben de "heren" bestuurders al vele jaren geleden een stokje voor gestoken door allerhande hinderende maatregelen te nemen om sluipverkeer tegen te gaan.

Het vrachtverkeer vanaf Delfzijl richting Duitsland neemt meestal de N362, ondanks de rotondes. Daar zal in de toekomst niet veel verandering in komen, tenzij elk kruispunt in de N362 word omgebouwd tot rotonde. Dan word die route idd erg vervelend voor doorgaand (vracht)verkeer.
Vanaf de Oosterhornhaven naar de N33 is dan toch ook nog vervelend dankzij 1 rotonde in de N362 en het kruispunt dat de N362 met de N33 verbindt.
Beter mee verlegen, dan om verlegen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » do 27 aug 2015, 9:08

Opwaardering van de N360 is onderzocht in 2010, maar de in mijn ogen meest nuttige varianten zijn enkel om budgettaire redenen afgevallen. De geraamde kosten waren echter van dezelfde orde van grootte als de 89 mln die de provincie nu op tafel legt voor de N33...

Een opwaardering van de N387 naar volwaardige autoweg 8,60 m is volgens mij ook nooit overwogen, laat staan in combinatie met een rechtstreekse aansluiting op de A7 bij de N386, zodat er weer een aantal kilometers minder omgereden hoeft te worden. Opwaardering van de N387 betekent mijns inziens dat aan de N360 verder niet zo veel hoeft te gebeuren.

Helaas zijn deze varianten nooit eens tegen elkaar afgewogen, omdat er bij mijn weten nooit een corridorstudie is uitgevoerd voor Groningen - Delfzijl. :geenlach:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door mhkamp » do 27 aug 2015, 17:23

^^ Alhoewel dat de N387 een mooie binnendoorroute is staan op de beide einden geen Groningen (N33) of Appingedam / Delfzijl / Eemshaven (A7). Misschien is dat omdat de N387 niet lekker kruist met de N33?
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door boe! » do 27 aug 2015, 17:48

^^ Het zal ook wel met de bebouwde kom van Slochteren te maken hebben en dat men daar liever geen doorgaand verkeer wil hebben.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door harry » do 27 aug 2015, 20:34

Kaaiman schreef:Een opwaardering van de N387 naar volwaardige autoweg 8,60 m is volgens mij ook nooit overwogen, laat staan in combinatie met een rechtstreekse aansluiting op de A7 bij de N386
Hoe stel je je dat voor? (De N387 heeft toch al een directe aansluiting op de A7?)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » do 27 aug 2015, 22:27

Omlegging om Kolham.

Zoiets dus:
Afbeelding
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Eemspoort
dorpsstraat
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 11:01
Locatie: m/s "Eemspoort" & Spijk (Gn)

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Eemspoort » vr 28 aug 2015, 7:47

^^ Daar gaan veel mensen ongelukkig van worden. ;)

V.w.b. die studie naar het opwaarderen van de N360: Beetje vreemd dat ze dat doen relatief kort na het aanleggen van die rotondes.
Net of ze niet weten wat ze willen.
De route van Delfzijl naar Groningen via de N387 word thans ook wel gebruikt, hetzij niet veelvuldig. Rijd ook best vlot, ondanks dat stukje in Slochteren, wat aan de rand van de bebouwde kom loopt. Als de N33 werkelijk verbreed gaat worden, zal er toch ook een fatsoenlijke aansluiting gemaakt moeten worden met de N387, wat positief zou kunnen zijn voor de route via de N387. Opwaarderen lijkt mij dan niet echt nodig, daar het al een heel aardige weg is. Misschien wat geluidsschermen plaatsen bij Slochteren, opdat de max. snelheid verhoogd kan worden.

De aansluiting van de N387 met de A7 is misschien niet ideaal, maar allerminst belabberd. Aan weerszijden van de A7 liggen rotondes, zodat het verkeer redelijk vlot alle richtingen uit kan. Om Kolham heen is echt niet nodig en ook niet prettig voor de bewoners aldaar.

Gr. Ed
Beter mee verlegen, dan om verlegen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » vr 28 aug 2015, 9:09

^^ Dat kun je allemaal wel zeggen, maar ik heb nog nergens een studie gezien waarin N387-alternatieven op basis van degelijk vergelijkend onderzoek worden aanbevolen, dan wel afgeraden.

Als je goed had gelezen, had je kunnen opmaken dat ik juist klaag over het ontbreken van een corridorstudie Groningen - Delfzijl, waarin dan opwaarderingen van de N360 én N387 én N33 tegen elkaar worden afgewogen. :idea:

Naar mijn idee focust men teveel op de N360 en N33, en laat men de middenweg N387 geheel buiten beschouwing. Dat vind ik onterecht.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Emil » vr 28 aug 2015, 9:58

mhkamp schreef:^^ Alhoewel dat de N387 een mooie binnendoorroute is staan op de beide einden geen Groningen (N33) of Appingedam / Delfzijl / Eemshaven (A7). Misschien is dat omdat de N387 niet lekker kruist met de N33?
Binnendoorroute? Die weg is potdorie een volwaardige autoweg.... Bij een binnendoorroute stel ik mij heel wat anders voor. ;)

Heeft de provincie wel door dat met een verdubbeling van de N33, de N387 veel drukker gaat worden? Als ik vanuit Groningen zuid naar Delfzijl moet, rij ik altijd via de N378. Als er straks een vierbaans weg ligt en de bocht bij Tjuchem wordt afgesneden, dan gaan veel meer mensen deze route rijden. N360 is drama.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door harry » vr 28 aug 2015, 15:52

Kaaiman schreef:Omlegging om Kolham.
Zoiets dus
Dat lijkt me zeer schadelijk voor de omgeving en bovendien volkomen nutteloos...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » vr 28 aug 2015, 18:44

Hoe 'schadelijk' en 'nutteloos' dat is ten opzichte van andere alternatieven, had kunnen blijken uit een corridorstudie...

Overigens zou ik het hele door mij ingetekende stuk als autoweg classificeren, maar het deel door Kolham begrenzen op 80 km/u, bij voorkeur halfverdiept. Ten noorden van het dorp kan de snelheid dan naar 100 met de weg op maaiveld.

Ik heb ook wel zitten spelen met het idee om de N387 rechtstreeks met een vorkaansluiting op de A7 aan te sluiten, maar dan krijg je een erg lange, onvoordelige doorsnijding van het landschap. Toch zou ook deze oplossing mijns inziens in een corridorstudie meegenomen moeten worden.

Qua routing van gevaarlijke stoffen zou ik trouwens wel al dat verkeer via de N33 willen hebben.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door harry » vr 28 aug 2015, 23:27

^^ Ik zie nog steeds niet waarom de N387 een andere route moet krijgen terwijl hij al een prima aansluiting op de A7 heeft.
En mijn neef uit Kolham ziet het ook niet. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Eemspoort
dorpsstraat
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 11:01
Locatie: m/s "Eemspoort" & Spijk (Gn)

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Eemspoort » za 29 aug 2015, 9:02

Er bestaat ook geen noodzaak om de N387 een nieuw tracé te geven. Zoals gezegd, het huidige tracé is prima, evenals de aansluiting met de A7.
Mocht de verdubbeling van de N33 werkelijk meer drukte op de N387 veroorzaken, dan zou de aansluiting met de A7 wel eens onder bemeten kunnen blijken. Vandaar dat men uw plan schadelijk en nutteloos vind. Het geeft nul en generlei meerwaarde aan de N387, maar brengt wel hinder met zich mee voor de bewoners van Kolham, verdiepte aanleg of niet.

Hoe u ook (terecht) hamert op een corridor-studie, heer Kaaiman, uw idee voor de N387 slaat kant nog wal.
Ik zou u dan ook voor willen stellen om die weg eens echt te berijden, dan zult u zelf ook tot de conclusie komen dat er niets mis is met de huidige configuratie, met uitzondering van de aansluiting met de N33 (die compleet ruk is) en eventueel het stukje BiBeKo bij Slochteren (wat mijns inziens zonder problemen naar boven bijgesteld kan worden door de bordjes "Slochteren" weg te halen).

Gr. Ed
Beter mee verlegen, dan om verlegen.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Robbert297 » vr 15 apr 2016, 21:53

rtvnoord.nl schreef:Maximumsnelheid gaat omlaag op kruispunten N33
Afbeelding
(Foto: 112Groningen)(Foto: 112Groningen)

Op verschillende kruispunten van de N33 gaat de maximumsnelheid vanaf maandag omlaag van 100 naar 70 kilometer per uur. Dit moet de veiligheid op het wegdeel tussen Zuidbroek en de Eemshaven verbeteren.

Het gaat om de kruispunten Steendam, Delfzijl-Haven en Holwierde-Zuid. Daar gebeuren regelmatig ongelukken. Bij de kruispunten Siddeburen en Appingedam is de snelheid in 2014 al verlaagd om dezelfde reden.

Tussen Zuidbroek en de Eemshaven is de autoweg enkelbaans met gelijkvloerse kruisingen. Het deel tussen Zuidbroek en Appingedam wordt vanaf 2018 dubbelbaans gemaakt.
Слава Україні

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Emil » vr 15 apr 2016, 22:33

^^ En dan ook meteen naar 70 :facepalm:. 80 was geen optie?

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N033] Assen - Eemshaven

Bericht door Rein » vr 15 apr 2016, 22:35

Terug naar 70 is vrij normaal op plekken waar een 100 km/h autoweg een kruising passeert.

Plaats reactie