[N033] Assen - Eemshaven

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Peter » vr 21 nov 2008, 9:03

Je bespaart maar weinig TENZIJ het bestaande kunstwerken zijn die je niet wilt vervangen voor de aanleg van een vluchtstrook (te krappe onderdoorgangen of hergebruik 1+1 viaduct voor 2 banen in één richting)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door hoevenpe » vr 21 nov 2008, 9:27

Maar als het dan niet de kunstwerken zijn die de hoge extra kosten met zich meebrengen, wat is het dan wel?

Bedoel: die extra meter fysiek asfalt kan volgens mij nooit zo duur zijn qua grondstoffen en arbeidsloon, en ook de grondprijs zal toch niet dat grote verschil maken?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » vr 21 nov 2008, 9:40

Wat betreft het gedeelte Assen - Gieten, die heeft een zandbed en landhoofden voor een autosnelweg. Tegenwoordig oogt en waarschijnlijk is dat profiel te smal voor een volwaardige vlucht- en redresseerstrook zonder rijstrookversmalling.

Voor een volwaardig profiel zou zand op het talud moeten worden opgeworpen, of de stroken moeten iets smaller uitgevoerd worden.

Dit is mijn hypothese, gebaseerd op mijn waarnemingen, maar niet getoetst aan feiten.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Koesj
verkeersader
Berichten: 904
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Koesj » vr 21 nov 2008, 12:58

mennomulder schreef:
Vinny schreef:Ideetje: De vluchtstrook aanlegen, behalve bij kunstwerken. Dat deed men vroeger ook en daar bespaart men best wel wat geld mee...
Mijn ervaring: Vaak dus niet bij toekomstige ontwikkelingen ! Verkeerde zuinigheid wreekt zich snel.
Nouja welke ontwikkelingen zouden er op de eventuele A33 nog moeten plaatsvinden dan?

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Peter » vr 21 nov 2008, 14:23

Kaaiman schreef:Wat betreft het gedeelte Assen - Gieten, die heeft een zandbed en landhoofden voor een autosnelweg. Tegenwoordig oogt en waarschijnlijk is dat profiel te smal voor een volwaardige vlucht- en redresseerstrook zonder rijstrookversmalling.
Volgens mij valt dat mee. Alleen de bestaande viaducten zouden wellicht iets aan de smalle kant zijn. Maar zeker breder dan hun equivalenten van bijvoorbeeld de A44. In plaats van een vluchtstrook zal er dus nu een grasberm komen denk ik. Alleen voor het deel Gieten-A7 zullen er extra kosten zijn voor zandtalud en grondaankoop. Ik denk dat ze verwaarloosbaar zijn. Voor een snelweg met vluchtstroken zullen wel enkele bestaande viaducten verbreed moeten worden én de ophaalbrug over het Winschoterdiep. De twee spoorviaducten zelfs geheel vervangen (hoewel het viaduct van de lijn Zuidbroek-Winschoten sowieso te krap is voor 2+2, vermoed ik )
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Medianieuws

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Medianieuws » wo 10 dec 2008, 15:12

DvhN (9-12-2008) schreef:Zuidelijke afrit N33 Bareveld sneuvelt

GIETEN - De gemeente Aa en Hunze heeft knopen doorgehakt wat betreft de verdubbeling van de N33. De belangrijkste beslissing van B en W is, dat de zuidelijke op- en afrit bij Bareveld verdwijnt. Bareveld en directe omgeving zijn in het luxe bezit van twee op- en afritten. Bij het plannen van de verdubbeling van de N33 – die in 2015 gereed moet zijn – werd duidelijk dat er één moest sneuvelen. Wethouder Geert-Jan ten Brink: "We hebben daarbij gekeken naar de ontwikkeling van het gebied, ook in samenspraak met Hoogezand-Sappemeer, Veendam en enkele deskundigen. En die ontwikkelingen zijn dermate dat de meest noordelijke afrit behouden blijft." Ten Brink voegt eraan toe, dat Aa en Hunze en de gemeente Veendam gezamenlijk aan de slag gaan met de herinrichting van Bareveld.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » wo 10 dec 2008, 15:21

Dat vind ik opmerkelijk. De noordelijke afrit (Wildervank) heeft namelijk aan de westkant een te laag spoorviaduct, waar geen vrachtwagens onderdoor kunnen.
De afrit Bareveld zorgt er juist voor dat vrachtverkeer via een iets andere route toch de N385 kan bereiken.

Het viaduct kan gesloopt worden, maar in het kader van de revitalisering van de spoorverbinding naar Stadskanaal vind ik dat toch wat voorbarig. Er zijn twee alternatieven voor de spoorlijn: via Bareveld of via Pekela. Herbouw (ophoging) is misschien wel mogelijk. Overigens volgt er een redelijk krappe bocht in de spoorlijn, dus ik ben wel benieuwd hoe dit dan opgelost gaat worden.

Het lijkt me overigens bij voorbaat niet gepast het nut en noodzaak van de spoorlijn hier te bediscussiëren, maar in het OV-subforum.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Rene » wo 10 dec 2008, 16:47

Een ruimtereservering voor een viaduct lijkt me voldoende.
Dan kan in geval van een revitaleringsbesluit een nieuw viaduct gebouwd worden.
Ten laste van het spoorwegbudget, en niet ten laste van het wegenbudget.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Peter » wo 10 dec 2008, 18:38

In feite liggen er 3 op- en afritten vlak bij elkaar: Gieterveen/Eexterveen, Bareveld/Nieuwediep en Stadskanaal/Hoogezand (N385). De middelste afrit is feitelijk overbodig, maar er ligt een truckerscafé en tankstation. Die zullen dus waarschijnlijk uitgekocht worden cq verplaatst naar Wildervank(sterdallen).

Het treinviaduct over de N385 is een punt (er rijdt nu alleen de museumtrein), hoewel je er nog steeds omheen kunt (vanuit Stadskanaal: De N33 op ri Gieten, de afslag Gieterveen eraf, linksaf onder de N33 door, linksaf de parellelweg naar Nieuwediep; linksaf het viaduct over de N33 over en doorrijden naar de N385 naar Hoogezand.

De spoorbaan kan opgehoogd worden (met zeg 70 cm) en er is ruimte tot het viaduct over de N33 om weer af te dalen. Men heeft echter net in 2008 het lage N385 viaduct (3.5 m?) en de daarnaast gelegen draaibrug over het Stadskanaal gerenoveerd. 2015 is nog even weg natuurlijk. Men zou beiden door een vaste brug van 4.2 moeten vervangen. Schepen hoger dan de vaste N33 brug over het Stadskanaal kunnen er toch niet door. De draaibrug gaat wellicht 10 keer per jaar open voor boten die net 30 cm te hoog zijn voor de draaibrug.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Geen A33

Bericht door Peter » do 11 dec 2008, 8:19

Een gemiste kans voor de A33
DvhN (10-12-2008) schreef:Wel verdubbeling maar geen autosnelweg N33

Er komt definitief geen volwaardige autosnelweg met vluchtstrook tussen Assen en Zuidbroek (N33). Provinciale staten van Groningen zetten zich niet in voor een optimaal beveiligde snelweg waar 120 kilometer per uur kan worden gereden. De staten steunen het voorstel van het Platform N33, waarin politieke bestuurders uit aanliggende gemeenten en twee provincies, zich hebben verenigd. Volgens gedeputeerde Henk Bleker voldoet de nog aan te leggen gloednieuwe autoweg (100 kilometer per uur) aan alle eisen van veiligheid en is een goede doorstroming van het verkeer voldoende gegarandeerd.
De aanleg van een autosnelweg zou 170 tot 200 miljoen euro kosten. Dat betekent een extra investering van 30 tot 40 miljoen. Dat laatste wordt door weg- en waterbouwkundige Piet Muijzert uit Oude Pekela ernstig betwist. Hij verdiepte zich in het project en probeerde politici ervan te overtuigen dat met de juiste aanpassingen aan het tracé voor het beschikbare bedrag en autosnelweg kan worden aangelegd. Muijzert heeft altijd gewezen op een afspraak met toenmalig minister Peijs, waarin deze aangaf dat eventuele meevallers in het project zouden kunnen worden gebruikt voor verdere verbetering van het traject Assen-Zuidbroek. Woensdagavond spijkerden de coalitiepartijen PvdA, CDA en ChristenUnie met een meerderheid van stemmen de zaak voor eens en altijd dicht. Mochten er, zoals Muijzert aangeeft, besparingen mogelijk zijn, dan dienen die volgens de coalitie te worden gestoken in een verdubbeling van Zuidbroek-Appingedam/Delfzijl. Hierover moeten nog afspraken worden gemaakt met minister Eurlings van verkeer en waterstaat.
Muijzert toonde zich bijzonder teleurgesteld. "Het is over en uit. Dit had niet gehoeven. Hier wordt Oost-Groningen en dan in het bijzonder de veenkolonien een autosnelweg onthouden. Naar die optie is nooit serieus gekeken, ook al zegt de gedeputeerde van wel. Natuurlijk zijn er berekeningen gemaakt, maar die heb ik afgekeurd omdat met verkeerde getallen was gerekend." De Pekelder was lange tijd in de veronderstelling dat hij ook bij coalitiepartij CDA kon rekenen op steun voor de aanleg van een autosnelweg. "Het CDA is een heel eind meegegaan, maar toen het puntje bij paaltje kwam, sloegen ze als een blad aan de boom om. Ik snap nog steeds niet waarom. Er is gezegd dat je tussen Assen en Zuidbroek weinig tijdwinst boekt op een autosnelweg. Maar dat was mijn punt niet. Ik heb aangegeven dat het me om de veiligheid ging. Een vluchtstrook maakt het gebruik van de weg, zeker als het vrachtverkeer tussen Assen en de Eemshaven toeneemt, een stuk safer."
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » do 11 dec 2008, 9:21

30 mln lijkt me toch wel op te hoesten zijn ergens.
Toch bekruipt me met dit artikel een gevoel dat politiek één alternatief (2+2 autoweg) er al lang door was, en dat het tracéonderzoek alleen maar een formele procedure is.

Nou ja dat is beter dan niks. Liever een dubbelbaans autoweg dan de huidige enkelbaans. Maar zoals altijd: dimensioneer de weg zodanig dat 'ie met geringe aanpassingen alsnog autosnelweg kan worden. Voor nieuw aan te leggen kunstwerken betekent dit meteen een vluchtstrook meenemen.

Jammer dat de 'periferie' van Nederland vaak wordt afgescheept met subsnelwegen en dat de 'kern' van Nederland zo veel goede snelwegen heeft dat men er vaak geen strookje meer bij wil hebben. :?

En zo heeft elke regio z'n zorgen. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door harry » do 11 dec 2008, 16:42

Kaaiman schreef:Jammer dat de 'periferie' van Nederland vaak wordt afgescheept met subsnelwegen en dat de 'kern' van Nederland zo veel goede snelwegen heeft dat men er vaak geen strookje meer bij wil hebben.
Ach, in de Randstad hebben we onze eigen "subsnelwegen" N11 en N14...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Medianieuws

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Medianieuws » di 16 dec 2008, 12:05

DvhN (16-12-2008) schreef:Eurlings: N33 naar Delfzijl niet zo druk

DEN HAAG/DELFZIJL - Verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) ziet geen reden om een studie te beginnen naar de verdubbeling van de N33 tussen Zuidbroek en Delfzijl. Bij monde van kamerlid Ger Koopmans drong het CDA hierop aan. Deze fractie werd hierin gesteund door PvdA en VVD. Volgens minister Eurlings rechtvaardigt het huidige aantal verkeersbewegingen verdubbeling van de weg tussen Zuidbroek en Delfzijl niet. De bewindsman rekende voor dat tussen Spijk en de Eemshaven slechts 1100 voertuigen per etmaal passeren. Kamerlid Koopmans verwacht dat dit aantal sterk omhoog gaat als de kolencentrales straks in de Eemshaven staan. Eurlings voelt er niet voor om hier op voorhand al op in te spelen. Volgens de minister is het veel drukker op het N33-traject tussen Assen en Zuidbroek. Dit gedeelte wordt de komende jaren wel verdubbeld.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Chris » di 16 dec 2008, 12:07

Het drukste gedeelte van de N33 benoorden de A7 zit op 10.000 voertuigen bij Appingedam. Dat behoeft inderdaad geen prioriteit.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » di 16 dec 2008, 16:08

Ach, als de provincie die tweede rijbaan betaalt... :roll:

Ik vind het meer prioriteit hebben dat de N33 tussen Appingedam en Zuidbroek eens volledig ongelijkvloers wordt. Er zijn nog altijd gelijkvloerse kruisingen op dat traject.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door mennomulder » vr 20 feb 2009, 9:27

DvhN (19-2-2009) schreef:Drukke informatieavond Ommelanderwijk

Ommelanderwijk - Inwoners van Ommelanderwijk en Zuidwending hebben donderdagavond massaal een informatieavond in dorpshuis De Molenwiek in Ommelanderwijk bezocht. Rijkswaterstaat, de provincie Groningen en de gemeente Veendam gaven daar tekst en uitleg over de knik in de N33, waardoor de te verdubbelen autoweg honderd meter het dorp binnenkomt.

Volgens de provincie moeten daarvoor hooguit vier huizen wijken, waarvan twee nog moeten worden aangekocht, maar dat kunnen er ook meer worden. Naast de weg zijn ook een talud, een sloot en ruimte voor het onderhoud van de weg nodig. De bewoners die het betrof kregen niet meer zekerheid dan het voorgestelde tracé van de weg. De inkt van de tekeningen was nog nat.

Veel, heel veel vragen waren er over de toename van geluidsoverlast en wat daar aan gedaan kan worden. Immers, niet alleen komt de N33 honderd meter het dorp binnen, er komt ook een half klaverblad met op- en afritten naar de N366, die ook al verdubbeld wordt. En dat wordt opeens wel erg veel asfalt in de achtertuin. Maar er moet nog veel gerekend worden voordat er antwoorden gegeven kunnen worden.

Voorzitter Max Bentum van wijk- en buurtbeheer De Ommelander Compagnie vindt dat de te slopen woningen elders in het lint van Ommelanderwijk en Zuidwending moeten worden herbouwd. "De woningbouw in de dorpen zit op slot en dit lijkt mij een goede reden om dat los te laten."
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Koesj
verkeersader
Berichten: 904
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Koesj » vr 20 feb 2009, 10:42

Kijk aan, een half-klaverblad als verbinding tussen de N33 en N366. Geen volledig knooppunt dus.

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door mennomulder » vr 20 feb 2009, 11:45

Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door harry » vr 20 feb 2009, 13:29

mennomulder schreef:http://www.n33.nl/index.html.
De redacteur die het daar consequent over Magazine DeN33endertig heeft, heeft de grap niet begrepen... (het magazine heet DeN3endertig).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Peter » vr 20 feb 2009, 14:30

Koesj schreef:Kijk aan, een half-klaverblad als verbinding tussen de N33 en N366. Geen volledig knooppunt dus.
Ik zie de toegevoegde waarde niet. De hoofdverbinding is A7 <> N366. Verkeer uit Stadskanaal moet dan (ipv rechts) links, tegenliggers passeren en dan een 180 graden bocht maken. En waarom ? Enige kleine plus kan zijn dat je de ventweg zonder oversteken kan maken (waar nu landbouw en beperkt fietsverkeer van gebruik maakt).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door mennomulder » ma 23 feb 2009, 16:28

Ter info: Zo juist de Nieuwsbrief N33 - februari 2009 ontvangen.
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Kaaiman » ma 23 feb 2009, 16:52

Ter contrast: het dossier Muijzert.

Kijk op http://www.drenthe.info/dvs/index.php?id=21 en laat alle velden leeg, behalve 'Volledige inhoud doorzoeken': vul daar 'Muijzert' in.
(Een rechtstreekse link naar de zoekresultaten is helaas niet mogelijk.)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Peter » ma 23 feb 2009, 17:17

mennomulder schreef:Ter info: Zo juist de Nieuwsbrief N33 - februari 2009 ontvangen.
Ik had hem zaterdag in de bus. Er staat werkelijk helemaal niets nieuws in. Jammer
Net zo'n zinloos foldertje als dat scheppingsverhaal foldertje dat ik ook kreeg.....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Vinny » ma 23 feb 2009, 17:58

In een week heeft God de N 33 geschapen. De uitbouw tot autosnelweg is na millennia nog niet gereed gekomen. Zulks moet je ook niet aan mensen overlaten...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Hajo » za 14 mar 2009, 14:19

Een A33 was m.i. veel beter geweest, maar ja... :roll:

hurricane
verkeersader
Berichten: 941
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door hurricane » ma 20 apr 2009, 21:46

En zo zal het knooppunt A28/ N33 er bij Assen-Zuid uit komen te zien:

(bron: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws- ... wsID=34917)

Afbeelding

Cazz
woonerf
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 15:07
Locatie: Zwolle - Stadshagen

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Cazz » ma 20 apr 2009, 23:38

ik geloof er niks van dat een dergelijk knooppunt er gaat komen, zo'n enorme fly-over is leuk maar veel te groot voor de verkeersstromen, ik denk dat er onderaan de n33 een rotonde komt en niet meer.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2395
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door DjIdee » di 21 apr 2009, 8:03

Volgens mij is dit wel het definitieve ontwerp wat men wil doorvoeren. Dus dan zou alleen inspraak/bezwaar er nog iets aan kunnen wijzigen (niet te onderschatten natuurlij :wall: )

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Peter » di 21 apr 2009, 9:20

Bezwaar kan alleen van belanghebbenden komen. Die zullen er nauwelijks zijn (die paar huizen bij Graswijk wellicht ? ) Ik ga ervan uit dat men een degelijk geluidsrapport heeft of maakt. Dat kan zo beetje het enige valide bezwaarpunt zijn. Geluidsschermpje in de binnenbocht van de flyover vermoedelijk. Aan de buitenbocht woont niemand.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: N33 Assen - Eemshaven

Bericht door Wouter N14 » di 21 apr 2009, 9:25

Ik ken de situatie daar niet, maar ik vraag mij af of zo'n knooppunt daar nu echt prioriteit heeft. Ik bedoel, denkende aan Hooipolder bijvoorbeeld :roll:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Plaats reactie