[A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Chris » vr 26 sep 2014, 20:40

Het tracébesluit zal op 29 september om 13:20 uur ondertekend worden door minister Schultz in Martini Plaza.

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Feder » ma 29 sep 2014, 15:50

Groen licht voor Aanpak Ring Zuid
Met het plaatsen van haar handtekening onder het Tracébesluit heeft minister Melanie Schultz van Haegen het sein voor de ombouw van de zuidelijke ringweg van Groningen op groen gezet. Het project zal eind 2014 of begin 2015 worden aanbesteed. Daarna gaat de zuidelijke ringweg over een afstand van 12 kilometer op de schop. Ook de aansluiting van de ringweg op de A28 van en naar Assen wordt daarbij aangepakt. Voor de ombouw van de zuidelijke ringweg en een pakket aanvullende maatregelen in omringende stadswijken is een budget beschikbaar van 693 miljoen euro (prijspeil 2014).
vervolg van het persbericht op: http://www.aanpakringzuid.nl/nieuws/nie ... ring-zuid/

Ook vandaag is een groot aantal documenten die horen bij het Tracébesluit online gezet: http://www.aanpakringzuid.nl/bibliothee ... ocumenten/

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Coen Tunnel » ma 29 sep 2014, 20:09

Mooi, een ongelijkvloers Julianaplein! :yes:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Kaaiman » di 30 sep 2014, 9:12

Over het algemeen ziet het er best netjes uit, maar van het deel westelijk van het Julianaplein kan ik toch niet zo enthousiast worden. Goed, de doorstroming op de N7 zal wel behoorlijk vooruit worden geholpen, maar om op de N7 te komen of deze te verlaten moeten er halsbrekende toeren worden uitgehaald op korte weefvakken, in- en uitvoegers kort na elkaar en zeer krappe bochten. Geen wonder dat het 80 km/u wordt, want met 100 is het gewoon wachten op ongelukken.
Bovendien wordt het snelwegdeel ingekort tot Hoogkerk en t.h.v. de Laan CdH wordt het allemaal wel errug krap, met een substandaard kwartklaverblad en ook de toerit naar HRB richting KP Julianaplein verdient geen schoonheidsprijs. Het knooppunt met de N370 gaat er gelukkig wel behoorlijk op vooruit.

Wordt het OWN rond KP Julianaplein bijna helemaal VRI-vrij? Ik zie bijna nergens stopstrepen. :o Ook dat is wachten op brokken met die dubbele rijstroken zonder opstelplaats in de middenberm...

Positief voor het doorgaande verkeer is het verminderde aantal afritten tussen Julianaplein en Europaplein. De aansluiting Europaplein wordt gehalveerd; die klaverlus zal de doorstroming denk ik behoorlijk vooruit helpen, omdat het weer een conflict scheelt ten opzichte van de huidige situatie.

Ik vraag me af hoe ze 2+3 rijstroken op de Winschoterbrug willen proppen, waar het nu 2+2 is. Er is nog wel ruimte te winnen door ruimte-efficiëntere barriers, maar echt ruimte voor een extra rijstrook kan volgens mij niet zonder de huidige rijstroken te versmallen.

Voor de rest lijkt de concentratie van verkeersstromen op enkele afritten i.p.v. meerdere me ook een flinke verbetering t.o.v. de huidige situatie, al zal de afrit Osloweg nog wel problemen geven: vanuit Hoogezand moet je in korte tijd 2 rijstroken opschuiven.

En eindelijk, daar is de tweede rijstrook voor de N7 richting Hoogezand in KP Euvelgunne.

Al met al zit de verbetering mijns inziens vooral in de middelste en oostelijke delen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18212
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door mavas » di 30 sep 2014, 9:28

^^ Eens.

Dit is bv echt absurd, het lijkt wel een beetje op de configuratie bij Amstelveen:
Afbeelding


Zo haaks eindigen, dat heb ik nog nooit gezien.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door RSK » di 30 sep 2014, 10:19

^^ Wat bedoel je precies met haaks eindigen?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3562
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door verfmeer95 » di 30 sep 2014, 10:32

^^ Als je vanuit het oosten komt en je wilt de afrit nemen, kom je opeens een haakse bocht tegen die eruit ziet als een kruising.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door DjIdee » di 30 sep 2014, 10:54

^^

Als je de afstand tussen Julianaplein, afrit naar de Ring West en de afrit voor de aansluiting Groningen-West/Corpus den Hoorn wil vergroten, of zoveel mogelijk conflictvrij wil hebben is dit 1 van de weinige oplossingen die kunnen. En zo'n krappe boogstraal op deze manier oplossen is verkeersveiligheidstechnisch denk ik nog wel eens de beste.
Naast een veel ruimere boog natuurlijk, maar dan zit je met die botrotonde, de sportvelden en een stuk natuur van het stadspark natuurlijk

Enige andere optie (maar tegen forse meerkosten) was een flyover tussen beide aansluitingen om zo bij de route vanaf de Ring-West naar de botrotonde aan te sluiten zonder het verkeer van de Ring West naar de A7 West fysiek te kruizen. Maar dan zit je er alweer erg krap op.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10242
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Mark » di 30 sep 2014, 14:47

Die bocht doet me denken aan de bocht komende uit de Thomassentunnel (N15) richting de N57 in het "KP" Caland. Alleen heb je daar 2 stroken (en er komt er nog 1 bij!).

https://www.google.nl/maps/@51.904395,4 ... a=!3m1!1e3

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Chris » di 30 sep 2014, 14:49

Vergeleken met wat je aan substandaard snelwegen in het buitenland ziet valt het eigenlijk nog wel mee. Met de beperkingen die een stedelijk gebied met zich mee brengt kun je soms niet anders dan een substandaard situatie aanleggen.

Feder
verkeersader
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 apr 2006, 12:14
Locatie: Groningen

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Feder » di 30 sep 2014, 15:03

Ik vind het dan wel weer grappig/gek/apart dat op het einde van de afrit in de door Mavas geplaatste afbeelding, voordat je de eerste bocht naar rechts maakt, haaientanden tegenkomt. Alsof er van links nog verkeer kan komen :p Bij knooppunt Assen is ook zo'n 'loze haaientandenconstructie' gemaakt. Verkeer vanuit Groningen dat in knooppunt Assen de afrit naar de Haarweg neemt, ziet aan het einde van de afrit ook haaientanden staan terwijl je vervolgens alleen linksaf kunt (en er van rechts geen weg is).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Coen Tunnel » di 30 sep 2014, 16:05

^^ Afrit Arnhem-Centrum van de A50 heeft precies hetzelfde. Afrit Valkenburg van de A79 volgens mij ook. Kortom, het komt vaker voor.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door boe! » wo 01 okt 2014, 8:47

Chris schreef:Het tracébesluit zal op 29 september om 13:20 uur ondertekend worden door minister Schultz in Martini Plaza.
Hieronder de beelden.
[youtube]HXAh7fOnORg[/youtube]

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door boe! » do 09 okt 2014, 20:37

Stand van zaken per juni 2014. Wat mij opviel was de afritnummering op de A7: 36b (voor het eerst een toevoeging 'b' in Nederland?), 36 en 36a. In die volgorde dus.
[youtube]EKxyOJu8tBg[/youtube]
[youtube]h6fSQeHYqNk[/youtube]
[youtube]qMmOyLXR_3k[/youtube]

MrAlpine
polderweggetje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 18:44
Locatie: Delft / Tilburg

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door MrAlpine » zo 12 okt 2014, 1:44

Mooi project, lijkt me goed dat er iets wordt gedaan aan het Julianaplein.

Ik vind de bewegwijzering c.q. richtingspijlen op 00:50 van het tweede filmpje overigens wel een aparte keuze. Het lijkt alsof men zich gedwongen voelde om de daadwerkelijke rijrichting op die borden te laten zien in plaats van de weggebruiker van een helder/logisch beeld te voorzien. Op de ring Eindhoven bijvoorbeeld buigt het verkeer vanaf de A58 richting 's-Hertogenbosch en Nijmegen via de rechter uitvoeger net als in Groningen ook naar links af, maar wordt dat niet ineens met pijlen naar links aangegeven.... Wat in mijn ogen dan nog bijdraagt aan de onlogische situatie in het filmpje is de markering; waarom zou de hoofdstroom (A28 vanuit Assen) uitkomen op - volgens de pijlen op de borden - de aftakking? Had de hoofdstroom hier niet gewoon de N7 naar het oosten moeten zijn, in plaats van de N7 naar het westen? Daarnaast vraag ik me af in hoeverre 70 (zie 01:05) en 80 uiteindelijk als maximum snelheid handhaafbaar zijn. Ik ken de situatie ter plekke niet (a.k.a. hoe groot zijn de afstanden en hoe 'vol' lijkt het door de bebouwing), maar met vier rijstroken (+ vluchtstrook) en een inrichting als autosnelweg zou je nog wel eens dezelfde situatie kunnen krijgen als in Eindhoven, waar de maximum snelheid op de N2 ook massaal wordt genegeerd.

Update: het derde filmpje laat zien dat de maximum snelheid op de verbindingsweg van de N7 uit het westen naar de A28 richting het zuiden 50 kilometer per uur bedraagt, en voor de N370 naar de N7 oost is dat zelfs maar 30 km/u :nuts:
29 | Verkeers(regel)kundige | TU Delft & NHTV

"To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.”
- Ralph Waldo Emerson

Austrian MTM: www.youtube.com/user/MisterrAlpine/videos

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Vinny » zo 12 okt 2014, 19:23

Ja, we gaan een weg wel op het randje van zijn mogelijkeheden aanleggen. Dit zijn dus Franse opgerolde tuinslangknooppunten. Dat zijn we niet gewend in Nederland. De maximumsnelheid reflecteert dat. Die moet op dat soort punten altijd 20 km/h lager liggen als wat technisch kan, want anders gaan mensen uit de bocht vliegen... :nothanks:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Ds79m » zo 12 okt 2014, 21:20

^^ Nederlandse automobilisten worden doorgaans verondersteld knettergek te zijn. Wat dat betreft valt het nog mee dat er niet halverwege een kruising is toegevoegd met een doodlopend weggetje met een schrikhek, om de snelheid eruit te halen en omdat het een verbinding tussen een driecijferige en ééncijferige weg is.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Koesj
verkeersader
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Koesj » ma 13 okt 2014, 1:08

^^ Je bedoelt zoals het er tot een jaar of 5/6 geleden lag, waar je nog horendol kon worden van het aansluitingkje met de Laan van de Vrijheid op het plein :mrgreen:

Er is gezien de beperkte ruimte helaas niet veel anders mogelijk dan die 30-, 50- en 70km/h boogjes. Een paar projectfases geleden heb ik m'n ouwe AutoCAD er bijgepakt en ruimer dan wat er nu op papier staat krijg je het eigenlijk niet. N370 - N7w loopt bijvoorbeeld op de plek waar je nu op het vrijheidsplein ook niet echt harder dan 40 kunt, en dan mogen bijrijders zich aardig schrap zetten.

Het worden ongetwijfeld relatieve ondingen die verbindingswegen, maar men is op zich al wel wat gewend rond de stad Groningen. Neem de nieuwe op- en afritten op de oostelijke ringweg (30!), of überhaupt eigenlijk alle bestaande knooppunten van de ring. Goed, het zou netter zijn om er een adviessnelheid bij te zetten waar iedereen zonder noemenswaardige problemen 10 op de teller boven zal zitten, maar ik vermoed dat het in het dagelijks verkeer allemaal wel toekomstvast(ig) zal blijken.

Daarbij, wie weet of die bordensoep uit de filmpjes eigenlijk wel de definitieve situatie weergeeft ;)

e: vergissing aangepast :facepalm: Dankje JaN34!
Laatst gewijzigd door Koesj op ma 13 okt 2014, 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JaN34
dorpsstraat
Berichten: 240
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 11:09
Locatie: Hardenberg

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door JaN34 » ma 13 okt 2014, 15:25

Koesj schreef:N340...
Ik denk dat je de N370 bedoelt? De N340 ligt toch een stuk zuidelijker. ;)

MrAlpine
polderweggetje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 18:44
Locatie: Delft / Tilburg

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door MrAlpine » ma 13 okt 2014, 15:42

Koesj schreef:het zou netter zijn om er een adviessnelheid bij te zetten waar iedereen zonder noemenswaardige problemen 10 op de teller boven zal zitten
Mee eens, als ik het zelf had gedaan zou het in die vorm zijn geweest. De bewegwijzering blijf is desondanks wel vaag vinden...
Koesj schreef:Daarbij, wie weet of die bordensoep uit de filmpjes eigenlijk wel de definitieve situatie weergeeft
Daar was ik voor het gemak maar even vanuit gegaan ;)
29 | Verkeers(regel)kundige | TU Delft & NHTV

"To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.”
- Ralph Waldo Emerson

Austrian MTM: www.youtube.com/user/MisterrAlpine/videos

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Vinny » ma 13 okt 2014, 20:41

Nou ja Julianaplein wordt wel tamelijk goed aangepakt. Dat is best knap ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Chris » ma 14 sep 2015, 14:05

Woensdag doet de Raad van State uitspraak over de bezwaren tegen het tracébesluit.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Chris » wo 16 sep 2015, 10:16

Er is nog een bestuurlijke lus nodig voor de volledige reparatie van het tracébesluit.
Minister van I&M moet tracébesluit Zuidelijke Ringweg Groningen aanpassen

De minister van Infrastructuur en Milieu moet binnen 24 weken het tracébesluit 'Zuidelijke Ringweg Groningen fase 2' op vijf onderdelen aanpassen. Dat heeft de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State vandaag (16 september 2015) bepaald in een zogenoemde tussenuitspraak. Met het tracébesluit wil de minister het bestaande tracé van de Zuidelijke Ringweg veranderen. Tegen het tracébesluit waren in totaal vijftien bezwaarmakers in beroep gekomen, waaronder de Stichting Leefomgeving Zuidelijke Ringweg Groningen.

Verkeer en geluid
De minister moet allereerst zogenoemde verkeersveiligheidsaudits uitvoeren en de resultaten daarvan in een verslag opnemen. Verder moet de minister voor een woning aan de Papiermolenlaan in Groningen beoordelen of daar geluidwerende maatregelen kunnen worden genomen. De Afdeling bestuursrechtspraak is van oordeel dat de uitzonderingsbepaling in een geluidsvoorschrift op basis waarvan zij die beoordeling achterwege heeft gelaten, onverbindend is. Ook had zij bezwaarmakers op de hoogte moeten stellen hoe zij de geometrische gegevens voor het akoestisch onderzoek konden inzien, zodat zij dit onderzoek konden controleren.

Voetgangersbrug
Het tracébesluit bepaalt dat de bestaande fietstunnel bij de Papiermolenlaan onder de Zuidelijke Ringweg wordt vervangen door een voetgangersbrug. De Afdeling bestuursrechtspraak is van oordeel dat de minister waarborgen had moeten opnemen om te voorkomen dat bij de uiteindelijke situering van de voetgangersbrug het woongenot van omwonenden "op onaanvaardbare wijze" wordt aangetast. Verder had de minister moeten onderzoeken of het vervangen van de fietstunnel door een nieuwe fietstunnel "mogelijk en haalbaar" is, aldus de Afdeling bestuursrechtspraak. Omdat de fietstunnel ook een belangrijke vliegroute is voor vleermuizen had de minister ten slotte moeten onderzoeken wat de gevolgen zijn van het verdwijnen van de tunnel voor de vaste rust- en verblijfplaatsen van vleermuizen.

Tussenuitspraak
De minister heeft 24 weken de tijd om het tracébesluit op deze punten aan te passen. Daarna zal de Afdeling bestuursrechtspraak hierover een einduitspraak doen. De Afdeling bestuursrechtspraak heeft in de tussenuitspraak van vandaag vier beroepschriften niet‑ontvankelijk verklaard. Vier andere beroepschriften zijn ongegrond. Voor deze acht bezwaarmakers is de procedure nu afgerond.

Koesj
verkeersader
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Koesj » wo 16 sep 2015, 13:05

Enigszins rottig, maar de ombouw is zó'n grote (hoewel positieve) ingreep in de omgeving aldaar, dat het huiswerk vantevoren echt wel af hoort te zijn.

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door martien » wo 25 nov 2015, 20:29

Op de Ring van Groningen wordt vanwege de aanstaande ombouw het verkeersmanagement uitgebreid. Behalve heel veel camera's, zie ik regelmatig weginspecteurs van Rijkswaterstaat op het provinciale deel van de Ring Groningen rijden. 8-)
Afbeelding
bron

mennomulder
verkeersader
Berichten: 957
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:54
Locatie: Groningen

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door mennomulder » do 26 nov 2015, 9:32

En Pieter Muijzert is ook weer eens bezig !

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/bou ... 43673.html
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
www.facebook.com/menno.mulder.524

Grouten oet Grunnen (Stad)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door Kaaiman » do 26 nov 2015, 9:57

Als die man nou eens wat meer gevoel had voor het verkopen van je idee, en daarbij je toehoorders niet afschildert als bedriegers en domme koeien, had hij volgens mij veel meer kunnen bereiken. Want op zich zijn zijn ideeën wel interessant.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door martien » ma 07 dec 2015, 18:47

Vandaag een stukje in het DvhN dat de A28 tussen De Punt en het Julianaplein verbreed zou moeten worden, maar er geen geld voor is:

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/rij ... 88583.html

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door RSK » ma 07 dec 2015, 19:50

Voor spitsstroken zou ik ook geen euro vrijmaken. Als je al iets aan de capaciteit wilt doen, maak er dan gewoon 2x3 van...
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A007][N007] Zuidelijke Ringweg Groningen

Bericht door captain007 » wo 17 feb 2016, 17:46

Vandaag is een wijzigingsbesluit bekend gemaakt. Er zijn nog wat aanpassingen gemaakt ten opzichte van het oorspronkelijke ontwerp.

Plaats reactie