[N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » wo 25 nov 2015, 15:48

Op 17 december wordt duidelijk voor welke variant gekozen gaat worden.
In 2024 moeten de verdiepte ligging van de N65 en het spoor bij Vught gerealiseerd zijn.
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/vu ... -1.5477775

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » wo 02 dec 2015, 21:35

Alvorens de informatie uit het MER beschikbaar is, maakt gemeente Vught vanavond een bestuurlijke keuze voor de voorkeursvariant V3: Langste ondertunneling, minste geluidswanden.
Later op de avond valt nog hun keuze voor de varianten op de A/N 65.
Volgens een advocatenbureau kan op basis van de op dit moment beschikbare informatie, Vught echter nog geen juist onderbouwde keuze maken voor de V3 of V3 oostverkort spoorvariant.
Toch wordt vanavond het besluit genomen over de toekomst van de N/A 65 en het spoor in Vught.
Wordt vervolgt.

Bron: Brabants Dagblad, Twitter:PvdA/GroenLinks en de livestream van Brabants Dagblad

En nu hopen dat gemeente Vught in tegenstelling tot in 1979 bij de besluitvorming rond ombouw E9 --> A2 zijn rug wel recht houdt.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » zo 06 dec 2015, 13:47

De N65 mag geloof ik terug naar de tekentafel?

Ik begin eigenlijk meer en meer tegenstander van die geldverslindende verbouwing in Vught te worden. Het kost veel, wordt pas heel laat uitgevoerd en uiteindelijk blijft het een suboptimale oplossing met nog steeds 70 km/h en zijn er slechts 2 VRI's opgeruimd en komt er bij het Groene Woud weer eentje bij.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » zo 06 dec 2015, 22:41

^^Oud directielid RWS: "Downgraden is ook een optie"
Op het deuntje van Boudewijn de Groot's Jan Klaassen:
Er was geen geld, en er komt geen geld en Vught niet op haar Rijk gesteld dus dat plan dat kan dan lekker in de goot.

Of zoiets :dyn_hyp:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Technotrance
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 15:57
Locatie: Cromvoirt

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Technotrance » wo 09 dec 2015, 17:27

Hallo allemaal, ik woon mijn leven lang in Helvoirt / Cromvoirt en erger :rooie: me al decennia lang aan deze :booooos: weg en de plannen die nu voor Vught op tafel liggen zijn te bizar voor woorden! Halfbakken oplossing voor zoiets belangrijks. Inderdaad om ons heen zie je het wegennet de afgelopen decennia opgepoetst worden (ik noem de N261 Tilburg Waalwijk, N59 Den Bosch - Oss, N279 Den Bosch - Veghel, A58/N58 bij Etten-Leur, A50 Oss - Eindhoven) terwijl de N65 er in deze vorm al zo bij ligt sinds 1962! Een paar kleine verbeteringen daar gelaten.... Het kan toch niet waar zijn dat er in de randstad miljarden over de balk worden gesmeten voor een noord-zuid lijn en een HSL die niet eens rijdt terwijl Vught het met een schamele 100 miljoen maar moet zien te rooien?! Ik heb even uitgerekend dat ik de tijd dat ik werk al bijna 160 uren voor de verkeerslichten op de Boslaan en Torenstraat heb staan te wachten. Dat zijn 4 volledige werkweken! Er worden steeds maar weer pleistertjes geplakt door een nog strakkere afstelling van de verkeerslichten, een opstelstrookje of lantaarnpaaltje erbij te jongen of weer een laagje nieuw asfalt er bovenop (waardoor de weg nu onderhand een halve meter boven het maaiveld ligt: je komt vanaf de Boslaan niet meer op je fiets geklommen in de 3 seconden dat het licht op groen staat want dan ligt je fiets al 3 meter achter je zo steil is de helling daar) met nog dikkere witte kalkstrepen die het veiligheidsgevoel moeten vergroten, maar ondertussen liggen er denk ik op dit moment wel zeker zo'n 5 lantaarnpalen ondersteboven. Wat ik ook ergens heb gelezen over dat mensen de N65 mijden is zeker waar: Ik baal echt als een stekker als ik weer 7x mag aanschuiven voor de verkeerslichten over 15km en rijd als het maar even kan een andere weg. Ik begrijp niet dat het zo moeilijk is om voor Vught twee (Boslaan & Helvoirtseweg), en voor Helvoirt één (Torenstraat) ongelijkvloerse rotondes aan te leggen a-la de A59 bij Maliskamp. Ik stond te juichen toen een paar jaar geleden plan 42 voor Vught werd gepresenteerd maar daar hoor je nu niks meer over, zal vast veel te duur zijn. Ik heb niet dit hele topic gelezen maar er zal vast ook wel het nodige over gediscussieerd zijn. Maar goed, om op het begin van mijn betoog terug te komen: het zou echt doodzonde zijn als er straks een groot stuk bos van de IJzeren man moet worden opgeofferd om een nieuwe aansluiting te realiseren voor Vught Noord op de N65 die dan dus gewoon dezelfde stoplichtenweg blijft. In dat geval hebben we alleen maar verliezers. Groeten Frank.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Vinny » wo 09 dec 2015, 18:54

Misschien is het zinvol om je zienswijze kenbaar te maken. Probeer locale politici en media te benaderen, maar zorg wel voor een goed geschreven verhaal met zakelijke argumentatie, leesbare interpunctie en een indeling in alinea's :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » wo 09 dec 2015, 20:02

@Technotrance

Welkom Frank,

Jouw ergernis is duidelijk en als Vughtenaar kan ik je zeggen dat dit volkomen terecht is.

Afgelopen zondag was er een reportage op SBS6 waarin de weg als een van de gevaarlijkste van Nederland werd geduid.
Een van de mensen die geïnterviewd werd was realityfotograaf Bart Meesters die mij na de uitzending vroeg naar mijn visie vanuit mijn interesse voor verkeer en infrastructuur.
De reactie die ik hen gaf geeft in het kort weer waar 'm bij de A/N65 de schoen wringt.
Misschien heb ook jij er iets aan
Naturist schreef: Aan Bart Meesters

Duidelijke reportage en ook jij maakt de gevolgen goed zichtbaar.
De problemen zijn echter niet de bomen of de fietsers die oversteken.
Het probleem is dat de weg geen duidelijke functie heeft waardoor de problemen ontstaan.
De weg is nu een erftoegansweg waardoor er direct afslaan verkeer op de weg komt terwijl de weg ook een algemene stroomwegfunctie heeft. Dit laatste verkeer rekent niet op langzaam verkeer dat de weg op komt.
Daarnaast is de weg ook nog een gebiedsontsluitingsweg waardoor er veel verkeersbewegingen over relatief korte afstand zijn.
Wat de weg nodig heeft is duidelijkheid.
Dat wil hier zeggen een keuze voor of de stroomwegfunctie met een parallel lopende structuur voor de gebiedsontsluitingsfunctie en ontdaan van de erftoegangen.
Of een keuze voor gebiedsontsluitingsweg met parallelstructuur voor de erftoegangen.
Maar dan moet de stroomfunctie die het nu heeft echt onmogelijk gemaakt worden.
Hoe dan ook, een weg met alle functies in één is in de huidige tijd met de snelheid van tegenwoordig niet meer mogelijk.
Of je zou het mogelijk moeten maken om een snelheidsregime van 60 te realiseren en te handhaven.
Maar dan spreek je over een unicum in Europa.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Rein » wo 09 dec 2015, 21:09

@Technotrance: je verhaal is duidelijk en de ergernis terecht. Maar het op Calimero achtige wijze erbij halen van OV projecten in de Randstad ondergraaft wat mij betreft je hele betoog. Verder is dat niet eens appels met peren vergelijken, maar eerder appels met tandenborstels: het heeft niks met elkaar te maken. OV wordt uit hele andere potjes betaald dan wegen. Bovendien is de bijdrage van de landelijke overheid voor de Noord-Zuidlijn vrij beperkt en zijn dit projecten waarvan de besluitvorming 15 tot 20 jaar geleden was en niet anno 2015.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » wo 09 dec 2015, 22:37

Naturist schreef:^^Oud directielid RWS: "Downgraden is ook een optie"
In de huidige scope is opgenomen dat de N65 onderdeel blijft van het hoofdwegennet en tevens fungeert als calamiteitenroute voor de A2 en A58. Onzin dus.

Hoe de plannen nu dan praktisch worden vormgegeven strookt weer totaal niet met bovenstaande, maar goed. :roll:

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » wo 09 dec 2015, 23:22

^^Toch vernam.ik van deze man dat het degraderen gezien de intensiteiten als optie serieus meegenomen werd.

Maar de huidige plannen zijn inderdaad vleesch noch visch.
Het beste wat bereikt kan worden is een duidelijke weg die voldoet aan de juiste richtlijnen. En welke functie die weg heeft is mij om het even.
Verder zou een toekomstvaste oplossing uiteraard mijn voorkeur hebben.
Laatst gewijzigd door Naturist op vr 11 dec 2015, 0:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Coen Tunnel » do 10 dec 2015, 20:49

Naturist schreef:^^Toch vernam.ik van deze man dat het degraderen gezien de intensiteiten als optie serieus meegenomen werd.
Met zelfs op het rustigste punt 40.000 mvt/dag kan degradatie simpelweg geen serieuze optie zijn. Onmogelijk. Dat verkeer moet ergens rijden. De weg zou minstens een stroomweg moeten worden en een soortgelijke constructie als met de A59 tussen Rosmalen en Geffen is toegepast kan ik me bij deze soortgelijke weg goed voorstellen. Echter, er zit natuurlijk een kostenplaatje aan, en dan moet je toch constateren dat Noord-Brabant vanaf de jaren '90 al zeer ruim bedeeld is geweest door het Rijk. Natuurlijk was er ook veel noodzakelijk, maar er is echt al heel veel geld in de Noord-Brabantse infrastructuur gestoken. En nog zijn er genoeg wegen die aangepakt moeten worden, denk aan knooppunt Hooipolder, de A50 van Ewijk naar Paalgraven, de A58 van Eindhoven naar Breda, de A27 van Utrecht naar Breda, de A67 van Eindhoven naar Venlo...

Ik kan me voorstellen dat het Rijk de prioriteiten dan ergens anders legt dan bij de N65. Ik zeg niet dat dat terecht is, maar wel begrijpelijk.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Boerenkool » vr 11 dec 2015, 22:08

Dat Vught moeilijk is is wel te begrijpen, zeker als je de spoorlijnnook nog vertimmerd.

Maar er zijn toch wel betrekkelijk eenviudige quickwins te verzinnen elders?
Waarom geen viaduct bij Oisterwijk, kan je zo weer twee kruispunten sluiten en een 100 stuk creeren tussen Helvoirt en Tilburg. Als de bomen op zijn kan je bij groot onderhoud een vluchtstrook en vangrail zetten en heb je stuk snelweg extra. Als je van 80 met stoplichten naar 130 zonder kan wordt dat stukje bij Vught dragelijker.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Snelwegfreak » vr 11 dec 2015, 22:14

De enige remedie voor deze weg lijkt me de oversteken te verwijderen, erfaansluitingen te verwijderen en grote kruisingen ongelijkvloers te maken. Ook het afschermen van obtakels kan voor de verkeersveiligheid wel voordelig zijn. Ik heb er onlangs gereden, maar 80 is een prima snelheid daar. Wel opvallend hoeveel flitspalen er staan, dus veel harder (werd er toen en) zal er normaal niet gereden worden. Je zou in het licht van deze weg eerder moeten kiezen voor een volledige A65 dan een downgrading. Dat lijkt me écht geen realistische optie.
Enne gojje mins blieft altied leave.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » vr 11 dec 2015, 22:48

Die flitspalen zijn er gekomen in een periode dat er relatief veel dodelijke ongelukken plaatsvonden op de N65.
Men weet dat aan te hoge snelheid, wat geresulteerd heeft in een mijnenveld aan flitspalen.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » vr 11 dec 2015, 22:51

^^ Inmiddels weten we wel dat niet alleen de snelheid aan het aantal dodelijke ongevallen heeft bijgedragen.
Coen Tunnel schreef: Ik kan me voorstellen dat het Rijk de prioriteiten dan ergens anders legt dan bij de N65. Ik zeg niet dat dat terecht is, maar wel begrijpelijk.
De gemeente Vught heeft 10 miljoen van de totaal beschikbare 90 miljoen bij elkaar gelegd om de leefbaarheid in Vught te vergroten.
Nu zegt RWS bedankt voor die centen maar daarmee gaan wij geen volledig verdiepte N65 tot aan de Boslaan/Vijverbosweg leggen maar nauwelijks meer dan de huidige verdieping, ook verwijderen we nagenoeg alle aansluitingen en zoeken jullie maar uit hoe je in Vught het verkeer nog circuleert en mogen wij als Vughtenaren enkel nog via de A2 Vught in en uit en mogen vriendelijk knikken voor de overlast die de N65 dan alleen nog maar biedt.

Vught heeft een lange en nare geschiedenis met Rijkswaterstaat en die laatste doet er weinig aan om het vertrouwen van Vught terug te winnen.
Wil nog niet zeggen dat RWS een onbetrouwbare partner is, maar als ze in Harlingen voor 146 miljoen een 2 km lange weg kunnen aanleggen met 1 aquaduct en 5 viaducten, dan klinkt het wel erg vreemd als ze voor 90 miljoen niet eens 1.3 km met 4 viaducten kunnen maken.
Ze spraken op de voorlaatste infoavond wel over het dure ontgraven, maar dat dat zand ook opbrengt wordt er niet bijverteld.

Natuurlijk is de randstad altijd veel belangrijker, maar een dorp dat al vele decennia door infrastructuur wordt gespleten en onleefbaar gemaakt mag toch zeker wel voor die bijna 10% die wij er in Vught aan meebetalen enige compensatie voor dat leed terugzien.

Terug naar de tekentafel? Jazeker!
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

ibodejoode
stadsweg
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 15 okt 2014, 23:27
Locatie: Franeker
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door ibodejoode » za 12 dec 2015, 0:23

Bijna de helft van het geld van aquaduct Harlingen komt van Provincie Friesland en gemeente Harlingen. Het is een prachtig project, maar m.i. niet nodig. Ca. 20.000 mvt per etmaal. En het is reeds ongelijkvloers, maar enkelbaans. Alleen kortdurende files tijdens brugopeningen. In die zin is Friesland overbevoorrecht t.o.v. bijv. Brabant. Maar ja als je Nuon geld en geld van niet doorgaan Zuiderzeelijn van het rijk hebt gekregen, dan moet je er wat mee.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » zo 20 dec 2015, 17:49

Even een update:
De provincie betaalt de verhoging van het budget naar 106 miljoen.
De aanpak van de weg wordt versoberd.
Twee van de drie kruisingen worden ongelijkvloers.
De westelijke rondweg langs Vught komt er niet.

http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/vu ... -1.5555951
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/vu ... -1.5553326

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Kaaiman » zo 20 dec 2015, 18:49

Maar wordt de N65 dan wel VRI-loos op het stuk door Vught?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Jackbauer1350 » zo 20 dec 2015, 18:53

Misschien moeten we André v/d Toorn nog een paar keer langs sturen daar :mrgreen:

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » zo 20 dec 2015, 19:30

^^ Laat dat sujet thuisblijven. :roll:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door mavas » ma 21 dec 2015, 7:19

Kaaiman schreef:Maar wordt de N65 dan wel VRI-loos op het stuk door Vught?
Officieel bericht van de provincie:
Voorlopig voorkeursalternatief N65 Vught-Haaren
17-12-2015

Rijkswaterstaat en het ministerie van Infrastructuur en Milieu kiezen voor een voorlopig voorkeursalternatief voor de aanpak van de N65 Vught-Haaren. Op basis van de uitgevoerde onderzoeken naar mogelijke oplossingen voor de N65 hebben de bestuurders gekozen voor een oplossing die goed is voor de leefbaarheid in Haaren en Vught en de veiligheid en doorstroming op de N65 bevordert.

Doorstroming
In Haaren is de keuze gemaakt om de kruising Torenstraat/Molenstraat uit te breiden met een extra opstelstrook op de N65 richting Tilburg, een fietstunnel, een ecopassage bij het Helvoirts Broek en de aanleg van parallelwegen. Voor Vught is gekozen voor een verruimde gelijkvloerse kruising bij de Boslaan/Vijverbosweg met extra opstelstroken op de N65, de Boslaan en de Vijverbosweg. Bij dit kruispunt komt geen fietstunnel; met het oog op de verkeersveiligheid vervalt de mogelijkheid voor fietsers om over te steken. Fietsers worden omgeleid naar de kruising Martinilaan/De Bréautélaan. Daar wordt de N65 verdiept met de mogelijkheid voor auto’s en fietsers om de N65 hier ongelijkvloers over te steken.

Apart onderzoek
Bij de Helvoirtseweg/Kennedylaan kiezen de bestuurders voor een verdiepte kruising. Op verzoek van de gemeente Vught wordt voor deze kruising onderzocht of het mogelijk is om hier een halve aansluiting te maken. Een halve aansluiting maakt het mogelijk om daar vanuit Vught de N65 richting Helvoirt op te rijden en vanaf de N65 Vught in. Aanvullend onderzoek moet uitwijzen wat de verkeerskundige, financiële, juridische en procedurele consequenties van deze nieuwe oplossing zijn. Inzet is om deze wens van Vught binnen het beschikbare budget op te lossen. Indien dit niet mogelijk blijkt, kiezen de partijen voor een verdiepte kruising Helvoirtseweg/Kennedylaan zonder aansluiting op de N65. Daarnaast wordt op verzoek van gemeente Vught ook onderzocht of het mogelijk is om de aansluiting Rembrandtlaan/Olmenlaan open te houden.

Draagvlak
Afgelopen najaar presenteerde de Stuurgroep met bestuurders van de betrokken overheden diverse mogelijke oplossingen die de veiligheid van de kruispunten vergroten om verkeersdeelnemers vlot en veilig te kunnen laten oversteken. Voor een aantal van de oplossingen in de gemeente Vught bleek het draagvlak bij de politiek en bij de omwonenden niet groot. De partijen hebben de gezamenlijke wens om te komen tot een voorkeursalternatief dat een daadwerkelijke oplossing biedt voor de leefbaarheid, verkeersveiligheid en doorstroming in het dorp en tegelijkertijd kan rekenen op een zo groot mogelijk draagvlak in de regio. Er is daarom vandaag een combinatie gemaakt van de vastgestelde bouwstenen en nieuwe elementen uit de motie van de gemeenteraad.

Proces
De keuze voor een nieuwe combinatie om te komen tot een goede oplossing heeft tot gevolg dat door de aanvullende onderzoeken de planning in tijd naar achteren schuift. De planning wordt begin februari 2016 opnieuw vastgesteld.

Verkenning N65 Vught-Haaren
De N65 tussen Tilburg en ‘s-Hertogenbosch is een rijksweg met veel verkeer die diverse woongebieden doorkruist. Daarom doen het Rijk, de provincie Noord-Brabant en de gemeenten Vught, Haaren en ‘s-Hertogenbosch momenteel een verkenning van de N65 Vught-Haaren. De verkenning heeft als primair doel het verbeteren van de leefbaarheid. De uitvoering van de aanpassingen aan de weg staat gepland van 2021 tot 2023.
https://www.brabant.nl/actueel/nieuws/2 ... aaren.aspx
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » ma 21 dec 2015, 19:01

Dit ziet er al wat beter uit. Alleen die derde opstelstrook bij Helvoirt betwijfel ik, die zal toch vrij snel ook weer moeten afvallen na het kruispunt. Ik zie meer in vrije rechtsaffers op dat kruispunt, dat moet kunnen als de fietsers eraf gaan. Op die manier kan ook de VRI een heel stuk worden versimpeld. :D

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » ma 21 dec 2015, 19:48

^^Lijkt mij ook een betere oplossing, maar blijf die fietstunnel een sociaal onveilig gedrocht vinden, het zou er namelijk zo eentje worden waarbij het een z-vorm maakt.
Ik zou er mijn dochter 's avonds laat niet doorheen durven laten fietsen.

Vught komt er beter van af dan Helvoirt zogezegd
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Jackbauer1350 » di 22 dec 2015, 9:43

Een gedrocht van een fietstunnel, doet mij gelijk denken aan het tunneltje onder de N525 bij Laren.

Veel fietsers moeten hiervoor een stukje omrijden en velen doen dat niet met als gevolg dat die massaal bij de nabij gelegen ongeregelde kruising voor La Place de drukke N525 oversteken.
Link

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Jeroen » di 22 dec 2015, 9:53

Snelwegfreak schreef:De enige remedie voor deze weg lijkt me de oversteken te verwijderen, erfaansluitingen te verwijderen en grote kruisingen ongelijkvloers te maken. Ook het afschermen van obtakels kan voor de verkeersveiligheid wel voordelig zijn. Ik heb er onlangs gereden, maar 80 is een prima snelheid daar. Wel opvallend hoeveel flitspalen er staan, dus veel harder (werd er toen en) zal er normaal niet gereden worden. Je zou in het licht van deze weg eerder moeten kiezen voor een volledige A65 dan een downgrading. Dat lijkt me écht geen realistische optie.
Alles is mogelijk. Versmallen tot ETW-60, drempels en chicanes er in gooien en doorgaand verkeer over Eindhoven sturen. :duck:

koploper
woonerf
Berichten: 59
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 20:43

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door koploper » di 22 dec 2015, 20:34

Technotrance schreef:........Het kan toch niet waar zijn dat er in de randstad miljarden over de balk worden gesmeten voor een noord-zuid lijn en een HSL die niet eens rijdt terwijl Vught het met een schamele 100 miljoen maar moet zien te rooien?!........
Ik ben niet alleen wegenhobbyist (was mijn werk) maar ik ben ook railhobbyist en daarom over het citaat een reactie: Op de HSL rijden al JAREN lang Hogesnelheidstreinen, te weten de Thalys 1x per uur per richting met 300 km/u. Verder al enkele jaren 2x per uur een 160 km/u IC Breda-Rotterdam-Schiphol-Amsterdam -> reistijd Breda - Amsterdam 1 uur 5 min. Aangevuld komend jaar met 4x per uur Amsterdam - Rotterdam (nu al in de spits). En het jaar daarop ook nog eens 4x per uur Rotterdam - Breda (o.a. Den Haag - Eindhoven via de HSL zuid.

Dus dat ie niet rijdt???? Dus wel en de bezetting trekt zo aan dat in de spits tussen Rotterdam - Amsterdam soms moet worden gestaan, ondanks een extra toeslag. En de Noord-Zuid lijn. Als deze echt gaat rijden, dan wordt het gewoon een echt drukke lijn, komt Amsterdam - Noord echt bij Amsterdam (en zal Noord een belangrijke ontwikkeling krijgen) en wordt er over 5-10 jaar gesmeekt om verlenging ri. Schiphol en/of Purmerend.

Wonend in Franeker maak ik voor mijn treinenhobby daar geregeld gebruik van: Met de auto naar Hoorn station; per trein naar Schiphol en dan met een vloek en een zucht naar Breda (55 min) langs A4 en A16 en zie ik de auto's wel erg langzaam rijden.

Graag HSL-Zuid niet verwarren met FYRA. Dat de HSL duur was klopt, maar komt ook door de veelheid aan wensen/ eisen van lokale politici. Tunnel van 8 km onder de koeien door, t.h.v. woningen mocht hij wel boven de grond (Zoetermeer) + wel de N11 verdubbelen daarboven!! Ook knettergek. Dat moest ik even kwijt.

PS: Niet alleen spoorprojecten lopen gruwelijk uit de hand, maar ook bij grote wegenbouwprojecten zijn forse overschrijdingen schering en inslag waarbij grote aannemers (en wij als belastingbetaler) daarover struikelen. Roertunnel, Ketheltunnel, A2-Landtunnel etc...echt nodig??

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Widejo » zo 27 dec 2015, 14:34

Ligt het probleem nou bij de vele "landgoeden" die daar liggen? Het is toch belachelijk dat tussen steden als Den Bosch en Tilburg geen fatsoenlijke rijksweg ligt. Daarnaast is het een aanzienlijke verbetering voor Arnhem/Nijmegen - Antwerpen, een verlichting dus voor de A67.
Ik zie alleen maar voordelen? Maar het "oude geld" ligt dus in de weg. Zijn er geen participatie initiatieven voor bijvoorbeeld de duurzamere oplossingen en fietstunnels. Volgens mij blijft er dan genoeg "rijksgeld" over voor het daadwerkelijk aanleggen van een weg.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Coen Tunnel » ma 28 dec 2015, 22:52

Widejo schreef:Daarnaast is het een aanzienlijke verbetering voor Arnhem/Nijmegen - Antwerpen, een verlichting dus voor de A67.
Dat is een drogreden. Arnhem-Antwerpen gaat niet over de A67 maar over de A15-A27-A16, voor Nijmegen-Antwerpen zijn A50-A59-A2-A65-A58-A16; A50-A59-A27-A16 en A50-A2-A67 allemaal logische routes, qua tijd ongeveer even lang, maar de route via de A65/N65 is korter.

Als er een volledige A65 ligt zal het verkeer van Arnhem en Nijmegen richting Antwerpen wel over die weg gaan omdat het dan een paar minuten sneller zal zijn dan de bestaande routes (een tijdswinst van ca. 4-5 minuten), maar we praten dan niet over enorm verkeersstromen aan doorgaand verkeer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Chris » ma 28 mar 2016, 20:03

provincie Noord-Brabant schreef: Regio spreekt voorkeursalternatief uit voor N65 Vught-Haaren

De stuurgroep N65 heeft een definitief voorkeursalternatief bepaald voor het verbeteren van de leefbaarheid in Vught en Haaren en de veiligheid en doorstroming op de N65. Minister Schultz van Haegen van IenM neemt nog voor de zomer een definitief besluit over deze plannen.

Wethouders van ’s-Hertogenbosch, Vught en Haaren en de gedeputeerde van de provincie kiezen ter hoogte van de Helvoirtseweg/Kennedylaan voor het realiseren van een verdiepte halve aansluiting in plaats van een verdiepte kruising. Zo is het mogelijk om hier vanuit Vught de N65 richting Helvoirt op te rijden en vanuit de richting Helvoirt vanaf de N65 Vught in. De Helvoirtseweg/ Kennedylaan en de nieuwe op- en afrit blijven gelijkvloers, de N65 wordt hier verdiept aangelegd. Deze verdiepte halve aansluiting is nu definitief opgenomen in de plannen voor de N65.

Er is ook aanvullend onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om de aansluiting Rembrandtlaan/Olmenlaan open te houden. Er is nu voor gekozen om de gelijkvloerse oprit Olmenlaan en de afrit Rembrandtlaan te handhaven en met een verkeersveilige aanpassing mee te nemen in verdere uitwerking van de plannen. De oprit Rembrandtlaan naar de N65 gaat verdwijnen.

Voorkeursalternatief N65 in het kort

Het voorkeursalternatief voor de N65 bevat op hoofdlijnen de volgende oplossingen voor Haaren en Vught:

* in Haaren is de keuze gemaakt om het kruispunt Torenstraat/Molenstraat met de N65 uit te breiden met een extra opstelstrook op de N65 richting Tilburg
* een fietstunnel ter hoogte van de kruispunt Torenstraat-Molenstraat-N65
* een ecopassage bij het Helvoirts Broek en de aanleg van parallelwegen die de veiligheid vergroten.
* Nabij restaurant Het Groenewoud in Vught komt een extra verkeersregelinstallatie zodat verkeer de N65 hier over kan steken. Er is ter hoogte van deze horecavoorziening ook een verbeterde aansluiting op de N65 voorzien.
* In Vught is gekozen voor de aanleg van twee ongelijkvloerse kruisingen. Naast de verdiepte halve aansluiting bij de Helvoirtseweg/Kennedylaan wordt de N65 bij de kruising met de Martinilaan/De Bréautélaan verdiept aangelegd met de mogelijkheid voor auto’s, fietsers en voetgangers om de N65 hier vlot en veilig gelijkvloers over te steken.
* Bij de Boslaan/Vijverbosweg komt een verruimd gelijkvloers kruispunt met extra opstelstroken op de N65, de Boslaan en de Vijverbosweg. Met het oog op de verkeersveiligheid vervalt hier de mogelijkheid voor fietsers en voetgangers om over te kunnen steken. Fietsers worden omgeleid naar de ongelijkvloerse kruising Martinilaan/De Bréautélaan. Er komt hier geen fietstunnel.

Hoe verder?

De komende periode wordt het uiteindelijke voorkeursalternatief verwerkt in een uitgebreider rapport. De minister van Infrastructuur en Milieu zal voor de zomer het definitieve besluit nemen over de plannen voor de N65. Daarna stuurt ze het besluit met de rapportage naar de Tweede Kamer. De komende maanden vinden er inloopbijeenkomsten plaats in zowel Haaren als Vught. Bewoners kunnen dan de tekeningen van het voorkeursalternatief bekijken en hebben de gelegenheid om vragen te stellen over de gemaakte keuzes. De tekeningen van het voorkeursalternatief komen dan ook beschikbaar op de volgende websites: www.rijksinfravught.nl en www.RWS.nl/N65
Link naar het artikel: http://www.brabant.nl/actueel/nieuws/20 ... aaren.aspx

Het lijken mij prima oplossingen. Alleen die extra VRI bij Restaurant In 't Groene Woud lijkt me jammer voor de doorstroming.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Jackbauer1350 » ma 28 mar 2016, 23:40

Die twee kruisingen bij Vught ongelijkvloers maken wordt nog wel een uitdaging lijkt mij, gezien de geringe werkruimte.

Plaats reactie