[N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door boe! » di 20 jun 2017, 18:46

Naturist schreef:Het blijft een weg van Vleesch noch Visch
Past dus prima bij Vught. :duck:

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3352
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door sven_engelen » do 22 jun 2017, 9:44

Chris079 schreef:^^ Deze is dan ook bijzonder. Er is op een gegeven moment een bord voor de afrit toegevoegd
Apart vorkbord daar in de achtergrond
Svenlo

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » di 10 okt 2017, 21:16

Nieuwsupdate
Avulo.nl schreef:De bestuurders van de gemeenten Boxtel, Haaren, Vught en ‘s-Hertogenbosch, de provincie Noord-Brabant, ProRail en het ministerie van Infrastructuur en Milieu hebben gesproken over het voornemen van het ministerie om bij de bouw van de verdiepte spoorligging in Vught de N65 tijdelijk af te sluiten. De N65 wordt daarbij in 2025 voor circa 8 maanden afgesloten. De bestuurders hebben in meerderheid geconcludeerd dat een afsluiting van de N65 weliswaar ingrijpend is, maar toch de beste oplossing is om dit omvangrijke en ingewikkelde project uit te voeren. De bestuurders hebben afgesproken dat de partijen in de komende maanden, samen met stakeholders en deskundigen, de contouren en uitgangspunten van een Bereikbaarheidsplan voor de afsluiting van de N65 op papier zetten.
Bestuurders drukken gewoon lekker door.
Het zal mij benieuwen hoe dat bereikbaarheidsplan vormgegeven wordt.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Vinny » di 10 okt 2017, 21:38

Is het wel nodig om het spoor te verdiepen? Ik denk dat het zinvoller is om te kijken of je de spoorwegovergangen kunt ondertunnelen, desnoods alleen voor langzaam verkeer. Autoverkeer kan dan gebruik maken van de bestaande ongelijkvloerse kruising in de Postweg of de N 65.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » di 10 okt 2017, 22:04

^^ Dat is - sorry voor de uitdrukking - een gepasseerd station.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door mavas » di 10 okt 2017, 22:14

Naturist schreef:Bestuurders drukken gewoon lekker door.
Het zal mij benieuwen hoe dat bereikbaarheidsplan vormgegeven wordt.
Hoezo doordrukken? Als de kosten afgewogen tegen de verminderde bereikbaarheid in die 8 maanden kan ik me best voorstellen dat het de beste oplossing is. De andere optie is waarschijnlijk veel langer durende werkzaamheden met continue verkeershinder en spoorhinder en daardoor nog veel hogere kosten.

De Velsertunnel is ook 12 maanden afgesloten geweest, of iets in die trant. Die 12 maanden zijn voorbij gevlogen. En de bereikbaarheid is ook niet heel erg slecht geweest, men heeft de alternatieven redelijk uitgewerkt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » di 10 okt 2017, 22:21

^^ Zoals ik al zei: benieuwd naar die uitwerking. Maar ik verwacht dat ik voor een klantje in Helvoirt 3 kwartier onderweg zal zijn vanuit Vught, laat staan als ik naar Tilburg mag.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Steyn_E » wo 11 okt 2017, 3:01

mavas schreef:
Naturist schreef:Bestuurders drukken gewoon lekker door.
Het zal mij benieuwen hoe dat bereikbaarheidsplan vormgegeven wordt.
Hoezo doordrukken? Als de kosten afgewogen tegen de verminderde bereikbaarheid in die 8 maanden kan ik me best voorstellen dat het de beste oplossing is. De andere optie is waarschijnlijk veel langer durende werkzaamheden met continue verkeershinder en spoorhinder en daardoor nog veel hogere kosten.

De Velsertunnel is ook 12 maanden afgesloten geweest, of iets in die trant. Die 12 maanden zijn voorbij gevlogen. En de bereikbaarheid is ook niet heel erg slecht geweest, men heeft de alternatieven redelijk uitgewerkt.
Da's leuk en aardig, maat de Wijkertunnel ligt dan ook maar een paar honderd meter verderop, bovendien konden ze daar een tijdelijke spitsstrook maken. Via de A58 en A2 is kilometers om, en hoewel de A58 dan hopelijk verbreed is zal de A2 een probleem worden, daar zijn ook vele insnoeringen van de vluchtstrook dus een spitsstrookje zit er niet in. Maar het grootste probleem wordt denk ik de Randweg Eindhoven, bij knooppunt Ekkerswijer. In oostelijke richting (vanaf de A58) ligt daar een gigantisch vervelend weefvak waar het verkeer 2 rijstroken naar rechts moet. Ook is er over het spoor geen ruimte voor een dubbele invoeger vanaf Tilburg, hoewel er op de flyover wel rekening mee is gehouden. Aan de kant van Best past eigenlijk ook maar amper een taperuitvoeger daar. Kortom, ik zie nog wel wat bezwaren.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » wo 11 okt 2017, 8:59

^^ Ik verwacht dat de A59 wat meer verkeer tijdelijk gaat overnemen, voornamelijk via de burgemeester Letschertweg N261.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Chris » wo 11 okt 2017, 9:48

Verkeer tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg kan wel omgeleid worden via de A59/N261 of A2/A58. Maar het is vooral het tussenliggende gebied wat te maken krijgt met erg veel omrijkilometers of veel sluipverkeer op wegen die daar niet op berekend zijn.

Bijvoorbeeld van Oisterwijk/Haaren naar 's-Hertogenbosch via Boxtel voert over dit soort wegen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door captain007 » wo 11 okt 2017, 11:08

De wegen in het buitengebied tussen Vlijmen en Cromvoirt en dat soort dorpen daar zijn nu ook inderdaad niet bepaald ingericht op dat verkeer. Als je dat wil indammen zal het betekenen dat je praktisch alle polderwegen daar zal moeten afsluiten voor doorgaand verkeer. Ik verwacht dat het zeker op lokale wegen voor hele gevaarlijke situaties kan gaan zorgen. Die zijn daar helemaal niet geschikt voor grotere verkeersstromen. Zeker wegen zoals de Deutersestraat niet, wat een ideale sluiproute is om op de westelijke ring van 's-Hertogenbosch uit te komen.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Boerenkool » do 12 okt 2017, 10:12

Ik zou mijn borst natmaken als ik in Vught woonde.
Wie gaat er een half uur omrijden over de A58 en een half uur daar in de file staan als je ook 20 minuten file in een woonstraat in Vught kan hebben.
Deel van de plaatsen langs de route zouden ook nog eerst terug naar Tilburg moeten om de A58 of N261/A59 te nemen. Gaan velen echt niet doen.

Mensen uit Boxtel rijden meestal al binnendoor, veel korter. N65 is ook maar 80 met stoplichten. De binnendoorroute rijdt lekker door, rijden ze stiekem ook 90. Die paar stukjes met huizen vertragen niet voveel. In Oisterwijk kan je ook over t industrieterrein rijden.

Wat ze wel kwijt raken op de N65 is het verkeer Tilburg-Randstad. Voor veel locaties is het redelijk om het even of je de A2 of A27 pakt. Naar A2 zijn de stoplichten en de 80 een probleem maar de A2 is wel lekker breed. A27 heefweer t feest Hooijpolder en Gorinchem..
De A27 kan muurvast staan en omdat ie maar 2 stroken is haal je links vaak geen goede snelheden omdat je uiteindelijk altijd achter een inhalende vrachtwagen, trago s die niet doorschakelen voorbij 3 en allerlei zwaar ongeduldige forensen die aan een stuk door kleven en voorgooien waardoor het een optocht van frequent oplichtende remlichten is met een snelheid die jojot tussen 125 en stilstand.
Een deel van de routekeuzes valt nu op N65/A2. Dat slaat wel om. Na de verbreding van de A2 is het daar ook flink toegenomen en de A27 iets minder overbelast geworden. In de A2 ombouwtijd was het eigenlijk vrij normaal dat de A27 van Utrevht tot Hooijpolder vaststond.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » zo 26 nov 2017, 11:46

Op dit moment is men bezig de fietspaden langs de N65 over de volledige lengte grondig op te knappen. Valt me op dat er in scherpe bochten doorgetrokken kantmarkeringen en schrikhekken worden toegevoegd. Opknappen is een goede zaak, was hard nodig ook.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » zo 26 nov 2017, 14:32

Die fietspaden waren 20 jaar geleden al aan een opknapbeurt toe, vind het alleen opvallend dat dit nu gebeurt, zo redelijk dichtbij een grote ombouw.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Vinny » zo 26 nov 2017, 20:30

Dat heeft Rijkswaterstaat overgenomen van ProRail. Een vervallen stationsgebouw krijgt eerst een likje verf voordat het gesloopt wordt... :rofl2:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » zo 26 nov 2017, 21:31

^^
Onzin in dit geval. Bij de komende ombouw, die overigens ook pas over 4 jaar start, blijven de meeste fietspaden ongemoeid. En de delen die waarschijnlijk worden aangepast of opgeheven bij de ombouw worden nu minder grondig opgeknapt dan de rest. Er wordt dus wel degelijk vooruit gekeken door Rijkswaterstaat.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » ma 27 nov 2017, 0:14

^^ Ok, netjes
Maar ik had toch liever gewoon een volledige parallelstructuur gezien met gescheiden verkeersstromen voor stroomverkeer en gebiedsontsluitingsverkeer met daarop de erftoegangen in plaats van die fietspaden
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Boerenkool » ma 27 nov 2017, 13:33

Iemand heeft al n voorschotje genomen op de sluitingsperiode?
https://www.bd.nl/haaren/bordjes-n65-ge ... ~a604d779/

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » do 25 jan 2018, 17:52

https://www.bd.nl/haaren/in-helvoirt-en ... ~a139efdd/
Duidelijke taal. Zou zelf bij Helvoirt ook liever een Maliskamp-oplossing zien i.p.v. de huidige onlogische en vrij dure variant, maar dat is financieel niet haalbaar denk ik. Benieuwd wat hier uit komt.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » wo 21 mar 2018, 11:54

Nieuwe ontwikkelingen.
De aansluiting bij Helvoirt zou misschien toch ongelijkvloers kunnen worden.
https://www.bd.nl/haaren/mogelijk-toch- ... ~aa065754/

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3352
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door sven_engelen » wo 21 mar 2018, 12:23

Tsja een ombouw naar A65 lost natuurlijk alle problemen op! :shutup:
Svenlo

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door mavas » wo 21 mar 2018, 15:17

^^ ?

Zou heel mooi zijn Kees. Mooi een 100-kmstroomweg van maken, dan heb je tenminste iets robuusts.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » wo 21 mar 2018, 22:21

Dit is goed nieuws! Dan kunnen op termijn de kruispunten Mgr. Zwijsenstraat en Heusdensebaan worden opgeheven en dan resteert enkel nog het ongelijkvloers maken van de kruising bij Oisterwijk/Udenhout. Dan de snelheid naar 100 km/h en we hebben iets redelijk fatsoenlijks.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door duikgek89 » vr 23 mar 2018, 9:41

Als er geen A65 in zit na dergelijke ombouw maatregelen wordt het toch tijd voor een expresweg categorie*. Als namelijk de rottige kruisingen bij Vught en Helvoirt aangepakt worden, moet dat met de rest ook kunnen, daar is zo uit mijn hoofd wel ruimte. Er zijn natuurlijk wel wat erfaansluitingen waar iets mee gedaan moet worden en ook zal er nog wel het een en ander nodig zijn aan vangrails en dergelijke.


*Ik pleit voor Pools model: A wegen met Vmax 140 (tenzij er koeien zijn die er last van kunnen hebben, zoals op startbaan 2 B() en S wegen met Vmax 120. Dan kun je hier een S65 van maken en krijg je in het Noorden ook een S33 en S31. Misschien zit er dan ook nog wel een S279 in.
In Nederland kan dat evt. ook 130 om 110 zijn ofzo.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door nederland24 » vr 23 mar 2018, 12:08

^^ Dat bestaat in Nederland toch al in de vorm van een :G3: 100/110km/u is prima voor dit soort wegen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door duikgek89 » vr 23 mar 2018, 12:21

Er is geen verschil tussen een tweestrooks autoweg waar je niet kunt inhalen zonder op de voor tegenliggers bestemde weggedeelten te komen en niet per definitie alleen ongelijkvloerse kruisingen tegen komt en autowegen die meer rijstroken per richting hebben, ongelijkvloers zijn en derhalve meer lijken op een soort "Lidl"-snelweg... Die laatste zijn een ontwikkeling van de laatste jaren.

Dat op die wegen exact dezelfde snelheidslimieten van kracht zijn is natuurlijk ook uiterst onlogisch te noemen... Maar neem je een setpoint van 100km/h op de ouderwetse 1x2 autoweg dan moeten de Semi-snelwegen naar 130km/h en de echte snelwegen naar 160km/h of Richtgeschwindigkeit 130km/h, daar wil men natuurlijk niet aan.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » vr 23 mar 2018, 12:59

ik denk dat als de kruising Helvoirt ongelijkvloers wordt, de verkeersdruk op de kruising ter hoogte van Oisterwijk/Udenhout flink zal toenemen.
Dan is het een kwestie van tijd dat nagedacht wordt over een ongelijkvloerse kruising op die plek.

RikB
stadsweg
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door RikB » vr 23 mar 2018, 16:28

Maar doe dat dan in een keer. Dan heeft de automobilist een poosje echt last, maar dat is beter dan iedere vijf jaar een jaar langs de werkzaamheden.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » vr 23 mar 2018, 17:44

duikgek89 schreef: vr 23 mar 2018, 9:41 vangrails
Geleiderail ;)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Boerenkool » vr 23 mar 2018, 19:48

Oisterwijk hoeft niet moeilijk te zijn. Gewoon zoals in Belgie de n49/a11. Naast het kruispunt landhoofden bouwen. Kan gewoon.met verkeer er versmald naast. Keertje balken snachts inhijsen en keer lokale wegen omzetten.

Plaats reactie