[N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

johanvonderatlantis
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 17 jun 2016, 18:09
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door johanvonderatlantis » zo 19 jun 2016, 23:12

Als ik de laatste reacties lees is dat de meesten tevreden zijn met ongevloerse kruisingen op de weg N-65. Maar als de gemeenten en de provicie nu eens met elkaar in gelijkheid voor Den Haag pleiten voor een volwaardige ombouw N-65 to A-65 bespaar je uiteindelijk in de toekomst op de kosten. Nu is het lap werk en de doorstroming is minimaal omdat de weg 80km weg blijft. Tilburg groeit fors en velen vergeten dat Tilburg juist meer als 200.000 inwoners heeft en de verkeers stroom blijf toenemen. Wat tussen Oss en Den Bosch met de N-50 was geld nu ook voor de N-65 tussen Tilburg en Den Bosch. Ga voor de autosnelweg en wees niet te snel tevreden over lap en plak werk. Door nu te inversteren bespaar je in de toekomst op de uitgaven. N-65 is allangt achterhaalt en het voldoet niet meer aan een hoogwaardig verkeers weg van deze tijd. :offtopic:
Allen voor een en een voor allen. von der Atlantis familie.

http://i0.wp.com/vonderatlantis.de/mill ... 2acb68.jpg

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Kaaiman » ma 20 jun 2016, 7:38

Het probleem met deze weg is niet wat je ermee zou kunnen (van alles namelijk), maar dat er te weinig draagvlak (en dus te weinig geld) is om er ook iets aan te doen.

Fijn trouwens dat je je eerst goed informeert door het doorlezen van de topics waarin je reageert en ik ben ook blij dat je Wegenwiki.nl zo nauwlettend hebt gelezen, zodat je zo goed op de hoogte bent van de hele achtergrond van deze en andere wegen. :feestjenee:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Coen Tunnel » di 21 jun 2016, 9:58

Kaaiman schreef:Fijn trouwens dat je je eerst goed informeert door het doorlezen van de topics waarin je reageert en ik ben ook blij dat je Wegenwiki.nl zo nauwlettend hebt gelezen, zodat je zo goed op de hoogte bent van de hele achtergrond van deze en andere wegen. :feestjenee:
Is het reëel om dit van elke nieuwe forummer te verwachten?

Gebruikersavatar
Jffry101
polderweggetje
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 12:03

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Jffry101 » di 21 jun 2016, 10:44

^^ Nieuwe forummer hier. Ik vond het forum juist doordat ik op de Wegenwiki terecht was gekomen, waar een link naar het forum stond.

Het is niet onredelijk te vragen dat deze gebruiker zich inleest in het onderwerp. Zeker wanneer je zo'n uitgebreid betoog weet te houden. Juist doordat hij niet in staat lijkt de tegenargumenten aan te horen, mist hij volledig de plank. Daarbij is zijn taalgebruik verre van aangenaam. Het aantal woorden per zin kan en moet omhoog.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Kaaiman » di 21 jun 2016, 10:52

Bij de allereerste berichten van een nieuwe gebruiker op het forum zou ik mijn opmerking niet gauw maken. Deze gebruiker had echter al een aantal inhoudelijke berichten geplaatst en daar ook inhoudelijk reactie op gekregen met verwijzingen naar andere forumonderdelen. Ik vind dat je dan wel mag verwachten dat een nieuwe gebruiker -wegwijs gemaakt door de verwijzingen van medeforummers naar andere forumonderdelen- zich iets meer oriënteert en inleest in de materie alvorens een nogal stellige boodschap te plaatsen. Mijn opmerking was dan ook meer algemeen bedoeld (i.c.m. de berichten van deze gebruiker in de nieuw geopende topics over de N277/'A60' en het weer gesloten topic over de A3) en niet enkel zijn bijdrage in dit topic.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Coen Tunnel » di 21 jun 2016, 11:57

^^ Ik ben het in grote lijnen ook wel met je eens, maar er wordt hier ook nog wel eens (door verschillende mensen) fel gereageerd op nieuwkomers die hun weg nog wat moeten vinden. Dat kan afschrikken. Vandaar dat ik iets milder probeer te zijn. Er zijn meerdere forummers die in het begin kritiek kregen op hun bijdragen en zich gaandeweg hebben ontwikkeld.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » di 21 jun 2016, 16:44

^^
Mee eens, een beetje aardig kan ook wel. Nieuwe aanwas houdt het forum ook fris en levendig. :idea:

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » ma 27 jun 2016, 20:59

Weer een stapje verder :

Vught declameert
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » ma 27 jun 2016, 21:50

Goed dat dit is gebeurd, maar ik blijf heel sterk een too little too late-gevoel houden. In 2023 is het allemaal pas klaar en wie weet hoe druk het dan is...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Chris » ma 27 jun 2016, 21:56

2023 klinkt ver weg, maar is eigenlijk al over ruim 6 jaar.

In het voorkeursalternatief wordt ook genoemd dat verbetering van de doorstroming niet het primaire doel van het project is. De kunstwerken worden wel voorbereid op een breder dwarsprofiel dan 6,6 meter per rijbaan, maar de verdiepte ligging schijnbaar niet.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1448
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Steyn_E » di 13 jun 2017, 13:21

Zoo, ik weet niet wie hiermee: http://www.bd.nl/vught/n65-bij-vught-ga ... ~a03e7436/ op de proppen is gekomen maar dit lijkt me niet uitvoerbaar zonder dat de A58, A59, A2 en N261 compleet verstopt raken. Misschien dat het gaat als de A58 Eindhoven-Tilburg eerst is aangepakt maar met de huidige stand van zaken lijkt het mij niet uitvoerbaar.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » di 13 jun 2017, 13:27

^^ Meende dat er een tijdelijke fly-over zou komen. Blijkbaar ook wegbezuinigd
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door captain007 » di 13 jun 2017, 13:31

Gaat voor een aardige chaos zorgen in Brabant dan. Die 50.000 voertuigen moeten toch ergens naartoe.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Schelpenpaadje » di 13 jun 2017, 13:36

Naturist schreef:^^ Meende dat er een tijdelijke fly-over zou komen. Blijkbaar ook wegbezuinigd
Volgens het bericht niet wegbezuinigd, maar in deze 'minst pijnlijke optie' niet meegenomen omdat deze 'mogelijk ten koste zou gaan van woningen'.

Wie er straks maandenlang dagelijks in de file staat moet vooral even denken aan de gezinnen die misschien hadden moeten verhuizen voor een adequate noodvoorziening.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door captain007 » di 13 jun 2017, 13:44

^^ Als men gewoon de onteigeningsprocedure volgt zie ik daar geen probleem in. Er moeten wel vaker woningen wijken voor projecten. En we hebben het hier niet over een karrespoor maar gewoon over een rijksweg.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » di 13 jun 2017, 18:48

Lijkt me ook compleet onhaalbaar zonder het OWN on Vught en Den Bosch flink te vertimmeren. Of zou het een soort politiek spel zijn om zo hoog in te zetten en nog ergens extra budget los te peuteren?

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8657
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Hajo » di 13 jun 2017, 19:03

Ik begrijp het niet. :dontknow:

Als ik het goed begrepen heb, blijft het dus alleen bij een aantal lapmiddelen. Mij lijkt een ombouw tot autosnelweg A65 het beste. Net zoals de N2 in A2 en N59 in A59 destijds.

Natuurlijk is geld weer een struikelblok, maar het lijkt bij de betrokken gemeenten en de provincie ook aan politieke wil te ontbreken. En daarmee hoef je in Den Haag niet aan te komen, want die trekken de portemonnee dan ook niet.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door nederland24 » di 13 jun 2017, 20:19

captain007 schreef:Gaat voor een aardige chaos zorgen in Brabant dan. Die 50.000 voertuigen moeten toch ergens naartoe.
Gewoon met de trein laten gaan. Er zijn nog wel wat staplekken over in de treinen.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door captain007 » di 13 jun 2017, 20:22

^^ Dat is echt zo'n dooddoener. Ik zou zeggen gooi het spoor maar eens een half jaar eruit. Dan is het land ineens te klein....

AlbertP
zandpaadje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 19:04

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door AlbertP » di 13 jun 2017, 21:30

Bij Arnhem kon zo iets gewoon in 2011: de hele zomer geen treinen.

Chris079
verkeersader
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 22 aug 2011, 12:49

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Chris079 » di 13 jun 2017, 21:52

Hier moet een creatievere oplossing voor te vinden zijn, dan simpelweg afsluiten.
Je kan wel proberen het doorgaande verkeer zo veel mogelijk om te leiden, maar voor het bestemmings en lokale verkeer is dit geen doen.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Schelpenpaadje » di 13 jun 2017, 22:09

captain007 schreef:^^ Dat is echt zo'n dooddoener. Ik zou zeggen gooi het spoor maar eens een half jaar eruit. Dan is het land ineens te klein....
Rijdt die daar wel door dan? Doel van het project is het spoor te verdiepen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Mark » di 13 jun 2017, 22:12

Idee was geloof ik om een noodspoorbaan te maken om de tunnelbak heen. Zulke tactieken zijn wel vaker toegepast (bij Rijswijk en Almelo o.a.).

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » di 13 jun 2017, 22:14

Captain007 schreef:...En we hebben het hier niet over een karrespoor maar gewoon over een rijksweg.
Mwah, gezien het huidige en het geplande gebruik, praten we hier over een ETW, een GOW én een ASW die elkaar gruwelijk in de weg zitten en waar de gemeente Vught op geen enkele manier aan mee wil werken om er de eerste 2 vanaf te halen (parallelstructuur).
Wat mij betreft noem je het gerust een karrespoor want met die bestuurlijke non-keuze kan ik er niet meer waardering voor opbrengen. :down:
Hajo schreef:Ik begrijp het niet. :dontknow:

Als ik het goed begrepen heb, blijft het dus alleen bij een aantal lapmiddelen. Mij lijkt een ombouw tot autosnelweg A65 het beste. Net zoals de N2 in A2 en N59 in A59 destijds.

Dat lijkt mij ook een uitstekende oplossing.
Hajo schreef:Natuurlijk is geld weer een struikelblok, maar het lijkt bij de betrokken gemeenten en de provincie ook aan politieke wil te ontbreken. En daarmee hoef je in Den Haag niet aan te komen, want die trekken de portemonnee dan ook niet.
Wat wil je met een intensiteit van maximaal 72.000 voertuigen waarvan de helft de weg als GOW gebruikt?
De enige reden dat de Staat iets aan die weg wil doen is omdat Prorail er wel iets aan moet doen.
En zet dat "wil" maar tussen grote aanhalingstekens want de wil is er alleen maar omdat gemeente Vught er een grote bijdrage aan wil leveren.
Daarnaast heeft gemeente Vught met RWS een relatie die men het best kunt beschrijven als een uit de hand gelopen vechtscheiding. (ervaringen uit het verleden bieden daarin wel garantie voor de toekomst, denk even aan besluitvorming ombouw E9 naar A2 in '79)

Maar mijns inziens is het hele project zoals het er nu ligt een halfbakken oplossing voor een probleem dat men op een andere wijze voor nauwelijks meer geld 3 keer beter zou kunnen oplossen. En dan heb ik het niet over de tunnel van Prorail maar over het gebrek aan visie voor dit stukje bestuurlijke onwil aan 2 kanten.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5088
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Rogier » wo 14 jun 2017, 8:16

Het probleem is dat hier de boel omgewisseld gaat worden. Het spoor gaat in een tunnel komen en de N65 komt op maaiveld te liggen.
Nu is dat andersom. Een mogeljike oplossing is om de N65 doormiddel van een noodviaduct over het spoor (en de bouwput van de nieuwe spoortunnel) te leiden. In dat geval moeten er waarschijnlijk wel een paar woningen gesloopt worden. Echter in Maastricht is dit ook gedaan om de bouw van de nieuwe tunnel(s) mogelijk te maken.

Klaasje
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 14:32

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Klaasje » wo 14 jun 2017, 12:55

Ligt het niet voor de hand om op de A59 tussen Den Bosch en Waalwijk de weg al dan niet tijdelijk om te bouwen tot 2*3 rijstroken?

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5088
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Rogier » wo 14 jun 2017, 12:57

^^

Daar zijn sommige bruggen en viaducten te smal (geen vluchtstrook).
Daarnaast liggen volgens mij de kosten voor het tijdelijk ombouwen van dit traject hoger, dan het aanleggen van een noodbrug.
Daarnaast hoe ga je om met de drukte op de N261?

Klaasje
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 14:32

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Klaasje » wo 14 jun 2017, 13:03

Allemaal goede vragen. Geen antwoord.

Al is de vraag voor hoeverre die verdieping van het spoor ook echt een doelmatige oplossing is. Vught zou al allemaal ongelijkvloerse kruisingen krijgen waardoor de barrièrewerking fors vermindert en daarnaast zouden er ook bij een maaiveldligging allerlei maatregelen tegen geluid en trillingen genomen worden. Voor hetzelfde geld en minder hinder onder de streep na realisatie kan vast ook de N65 een half verdiepte ligging krijgen in combinatie met ongelijkvloerse aansluitingen en fietsviaducten.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5088
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Rogier » wo 14 jun 2017, 14:28

http://www.platformparticipatie.nl/Imag ... 354280.pdf

Tekeningen van het (mogelijke) spoorontwerp. Het bouwvlak voor de tijdelijke N65 is ook in de tekening opgenomen.
Ik zie op de tekening niet welke woningen eventueel moeten verdwijnen om de bouw van de tijdelijk N65 mogelijk te maken.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Schelpenpaadje » wo 14 jun 2017, 14:56

^^ Waarschijnlijk de meest noordelijke huizen aan de Lekkerbeetjenlaan. De omlegging zou nog dichter tegen te gevel liggen dan de huidige weg.

Wellicht worden de voordelen van een afsluiting van de A65 nog gebruikt als argument om elders permanente maatregelen te nemen? (zoals een verbreding van de A59). Dat zou de afweging al wat begrijpelijker maken.

Plaats reactie