[N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Kaaiman » di 29 mar 2016, 9:25

In deze PDF van 10 maart 2016 een aantal interessante afbeeldingen.

Ontwerp verruimd VRI-kruispunt Boslaan/Vijverbosweg
Afbeelding
Afbeelding

Ontwerp ongelijkvloerse kruising Martinilaan/De Bréautélaan
Afbeelding
Afbeelding

Ontwerp ongelijkvloerse halve aansluiting Helvoirtseweg/Kennedylaan
Afbeelding
Afbeelding

Ontwerp halve aansluiting Rembrandtlaan/Olmenlaan i.c.m. verschuiving komgrens
Afbeelding

Overigens vind ik GOW-70 km/u bibeko wat te laag ingeschaald voor deze weg. Het hele stuk zou wat mij betreft minimaal SW-80 km/u bubeko moeten zijn, gezien de positie in het hoofdwegennet en de toekomstige uitbouwstandaard van de weg zonder gelijkvloerse kruisingen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Snelwegfreak » di 29 mar 2016, 9:28

Weer zo'n gemeente die bang is voor een :G3: -status...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Rene » di 29 mar 2016, 10:13

Bij auto(snel)wegstatus moest toch altijd 3 dB worden bijgeplusd ?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door RSK » di 29 mar 2016, 11:28

Jackbauer1350 schreef:Die twee kruisingen bij Vught ongelijkvloers maken wordt nog wel een uitdaging lijkt mij, gezien de geringe werkruimte.
Zit even te kijken, maar kan daar niet een soortgelijke oplossing worden bedacht als op de N207 bij Leimuiden? Dus rechts in-rechts uit i.c.m. een tunneltje of viaduct in de buurt?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Chris » di 29 mar 2016, 15:28

Rene schreef:Bij auto(snel)wegstatus moest toch altijd 3 dB worden bijgeplusd ?
Volgens mij was het bij de oude Wet geluidshinder zo dat bij een maximumsnelheid van 70 km/h of meer, niet standaard 5 dB correctie kon worden afgetrokken, maar 2 dB. Het was dacht ik niet gelinkt aan de feitelijke status van de weg.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » wo 30 mar 2016, 19:20

Het doet mij deugd dat mijn saunamaatje Léon geen puntje van zijn tuin hoeft in te leveren.
Dit doordat er geen oprit vanaf de kruising Helvoirtseweg richting Den Bosch komt.

Jammer blijft het dat de weg geen duidelijke scheiding tussen GOW en zijn stroomfunctie krijgt.
Een parallelstructuur zoals bij Helvoirt had mijn voorkeur en had de weg meer toekomstvast gemaakt.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » ma 18 apr 2016, 12:47

De PVV heeft in de provinciale staten van Noord-Brabant een motie aangenomen gekregen.
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/vu ... -1.5935389

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Mark » ma 18 apr 2016, 13:11

Mooi nieuws, maar is de kans op zo'n meevaller groot of niet?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Chris » ma 18 apr 2016, 14:41

Er kan best kans zijn op een meevaller, maar of die dan zo groot is dat je daar meteen meer kruispunten ongelijkvloers van kan maken is maar de vraag.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » ma 18 apr 2016, 15:09

Ik denk eerlijk gezegd dat de overheid zich niet rijk moet rekenen.
Ik vermoed dat de aanbestedingsprocedure van de N261 plaatsvond ten tijde van de crisis, en dat toen bodemprijzen zijn geboden. Nu de economie aantrekt, denk ik dat de prijzen van aanbestedingen hoger zullen liggen.
Maar ja, net als het standpunt van de PVV, is mijn mening gebaseerd op deze aanname.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » ma 18 apr 2016, 18:49

Misschien is er nog wel een meevaller te vinden bij aanbesteding. Zou mooi meegenomen zijn, maar ik vraag me af hoe dat dan qua procedures en grondaankopen zou moeten gaan.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door hoevenpe » ma 18 apr 2016, 19:17

Kan men niet bij de aanbesteding aangeven wat het budget is en de minimale vereisten (gelijkvloerse aansluitingen), dat het ongelijkvloers oplossen van de relaties binnen het gestelde budget een voorkeur heeft binnen de aanbesteding?

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » do 28 apr 2016, 12:27

Afgelopen maandag stond een artikel in het Brabants Dagblad over een vertrouwelijk rapport van het ministerie van Infrastructuur en Milieu over de kosten-batenanalyse van het huidige plan voor de N65 ter hoogte van Vught.
De centrale conclusie is dat het huidige plan wel goed is voor de doorstroming van de N65, maar geen verbetering is voor de leefbaarheid in Vught, iets wat toch het uitgangspunt was.
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/vu ... -1.5958411

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Chris » do 28 apr 2016, 13:49

Er staat in het artikel niet waarom het dan niet goed voor de leefbaarheid is, maar ik denk dat de wisseling van de spoorweg naar beneden en de N65 boven maaiveld niet zo positief zal zijn voor het geluid.

Overigens is 'leefbaarheid' een nogal vaag begrip. Een stedebouwkundige zal een doorsnijding door een weg of spoorlijn niet snel kwalificeren als een leefbare situatie, terwijl het wel beter is voor de ontsluiting van een plaats en de doorstroming van het verkeer, wat een plaats weer aantrekkelijk kan maken als vestigingslocatie, waardoor behoud van werk en voorzieningen er weer voor zorgt dat een plaats leefbaar blijft.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door duikgek89 » do 28 apr 2016, 17:59

^^ Waardoor het een idee is om snelwegen om plaatsen als Vught heen te leggen voor het doorgaand verkeer, maar wel een goede snelle weg door de plaats te laten lopen om de bereikbaarheid te garanderen.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » za 30 apr 2016, 9:12

Ik ben het ook wel met de conclusie eens dat er behoorlijk veel geld wordt uitgeven terwijl de weg 70 km/h blijft met nog steeds suboptimale afritten en een VRI-kruispunt...

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » ma 02 mei 2016, 16:11

De gemeenten Vught en 's-Hertogenbosch gaan meer meebetalen.
Vught geeft 10 % meer (van 10 naar 11 miljoen), maar de bijdrage van 's-Hertogenbosch wordt verzevenvoudigd (van 500.000 naar 3.5 miljoen).
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/s- ... -1.5979112

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » ma 02 mei 2016, 23:03

^^ Wordt dan wel ontzettend nieuwsgierig naar de meerwaarde voor de gemeente 's-Hertogenbosch.
Of zou onze Vughtse burgervader vd Mortel een stuk of tig lansen gebroken hebben om collega Rombouts zo ver te krijgen? :)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door hoevenpe » ma 02 mei 2016, 23:05

Wat gaan ze dan voor die 4 miljoen extra realiseren?
Toch nog een ongelijkvloerse aansluiting in plaats van een VRI?

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » ma 02 mei 2016, 23:08

^^Vermoedelijk een vloeiender aansluiting naar Tilburg waardoor de zuidkant van de stad ook tijdens de spits weer doorgankelijk wordt.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Chris » di 10 mei 2016, 15:56

De notitie voorkeursalternatief voor de N65 in Vught: https://staticresources.rijkswaterstaat ... -81388.pdf

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » di 10 mei 2016, 19:18

Ik vind het al met al toch wat tegenvallen.

Er blijven nog best wat open eindjes over voor zo'n drukke weg:
- er komt een nieuwe ongeregelde fietsoversteek t.p.v. Hoge Raam Helvoirt terwijl hier richting Vught parallelwegen komen en richting Tilburg de bestaande VRI Mgr. Zwijsenstraat ongeveer 500 m verderop ligt;
- schuine en bochtige fietstunnel bij Helvoirt lijkt me een prima recept voor sociale onveiligheid;
- tussen Helvoirt en Vught komen geen parallelwegen en blijven er dus erfaansluitingen en landbouwverkeer op de N65;
- verruimd kruispunt Boslaan kent een gigantisch ruimtebeslag maar blijft een VRI;
- erg smal wegprofiel binnen de bebouwde kom van Vught en de tunnelbakken worden ook niet toekomstvaster uitgevoerd;
- bestaande deel A65 wordt teruggebouwd waarbij het smalle profiel wordt doorgezet en de geleiderails verwijderd. Ook het inkorten van de in- en uitvoegstroken van de drukke afrit 's-Hertogenbosch-Centrum tot ontwerpsnelheid 70 km/h lijkt me geen goed idee.

Eigenlijk heb ik liever dat men het geld steekt in een normaal ontworpen ongelijkvloers kruispunt bij Oisterwijk/Udenhout en men voor Vught nog even doorspaart voor een betere oplossing.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Snelwegfreak » di 10 mei 2016, 19:31

"Mooie" opsomming, Via. Het klinkt bijna weer alsof men voor een duppie op de eerste rang wil zitten.
Enne gojje mins blieft altied leave.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door waldo79 » wo 11 mei 2016, 10:31

Wie weet wordt het Ontwerp-Tracébesluit nog beter. Dan kun je daar nog een zienswijze tegen indienen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Chris » wo 11 mei 2016, 10:34

Snelwegfreak schreef:Het klinkt bijna weer alsof men voor een duppie op de eerste rang wil zitten.
Dat is ook zo heb ik het idee. Volgens mij is het al bijzonder dat men sowieso geld in de N65 wil steken. De Rijksoverheid lijkt bijzonder weinig interesse in de problematiek te hebben gehad de laatste decennia. In de periode 2005-2015 heerste volgens mij ook een beetje het idee dat Noord-Brabant wel genoeg nieuwe en bredere autosnelwegen heeft gekregen. Men lijkt daar echter wat op terug te komen, in recente berichten wordt Brabant vaak specifiek genoemd naast de Randstad als regio waar het verkeer sterk groeit en knelpunten verergeren of nieuwe ontstaan.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » wo 11 mei 2016, 11:05

Ik denk dat je daar gelijk in hebt, Chris.
Hetzelfde gaat eigenlijk op voor kp Hooipolder. Daar wordt ook gedacht dat met wat lapwerk de regio tevreden gesteld kan worden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Coen Tunnel » do 12 mei 2016, 11:49

Chris schreef:In de periode 2005-2015 heerste volgens mij ook een beetje het idee dat Noord-Brabant wel genoeg nieuwe en bredere autosnelwegen heeft gekregen.
Niet geheel onterecht, er is sinds de jaren '90 verhoudingsgewijs ook wel erg veel geïnvesteerd in de Brabantse wegen (kleinere verbredingen, nieuwe afritten e.d., alsmede provinciale projecten zoals de N261 niet meegerekend):

- ombouw N2 Den Bosch-Eindhoven tot A2 en later verbreding naar 2x3
- Randwegen Den Bosch en Eindhoven met parallelstructuren en ingrijpen verbouwde knooppunten Empel, Hintham, Batadorp, De Hogt en Leenderheide
- A58 rond Etten-Leur en Breda aangelegd ter vervanging van de N58
- feitelijk complete nieuwbouw en verbreding van het grootste deel van de A16 i.v.m. aanleg HSL
- nieuwe A50 Paalgraven-Eindhoven ter vervanging van de N265
- N59 tussen Geffen en Rosmalen omgebouwd tot autosnelweg
- A4 Dinteloord-Bergen op Zoom aangelegd
- KP Klaverpolder en KP De Baars volledig gemaakt

Er moest misschien relatief veel gebeuren, maar vergelijk het eens met wat er in diezelfde periode in andere provincies (bv. Gelderland of Overijssel) is gebeurd en Noord-Brabant heeft weinig te klagen. Ook andere provincies kennen wel structurele maar minder bekende problemen met rijkswegen.

Dat wil niet zeggen dat er in Brabant niks hoeft te gebeuren, want de A27, A58 en A67 zitten op veel plekken aan hun capaciteit, en ook op de A50 en A59 tussen Nijmegen en Den Bosch alsmede op de A59 tussen Waalwijk en Den Bosch staat het vaak vast. En dan zijn er dus ook nog de N65 en KP Hooipolder. Maar al het geld kan natuurlijk maar één keer uitgegeven worden, en er is ook echt al veel geld naar Brabant gegaan. Dat is allemaal wel in zinvolle projecten gestoken, maar natuurlijk zijn er ook in de rest van het land problemen die aangepakt moeten worden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Vinny » za 14 mei 2016, 11:12

De bevolkingsgroei, de economie en de vervoersgroei is in Brabant ook wel sneller gegaan dan in pak em beet Overijssel. Friesland is nog erger, daar is sprake van krimp (ondanks de vele investeringen in infrastructuur)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Boerenkool » wo 01 jun 2016, 21:40

En niet alleen de groei. Het is ook gewoon een van de meer bewoonde provincies. In een transitgebied tussen metropolen. Met 2.5 miljoen inwoners heeft Brabant grof gezegd net zoveel inwoners als Friesland, Groningen, Drenthe, Flevoland en Zeeland bij elkaar.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » wo 01 jun 2016, 21:50

De PVV-motie waarover het hierboven gaat kent voor aanwenden van aanbestedingsmeevallers overigens de volgende prioritering:

1. Ongelijkvloerse kruising Boslaan (Vught)
2/3. Ongelijkvloerse kruising Oisterwijk/Udenhout
2/3. Ongelijkvloerse kruising Helvoirt
4. Overige ongelijkvloerse kruisingen, volgorde i.o.m. I&M en betrokken gemeenten.

Plaats reactie