[N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Schelpenpaadje
autoweg

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Schelpenpaadje » zo 10 nov 2019, 7:34

Boerenkool schreef:
zo 21 jul 2019, 20:41
Eiken worden met gemak wel 100 en sommigen vele honderden jaren. Het is bovendien een gerespecteerd soort boom die door mensen reoatief veel gekoesterd wordt omdat hij zo bij kwalitatieve europese landchapoen wordt gerekend.
Je kunt er ook gerespecteerde vloeren, meubels en andere gebruiksvoorwerpen van maken die met gemak wel honderden jaren meegaan en bovendien door mensen relatief veel gekoesterd worden omdat hij bij de kwalitatieve Europese houtsoorten wordt gerekend :twisted:

Basjuh1981
verkeersader

Bericht door Basjuh1981 » zo 10 nov 2019, 10:52

^^ Met de eikenprocessierups is het respect wel iets gedaald ;)

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 22 nov 2019, 9:52

N65 Vught – Haren
* Rijk en Provincie Noord-Brabant zijn overeen gekomen dat de Provincie de uitvoering van het project N65 Vught-Haaren overneemt van RWS.
* De Provincie ontvangt hier eenmalig €24,315 miljoen (inclusief btw) van het Rijk voor, bestaande uit de volgende componenten:
* Risicoreservering (volgens afspraak uit het BO MIRT najaar 2018): €3,3 miljoen;
* Bijdrage aan het IPM-team: €7,986 miljoen;
* Maatregelen bermbeveiliging: €4 miljoen;
* Meerjarenprogramma Geluid: €9,029 miljoen.
* Met de Rijksbijdrage aan het VKA+ van €73,121 miljoen is de totale Rijksbijdrage aan het project hiermee gemaximeerd op €97,436 miljoen (inclusief btw).
* De Provincie draagt ook haar afgesproken risicoreservering (BO MIRT najaar 2018) van €3,3 miljoen extra bij, waardoor de regio in totaal €76.939 miljoen bijdraagt aan het project.
* Eventuele mee- en tegenvallers zijn voor de provincie Brabant. Een uitzondering hierop zijn nieuwe kosten veroorzaakt door exogene factoren die niet door de provincie in het kader van het project kunnen worden beheerst, of die voortkomen uit wijziging van nationale wet- en regelgeving. In de Bestuursovereenkomst zullen de exogene factoren en de afspraken over de risicoverdeling daarvan nader gespecificeerd worden.
* Om bovenstaande wijzigingen en de afspraken over het VKA+ te bekrachtigen, wordt op korte termijn een uitvoeringsovereenkomst tussen RWS en de Provincie gesloten en wordt de Bestuursovereenkomst aangepast.
>> https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... ember-2019

Wel opmerkelijk dat dit project wordt overgedragen aan de provincie, je zou denken dat een rijksweg, een spoorlijn van het hoofdrailnet en verder alleen gemeentelijke wegen geen raakvlak hebben met de provincie.

mavas
2x5 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door mavas » vr 22 nov 2019, 11:19

Opvallende beslissing inderdaad. Ik kan me zo geen reden bedenken dat de provincie dit uit zou moeten voeren.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

ermentink
polderweggetje

Bericht door ermentink » vr 22 nov 2019, 15:36

Is er hier al eens gesproken over de verdere aanpassing van de N65, tussen Helvoirt en Berkel-Enschot? Op dit traject liggen nog drie kruispunten met verkeerslichten die liggen te wachten om aangepakt te worden. Dat wil zeggen: De kruising Quatre Bras (richting Udenhout/Oisterwijk) aanpassen met een verdiepte ligging van de doorgaande N65 en de afslagen bovenlangs leggen. Hier kan dan ook het langzaamverkeer gebruik van maken. De andere twee kruisingen (Heusdense baan en Koolhofweg/Monseigneur Zwijsenstraat) kunnen volgens mij zonder al te veel problemen afgesloten worden. Er zijn parallelle alternatieven die de verkeersstromen kunnen verwerken, misschien met kleine aanpassingen. Dat zal de N65 opwaarderen en de doorstroming ten goede komen.
Afbeelding

Steyn_E
verkeersader

Bericht door Steyn_E » vr 22 nov 2019, 18:20

Is dit niet net zoals de A59 20 jaar geleden? Provincie legt de weg aan en regelt de financiering, maar de wegbeheerder blijft RWS (ook verantwoordelijk voor het toekomstig onderhoud). Zo is indertijd de A50 meteen aangelegd door RWS (in plaats van 15 jaar later) terwijl de Provincie de A59 heeft geregeld. Misschien is er nu weer iets dergelijks aan de hand, mogelijk is het project met RWS ‘geruild’ voor de A50 Paalgraven-Ewijk of om direct de A58 helemaal vanaf Breda tot aan Eindhoven te verbreden, inclusief het gedeelte tussen Sint-Annabosch en Tilburg. Helemaal nieuw is dit dus niet.

Edit:
^^
Naast de kruisingen (waarvan ik verwacht dat de meest noordelijke ook nodig blijft trouwens) is er nog een ander probleem; er zijn best een aantal aanliggende percelen die alleen via de N65 bereikbaar zijn (en zelfs nog hier en daar een pand bijna óp de weg) dus naast de op- en afritcomplexen moeten er ook parallelwegen komen. Dat maakt de operatie meteen een stuk moeilijker en vooral veel duurder. Bovendien zal dat vast niet zonder slag of stoot gaan dus reken ook nog op extra tijd voor juridische procedures.

Daarnaast moet er wat mij betreft zsm geleiderail geplaatst worden in beide bermen, ook bij 80 is een aanrijding met die bomen hier al vlug fataal. Bovendien kan dan nadat de ombouw compleet is de weg een autoweg-100 worden. Meer dan dat lijkt me uitgesloten (in ieder geval totdat de bomen ‘op’ zijn).

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » za 23 nov 2019, 15:23

mavas schreef:
vr 22 nov 2019, 11:19
Opvallende beslissing inderdaad. Ik kan me zo geen reden bedenken dat de provincie dit uit zou moeten voeren.
Wat ik begrijp van iemand die ik ken bij de provincie is dat zij zich meer ontwikkelen van wegbeheerder van sec de provinciale wegen naar lobby-organisatie voor de gehele bereikbaarheid van Brabant. Wellicht dat dit project daar dan prima in past. Bovendien heeft RWS de N65 eigenlijk altijd wel wat minder aandacht gegeven dan de snelwegen hier. De PPS op de A59 vind ik ook wel goed geslaagd, die weg ligt er ook na 15 jaar nog stukken verzorgder bij dan menig andere snelweg in beheer bij RWS zelf.

Die oplossing van Ermentink is prima haalbaar met wat aanpassingen aan het onderliggend wegennet. Wel zou ik bij de Heusdensebaan dan een fietstunnel maken om de oversteekbaarheid goed te houden.

ermentink
polderweggetje

Bericht door ermentink » za 23 nov 2019, 19:02

Goede aanvulling, een fietstunnel in de Heusdensebaan onder de N65 door. Misschien wel geschikt maken voor landbouwverkeer voor de boomkwekerijen?

Op het stuk dat ik voorstel zijn bij mijn weten geen uitritten van percelen direct op de N65 aangesloten. Dit deel is zelfs relatief open met weinig bebouwing erlangs. Overal ligt het fietspad parallel aan de N65, dus als een parallelstructuur nodig is, dan kan deze relatief eenvoudig gerealiseerd worden. Al verwacht ik dat dit niet nodig is.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 24 nov 2019, 8:19

Er is al een parallelstructuur vanaf Berkel-Enschot tot aan de Hoge Raam bij Haaren aangelegd eind jaren negentig en begin tweeduizend. Niet toevallig stopt de huidige projectgrens ook precies bij de Hoge Raam, want aanleg van de ontbrekende parallelwegen bij Helvoirt en Vught is voorzien in het huidige project. Hierna zullen dus alle erfaansluitingen van de N65 af zijn gehaald.

Ironisch genoeg wordt de situatie nu weer omgedraaid aangezien in het huidige project een Snelfietsroute zit die dus vooralsnog plots bij de Hoge Raam gaat stoppen en ooit nog naar Tilburg zal moeten lopen.

Plaats reactie