[N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5777
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Schelpenpaadje » zo 10 nov 2019, 7:34

Boerenkool schreef: zo 21 jul 2019, 20:41 Eiken worden met gemak wel 100 en sommigen vele honderden jaren. Het is bovendien een gerespecteerd soort boom die door mensen reoatief veel gekoesterd wordt omdat hij zo bij kwalitatieve europese landchapoen wordt gerekend.
Je kunt er ook gerespecteerde vloeren, meubels en andere gebruiksvoorwerpen van maken die met gemak wel honderden jaren meegaan en bovendien door mensen relatief veel gekoesterd worden omdat hij bij de kwalitatieve Europese houtsoorten wordt gerekend :twisted:

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Basjuh1981 » zo 10 nov 2019, 10:52

^^ Met de eikenprocessierups is het respect wel iets gedaald ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Chris » vr 22 nov 2019, 9:52

N65 Vught – Haren
* Rijk en Provincie Noord-Brabant zijn overeen gekomen dat de Provincie de uitvoering van het project N65 Vught-Haaren overneemt van RWS.
* De Provincie ontvangt hier eenmalig €24,315 miljoen (inclusief btw) van het Rijk voor, bestaande uit de volgende componenten:
* Risicoreservering (volgens afspraak uit het BO MIRT najaar 2018): €3,3 miljoen;
* Bijdrage aan het IPM-team: €7,986 miljoen;
* Maatregelen bermbeveiliging: €4 miljoen;
* Meerjarenprogramma Geluid: €9,029 miljoen.
* Met de Rijksbijdrage aan het VKA+ van €73,121 miljoen is de totale Rijksbijdrage aan het project hiermee gemaximeerd op €97,436 miljoen (inclusief btw).
* De Provincie draagt ook haar afgesproken risicoreservering (BO MIRT najaar 2018) van €3,3 miljoen extra bij, waardoor de regio in totaal €76.939 miljoen bijdraagt aan het project.
* Eventuele mee- en tegenvallers zijn voor de provincie Brabant. Een uitzondering hierop zijn nieuwe kosten veroorzaakt door exogene factoren die niet door de provincie in het kader van het project kunnen worden beheerst, of die voortkomen uit wijziging van nationale wet- en regelgeving. In de Bestuursovereenkomst zullen de exogene factoren en de afspraken over de risicoverdeling daarvan nader gespecificeerd worden.
* Om bovenstaande wijzigingen en de afspraken over het VKA+ te bekrachtigen, wordt op korte termijn een uitvoeringsovereenkomst tussen RWS en de Provincie gesloten en wordt de Bestuursovereenkomst aangepast.
>> https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... ember-2019

Wel opmerkelijk dat dit project wordt overgedragen aan de provincie, je zou denken dat een rijksweg, een spoorlijn van het hoofdrailnet en verder alleen gemeentelijke wegen geen raakvlak hebben met de provincie.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door mavas » vr 22 nov 2019, 11:19

Opvallende beslissing inderdaad. Ik kan me zo geen reden bedenken dat de provincie dit uit zou moeten voeren.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

ermentink
polderweggetje
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 11:30
Locatie: Tilburg

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door ermentink » vr 22 nov 2019, 15:36

Is er hier al eens gesproken over de verdere aanpassing van de N65, tussen Helvoirt en Berkel-Enschot? Op dit traject liggen nog drie kruispunten met verkeerslichten die liggen te wachten om aangepakt te worden. Dat wil zeggen: De kruising Quatre Bras (richting Udenhout/Oisterwijk) aanpassen met een verdiepte ligging van de doorgaande N65 en de afslagen bovenlangs leggen. Hier kan dan ook het langzaamverkeer gebruik van maken. De andere twee kruisingen (Heusdense baan en Koolhofweg/Monseigneur Zwijsenstraat) kunnen volgens mij zonder al te veel problemen afgesloten worden. Er zijn parallelle alternatieven die de verkeersstromen kunnen verwerken, misschien met kleine aanpassingen. Dat zal de N65 opwaarderen en de doorstroming ten goede komen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ermentink op vr 21 aug 2020, 10:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1424
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Steyn_E » vr 22 nov 2019, 18:20

Is dit niet net zoals de A59 20 jaar geleden? Provincie legt de weg aan en regelt de financiering, maar de wegbeheerder blijft RWS (ook verantwoordelijk voor het toekomstig onderhoud). Zo is indertijd de A50 meteen aangelegd door RWS (in plaats van 15 jaar later) terwijl de Provincie de A59 heeft geregeld. Misschien is er nu weer iets dergelijks aan de hand, mogelijk is het project met RWS ‘geruild’ voor de A50 Paalgraven-Ewijk of om direct de A58 helemaal vanaf Breda tot aan Eindhoven te verbreden, inclusief het gedeelte tussen Sint-Annabosch en Tilburg. Helemaal nieuw is dit dus niet.

Edit:
^^
Naast de kruisingen (waarvan ik verwacht dat de meest noordelijke ook nodig blijft trouwens) is er nog een ander probleem; er zijn best een aantal aanliggende percelen die alleen via de N65 bereikbaar zijn (en zelfs nog hier en daar een pand bijna óp de weg) dus naast de op- en afritcomplexen moeten er ook parallelwegen komen. Dat maakt de operatie meteen een stuk moeilijker en vooral veel duurder. Bovendien zal dat vast niet zonder slag of stoot gaan dus reken ook nog op extra tijd voor juridische procedures.

Daarnaast moet er wat mij betreft zsm geleiderail geplaatst worden in beide bermen, ook bij 80 is een aanrijding met die bomen hier al vlug fataal. Bovendien kan dan nadat de ombouw compleet is de weg een autoweg-100 worden. Meer dan dat lijkt me uitgesloten (in ieder geval totdat de bomen ‘op’ zijn).

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » za 23 nov 2019, 15:23

mavas schreef: vr 22 nov 2019, 11:19 Opvallende beslissing inderdaad. Ik kan me zo geen reden bedenken dat de provincie dit uit zou moeten voeren.
Wat ik begrijp van iemand die ik ken bij de provincie is dat zij zich meer ontwikkelen van wegbeheerder van sec de provinciale wegen naar lobby-organisatie voor de gehele bereikbaarheid van Brabant. Wellicht dat dit project daar dan prima in past. Bovendien heeft RWS de N65 eigenlijk altijd wel wat minder aandacht gegeven dan de snelwegen hier. De PPS op de A59 vind ik ook wel goed geslaagd, die weg ligt er ook na 15 jaar nog stukken verzorgder bij dan menig andere snelweg in beheer bij RWS zelf.

Die oplossing van Ermentink is prima haalbaar met wat aanpassingen aan het onderliggend wegennet. Wel zou ik bij de Heusdensebaan dan een fietstunnel maken om de oversteekbaarheid goed te houden.

ermentink
polderweggetje
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 11 jul 2008, 11:30
Locatie: Tilburg

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door ermentink » za 23 nov 2019, 19:02

Goede aanvulling, een fietstunnel in de Heusdensebaan onder de N65 door. Misschien wel geschikt maken voor landbouwverkeer voor de boomkwekerijen?

Op het stuk dat ik voorstel zijn bij mijn weten geen uitritten van percelen direct op de N65 aangesloten. Dit deel is zelfs relatief open met weinig bebouwing erlangs. Overal ligt het fietspad parallel aan de N65, dus als een parallelstructuur nodig is, dan kan deze relatief eenvoudig gerealiseerd worden. Al verwacht ik dat dit niet nodig is.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » zo 24 nov 2019, 8:19

Er is al een parallelstructuur vanaf Berkel-Enschot tot aan de Hoge Raam bij Haaren aangelegd eind jaren negentig en begin tweeduizend. Niet toevallig stopt de huidige projectgrens ook precies bij de Hoge Raam, want aanleg van de ontbrekende parallelwegen bij Helvoirt en Vught is voorzien in het huidige project. Hierna zullen dus alle erfaansluitingen van de N65 af zijn gehaald.

Ironisch genoeg wordt de situatie nu weer omgedraaid aangezien in het huidige project een Snelfietsroute zit die dus vooralsnog plots bij de Hoge Raam gaat stoppen en ooit nog naar Tilburg zal moeten lopen.

kees
expressweg
Berichten: 3406
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » di 07 apr 2020, 13:06

De Vughtse gemeenteraad zou deze maand zijn definitieve fiat geven voor de N65-plannen. Door de coronacrisis was dat al een maand opgeschoven.
In mei willen ze de beslissing hierover wel door laten gaan, met dus inspraak op afstand.
Nou, daar zijn de insprekers bepaald niet blij mee. Hoewel ze al verschillende keren hun zegje hebben kunnen doen, willen ze nog 1 keer alles uit de kast halen en dat kan op afstand onvoldoende vinden ze.
In Helvoirt zijn de plannen nog maar net ter inzage gelegd, dus volgt besluitvorming inhet najaar.
https://www.bd.nl/den-bosch-vught/roep- ... ~a0714d06/

kees
expressweg
Berichten: 3406
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » do 09 apr 2020, 20:33

De tegenstanders hebben een burgerinitiatief ingediend om het tracé door Vught alsnog in een tunnel te krijgen.
https://www.bd.nl/den-bosch-vught/burge ... a892552c6/
In het artikel wordt ook verwezen naar het plan uit de jaren 60 om de Binnendieze in 's-Hertogenbosch te dempen. Dit genomen besluit uit 1964 werd in 1969 nog eens bekrachtigd, maar uiteindelijk kwam de rijksoverheid met geld over de brug en betaalde 80% van de restauratiekosten van de Binnendieze.
In onze regio is dat nog altijd een argument om beslissingen, zelfs nadat ze genomen zijn, tot net uiterste te bestrijden.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1424
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Steyn_E » do 09 apr 2020, 21:28

:denk:

Da’s niet zo vreemd; elders in het land verschijnen ook stedelijke tunnels die nog veel verder bij de bebouwing vandaan liggen (kuch kuch A9 kuch). Komt bij dat er best een behoorlijke toename in verkeer te verwachten is als eenmaal de gehele route ongelijkvloers is (na dit project volgens mij nog maar 2 of 3 kruisingen). Ik zie het echter ook niet zo snel gebeuren, de verdiepte ligging is al een grote verbetering natuurlijk en qua doorstroming is er niks meer te winnen door een tunnel te bouwen.

Ik zie het liever een A65 worden maar die kans acht ik ook onder het nulpunt. Autoweg :A1-100: zou ook al een grote verbetering zijn en acht ik nog wel realistisch als de rest ook ongelijkvloers is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Vinny » vr 10 apr 2020, 23:31

Volgens mij wordt er veel te veel geld verspild om het spoor bij Vught te verdiepen. Als alleen de spoorwegovergangen ongelijkvloers gemaakt worden is dat helemaal niet nodig en kan dat geld in de verbetering van de N 65 gestoken worden. Het bestaande spoorwegviaduct kan dan ongewijzigd blijven en dat scheelt best wel wat.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17354
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Kaaiman » za 11 apr 2020, 21:44

Het gaat toch ook om spoorverbreding in het kader van PHS?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door waldo79 » za 11 apr 2020, 23:58

Klopt, de huidige 3 sporen tussen Den Bosch en Vught zorgen voor lange stationnementen in zowel Den Bosch als Eindhoven. Daarnaast ontbreekt er een fly-over bij Boxtel in zuidelijke richting en bij Tongelre bij de splitsing naar Venlo/Maastricht. Hiermee zijn de zes treinen tussen Eindhoven en Utrecht ongelijkmatig over het uur verdeeld.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Victor » zo 12 apr 2020, 12:15

^^ Als er bij Tongelre een fly-over komt, dan lijkt me een tweede fly-over bij Boxtel niet nodig. Per richting is één punt om elkaar ongelijkvloers te kruisen voldoende, tussen Boxtel en Eindhoven kunnen de treinen dan ongehinderd naast elkaar blijven rijden op de 4 sporen.

kees
expressweg
Berichten: 3406
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » zo 12 apr 2020, 12:29

* afdwaalalert *

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Victor » zo 12 apr 2020, 12:50

^^ Ja inderdaad. Ik wilde mezelf nog corrigeren, voor de huidige IC-Direct is een tweede fly-over bij Boxtel wel degelijk nodig, maar dat zal ik maar niet meer doen :p

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Via » do 16 apr 2020, 20:31

In tegenstelling tot de eerdere berichten wordt de N65 toch niet volledig afgesloten maar komt er tijdelijk een 2x1 viaduct: https://www.bd.nl/den-bosch-vught/n65-t ... ~abf3f494/

De motivatie hiervoor vind ik dan wel wat wrang: 'vanwege stikstof op de omleidingsroutes in nabijheid van natuurgebieden'. Dat het hartstikke onveilig is om HWN door de kom van Vught te leiden speelde niet mee? :roll:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Chris » do 16 apr 2020, 20:42


Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door captain007 » vr 17 apr 2020, 8:04

In elk geval gunstig dat de N65 niet volledig op slot gaat. 2x1 gaat wel serieus pijn doen en behoorlijke vertragingen opleveren. Ben wel bang dat deze files ook op de A2 gaan terugslaan. Maar anders had denk ik de A2 van Den Bosch tot Eindhoven muurvast gestaan.

kees
expressweg
Berichten: 3406
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door kees » vr 17 apr 2020, 11:11

Persoonlijk vind ik de A59-A27 een handiger uitwijkroute dan de A2-A58 route, ook voor de bestemmingen in Tilburg. Volgens mij is die èn korter èn minder filegevoelig.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Palance » vr 17 apr 2020, 12:09

Hoe komt Prorail aan “Rijksweg N2” op dat kaartje (van Falk?). Is dat een kaartje uit de oertijd, want zo te zien heet dit tegenwoordig de Vughterweg.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door waldo79 » vr 17 apr 2020, 18:14

De verbindingen Tilburg - Eindhoven v.v. zijn in beheer van Rijkswaterstaat.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Lekkere Kwal » vr 17 apr 2020, 18:25

^^ Palance doelt op de aanduiding 'Rijksweg N2' op de Vuchterweg rechtsboven. Dat is misschien al 20 jaar onjuist.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Vinny » vr 17 apr 2020, 19:19

https://goo.gl/maps/JnDWQDPTZVU79Whh6

Hier begint de straat 'Randweg'. Als Rijkswaterstaat nog steeds het beheer heeft van dit stukje weg en niet de gemeente Vught dan is het een naam- en nummerloze verbindingweg.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door waldo79 » vr 17 apr 2020, 20:08

Het beheer stopt 100 meter voorbij de noordelijke aansluiting met de A65. Volgens mij is dat precies de gemeentegrens met Den Bosch.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Coen Tunnel » za 18 apr 2020, 13:47

Palance schreef: vr 17 apr 2020, 12:09 Hoe komt Prorail aan “Rijksweg N2” op dat kaartje (van Falk?). Is dat een kaartje uit de oertijd, want zo te zien heet dit tegenwoordig de Vughterweg.
Op dat stukje staan gewoon A2-hectometerbordjes:
https://www.google.nl/maps/@51.6656344, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@51.664892,5 ... 312!8i6656

Om het even bizar te maken: deze hectometerbordjes hebben geen suffix. Er is dus nergens een indicatie op de hectometerbordjes niet op de A2-hoofdrijbaan staan. Dat zou nog niet zo'n probleem zijn als deze hectometerwaarden niet op de A2-hoofdrijbaan voorkomen, maar dat is dus wel het geval: https://www.google.nl/maps/@51.6651542, ... 384!8i8192

Even verderop op de toerit richting Eindhoven is het hetzelfde probleem:
https://www.google.nl/maps/@51.6635017, ... 312!8i6656

Dit is absoluut niet BPS-proof, want er zijn dus twee plekken waar hectometerbordjes A2 Re 121,1 staan. Dat kan verwarring veroorzaken bij een ongeval als de centralist vraagt om de locatie door te geven en iemand dat hectometerbordje doorgeeft.

Maar hoe dan ook, het lijkt er op dat het stuk tussen het noordelijke deel van de aansluiting met de A65 en de aansluiting van de A2 van/naar richting Eindhoven in beheer is van RWS. En dat wie vanaf Den Bosch via de Randweg langs KP Vught en de Grote Gent naar Vught rijdt nergens over een genummerde weg komt, en continu op GOW's en ETW's blijft, maar wel een stukje rijksweg meepakt.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door Naturist » vr 01 mei 2020, 9:34

Gevonden op de lokale omroep voor Vught en omstreken:NOVO3
Link
Laatst gewijzigd door captain007 op vr 01 mei 2020, 9:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

IQ[]
expressweg
Berichten: 4330
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Bericht door IQ[] » vr 01 mei 2020, 10:44

Coen Tunnel schreef: za 18 apr 2020, 13:47Dit is absoluut niet BPS-proof, want er zijn dus twee plekken waar hectometerbordjes A2 Re 121,1 staan. Dat kan verwarring veroorzaken bij een ongeval als de centralist vraagt om de locatie door te geven en iemand dat hectometerbordje doorgeeft.
Grappig dat er ooit wel een suffix is geweest (121,0r ; 121,1r ; 121,3r), maar dat er bij het vernieuwen van de weg, verkeerde hmp's zijn geplaatst (bron: geschiedenis van streetview). Tijd dat iemand een paar stickers gaat plakken ;)

Plaats reactie