[N065] Ontwikkelingen 's-Hertogenbosch - Tilburg

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 12 mar 2006, 16:01

Nee valt wel mee.

Voor Vught dacht ik hier aan:

Afbeelding

Toelichting: De huidige weg wordt versmald en een groene boulevard. Over de vorm van de aansluiting ben ik niet uit, ligt aan de grondaankoop want aan alle kanten is woonbestemming. Het noordelijke deel krijgt ook een weg, maar daar kan ook beperkt woningbouw plaatsvinden. De A65 loopt hier allemaal in een tunnel doorheen.

De andere nieuwe gele weg is nu een zandpad met éénrichtingsweg en klein fietspadje ernaast, en dat wordt een nieuwe weg van de afrit naar de boulevard. ;)

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » zo 12 mar 2006, 16:03

Goede, maar dure oplossing.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » zo 12 mar 2006, 17:10

Ik ben ter plekke niet zo goed bekend, maar zou dit een oplossing kunnen zijn die goedkoper is?

Afbeelding

De tekening zelf ziet er natuurlijk niet uit maar het gaat om het idee. ;)
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » zo 12 mar 2006, 17:46

Zou kunnen, maar is die route nu zoveel aantrekkelijker dan de huidige route door Vught heen (die veel korter is)? Dat betwijfel ik.

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » zo 12 mar 2006, 17:50

René schreef:
Wikipedia schreef: Toekomst
Er zijn plannen om de N65 om te bouwen tot autosnelweg, om dezelfde problemen als op de voormalige N50 (nu A59), richting Nijmegen te voorkomen. In 2007 komen er wel een aantal verkeerslichten bij. Een belangrijk punt in Vught is bij het "Groene Woudt".
Als de kwaliteit van de grammatica wat zegt over de kwaliteit van de inhoud, dan voorspelt dat niet veel goeds.
(een aantal is enkelvoud, dus ook persoonsvorm in enkelvoud)
Jammer René. 'Aantal' wordt hier in de betekenis van 'sommige', 'een paar' gebruikt - en is daarmee een bijvoeglijk naamwoord, en dan moet de werkwoordsvorm terugslaan op het daarachterstaande zelfstandig naamwoord. En dus in de meervoudsvorm staan. Had er gestaan "het aantal", dan had de ww-vorm wèl in de enkelvoudsvorm moeten staan, omdat die dan terugslaat op 'het aantal'. Het zn dat daarachter staat, is in zo'n geval een genitief.
Wat jij doet is 'hypercorrigeren'. Net zoals er ook mensen rondlopen die consequent menen bij elke vergelijking het woordje 'dan' te moeten gebruiken ipv 'als', zoals in 'twee keer zo groot dan...' Dat is compleet fout; 'dan' mag alleen gebruikt worden als het terugverwijst naar een vergrotende trap (wat het in dit geval nergens doet).
Nog even een externe bron: http://www.onzetaal.nl/advies/aantal.html

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 12 mar 2006, 18:39

Frits schreef:Ik ben ter plekke niet zo goed bekend, maar zou dit een oplossing kunnen zijn die goedkoper is?

[plaatje]

De tekening zelf ziet er natuurlijk niet uit maar het gaat om het idee. ;)
Nee dat is totaal niet haalbaar zo. Veel te veel doorsnijding van het landschap en met name het Helvoirts Broek en de natuurgebieden bij Vught. Ik denk dat als er iets gebeurt, het toch een tunnel(bak) wordt door Vught heen. Daarop heb ik ook geknutseld. ;)

kees
expressweg
Berichten: 3406
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Bericht door kees » zo 12 mar 2006, 23:04

Als er uiteindelijk wat zal gebeuren, zal dat in de vorm van verdiepte ligging met stadsducten zoals bij Prinsenbeek zijn, vermoed ik.
Andere opties heb je, landschappelijk en financieel gezien niet echt.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » ma 13 mar 2006, 11:10

Dit is de kruising bij Vught.

Afbeelding

René, zou jij daar een schetsje van kunnen maken van het ruimtebeslag van een halfklaver en een diamant aansluiting?

PW100
verkeersader
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:00
Locatie: Oisterwijk

Bericht door PW100 » ma 13 mar 2006, 21:26

Frits schreef:Ik ben ter plekke niet zo goed bekend, maar zou dit een oplossing kunnen zijn die goedkoper is?
Naast de door ViaHaaren genoemde bezwaren, is het grootste bezwaar het feit dat hierdoor de A2 langs Vught richting 's Hertogenbosch extra belast wordt. Daar de A2-passage langs Vught al zeer krap is [tussen de dorpskerm van Vught en kasteel Vught] en men er met pijn en moeite een [toekomstige] 2x3 langsheen hoopt te wurmen, zal een zuidelijke aansluiting van de A65 zeker extra rijstroken noodzakelijk maken. Aangezien de ruimte er simpleweg niet is, zal dus dure ondergrondse/dubbeldekse oplossingen nodig worden. Dat wordt dusdanig duur dat een [gedeeltelijke] ondertunnelde A65 over het bestaande tracé weer in beeld zal komen. De huidige verkeersdruk rechtvaardigt een dergelijke investering [vooralsnog] niet.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 14 mar 2006, 14:50

Maar het gaat natuurlijk ook om een stukje leefbaarheid en het opheffen van barrièrewerking in de kom van Vught. Dat opgeteld bij de toch wel drukke N65 lijkt mij een investering toch wel rechtvaardigen. ;)

PW100
verkeersader
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:00
Locatie: Oisterwijk

Bericht door PW100 » wo 15 mar 2006, 17:51

Jou wel, maar de minister bepaalt en betaalt. Die denkt er [terecht] dus anders over, aangezien er elders in het land nog veel hogere prioriteiten liggen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 15 mar 2006, 19:40

Er hoeven anders maar een paar viaducten te komen... :roll:

Buiten Vught kan een aansluiting gecreerd worden. En de kruising Helvoirtselaan - Olmenlaan - N 65 kan gewoon zo geherstructureerd worden dat er één afrit Vught-(centrum) ontstaat. Ik heb al eens een plan daarvoor gemaakt..., op het oude forum. Ik zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Goldie
woonerf
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:28
Locatie: Tilburg

Bericht door Goldie » wo 15 mar 2006, 20:49

Volgens mij is er 1-1,5 jaar geleden in de provincie Noord-Brabant wel serieus gesproken om de A65 ten zuiden van Vught te gaan laten lopen. Het nieuwe stuk zou lopen vanaf de huidige N65 ten noorden van de aansluiting Helvoirt (rondom de Esschebaan) tot aan het "nieuwe" knooppunt Vught dat ongeveer 1 km ten zuiden van de afrit Vught op de A2 zou komen (voor de kenners: ten hoogte van de Beukenlaan).
Hoe reëel dat plan nog is, geen idee...

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door praatpaal » wo 15 mar 2006, 21:36

Ik ben zelf meer voorstander van de tunnel in Vught en eventueel aanpassing van knooppunt Vught. Dit heeft tot doel opheffen van de barrierrewerking en beter laten doorstromen van regionaal verkeer. Een omleiding kost waarschijnlijk meer geld dan een bovenstaande oplossing, die de weg inpast en laat verdwijnen in het dichtbebouwde stuk. Het verkeer op deze verbinding moet richting Den Bosch, dus een omleiding zal een extra probleem geven op de al smalle A2 die al verbreed zou moeten worden. In dat geval is een ondertunneling in Vught goed te rechtvaardigen. Inderdaad zie ik nog niet snel Rijksgelden binnenstromen en zie ik, indien mogelijk, een uitweg in de PPS-constructie met als goed voorbeeld de 'Poort van Den Bosch' (A59). Het gaat hier vooral om het belang van de regio en Brabantstad, dus ook de provincie mag zich ook hier wel tonen.
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Bericht door nielske1990 » wo 15 mar 2006, 21:40

Ten zuiden van Vught zou voor mij best kunnen en dan Knooppunt Vught helemaal ombouwen tot een gewone afrit...Dan kan het lokale verkeer op een normale manier Vught in en kan de barrierewerking vrijwel worden opgeheven doordat de weg dan terug kan worden gebracht naar 1+1 rijstroken (zoveel verkeersaanbod zal er ook wel niet zijn). ;)
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door praatpaal » wo 15 mar 2006, 21:51

ik zie de meerwaarde niet van een zuidtangent. De kosten die gemoeid zullen zijn bij het vinden van een oplossing voor de A2 bij Vught wegen ruimtegebrek zullen hoger uitvallen dan die hele omleggingplannen. Of je bouwt een tunnel/dubbeldeksconstructie bij A2 Vught+ nieuw knooppunt en omlegging (inclusief barrierrewerende kunstwerken), of enkel een ondertunneling ter hoogte van de huidige N65 Vught en een aanpassing van het huidige knooppunt. Ik begrijp niet wat men zo ziet in die zuidelijke omlegging. Je moet dus ook rekening houden met de omliggende factoren. Het gaat bij een eventuele omlegging dus niet alleen maar om dat stuk nieuwe weg. Ik snap dat sommigen onder ons geilen op nieuw asfalt, maar men zou ook kunnen kijken wat voor de gemeente Vught en het verkeer zelf en vanuit financieel oogpunt het meest logisch is. Ik denk persoonlijk dat ombouw het meest doeltreffend zal zijn.
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Bericht door nielske1990 » wo 15 mar 2006, 21:55

Als je met dat asfaltgeil mij bedoeld heb je het iig mis...
Ik denk dat je of een tunnel aan moet leggen, of het zuidtangent. Die snelweg bovengronds laten is niet toe te laten want dat gaat zorgen voor enorme overlast! ;)
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door praatpaal » wo 15 mar 2006, 22:10

Ik ken je niet goed genoeg om te weten of dat zo is, maar ik heb wel gemerkt dat er wel een aantal tussen zitten onder het motto: 'asfalt uber alles!'. ;)

Een ombouw zal inderdaad wel voor overlast gaan zorgen, maar net als bij Maliskamp is het resultaat het waard!
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Bericht door nielske1990 » wo 15 mar 2006, 22:19

praatpaal schreef:Ik ken je niet goed genoeg om te weten of dat zo is, maar ik heb wel gemerkt dat er wel een aantal tussen zitten onder het motto: 'asfalt uber alles!'. ;)

Een ombouw zal inderdaad wel voor overlast gaan zorgen, maar net als bij Maliskamp is het resultaat het waard!
Het komt miss over dat ik wel veel asfalt wil, maar alleen indien het in mijn ogen ergens voor dient! Men moet natuurlijk niet gaan overdrijven in snelwegen etc. naar niks (kleine dorpjes). Natuurlijk is het wel zo dat ik wel eens fantaseer over een enorm uitgebreid snelwegennet. ;)

EDIT: Ik wil wel MEER asfalt (verbredingen en wellicht een aantal nieuwe snelwegen) om de doorstroming aanzienlijk te verbeteren en daarmee het opkriken van de economie!
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 16 mar 2006, 14:07

Bedenk wel dat die zuidelijke omlegging door heel veel (semi-)natuurgebied gaat lopen en daarnaast nog heel veel huizen uit zal moeten kopen. Ik geloof niet dat zoiets haalbaar is. Een oom van mij heeft daar een boerderij en die zal dan ook moeten verkassen terwijl die boerderij een monument is volgens mij. Al met al de nodige problemen.

Ik denk dat een tunnel in Vught toch het beste is, met een lokale weg erboven op. En zoals praatpaal al aangeeft zie ik ook alleen een PPS-constructie kansrijk, idem aan de A59. Maar daar is de Provincie wel goed, dus wie weet! :)

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » do 16 mar 2006, 18:33

Toch hoeft huizensloop geen belemmering te zijn om een snelweg aan te leggen. Neem de tunnel over een paar jaar in Maastricht. Daar wordt toch veel voor gesloopt.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 16 mar 2006, 18:50

Dan krijg je dus zoiets...

Ik heb grote twijfels of je dat erdoor krijgt en of het ook wel wenselijk is. Als je het mij vraagt is een tunnel dan toch kansrijker.

De boerderij van mijn oom staat er ergens op. Zal ie leuk vinden, zo'n snelweg pal langs zijn huis...;)

EDIT: Nu met verbeterd plaatje.
Laatst gewijzigd door Via op do 16 mar 2006, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6372
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » do 16 mar 2006, 18:59

Waarom ga je aan de westkant niet iets zuidelijker, zodat je het bos mijdt met het tracé?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 16 mar 2006, 19:05

Mij is in het geheel niet duidelijk waarom een weg niet door een bos maar wel door weiland kan lopen. Een weg door een bos is eigenlijk beter omdat bomen geluids- en milieuhinder doet afnemen. Bovendien is de barrierewerking van een weg kleiner, omdat je op een weiland een veel groter zicht hebt. Verder moet je bomen kappen, maar die plant je gewoon ergens anders terug ter compensatie. Je legt ergens een dassentunnel aan en klaar is kees.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 16 mar 2006, 19:06

ViaHaaren schreef: De boerderij van mijn oom staat er ergens op. Zal ie leuk vinden, zo'n snelweg pal langs zijn huis...;)
Nimby? ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 16 mar 2006, 19:11

Nee, dat niet echt hoor. Boeren weten wat het is om gezeik van milieufundi's te horen he! :P

@Vincent: Ik ga in mijn plan dan sowieso uit van één groot ecoduct en wat kleinere voorzieningen zoals faunatunnels en ecoduikers.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 17 mar 2006, 8:22

Seat Ibiza schreef:Waarom ga je aan de westkant niet iets zuidelijker, zodat je het bos mijdt met het tracé?
Omdat ik dan dwars over het sportpark (voetbal, hockey en tennis) en de golfbaan van Vught zou gaan. Over NIMBY gesproken. Laat staan wat het kost om zo'n sportpark te verplaatsen. Het gebouw waar ik nu overheen ga is ook al een manege, dus het gaat sowieso in de papieren lopen... :roll:

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6372
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » vr 17 mar 2006, 10:54

:shock:

Moraal van dit verhaal: liever dwars door een bos (dan heb je er twee) dan een sportveld verplaatsen :hap:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 17 mar 2006, 12:57

Tja, je kunt natuurlijk ook gewoon met een viaduct over die sportvelden heen.
Hebben ze meteen een indoor-sportlocatie erbij gekregen :dyn_hyp:

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6372
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » vr 17 mar 2006, 15:06

Een ondertunneling (dmv een boortunnel) van die sportvelden is zeker weer te duur hè?
:denk:

Plaats reactie