[A027] KP Lunetten - KP Hooipolder • de bouw is gestart

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door hoevenpe » ma 30 mei 2016, 18:06

Verbreding van het hele traject klinkt een stuk beter dan wat gerommel met spitsstroken die hiervoor genoemd werden?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Chris » ma 30 mei 2016, 19:26

Het OTB is gebaseerd op het voorkeursalternatief voor de A27 dat de Minister in 2014 heeft aangewezen.

In het voorkeursalternatief ging men uit van grotendeels spitsstroken en rare asymmetrische verbredingen (meer rijstroken in één richting dan de andere) vanwege de bruggen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Chris » ma 30 mei 2016, 20:49

Als je op deze website naar documenten > algemeen > A27 - kaartbeelden gaat kan je het concept zien: http://www.a27participatie.nl/

Het is niet zeker of dit concept tot in detail wordt overgenomen in het OTB, maar het geeft een indruk.

Het wordt een extreem rommelig project met een mix van spitsstroken, 3e en 4e rijstroken, rijbaansplitsingen en knooppunten met 2x2 rijstroken zoals nu.

Opsomming van zuid naar noord;
* knooppunt Hooipolder krijgt een verbindingsboog van west naar noord (Zonzeel > Utrecht)
* Een nieuwe Keizersveerbrug aan de oostzijde met 3 rijstroken en vluchtstrook
* In basis 2x3 rijstroken tussen Hooipolder en Hank, maar richting zuiden gesplitst in 2+2 / 2+1 over de Keizersveerbrug.
* 2x2 rijstroken en spitsstroken van Hank tot Nieuwendijk
* 2+3 rijstroken en spitsstrook van Nieuwendijk tot Werkendam (3 rijstroken richting zuiden)
* 3+4 rijstroken van Werkendam tot Avelingen (4 rijstroken richting zuiden)
* nieuwe Merwedebrug aan de westzijde (4 rijstroken richting zuiden)
* 2x3 rijstroken van Avelingen tot knooppunt Gorinchem
* knooppunt Gorinchem blijft ongewijzigd (2x2 rijstroken doorgaand)
* 2x3 rijstroken van knooppunt Gorinchem tot VZP Scheiwijk
* 2x2 rijstroken en spitsstroken van VZP Scheiwijk tot net ten noorden van Lexmond
* 2+3 rijstroken en een spitsstrook van Lexmond tot Everdingen (grotendeels ongewijzigd, alleen een extra spitsstrook richting noorden)
* knooppunt Everdingen grotendeels ongewijzigd (2x2 rijstroken doorgaand)
* 2+4 rijstroken van Everdingen tot Nieuwegein, waarbij 2 rijstroken en spitsstrook richting noorden en 2x2 rijstroken richting zuiden (gesplitste rijbanen)
* nieuwe brug bij Hagestein aan de westkant met 2x2 rijstroken richting zuiden
* 2+4 rijstroken van Nieuwegein tot Houten, waarbij 2 rijstroken en spitsstrook richting noorden en 4 rijstroken richting zuiden (ongesplitst)

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door hoevenpe » ma 30 mei 2016, 21:00

Wat is er mis met gewoon 2x4 tussen Houten en Everdingen, 2x3 tussen Everdingen en Gorinchem, 2x4 over de brug daar en verder 2x3 tot aan Hooipolder?

Dit is toch een recept voor files? :wall:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Chris » ma 30 mei 2016, 21:03

^^ Dat kost veel meer. Er moeten dan het dubbele aantal bruggen gebouwd worden, wat mij veel duurder lijkt dan alleen een extra rijstrook op de plattelandstrajecten. Sowieso lijkt het budget bijna volledig op te gaan aan de 4 extra bruggen en zijn de spitsstroken meer een oplossing om het geen bottleneck te laten worden. Netjes 2x3 / 2x4 zal waarschijnlijk bijna het dubbele kosten, en met de bezuinigingen op het infrafonds is € 800 miljoen niet even tevoorschijn te toveren.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door RSK » di 31 mei 2016, 0:22

Het zou een alternatief kunnen zijn om overal alvast voor te sorteren op de gewenste eindsituatie en de bruggen vervolgens gefaseerd te doen naarmate er budget is. Dan creëer je op een groot deel een acceptabele en consistente inrichting, zij het met een paar bottlenecks.

Dat hergebruiken van bestaande infra is trouwens ook iets waar ik vraagtekens bij zet. Het is nu al een aantal keer geen wijze zet gebleken om dat te doen. Dan denk ik aan de hoogteperikelen in de Coentunnel, de niet altijd even soepele splitsing bij het oude Ringvaartaquaduct en de eindeloze renovatie van de Tacitusbrug. Is het niet gewoon beter om een nieuwe brug ernaast te leggen en vervolgens op de plek van de oude brug een tweede nieuwe te bouwen?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Lekkere Kwal » di 31 mei 2016, 7:41

^^ gewoon beter: ja, gewoon betaalbaar: nee.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Naturist » di 31 mei 2016, 8:22

RSK schreef:Het zou een alternatief kunnen zijn om overal alvast voor te sorteren op de gewenste eindsituatie en de bruggen vervolgens gefaseerd te doen naarmate er budget is. Dan creëer je op een groot deel een acceptabele en consistente inrichting, zij het met een paar bottlenecks.
RWS heeft maar één motto: "Doorstroming"
Bottleneck's horen daar niet bij.
Dat hergebruiken van bestaande infra is trouwens ook iets waar ik vraagtekens bij zet. ...//.... en de eindeloze renovatie van de Tacitusbrug. Is het niet gewoon beter om een nieuwe brug ernaast te leggen en vervolgens op de plek van de oude brug een tweede nieuwe te bouwen?
Die laatste brug is qua ontwerp wel een dingetje.
De bruggen die nu verdubbeld moeten worden zijn veel eenvoudiger van ontwerp, verwacht daar maar niet al teveel problemen mee, voor wat betreft renovatie.
TOEVOEGING
Hoe staat het trouwens met het ontvlechten van lokaal verkeer tussen Gorchichem en Avelingen?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Seat » di 31 mei 2016, 12:45

Lekkere Kwal schreef:^^ gewoon beter: ja, gewoon betaalbaar: nee.
Ik vraag me toch echt af hoe groot het verschil nou kan zijn tussen een spitsstrook (met camera's en andere toeters en bellen) en een reguliere strook... Is zouden echt zoveel kunstwerken aangepast moeten worden? De bruggen zijn in elk geval toekomstvast met een vluchtstrook! Zodat de fout van de te smalle Nijhoffbrug (A2, Zaltbommel) niet nogmaals gemaakt wordt...

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door kees » di 31 mei 2016, 14:07

Ik dacht idd dat ze ooit met spits- en plusstroken waren begonnen, omdat de besluitvormingsprocedure korter zou zijn.
Maar om ze in dit geval ook aan te leggen, snap ik ook niet.
Zoals Chris het trouwens beschreven heeft, lijkt het alsof er tussen Hank en Nieuwendijk aan beide zijden 2 gewone rijstroken komen en 1 spitsstrook en tussen Nieuwendijk en Werkendam in noordelijke richting slechts 2 rijstroken komen te liggen.
Begrijp ik het verkeerd of staat het er verkeerd? Of: is het echt zo zoals Chris het beschrijft?

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Lekkere Kwal » di 31 mei 2016, 14:20

Seat schreef:Ik vraag me toch echt af hoe groot het verschil nou kan zijn tussen een spitsstrook (met camera's en andere toeters en bellen) en een reguliere strook... Is zouden echt zoveel kunstwerken aangepast moeten worden?
Ik doelde specifiek op RSK's stelling voor het hergebruik van oude infra, daar zit veel verschil in kostprijs omdat je voor een nieuwe brug een compleet traject door moet van ontwerp met waarschijnlijk ook aanpassingen of zelfs vervanging van de funderingen.

Wat betreft spitsstroken speelt vaker de milieuwetgeving en/of het lagere onderhoud mee. Camera's poetsen en testen is goedkoper dan asfalt. Misschien speelt in dit geval ook de verschillen tussen spits- en reguliere intensiteiten sterker mee, maar daarvoor zou ik het (O)TB moeten zien.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Chris » di 31 mei 2016, 14:21

Er was een spitsstrook in mijn beschrijving weggevallen. Het gehele traject krijgt minimaal 3 rijstroken, al dan niet in de vorm van een spitsstrook, behalve voor doorgaand verkeer door de knooppunten, waar 2x2 rijstroken komen.

Maar nogmaals, dit is het concept, het kan zijn dat het OTB op bepaalde punten afwijkt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Kaaiman » di 31 mei 2016, 14:42

Ik had stiekem gehoopt dat ee nog ergens een potje gevonden zou worden om toch overal volwaardige rijstroken aan te leggen, bijvoorbeeld wat geld dat bij de Ruit Eindhoven is weggehaald, maar helaas...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Wouter N14 » di 31 mei 2016, 14:50

^^ Was er geen RSP-geld over in het noorden? :duck:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Koesj
verkeersader
Berichten: 904
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Koesj » di 31 mei 2016, 15:43

Tsja, 424m aan RSP-gelden en 200m uit het MIRT-programma waren bedoeld voor de zuidelijke ringweg in Groningen. De uiteindelijke inschrijving van de aannemerscombinatie bedraagt echter slechts 388m in totaal naar het blijkt.

Plemp zeker die overgebleven 200m uit de meer algemene middelen dan alsjeblieft in een project als deze zou ik zeggen...

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door hoevenpe » di 31 mei 2016, 16:12

Of geef aan dat bedrijven met de aanbesteding voorrang krijgen als ze binnen het gestelde budget zoveel mogelijk reguliere rijstroken ipv spitsstroken weten te realiseren...

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Boerenkool » di 31 mei 2016, 21:02

Het zal ook wel met de grond te maken hebben. Er zitten slechte veenstukken bij.

Een deel zelfs gebouwd als een tafel, betonplaten die steunen op funderingspalen.
Dan zijn camera's ineens zo duur nog niet, en zou het erg duur zijn voor in feite de aanleg van een vluchtsstrook want de derde strook komt er in feite nu ook al.

Maar wat mij betreft cancellen ze de hele A10 zuidastunnel en maken ze van dat geld een dikke vette A27 en een tweede brug bij Bommel. Volgens mij lukt dat een end.
Doen we ook Lunetten/Rijnsweerd wat zuiniger zonder bakverbreding. Kunnen we de A12 tot aan Duitsland van betalen en de A2 Eindhoven-Weert van verbreden. Daar was die ene strook op het zand naar Valkenswaard maar enkele tientallen miljoenen meen ik me te herinneren. Net als de derde strook bij Amersfoort.

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door rene154 » di 31 mei 2016, 21:15

hoevenpe schreef:Of geef aan dat bedrijven met de aanbesteding voorrang krijgen als ze binnen het gestelde budget zoveel mogelijk reguliere rijstroken ipv spitsstroken weten te realiseren...
Zo werkt een tracebesluit niet, je kunt niet even switchen van spitsstrook naar gewone rijstrook.
Boerenkool schreef: Doen we ook Lunetten/Rijnsweerd wat zuiniger zondr bakverbreding. Kunnen we de A12 tot aan Duitslabd van betalen en de A2 Eindhoven-Weert van verbreden. Daar was die ene strook op het zand naar Valkenswaard maar enkele tientallen miljoenen meen ik me te herrinneren. Net als de derde strook bij Amersfoort.
Kijk eens naar de intensiteiten die verwacht worden bij Rijnsweerd. Zelfs met verbreding van de bak zul je met dergelijke intensiteiten nog file's krijgen, laat staan zonder. En wat wil je precies aan de A12 aanpassen, die niet al meegenomen worden bij de verlenging van de A15?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door RSK » di 31 mei 2016, 21:20

^^ In die zin dat je de weg niet breder kunt maken dan hij op papier mag zijn. Maar als je nu een tracébesluit neemt voor 2x3 zonder vluchtstrook, en je legt 2x2+vlucht/spitsstroken aan, dan begeef je je toch nog altijd binnen het tracébesluit?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door hoevenpe » di 31 mei 2016, 21:25

rene154 schreef:Zo werkt een tracebesluit niet, je kunt niet even switchen van spitsstrook naar gewone rijstrook.
Kan men zoiets nog wel veranderen tussen een OTB en een TB?

Kan me herinneren dat knooppunt Zuidbroek ook eerst een botonde zou zijn maar men dat achteraf nog veranderd heeft in een echt knooppunt...

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Boerenkool » di 31 mei 2016, 21:47

Daar is een trajectbesluit(aanpassing) voor geweest. Zo'n beetje pas achteraf maar toch.

A12 vind ik her en der wat karig verbreed. Er blijven files.

Qua.Rijnsweerd wil ik ook niet zeggen dat het niet nodig is, het is alleen wel heel veel geld voor een klein stukje. Voor day geld kan je elders tientallen kilometers verbreden en ik denk dat je daar meer aan hebt. Van die 2 keer 2 wegen waar je overdag vaak niet boven de 90 komt, en bij slecht weer of een ongeluk meteen +10/20km staat, daar kan je veel comfort bieden dat nu niet als probleem wordt gezien binnen NoMonormen.
Er zijn eerder concepten geweest waarbij in Rijnsweerd de bak niet verbreed werd met alle risicos eb files vandien, maar naar zuid ook 4 naar 6 gegaan wordt, in combinatie met wat vlechtwerken en dingen en her en der een stukje suboptimale wegbreedte. Dat is aanzienlijk goedkoper en het oplossend vermogen niet eens heel veel minder. Rijkswaterstaat wou het niet want 6 rijstroken zonder vluchtstrook is te onveilig. Dat is zeker niet onjuist, maat noordwaarts hebben ze dat wel aangelegd. Beetje inconsistent zijn ze wel. En tja, ik weet dat dat spoedwet is en dus in principe tijdelijk. Maar dat is de spitsstrook in Houten ook, en die in het Gooi ook. En niets wijst er op dat ze die in de komende jaren nog gaan veranderen.

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door rene154 » di 31 mei 2016, 22:46

^^ De grote projecten die worden uitgevoerd, komen inderdaad voort uit het wel of niet voldoen aan de NoMo-norm, hierdoor vallen kleinere knelpunten veel minder op. Ik ben dan ook wel benieuwd wat het nieuwe bereikbaarheidscriterium gaat brengen. Ik verwacht dat er dan heel wat meer 'kleinere' knelpunten komen bovendrijven.

De verbreding van de bak bij Amelisweerd is weliswaar een hele dure, maar bevindt zich wel op een cruciale plek in het netwerk: een belangrijke reden w.m.b. omin principe nooit, maar zeker niet hier concessies te doen aan veiligheid, omdat je hier potentieel heel veel verkeersstromen hindert als het goed mis gaat. En met veel rijstrookwisselingen, zoals je hier hebt, gaat het ook een stuk sneller mis dan op een reguliere snelweg zonder poespas. In het schrappen van een project als zuidasdok zie ik meer heil, zeker gezien de grootschalige verbreding van de A9 die een fantastisch alternatief vormt. ;)

Overigens, over karig verbrede snelwegen omdat er nog files staan: ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je dat zo ziet, maar tegelijkertijd is het in principe niet de doelstelling van het rijk om congestievrije oplossingen te realiseren, de factor 1,5 blijft goed genoeg. Sterker nog, als je de situatie al te royaal aanlegt, kun je bij knellende andere belangen nog nut/noodzaak discussies krijgen ook. En ik verwacht eerlijk gezegd niet dat met het nieuwe bereikbaarheidscriterium straks wel ineens zal worden gestreefd naar een filevrij eindbeeld: daarvoor is de zak met geld veel en veel te klein, en het aantal urgente projecten veel te groot.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Vinny » wo 01 jun 2016, 8:51

Seat schreef:
Lekkere Kwal schreef:^^ gewoon beter: ja, gewoon betaalbaar: nee.
Ik vraag me toch echt af hoe groot het verschil nou kan zijn tussen een spitsstrook (met camera's en andere toeters en bellen) en een reguliere strook... Is zouden echt zoveel kunstwerken aangepast moeten worden? De bruggen zijn in elk geval toekomstvast met een vluchtstrook! Zodat de fout van de te smalle Nijhoffbrug (A2, Zaltbommel) niet nogmaals gemaakt wordt...
Dat is geen fout, dat is beleid geweest. De Nijhoffbrug is gebouwd met het oog op een uitbreiding naar 2x5 rijstroken, daarvoor zou een extra brug moeten komen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Seat » wo 01 jun 2016, 9:29

^^ Dank voor de verheldering, dat wist ik niet. Dan is het een kwestie van kansberekening, of je gaat voor een goedkope 2x3-brug met risico op een later benodigde dure verdubbeling of een variant die er qua kosten tussenin zit. Dat allemaal om GTI's te voorkomen :top:

Toch blijven die spitsstroken gevaarlijke ondingen, zeker op plekken waar ze nieuw worden aangelegd terwijl er wel gewoon ruimte voor is, denk aan zowat de hele A12.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Lekkere Kwal » wo 01 jun 2016, 10:13

Seat schreef:Toch blijven die spitsstroken gevaarlijke ondingen, zeker op plekken waar ze nieuw worden aangelegd terwijl er wel gewoon ruimte voor is, denk aan zowat de hele A12.
Ruimte buiten stedelijk gebied is vrijwel nooit het probleem. Je moet het qua milieueffecten kunnen verantwoorden en qua intensiteiten + het onderhoud. Ik ben toevallig zelf betrokken geweest bij de A12 Lunetten-Veenendaal als onderaannemer van de BAM en hun DBFM-contract maakte spitsstroken natuurlijk wel opeens een stuk interessanter gezien de lagere onderhoudskosten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Chris » vr 10 jun 2016, 19:06

Het OTB is trouwens nu te downloaden. Benieuwd of het erg afwijkt van het concept. Ik zit nu op een tablet in Noorwegen, dus in detail bekijken is lastig / omslachtig.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door captain007 » vr 10 jun 2016, 19:47

Geen idee wat de wijzigingen zijn, maar hier enkele punten.

Straks moet je voor de brug over de Lek voorsorteren voor richting A2 of A27. Vanaf de parallelbaan kan je wel weer terug naar de A27 ivm de oprit bij Hagestein:
Afbeelding

Verderop na Everdingen blijft de afstreping van de linkerrijstrook. Alleen gaat vanaf de invoeger vanaf de A2 nu een spitsstrook op de vluchtstrook doorlopen, waardoor je in de spits dus straks van 4 naar 3 rijstroken moet op dat punt ipv 3 naar 2:
Afbeelding

Bruggen bij Gorinchem:
Afbeelding

De situatie bij de Keizersveersebrug:
Afbeelding

Knooppunt Hooipolder:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Vinny » vr 10 jun 2016, 20:32

Zo Hooipolder houdt ook niet over zeg :nothanks:
Ik denk dat ze zo ongeveer, op niets doen na, de één na-slechtst denkbare oplossing hebben gekozen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door hoevenpe » vr 10 jun 2016, 21:22

^^
Vooral opvallend dat van alle opmerkingen die mensen hebben kunnen doen in de 'denk mee!' fase er niet 1 lijkt te zijn overgenomen.
Waarom hou je dan zo'n ronde, zaten hele simpele en nuttige tussen waarvan de vrije rechtsaf bewegingen in knp. Hooipolder toch quick-wins zijn?

Ik snap het echt niet... :dontknow:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder

Bericht door Rene » vr 10 jun 2016, 22:27

captain007 schreef:Straks moet je voor de brug over de Lek voorsorteren voor richting A2 of A27. Vanaf de parallelbaan kan je wel weer terug naar de A27 ivm de oprit bij Hagestein:
Afbeelding
Hier zet ik ook flinke vraagtekens bij.

Over 750 meter in druk verkeer met je vrachtwagen 2 stroken naar links gaan vanaf de toerit lijkt me geen pretje.
Terwijl het alternatief toch niet zo moeilijk lijkt: in het knooppunt mee met de verbindingsweg richting A2, en na het viaduct over de hoofdrijbanen van de A2 heen rechts eraf richting de hooggelegen hoofdrijbaan van de A27, alwaar een invoegstrook. De samenvoeging met de rijbaan vanaf de A2 een 150 meter naar het zuiden verschuiven (iets langer parallel houden) zou het trucje moeten doen slagen. Maar het voorkomt wel zo'n vreselijk asymmetrisch weefvak. Ik zal eens navraag doen naar de reden waarom men daar niet voor heeft gekozen.

Plaats reactie