[A027] KP Lunetten - KP Hooipolder • tracébesluit onherroepelijk

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

waldo79
2x5 autosnelweg

Re: [A027] KP Lunetten - KP Hooipolder • tracébesluit onherroepelijk

Bericht door waldo79 » do 10 sep 2020, 21:33

A15 Ridderster is ook aardig hoog (Gorinchem naar Europoort in knooppunt Ridderkerk).

Basjuh1981
autoweg

Bericht door Basjuh1981 » vr 11 sep 2020, 11:45

^^ Prins Clausplein ook. Zal waarschijnlijk minder hoog zijn dan de Ridderster.

verfmeer95
autoweg

Bericht door verfmeer95 » vr 11 sep 2020, 11:47

^^ Er is hier een paar maanden geleden nog een topic over geweest: viewtopic.php?f=7&t=22061&p=1098909

ibodejoode
dorpsstraat

Bericht door ibodejoode » za 12 sep 2020, 20:45

De doorvaarthoogte van de van Brienenoordbrug is ca. 24 m. De constructiehoogte zal zeker 1,5-2 m bedragen, dus met 26 m boven water nog wat hoger dan de beide sterren.

Boerenkool
autoweg

Bericht door Boerenkool » di 15 sep 2020, 22:20

Hoogtevrees is niet echt rationeel . De lekker brede rustig stijgende van Brienenoord vind ik niet eng. Prins Clausplein zou ik niet bovenlangs kunnen. Gelukkkg kom ik alleen op de A12.

Het zijn vooral toenemende hellingspercentages, optische versmallingen en bepaalde bochten die iets opwekken.
Het engste stuk snelweg vind ik de A2 afdaling bij Maastricht, ik heb dan altijd ineens beelden in me alsof mijn rem begeeft en de film speed werkelijkheid wordt. De neiging is dan tandenknarsend met 75 af te willen dalen maar juist dat is onveilig. Het is al veelzeggend dat ik de weg nu minder eng vindt nu dat wildviaduct er ligt.

Het begon net wat te slijten toen ik een keer een vakantie in de Eifel had en ik de hellingen heel onprettig vond en t idee had dat de auto zijn eigen wil had. Ik dacht nu sla ik door met mijn gekte. 100 km verder zag ik mijn linkervoorwiel ineens voor me uit wegrijden. Dat is geen pretje op n duitse snelweg. Gelukkig reed ik uit wantrouwen rechts achter vrachtwagens 80.
Zo'n incident helpt natuurlijk ook niet. Al heeft t niks met hoogte te maken en alles met een fout van de dealer die de juist zorgvuldig voor nachtvorst van te voren genomen allseasonbandjes op de velg had gegooid zonder die echt goed vast genoeg te hebben gedraaid ofzo.
En ja, ik ben meermalen gestopt, heb tegen mijn wiel geschopt, heb hem half een hoge stoep op gereden om te kijken of ik wat zag maar niks te zien.
Gelukkig geen schades, kon hem goed en paniekloos op de remschijf steunend de vluchtstrook op krijgen.
Het wiel is nooit meer gevonden.

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » wo 16 sep 2020, 9:26

^^ Dat is een lastig iets om mee te dealen denk ik. Al eens gedacht om daar iets mee te doen, zodat het tijdens het rijden minder problematisch is? Ik weet dat er ook mensen zijn die last hebben van tunnelvrees (wat ook lastig is met de hoeveelheid tunnels die er de laatste jaren is bijgekomen) en daar zijn cursussen voor. Overigens denk ik dat het bij de nieuwe brug in de A27 wel mee moet gaan vallen. De huidige Merwedebrug zal voor je enger overkomen, doordat deze door de smalle rijstroken al smal is en dan lijkt het daardoor nog hoger. De nieuwe brug zal sowieso een heel stuk breder worden, dus dan zal dat optische gevoel van een slanke hoge brug ook een stuk minder zijn. Je geeft zelf immers al aan dat de Brienenoord geen probleem is, terwijl dat ook niet een hele lage brug is (die is zelfs bijna 12 meter hoger dan de Merwedebrug).