[PMI][PMO] Mobiliteitsbeleid Noord-Holland

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Rein » wo 10 okt 2012, 22:17

Ja als het wordt uitgevoerd, met nadruk op als. Van bijvoorbeeld A8-A9 is nog niks concreet, idem met de N205-N206 (al loopt die maar een piepklein stukje over NH grondgebied, dus om die nu zwaar mee te tellen ;) )..

Overigens vergat ik in mijn vorige post de Westfrisiaweg, dit is natuurlijk een erg groot project. Iets te groot naar mijn mening, maar dat is iets voor een andere draad. De verdubbeling van de N244 bij Purmerend is ook wel aardig, maar verder houdt het qua echt concrete uit te voeren grotere projecten wel op.

En als je dan de afgelopen tijd de N201 projecten, de N207 verdubbeling, de N242 ongelijkvloersmaking, de aanleg van de N197 etc etc hebt gehad, dan is het nu blijkbaar eventjes rustiger.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door mavas » ma 09 sep 2013, 7:47

Het nieuwe PMI is verschenen:
Verbetering, uitbreiding en onderhoud aan Noord-Hollandse wegen
28 augustus 2013

Gedeputeerde Staten (GS) van Noord-Holland stellen Provinciale Staten voor om in 2014 € 33,5 miljoen voor onderhoud en € 28 miljoen voor verbetering en uitbreiding van infrastructuur uit te trekken.
Dit staat in de jaarlijkse actualisatie van de programma’s voor verbetering, uitbreiding en onderhoud aan de provinciale infrastructuur: het Provinciaal Meerjarenprogramma Infrastructuur (PMI) en het Provinciaal Meerjarenprogramma Onderhoud (PMO). Het PMI en PMO bevatten samen alle voorgenomen projecten voor de komende vijf jaar.
http://www.noord-holland.nl/web/Actueel ... -wegen.htm
Document:
http://www.noord-holland.nl/web/file?uu ... 36e489b163
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door mavas » vr 29 aug 2014, 15:42

En we zijn een jaar verder, dus ook een nieuw PMI:
Investeringen en onderhoud aan Noord-Hollandse wegen in 2015
29 augustus 2014

De provincie Noord-Holland besteedt in 2015 ruim € 300 miljoen aan wegen en vaarwegen. Van dit bedrag wordt de provinciale infrastructuur onderhouden en, indien nodig, verbeterd of uitgebreid.
Op 26 augustus hebben Gedeputeerde Staten de geactualiseerde programma’s voor Infrastructuur en Onderhoud voor de periode 2015 – 2019 vastgesteld.
De provincie Noord-Holland heeft 672 km wegen, 261 km vaarwegen en 42 km vrij liggende openbaar vervoerbanen in eigendom. Langs een groot deel van de Noord-Hollandse N-wegen liggen ook fietspaden (391 km) die eigendom zijn van de provincie.

Uitbreiding en verbetering
In 2015 investeert de provincie ruim € 200 miljoen aan uitbreiding en verbetering van infrastructuur.
- In de regio Noord-Kennemerland/West-Friesland wordt o.a. geïnvesteerd in de realisatie van de Westfrisiaweg tussen Heerhugowaard en Enkhuizen en de reconstructie van de drie noordelijke kruispunten van de Westelijke Randweg Alkmaar.
- In de regio Zaanstreek/Waterland wordt in 2015 o.a. gewerkt aan de verdubbeling van de N244 bij Purmerend en aan de nieuwbouw van de Wilhelminasluis en Zaanbrug in Zaanstad.
- In de IJmond wordt de verkeerssituatie op de Velsertraverse aangepast om de doorstroming en daarmee de luchtkwaliteit te verbeteren.
- In de Gooi en Vechstreek wordt o.a. verder gewerkt aan de verbeterde N236. Zowel de Geinbrug als de Vechtbrug worden vervangen door nieuwe bruggen.

Onderhoud
Daarnaast wordt ruim € 90 miljoen uitgetrokken voor onderhoud aan wegen en vaarwegen. De provincie voert naast dagelijks onderhoud (bijvoorbeeld reparaties), per wegtraject één keer per zes jaar kleinschalig onderhoud uit en één keer per twaalf jaar grootschalig onderhoud. Uitgangspunt daarbij is het zo beperkt mogelijk houden van de overlast voor gebruikers en omgeving. De provincie stemt daarom de werkzaamheden van alle wegbeheerders (Rijk, gemeenten, hoogheemraadschappen) in Noord-Holland zo goed mogelijk op elkaar af. Ook wordt de verbetering en aanleg van nieuwe provinciale infrastructuur zodanig afgestemd op het onderhoud per traject dat geld en werkzaamheden zo effectief mogelijk worden gecombineerd.
Dit staat in de jaarlijkse actualisatie van de programma’s voor verbetering, uitbreiding en onderhoud aan de provinciale infrastructuur: het Provinciaal Meerjarenprogramma Infrastructuur (PMI) en het Provinciaal Meerjarenprogramma Onderhoud (PMO). Het PMI en PMO bevatten samen alle voorgenomen projecten voor de komende vijf jaar.

De documenten: http://www.noord-holland.nl/web/Themas/ ... uctuur.htm PMI
http://www.noord-holland.nl/web/Themas/ ... erhoud.htm PMO

Bron:http://www.noord-holland.nl/web/Actueel ... -wegen.htm
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Chris » vr 29 aug 2014, 15:46

Het valt me altijd op hoe hoog het investeringsniveau is in Nederland. Wat ik in de VS lees is dat men tweederde tot driekwart van het wegenbudget kwijt is aan onderhoud en vervanging. In Noord-Holland is dat nog geen derde deel, ondanks het zeer hoge onderhoudsniveau van de wegen.

Nou kan je altijd discussiëren over hoe nuttig alle investeringen zijn, maar een nieuwe rondweg met tig rotondes is in principe ook een investering (en dus geen onderhoud).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Rene » vr 29 aug 2014, 18:34

Een deel van de investeringen bij ons is de facto ook onderhoud.
Zoals bijvoorbeeld een overlaging en dan EHK-markering eroverheen, dat is een investering in verkeersveiligheid...

Overigens vraag ik me af of er na N242, N197, N207, N201, N302 en N244 nog wel NUON-geld in de provinciale schatkist zit, of dat de bodem bereikt is...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door mavas » vr 29 aug 2014, 22:00

Na al die investeringen is er ook niet heel veel meer nodig aan uitbreidingen, dus lijft het Nuonpotje nog goed gevuld.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Rein » vr 29 aug 2014, 22:05

Ik wacht anders met smart op de Duinpolderweg, maar die staat tot 2018 nog niet in de planning......

Dat kan nog wel een duur stukje weg worden met een aquaduct, een onderdoorgang onder twee spoorlijnen (voor ca € 14 mln) en inpassingsmaatregelen ten westen van de Haarlemmermeerse ringvaart.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Rene » vr 29 aug 2014, 22:20

Nou, ik heb nog wel wat wensen staan.
Niet voor vandaag of morgen meteen, maar bij voorkeur wel in-my-lifetime

Denk daarbij aan:
* bijdrage aan een oplossing van de problematiek op de N203 bij Krommenie
* aanleg Duinpolderweg/Zuidelijke randweg Hoofddorp en verdubbeling zuidelijk deel N205
* verdubbeling N245 Alkmaar - Schagen
* verdubbeling N521 Amstelveen - N201
* op de een of andere manier hoogwaardig op elkaar aansluiten van de N201 en N236 enerzijds en de rijkswegen A1 en A27 anderzijds
* een algemene wisselstrook op de N247 tussen 't Schouw en Katwoude
* doortrekking van de N504 naar Bergen
* aanleg 3e strook voor alternerend inhalen op N242 Verlaat - Wieringermeerpolder en N244 Purmerend-De Rijp
* N248 nieuwe brug over NH-kanaal bij De Stolpen
* aanleg verbinding tussen N242 en N248 buiten de kern van Middenmeer om

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Jackbauer1350 » za 30 aug 2014, 0:44

* op de een of andere manier hoogwaardig op elkaar aansluiten van de N201 en N236 enerzijds en de rijkswegen A1 en A27 anderzijds
Dat zie ik er niet van komen.

Er zijn al aantal plannen geweest waaronder een verbinding tussen de N201 achter Kerkelanden langs en zeg maar op afstand parallel aan de Kolhornseweg naar de A27 toe. Zelfs met ideeën om t deels in een tunnel te leggen.
Een randweg Wijdemeren als oplossing om het vele doorgaand verkeer van het Noorder- en Zuidereind af te krijgen. Deze wegen zijn nu de doorgaande verbinding tussen de N201 en N236. Wijdemeren heeft al enkele pogingen ondernomen om het verkeer te weren.( o.a. het bloembakkenfiasco :roll: )
Een verbinding vanaf de Mies Bouwmanboulevard/N524 langs de hei (Erfgooiersstraat) naar de N525 zodat het verkeer met bestemming Mediapark niet meer over de Johannes Geradtsweg hoeft.
De ooit geplande verbinding vanaf de kruising N236/N524 naar de A1 alsnog aanleggen al dan niet door een tunnel.

Komt er in het kort op neer dat t allemaal sneuvelt op het feit dat bijna al die gebieden waar de geplande tracés doorheen lopen natuurgebieden zijn.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Vinny » za 30 aug 2014, 12:22

* verdubbeling N521 Amstelveen - N201
Een verbinding tussen de N 201 en de A 9 ten oosten van Amstelveen is een feature request sinds 1985. In de N201+ uitvoering is de relatie nu verzorgd door de opgewaardeerde N 232 via Schiphol-Oost.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door mavas » za 30 aug 2014, 17:54

Rene schreef:Nou, ik heb nog wel wat wensen staan.
Niet voor vandaag of morgen meteen, maar bij voorkeur wel in-my-lifetime
Al die wegen die je noemt vind ik niet echt noemenswaardig nodig om aan te pakken, ook niet in mijn leven. ;)


* bijdrage aan een oplossing van de problematiek op de N203 bij Krommenie: Waarom, er is dan toch al een A8-A9-verbinding?
* aanleg Duinpolderweg/Zuidelijke randweg Hoofddorp en verdubbeling zuidelijk deel N205: Verdubbeling N205 lijkt me zelfs in mijn leven niet meer nodig, daar rijdt nauwelijks verkeer en er zal ook nooit veel bijkomen, of er moet ineens veel bijgebouwd worden in het zuidwestelijk deel van de Haarlemmermeer. De Duinpolderweg is wel een nuttige toeveoging.
* verdubbeling N245 Alkmaar - Schagen: Zo lang de N9 voldoet, is dit niet nodig. Hooguit dat je de kruispunten wat uit kunt breiden, maar meer lijkt me niet nodig.
* verdubbeling N521 Amstelveen - N201: mee eens.
* op de een of andere manier hoogwaardig op elkaar aansluiten van de N201 en N236 enerzijds en de rijkswegen A1 en A27 anderzijds: geen mening.
* een algemene wisselstrook op de N247 tussen 't Schouw en Katwoude: Nee, de N247 moet 2x2 worden tussen N235 en Monnickendam. En dan tot Volendam (N517) die wisselstrook.
* doortrekking van de N504 naar Bergen: dat is inderdaad voor de langere termijn wel een nuttige toevoeging aan het netwerk. En dan wel met knooppunt met de N9.
* aanleg 3e strook voor alternerend inhalen op N242 Verlaat - Wieringermeerpolder en N244 Purmerend-De Rijp: Die had er m.i. al moeten liggen. Het dee van de N244 tussen A7 en Middenbeemster heeft hoge intensiteiten, daar zie ik op termijn wel 2x2 verschijnen tot aan de ongelijkvloerse aansluiting. Dat sluit dan mooi aan op de verbrede kruispunten bij de A7.
* N248 nieuwe brug over NH-kanaal bij De Stolpen: geen mening
* aanleg verbinding tussen N242 en N248 buiten de kern van Middenmeer om: geen mening.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door mavas » wo 15 jun 2016, 15:33

* SCHOP*
Provincie Noord-Holland investeert in haar infrastructuur
19 mei 2016

De provincie Noord-Holland gaat de komende periode ruim € 37 miljoen investeren in haar infrastructuur. Van dit bedrag wordt de provinciale infrastructuur onderhouden en, indien nodig, verbeterd of uitgebreid.
Het gaat hierbij om zowel de provinciale wegen als de verbindingen voor hoogwaardig openbaar vervoer en de provinciale waterwegen.

De provincie Noord-Holland heeft 616 km wegen, 246 km vaarwegen en 45 km vrij liggende openbaar vervoerbanen in eigendom. Langs een groot deel van de Noord-Hollandse wegen liggen ook fietspaden (391 km) die eigendom zijn van de provincie. Al deze infrastructuur wordt door de provincie onderhouden en zo nodig verbeterd of uitgebreid.

Uitbreiding en verbetering
In 2016 investeert de provincie ruim € 37 miljoen aan uitbreiding en verbetering van infrastructuur. Zo wordt er geld gestoken in de verbetering van de kwetsbaarheid van de vlotbruggen en het verbeteren van de doorstroming van het scheepvaartverkeer. Samen met Stadsregio Amsterdam investeert de provincie in de verbinding van het hoogwaardig openbaar vervoer tussen Aalsmeer en Schiphol Zuid.

Onderhoud
De provincie voert naast dagelijks onderhoud (bijvoorbeeld reparaties), per wegtraject één keer per twaalf jaar grootschalig onderhoud uit. Uitgangspunt daarbij is het zo beperkt mogelijk houden van de overlast voor gebruikers en omgeving. De provincie stemt daarom de werkzaamheden van alle wegbeheerders (Rijk, gemeenten, hoogheemraadschappen) in Noord-Holland zo goed mogelijk op elkaar af. Ook wordt de verbetering en aanleg van nieuwe provinciale infrastructuur zodanig afgestemd op het onderhoud per traject dat geld en werkzaamheden zo effectief mogelijk worden gecombineerd.

Planning infrastructuur
De extra investeringen staan in de jaarlijkse actualisatie van de programma’s voor verbetering, uitbreiding en onderhoud aan de provinciale infrastructuur: het Provinciaal Meerjarenprogramma Infrastructuur (PMI) en het Provinciaal Meerjarenprogramma Onderhoud (PMO). Het PMI en PMO bevatten samen alle voorgenomen projecten voor de komende vijf jaar. Het geactualiseerde PMI is op 17 mei 2016 door de Gedeputeerde Staten vastgesteld en wordt nog voor de zomer aan Provinciale Staten voorgelegd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Rein » wo 31 aug 2016, 13:28

Het PMI is vandaag gepubliceerd.

Enkele nieuwe projecten die benoemd worden:

Bereikbaarheid van Den Helder: Het uitvoeren van een integrale studie naar het verbeteren van de bereikbaarheid van Den Helder, waarbij eerdere onderzoeken worden betrokken. Gedacht kan worden aan het wegnemen van knelpunten, dan wel een weg met 2x2 rijstroken.

Trajectbenadering N196a, gedeelte A4-Fokkerweg (gemeente Haarlemmermeer): Er staat groot onderhoud gepland op de N196a, gedeelte A4-Fokkerweg (Kruisweg). Het onderhoudsproject is opgenomen in de studiefase van het PMI, zodat onderzocht kan worden of er gelijktijdig met het groot onderhoud aanpassingen aan het traject worden gerealiseerd.

Ontsluiting A9/A2 (gemeente Amstelveen): Eén van de deelprojecten, gedefinieerd naar aanleiding van de Vervolgstudie N201, is de Ontsluiting A9/A2. Een aantal alternatieven zal worden verkend in plaats van een rondweg Amstelveen.

Onderzoek kruispunt N201-N231 (gemeente Amstelveen): Vanuit diverse kanten (gemeente, politie, weggebruikers) zijn vragen en klachten binnen gekomen over de werking van het kruispunt N201 / N231, naar aanleiding van een aantal ongevallen met roodlichtnegatie en kopstaartbotsingen. Gezien het belang van het kruispunt, de zwaarte van de ongevallen, gerelateerd aan de vragen uit de omgeving en het gebrek aan een consistent, onderbouwd antwoord wordt onderzoek uitgevoerd naar de werking van het kruispunt.

Aansluiting N203 op de A9, gemeente Uitgeest: In de GGA Alkmaar heeft de gemeente Uitgeest de wens geuit te komen tot een nieuwe aansluiting van de N203 op de A9 bij de op- en artitten Akersloot als nieuwe verbinding van het verkeer uit Castricum en Limmen, ter vergroting van de veiligheid en leefbaarheid in Uitgeest.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door mavas » wo 31 aug 2016, 15:35

Dat laatste project lijkt me vrij onzinnig om te onderzoeken, omdat op termijn er een nieuwe aansluiting Heiloo komt. Die ontlast ook de N203 omdat verkeer voor Limmen en Heiloo dan meer van die nieuwe aansluiting gebruik gaat maken.

Volgens mij weggegooid geld om een nieuwe trace aan te leggen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Jackbauer1350 » wo 31 aug 2016, 22:54

N196a?

fleppenstein
stadsweg
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 8:49

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door fleppenstein » do 01 sep 2016, 1:13

mavas schreef:Dat laatste project lijkt me vrij onzinnig om te onderzoeken, omdat op termijn er een nieuwe aansluiting Heiloo komt. Die ontlast ook de N203 omdat verkeer voor Limmen en Heiloo dan meer van die nieuwe aansluiting gebruik gaat maken.

Volgens mij weggegooid geld om een nieuwe trace aan te leggen.
Je zou haast zeggen dat er ooit een idee geweest is om de Zeeweg (N513) oostelijk door te trekken en aan te sluiten op de A9.
Gezien de opzet en grootte van het kruispunt N203/N513. Oostelijk van dit kruispunt is er zelfs tussen de bebouwing nog ruimte om deze weg door te trekken, verder alleen maar open gebied. (Misschien zelfs wel een SNUP ??? :yes: )
Maar ik weet verder niet de intensiteiten en de haalbaarheid aldaar, ik ben daar niet zo bekend.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Rein » do 01 sep 2016, 6:52

Voor zover ik weet is het doortrekken van de N513 nooit een concreet plan geweest.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Vinny » do 01 sep 2016, 9:11

Wat is concreet? Ik heb het wel eens op kaarten gezien.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Rein » do 01 sep 2016, 9:25

Daar ben ik dan erg benieuwd naar, want ik heb dat nog nooit gezien.

Vanuit historisch perspectief is het te verklaren dat de N203 ligt waar hij nu ligt. Zou je nu lijntjes op de kaart trekken, dan zou een doorgetrokken N513 logischer, want korter en niet door de bebouwde kom van Uitgeest, zijn dan de N203. De N203 ligt er nu echter al en het lijkt me niet reëel dat er daarnaast een verlengde N513 wordt aangelegd, ook al hoeft deze maar een paar kilometer lang te zijn. Aantasting van het weidegebied aldaar ligt in de regio heel erg gevoelig, omdat dit historisch een soort delta van het OerIJ is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Vinny » do 01 sep 2016, 9:28

Zal vast wel een Falkplan geweest zijn. Die stonden bekend om hun progressieve aanduidingen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door mavas » do 01 sep 2016, 11:58

Rein schreef:Daar ben ik dan erg benieuwd naar, want ik heb dat nog nooit gezien.
Ik heb die verlenging van de N513 ook nooit op enige kaart gezien, dus ik ben heel benieuwd op welke kaart dat lijntje wél staat.
Vanuit historisch perspectief is het te verklaren dat de N203 ligt waar hij nu ligt. Zou je nu lijntjes op de kaart trekken, dan zou een doorgetrokken N513 logischer, want korter en niet door de bebouwde kom van Uitgeest, zijn dan de N203.
Bij provinciale plannen voor de N203 in de jaren 1920/30 wilde de provincie de N203 parallel langs het spoor doortrekken naar de rijksweg Haarlem - Den Helder, ongeveer ter hoogte van de Stationsweg. Maar dat is gewijzigd in het trace waar het nu ligt, zodat de afstand naar Heiloo/Limmen korter zou worden.

Na de 2e W oorlog waren er grote uitbredingsplannen voor Castricum, waardoor men vermoedelijk de N513 zo breed heeft gemaakt in die tijd. Dat heeft dus geen relatie met een mogelijke verlenging naar de A9.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door Rene » do 01 sep 2016, 12:38

mavas schreef:
Rein schreef:Daar ben ik dan erg benieuwd naar, want ik heb dat nog nooit gezien.
Ik heb die verlenging van de N513 ook nooit op enige kaart gezien, dus ik ben heel benieuwd op welke kaart dat lijntje wél staat.
Op oudere TOP-kaarten uit de jaren '60.
Ik zal eens kijken of ik er nog eentje kan achterhalen.
(Topotijdreis mist een kaartbeeld tussen 1959 en 1971).

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door marcel » za 03 sep 2016, 9:21

Ook in de ANWB atlas 1:100000 van 1994.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Meerjarenprogramma infra Noord-Holland

Bericht door mavas » do 03 nov 2016, 17:39

Investeringen in Noord-Hollandse infrastructuur

Gedeputeerde Staten willen ruim 20 miljoen euro toekennen aan infrastructurele projecten die klaar zijn om in uitvoering te gaan. Van dit bedrag wordt de provinciale infrastructuur verbeterd of uitgebreid. Gedeputeerde Staten leggen het voorstel van de investeringen voor aan Provinciale Staten, die hier in december over beslissen.

De provincie Noord-Holland heeft 613 km wegen, 246 km vaarwegen en 45 km vrij liggende openbaar vervoerbanen in eigendom. Langs een groot deel van de Noord-Hollandse wegen liggen ook fietspaden (387 km) die eigendom zijn van de provincie. Daarnaast beheert de provincie 539 bruggen, sluizen, ecoducten en tunnels. Al deze infrastructuur wordt door de provincie onderhouden en zo nodig verbeterd of uitgebreid.

Op 1 november 2016 hebben Gedeputeerde Staten vastgesteld welke nieuwe en bestaande projecten klaar zijn om uitgevoerd te gaan worden. In totaal gaat het om € 20,8 miljoen voor projecten zoals: het fietspad langs de N247 in Monnickendam en Broek in Waterland en maatregelen aan de N244 en N246, waaronder de Kogerpolderbrug en Beatrixbrug. De kredietaanvragen worden op 12 december, samen met de voortgangsrapportage aan Provinciale Staten voorgelegd.

Planning infrastructuur

De investeringen staan in de eerste actualisatie van het jaarlijks vastgestelde programma voor verbetering en uitbreiding van de provinciale infrastructuur: het Provinciaal Meerjarenprogramma Infrastructuur (PMI). Het PMI en PMO (Provinciaal Meerjarenprogramma Onderhoud) bevatten samen alle voorgenomen projecten voor de komende vijf jaar. Het PMI en PMO voor de periode 2017 – 2021 zijn op 30 augustus 2016 door de Gedeputeerde Staten vastgesteld en worden op 12 december aan Provinciale Staten voorgelegd.
http://www.noord-holland.nl/Actueel/Arc ... astructuur
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [PMI][PMO] Mobiliteitsbeleid Noord-Holland

Bericht door mavas » ma 05 jun 2017, 20:24

Extra investeringen in Noord-Holland
Gedeputeerde Staten van Noord-Holland bouwen voort op de ambitieuze keuzes voor werkgelegenheid, duurzaamheid en leefbaarheid uit het coalitieakkoord Ruimte voor groei. Zo willen zij komende jaren extra investeren in onder meer Smart Mobility, OV-knooppunten en snel internet. Het opcententarief (opslag bij de motorrijtuigenbelasting) in Noord-Holland blijft ongewijzigd en daarmee de laagste in Nederland. Dat staat in de Kaderbrief 2018, de basis voor de begroting van de provincie Noord-Holland voor 2018.

Gedeputeerde Elisabeth Post (Financiën): “Onze provincie is aantrekkelijk voor ondernemers, onze eigen inwoners en bezoekers. We hebben een voorsprong in de economische groei op de rest van Nederland. De Kaderbrief laat zien dat onze begroting solide is en er ruimte is voor extra inzet op het gebied van werkgelegenheid, duurzaamheid en leefbaarheid. Niet alleen om onze voorsprong te behouden maar om die te vergroten.”

Smart Mobility
De provincie Noord-Holland bereidt zich voor op nieuwe ‘Smart Mobility’ ontwikkelingen zoals slimme infrastructuur die communiceert met de auto en de zelfrijdende auto. In deze nieuwe rol ontwikkelt en onderzoekt de provincie bijvoorbeeld verkeerslichten, verkeerscentrale en wegontwerp voor deze intelligente auto, die zelf (real time) informatie levert over de situatie op de weg over incidenten, filevorming en de staat van de weg. Ook onderzoekt de provincie wat dit betekent voor de auto- en weggebruikers en haar rol als wegbeheerder en beleidsmaker in de toekomst.

Snel internet
Op 18.000 percelen in het buitengebied van Noord-Holland is nog geen snel internet beschikbaar. Wel liggen er plannen klaar van gemeenten, particulieren en andere initiatiefnemers om glasvezel aan te leggen in het buitengebied. De provincie stelt zich garant voor de leningen die daarvoor nodig zijn. Daarnaast onderzoekt de provincie hoe snel internet het beste gerealiseerd kan worden daar waar glasvezel niet mogelijk blijkt.

OV knooppunten
De provincie Noord-Holland werkt aan de verbetering van de stationsomgevingen langs 3 spoorlijnen: de Zaancorridor, de Kennemerlijn en de Schipholcorridor. De provincie is een belangrijke partner in de aanpak van deze knooppunten. Vaak is co-financiering vanuit de provincie nodig om de daadwerkelijke ontwikkeling van een individueel knooppunt goed op gang te brengen. Dit besluit maakt mogelijk dat de provincie de komende jaren flexibel kan inspelen op veranderingen en nieuwe initiatieven op dit gebied.

Kaderbrief
In de Kaderbrief geven Gedeputeerde Staten van de provincie Noord-Holland hun visie op de te verwachten financiële ontwikkelingen en op het beleid dat in de komende jaren gevoerd moet worden. Met deze brief vraagt het college aan Provinciale Staten aan te geven wat de financiële kaders zijn voor de begroting van 2018 en de meerjarenraming 2018-2021. De Kaderbrief is daarmee de start van de jaarlijkse beleids- en begrotingscyclus. De Kaderbrief wordt op 10 juli 2017 behandeld door Provinciale Staten. Vóór 1 september bieden GS de begroting 2018 aan de Staten aan. Op 6 november stellen Provinciale Staten de definitieve begroting 2018 vast.
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... rd_Holland
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [PMI][PMO] Mobiliteitsbeleid Noord-Holland

Bericht door mavas » zo 27 aug 2017, 17:18

Volgend jaar wordt 170 miljoen aan nieuwe en verbeterde infra besteed en 127 miljoen euro aan onderhoud:
Verbetering Noord-Hollandse wegen en bruggen

De provincie Noord-Holland investeert in 2018 € 297 miljoen in wegen en vaarwegen. Met dit bedrag wordt de provinciale infrastructuur onderhouden, verbeterd of uitgebreid. Gedeputeerde Staten leggen het voorstel voor de investeringen voor aan Provinciale Staten, die hier in november over beslissen.

De provincie Noord-Holland heeft 613 km wegen, 246 km vaarwegen en 49 km vrij liggende openbaar vervoerbanen in eigendom. Langs een groot deel van de Noord-Hollandse wegen liggen ook fietspaden (383 km) die eigendom zijn van de provincie. Al deze infrastructuur wordt door de provincie onderhouden en zo nodig verbeterd of uitgebreid.

Verbeteren en uitbreiden infrastructuur
De provincie investeert € 170 miljoen in het verbeteren en uitbreiden van de infrastructuur. Naast de realisatie van de Westfrisiaweg, de herinrichting N241 en de bereikbaarheid Waterland, wordt ook gewerkt aan de vervanging en verbetering van meerdere bruggen. Tevens legt de provincie hoogwaardig openbaar vervoer aan in het Gooi (Huizen-Hilversum) en tussen Aalsmeer en Schiphol-Zuid. Ook lopen er meerdere onderzoeken om de verkeersveiligheid, leefbaarheid en doorstroming op de provinciale infrastructuur te verbeteren. Al deze projecten zijn opgenomen in de studiefase van het PMI.
Lees verder https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... en_bruggen
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [PMI][PMO] Mobiliteitsbeleid Noord-Holland

Bericht door mavas » wo 12 jun 2019, 16:55

Er is een nieuwe coalitie in Noord-Holland. Met de nodige plannen:
Coalitie Noord-Holland ‘Duurzaam doorpakken!’
(12 juni 2019)
Noord-Holland heeft een nieuwe coalitie van GroenLinks, VVD, D66 en PvdA. Samen met formateur Laura Bromet presenteerden zij woensdag 12 juni 2019 hun plannen voor de komende 4 jaar.

Het coalitieakkoord ‘Duurzaam doorpakken!’ bevat ruim € 200 miljoen aan extra investeringen in schone energie, goede bereikbaarheid per auto, fiets en openbaar vervoer, een gezonde leefomgeving, cultuur, natuur, schoon water, natuurinclusieve landbouw en open landschap.
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... doorpakken
Voor wat betreft de wegen haal ik de informatie uit het akkoord: https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... pakken.pdf
en stellen we middelen beschikbaar voor het oplossen van knelpunten in of nabij Den Helder. Als de economische vitaliteit in Den Helder toeneemt, moet gekeken worden of de bereikbaarheid zich evenredig ontwikkelt.
Verder leveren we een financiële bijdrage aan het bereikbaar houden van de Gooi- & Vechtstreek, aangezien deze bereikbaarheid van groot belang is voor de vitaliteit van de regio.

Bereikbaarheid Bollenstreek
Het programma Bereikbaarheid Bollenstreek wordt gefaseerd gerealiseerd. De investeringen in hoogwaardig openbaar vervoer en fiets worden in deze collegeperiode uitgevoerd. De Nieuwe Bennebroekerweg wordt opgewaardeerd om de
nieuwe woonwijken in Hoofddorp, nu en in de toekomst, goed te ontsluiten. Alle Noord-Hollandse belanghebbenden zullen opnieuw gehoord worden over de voorkeursvariant. Naar aanleiding van deze gesprekken zal, op basis van het
Noord-Hollandse belang, opnieuw gesproken worden met de provincie Zuid-Holland over de verdere realisatie van de weg en de voorkeursvariant.

Broek in Waterland
Om het leefbaarheidsprobleem in Broek in Waterland op te lossen zal, in lijn met het proces van co-creatie dat is doorlopen, een tweebaans-onderdoorgang van de N247 worden aangelegd. Zo worden de twee delen van het dorp weer
met elkaar verbonden en ontstaat meer ruimte voor fietsers en voetgangers. We leveren een bijdrage aan de realisatie van de onderdoorgang.

Bereikbaarheid kust Zuid-Kennemerland
De Noord-Hollandse kust is een geliefd recreatiegebied. De vele bezoekers en het grote aanbod aan recreatiemogelijkheden leiden in het hoogseizoen en op andere piekmomenten tot congestie en bereikbaarheidsproblemen, met name in
het kustgebied van Zuid-Kennemerland. Wij willen deze problematiek samen met onze partners aanpakken in een nieuw programma Bereikbaarheid Kust Zuid-Kennemerland. Hierbij richten we ons op slimme OV-oplossingen, investeringen
in fietsbereikbaarheid, het afstemmen van pendelvervoer met parkeerbeleid en andere innovatieve vormen van verkeersmanagement. Met een structurele bijdrage aan dit programma anticiperen we bovendien op de bereikbaarheid
tijdens grote evenementen zoals SAIL Amsterdam en de komst van de Formule-1 in Zandvoort.

Houtribdijk
De bereikbaarheid van de MRA moet ook in de toekomst gewaarborgd zijn. De verbinding over de Houtribdijk is daarbij van groot belang om het vervoerssysteem toekomstbestendig te maken. Wij willen samen met de provincie Flevoland en
Rijkswaterstaat een onderzoek uitvoeren of een brug- in plaats van een dijkverbinding de bereikbaarheid kan vergroten en tegelijkertijd de waterkwaliteit en biodiversiteit in het Markermeer en IJmeer kan versterken. Bij dit onderzoek
betrekken wij alle verkeersmodaliteiten
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [PMI][PMO] Mobiliteitsbeleid Noord-Holland

Bericht door mavas » wo 12 jun 2019, 16:59

^^ Dat betekent volgens mij het volgende:
- De Nieuwe Bennebroekerweg wordt op Noord-Hollands grondgebied in ieder geval opgewaardeerd. Maar wat dat precies inhoudt is nog onduidelijk;
- In de N247 in Broek in Waterland komt helaas geen verdiepte ligging met 2x2, maar slechts 2x1, dus de bereikbaarheidsproblemen blijven bestaan :(
- Blijkbaar komt er een onderzoek naar de N307 Houtribdijk. Wat dat precies inhoudt is mij niet duidelijk, wellicht de afsnijding van de Baai van Eesteren weer op tafel?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [PMI][PMO] Mobiliteitsbeleid Noord-Holland

Bericht door Schelpenpaadje » wo 12 jun 2019, 17:13

Vooral dat van de Houtribdijk komt op mij ook wat vaag over. Het lijkt haast alsof ze het gehele tracé over de dijk ter discussie stellen. Doen ze dit mogelijk om een brugverbinding tussen Lelystad en Purmerend of zelfs tussen Almere en Purmerend/Amsterdam op tafel proberen te krijgen?

Volgens mij zijn er recent nog miljoenen geïnvesteerd in de waterkwaliteit en biodiversiteit van het Markermeer en IJmeer?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [PMI][PMO] Mobiliteitsbeleid Noord-Holland

Bericht door Kaaiman » wo 12 jun 2019, 17:27

Oftewel: de komende 4 jaar geen voortgang op netelige verkeersdossiers zoals de A8/A9 en Duinpolderweg. :nothanks:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie