Burgerconsultatie Rotterdam

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Medianieuws

Burgerconsultatie Rotterdam

Bericht door Medianieuws » do 12 feb 2009, 12:54

Cobouw (11-2-2009) schreef:Bilateraal nadenken over verkeersknopen

Rotterdam - Willen Rotterdammers een A15 zonder files, dat de A4 tussen Delft en Schiedam wordt doorgetrokken of meer fietspaden? Bewoners uit de regio Rotterdam kunnen de komende tijd vertellen welke knelpunten zij op de fiets, in de auto of in het openbaar vervoer ervaren. Hun klachten en oplossingen zijn welkom op http://www.rotterdamvooruit.nl.
Die ideeën komen terug in een groot plan over de bereikbaarheid van de regio Rotterdam, dat dit najaar af moet zijn. Verkeersminister Eurlings en wethouder Baljeu zijn de trekkers van de burgerraadpleging.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Burgerconsultatie Rotterdam

Bericht door Palance » do 12 feb 2009, 15:07

Ik had daar gisteren in het AD ook al over gelezen. Ik ben er nog niet aan toegekomen om de site te bezoeken, maar het lijkt een interessant idee. Ik denk dus wel dat ik daar wel wat bijdragen aan ga leveren.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Burgerconsultatie Rotterdam

Bericht door Wouter N14 » do 12 feb 2009, 15:13

^^ Jij gaat pleiten voor vermelding van de A38 op de borden? :puh2:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Burgerconsultatie Rotterdam

Bericht door Kaaiman » do 12 feb 2009, 21:53

Complete A4 met tunnels, doortrekking N3 als A3 naar A20, doortrekking A38 naar A3, A16 naar Hoogmade, N15 opwaarderen naar A15, A54 tussen A4 en A15, Coolsingel niet autovrij... :puh2:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9081
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Burgerconsultatie Rotterdam

Bericht door Ds79m » do 12 feb 2009, 22:03

Op zich een aardig initiatief, maar ik hoop wel dat de reacties iets verder komen dan "die files komen allemaal door verkeerd invoegen" of "ze moeten die metro van Rotterdam gewoon doortrekken naar de Maasvlakte."
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Burgerconsultatie Rotterdam

Bericht door Vinny » do 12 feb 2009, 22:24

^^ Nou ja de spoorlijn ligt er al. Eens per jaar rijdt de stoomtrein naar de Maasvlakte. Ik ben wel eens mee geweest. :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Burgerconsultatie Rotterdam

Bericht door Palance » vr 13 feb 2009, 7:42

En ik ook. Dat was best een leuk ritje. Meestal rijdt-ie tijdens de Wereldhavendagen (1e weekend van september). De terugreis was per boot. Overigens is dat ook een goede manier om wat aan forenzenverkeer te doen. De Waterbussen van/naar Rotterdam zitten dagelijks aardig gevuld.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Burgerconsultatie Rotterdam

Bericht door Palance » vr 13 feb 2009, 8:32

Wouter N14 schreef:^^ Jij gaat pleiten voor vermelding van de A38 op de borden? :puh2:
Ja, waarom niet? Er staan geen borden met A38 maar wel HM-paaltjes. Dat is verwarrend voor weggebruikers, die dan afgeleid zijn, wat weer kan leiden tot langzaam rijden en dus filevorming. Ergo: De A38 moet op de borden

:mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Burgerconsultatie Rotterdam

Bericht door Kaaiman » vr 13 feb 2009, 9:45

... of filevorming door wegenfanatici die afremmen om een hectometerbordje te fotograferen. :puh2:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: Burgerconsultatie Rotterdam

Bericht door LennyKravitz » zo 14 jun 2009, 21:15

Kaaiman schreef:... of filevorming door wegenfanatici die afremmen om een hectometerbordje te fotograferen. :puh2:
nee hoor... gewoon afremmen omdat aan het einde van de A38 stoplichten staan... :P
It aint over 'till it's over...

Plaats reactie