ANWB

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: ANWB

Bericht door Davy » zo 15 jun 2014, 19:59

^^ Dat het aankaarten van dit soort wantoestanden die dus blijkbaar ook bij de ANWB plaatsvinden als geleuter worden afgedaan vind ik ook wel weer treffend...

Maargoed ja, het is offtopic.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: ANWB

Bericht door Rene » zo 15 jun 2014, 21:50

Van Woerkom en zijn pro-kilometerheffing-houding hebben mij destijds doen besluiten om over te stappen van de Wegenwacht naar Routemobiel, zodat ik mijn ANWB-lidmaatschap kon opzeggen. Als er een nieuwe voorzitter komt die weer de belangen van de weggebruiker gaat vertegenwoordigen in de ware geest van Edo Bergsma, dan zou ik wellicht weer willen terugkeren als lid. Want met de Wegenwacht zelf is niks mis.

(Edo Bergsma was 50 jaar lang voorzitter van de ANWB en heeft in die tijd altijd gestreden voor de afschaffing van de vele tollen die het wegverkeer nodeloos op kosten jaagden).

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: ANWB

Bericht door Davy » zo 15 jun 2014, 22:19

Bij mij is de Wegenwacht ook de enige reden waarom ik lid ben. Tijdje geleden nog nodig gehad, uitstekende en snelle service.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: ANWB

Bericht door exroosje » ma 16 jun 2014, 11:01

Ik hoorde op de radio ook al weer dat diverse mensen hadden geroepen direct hun lidmaatschap op te zeggen.

Dat is wel grappig, want als de ANWB iets goed geregeld heeft, dan is dat wel dat je je lidmaatschap helemaal niet per direct op kan zeggen (maar alleen voor 15 november per 1 januari van het volgende jaar)

Enfin, blijkbaar was meneer al bij de ANWB weg voordat ie benoemd werd tot ombudsman. Waarom die politici nu zo zitten te huilen hierover... Hadden ze vooraf moeten controleren, net als die Marokkanen uitspraak (lekker makkelijk reageren vanaf de achterbank van je dienstauto trouwens)
Als ik ontslagen word krijg ik ook niets. Hoog tijd dat dit soort toestanden eens fors aan banden wordt gelegd.
Jawel hoor. Tenzij het op staande voet is vanwege fraude diefstal of werkweigering
Als je uit elkaar gaat vanwege verschil van inzicht over de te volgen koers zal een rechter in de buurt uitkomen van 1 maand per jaar (met sinds kort een maximum van 1 jaarsalaris), dus in dat licht zal 3 ton wel kloppen (aangenomen dat ie jaarlijks ook zoiets verdient). Bovendien gaat hij als ombudsman fors minder verdienen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: ANWB

Bericht door Chris » za 04 okt 2014, 14:30

In de Kampioen van deze maand staat een stukje over autobelastingen. Er wordt gesteld dat de inkomsten uit directe autobelastingen € 14 miljard per jaar is, en de uitgaven aan 'wegverkeer' € 8 miljard is.

Ik vraag me af hoe ze aan die € 8 miljard komen. Het budget van de rijksoverheid is € 2,3 miljard, en de provincies geven in de meeste gevallen elk minder dan € 100 miljoen uit aan onderhoud en investeringen. Laten we zeggen bij elkaar € 1 miljard. Ik geloof niet echt dat gemeenten verantwoordelijk zijn voor de overige € 4,7 miljard.

Misschien rekenen ze het hele infrastructuurfonds als zijnde 'wegverkeer'. Dat is € 6,2 miljard. Dan zou het logischer zijn als getal, maar het infrafonds omvat ook spoor- en vaarwegen.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: ANWB

Bericht door Ds79m » za 04 okt 2014, 14:42

^^ Misschien rekenen ze ook spoor-wegverkeer mee inderdaad. En misschien zelfs alle uitgaven aan het OV, om het (bepaald niet geloofwaardige) groene karakter van de ANWB uit te dragen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Plaats reactie