Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Attietattie » di 19 mar 2013, 10:38

Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens naar Tweede Kamer


Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft een wetsvoorstel bij de Tweede Kamer ingediend waardoor alle kentekens die de politie met camera's automatisch vastlegt, vier weken mogen worden bewaard om misdrijven op te sporen en voortvluchtige verdachten en veroordeelden aan te houden. Het vastleggen van kentekens helpt de politie efficiënt en doelgericht te werken bij de uitvoering van haar taken. De politie heeft al ervaring met kentekenherkenning, ook wel 'automatic numberplate recognition' (ANPR) genoemd.

De politie is op dit moment niet bevoegd alle kentekens te bewaren en achteraf te raadplegen. Toch kan dat belangrijk zijn voor de opsporing van misdrijven waarbij pas later blijkt dat informatie over een voertuig een rol speelt. De minister stelt een periode van vier weken voor die ook geldt voor de opslag van beelden van gemeentelijke toezichtcamera's.
Verder is in het wetsvoorstel opgenomen voor welke doelen de politie kentekengegevens mag bewaren. Nu mag dat alleen in het kader van uitvoerende politietaken, bijvoorbeeld als iemand wordt gezocht om zijn straf uit te zitten of nog een geldboete moet voldoen. De op camerabeelden zichtbare kentekens worden dan direct vergeleken met een bestand van kentekens op naam van bekenden van de politie. Levert dit een 'hit' op dan komt de politie in actie. De overgebleven gegevens - 'no hits' - worden vernietigd.

Straks mag de politie de 'no hits' tijdelijk opslaan en gebruiken voor haar opsporingswerk. Na aangifte of ontdekking van een strafbaar feit onderzoekt de politie dan bijvoorbeeld of de auto van een verdachte op een bepaalde plaats is gesignaleerd. Denk bijvoorbeeld aan een overval, waarbij bekeken wordt of de auto van de verdachte rond het tijdstip van het misdrijf in de buurt is geweest. Ook geven kentekengegevens richting aan opsporingsonderzoeken waar andere aanknopingspunten ontbreken. De opgeslagen gegevens mogen alleen worden gebruikt voor de opsporing van misdrijven waarvoor voorlopige hechtenis is toegestaan en de aanhouding van voortvluchtige verdachten of veroordeelden.

Naast het kenteken en de foto van het voertuig, worden gegevens bewaard over de locatie, de datum en het tijdstip. De naam van de kentekenhouder wordt niet opgeslagen. Die wordt pas bekend wanneer relevante kentekengegevens zijn gevonden en navraag wordt gedaan bij het kentekenregister. Met het oog op bescherming van de persoonlijke levenssfeer van burgers krijgen alleen bevoegde politieagenten toegang tot de opgeslagen kentekengegevens.
Bron: rijksoverheid.nl

inbreuk op de privacy of goede zaak om de criminaltiteit tegen te gaan?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door captain007 » di 19 mar 2013, 10:44

^^ Tsjah. Naar mijn idee is er altijd wel een voorbeeld te vinden in zaken waarbij de privacy kan worden uitgekleed, omdat het dan de opsporing makkelijker maakt. Vind het zelf een slechte zaak. Dit is trouwens al de tweede keer dat het ministerie dit er probeert doorheen te drukken. Enkele jaren geleden werd ook al zo'n poging ondernomen en die strandde toen. Niets nieuws onder de zon. Naar mijn mening voegt het opslaan van de kentekens weinig toe. Het schaadt onnodig de privacy en ben niet overtuigd dat dit de opsporing van criminelen verbeterd. Criminelen vinden immers toch wel methoden om niet gevonden te worden. Die laten zich niet door een scannertje tegenhouden.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door waldo79 » di 19 mar 2013, 10:47

Blijkbaar heiligt het doel deze middelen. Ben er niet van onder de indruk :hm:

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Davy » di 19 mar 2013, 10:48

Tsjah moeilijke zaak... Aan de ene kant kan je er geen probleem mee hebben, maar aan de andere kant word het wel steeds meer een "Big Brother is watching you" zaak.
Mijn grootste vrees voor zoiets is dat men paranoia gaat worden en onschuldige handelingen ook als verdacht zal aanzien, en je als burger dan steeds zou moeten verantwoorden zeg maar als je een zogenaamd verdachte handeling hebt gemaakt.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Peter » di 19 mar 2013, 10:51

Ik kan mij nauwelijks voorstellen hoe de privacy wordt geschaad. Ik kan mij alleen maar voorstellen dat als je meneer X vraagt of hij iets gezien heeft op lokatie Y, dat dan mevrouw X vraagt, wat meneer te zoeken had op lokatie Y, zeker als dat de rosse buurt is. Of dat een baas vragen gaat stellen bij een lease-auto (die niet op naam staat).

Ik vind dus persoonlijk dat die data gebruikt kan en mag worden, net als camerabeelden op straat, wat veel verder gaat dat kentekens. Privacy begint achter de voordeur....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door mhkamp » di 19 mar 2013, 11:02

Dat helpt ook wel als je met gestolen platen rondrijdt. Geen kruit die daar tegen gewassen is....
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door captain007 » di 19 mar 2013, 11:04

@Peter: Wat ik mij dus afvraag is in hoeverre deze informatie de opsporing kan bevorderen. Vaak wordt bij zware misdrijven zowieso gewisseld van vluchtwagen (waarvan kenteken bijna altijd onbekend is), dus ik zie het nut van deze hele bewaartermijn niet. Het past gewoon in het plaatje dat men bij Justitie en andere veiligheidsdiensten verzot is op die informatie om daar weer allerlei datamining op uit te voeren. Nederland staat wat dat betreft nu al bekend als het land met de meeste telefoontaps ter wereld. Deze stap is er gewoon weer een van velen om iedere keer stukje bij beetje wat extra informatie te vergaren onder het mom van misdaadbestrijding.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Davy » di 19 mar 2013, 11:32

^^ Na het lezen van het Wikipedia-artikel is het inderdaad een punt waar ik dus ook bevreesd voor ben: men gaat dit allemaal zover gaan doorvoeren dat een x aantal onschuldige toevallige (!) puzzelstukjes bij elkaar dan toch misschien een verdacht patroon zouden kunnen opleveren.

"Wij hebben geconstateerd dat u op die dag 4 keer een camera bent gepasseerd op 200 km van uw woonplaats waar u nog nooit eerder bent geweest. Op die dag was er net een overval gepleegd op een juwelierszaak, en een halfuur later bent u de grens gepasseerd. Dit aanmerken wij als verdacht, kunt u aantonen wat u daar deed?"

Een simpel voorbeeldje wat voor mij gewoon van toepassing kan zijn...

Dit lijkt me nog een simpel voorbeeld, maar denk wel dat het op die manier al duidelijker is waar dit soort zaken kan toe leiden...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Attietattie » di 19 mar 2013, 11:37

^^ Tja, ik weet niet in hoeverre dat erg is. Ik bedoel, 'omgekeerde bewijslast' kan ik het nog niet noemen. Daar is meer voor nodig. En ik vind het op zich een goede zaak dat men kan worden aangesproken op verdacht gedrag, zonder dat er daadwerkelijk een misdrijf gepleegd is. Natuurlijk, dat wordt een subjectief begrip en daarvoor moeten we waken. Maar in de basis heb ik er geen bezwaar tegen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Davy » di 19 mar 2013, 11:51

Voor mij gaat dat toch wel al richting de omgekeerde bewijslast: als je niet zwart op wit kan aantonen wat je daar deed ben je verdacht, en je zal dus het tegendeel moeten kunnen bewijzen. Je evolueert op die manier toch naar een systeem van "iedereen is verdacht totdat je het tegendeel kan bewijzen".

Dan gaat zelfs op den duur de slagzin "als je je aan de regels houdt heb je niets te vrezen", waar harde voorstanders van dit soort zaken graag mee uitpakken, niet meer op!

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Attietattie » di 19 mar 2013, 12:00

^^ Dat geloof ik nooit. De mensen die niet mee hebben gedaan aan de verschillende DNA-tests zijn ook niet gekenmerkt als verdacht. Overigens is 'verdacht' best wel een zware term die jij denk ik niet zo bedoelt?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Vinny » di 19 mar 2013, 20:19

De overheid is de grootste privacy-schender van ons allemaal zo blijkt maar weer. Onverteerbaar dat bedrijven als Google achter hun broek wordt gezeten om kentekens te anonimiseren terwijl onder het mom van criminaliteitsbestrijding dit soort dingen wel door de staat mogen gebeuren. De staat hoort zich zo min mogelijk met het leven van individuen te bemoeien. Maatregelen die nauwelijks toegevoegde waarde hebben in de misdaadbestrijding maar wel verkocht worden "omdat u toch ook niet wil dat mensen met een gewelddadige overval kunnen vluchten" neem ik dan ook met een korreltje zout. Een repressievere maatschappij leidt niet tot minder criminaliteit, wel tot een glijdende schaal waarin de overheid zich steeds meer rechten toeëigend jegens het individu. Een verkeerde ontwikkeling, mijns inziens.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Palance » di 19 mar 2013, 20:36

Anderzijds is Nederland wel weer te klein als overvallers of inbrekers maar niet gevonden kunnen worden door gebrek aan opsporingsmethoden. Dan krijg je van die borrelpraat dat flitsende agenten maar boeven moeten vangen. Tsja, dan moet je ze natuurlijk wel de mogelijkheden geven.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door nederland24 » di 19 mar 2013, 20:42

Daviedoff schreef:Tsjah moeilijke zaak... Aan de ene kant kan je er geen probleem mee hebben, maar aan de andere kant word het wel steeds meer een "Big Brother is watching you" zaak.
Mijn grootste vrees voor zoiets is dat men paranoia gaat worden en onschuldige handelingen ook als verdacht zal aanzien, en je als burger dan steeds zou moeten verantwoorden zeg maar als je een zogenaamd verdachte handeling hebt gemaakt.
Dat gebeurt toch al. Dankzij je mobiele telefoon kunnen ze precies zien, waar je bent. Echt slimme criminelen stelen gewoon een auto of gebruiken een valse kentekenplaat.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Peter » wo 20 mar 2013, 8:37

Ook bij gestolen auto's of gestolen platen, kun je soms nagaan welke route een auto voor of na een misdrijf gepleegd heeft. Het is dan makkelijker een buurtonderzoek te doen, met de vraag of de auto voordien of nadien gesignaleerd is (en belangrijker) of gezien is wie er in/uit de auto stapte en evt details als waarin ze zijn overgestapt.
Vragen die ze nu soms (na weken of maanden...) bij Opsporing Gezocht vragen, maar eigenlijk veel te laat.

Hetzelfde geldt voor ontvoeringen en kidnappingen. Je kunt veel gerichter zoeken als je meer gegevens hebt.
Je kunt dus tijd en mankracht winnen door databases te raadplegen.

Als blijkt dat er bij 3 overvallen (op verschillende plaatsen) 3 keer dezelfde auto in de buurt is gesignaleerd, kan dat natuurlijk leiden tot nadere vragen aan de eigenaar/bestuurders. Is dat verkeerd (ook als dat toevallig jouw auto is)? Om formeel verdacht te worden (anders dan: mogelijke verdachte, net als nog 1000 man) moet er toch wat meer naar de verdachte wijzen dan een aanwezigheid in de buurt...

Het verschil met Streetview is, is dat dit een publieke site is. Ook daar vind ik het anonimiseren van kentekenplaten (en wat erger is: vaak ook hm-paaltjes en verkeersborden !) wat overtrokken.

Mensen zouden zich meer zorgen moeten maken over data die op Facebook/Twitter/Youtube of zo staan, die lollig bedoeld zijn op je 20e, maar op je 30e nog door een potentiele werkgever of potentiele schoonouders nagetrokken kunnen worden....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door feitelijk » wo 20 mar 2013, 8:52

hadden we daar niet al een alcoholslotprogramma voor?

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... laat.dhtml
CDA: 'Pak ook dronken bestuurder via nummerplaat'

De politie zou nummerplaatherkenning door camera's ook moeten inzetten om automobilisten die eerder met teveel alcohol achter het stuur zijn gekropen, extra te controleren. Dat stelt Tweede Kamerlid Sander de Rouwe van het CDA woensdag.

De controle kan de zware drinker ontmoedigen om beschonken in de auto te stappen, aldusde CDA'er. 'Het aantal zware drinkers in het verkeer daalt al jaren niet. Dat komt vooral omdat de pakkans te laag is. Dat is de achilleshiel van het systeem', zegt De Rouwe. 'Ze moeten merken dat ze onder verscherpt toezicht staan.'

Boete
De politie doet nu al aan nummerplaatherkenning door beelden van kentekens te vergelijken met de nummerplaten in een database. Daar staan mensen in die worden gezocht, of mensen die nog een boete open hebben staan. De Rouwe wil in die database ook mensen opnemen die in de afgelopen vijf jaar met alcohol op gepakt zijn.

De Rouwe wil dat minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie een proef gaat uitvoeren om te zien of met de uitbreiding van het systeem inderdaad meer beschonken automobilisten kunnen worden gepakt.

Gerichte controle
Bijkomend voordeel is volgens De Rouwe dat de politie gerichter kan controleren. 'Iedereen kent de grootschalige fuiken wel die de politie opzet. Alle automobilisten worden dan van de weg gehaald, terwijl maar 3 procent van de bestuurders iets op z'n kerfstok heeft. Door nummerplaatherkenning in te zetten, kun je alleen de mensen van de weg halen die je echt wilt controleren.'

De Tweede Kamer praat woensdag met Opstelten over het systeem van nummerplaatherkenning. De minister wil de bewaartermijn van de beelden die camera's langs de Nederlandse wegen maken, opschroeven na vier weken. Op die manier kan de politie de opnamen gebruiken bij het opsporen van criminelen.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Peter » wo 20 mar 2013, 12:04

Er zijn ook mensen veroordeeld tot een beperkt rijbewijs (met aantekening dus), dat ze bijvoorbeeld alleen tijdens/rond werkuren mogen gebruiken. Maar het probleem blijft dat je zonder fysieke controle niet kunt bewijzen WIE er reed. De beperking geld immers niet voor de auto maar voor de bestuurder...

Een sympathiek maar onpraktisch proefballonnetje dus, tenzij je de kentekengegevens direct kan gebruiken voor een melding aan de surveillerende politie (net zoals bij gestolen auto's of illegale kentekenplaten). Maar dan gaat het om de passieve lijst in de computer (kentekens die verdacht zijn), niet de actieve lijst (kentekens die opgenomen zijn voor controle en tegen de passieve lijst gecheckt worden).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Egbert
expressweg
Berichten: 2739
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Egbert » do 21 mar 2013, 7:45

Daviedoff schreef:Tsjah moeilijke zaak... Aan de ene kant kan je er geen probleem mee hebben,
En dat is het grote probleem met dit soort maatregelen. Er dient altijd wel een groter doel dat bij veel mensen een gevoel van rechtvaardiging geeft. Het "think of the children" argument. Het argument dat je wel voor moet stemmen.
Maar dit is weer een grote inbreuk in onze privacy. Nederland is al een land waar veel wordt gevolgd en afgeluisterd, en dan zou je zomaar even vier weken lang als potentieel crimineel worden opgeslagen.

Nee, dit is een onzalig plan. :down:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Palance » do 21 mar 2013, 7:50

Er zegt niemand dat je potentieel crimineel bent. Het voorbeeld van de DNA-tests in o.a. de zaak Vaatstra is ook al aangehaald, daar is ook niemand bij voorbaat al verdacht. Maar het is wel gebruikt om puzzelstukjes in elkaar te laten vallen.

Ik sta zelf neutraal in deze zaak, ik ben niet voor en niet tegen. Maar ik merk al wel snel dat het vaak voorkomt dat tegenstanders van dit soort maatregelen dezelfden zijn die vinden dat de politie meer boeven moet vangen. En zoals ik hierboven al aangaf, dan moet je wel wat privacy laten vallen als je meer oplossingen van zaken wilt. Als je daar tegen bent is het ook prima, maar dan hoef je m.i. niet te klagen over dat de politie weinig zaken kan of mag oplossen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Peter » do 21 mar 2013, 8:48

Ik verbaas mij nog al eens of de complot- en samenzweringstheorieen, die de bezorgde burger soms heeft. En dan meestal zien ze zichzelf (en meestal gaat het mijns inziens niet om criminelen of sexdelinquenten die wel degelijk baat bij een anonieme wereld hebben) als potentieel slachtoffer. En hoe onwaarschijnlijk die kans ook, dan tellen de voordelen voor de maatschappij niet meer mee. Een beetje zoals sommigen geen orgaandonor willen zijn, omdat een arts ze wel eens voor de organen een spuitje kan geven.

Als je al in complottheorien wil geloven, neem dan een geval dat er een kleine partij (bedrijf, persoon, clan, club) heel veel baat heeft (in geld of macht) bij het vergaren van die kennis. Kentekens vallen daar niet onder. Medische of financiele gegevens wellicht wel.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Egbert
expressweg
Berichten: 2739
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Egbert » do 21 mar 2013, 10:52

Nou, als je nu al hoort van het de volgende grote veroordeling (Deventer moordzaak) waar het OM het hof misleid zou hebben dan wil ik zelfs als onschuldige liever niet het OM de aanleiding geven te denken dat ik iets gedaan zou kunnen hebben. Als je leest dat het OM gewoon bewijs zoekt waar het niet is dan is dus opeens wel iedereen die op een plaats geweest is verdacht.

JustAGame
zandpaadje
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 21 jul 2014, 17:13

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door JustAGame » ma 21 jul 2014, 19:02

Palance schreef:Anderzijds is Nederland wel weer te klein als overvallers of inbrekers maar niet gevonden kunnen worden door gebrek aan opsporingsmethoden. Dan krijg je van die borrelpraat dat flitsende agenten maar boeven moeten vangen. Tsja, dan moet je ze natuurlijk wel de mogelijkheden geven.
Flitsenden agenten moeten ook boeven vangen. De prioriteit bij de politie ligt niet bij een kleine verkeersovertreding maar bij de bestrijding van de criminaliteit. Zo zal een mobiel flitsteam worden gevraagd uit te kijken naar een bepaald kenteken en indien mogelijk aan te houden.

Privacy is een groot goed, maar ik vind dat als je de gegevens alleen gebruikt om criminaliteit te verminderen dit geen enkel probleem is. De politie mag weten waar ik rij want ik heb niets te verbergen. Ik leef liever in een veilige maatschappij waarbij big brother is watching me, dan in een onveilige waarin ik anoniem ben.

De politie heeft niet genoeg mensen en dat verbaasd me enigszins. Want als ik een dagje op pad ben met de auto dan zie ik zoveel overtredingen, dat ik zeker weet dat van het geld van al die bekeuringen die ik zou kunnen uitdelen als ik agent zou zijn geweest, meer collega's zou kunnen krijgen.
Elke dag zie ik mensen door rood rijden, geen richting aan geven, bumper kleven, rechts inhalen, links blijven rijden. Het is te gek voor woorden dat die mensen klaarblijkelijk nooit worden aangesproken worden op hun gedrag of bekeuringen krijgen !
De extra agenten die je de straat op stuurt met geld van bekeuringen uitdelen kan je ook weer gebruiken als de nood aan de man is, bijvoorbeeld als er een inbraak is gepleegd of bij een overval.

Denk ik te simpel ?

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Wouter N14 » ma 21 jul 2014, 19:03

^^ Je reageert op een anderhalf jaar stilliggend topic... :idea:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

JustAGame
zandpaadje
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 21 jul 2014, 17:13

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door JustAGame » ma 21 jul 2014, 19:15

^^ Niet gezien, dank u. Net nieuw hier dan krijg je dat hé.
Overigens als het niet wenselijk is om meer te reageren op een topic dan hebben moderators meestal een slotje toch ?

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Wetsvoorstel over het vastleggen van kentekens

Bericht door Wouter N14 » ma 21 jul 2014, 20:03

^^ Welkom, je kan je hier voorstellen http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 57#p776357 :)

Slotje is meestal niet nodig omdat het wel duidelijk is dat een discussie stilligt. En uiteraard kan een discussie weer opleven als er relevante ontwikkelingen zijn.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Plaats reactie