Elektrisch vervoer Rotterdam

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
AnneRemmie
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 apr 2017, 16:00

Elektrisch vervoer Rotterdam

Bericht door AnneRemmie » wo 12 apr 2017, 16:03

Zouden jullie mij kunnen helpen?

Mijn naam is Anne, 4ejaars student aan de NHTV in Breda. Momenteel doe ik onderzoek naar (elektrisch) vervoer van toeristen in Rotterdam. Bent u wel eens in Rotterdam geweest voor een dagje weg, citytrip of vakantie, of zou u Rotterdam graag een keer bezoeken? En heeft u 5 a 10 minuten tijd om mij te helpen met dit onderzoek? Klik dan op de onderstaande link en vul de enquête in. Alvast bedankt!

https://nhtv.eu.qualtrics.com/jfe/form/ ... 2tDLWibZZ3

Mocht de link niet werken, kopieer deze dan in de adresbalk.

Groetjes,

Anne

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Elektrisch rijden ondoordachte hype?

Bericht door MotelMioveni » di 19 sep 2017, 15:38

NHTV-website schreef zojuist:
Helaas is deze enquête op dit moment niet actief.
Tja, sommige interessante stukjes op dit forum komen mij veel te laat onder ogen. Ik ben benieuwd of Anne via het wegenforum veel respondenten op dat onderzoek heeft gevonden. :dontknow:

Intussen vind ik die hype rond elektrisch rijden zwaar overdreven. Zolang de stroom uit de laadpaal nog uit een kolencentrale komt ipv. uit een windmolen, of zonnecel, rijdt MotelMioveni op LPG veel schoner dan de buurman die ook alleen maar elektrisch reed omdat het hem in zijn bijtelling voor zijn lease-auto veel geld scheelde. Wisten jullie trouwens dat accu’s gemaakt worden van mangaan wat in Afrika door kindslaven uit gevaarlijk instabiele mijnen wordt gevist?

Het is voor Eneco heel simpel om klanten op te lichten met zogenaamd groene stroom, die eigenlijk uit een kolencentrale komt, maar toch als groene stroom verkocht mag worden, omdat de Noren de certificaten van hun waterkrachtcentrales verkopen. Het dieselschandaal bij Volkswagen is groot nieuws (geweest), maar als de onderzoeksjournalisten van VPRO's Argos bewijzen dat de keizer van de milieupolitiek geen kleren aan heeft, dan blijft het oorverdovend stil… :wall:

Achteraf blijkt trouwens dat al die elektrische auto's die van onze belastingcenten zwaar gesubsidieerd werden nu plotseling naar het buitenland worden geëxporteerd. Het milieu? Neuh, geld is het enige wat telt! :sadley:
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

WallyNL
zandpaadje
Berichten: 5
Lid geworden op: za 12 mar 2016, 14:14

Re: Elektrisch rijden ondoordachte hype?

Bericht door WallyNL » di 19 sep 2017, 16:25

MotelMioveni schreef:Het is voor Eneco heel simpel om klanten op te lichten met zogenaamd groene stroom, die eigenlijk uit een kolencentrale komt, maar toch als groene stroom verkocht mag worden, omdat de Noren de certificaten van hun waterkrachtcentrales verkopen. Het dieselschandaal bij Volkswagen is groot nieuws (geweest), maar als de onderzoeksjournalisten van VPRO's Argos bewijzen dat de keizer van de milieupolitiek geen kleren aan heeft, dan blijft het oorverdovend stil… :wall:
Dit is feitelijk onjuist, Eneco bezit geen kolencentrales.
Van de grote jongens is Eneco echt wel de groenste energieleverancier.

Heb je trouwens een linkje naar het verhaal van Argos? Ik neem aan dat het over het met uit NL geexporteerde "grijze" stroom gaat waarmee waterkrachtcentrales gevuld worden met water, waarna diezelfde centrale d.m.v. zwaartekracht schone groene stroom opwekt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Elektrisch rijden ondoordachte hype?

Bericht door Coen Tunnel » di 19 sep 2017, 17:10

MotelMioveni schreef:Wisten jullie trouwens dat accu’s gemaakt worden van mangaan wat in Afrika door kindslaven uit gevaarlijk instabiele mijnen wordt gevist?
De meeste mangaanproductie vindt in Zuid-Afrika plaats. Dat is toch een ontwikkeld land. Gebeurt dat echt met kindslaven? Ik kan met googlen daarover niks vinden.

Plaats reactie