Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Vinny » zo 18 dec 2016, 9:36

Verhuizen naar Friesland. De meeste steden zijn met weinig vertraging bereikbaar, en ook in het openbaar vervoer is meestal plek.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Ds79m » zo 18 dec 2016, 9:49

^^ Gewoon een spitsheffing van minimaal 13 cent per kilometer invoeren en de opbrengsten investeren in meer treinen tussen Sneek en Stavoren. Dan had dat hele Knooppunt Joure niet omgebouwd hoeven te worden.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door RSK » zo 18 dec 2016, 12:38

^^ Met een spitsheffing van 13 cent per kilometer pest je die trein vanzelf leeg. Hoef je ook geen extra treinen te kopen. ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Coen Tunnel » zo 18 dec 2016, 12:44

Vinny schreef:Verhuizen naar Friesland. De meeste steden zijn met weinig vertraging bereikbaar, en ook in het openbaar vervoer is meestal plek.
Dat jij toevallig een werkgever hebt kunnen vinden die in Friesland gevestigd is betekent niet dat iedereen dat kan. De meeste werkgelegenheid zit nou eenmaal op andere plekken.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » zo 18 dec 2016, 14:20

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Vinny » zo 18 dec 2016, 17:27

Coen Tunnel schreef:
Vinny schreef:Verhuizen naar Friesland. De meeste steden zijn met weinig vertraging bereikbaar, en ook in het openbaar vervoer is meestal plek.
Dat jij toevallig een werkgever hebt kunnen vinden die in Friesland gevestigd is betekent niet dat iedereen dat kan. De meeste werkgelegenheid zit nou eenmaal op andere plekken.
Dat illustreert een ander punt: werkgelegenheid is steeds meer gecentraliseerd. Daarom vind ik eigenlijk ook meer dat de mobiliteitskosten naar de bedrijven moeten worden toegerekend, die consequent hun regiokantoren opdoeken ten faveure van een plaats in de Randstad. Ik denk zelfs dat dat misschien wel beter werkt dan een spitsheffing op zich, alleen vrees ik dat daar de geesten in Nederland niet helemaal rijp voor zijn....
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17414
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Kaaiman » zo 18 dec 2016, 20:54

Misschien moeten spitsheffingen niet op de weggebruiker (=werknemer) maar de veroorzaker van die ritten (=werkgever) afgewenteld worden. Moet je dan zien hoe snel er weer regiokantoren uit de grond schieten...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9080
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Ds79m » zo 18 dec 2016, 21:17

^^ Een paar mensen ontslaan is veel minder moeite.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Chris » za 04 feb 2017, 9:27

LeasePlan lijkt een sterk voorstander van kilometerheffing te zijn, omdat 6 van de 7 belastingen op autorijden op bezit zijn gericht.

Op dit moment belasten zes van de zeven autobelastingen het bezit van de auto: BPM, BTW, Motorrijtuigenbelasting, assurantiebelasting, bijtelling en leges. Alleen de brandstofaccijns belast het gebruik.

Ook kwam het verhaal dat nergens in Europa het rijden van een dieselauto zo duur is; gemiddeld € 700 per maand.

https://www.leaseplan.nl/nieuws/-/asset ... _count%3D2

De cijfers zijn echter misleidend om in de discussie over kilometerheffing gebruikt te worden. Deze cijfers slaan niet op een gemiddelde Nederlander, maar een gemiddelde Nederlander die een gloednieuwe auto koopt. Dat is maar een zeer kleine groep, er worden jaarlijks zo'n 2 miljoen auto's verkocht waarvan slechts 135.000 nieuwe auto's aan particulieren. En nog veel minder daarvan betreffen nieuwe dieselauto's.

Verreweg de meeste particulieren kopen een tweedehands auto waar het effect van de BPM en extra afschrijving al grotendeels is verdwenen. Met een kilometerheffing wordt iedereen dus met hogere kosten voor gebruik belast, terwijl maar een heel kleine groep echt profiteert van de afschaffing van de BPM.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Rein » za 04 feb 2017, 11:07

... en dat zijn dan voornamelijk partijen als LeasePlan (die steeds preekt voor eigen parochie).

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Davy » za 04 feb 2017, 11:15

Ze geven echter wel het terechte punt aan dat de automarkt in Nederland niet gezond is...

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door DjIdee » za 04 feb 2017, 13:58

Zij willen graag een kastje in elk van hun auto's, kunnen ze mooi op meeliften om het gedrag, km's en routes van hun klanten in kaart te brengen (ook tbv hun opdrachtgevers)

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door JGB07 » do 16 feb 2017, 11:14

^^ ach de Linkse partijen, en zeker Groenlinks, weet zeker dat de filedruk straks opgelost is:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2763 ... nks__.html

Gezien de bedragen die daar genoemd worden, gaat het voor het personenverkeer niets uitmaken.

Uitgaande van 3 cent per kilometer en 40.000km per jaar, wordt de wegenbelasting 1200 euro per jaar.
Nu betaal ik voor een kleine diesel 900 euro per jaar. Voor die 300 euro extra, laat ik de auto heus niet staan.

wordt het 6 cent, zoals door SP voorgesteld, dan praat je natuurlijk wel over 1500 per jaar dat het extra kost.
Maar ook dat is slechts 125 euro per maand extra. Dan loont het voor mij nog altijd om de auto te pakken en te werken in plaats van (zoals de SP en andere Linkse Partijen willen) thuis te zitten met een uitkering.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door jelger » do 16 feb 2017, 11:16

Ik begrip het niet zo. Er is net miljoenen uitgegeven aan de A4 en er is niets mee opgelost.
Wie verlost mij van het idee dat het weggegooid geld is geweest? Geen rode haring zoals dat heet, wil het gewoon scherp hebben.

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door JGB07 » do 16 feb 2017, 11:25

^^ Probleem is dat we met tal van Mileunormen zitten en tal van belanghebbenden die 100% noodzaak eisen voor wegverbreding.
Daardoor worden alle snelwegen veeeeel te smal aangelegd en staan er bij alle verbredingen gegarandeerd op korte termijn files.

Neem bijvoorbeeld de omlegging Badhoevedorp.
Dat rijdt nu door / is nu gelukt, maar ik geef je op een briefje dat er nog voor de openstelling van A9 Holendrecht -> Badhoevedorp weer files staan voor de omlegging. Nog los van het feit dat die uitbreiding ook zo marginaal is, dat het geen enkele file oplost.

Ik zat me gister in de auto nog te bedenken dat het SAA project beter het AAA project had kunnen heten: Almere, Amsterdam, Amstelveen.
Want in het project vergeten ze overduidelijk de robuuste en duurzame (in lang mee gaan) oplossing op het laatste gedeelte.

Bij de A4 bij Leiden daarnaast de fout gemaakt door een parallelbaanstructuur toe te passen, waarbij kennelijk onvoldoende gekeken is naar de verkeersstromen en weefbewegingen. Al met al gewoon een ontwerpfoutje wat natuurlijk zo nu en dan ook gewoon kan gebeuren.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door Rein » do 16 feb 2017, 11:26

JGB07 schreef:^^ ach de Linkse partijen, en zeker Groenlinks, weet zeker dat de filedruk straks opgelost is:

Voor die 300 euro extra, laat ik de auto heus niet staan.

wordt het 6 cent, zoals door SP voorgesteld, dan praat je natuurlijk wel over 1500 per jaar dat het extra kost.
Maar ook dat is slechts 125 euro per maand extra. Dan loont het voor mij nog altijd om de auto te pakken en te werken.
En ga nu eens rekenen met de ca 18 cent waarmee GL rekent (incl spitsheffing van 15 cent): dan betaal jij straks 7200 euro per jaar (=600 euro per maand :schrikreactie: ) alleen al aan km-heffing (even ervan uitgaande dat je al je kilometers in de spits rijdt (wat vast heel ruim wordt gedefinieerd). Daar komen nog de gewone wegenbelasting plus accijnzen bij.

Als dit soort getallen wat meer in de openbaarheid verschijnen, dan is het gauw gedaan met de zeteltjes van GL.

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door JGB07 » do 16 feb 2017, 11:33

^^
Ik betwijfel of het dan gedaan is met GL of dat ze dan juist meer Zetels krijgen.
Zoals eerder aangehaald door velen (bij Ring Utrecht Topic) er zijn kennelijk veel Nederlanders die anti-auto zijn.
Juist die Nederlanders kunnen dan wel eens massaal op GL gaan stemmen.

Mocht die spitsheffing inderdaad kloppen en mocht het bovenop de bestaande wegenbelasting komen, dan is het inderdaad duidelijk.
Dan dwingen de sociale partijen mij om met mijn universiteitsbul thuis te zitten en een uitkering te trekken.
Toch jammer, want ik graag mijn studiekosten aan de maatschappij teruggegeven door te werken.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door Rein » do 16 feb 2017, 11:41

Ik denk dat de 'gewone' hardwerkende man/vrouw die een kleiner of groter autootje rijdt op op zijn/haar werk te komen, heel rationeel is en het niet zal zien zitten om van hun 1500 of 2000 euro netto per maand buiten de huidige kosten en lasten nog eens even 300 euro (of meer) per maand aan km-heffing te gaan betalen. En deze groep 'gewone' mensen is aanzienlijk (denk ik) en een stuk groter dan het percentage boomknuffelende anti-auto tuig.

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door JGB07 » do 16 feb 2017, 11:57

^^ Dat ben ik volledig met je eens.
Maar ik denk dat die mensen (de grote groep) nu sowieso al niet op GL stemmen.
Maar misschien is de wens de vader van de gedachte...

Overigens wel jammer dat de A4 bij leiden/leiderdorp nu zo breed in het nieuws komt.
Straks gaan mensen nog echt denken dat meer asfalt niet helpt, zodat verbredingen nog moeilijker worden.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door jelger » do 16 feb 2017, 12:15

JGB07 schreef: Dan dwingen de sociale partijen mij om met mijn universiteitsbul thuis te zitten en een uitkering te trekken.
:roll:

ik pak even de zakdoekjes.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door Pino » do 16 feb 2017, 13:33

Rein schreef:En deze groep 'gewone' mensen is aanzienlijk (denk ik) en een stuk groter dan het percentage boomknuffelende anti-auto tuig.
Verkiezingen zijn natuurlijk geen referendum en ik verwacht niet dat veel mensen zich direct laten leiden door kilometerheffing. Het zal vast wel ergens mee spelen, maar de meeste GL-stemmers voelen zich vooral aangetrokken door breder progressief-duurzaam geluid dan door boomknuffelen of anti-auto-retoriek. Als dat geluid je aanstaat, zullen best wel wat GL-stemmers erkennen dat kilometerheffing hen geld zal kosten, maar dat vinden zij dan een rechtvaardige besteding. Grote kans ook dat hun duurzame footprint ook met zich meebrengt dat ze maar weinig kilometers maken (verstokte treinreizigers of bewoners van de stad waar ze werken) zodat de financiële impact voor hen geringer zal zijn.

Omgekeerd is kilometerheffing voor mensen (en journalisten van populistische media in het bijzonder) die echt niets hebben met het GL-geluid een heel makkelijk aanknopingspunt om uit te leggen hoe vreselijk die partij wel niet is. Maar die boodschap bereikt feitelijk alleen maar gelijkgestemden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door Chris » do 16 feb 2017, 13:56

jelger schreef:
JGB07 schreef: Dan dwingen de sociale partijen mij om met mijn universiteitsbul thuis te zitten en een uitkering te trekken.
:roll:

ik pak even de zakdoekjes.
Als je € 2000,- per maand verdiend kom je met een kilometerheffing van 18 ct/km en 30 km enkele reis netto toch praktisch op hetzelfde niveau uit als iemand die in de bijstand zit.

Rekenvoorbeeld van een alleenstaande in een huurhuis van € 600.
Afbeelding

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door jelger » do 16 feb 2017, 14:04

Tja, ik had de zin nog staan: "ik heb hier regelmatig geageerd tegen de financiële verdrukking van de modale inkomens, maar ik krijg echt jeuk van zulke zinnen".

Met een bul heb je alle kansen in dit land om een goed leven op te bouwen. Met of zonder auto. Ik ben het niet perse eens met de gestelde KM-heffing of met de gestelde tarieven van GL. Dit is samen met de verdrukking van de modale inkomens heel slecht te combineren. Als eerste zal wat gedaan moeten worden aan de verbetering van de modale (netto) inkomenspositie. Dat heb ik al geregeld in de laatste maanden zo benoemd.

Dat neemt niet weg dat mensen hierin niet een aanleiding hoeven vinden om "dan maar uitkering te gaan trekken" als calculatief rekensommetje. Dan vervalt immers ook elk (moreel) recht/appel om uitkeringstrekkers een "schop onder hun hol" te verkopen. Je hebt een bul naar mijn idee omdat je bepaalde capaciteiten hebt die je in staat stellen om voor jezelf te zorgen. Dan zul je daar ook naar moeten leven, met of zonder bepaalde voorzieningen in het leven. Juist met een bul op zak heb je bewezen bepaalde mentale capaciteiten te beschikken om creatief met nieuwe situaties om te gaan en er het beste van te maken. (en anders verdien je die bul niet... is de omgekeerde conclusie)

Maar misschien ben ik inmiddels van een hele oude stempel ofzo. Hier op werk komt er iemand misschien instromen die net van school is maar die wil wel meteen een auto van de zaak (kan bij afstudeer plek een baan krijgen die hij heel tof vindt maar daar geven ze geen auto). Dat vind ik echt. :nuts:

Enfin... dit is mijn rechtse gezicht.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door Rein » do 16 feb 2017, 14:58

Vooral bij 'anderhalf inkomens' (man werkt full time, vrouw part time) met (kleine) kinderen en daar zijn er in Nederland een heleboel van kan de km heffing aardig aantikken.

Zeker als de full time werkende partner redelijk verdient en er zijn kinderen die naar de kinderopvang gaan, dan werkt de part timer nu (vaak) al voor een belabberd salaris. Het is weliswaar al gauw bruto-netto, maar er gaan nog wat premies af en je zit met aardige kosten voor kinderopvang. Tel je daar ook nog eens de kosten bij op die je nu al hebt voor je autootje en dan ook nog eens zo'n km heffing, dan slaat de balans wel heel erg negatief uit. Dan kan je inderdaad maar beter stoppen met werken, de kinderen thuis zelf opvangen en je autootje wegdoen. Lekker voor de arbeidsparticipatie van vrouwen, Jesse! En ook lekker voor de economische groei!

Maar goed, het zorgt natuurlijk weer wel voor minder files. :facepalm:

NB: de laatste berichten in deze draad kunnen wellicht beter naar de km-heffing draad worden verplaatst.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Ontwikkeling van de filedruk

Bericht door boe! » do 16 feb 2017, 18:40

jelger schreef:
JGB07 schreef: Dan dwingen de sociale partijen mij om met mijn universiteitsbul thuis te zitten en een uitkering te trekken.
:roll:

ik pak even de zakdoekjes.
Groen Links is natuurlijk wel een partij die vol inzet op openbaar vervoer, dus op je bestemming kom je wel.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Coen Tunnel » do 16 feb 2017, 19:08

Het duurt alleen twee keer zo lang als met de auto. En het is ook dubbel zo duur als dat de auto nu is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Vinny » do 16 feb 2017, 19:16

Wat dat betreft is het wel aardig om te kijken hoe dat met de forensentaks is gelopen:
http://www.rsw.nl/nl/forensentaks-van-de-baan

Ik denk dat de rekenvoorbeelden die hierboven gegeven worden geen rekening houden met amendementen die de inkomenseffecten op de (lagere) inkomens gaan hebben. Het zelfde geldt eigenlijk ook wel voor de bijdrage die CoenTunnel geeft. Voor forensen is het openbaar vervoer natuurlijk niet twee keer zo duur als de auto. In veel gevallen is het zelfs goedkoper dan autorijden, omdat je als OV-reiziger een abonnement kan afsluiten en je de vaste lasten van de auto niet hebt. Sterker nog, ik vind autorijden erg duur - heen en weer rijden naar mijn ouders is nog steeds goedkoper met de trein (maar stukken minder comfortabel).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Coen Tunnel » do 16 feb 2017, 19:20

Vinny schreef:Het zelfde geldt eigenlijk ook wel voor de bijdrage die Coen Tunnel (met spatie) geeft. Voor forensen is het openbaar vervoer natuurlijk niet twee keer zo duur als de auto. In veel gevallen is het zelfs goedkoper dan autorijden, omdat je als OV-reiziger een abonnement kan afsluiten en je de vaste lasten van de auto niet hebt.
Ik heb een auto niet alleen om naar mijn werk te gaan. Ik doe er nog meer mee, dus die auto en die vaste lasten heb ik sowieso wel. Met of zonder werk.

Bovendien heb ik mijn auto sowieso wel nodig voor mijn werk. Mijn werk is per ov niet bereikbaar. De dichtstbijzijnde bushalte is meer dan 3 km verderop - dat kun je niet zien als bereikbaar met het ov.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Chris » do 16 feb 2017, 19:21

Ik denk niet dat een gemiddeld gezin de auto in gaat leveren voor een treinabonnement. Dan vergroot je je afhankelijkheid enorm en verklein je je opties en sociale bereikbaarheid.

Afnemende mobiliteit door prijsbeleid is economisch ook slecht. Het grote voordeel van de auto is dat je veel meer banen binnen redelijke reistijd kan bereiken. Spitsverplaatsingen per auto zijn nu vooral op verbindingen waar het reistijdverschil met het openbaar vervoer heel groot is. Miljarden investeren in OV klinkt leuk, maar dat is de afgelopen decennia voortdurend gedaan en heeft tot geen enkele modal shift geleid.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door captain007 » do 16 feb 2017, 19:29

Ik zit net te kijken dat ik met het OV er op de heenreis minimaal 1:40 en op de terugreis minimaal 2:05 over zou doen. Met de auto is dat iets wat je in 40 minuten tot 75 minuten bij een zware spits moet kunnen redden. Dat zijn zodanige verschillen qua tijd dat je privétijd wel erg ingeperkt wordt als je geen keuze hebt (ook omdat baan niet om de hoek beschikbaar is en huizen in de regio waar je baan wel beschikbaar is niet te betalen zijn). Daarnaast is het huidige OV ook helemaal niet ingericht op veel meer reizigers. De treinen puilen nu in de spits al uit en dat wordt dan alleen maar erger. En ook bij het OV is de capaciteit niet oneindig.

Plaats reactie