Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door duikgek89 » vr 22 sep 2017, 20:17

^^ Ja, oudere wagens zijn echt een probleem. Stel dat we ze vervangen en ze naar het oosten gaan, dan vervuilen ze natuurlijk niet meer!


Nouja, als ze daar een nog veel oudere Kamaz vervangen is het misschien wel een verbetering, onder de streep.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » vr 22 sep 2017, 20:29

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Km357 » vr 22 sep 2017, 23:35

Er zijn kennelijk nog altijd mensen die vinden dat een zwaar anti-sociaal repressief beleid dat kapitaal minder krachtige mensen veroordeelt volslagen normaal vinden...als het maar de klimaateconomie ten goede komt. Want ja, de mensen lopen niet echt warm van een nieuwere euro 5 of 6 te kopen aangezien hun euro 3 en 4 op zich even goed rijdt, en soms zelfs beter. En al dat elektrisch gemeuk is ook niet je dat.

Oplossing?
Mensen verbieden van nog ergens te geraken met hun perfect rijdbare auto die helemaal niet oud is, tenzij ze er voor betalen. Dat ze al moeten betalen voor te parkeren is maar normaal, daar is men ooit ook gewend aan geraakt.

Dus...gaan we ze nu ook nog aanpraten dat ze blij mogen zijn als ze mogen van de weg gebruik maken door er voor te betalen bovenop de wegentax die ze nu al betalen, de bakfietsjesyuppies vinden het natuurlijk allemaal perfect.

Kan er eens geen slotje komen op de debiliteit van de politici die dit soort gedoe verkocht krijgen aan de dronemaatschappij die niet meer in staat is van nuchter na te denken?

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door mhkamp » za 23 sep 2017, 7:47

duikgek89 schreef:^^ Ja, oudere wagens zijn echt een probleem. Stel dat we ze vervangen en ze naar het oosten gaan, dan vervuilen ze natuurlijk niet meer!
Inderdaad. Dan kunnen we hier tenminste de klimaatdoelstellingen voor 2020 halen!
Nouja, als ze daar een nog veel oudere Kamaz vervangen is het misschien wel een verbetering, onder de streep.
Die weer verscheept wordt naar Afrika.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door duikgek89 » za 23 sep 2017, 7:55

Alleen jammer dat die rotzooi toch nog in de atmosfeer komt.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door RSK » za 23 sep 2017, 9:59

^^ Ook dat hoeft geen verslechtering te zijn. Als de meest vervuilende trucks van dichtbevolkt gebied naar buitengebied gaan, kan dat minder kwaad. En als die mensen van de vermagerde geit of ezel over kunnen stappen op een oude truck, kunnen zij zich ook een beetje verder economisch ontwikkelen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door DjIdee » za 23 sep 2017, 12:52

Zoals we ook de meest vervuilende brandstoffen (eigenlijk brandstof gemixed met afval), die ongeschikt zijn voor de moderne europese motoren, nog prima kunnen afzetten in Afrika... Onlangs nog een relletje geweest.. Ook dat is weer vraag/aanbod: Zo goedkoop mogelijke brandstof willen, dat is niet de meest schone nee... Terwijl je daar juist daar met elektrisch flinke stappen zou kunnen maken (veel rendabele zonnepanelen,en accu en warm weer is betere combi)

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » za 23 sep 2017, 13:22

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Chris » za 30 jun 2018, 9:52

Op BNR een fragment over de klimaatwet. De journalisten waren het er unaniem over eens dat de kilometerheffing wel even ingevoerd moet worden en noemden dat maar "iets heel kleins" (vanaf 8:00)

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1034 ... t-gestuurd

Het toont toch maar weer aan hoe die media-elite ver van de realiteit van de gewone burger staat. De kilometerheffing is niet "iets heel kleins" voor burgers. Autorijden is voor veel mensen al de grootste uitgavenpost na de huur of hypotheek.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Groningen » zo 01 jul 2018, 11:34

^^ Ach ja. Zonder heel veel kennis van zaken zulke dingen kakelen. Met in het achterhoofd natuurlijk 'al die mensen gaan maar het het OV. Alles ook weer opgelost.'

Maar goed, iedereen uitknijpen om elke kleine reden is normaal geworden in dit land... misschien toch mijn emigratieplannen weer uit de kast halen.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » zo 01 jul 2018, 11:52

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Chris » zo 01 jul 2018, 12:12

Je hoeft niet per se naar de VS te gaan voor lagere autokosten. Ik bedoel, een maand wegenbelasting voor een dieselauto in Nederland is zowat gelijk aan een jaar wegenbelasting in Duitsland. :nuts: Een stationwagon op diesel kost je in Nederland snel 120 - 130 euro per maand. En dan hebben we het over een gewone gezinsauto, niet iets extravagants zoals een pickup truck of een dikke SUV. Zelfs in een land als Zweden zijn de autokosten toch wel een stuk lager dan in Nederland. Geen BPM, lagere wegenbelasting, lagere benzineprijzen.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » zo 01 jul 2018, 14:42

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Jeroen » zo 01 jul 2018, 15:47

^^ Chris kaartte al aan dat voor de meeste mensen de auto en de huur/hypotheek de grootste kostenposten binnen een huishouden zijn en laten die allebei nu toevallig exorbitant hoog te noemen zijn, zelfs in vergelijking met onze directe buurlanden. Dan kun je nog zo veel herverdelen wat je wil, je kunt ook concluderen dat voor de gewone mens Nederland gewoon een erg duur land is om te leven.

Het probleem zit er ook eerder in dat Nederland nog steeds een belastingparadijs is. Niet voor de gewone man, maar wel voor de mensen met topinkomens en vooral de grote bedrijven...

Bert65
dorpsstraat
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 22:20

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Bert65 » zo 01 jul 2018, 16:53

IJsland is duur. De lonen zijn lager dan bij ons, de BTW (1 tarief) is recentelijk omhoog gegaan naar 25%, brandstof, drank, tabak maar ook eten is duur en bijvoorbeeld de hoogte van de hypotheek stijgt mee met de inflatie (heb je een hypotheek van € 200.000 en de inflatie is 1,5%, dan heb je het volgende jaar een hypotheek van € 203.000).
We klagen hier wel maar blijkbaar zijn er zat mensen die zich én een hypotheek én een auto kunnen veroorloven. Daarbij komt nog dat we natuurlijk nog op wintersport moeten en in de zomer 3 weken in Turkije/Spanje/Griekenland in de zon willen liggen. Tussendoor moeten we ook nog een weekje bijkomen...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Palance » zo 01 jul 2018, 18:33

Bert65 schreef: zo 01 jul 2018, 16:53 We klagen hier wel maar blijkbaar zijn er zat mensen die zich én een hypotheek én een auto kunnen veroorloven. Daarbij komt nog dat we natuurlijk nog op wintersport moeten en in de zomer 3 weken in Turkije/Spanje/Griekenland in de zon willen liggen. Tussendoor moeten we ook nog een weekje bijkomen...
Dus dat. En als je ziet hoe vol de winkelstraten zijn met winkelend pibliek en hoe vol restaurants zitten, als je ziet hoeveel mensen met dure telefoons lopen dan valt het volgens mij wel mee met het feit dat ons land te duur is. Dat is geen redenering om aan te geven dat het duurder kan, maar wel een constatering dat het over het algemeen allemaal niet zo slecht is als veelal wordt geroepen (met name uit populistische hoek).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » zo 01 jul 2018, 19:34

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Jeroen » zo 01 jul 2018, 19:44

Palance schreef: zo 01 jul 2018, 18:33
Bert65 schreef: zo 01 jul 2018, 16:53 We klagen hier wel maar blijkbaar zijn er zat mensen die zich én een hypotheek én een auto kunnen veroorloven. Daarbij komt nog dat we natuurlijk nog op wintersport moeten en in de zomer 3 weken in Turkije/Spanje/Griekenland in de zon willen liggen. Tussendoor moeten we ook nog een weekje bijkomen...
Dus dat. En als je ziet hoe vol de winkelstraten zijn met winkelend pibliek en hoe vol restaurants zitten, als je ziet hoeveel mensen met dure telefoons lopen dan valt het volgens mij wel mee met het feit dat ons land te duur is. Dat is geen redenering om aan te geven dat het duurder kan, maar wel een constatering dat het over het algemeen allemaal niet zo slecht is als veelal wordt geroepen (met name uit populistische hoek).
Alsof dure telefoons een goede graadmeter zijn voor onze welvaart. Een smartphone is tegenwoordig vrijwel onmisbaar en veel mensen hebben niet eens meer een eigen pc of laptop thuis.

Of het goed of slecht gaat is maar een kwestie van interpretatie, maar feit blijft dat bepaalde grote huishoudposten zoals de huur of de auto al buitenproportioneel zijn gestegen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Palance » zo 01 jul 2018, 20:00

Jeroen schreef: zo 01 jul 2018, 19:44 Alsof dure telefoons een goede graadmeter zijn voor onze welvaart. Een smartphone is tegenwoordig vrijwel onmisbaar en veel mensen hebben niet eens meer een eigen pc of laptop thuis.
Er is wel een verschil tussen een Huawei of een iPhone. Je kan dus qua uitgaven wel prioriteiten stellen als de rest te duur zijn.
Jeroen schreef: zo 01 jul 2018, 19:44Of het goed of slecht gaat is maar een kwestie van interpretatie, maar feit blijft dat bepaalde grote huishoudposten zoals de huur of de auto al buitenproportioneel zijn gestegen.
Ook een term als ‘buitenporportioneel’ is een kwestie van interpretatie.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » zo 01 jul 2018, 20:09

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Chris » zo 01 jul 2018, 20:27

Palance schreef: zo 01 jul 2018, 18:33
Bert65 schreef: zo 01 jul 2018, 16:53 We klagen hier wel maar blijkbaar zijn er zat mensen die zich én een hypotheek én een auto kunnen veroorloven. Daarbij komt nog dat we natuurlijk nog op wintersport moeten en in de zomer 3 weken in Turkije/Spanje/Griekenland in de zon willen liggen. Tussendoor moeten we ook nog een weekje bijkomen...
Dus dat. En als je ziet hoe vol de winkelstraten zijn met winkelend pibliek en hoe vol restaurants zitten, als je ziet hoeveel mensen met dure telefoons lopen dan valt het volgens mij wel mee met het feit dat ons land te duur is. Dat is geen redenering om aan te geven dat het duurder kan, maar wel een constatering dat het over het algemeen allemaal niet zo slecht is als veelal wordt geroepen (met name uit populistische hoek).
Als er juist ergens op wordt bespaard in Nederland zijn het de autokosten. Door geen nieuwe auto te kopen. Daar bespaar je veel meer mee dan af en toe een tientje op het terras uit te geven of een vakantie naar een zonbestemming. De autoverkopen liggen in Nederland al jaren veel lager dan in de buurlanden, in absolute aantallen worden er substantieel meer auto's verkocht in het kleinere België dan in Nederland. Er worden zelfs meer auto's geïmporteerd dan nieuw verkocht aan particulieren.

Bert65
dorpsstraat
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 22:20

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Bert65 » zo 01 jul 2018, 20:38

Dat zijn niet de autokosten maar de aanschafkosten.
In het buitenland, sommige dan, stegen de autoverkopen door milieuregeltjes. Voertuigen van een bepaalde leeftijd moesten/konden worden ingeruild en men kreeg voor deze maatregel subsidie.
Trouwens, ik kijk net hier en dan zie ik toch iets anders dan dat jij schrijft. In de eerste 5 maanden van dit jaar zijn er 22.000 meer voertuigen verkocht dan in de zelfde periode vorig jaar...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Chris » zo 01 jul 2018, 20:50

Bert65 schreef: zo 01 jul 2018, 20:38 Dat zijn niet de autokosten maar de aanschafkosten.
Dat zijn natuurlijk ook kosten gerelateerd aan de auto... Dat was je anders per maand kwijt aan een lening. Of per kilometer is je afschrijving veel hoger. Een occasion van 4 of 5 jaar oud kopen scheelt snel meer dan € 15.000 - 20.000 t.o.v. van een nieuwe. Voor dat geld kan je heel lang op het terras zitten. Of op vakantie van gaan. Het is een effectieve manier om maandelijks meer geld over te houden voor leuke dingen.
Trouwens, ik kijk net hier en dan zie ik toch iets anders dan dat jij schrijft. In de eerste 5 maanden van dit jaar zijn er 22.000 meer voertuigen verkocht dan in de zelfde periode vorig jaar...
Ik zie daar eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met "iets anders dan jij schrijft". In 2017 werden er in België (11 miljoen inwoners) bijna 550.000 auto's verkocht. In Nederland (17 miljoen inwoners) waren dat 414.000 auto's. Een groot verschil, zeker relatief, in België 1 nieuwe auto per 20 inwoners, in Nederland 1 per 41.

Bert65
dorpsstraat
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 25 dec 2015, 22:20

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Bert65 » zo 01 jul 2018, 21:00

Private lease en leaseauto van de zaak meegerekend? De tot camper omgebouwde bus meegerekend?

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door fonsoy » zo 01 jul 2018, 21:54

Bert65 schreef: zo 01 jul 2018, 20:38 Dat zijn niet de autokosten maar de aanschafkosten.
In het buitenland, sommige dan, stegen de autoverkopen door milieuregeltjes. Voertuigen van een bepaalde leeftijd moesten/konden worden ingeruild en men kreeg voor deze maatregel subsidie.
Trouwens, ik kijk net hier en dan zie ik toch iets anders dan dat jij schrijft. In de eerste 5 maanden van dit jaar zijn er 22.000 meer voertuigen verkocht dan in de zelfde periode vorig jaar...
Een dergelijke maatregel is in Nederland zelden vertoond aan particulieren. Meestal zijn de milieu-extraatjes voorbehouden aan de zakelijke rijder. Je kunt enorm veel belasting besparen als je een zuinig model rijdt, of eentje die enkel op papier zuinig is (zie de hybride Porsches).

Vervolgens zijn de afgeschreven zakelijke auto's voor de meeste particulieren niet interessant, omdat dit verhoudingsgewijs veel grote dieselauto's zijn. En de markt wil juist bescheiden benzinewagens.

Ik denk dat het voor minstens 40% van de auto's goedkoper is om er eentje in het buitenland aan te schaffen en deze in te voeren indien je een tweedehands wenst.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Groningen » ma 02 jul 2018, 21:27

Palance schreef: zo 01 jul 2018, 18:33
Bert65 schreef: zo 01 jul 2018, 16:53 We klagen hier wel maar blijkbaar zijn er zat mensen die zich én een hypotheek én een auto kunnen veroorloven. Daarbij komt nog dat we natuurlijk nog op wintersport moeten en in de zomer 3 weken in Turkije/Spanje/Griekenland in de zon willen liggen. Tussendoor moeten we ook nog een weekje bijkomen...
Dus dat. En als je ziet hoe vol de winkelstraten zijn met winkelend pibliek en hoe vol restaurants zitten, als je ziet hoeveel mensen met dure telefoons lopen dan valt het volgens mij wel mee met het feit dat ons land te duur is. Dat is geen redenering om aan te geven dat het duurder kan, maar wel een constatering dat het over het algemeen allemaal niet zo slecht is als veelal wordt geroepen (met name uit populistische hoek).
Hier herken ik mij dus totaal niet in. Ik weet niet anders dan zuinig aan doen, en dan gaan we er mogelijk weer even een kilometerheffing door drukken.

Om even een beeld te schetsen: Mijn woonlasten zijn 45% van mijn netto inkomen. Daarnaast heb ik een auto, op diesel. Want ik woon ver genoeg van mijn werk dat dat 'uit kan.' En met het OV (en dan via de belastingaftrek mijn kosten voor woon-werkverkeer afwentelen op de samenleving) kan niet, want op de tijd dat ik begin is het OV er nog niet. En dichterbij mijn werk gaan wonen kan ook niet, want daarvoor zijn daar de huizen te duur (en mijn inkomen te laag). Dus om dan toch nog te bezuinigen, rijd ik niet sneller dan 90 op de snelweg (wel rechts, maak je geen zorgen). Scheelt me een tankje per maand. Daarnaast bespaar ik op eten, 's winters op stoken (eerst trui / vest aan), iets leuks doen kan ik me niet heel veel permitteren.
Ja, ik ben vorig jaar op vakantie geweest, ver weg. Maar daar heb ik echt wel een paar jaar voor moeten sparen.
Ik had op mijn werk nog vrije dagen over van vorig jaar, maar ik ben er niet aan toe gekomen om die op te nemen, dus met ingang van gisteren is daar een streep door. Had ik er maar een weekje tussenuit moeten gaan...

Klinkt als een hele klaagzang, maar heel slecht heb ik het niet hoor. Ik kan me redden, al moet ik daar wel het nodige voor laten. Nou ja, dat zij dan maar zo. Maar als je dan vervolgens hoort over nieuwe lastenverzwaringen, in dit geval de kilometerheffing, dan ga je wel denken aan leven in een land waar de lasten ietwat lager zijn. Daar zitten dan vast ook wel keerzijdes aan, maar heel eerlijk gezegd vind ik dat ons land doorslaat. Knijp de werkende mensch nog verder uit...

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Km357 » ma 02 jul 2018, 21:32

Er is een verschil tussen het slecht hebben, akkoord te zijn met je lasten tegenover je inkomen en tegenover wat confortabel zou zijn en toch dezelfde voordelen te genieten maar met minder belastingsdruk.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door jelger » ma 02 jul 2018, 21:37

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op di 09 mar 2021, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door mavas » di 30 okt 2018, 18:44

Vandaag was de drukste spits van het jaar, tot nu toe. En de files zullen alleen nog maar meer toenemen de komende jaren volgens de experts.
En dan kijk je Één Vandaag, en wat is daarvoor de oplossing volgens de heer Van Wee: de kilometerheffing. Volgens hem laten voorbeelden in Zweden en Noorwegen zien dat het werkt...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Kilometerheffing / Rekeningrijden / Betaald rijden

Bericht door Chris » di 30 okt 2018, 18:51

De media moet eens wat diverser worden in hun commentatoren kiezen. Bert van Wee is in werkelijk elk programma te horen over verkeer, al jarenlang. Zijn mening is niet de enige in de Nederlandse mobiliteitswereld.

De media creëert totaal onrealistische verwachtingen van "rekeningrijden". Dit gaat echt de files niet oplossen, juist die voorbeelden van Noorwegen en Zweden laten zien dat congestie in de spits gewoon blijft. Let maar eens op hoe de media altijd schrijft over het "oplossen van de files", alsof het realistisch is dat je om 8 uur 's ochtends altijd free-flow verkeer in heel Nederland hebt. Dat gaat nooit gebeuren, daarvoor zijn er teveel miljoenen Nederlanders op een klein stukje land met een ondermaats wegennet.

Plaats reactie