Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
koenie
stadsweg
Berichten: 304
Lid geworden op: do 03 jan 2008, 11:06
Locatie: Erica

Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door koenie » wo 16 jan 2008, 15:43

Ik vind dat de N34 vanaf Holsloot tot de Punt een autonelweg moet worden, ook geen 2x2 autoweg, dat schiet ook niet op maar gewoon een autosnelweg. Deze weg is erg sruk en staat bekend als ''dodenweg''. Ook een aantal gelijkvloerse kruisingen zijn zeer gevaarlijk, dus deze weg moet naar mijn mening omgebouwd worden tot autosnelweg. Wat is jullie mening hierover?
Bij wegen zitten praten over wegen met 'n stuk asfalt in de maage.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Rene » wo 16 jan 2008, 15:52

Tussen Emmen en de A28 schommelt de intensiteit tussen 11.000 en 18.000 per dag.
Het lijkt me dat die 500 miljoen euro aan nuttiger wegenprojecten besteed kan worden...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Snelwegenkenner » wo 16 jan 2008, 15:57

^^ Ja, aan bijvoorbeeld een nieuwe A4 tussen Ypenburg en Kethelplein, tussen Benelux en Klaaswaal, tussen Sabina en Zoomland.
En voor de A16 tussen Dordrecht en Klaverpolder te verbreden naar 2 keer 4. inc de Moerdijkbrug. :roll:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Chris » wo 16 jan 2008, 16:19

2+1 met ongelijkvloerse kruisingen lijkt me perfect voor deze weg. Een volledige snelweg is onnodig duur.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Kaaiman » wo 16 jan 2008, 17:08

Ik vind dat er wel degelijk een eindvisie van A34 als 2+2 autosnelweg nagestreefd moet worden.

Vooralsnog is het volledig ongelijkvloers maken van de weg voldoende, en op gevaarlijke inhaalpunten in bochten lijkt me een middenvangrail (zoals op de N36) wenselijk. Alle nieuwe kunstwerken moeten voorbereid worden op 2+2.
Het liefst zie ik dat 1 rijbaan op autosnelwegbreedte alvast wordt aangelegd, als 2+1 alternerend met ruimtereservering; de 2e rijbaan kan dan later alsnog worden aangelegd indien nodig.
De ruimtereservering hoeft niet per se in de vorm van een enorme berm, maar gewoon agrarisch gebruik lijkt me wenselijker. De wegbeheerder zorgt dan dat de grond alvast wordt aangekocht, terwijl de boer erop kan blijven boeren totdat de schop de grond in gaat.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Kaaiman » wo 16 jan 2008, 17:17

Overigens, de N34 is thans een weg in provinciaal beheer. Mocht de provincie opeens een dikke puut met geld vinden en een paar goede argumenten, dan is het haar goed recht om de N34 om te bouwen tot A34. Drenthe heeft immers geen zeeeeeer dringende infrastructurele knelpunten. ;)

Al zie ik het nog niet gebeuren, maar het kán. Het Randstadargument is hiermee in zoverre van de baan, dat het Rijk zo niet de grote kosten hoeft te dokken.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Peter » wo 16 jan 2008, 17:53

De kunstwerken laten 2+2 toe in latere fase. Ik zie liever 2+1 in eerdere fase tussen Zuidlaren en Hardenberg .....

Het stuk Ees-N381 moet nog worden verbouwd (vanaf 2009) maar heb nog geen voorstellen voor 2+1 gezien :|
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Via » do 17 jan 2008, 7:56

Voorlopig volstaat een 2+1-ongelijkvloerse weg wel. Die later natuurlijk heel makkelijk is uit te bouwen tot volledige snelweg.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Kaaiman » do 17 jan 2008, 13:21

^^ Ik vind dat hetzelfde moet gebeuren(reservering, ongelijkvloers en 2+1) met wegen als de N36 en N48.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Hajo » zo 20 jan 2008, 15:55

Naar mijn mening kan voorlopig volstaan worden met ongelijkvloers 2+1 alternerend. Wel met ruimtereservering om ooit eens een 2x2 autoweg aan te leggen. Een volwaardige autosnelweg is m.i. tot in lengte van jaren niet noodzakelijk.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Wesso » vr 22 feb 2008, 17:48

RTV Drenthe schreef:
Geen op- en afritten bij Ees
ASSEN - Een meerderheid in Provinciale Staten voelt er niets voor om alsnog de op- afritten te handhaven aan de N34 bij Ees en Eesergroen. CDA, ChristenUnie en VVD zijn zonder meer tegen, omdat het aantal afritten bij het aanpassen vande N34 juist beperkt wordt vanwege de verkeersveiligheid. PvdA en GroenLinks houden een slag om de arm, maar vinden dat eigenlijk ook. Alleen de SP steunt de bevolking en stelde het ook aan de orde.

Zo&aposn honderd inwoners voerden woensdagmiddag voorafgaande aan de vergadering van de statencommissie omgevingsbeleid actie in het provinciehuis. Met dozen en linten blokkeerden ze de hoofdingang. Daardoor moesten bezoekers een omweg maken en dat is juist datgene waartegen plaatselijk belang van Ees/Eesergroen zich verzet. Geen afritten bij Ees betekent dat het verkeer moet omrijden via Borger. De staten willen meer weten over de verkeerseffecten en de gevolgen van een nieuwe parallelweg op een archeologisch waardevol gebied met een Celtic Field. En ook werd woensdag gedeputeerde Rob Bats bereid gevonden te onderzoeken of de N34 bij Ees verdiept kan worden aangelegd. Maar er is geen politieke steun voor het handhaven van de afitten.
:arrow: Reportage op YouTube

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door DjIdee » vr 22 feb 2008, 21:16

Gewoon direct 2+2, net als de N31, werkt perfect, hoeft niet heel duur te zijn, en is met wat steun van de regio zeker goed te doen. Vind de N33 een hogere prioriteit hebben dan de N34 trouwens

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Kaaiman » za 23 feb 2008, 15:00

@Wesso: hoort jouw bericht niet hier thuis? Kan een mod het bericht verplaatsen en dit bericht verwijderen? ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Wesso » za 23 feb 2008, 17:49

^^ Tja, de reorganisatie van topics heeft niet alleen voordelen... :roll:
Het had beter in een van de N34-topics kunnen staan (René mag er een uitkiezen).

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stelling: de N34 Holsloot - de Punt (A28), ombouw tot A-weg?

Bericht door Kaaiman » vr 29 feb 2008, 12:19

^^ Blijkbaar ziet geen enkele mod het nut ervan in om het bericht even te verplaatsen. Of ze hebben er geen zin in...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie