FILMOPNAMEN
Moderator: Moderatoren
-
- zandpaadje
FILMOPNAMEN
Voor een Nederlandse speelfilm ben ik op zoek naar een stuk snelweg (vangrail in het midden) van minimaal 2 km maar liefst langer. De opnamen staan gepland voor juli/augustus. Schat in dat we rond de 4 dagen nodig hebben. De weg moet door ons kunnen worden gecontroleerd. Dus ik zoek een weg die niet meer in gebruik is, of een weg die in aanbouw is, of een weg die voor onderhoud er uit ligt. Wie o wie zou mij kunnen helpen met tips.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
-
- dorpsstraat
-
- zandpaadje
Re: FILMOPNAMEN
Ja hebben we ook bekeken. Het is te weinig Nederlands. We houden deze optie achter de hand maar het is niet ideaal. Bedankt voor je tip.
-
- Moderator
Misschien kan je de provincie Friesland zo gek krijgen om de Centrale As (N356) tussen Burgum en Dokkum een paar dagen te mogen gebruiken. Die kan je nog een keer een lang weekend afsluiten zonder dat het onoverkomelijke verkeersproblemen geeft.
-
- Voorzitter
We hebben eerder zo'n vraag gehad:
viewtopic.php?f=7&t=19235&p=791695
Ik zat zelf te denken aan het stukje A7 bij Joure dat nu buiten gebruik is (ten westen van de vroegere rotonde). Maar wellicht dat dat deze zomer al verdwenen is. Het gaat om slechts ruim een kilometer, maar dat is vergelijkbaar met de Filmautobahn in Aldenhoven.
De Europaweg in Groningen (voormalige A7) kan ook nog een optie zijn, een afsluiting van die weg zal niet al te veel problemen opleveren, en er is weinig aan die weg veranderd sinds het geen snelweg meer is - als je echt wil dat het er uitziet als een Nederlandse snelweg zou ik die weg in overweging nemen.
Qua wegen die in aanbouw zijn kun je denken aan de Ring Parkstad Limburg. Ook een optie in Limburg is wellicht de Eindhovenseweg in Weert (voormalige A2), al zal dat lastiger te regelen zijn omdat dat een belangrijke invalsweg voor de stad Weert is.
N345/N348 bij Brummen kan ook nog een optie zijn (voormalige A48).
Ik zat zelf te denken aan het stukje A7 bij Joure dat nu buiten gebruik is (ten westen van de vroegere rotonde). Maar wellicht dat dat deze zomer al verdwenen is. Het gaat om slechts ruim een kilometer, maar dat is vergelijkbaar met de Filmautobahn in Aldenhoven.
De Europaweg in Groningen (voormalige A7) kan ook nog een optie zijn, een afsluiting van die weg zal niet al te veel problemen opleveren, en er is weinig aan die weg veranderd sinds het geen snelweg meer is - als je echt wil dat het er uitziet als een Nederlandse snelweg zou ik die weg in overweging nemen.
Qua wegen die in aanbouw zijn kun je denken aan de Ring Parkstad Limburg. Ook een optie in Limburg is wellicht de Eindhovenseweg in Weert (voormalige A2), al zal dat lastiger te regelen zijn omdat dat een belangrijke invalsweg voor de stad Weert is.
N345/N348 bij Brummen kan ook nog een optie zijn (voormalige A48).
-
- Secretaris
Wellicht dat de nieuwe N18 tussen Haaksbergen en Enschede na de opstenstelling begin mei nog een paar keer dicht moet om de werkzaamheden netjes af te ronden?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 4x5 autosnelweg
Als een grasberm ook mag is de ringweg van Sneek misschien nog een optie:
Dit gedeelte wordt nauwelijks meer gebruikt nu de N 7 verlegd is, maar heeft nog wel 2x2 rijstroken:
https://goo.gl/maps/uFdwXVBaK8t
Dit gedeelte wordt nauwelijks meer gebruikt nu de N 7 verlegd is, maar heeft nog wel 2x2 rijstroken:
https://goo.gl/maps/uFdwXVBaK8t
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x5 autosnelweg
De Belgische A601 bij Luik ? Paar look-alike Nederlandse borden in de berm zetten en voila.
-
- stadsweg
Dat kan ik je nu al zeggen dat dat um niet gaat worden.Kaaiman schreef:Wellicht dat de nieuwe N18 tussen Haaksbergen en Enschede na de opstenstelling begin mei nog een paar keer dicht moet om de werkzaamheden netjes af te ronden?
Denk trouwens dat de afrondende wzh alleen onderliggend zullen zijn en niet de N18 zelf
-
- 2x3 autosnelweg
Daar is een rijbaan van in gebruik als toerit richting Sneek/Emmeloord omdat deze in de nieuwe aansluiting nog niet gereed is.Coen Tunnel schreef: ↑di 03 apr 2018, 18:49 We hebben eerder zo'n vraag gehad:
De rest wordt of werd als opslag gebruikt. Ofwel dat is niet als snelweg meer te gebruiken

Situatie in januari
-
- 2x5 autosnelweg
Je zou eens kunnen informeren bij de provincie Noord-Holland, en dan bij het project N23 dat Heijmans uitvoert. Er komt een heel nieuw deel autoweg bij met 2 rijbanen met elk 2 rijstroken tussen Zwaagdijk-Oost en de N506 in het vrije veld. Eind december moet dit klaar zijn. Je zou eens kunnen informeren bij de heer Spruijt van Heijmans hoe ver men daar mee is in juli of augustus.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- zandpaadje
alvast enorm bedankt voor de vele suggesties. Wordt gewaardeerd en ik ga ze allemaal onderzoeken. Mochten er nog meer ideeën zijn dan hoor ik het graag. Ik zal laten weten of het een en ander concreet is geworden.
Met groet,
Niko
Met groet,
Niko
-
- expressweg
Ik weet niet of het kan, maar de N323 ziet eruit als een snelweg en is lang genoeg. Het enige nadeel is dat dit gekoppeld is aan een waarschijnlijk een drukke brug over de Waal en men anders via de A50 om moet rijden. Ik weet niet of je de provincie Gelderland zover kan krijgen om de weg hiervoor af te sluiten...
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...
-
- Voorzitter

-
- autoweg
De N269 tussen Tilburg en Hilvarenbeek zou ook wel voldoen.
Maar ook die krijg je niet zomaar afgesloten vrees ik, zeker niet in het hoogseizoen voor de Beekse Bergen.
Maar ook die krijg je niet zomaar afgesloten vrees ik, zeker niet in het hoogseizoen voor de Beekse Bergen.
-
- 2x3 autosnelweg
Is de N689 bij Perkpolder eigenlijk opgeruimd? Dat zou wel een goede kandidaat zijn aangezien daar toch geen hond meer rijdt, maar ik weet niet in hoeverre die weg is afgewaardeerd.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x2 autosnelweg
Ik weet niet waar de film over gaat, maar je zou voor de opnamen meteen een paar wilde dieren kunnen lenen

-
- Forumbeheerder
Een van de rijbanen heeft men opgeruimd, dus daar is niets meer te vinden van wat op een snelweg lijkt.keokiracer schreef: ↑do 05 apr 2018, 7:41 Is de N689 bij Perkpolder eigenlijk opgeruimd? Dat zou wel een goede kandidaat zijn aangezien daar toch geen hond meer rijdt, maar ik weet niet in hoeverre die weg is afgewaardeerd.
-
- autoweg
Misschien de Veerhavenweg in Vlissingen, die is al afgesloten, best lang, alleen niet echt snelweg (wel middenberm).keokiracer schreef: ↑do 05 apr 2018, 7:41 Is de N689 bij Perkpolder eigenlijk opgeruimd? Dat zou wel een goede kandidaat zijn aangezien daar toch geen hond meer rijdt, maar ik weet niet in hoeverre die weg is afgewaardeerd.
-
- Moderator

Het gaat om dit stuk weg: https://www.google.nl/maps/@51.4465517,3.5963061,17.21z
Indien er foto's van het stuk nodig zijn, hoor ik het wel.
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016
Lidnummer 0016
-
- Voorzitter
Ook die telt zo'n 25.000 mvt/dag. Er zijn autosnelwegen die een stuk rustiger zijn, zoals de A7 tussen Winschoten en Nieuweschans.
Belangrijkste is dat er als je al een snelweg afsluit, er een goed alternatief voorhanden is. En eerlijk gezegd lijkt het me heel lastig worden om een overheid te vinden die er in meegaat als er echt vier dagen nodig zijn. Kan het niet in minder tijd?
-
- expressweg
Zou de N280 ter hoogte van afrit Haelen geen goede locatie zijn? Doorgaand verkeer kan omrijden via A73-A2.
https://www.google.nl/maps/@51.2048692, ... 6656?hl=nl
https://www.google.nl/maps/@51.2048692, ... 6656?hl=nl
-
- zandpaadje
wederom dank voor de suggesties. Het lijkt mij lastig om een bestaande weg af te sluiten maar wellicht mogelijk in twee weekenden en er voldoende omleiding mogelijkheden zijn. Vroeg mij af of iemand misschien suggesties heeft over wegen in Belgie?
met groet,
Niko
met groet,
Niko
-
- 2x3 autosnelweg
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
-
- 2x5 autosnelweg
Die heeft sinds het groot onderhoud van vorig jaar geen vluchtstroken meer helaas...

-
- Voorzitter
De N101 (Scheldelaan) in de Antwerpse haven is wel eens gebruikt als snelwegdecor voor een Nederlandse tv-reclame. Wellicht dat daar mogelijkheden zijn voor in de weekenden.
-
- stadsweg