[B][A601] Afgesloten

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door duikgek89 » do 17 mei 2018, 12:27

^^ Ik doelde op kleine verbeteringen, maar de kosten:baten verhouding was allicht niet erg goed geweest met bovendien een gerede kans dat een verbeterde N63 sneller zou zijn geweest.

Wat dat betreft is er voor de A26 wel wat te zeggen, daar je quasi een tweede goede verbinding aanlegt.
Wat ik me dan wel afvraag is of het vanaf Bastogne misschien niet beter was geweest het N4 trace op te pakken en uit te bouwen tot volwaardige ASW.
Op de meeste stukken was daar niet veel voor nodig geweest, alleen had je denk ik bij de bocht net ten noorden van de afrit Warnach af moeten breken naar het zuiden, vervolgens tussen Wisembach en Radelange door (met dalbrug) om dan af te buigen en weer aan te sluiten bij de afrit Virton (N87).
Verder had je het einde moeten aanpassen, net voor Arlon waar de trompet ligt met de huidige N82 had men via een bocht de snelweg via het N82 trace ongelijkvloers naar een knooppunt met de A4 kunnen laten lopen, dan moest je alleen de zuidelijke N82 er nog aan knutselen, dat had iets in de lijn van Ab. Kr. Kamp-Lintfort of kpt. Battice kunnen zijn.
Het stukje Bastogne <-> Neufchâteau was met alleen de N85 ook best ok geweest, daar heb je de A26 niet heel hard voor nodig, bovendien kun je daar vanuit Luik ook via de N63-N4-N89 goed geraken.
Het voordeel van die oplossing, naast dat ik denk dat het goedkoper zou zijn geweest, is een veel kortere route naar Arlon en Luxemburg vanuit Luik.

Dat laatste is ook de reden dat ik liever de N4 gebruik vanaf Bastogne naar Arlon. Het is korter, het verbruik per km is ook iets lager en het is vrijwel even snel. Bovendien vind ik dat wel een leuke onderbreking.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Coen Tunnel » do 17 mei 2018, 12:49

duikgek89 schreef: do 17 mei 2018, 12:27Wat ik me dan wel afvraag is of het vanaf Bastogne misschien niet beter was geweest het N4 trace op te pakken en uit te bouwen tot volwaardige ASW.
Op de meeste stukken was daar niet veel voor nodig geweest, alleen had je denk ik bij de bocht net ten noorden van de afrit Warnach af moeten breken naar het zuiden, vervolgens tussen Wisembach en Radelange door (met dalbrug) om dan af te buigen en weer aan te sluiten bij de afrit Virton (N87).
Verder had je het einde moeten aanpassen, net voor Arlon waar de trompet ligt met de huidige N82 had men via een bocht de snelweg via het N82 trace ongelijkvloers naar een knooppunt met de A4 kunnen laten lopen, dan moest je alleen de zuidelijke N82 er nog aan knutselen, dat had iets in de lijn van Ab. Kr. Kamp-Lintfort of kpt. Battice kunnen zijn.
Dat zijn nogal wat ingrepen aan bestaande infrastructuur. De huidige E25 (A26) loopt ten zuiden van Bastogne over een hoogvlakte en was relatief makkelijk aan te leggen. Voorts is het ook korter tot aan de E411 - al kun je natuurlijk stellen dat voor de route van Namen naar Aarlen de N4 ook daar uitgebouwd had kunnen worden. Maar dan had een groot deel van Wallonië nog verder van een snelweg gelegen.
Dat laatste is ook de reden dat ik liever de N4 gebruik vanaf Bastogne naar Arlon. Het is korter, het verbruik per km is ook iets lager en het is vrijwel even snel. Bovendien vind ik dat wel een leuke onderbreking.
De N4 is ook veel gevaarlijker. ;)

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door duikgek89 » do 17 mei 2018, 13:01

Coen Tunnel schreef: do 17 mei 2018, 12:49Dat zijn nogal wat ingrepen aan bestaande infrastructuur. De huidige E25 (A26) loopt ten zuiden van Bastogne over een hoogvlakte en was relatief makkelijk aan te leggen. Voorts is het ook korter tot aan de E411 - al kun je natuurlijk stellen dat voor de route van Namen naar Aarlen de N4 ook daar uitgebouwd had kunnen worden. Maar dan had een groot deel van Wallonië nog verder van een snelweg gelegen.
Valide overwegingen. Ik reken de N63-N4-N89 dan als min of meer snelweg oplossing voor een groot deel van Wallonië. De moeilijke A26 stukken had je daarmee inderdaad niet uitgespaard. Ik had die in mijn hoofd maar was even niet scherp met realiseren dat de moeilijkheden zich ten noorden van Bastenaken bevinden.
Dat laatste is ook de reden dat ik liever de N4 gebruik vanaf Bastogne naar Arlon. Het is korter, het verbruik per km is ook iets lager en het is vrijwel even snel. Bovendien vind ik dat wel een leuke onderbreking.
De N4 is ook veel gevaarlijker. ;)
Het is geen heel lang stuk en je hebt dat voor een groot deel zelf in de hand. Als je kalm aan doet en goed oplet wil dat best. Voor hele lange afstanden is zo'n weg minder fijn.
Maar het is zeker een mogelijke overweging. Op de snelweg had je, als dat legaal was geweest, makkelijk 180km/h kunnen rijden. Over de N4 moet je met de Vmax al flink op je hoede zijn

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Chrysa » do 17 mei 2018, 13:05

Mwah, de Vmax is daar zowat overal 90 inmiddels terwijl je op de ongelijkvloerse stukken toch prima 120 kan rijden. Het stuk Namur - Bastogne vind ik gevaarlijker.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door duikgek89 » do 17 mei 2018, 13:14

Ik heb nog aardig wat 120 stukken in mijn herinnering, maar misschien is mijn herinnering niet helemaal jofel.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Pino » do 17 mei 2018, 14:00

Coen Tunnel schreef: do 17 mei 2018, 12:49 Dat zijn nogal wat ingrepen aan bestaande infrastructuur. De huidige E25 (A26) loopt ten zuiden van Bastogne over een hoogvlakte en was relatief makkelijk aan te leggen. Voorts is het ook korter tot aan de E411 - al kun je natuurlijk stellen dat voor de route van Namen naar Aarlen de N4 ook daar uitgebouwd had kunnen worden. Maar dan had een groot deel van Wallonië nog verder van een snelweg gelegen.
Aangezien de Ardense snelwegen werden aangelegd om de regio economisch en voor toerisme te ontsluiten, ligt de E411 wel goed waar hij ligt. Maar goed, dat objectief is dan wel weer een van de redenen dat ik me wat verbaas over het verloop van de E25. Die draagt daar veel minder aan bij. En daarnaast is het dan wat apart dat je eerst de kosten maakt om de weggebruiker maar zo efficient mogelijk in Bastogne te krijgen en dan te besluiten "nu zo snel en goedkoop mogelijk naar de A4, ook al rijdt de weggebruiker dan tien kilometer om". Dat telt allemaal net niet lekker op...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Coen Tunnel » do 17 mei 2018, 14:34

^^ 10 km om op weg naar Luxemburg, maar korter naar Neufchâteau, Bouillon, Virton... Ik denk dat je het ook in dat licht moet bezien. De E25/A26 volgt verder de N30 tussen Luik en Bastogne en bedient daarmee beter, zij het ook niet direct, toeristische gebieden als Coo en Vielsalm, maar ook Remouchamps en La Roche-en-Ardenne.

Blijft over dat Marche wat substandaard is verbonden via expresswegen als de N63, N4 en N89 (al is de N4 richting Namen en Brussel best goed), en ook voor een plaats als Durbuy is vanaf Luik de N63 veel beter dan de E25 in combinatie met de N86.

Het upgraden van de N63 en N4 zal echter ook geen goedkoop alternatief zijn geweest. Als je dat als moderne snelweg (conform de ontwerpeisen uit de tijd dat de E25/A26 is gebouwd) had willen uitvoeren waren op zeer veel plekken nieuwe tracés nodig geweest, waarbij de toegevoegde waarde voor het Waalse netwerk als geheel beperkt was geweest. En op één of andere manier had je bij Luik die weg nog op andere wegen moeten aansluiten. Nu gebeurde dat met de E25/A26 ook pas minder dan 20 jaar geleden, maar toch... Met de grote hoogteverschillen zou het niet makkelijk worden.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Pino » do 17 mei 2018, 15:58

Coen Tunnel schreef: do 17 mei 2018, 14:34 ^^ 10 km om op weg naar Luxemburg, maar korter naar Neufchâteau, Bouillon, Virton... Ik denk dat je het ook in dat licht moet bezien. De E25/A26 volgt verder de N30 tussen Luik en Bastogne en bedient daarmee beter, zij het ook niet direct, toeristische gebieden als Coo en Vielsalm, maar ook Remouchamps en La Roche-en-Ardenne.
De eerste drie zijn eigenlijk al heel redelijk ontsloten door de E42; toegevoegde waarde van de E25 daar nog eens naast is dus vrij klein. En La Roche zou goed bereikbaar zijn geweest over een noord-zuid snelweg die eerder de N63 had gevolgd.

Realiseer me verder wel wat de uitdagingen zouden zijn geweest van een upgrade van N63-N4. Een combinatie van nieuwe tracé's met de onvermijdelijke local access roads voor alles wat direct was aangesloten op de oude weg. Je ziet door heel West-Europa wat voor tijd en moeite dat kan kosten - beetje goedkoop uitbouwen à la Spaanse autovia door de meseta was daar nooit aan de orde geweest. Maar als kostendrukkende factoren had je dan kunnen aanvoeren dat de N63 door wat makkelijker terrein was gelopen dan de E25. Plus dat die oude weg niet volkomen waardeloos was geweest: in het kader van de "wat als"-scenario's, kun je, wanneer je aanneemt dat de N63 eind jaren '60 was aangewezen als uitbouwtraject, wel een hele hoop lintbebouwing, sanitairwinkels, tankstations en friteries wegdenken die nu uitbouw van de N63 zwaar lijken te compliceren...

Het hoogteverschil bij Luik aan weerszijden van de Maas had je denk ik wel overwonnen. Als er een A604/N63 ligt, kan er daar ook meer, zou je zeggen. De wat substandaard klim/afdaling in de eerste kilometers van de A26 is wat dit betreft ook verre van perfect, dus dat is bijna geen argument meer. Ik heb daarbij (aan beide kanten) wel het idee dat de concentratie van bebouwing en industrie in de rivierdalen van Maas en Ourthe meer een hinder geweest voor de ontwikkeling van goede noord-zuidverbindingen langs Luik dan de hellingen zelf...

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door duikgek89 » do 17 mei 2018, 17:05

Pino schreef: do 17 mei 2018, 15:58
Coen Tunnel schreef: do 17 mei 2018, 14:34 ^^ 10 km om op weg naar Luxemburg, maar korter naar Neufchâteau, Bouillon, Virton... Ik denk dat je het ook in dat licht moet bezien. De E25/A26 volgt verder de N30 tussen Luik en Bastogne en bedient daarmee beter, zij het ook niet direct, toeristische gebieden als Coo en Vielsalm, maar ook Remouchamps en La Roche-en-Ardenne.
De eerste drie zijn eigenlijk al heel redelijk ontsloten door de E42; toegevoegde waarde van de E25 daar nog eens naast is dus vrij klein. En La Roche zou goed bereikbaar zijn geweest over een noord-zuid snelweg die eerder de N63 had gevolgd.
En is goed bereikbaar via de N63 zelf. Die uitbouwen naar ASW gaat dat echt niet heel significant sneller maken, hooguit veiliger. Tenzij je ook Richtgeschwindigkeit 130 erbij gaat invoeren.

Juist omdat die N63 er is had ik liever gezien dat de A26 min of meer de lijn Bastogne - Radelange - Aarlen had gevolgd om de hoeken af te snijden. Had de N63 er niet gelegen, dan was dat een heel ander verhaal geweest.

Het is in deze discussie echter wel zo dat je op twee manier naar de situatie kunt kijken:
- Een snelweg bouwen die grotendeels de rol van de expressweg overneemt, OF
- Een snelweg bouwen die naast de expressweg het netwerk complementeerd.

Maar gezien alles wat hier genoemd is, kan ik me ook voorstellen dat sommigen concluderen dat de A26 zoals deze gebouwd is vrij goed gekozen is als min of meer een goed compromis tussen alle afwegingen en mogelijkheden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Vinny » do 17 mei 2018, 20:12

Volgens mij is de keuze voor de E 25 en de E 411 ingegeven omdat de voorzieningen voor langzaam verkeer op de bestaande nationale wegen te veel geld zouden kosten. Nu zijn die voorzieningen er gewoon maar helemaal niet, en de vraag is natuurlijk of dat nu wel zo verstandig is.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door nickdh » wo 30 mei 2018, 8:50

(Sarcasmemodus) goed nieuws! De A601 is weer open volgens Google Maps :worship: (/sarcasmemodus)

Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door boe! » do 31 mei 2018, 22:14

En hoe krijg ik dat screenshot leesbaar?

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Basjuh1981 » vr 01 jun 2018, 8:55

Inzoomen 8-)

Rens15
woonerf
Berichten: 51
Lid geworden op: di 25 apr 2017, 19:08
Locatie: Rozenburg ZH

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Rens15 » vr 02 nov 2018, 11:08

Een bijzonder bericht over de A601 verscheen gisteren op de site van De Telegraaf.

Gisteren werd er op de verlaten gesloten snelweg een illegaal feestje georganiseerd. De lokale politie heeft het feestje gisteren uiteindelijk ontruimd.

Zie hieronder voor een link naar het artikel:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2750131 ... elweg-stil

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Chris » vr 12 apr 2019, 15:40

In het infrastructuurplan 2019-2024 is € 10 miljoen opgenomen om de A601 te renoveren.

https://sofico.org/presentation-du-plan ... 2019-2024/

A601 Réhabilitation du revêtement de l'A601 (dans les deux sens) € 10.000.000

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Jeff » vr 12 apr 2019, 20:20

@Chris: Hoe ontwikkeld de AADT op het nabij gelegen knooppunt?

Ben toch verrast om te lezen dat dit stukje gerenoveerd gaat worden (althans.. planning).
Ik vrees alleen dat 10 mil niet voldoende zal zijn, gezien de staat waar de weg in verkeerd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Chris » vr 12 apr 2019, 20:25

Voor € 10 miljoen kan je wel de hele verharding heraanleggen denk ik hoor. Het is maar 2 x 3 kilometer rijbaan plus de verbindingswegen. Je hebt geen verkeersmaatregelen nodig en hoeft dit niet met dure nachtafsluitingen of weekendwerk te doen. Verder moet er een ploeg langs die de boel gaat snoeien. Ik ga er van uit dat de bruggen niet vervangen hoeven te worden.

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door EtienneM » za 13 apr 2019, 23:43

Eind februari ben ik met de fiets naar de A601 gereden. Ik heb daarbij het tracé in beide richtingen met de fiets afgelegd en heb hierbij enkele foto's gemaakt. Het is relatief makkelijk om de snelweg op te komen, het was zelfs nog best druk met crossmotoren en wandelaars op het tracé. Ik heb in de planning staan om een keer terug te gaan met de grote fotocamera om wat betere foto's te schieten :)

Afbeelding
1. We beginnen bij de splitsing met de E313. De lichten zijn van hun mast afgehaald en de praatpaal die hier voorheen stond is inmiddels verdwenen

Meer foto's in de spoiler!
SPOILER: TOON

Afbeelding
2. Viaduct over de Rue Toussaint, vanaf hier is het makkelijk om het tracé op te komen, zowel te voet als met de fiets

Afbeelding
3. Het viaduct van de E313 kan ook nog een opknapbeurt gebruiken

Afbeelding
4. Het was nog redelijk druk op het tracé met vooral crossmotoren die ook gebruik maakten van de taluds aan weerszijden van het stuk snelweg

Afbeelding
5. Een vergezicht

Afbeelding
6. Het asfalt kleurt op sommige plekken bijna geheel groen

Afbeelding
7. Idem

Afbeelding
8. Een van de doorsteken

Afbeelding
9. Nabij de aansluiting met de A3

Afbeelding
10. Langs het tracé staan ook nog enkele verkeersborden en hectometerpaaltjes.

Afbeelding
11. Ook is de snelweg op sommige locaties bijna compleet overwoekerd...
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Hajo » zo 14 apr 2019, 1:13

^^ Gaaf! :top:

Doet wat apocalyptisch aan. Na een grote ramp ligt de snelweg er verlaten bij... Je zou er zo een (zombie) film kunnen opnemen. :D

JM_Beveren
zandpaadje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 07 mei 2018, 12:11

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door JM_Beveren » zo 14 apr 2019, 15:04

Via onderstaande link zie je dat ze de A601 willen aanpakken tussen 2019 en 2024. Er gaat maar liefst 10 000 000,00 EUR heen. ;)
http://diantonio.wallonie.be/files/Docu ... 024-v5.pdf

"A601 HERSTAL Réhabilitation du revêtement de l’A601 (dans les deux sens) RS 10 000 000 "

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door sven_engelen » di 16 apr 2019, 13:49

Cijfers laten het dramatischer lijken dan het is. 10 miljoen is een redelijk bedrag voor het heropenen van zo'n verlaten snelweg.
Svenlo

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door vynkce » di 07 mei 2019, 9:06

Chris schreef: vr 12 apr 2019, 15:40 In het infrastructuurplan 2019-2024 is € 10 miljoen opgenomen om de A601 te renoveren.

https://sofico.org/presentation-du-plan ... 2019-2024/

A601 Réhabilitation du revêtement de l'A601 (dans les deux sens) € 10.000.000
Tegen eind volgend jaar zou de A601 weer open moeten zijn: https://www.sudinfo.be/id112851/article ... ouverte-la

Gebruikersavatar
NWH
verkeersader
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door NWH » di 07 mei 2019, 9:22

^^
Dat is nog behoorlijk snel ná de aankondiging. Komt een beetje op mij over alsof men het opknappen van deze weg ziet als een "quick-win" en er de goede sier mee wilt maken. Wat ik geen enkel probleem vind overigens.

Toch wel blij dat ik hier al eens ben geweest en schitterende foto's heb gemaakt van deze verlaten snelweg.
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

Gebruikersavatar
MaartenE
verkeersader
Berichten: 598
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 14:16

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door MaartenE » di 07 mei 2019, 14:43

Dit gaat heel hypocriet klinken, maar ergens, èrgens is het toch wel jammer.
Link
In dit filmpje over Komen en de A17 (vanaf 2 minuten) wordt ook gesproken over de 'voordelen' van een ongebruikte lap breed asfalt.
Goed, dat is nieuw asfalt en er werd gewacht op de ingebruikname, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Toen ik er was werd er toch wel gebruik van gemaakt, ergens als een soort bizar "post-apocalyptisch" tafereel, maar ook lokale mensen die er wandelden en fietsten.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Chrysa » di 07 mei 2019, 14:54

Leuk filmpje, dank je wel voor het plaatsen. :D

Als liefhebber van ouwe wegenmeuk is het inderdaad jammer, maar als automobilist ben ik er toch wel blij mee dat ik in de toekomst niet meer met 50 in hoef te voegen op dat verschrikkelijk krappe knooppunt Vottem.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Pino » di 07 mei 2019, 15:21

We vinden wel weer ergens anders een stukje post-apocalyptisch verlaten snelweg, is ook leuk voor de afwisseling. Hoe staat het bijvoorbeeld met de Duitse A61 bij Garzweiler?

Gebruikersavatar
NWH
verkeersader
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door NWH » di 07 mei 2019, 16:13

^^ De afwisseling houdt het wel leuk idd.
Ik kan zo snel niets recent op het forum vinden van forummers die bij de verlaten A61 zijn gaan kijken. Staat wel op mijn lijstje om te bezoeken
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Egbert » di 07 mei 2019, 21:42

Op openstreetmap is Garzweiler al over de A61 heen getekend. Alleen dicht bij de kruisen Wanlo en Jackerath is er nog wat over.

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door EtienneM » wo 08 mei 2019, 13:03

Een ander 'apocalyptisch stukje snelweg', kan de voormalige BAB4 zijn bij Tagebau Hambach zijn. De snelweg is daar een aantal jaren geleden verlegd voor de steenkoolwinning. Satellietbeelden tonen wel dat een deel van deze snelweg nu is volgezet met zonnepanelen, maar een groot deel van de voormalige doorgaande route zou er nog moeten liggen.
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Stender
zandpaadje
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 15:12

Re: [B][A601] Afgesloten

Bericht door Stender » wo 08 mei 2019, 13:48

Is de A61 nog aanwezig qua tracé? Of is deze al weggehaald?

Plaats reactie