[N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10175
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Rein » ma 21 mei 2018, 18:53

De verbreding van de N207 tussen Leimuiden en Alphen a/d Rijn is vrijwel voltooid. De nieuwe brug bij Rijnsaterwoude is ook gereed en wordt nu tijdelijk voor beide rijrichtingen gebruikt totdat de oude brug is aangepast voor uitsluitend verkeer richting noorden. Naar mijn idee zou dat binnen één of twee weken wel gebeurd kunnen zijn.

De tijdelijke situatie leidt echter wel tot aanzienlijke veiligheidsrisico’s: verkeer richting zuiden wordt eerst keurig naar de busbaan geleid, maar zodra het daar rijdt zijn er nauwelijks nog indicaties dat het een 2-0 opstelling is. Geen gele lijnen, geen paaltjes etc. Verkeer dat haast heeft duikt, zo blijkt, gelijk weer naar de linkerrijstrook toe, maar die is daar bestemd voor het tegenverkeer. Ik reed daar vanmiddag en zag al twee auto’s recht op me afkomen. 😳 Ik vrees voor ernstige ingelukken als men niet direct hier iets aan doet.

RikB
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RikB » di 22 mei 2018, 13:29

Ben benieuwd wat de werkzaamheden bij Waddinxveen op gaan leveren. In ieder geval is bewezen dat de Bodegravenboog niet kan worden uitgesteld. Er blijkt normaal erg veel verkeer over de N207 te rijden i.p.v. A12/N11. Nu dat niet kan, staat er op de N11 en op de A12 file tot de rotondes. Ondanks verkeersregelaars.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7087
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RSK » di 22 mei 2018, 14:20

^^ Of misschien ook wel dankzij de verkeersregelaars. Maar dat een dergelijke schakel belangrijk is in het netwerk, dat is wel bewezen ja.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RikB
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RikB » di 22 mei 2018, 14:34

Ik ben er een paar keer langsgekomen. Als ze 'jouw richting' door laten rijden, heb je er baat bij. Echter, er is van twee kanten teveel verkeer, dus de laatste paar keer deden ze niks (verkeerd).

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7866
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Jackbauer1350 » wo 23 mei 2018, 22:56

Video van verbrede deel, met het stukje bij de brug t.h.v. Rijnsaterwoude in beide richtingen. Blijft toch opmerkelijk dat het niet gewoon 2x2 is gemaakt. Er ligt nu een dure nieuwe strook die een paar keer per uur alleen door een bus gebruikt wordt. Of het is de bedoeling dat het gedeelte in de toekomst alsnog gewoon 2x2 gaat worden.
Link
(Rond 2 minuten een knuppel die niet snapt wat een afgebakende rijstrook inhoudt. :facepalm: )


Rein schreef: ma 21 mei 2018, 18:53 De tijdelijke situatie leidt echter wel tot aanzienlijke veiligheidsrisico’s: verkeer richting zuiden wordt eerst keurig naar de busbaan geleid, maar zodra het daar rijdt zijn er nauwelijks nog indicaties dat het een 2-0 opstelling is. Geen gele lijnen, geen paaltjes etc. Verkeer dat haast heeft duikt, zo blijkt, gelijk weer naar de linkerrijstrook toe, maar die is daar bestemd voor het tegenverkeer. Ik reed daar vanmiddag en zag al twee auto’s recht op me afkomen. 😳 Ik vrees voor ernstige ingelukken als men niet direct hier iets aan doet.
Toen ik daar reed om de wegwerkzaamheden te bekijken is het bij de brug dus misgegaan. Waarschijnlijk door de onduidelijkheid van de tijdelijke indeling.
Link
Er staat wel dit bord. Duidelijk geen originele :J29: maar een omgekeerde :B6: waar kleine pijltjes in geplakt zijn.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op vr 08 jun 2018, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7866
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Jackbauer1350 » do 24 mei 2018, 9:59

En enkele foto's:

Afbeelding
De parallelweg bij de brug over de Leidse Vaart tvh Rijnsaterwoude.

Afbeelding
De parallelweg en de rijbaan richting Alphen a/d Rijn die tijdelijk in gebruik is als 1x2. De rechterstrook is dus bedoeld voor lijnbussen.

Afbeelding
Kijkend richting de kruising met de Herenweg.

Afbeelding
Op de brug.

Afbeelding
Aan de noordzijde van de brug kijkend richting Leimuiden. Links in de achtergrond het viaduct over de Kerkweg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Viaduct over de Kerkweg.

Afbeelding
Wegvak tussen de Vriezenweg en het viaduct Kerkweg.

Afbeelding
Afbeelding
De rotonde met de Vriezenweg.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op do 24 mei 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17355
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Kaaiman » do 24 mei 2018, 10:02

De complete verharding is zo te zien zodanig aangelegd, dat het echt alleen een kwestie van markering is om de boel 2x2 voor alle verkeer open te stellen. Geen trottoirbanden, varkensruggen, stukjes onderbroken verharding en andere idioterie om het verkeer te dirigeren. :top:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18012
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Snelwegfreak » vr 08 jun 2018, 16:20

Afgelopen dinsdagmiddag kwam ik noodgedwongen over de N207 heen. Ik was verbaasd door de uitvoering van de tijdelijke verkeersmaatregelen.
Link
1. Voorsorteerbord :L4: klopt met de feitelijke situatie gedurende een meter of 50, maar komt niet overeen met wat er gaat komen, namelijk: één linksafstrook en een rechtdoorstrook die samen met de busstrook samenvoegt tot één en rechts langs een middengeleider gaat. Hierdoor hebben weggebruikers niet goed in de gaten welke configuratie er aan gaat komen: zelf was ik er lichtjes door verrast.
Afbeelding

2. Voor de ritsborden :L5: geldt in principe hetzelfde: feitelijk juist, maar het geeft nét niet de boodschap die je eigenlijk wilt geven.
Afbeelding

3. Na de kruising staat in de middenberm, een beetje verschoven, dit bord dat een rijbaanverschuiving naar links, door de middenberm heen aangeeft. Dat is nu duidelijk niet meer van toepassing, maar het bord is voor weggebruikers wél zichtbaar. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Afbeelding

4. Vervolgens word je gedwongen, bij afwezigheid van gele markering die de witte overrulet, over een verdrijvingsvlak te rijden.
Afbeelding

5. En hetzelfde geldt voor een busstrook met de tekst "LIJNBUS": ik mag daar niet rijden.
Afbeelding

6. Aan het einde van de werkzaamheden gaat het weer faliekant mis: er is geen rijbaanverschuiving terug naar links en de borden einde alle verboden :F8: schitteren van afwezigheid. Door de doorgetrokken streep mag ik niet terug naar links, maar ik mag ook niet op de busstrook rijden. Tja, duidelijk...
Afbeelding

Nee, de uitvoering van de tijdelijke verkeersmaatregelen bij deze fasering verdient absoluut geen schoonheidsprijs :down:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7866
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Jackbauer1350 » vr 08 jun 2018, 18:15

Net zulke rare dingen dus als met de tijdelijke situatie met 1x2 op de westelijke rijbaan.
Wat betreft punt 6. Ik zag dus ook iemand die de busstrook dus bleef volgen tot aan de rotonde verderop.
Daar was zelfs een aanrijding door ontstaan.
Denk vrijwel zeker omdat men over de busstrook moest rijden zonder tijdelijke markering zoals Rein eerder aangaf.
Ik kwam er eergisteren lang om te zien hoe het er nu bij lag.
In de andere richting stond een bord met de tekst "Let op: Op busstrook blijven tot aan de verkeerslichten." Die stond er nog vanwege de 1x2 indeling.
Kennelijk had men toch ingezien dat er wat extra info nodig was.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10175
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Rein » vr 08 jun 2018, 19:02

De huidige situatie is duidelijk niet goed, maar vergeleken met de situatie van twee weken geleden valt dit nog mee. Toen was het echt zeer gevaarlijk door een zeer hoog spookrijdersrisico en zijn er ook ongevallen geweest. Nu is het vooral een kwestie van aandacht en opletten en dan gaat het allemaal wel goed. Maar absurd natuurlijk dat er dus in beide gevallen (en wellicht in eerdere fases ook wel) zo veel tekortkomingen zijn. Dit lijkt me dan ook geen incident, maar structureel. Blijkbaar krijgen bepaalde mensen een verantwoordelijkheid die ze door incapabiliteit niet kunnen dragen. Mocht het goed fout gaan, een dodelijk ongeval, bijvoorbeeld, dan hebben een paar mensen een erg groot en kostbaar probleem.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Vinny » vr 08 jun 2018, 20:03

Ik heb dit ook bij andere projecten wel gezien. Misschien niet zo "erg" als bovenstaand, maar vaak wel op een manier dat ik denk: dat moet toch een stukje beter kunnen. Waarschijnlijk is de focus van het projectorganisatie te veel op het halen van deadlines gericht en te weinig op de veiligheid, doorstroming en geleiding van het verkeer.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Via » za 09 jun 2018, 12:29

Af en toe heb ik ook wel het idee dat CROW 96a en 96b niet helemaal aansluiten op de beleving van de gemiddelde weggebruiker. In veel situaties gaat het overzicht ook verloren in een brei aan gele borden en schildjes.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5060
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Rogier » za 09 jun 2018, 14:32

Vinny schreef: vr 08 jun 2018, 20:03 Ik heb dit ook bij andere projecten wel gezien. Misschien niet zo "erg" als bovenstaand, maar vaak wel op een manier dat ik denk: dat moet toch een stukje beter kunnen. Waarschijnlijk is de focus van het projectorganisatie te veel op het halen van deadlines gericht en te weinig op de veiligheid, doorstroming en geleiding van het verkeer.
De verwarring kan uiteraard voorkomen worden, als men niet meteen al markering aanbrengt. De markering van het verdrijvingsvlak en Lijnbus hadden eigenlijk niet aangebracht moeten worden om verwarring te voorkomen. Dat kan ook gedaan worden, als het verkeer op de definitieve rijbanen rijden, want dit soort werk kan doorgaans in 1 of 2 nachten gedaan worden.

Wilfredjeuh
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 12:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Wilfredjeuh » ma 18 jun 2018, 8:24

Ik reed gisteren over het deel tussen Alphen aan den Rijn en Leimuiden. Hierbij kwam ik erachter dat alle wegwerkzaamheden zijn afgerond, dus ook de brug over de Leidsche vaart bij Rijnsaterwoude was weer geopend in 2 richtingen. Heeft iemand informatie wanneer dit laatste deel volledig was opengesteld?

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10175
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Rein » ma 18 jun 2018, 9:18

Afgelopen woensdag moest het verkeer beide kanten op nog over de busbaan. Men was nog bezig met stoepranden aan de kant van de middenberm. Maar wellicht dat dit een tijdelijke beperking was en verkeer bijvoorbeeld op dinsdag wel gewoon al door kon rijden.

Wilfredjeuh
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 12:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Wilfredjeuh » ma 18 jun 2018, 9:19

Oh, de dag ervoor moesten we juist over de rijbaan, maar was de busbaan nog afgesloten vanwege bermwerkzaamheden...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10175
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Rein » ma 18 jun 2018, 9:27

Wellicht zullen we het nooit zeker weten, zeker omdat er vaak na openstelling nog vaak losse afrondende werkzaamheden zijn en het dan de vraag is welk moment je dan als datum van afronding neemt. In dit geval is er verder ook weinig over gecommuniceerd, behalve dat de werkzaamheden medio juni afgerond zouden zijn. Aangezien ze in ieder geval dinsdag en woensdag nog aan het werk waren en het dit weekend volledig open was, zou je kunnen aannemen dat de werkzaamheden eind vorige week waren afgerond. Het was toen 15 juni en meer medio juni kan je niet hebben. :D

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » ma 18 jun 2018, 10:26

De N207 is bij Waddinxveen ook helemaal onder handen genomen.
N207: rond kruising Brugweg in Waddinxveen weer open
Gepubliceerd op 11 juni 2018

De N207 bij Waddinxveen is weer open voor alle verkeer. De werkzaamheden aan de weg zijn afgerond. Er wordt nog gewerkt aan de voetgangersonderdoorgang en de hellingbaan.

Veiliger kruispunt
Er zijn diverse aanpassingen gedaan aan de kruising met de hefbrug om de veiligheid en doorstroming te verbeteren. De voorsorteerstrook voor het verkeer vanaf Gouda richting de hefbrug is verlengd. Het fietspad is op sommige plekken verbreed en het asfalt is vernieuwd. Daarnaast zijn de afsluitbomen voor de hefbrug verplaatst. In samenwerking met de gemeente Waddinxveen is ook een nieuwe innovatieve verkeersregelinstallatie geplaatst die beter anticipeert op verschillende verkeerssituaties.

Nieuwe wegconstructie
Over een lengte van 1 kilometer zijn de hoofdrijbaan, het fietspad en het voetpad vernieuwd. Er ligt nieuw asfalt en de complete fundering van de weg en het fietspad is vervangen. Hierdoor gaat de weg langer mee en is groot onderhoud voorlopig niet nodig.
https://www.zuid-holland.nl/actueel/ver ... gweg-open/
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » wo 11 jul 2018, 15:31

De werkzaamheden zijn tussen Alphen en Leimuiden officieel afgerond:
N207: Verbetering bereikbaarheid en doorstroming regio Leimuiden – Alphen aan den Rijn
Gepubliceerd op 29 juni 2018

Afgelopen jaren heeft de provincie gewerkt aan de N207 tussen Leimuiden en Alphen aan den Rijn om de bereikbaarheid en doorstroming in het gebied te verbeteren. Met een feestelijke bijeenkomst werd op donderdag 28 juni de afronding van de werkzaamheden gemarkeerd in aanwezigheid van bestuurders, direct omwonenden en betrokkenen.
Met busstroken voor het Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV), nieuwe bruggen over de Drecht en Leidsevaart, het aanpakken en verbeteren van de kruispunten en het aanleggen van een parallelweg bestemd voor het landbouwverkeer zijn verbeteringen aangebracht om de bereikbaarheid en doorstroming vanuit de regio richting de hoofdwegen A4 en A12 en Rotterdam en Schiphol te bevorderen.

Gedeputeerde Floor Vermeulen: "We hebben de afgelopen jaren de overlast tijdens de werkzaamheden aan de N207 zoveel mogelijk beperkt. We bedanken iedereen voor het geduld en begrip. Met de aanpassingen aan de N207 hebben we een belangrijke stap gezet met het bereikbaar houden van de regio. Er ligt nu een toekomst vaste N207!"

Hoogwaardig openbaar vervoer
De nieuwe busbanen zijn bestemd voor R-net. Het kwaliteitskeurmerk voor HOV in de Randstad. Daarnaast zijn de busbanen zo aangelegd dat het in de toekomst mogelijkheden biedt om eventueel doelgroepenverkeer toe te laten. In dat geval zal het autoverkeer hier ook baat bij hebben omdat het vrachtverkeer dan van de rijbaan af gaat.

Betere bereikbaarheid en doorstroming
De werkzaamheden aan de N207 zijn uitgevoerd in samenwerking met de omliggende gemeenten; Kaag en Braassem, Alphen aan den Rijn, Nieuwkoop en het hoogheemraadschap van Rijnland ter bevordering van de doorstroming van het verkeer en een betere bereikbaarheid van de regio.

https://www.zuid-holland.nl/actueel/ver ... rbetering/
Als je daarentegen de reacties onder het bericht leest, zie je dat de doorstroming totaal niet verbeterd is voor de automobilist, als ik de gebruikers mag geloven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17355
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Kaaiman » wo 11 jul 2018, 15:56

Die 'verbetering bereikbaarheid en doorstroming' waren alleen bedoeld voor het OV. Snap dat dan! ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Durashift
expressweg
Berichten: 2531
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Durashift » do 10 okt 2019, 23:47

Hefbrug in Boskoop per direct gesloten wegens 'constructief onveilig'.
De hefbrug van Boskoop is per direct afgesloten voor al het verkeer en voor de scheepvaart is de brug gesloten. Dat meldt de provincie Zuid-Holland donderdagavond. De brug mag niet meer belast of bediend worden, als dat wel gebeurt kan het brugdek instorten. (..)
Bron: https://www.omroepwest.nl/nieuws/395160 ... rect-dicht


Vanaf vrijdag gaat een veer voor voetgangers/fietsers varen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door mavas » vr 11 okt 2019, 10:10

Heftig! Hoe kan dat in Nederland nou gebeuren zou je denken.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76154
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Chris » vr 11 okt 2019, 10:50

Kennelijk zijn er aanpassingen aan de constructie doorgevoerd die niet doorgerekend zijn:
  • 'Er is geconstateerd dat de hefbrug Boskoop zonder het nemen van maatregelen op dit moment onveilig is', meldt de provincie. In de jaren negentig zijn er voetpaden aan de brug gehangen. De constructie is toen niet verstevigd, maar dat had wel gemoeten. Dit kwam aan het licht nadat er roest was ontdekt aan de brug. De brug is nu simpelweg niet stevig genoeg, en mag pas weer gebruikt worden als de verstevigingen zijn aangebracht.
Wellicht is destijds gedacht dat een lichte constructie zoals voetpaden wel binnen de marge vallen, maar dat roest die realiteit heeft ingehaald?

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7866
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Jackbauer1350 » zo 13 okt 2019, 15:18

Bij die hefbrug in Waddinxveen donderde in juni 2011 het brugdek naar beneden. Zal ook nog wel in het geheugen zitten.

Gebruikersavatar
NWH
verkeersader
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door NWH » zo 13 okt 2019, 17:41

^^ Daar moest ik ook gelijk aan denken. Hier zal men zeker rekening mee hebben gehouden bij het besluit
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

RikB
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door RikB » ma 14 okt 2019, 9:27

Boskoop is tegenwoordig gemeente Alphen he... en in Alphen hebben we al wel eens eerder iets met een brug gehad :facepalm:
Maar van dit trio hefbruggen is die in Waddinxveen al eens naar beneden gekomen, die in Alphen werd heel regelmatig door een te hoog voertuig geramd... eigenlijk zijn ze natuurlijk over hun houdbaarheid heen, maar monumentale bruggen he!

Helaas heeft Boskoop geen alternatief :facepalm:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Palance » di 29 okt 2019, 17:37

mavas schreef: ma 18 jun 2018, 10:26
N207: rond kruising Brugweg in Waddinxveen weer open
In samenwerking met de gemeente Waddinxveen is ook een nieuwe innovatieve verkeersregelinstallatie geplaatst die beter anticipeert op verschillende verkeerssituaties.
Bij de hefbrug. Ik vind het net een kombord:
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Basjuh1981 » wo 30 okt 2019, 16:02

Welkom in Pilot :lol:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door Coen Tunnel » do 31 okt 2019, 7:35

Basjuh1981 schreef: wo 30 okt 2019, 16:02 Welkom in Pilot :lol:
Gemeente Verkeersinstallatie. :mrgreen:

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N207] Bergambacht - Gouda - Hillegom

Bericht door boe! » di 19 nov 2019, 18:06

De Hefbrug Boskoop wordt morgenavond weer in gebruik genomen voor het wegverkeer. De scheepvaart volgt donderdagochtend.

:arrow: https://www.ad.nl/alphen/boskoopse-hefb ... ~a9a77983/
:arrow: https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... g-boskoop/

Plaats reactie