14 juli Hilversum-Opatija

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gtimkv
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:41

14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Gtimkv » di 20 jun 2017, 8:33

Beste mensen,

Wij gaan met de auto in de nacht van donderdag op vrijdag 14 juli rijden naar Opatija, en de volgende dag door naar Zadar.

Planning is om vrijdagochtend vroeg om 01.00u te gaan rijden. Echter is dit de eerste keer in deze periode, vaak gingen we een maand eerder. Wat kan ik verwachten qua drukte en nog tips misschien hoe wel of niet te rijden.

Hoor het graag,

Groet Arjen

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Coen Tunnel » di 20 jun 2017, 9:38

^^ Heb je een specifieke reden om via Opatija te willen rijden? Anders ligt een andere route meer voor de hand.

Gtimkv
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:41

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Gtimkv » di 20 jun 2017, 10:22

Jazeker hebben daar een hotelletje geboekt [emoji1]
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op di 20 jun 2017, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd. Zet dit alsjeblieft uit in je opties.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Coen Tunnel » di 20 jun 2017, 10:33

Opatija is mooi, maar het is niet de meest logische overnachtingsplek op de route van Hilversum naar Zadar. ;)

De meest logische route loopt door Duitsland naar München en dan over de A8 naar Salzburg en de Oosterijkse A10 en A11 naar Slovenië. Door Duitsland zijn er verschillende routes mogelijk, ik zou gaan voor A61-A6-A81-A8 van Venlo tot München.

Gtimkv
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:41

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Gtimkv » di 20 jun 2017, 10:34

Nee niet logisch inderdaad maar willen daar naar hotel van kenissen, vandaar. Maar wat is de te verwachte drukte die nacht en vrijdag overdag?
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op di 20 jun 2017, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd en twee berichten samengevoegd.

stefan23
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 28 jul 2016, 23:37

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door stefan23 » di 20 jun 2017, 14:16

Ik zou ook voor die route kiezen. 's Nachts hoef je sowieso geen files te verwachten. Als je vervolgens vroeg bij München voorbij bent, en dat zal sowieso voor 12 uur wel lukken, hoef je in Duitsland niet al teveel files te verwachten.
Afhankelijk van hoelaat je bij de Karawankentunnel bent, zul je misschien wat wachttijd hebben, vanaf 13-14 uur zou dat aardig kunnen oplopen. In Slovenië zelf is het lastig te zeggen, zijn wel wat werkzaamheden maar echt lange files zou ik daar ook niet verwachten. Wel kun je voor de grens naar Kroatië soms lange wachttijden hebben. Ik ben zelf vorig jaar op een vrijdagmiddag half augustus met redelijk beperkte vertraging over de grens naar Opatija gereden, maar ik denk dat het er soms best druk kan zijn. Langere wachttijden aan de grens worden uit eigen ervaring overigens netjes op de Sloveense radio in het Duits en Engels gemeld.

Gtimkv
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:41

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Gtimkv » di 20 jun 2017, 14:41

Dank, moet goed komen​.
Laatst gewijzigd door waldo79 op di 20 jun 2017, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zet a.u.b. dat Tapatalk onderschrift uit!

Gtimkv
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:41

14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Gtimkv » di 20 jun 2017, 19:57

Wat is handiger, via Stuttgart of Neurenberg?
Laatst gewijzigd door Mark op di 20 jun 2017, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gelieve het Tapatalk onderschrift in je Tapatalk-instellingen uitschakelen. Bedankt. :-)!

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Coen Tunnel » di 20 jun 2017, 20:46

^^ Daar zijn de meningen over verdeeld. Stukje persoonlijke voorkeur. Als je via Stuttgart gaat zou ik in ieder geval Karlsruhe vermijden en via Heilbronn rijden. Dat is 13 km langer maar rijdt prettiger en je vermijdt er vervelende wegwerkzaamheden mee. A61-A6-A81-A8 wordt het dan, of als je via de A3 rijdt A3-A67-A6-A81-A8. Persoonlijk zou ik echter vanwege de vele werkzaamheden op de A3 voor de A61 gaan (vanaf Hilversum de A1-A30-A12-A50-A73-A74 naar Venlo en daar dan de Duitse A61).

Als je toch via Nürnberg gaat is A3-A9 het meest logisch, en dan kun je gewoon A1-A30-A12 rijden en dan de Duitse A3.

Vegi
verkeersader
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Vegi » wo 21 jun 2017, 18:41

Wij kozen vanuit Baarn naar Villach eigenlijk altijd de route A61 - A6 - A81 - A8.
Dat was vroeg in de ochtend.
Als je via Nurnberg rijdt moet je het ruhrgebied door, maar daar ga je toch snachts door dus dat zal wel meevallen...
Het zal om het even zijn denk ik :).
Het is overigens wel 1330km, dat is best fors voor op 1 dag. Je bent toch snel 15 uur onderweg neem ik aan. Zeker als je pech hebt.

Gtimkv
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:41

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Gtimkv » wo 21 jun 2017, 21:24

A61 heeft ook mijn voorkeur dus dat gaan we doen. Weet het, 1300 is heel stukje maar kon helaas niet anders....
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op wo 21 jun 2017, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd. Zet dit alsjeblieft uit in je opties. B.v.d.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Snelwegfreak » wo 21 jun 2017, 22:51

Beste gebruiker, zou je de Tapatalk-onderschriften uit willen zetten in de opties? Deze worden op het forum als storend ervaren. Alvast bedankt! :)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Chris » wo 21 jun 2017, 22:59

Gtimkv schreef:Weet het, 1300 is heel stukje maar kon helaas niet anders....
Dat wordt echt een lange dag. Mijn ervaring met Google Maps is dat als je een dag gaat rijden je er minstens 2 uur bij op moet tellen - in een scenario dat je zo weinig mogelijk stopt en nauwelijks files hebt. Dan praat je dus al over 15,5 uur onderweg zijn. En met de extreme hoeveelheid werkzaamheden in Duitsland zul je ook niet een heel hoog gemiddelde kunnen halen - de lagere maximumsnelheid geldt ook 's nachts (al zullen de files in Duitsland dan wel bijna non-existent zijn). Maar mocht je in Oostenrijk & Slovenië vertraging gaan tegenkomen, en die kans is reeël bij grenscontroles en de Karawankentunnel, dan praat je misschien al over een dag van 16-17 uur om op je bestemming te komen. Dat is wel erg lang. Ik ben benieuwd hoe lang je er uiteindelijk over gaat doen van deur tot deur.

Overigens krijgt Nordrhein-Westfalen dat weekend ook schoolvakantie. Het zou me niet verbazen als er 's nachts al een redelijk verkeersaanbod is. Het is in Duitsland ook doorgedrongen dat vrijdagen en zaterdagen een drama zijn op de Autobahn en meer mensen 's nachts zullen reizen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen daarmee.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Coen Tunnel » wo 21 jun 2017, 23:03

Chris schreef:Dat wordt echt een lange dag. Mijn ervaring met Google Maps is dat als je een dag gaat rijden je er minstens 2 uur bij op moet tellen - in een scenario dat je zo weinig mogelijk stopt en nauwelijks files hebt. Dan praat je dus al over 15,5 uur onderweg zijn. En met de extreme hoeveelheid werkzaamheden in Duitsland zul je ook niet een heel hoog gemiddelde kunnen halen - de lagere maximumsnelheid geldt ook 's nachts (al zullen de files in Duitsland dan wel bijna non-existent zijn).
De kans dat ze 's nachts staan te flitsen is klein en met een overschrijding t/m 20 km/u te hard valt de boete in Duitsland erg mee. Dan rij ik ook wel eens iets harder dan mag.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door duikgek89 » wo 21 jun 2017, 23:40

Chris schreef:
Gtimkv schreef:Weet het, 1300 is heel stukje maar kon helaas niet anders....
Dat wordt echt een lange dag. Mijn ervaring met Google Maps is dat als je een dag gaat rijden je er minstens 2 uur bij op moet tellen - in een scenario dat je zo weinig mogelijk stopt en nauwelijks files hebt. Dan praat je dus al over 15,5 uur onderweg zijn.
Is onze rijstijl dan echt zo enorm verschillend? Als ik de juiste momenten uitkies om te rijden, zit ik in Duitsland consequent onder de tijd die google maps aangeeft.
Maar goed, 1300km is fors. Ben je met twee bestuurders? Dan is het al een stuk beter te doen, de eerste bestuurder 's nachts de eerste 400 - 500km even laten rijden terwijl de ander slaapt, daarna omwisselen en de andere 400 - 500km laten rijden en dan allebei nog een korte stint en klaar.
Chris schreef:En met de extreme hoeveelheid werkzaamheden in Duitsland zul je ook niet een heel hoog gemiddelde kunnen halen - de lagere maximumsnelheid geldt ook 's nachts (al zullen de files in Duitsland dan wel bijna non-existent zijn). Maar mocht je in Oostenrijk & Slovenië vertraging gaan tegenkomen, en die kans is reeël bij grenscontroles en de Karawankentunnel, dan praat je misschien al over een dag van 16-17 uur om op je bestemming te komen. Dat is wel erg lang. Ik ben benieuwd hoe lang je er uiteindelijk over gaat doen van deur tot deur.

Overigens krijgt Nordrhein-Westfalen dat weekend ook schoolvakantie. Het zou me niet verbazen als er 's nachts al een redelijk verkeersaanbod is. Het is in Duitsland ook doorgedrongen dat vrijdagen en zaterdagen een drama zijn op de Autobahn en meer mensen 's nachts zullen reizen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen daarmee.
Niet iedereen in NRW zal vroeger kunnen gaan, maar ik denk zeker dat sommige mensen het gaan proberen. Één nacht later is het waarschijnlijk drukker. Maar ik zou me er ook niet teveel zorgen over maken. Bovendien, als het in de nacht Do - Vrij al een drama is, dan is alles daarna tot en met zaterdagavond hoogstwaarschijnlijk een nog veel groter drama.

Coen Tunnel schreef:
Chris schreef:Dat wordt echt een lange dag. Mijn ervaring met Google Maps is dat als je een dag gaat rijden je er minstens 2 uur bij op moet tellen - in een scenario dat je zo weinig mogelijk stopt en nauwelijks files hebt. Dan praat je dus al over 15,5 uur onderweg zijn. En met de extreme hoeveelheid werkzaamheden in Duitsland zul je ook niet een heel hoog gemiddelde kunnen halen - de lagere maximumsnelheid geldt ook 's nachts (al zullen de files in Duitsland dan wel bijna non-existent zijn).
De kans dat ze 's nachts staan te flitsen is klein en met een overschrijding t/m 20 km/u te hard valt de boete in Duitsland erg mee. Dan rij ik ook wel eens iets harder dan mag.
En als het rustig is, levert het ook niet veel op om een controleur op pad te sturen. Het aantal controles 's nachts valt inderdaad best mee.
Gezien de Duitsers nog vaak met apparatuur met flits van voren fotograferen, kun je goed achter iemand anders aanrijden die ook ietjes te hard rijdt. Als die persoon dan geflitst wordt kun je zelf nog remmen. Ik heb daarmee al een aantal keer geluk gehad.
Maar maak het ook niet te bont, zodat als het een keer mis gaat de gevolgen te overzien zijn.

Het is vervelender als speciaal transport middenop gaat rijden bij werkzaamheden waardoor je niet kan inhalen. Op een 2x2 snelweg kan dat ook buiten de werkzaamheden makkelijk gebeuren, wat naar mijn mening een goede reden is om via de A3 - A9 route naar München te rijden omdat die route grotendeels 2x3 is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Chris » wo 21 jun 2017, 23:45

duikgek89 schreef:Is onze rijstijl dan echt zo enorm verschillend? Als ik de juiste momenten uitkies om te rijden, zit ik in Duitsland consequent onder de tijd die google maps aangeeft.
Dan praat je waarschijnlijk over een relatief korte trip tot zeg 300 - 400 kilometer, zonder pauzes. Google Maps rekent immers gewoon alsof je non-stop doorrijdt, wat natuurlijk niet realistisch is op een rit van 1300 kilometer, want je hebt te maken met plaspauzes, tankpauzes, lunchpauzes, vignetten kopen, een keer de benen strekken. Nog los van eventueel andere onvoorziene vertragingen zoals ongelukken, files bij werkzaamheden en grenscontroles. Reken maar dat een lange vakantierit qua reistijd eerder langer zal duren dan verwacht, dan korter.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door duikgek89 » wo 21 jun 2017, 23:55

^^ Nee, ook over stukken van 800km en meer ben ik qua rijtijd sneller dan google maps. Maar daar zit hem ook meteen de crux: Ik dacht aan rijtijd (ik had al in bed moeten liggen...), dus "vrijwillige stops" zoals plaspauzes, lunchpauzes en tankstops heb ik daarin niet meegewogen. Onvrijwillig oponthoud, zoals files, onverwacht grensgezeur (lees: Grenscontroles tussen landen die het schengenverdrag wel ondertekent hebben maar zich er niks van aantrekken) en dergelijke wel. Kom ik een grens tegen waar een lange wachttijd standaard is dan tel ik dat apart.

Maar goed, gezien het feit dat ik niet heel vaak stop en vaak ook niet zo heel erg lang (als ik me fit voel), kom ik vaak alsnog binnen de google maps tijd aan. Zelfs als ik snel een hapje ga eten.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Coen Tunnel » wo 21 jun 2017, 23:58

^^ Maar volgens mij heb jij ook wel een redelijk zware rechtervoet. :) Met mijn auto vind ik 130-140 door Duitsland wel een prima snelheid, maar dat zal voor jou allicht anders zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Chris » do 22 jun 2017, 0:11

Misschien reist de topicstarter wel met een gezin. Dat legt ook een ander beslag op je pauze's dan als je alleen of met z'n tweeën rijdt. Misschien rijdt zijn vrouw of vriendin niet zo graag 150+ in Duitsland. Allemaal variabelen die verschil maken op je totale reisduur.

Overigens las ik iets over München. Dit jaar zijn er veel wegwerkzaamheden op de A99 waarbij de maximumsnelheid is verlaagd naar 60 en 80 km/h en waarbij er een capaciteitsreductie is (de spitsstroken zijn permanent dicht). Dit is niet echt goed te vermijden (of je moet door de stad willen), maar zal een mogelijk knelpunt zijn aangezien je daar rond de middag aan zal komen, en de vrijdagmiddagspits begint in Duitsland vroeger dan in Nederland, helemaal in de zomer als er ook veel weekendrecreatieverkeer op gang komt. En op vrijdag is er nog veel vrachtverkeer onderweg, wat smalle Baustellen extra onprettig maakt.

ADAC geeft voor 14 juli: sehr starker Verkehr mit längeren Stauungen. Dat is code rood (de hoogste code die ze gebruiken).

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door duikgek89 » do 22 jun 2017, 1:06

Coen Tunnel schreef:^^ Maar volgens mij heb jij ook wel een redelijk zware rechtervoet. :) Met mijn auto vind ik 130-140 door Duitsland wel een prima snelheid, maar dat zal voor jou allicht anders zijn.
Betrapt. :oops:
Ik geef inderdaad wel graag wat meer gas als het even kan. Ik vind 160 - 180 vaak een prettige kruissnelheid, daarboven wordt het erg vermoeiend. Maar het hangt ook heel erg van de drukte en de snelheid van ander verkeer af.
Wat ook meespeelt, en wat ik had moeten noemen, is dat dat ik langere ritten vrijwel altijd zo plan dat ik niet al teveel drukte tegen kom en dus het tempo er ook wat in kan houden. Als je steeds terug moet naar 130km/h op drukke 2x2 wegen heeft het ook vrij weinig zin om te proberen erg hard te rijden, daar wordt je alleen maar moe van en kost je sloten brandstof zonder dat je er iets bij wint.

Als je daarintegen 's avonds laat over de A2 (helemaal, via Dortmund dus) over alle onbeperkte stukken 180+ aan kunt houden schiet het wel lekker op. :shutup:
Chris schreef:Misschien reist de topicstarter wel met een gezin. Dat legt ook een ander beslag op je pauze's dan als je alleen of met z'n tweeën rijdt. Misschien rijdt zijn vrouw of vriendin niet zo graag 150+ in Duitsland. Allemaal variabelen die verschil maken op je totale reisduur.
Absoluut waar Chris. Ik gaf ook al aan dat ik voornamelijk over rijtijd sprak (waarmee we initieel op een andere golflengte zaten) en gaf daarnaast aan dat ik met mijn korte pauzes dan nog vaak onder de Google Maps tijden uitkom. Ik dacht dat het vanzelfsprekend was dat het langer zal duren als men vaker en/of langer pauze neemt.

Het doel van mijn post was puur om het wat te relativeren, maar dat kwam ook omdat ik jouw vorige post verkeerd las. Ik dacht dat je 2,5 uur bij de rijtijd op wilde tellen, wat vaak wel wat veel is als je niet al teveel oponthoud tegen komt.

Chris schreef:Overigens las ik iets over München. Dit jaar zijn er veel wegwerkzaamheden op de A99 waarbij de maximumsnelheid is verlaagd naar 60 en 80 km/h en waarbij er een capaciteitsreductie is (de spitsstroken zijn permanent dicht). Dit is niet echt goed te vermijden (of je moet door de stad willen), maar zal een mogelijk knelpunt zijn aangezien je daar rond de middag aan zal komen, en de vrijdagmiddagspits begint in Duitsland vroeger dan in Nederland, helemaal in de zomer als er ook veel weekendrecreatieverkeer op gang komt. En op vrijdag is er nog veel vrachtverkeer onderweg, wat smalle Baustellen extra onprettig maakt.

ADAC geeft voor 14 juli: sehr starker Verkehr mit längeren Stauungen. Dat is code rood (de hoogste code die ze gebruiken).
Bij vertrek om 01:00 vanuit Hilversum heb je van de middagspits in München als het goed is geen last. Ik verwacht dat je tussen 07:30* en 10:30** bij München bent. Google maps rekent 8 uur rijtijd en dus rond 09:00 bij München.
Dat lijkt me dan ook het ideale moment voor een flinke pauze (Weißwurst! :honger:).
Van daaruit heb je over de vermaledijde A8 nog wel minstens een 1:45 uur nodig tot Salzburg, dus ik zou bij München ook zeker niet te lang blijven hangen, want dat stuk is 's middags bijna gegarandeerd een rampenfonds. Als het even kan, probeer dan voor het middaguur aan Salzburg voorbij te zijn.

*Als het filevrij is in de nacht, je een zware voet hebt, de omstandigheden gunstig zijn en je niet/nauwelijks stopt kun je tegen 07:30 ofzo al bij München zijn. Het is dat je voor nogal veel werkzaamheden van je gas af moet, anders had het wellicht nog wel sneller kunnen zijn.
**Volgens Google maps 08:00 rijtijd, dan telt Chris er 2,5 uur extra bij voor ca 1300km, linear verdeeld komt dat op dit stuk op 1,5 uur extra uit.

Gtimkv
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:41

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Gtimkv » do 22 jun 2017, 5:51

Zo dat zijn even een paar antwoorden in een nachtje, nu moet ik wel meer vertellen [emoji1]
We rijden met zijn tweeen, en waar mogelijk rijden we gerust wat harder. Dus daar waar kan in duitsland (en waar ik op hoop) is dat je s nachts toch wel lekker 150-180 kan rijden.
Wij hadden zelf ingecalculeerd dat we rond een uur of 18.00 aankomen, leek ons haalbaar....en ja het is een eindje, maar we hebben ook vaker hilversum-zadar in 1 keer gereden, al moet ik toegeven dat dat wel een beetje erg ver is...
Laatst gewijzigd door waldo79 op do 22 jun 2017, 7:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: PB gestuurd over Tapatalk

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door duikgek89 » do 22 jun 2017, 8:42

Dan zou ik eerder via Nürnberg rijden dan via Speyer.


Ik denk dat 18:00 nog best goed mogelijk is als je om 01:00 vertrekt. Zeg 09:00 bij München, daar een lange pauze en om 10 uur beginnen aan de laatste pakweg 550km dan is die verwachting niet zo onrealistisch. Als je wat gedoe tegen komt kan het eventueel wat later uitpakken, maar als het mee zit kan het ook zomaar zijn dat je er al voor 18:00 bent.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Chris » do 22 jun 2017, 11:24

Een indruk van de wegwerkzaamheden:

Afbeelding
Germany baustellen by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Chris » vr 23 jun 2017, 12:10

Op de A8 zijn wegwerkzaamheden net ten zuiden van München. Ik heb dat vanochtend in de gaten gehouden, er staat eigenlijk de hele ochtend file met een oplopende vertraging, momenteel (12 uur 's middags) is de vertraging meer dan 1 uur en dan is de vrijdagmiddagspits eigenlijk pas net begonnen.

Gtimkv
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:41

14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Gtimkv » di 27 jun 2017, 22:58

We hebben plannen gewijzigd, gaan nu donerdag overdag gewoon rijden tot Ulm, hotelletje daar, vrijdag naar Opatija. Beide dagen 600, moet te doen zijn [emoji1] en zaterdag naar zadar alwaar wij 3 weken blijven...

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Ernst76 » wo 23 mei 2018, 0:04

Opatija naar Zadar is via de D8 langs de kust een schitterende route. Je kan er niet opschieten (behalve op de A7 langs Rijeka en omstreken) maar dan nog valt het goed te doen op 1 dag. Vanaf Maslenica zou ik dan het laatste stukje wel de A1 pakken, de D8 kent tussen daar en Zadar het enige saaie stuk van dit hele wegnummer. De A1 is een tolweg maar het geld zeker waard.
Ik weet of je ook weer via Opatija terug rijdt. Maar vanaf Zadar is de bijna geheel snelwegroute over Zagreb, Maribor, Graz, Wels en Passau ook een optie naar Nederland. Zou ik wel twee dagen voor uit trekken. Of nog een dagje meer, voor een bezoek aan de Plitvicemeren bijvoorbeeld. In de zomer is het daar druk, dus probeer er s ochtends te zijn (ook vanwege de hitte). Vanaf Zadar zal het minder dan 2 uur rijden zijn, want vanaf Trogir (bij Split) was het drie uur zonder pauze.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Snelwegfreak » wo 23 mei 2018, 6:11

Ik denk dat topic starter ondertussen al weer lang en breed terug is ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Ernst76 » wo 23 mei 2018, 21:47

Ja dat zie ik nu, sorry.
Ik vond t een interessant topic en besloot te reageren zonder me dat te beseffen. Nou ja, misschien heeft iemand er nog wat aan. Tijdstip waarop ik reageerde zal een rol hebben gespeeld misschien. Een avond alleen en een man doet rare dingen ;)

Gtimkv
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:41

Re: 14 juli Hilversum-Opatija

Bericht door Gtimkv » do 24 mei 2018, 19:28

Jaaaaaa en ga dit jaar weer [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie