Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » za 14 jul 2018, 11:46

^^
Ben ik geheel met je eens. Volgens mij kan men tegen de tijd dat alles zo'n beetje klaar is weer opnieuw beginnen en zo blijven op die manier 'eeuwig' de wegwerkzaamheden voortduren.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door sven_engelen » za 14 jul 2018, 14:17

Gisteren nam ik de gok bij Duisburg en heb de A40 naar Essen gepakt ipv de A42 die ik de laatste tijd pak om de A40 te vermijden. En weer op de vaste plekken (Rond 12:00) stond er file. Net voor de brug over de Rijn waar de weg van 2x3 naar 2x2 gaat, Bij Mülheim waar de weg van 2x2 naar 2x3 en weer naar 2x2 gaat en van Essen Frohnhausen tot na de tunnel ook weer in de file gestaan. Is NRW überhaupt wat van plan om aan de fileproblematiek op de A40 te doen? Desnoods de A42 en A57 naar 2x3/2x4 om de A40 te ontlasten?
Svenlo

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » za 14 jul 2018, 18:58

SnarfFlevoland schreef: za 14 jul 2018, 11:46 ^^
Ben ik geheel met je eens. Volgens mij kan men tegen de tijd dat alles zo'n beetje klaar is weer opnieuw beginnen en zo blijven op die manier 'eeuwig' de wegwerkzaamheden voortduren.
Dan hoeft het personeel in ieder geval geen Harz IV te betrekken... :s

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Groningen » za 14 jul 2018, 21:59

sven_engelen schreef: za 14 jul 2018, 14:17 Is NRW überhaupt wat van plan om aan de fileproblematiek op de A40 te doen? Desnoods de A42 en A57 naar 2x3/2x4 om de A40 te ontlasten?
Zelfs als men die plannen heeft, dan is dat over een jaar 15 wel klaar. Als het meezit. En dan zit je ook nog lang in de werkzaamheden, wat de files ook niet minder maakt. En het aantal ongevallen ook niet. Hoewel, al een paar dagen niets gehoord over een dodelijk ongeval in een Baustelle. Wordt wel weer eens tijd dus :ziek:

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door marcel » zo 15 jul 2018, 14:45

Chris schreef: do 12 jul 2018, 21:15 Je vraagt je af waarom ze het verkeer dan niet terugleiden. Je kan toch niet maken dat mensen 7 uur lang moeten wachten?
Dat doen ze in Nederland volgens mij veel eerder dan in Duitsland.

Een paar jaar geleden zag ik een reportage over hoe een vrouw alleen maar een klein stukje tot de volgende afrit via een snelweg wilde (ik denk de A2), en 9 uur vast stond in de file. Ze had ook niets te eten of te drinken bij zich omdat ze verwachtte maar een paar minuten onderweg te zijn en verweet de politie dat ze de oprit niet hebben afgesloten.

In april heb ik ook zo een afsluiting bij een ongeluk meegemaakt op de A8. Het duurde gelukkig maar een uur. Ik stond vooraan en het viel mij op dat ze het laatste half uur eigenlijk alleen maar met administratie bezig waren. Ze stapten eindeloos in en uit hun auto's met mappen en papieren in de hand. Het leek totaal geen prioriteit te hebben de weg weer vrij te geven. Ze hadden toch ook hun auto's even weg kunnen rijden (het was direct bij een afrit).

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door T-hijs » zo 15 jul 2018, 17:13

Fahren Sie deutsche Autobahn. Ihr Stau ist pünktlich da.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 16 jul 2018, 14:46

Grote problemen op de A7 tussen Hamburg en Hannover. Vanochtend om 6:40 uur kwam een tankauto in de Baustelle tussen Berkhof en Mellendorf van de rijbaan af en kantelde. De A7 blijft vermoedelijk nog tot 17 uur dicht, de file is 10 - 15 kilometer lang, maar omdat alles via het secundaire wegennet moet is de vertraging meer dan 3 uur.

Op de A7 kost het meer dan 2 uur om de file door te komen. Daarna kost het ruim een uur om de omleidingsroute naar de volgende aansluiting te rijden. Het is veel sneller om de B3 via Celle te rijden, maar op Google Maps is te zien dat het gros van het verkeer de file inrijdt, met nauwelijks vertraging op andere omleidingsroutes behalve bij de Vollsperrung.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door exroosje » ma 16 jul 2018, 14:53

marcel schreef: zo 15 jul 2018, 14:45
Chris schreef: do 12 jul 2018, 21:15 Je vraagt je af waarom ze het verkeer dan niet terugleiden. Je kan toch niet maken dat mensen 7 uur lang moeten wachten?
Dat doen ze in Nederland volgens mij veel eerder dan in Duitsland.

Een paar jaar geleden zag ik een reportage over hoe een vrouw alleen maar een klein stukje tot de volgende afrit via een snelweg wilde (ik denk de A2), en 9 uur vast stond in de file. Ze had ook niets te eten of te drinken bij zich omdat ze verwachtte maar een paar minuten onderweg te zijn en verweet de politie dat ze de oprit niet hebben afgesloten.

In april heb ik ook zo een afsluiting bij een ongeluk meegemaakt op de A8. Het duurde gelukkig maar een uur. Ik stond vooraan en het viel mij op dat ze het laatste half uur eigenlijk alleen maar met administratie bezig waren. Ze stapten eindeloos in en uit hun auto's met mappen en papieren in de hand. Het leek totaal geen prioriteit te hebben de weg weer vrij te geven. Ze hadden toch ook hun auto's even weg kunnen rijden (het was direct bij een afrit).
Ik heb een tegenovergestelde ervaring op de A3 tussen Frankfurt en Wurzburg, ca 10 jaar geleden. Aanrijding met volledige blokkade, binnen een paar 100m na een afrit. Binnen 10min was politie bezig aanwezige autos met omdraaien te begeleiden en terug te rijden (tegen de richting dus) om de afrit te nemen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 16 jul 2018, 18:37

Op de A2 bij Peine was een vrachtwagen op een file ingereden. Wonder boven wonder raakte niemand gewond. De vertraging was wel enorm. De A2 is rond Hannover / Braunschweig vrijwel dagelijks het toneel van zware vrachtwagenongevallen, het is één van de meest notoire stukken Autobahn in Duitsland.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » di 17 jul 2018, 9:49

^^ De NDR meldt ook dat de brandweerkorpsen langs de A2 overbelast zijn door de eindeloze serie zware ongevallen. Bovendien kost dit de gemeenten aan de A2 veel geld omdat zij verantwoordelijk zijn voor de financiering van de brandweerkorpsen.
  • Gegenüber NDR 1 Niedersachsen sagte er: "Wir haben einige, die nicht mehr mit raus fahren." Ein Grund sei, dass die Zahl der schweren Unfälle kontinuierlich ansteige.

    Immer öfter erlebe Löffler auch Lkw-Unfälle, bei denen die schweren Transporter ungebremst ineinander fahren. Ein Problem bei den Rettungs- und Bergungsarbeiten sei technischer Natur: Weil bei modernen Lastwagen die Bleche verstärkt und mehrfach gefalzt seien, würden die Feuerwehren auch immer bessere Schneid- und Spreizwerkzeuge brauchen. Bezahlen müssen das wiederum die Kommunen.
https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... r2984.html

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door mhkamp » di 17 jul 2018, 12:51

Vandaag ook al weer drama op de BAB2. Twee vrachtwagenongevallen bij Hannover en Lerthe in de richting van Dortmund.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » wo 18 jul 2018, 20:01

Ik zag daarstraks rond een uurtje of zes ruim 200 kilometer file in NRW. Dat, terwijl men daar al wel vakantie heeft. Is dat evengoed nog aan de orde van de dag? :o
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Brueckenbauarbeiten
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: di 03 jan 2017, 23:10

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Brueckenbauarbeiten » wo 18 jul 2018, 23:54

Chris schreef: ma 16 jul 2018, 18:37 Op de A2 bij Peine was een vrachtwagen op een file ingereden. Wonder boven wonder raakte niemand gewond. De vertraging was wel enorm. De A2 is rond Hannover / Braunschweig vrijwel dagelijks het toneel van zware vrachtwagenongevallen, het is één van de meest notoire stukken Autobahn in Duitsland.
Hoeveel zou het kosten om daar in de buurt meer matrixboorden boven/langs de weg te hangen zoals het in Nederland gebruikelijk is? Dus ongeveer om de 500 meter in plaats van om de 2000 meter zoals in Duitsland gebruikelijk. Voor mijn gevoel moet dat een relatief goedkope manier zijn om het aantal ongelukken 'am Stauende' te verminderen.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2395
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door DjIdee » do 19 jul 2018, 11:57

Als dat gezien wordt door de vaak afgeleide chauffeurs....

Hebben de tolkastjes (heeft elke LKW (en straks wellicht ook PKW) niet een optie voor een extra trigger/akoestisch signaal?
En dat dan de nieuwe portalen, aanvullend voor de vrachtwagens ervoor zorgen dat er in de cabine een los geluid af gaat als extra waarschuwing?

Nog los van de uitdaging dat de portalen wel feilloos ook de LKW staus moeten signaleren, die soms al km's eerder begint dan de rest.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door mhkamp » do 19 jul 2018, 13:21

^^ De nieuwe wagens hebben een radar die vooruit kijkt. En wanneer het voor die wagen stilstaat gaat het dashboard op rood en klinkt een signaal met de melding "aanrijdingsgevaar". En als je zelf niet niet ingrijpt lig je met je bek op de voorruit.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » do 19 jul 2018, 15:36

^^ En is je lading een puinhoop, wat niet heel erg is omdat er vervolgens iemand bij jou achterop knalt door de bruuske remactie.

Het is een systeem wat kan helpen, maar idealiter zou je het niet nodig moeten hebben.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door mhkamp » do 19 jul 2018, 19:04

^^ Nee, als alle wagens dat zouden hebben zou dat theoretisch niet mogen.

Lading een puinhoop : Als je alles volgens de Duitsers goed gaat zekeren mag de lading zelfs wanneer de trailer op zijn kop licht nog niet van zijn plaats komen :lol:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » do 19 jul 2018, 21:18

Voor als er nog vakantiegangers gebruik gaan maken van de A38 dit weekend:

https://www.mdr.de/sachsen-anhalt/halle ... t-100.html

De Autobahn is dus afgesloten in de richting Leipzig tussen Heringen en Berga vanwege de naweeën van een vrachtwagenbrand. Gaat nog wel tot (en met?) het weekend duren. Een omleiding is er wel, maar er staat een behoorlijke file.

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » do 19 jul 2018, 21:20

Op de A3 in het Kreuz Hilden is een mautportaal ingestort na een aanrijding. Geen gewonden, wel verkeerschaos:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » do 19 jul 2018, 21:24

Op de A3 is er nu ook een fase dat de Baustelle bij Dinslaken zorgt voor slechts één rijstrook beschikbaar. Dat levert zeker een uur vertraging op.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » vr 20 jul 2018, 9:20

mhkamp schreef: do 19 jul 2018, 19:04 ^^ Nee, als alle wagens dat zouden hebben zou dat theoretisch niet mogen.
Ook als ergens in de rij een paar idioten nogal kleven? Daarnaast rijden er nog genoeg auto's rond waar zo'n systeem niet op zit.
mhkamp schreef: do 19 jul 2018, 19:04Lading een puinhoop : Als je alles volgens de Duitsers goed gaat zekeren mag de lading zelfs wanneer de trailer op zijn kop licht nog niet van zijn plaats komen :lol:
Dat is de theorie inderdaad. In de praktijk is dat soms anders. Ofwel omdat mensen van ladingzekering een potje maken ofwel omdat bepaalde producten wel veilig gezekerd kunnen worden zodat je geen lading verliest en er geen ongelukken door gebeuren, maar niet zo gezekerd worden dat er helemaal niks aan kapot kan. Dat is bijvoorbeeld met planten soms het geval.


Desalniettemin zijn die automatische remsystemen best een goede toevoeging voor de veiligheid, maar ik zou niet alleen daarop willen vertrouwen. Ik denk dat het zinniger is om de file signalering te verbeteren en het aantal werkzaamheden die enorm veel overlast geven te beperken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 20 jul 2018, 16:35

GuteFahrt schreef: do 19 jul 2018, 21:18 Voor als er nog vakantiegangers gebruik gaan maken van de A38 dit weekend:

https://www.mdr.de/sachsen-anhalt/halle ... t-100.html

De Autobahn is dus afgesloten in de richting Leipzig tussen Heringen en Berga vanwege de naweeën van een vrachtwagenbrand. Gaat nog wel tot (en met?) het weekend duren. Een omleiding is er wel, maar er staat een behoorlijke file.
Men heeft het er nu over dat de A38 pas woensdag weer open gaat. 200 meter wegdek moet rijbaan breed gefreesd worden en weer opnieuw aangelegd. De vertraging is veelal 1 uur.

https://www.mdr.de/sachsen-anhalt/halle ... ll100.html

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Jeroen » vr 20 jul 2018, 16:45

Zelfs die automatische remsystemen kunnen niet alles voorkomen. Als een automobilist je vol afsnijd en daarna nog eens bruut op de rem trapt (wat bij een naderende file zeer regelmatig voorkomt...), zit je er gewoon vol bovenop. Het automatisch remsysteem reageert, in ieder geval bij Mercedes, enkel op voertuigen/objecten die al een poosje recht voor je zitten in de lijn van de vrachtwagen.

Ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat het systeem iets eerder zag dan ikzelf. Wel heb ik op een half jaar tijd al tientallen zoniet honderden keren meegemaakt dat het systeem een onnodige waarschuwing en een paar keer zelfs een ingreep gaf, waar het een voertuig/verkeersbord/ander object signaleerde waar hij dacht dat ik op ramkoers mee lag...

Veel chauffeurs zetten die systemen dan ook gewoon uit, omdat je er soms gewoon knettergek van wordt.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Willem » vr 20 jul 2018, 18:29

Op bochtige wegen is dat volautomatische remsysteem een ramp. Tussen Delft en Maassluis (de N468) loopt een nogal bochtige weg. Pas reed ik daar en bij een bocht reed een fietser. Die was iets vooruit en al in de bocht (en reed dus al 90 graden in een andere richting) terwijl ik de auto wilde laten uitrollen om rustig voor die vrij scherpe bocht af te remmen.

Toen ging de auto uit zichzelf bruusk op de rem staan: het ding dacht dat ik die fietser ging raken, maar snapte niet dat de weg een bocht maakte. Gelukkig reed er toen niemand achterop, maar anders zou een achterligger me geraakt kunnen hebben.
Op dat soort momenten baal je van die systemen omdat je zo de controle kwijt raakt. En een ingreep volgt terwijl het niet nodig is.

Maar op de snelweg tijdens de spits is het reuze handig.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 20 jul 2018, 18:47

Op de A8 München richting Stuttgart was een kraan gecrashed bij Odelzhausen. Dit zorgt nog steeds voor enorme congestie op de A8, eerder vandaag was de wachtrij 25 kilometer lang, de vertraging was vermoedelijk meer dan 3 uur. Nu is het wat korter, maar wordt er nog steeds 2,5 uur vertraging gemeld.

Afbeelding


Op de A1 Hamburg richting Bremen was bij Sittensen een kettingbotsing met 7 auto's gebeurd. Er vielen 8 gewonden, er ontstond een file van meer dan 20 kilometer lengte met meerdere uren vertraging.

Afbeelding
https://www.kreiszeitung.de/lokales/rot ... 51188.html

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Groningen » za 21 jul 2018, 20:07

^^ Het aantal ongevallen lijkt alsmaar meer en de gevolgen en ernst ervan alleen maar groter te worden. :(
Jeroen schreef: vr 20 jul 2018, 16:45 Zelfs die automatische remsystemen kunnen niet alles voorkomen. Als een automobilist je vol afsnijd en daarna nog eens bruut op de rem trapt (wat bij een naderende file zeer regelmatig voorkomt...), zit je er gewoon vol bovenop.
Tja. Voorbeeldje van Nederlandse bodem: velen lijken niet eens te weten dat er een rechterrijstrook bestaat (zeker bij 3 stroken per richting rijdt de middelste het lekkerst). BEHALVE als er file is en de rechterrijstrook iets meer doorrijdt: dan snel naar rechts!!

En dan kun je een systeem hebben wat je wil - daar begin je niks meer aan.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » za 21 jul 2018, 22:31

Groot ongeval op de A81 halverwege Würzburg - Heillbronn: https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... m-100.html

Er waren 10 voertuigen bij betrokken en in totaal vielen er 4 doden bij te betreuren en nog een aantal zwaargewonden. Hoe dit kon gebeuren is nog een raadsel, maar mogelijk speelde aquaplaning een rol...
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » zo 22 jul 2018, 16:43

"Fans van Helene Fischer waren in Frankfurt liever in levensgevaar dan te laat voor het concert"

https://www.hessenschau.de/panorama/hel ... 3-100.html

Een combinatie van spitsverkeer en Fischerfans dreef nogal wat automobilisten ertoe om een Behelfsausfahrt te gebruiken als parkeerplaats en ook om maar op de vluchtstrook uit te stappen. Als er één schaap over de dam is, volgen er vaak meer. In dit geval waren er ook touringcars die aan het spel meededen.

Er is niemand gewond geraakt, mede doordat er sprake was van langzaam rijdend verkeer, desalniettemin was er sprake van gevaarlijke capriolen. Volgens de politie was zoiets nog niet eerder voorgekomen, dat men auto's simpelweg op en naast de Autobahn parkeert.

Volgens de HR zullen een aantal mensen deze avond nog lang heugen, en dan niet in de eerste plaats omdat het zo'n fijn concert was. Iets met een beste bon en afgesleepte voertuigen...
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » ma 23 jul 2018, 15:05

Bundesminister Andreas Scheuer twittert:
  • Wir haben derzeit mehr als 570 Baustellen auf deutschen Autobahnen. Davon sind 41 Nachtbaustellen. BM @AndiScheuer hat gestern eine an der #A92 besucht und den Arbeitern DANKE gesagt! 2018 investiert der Bund rund 8,6 Milliarden Euro in die Bundesfernstraßen - so viel wie nie.
Gemiddeld elke 20 kilometer een Baustelle dus. En maar op 7% daarvan wordt ook 's nachts gewerkt.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Vahalis » ma 23 jul 2018, 20:27

Zoveel Baustellen. En hij is er nog trots op ook :facepalm:

Plaats reactie