Meest geschikte route richting Fernpass

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

hansnooteboom
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:01

Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door hansnooteboom » wo 11 jul 2018, 9:02

Iemand al meer ervaringen met de huidige stand van zaken op deze route? Wat raden jullie aan?

A3 Frankfurt - Wurzburg - Ulm - Fernpass

of

A7 Kassel - Wurzburg- Ulm- Fernpass

of

A67/A8 Frankfurt - Karlsruhe -Stuttgart - Ulm - Fernpass

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door Snelwegfreak » wo 11 jul 2018, 9:11

Onderwerp verplaatst naar juiste subforum.

M.v.g.
Moderator Snelwegfreak
Enne gojje mins blieft altied leave.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door Pino » wo 11 jul 2018, 10:08

Wat is je vertrekpunt in Nederland, Hans? Route Kassel is voor grote delen van Nederland namelijk op voorhand oninteressant, want een te grote omweg. En wanneer verwacht je te rijden?

hansnooteboom
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:01

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door hansnooteboom » wo 11 jul 2018, 10:41

Pino schreef: wo 11 jul 2018, 10:08 Wat is je vertrekpunt in Nederland, Hans? Route Kassel is voor grote delen van Nederland namelijk op voorhand oninteressant, want een te grote omweg. En wanneer verwacht je te rijden?

Vanuit Zutphen. Ik heb al meerder malen ook via Kassel gereden. Wel wat om maar een stuk rustiger volgens mij tot aan Wurzburg. We vertrekken vrijdag 3 augustus

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door exroosje » wo 11 jul 2018, 10:44

Interessante vraag inderdaad. Ik ga de route ook rijden as woensdag vanaf den Haag. Kassel valt dus af. Vanuit den Haag is ook A61 / A8 een optie. Dan kun je ook de A65 nog nemen om het stukje A5 Bruchsal te vermijden. Maar dat is vanuit Zutphen mogelijk weer minder logisch.

Op zich voor mij is rijden via de A8 iets korter, maar ik vertrek halverwege de nacht, dus voor mij is de overweging niet in de ochtendspits bij Karlsruhe / Stuttgart terecht te willen komen, dus dit keer rij ik over de A3 tot Wurzburg.
Vorige keer heb ik A3/A67/A8 gereden (2015), vanwege de baustelles op de A3 tussen Frankfurt en Wurzburg, maar dat is nu grotendeels voorbij.
Op de A7 zijn ook wel baustelles, maar die leiden zo te zien alleen tot langzamer rijdend verkeer.

Als je bv nu kijkt is er vertraging bij A5 Bruchsal voor Karslruhe en bij Stuttgart op de A8. Dat versterkt mijn (voorlopige ) keuze. Door de a3 te rijden hoef ik pas bij Frankfurt mijn definitieve keuze te maken trouwens.

Op de A8 zijn ook veel baustelles overigens. En denk bij het afsnijden van Ulm aan de vele snelheidscamera's als je daar toch langs gaat.
Laatst gewijzigd door exroosje op wo 11 jul 2018, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door GuteFahrt » wo 11 jul 2018, 11:07

^^ Doel je bij dat laatste op de B10?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door Pino » wo 11 jul 2018, 11:27

Zelfs vanuit Den Haag is de route over Kassel nog wel te doen hoor. Kwestie van bij Arnhem de grens over gaan, en dan vanaf Oberhausen via A2-A44 naar Kassel toe. Gerekend vanaf Arnhem zijn de opties min of meer hetzelfde, namelijk als hieronder weergegeven. Alleen vanuit Den Haag heb je ook nog de mogelijkheid om bij Venlo de grens over te gaan en daarmee de regio Rhein-Ruhr te vermijden. Dat ligt vanuit Zutphen bepaald minder voor de hand.

Vanaf Arnhem:
- Via A3/A67 en A8: 734 kilometer (paar kilometer extra als je over Heilbronn gaat)
- Via A61 en A8: 747 kilometer (idem)
- Via A3 en Würzburg-Ulm: 763 kilometer
- Via Sauerlandautobahn: 780 kilometer
- Via Kassel: 804 kilometer

Gerekend vanaf de route A3-A67-A8 sta je feitelijk voor de vraag of je tussen de 20 en de 70 kilometer om wilt rijden (dus tot 40 minuten extra wilt rijden) omwille van wat rustiger rijden of de extra rijtijd terug te winnen doordat je files vermijdt. Ik kan me op zich iets voorstellen bij een route Kassel, zeker op een vrijdag. Want ook al is dat geen dag waarop nog veel Duitsers met vakantie zullen gaan, je krijgt wel de onvermijdelijke vrijdag-stroom waar het vanuit de grotere steden in de loop van de dag steeds drukker wordt. Dan is het wel lekker als je niet bijvoorbeeld nog langs Stuttgart hoeft, wat later in je rit (alternatief is natuurlijk vroeg vertrekken, zodat je rond het middaguur Stuttgart wel voorbij bent). Mijn bedenking bij de A7 is dat er nog wel eens grotere vertragingen ontstaan op de A7 tussen Würzburg en Ulm, met name bij werkzaamheden. En als je dan eenmaal hebt gekozen voor de Kassel-route, kun je geen kant uit. Bij alle andere routes kun je nog heel aardig je mogelijkheden open houden totdat je zo'n beetje de regio Rhein-Main-Neckar inrijdt. Met de Sauerlandautobahn heb ik zelf helemaal niets. Extra kilometers, veel werkzaamheden en nog steeds het risico dat hoort bij de A7 Würzburg-Ulm. Voor de andere opties: er is voor allemaal wat te zeggen.

Als ik er zo over nadenk, zou ik vanuit Den Haag Venlo-A61 pakken en dan in de buurt van Hockenheim kijken hoe de vlag erbij hangt op A5, A6, A8 en A81 (eventueel zelfs omrijden via :KP: Feuchtwangen-Crailsheim en/of A65 pakken). Vanuit Zutphen als het even kan vroeg vertrekken om een poging te wagen om rond lunchtijd wel zo'n beetje Stuttgart voorbij te zijn. In de buurt van :KP: Mönchhofdreieck een keuze maken tussen de resterende opties naar Ulm, eventueel alsnog de extra kilometers pakken via Würzburg. Gebruik hiervoor mobiel internet, want de verkeersinformatie van de SWR en vergelijkbare zenders over de A7-corridor is vaak heel beperkt. Zal wel samenhangen met het feit dat dit grensgebied is tussen Bayern en Baden-Württemberg.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door Coen Tunnel » wo 11 jul 2018, 11:36

exroosje schreef: wo 11 jul 2018, 10:44 Interessante vraag inderdaad. Ik ga de route ook rijden as woensdag vanaf den Haag. Kassel valt dus af. Vanuit den Haag is ook A61 / A8 een optie. Dan kun je ook de A65 nog nemen om het stukje A5 Bruchsal te vermijden. Maar dat is vanuit Zutphen mogelijk weer minder logisch.
Mwa, dat valt wel mee. Vanuit Zutphen heb je die optie ook wel. Via Venlo is misschien wat onlogisch, maar je kunt bij Keulen ook nog via de A1 of via de A59 en A565 (langs Bonn) doorsteken naar de A61.
En denk bij het afsnijden van Ulm aan de vele snelheidscamera's als je daar toch langs gaat.
En de Umweltplakette. Maar met delen met Vmax 60 en 80, de flitsers en de drukte vind ik de passage van Ulm niet prettig. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar ik geef toch de voorkeur aan de snelwegroute via :KP: Ulm/Elchingen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door Pino » wo 11 jul 2018, 11:50

^^ Ja, ik ben ook "om" wat de route bij Ulm betreft. Wat betreft A3 of A61: ja, je kunt bij Köln nog heel makkelijk doorsteken als je bij Arnhem de grens over bent gegaan. Maar daar koop je natuurlijk weinig voor als je nu juist het stedelijke gebied Rhein-Ruhr had willen vermijden, dat mede door werkzaamheden aan de A3 redelijk filegevoelig is. Dat kun je vanuit Zutphen alleen maar echt vermijden door vanaf :KP: Velperbroek niet naar het oosten te rijden, maar 'terug' naar Grijsoord en de A50-A73.

Vanaf Köln over de A61 rijden kan natuurlijk toegevoegde waarde hebben bij gedoe op zowel de A5 tussen Walldorf en Karlsruhe als op de A6-A81 route tussen Walldorf en Stuttgart. Dan creëert het namelijk de extra optie van via de A65 naar Karlsruhe rijden en dan de A8 af. Maar dan maak je feitelijk de aanname dat de A8 dan wel rustig zal zijn, en dat is natuurlijk geen gegeven op de vrijdag...

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door GuteFahrt » wo 11 jul 2018, 12:11

Door Ulm is 8 kilometer korter. Maar sneller, ik denk normaal gesproken niet.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door Chris » wo 11 jul 2018, 12:22

Er zijn meerdere routes te bedenken, maar allemaal hebben ze voor- en nadelen. Het is wel zomervakantie, dus de traditionele vrijdagmiddagdrukte zal minder dan normaal zijn.

Als het gaat om het enorme aantal werkzaamheden dan is de A45 denk ik het meest af te raden. Daar heb je gemiddeld elke 10 kilometer een Baustelle.

Anders dan voorgaande jaren lijkt de A3 Frankfurt - Würzburg minder problematisch te zijn doordat er verbrede stukken zijn geopend en er zeker tussen Köln en Würzburg geen echt problematische Baustellen zijn. Alleen de passage van Würzburg is nog wel lastig doordat er maar 2 smalle rijstroken richting oosten zijn. Hier staat nog vrij vaak file.

De regio Stuttgart is wel een afrader op vrijdagmiddag wat mij betreft. Zowel via de A5-A8 als de A6-A81 is het vaak filerijden op meerdere stukken op de vierkant Walldorf - Karlsruhe / Heilbronn - Stuttgart.

Ik zou de A3-A7 nemen. Er is kans op wat congestie bij Würzburg maar ik denk niet dat het loont om via Kassel om te rijden. Op de A3 heb je ook heel veel 2x3 terwijl je dat op de A44-A7 maar beperkt hebt.

Maar je kunt nog wel zoveel plannen van te voren: als er een ongeval gebeurt kan dat alsnog je hele schema overhoop gooien. De verkeersinformatie volgen blijft dus aan te raden.

hansnooteboom
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:01

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door hansnooteboom » wo 11 jul 2018, 14:31

Als ik het zo lees lijkt me A3- A7 (Frankfurt, Wurzburg - Ulm) de beste optie. Maar ik houd me aanbevolen voor nog betere opties :)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door Pino » wo 11 jul 2018, 14:32

Voor wat het waard is, Google Maps geeft op dit moment de volgende rijtijden voor het traject :KP: Mönchhofdreieck - :KP: Ulm/Elchingen:
- via A3-A7: 3.05 uur
- via A67-A5-A8: 3.00 uur
- via A67-A6-A81-A8: 3.15 uur
- via A67-A6-A7: 3.04 uur

Bij Stuttgart zijn zowel op de A8 als op de A81 werkzaamheden en zoals je ziet veroorzaken met name die op de A81 wel wat vertraging. Zou die stad als het even kan vermijden. De vraag of je dan A3-A7 of A6-A7 rijdt, hangt wellicht ook een beetje samen met je keuze tussen Linksrheinisch en Rechtsrheinisch. Gerekend vanaf :KP: Kerpen is de route via A61-A6-A7 op dit moment twintig minuten sneller dan de A3 afrijden.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door exroosje » zo 15 jul 2018, 15:33

Ik zie dit weekend trouwens telkens een file vanaf een stukje voorbij de de grens tot Reutte sud en op maps staat er al de hele week een wegafsluiting daar vermeld. OVerigens eenvoudig te omzeilen door door Reutte te rijden.... Daar is alles groen...

Maar wat is daar aan de hand...

hansnooteboom
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:01

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door hansnooteboom » ma 16 jul 2018, 14:27

Net gekeken op Maps maar zie nergens een afsluiting in de buurt van Reutte, misschien al opgeheven? We hebben wel een keer een uur daar gestaan (Fernpass) omdat er een openluchtspel aan de gang was en alle bezoekers ed weg moesten. Dat was in de periode eind juli

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door exroosje » ma 16 jul 2018, 14:57


Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door Rein » ma 16 jul 2018, 15:48

Ook TomTom meldt daar een afsluiting gedurende een paar honderd meter, maar alleen van zuid naar noord. Het lijkt erop alsof je daar via de afrit, een klein stukje parallel en daarna de volgende oprit wordt geleid. Zoiets kan op drukkere dagen net een stukje file geven denk ik.

Vanaf de noordkant lijkt er geen afsluiting te zijn, maar worden wel werkzaamheden gemeld. Ook dat kan natuurlijk wat file geven.

hansnooteboom
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:01

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door hansnooteboom » ma 16 jul 2018, 15:50

https://www.oeamtc.at/verkehrsservice/ meldt geen afsluiting op B179 wel op de B189

hansnooteboom
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:01

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door hansnooteboom » ma 16 jul 2018, 15:58

Pino schreef: wo 11 jul 2018, 11:27 Vanuit Zutphen als het even kan vroeg vertrekken om een poging te wagen om rond lunchtijd wel zo'n beetje Stuttgart voorbij te zijn. In de buurt van :KP: Mönchhofdreieck een keuze maken tussen de resterende opties naar Ulm, eventueel alsnog de extra kilometers pakken via Würzburg. Gebruik hiervoor mobiel internet, want de verkeersinformatie van de SWR en vergelijkbare zenders over de A7-corridor is vaak heel beperkt. Zal wel samenhangen met het feit dat dit grensgebied is tussen Bayern en Baden-Württemberg.
En gewoon Google Maps als meest betrouwbare/actuele aanhouden?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door Pino » ma 16 jul 2018, 16:24

Ik zou vooral kijken op welke stukken van het wegennet het op Google Maps 'rood' en 'dieprood' kleurt wanneer je de verkeersinformatie-functie aanzet. Dan ook nog even kijken wat swr.de/verkehr en br.de/verkehr over die routes melden, wat mogelijk meer achtergrond geeft over wat er speelt.

Waar je mee uit moet kijken, is simpelweg vragen om de snelste route naar pak 'm beet Kempten. Dan loop je aan tegen een paar makken van Google Maps, bijvoorbeeld de ingebouwde aanname dat niet-alledaagse files (ruim) verderop wel weg zullen zijn tegen de tijd dat je daar aankomt - wat op dagen met veel vakantieverkeer een heel gevaarlijke aanname is. Daar ongetwijfeld mee samenhangend: op een afstand van een paarhonderd kilometer zul je bepaalde alternatieven vaak niet in beeld krijgen. Ik noemde al eerder dat een omweg over A6-A7 langs Kreuz Feuchtwangen-Crailsheim een optie kan zijn, omdat je daarmee gedoe rond Stuttgart/Albaufstieg én op de A3 kunt omzeilen (mits het uiteraard niet uit de klauwen loopt op de A6 zelf, want daar wil het ook nog wel eens goed stilstaan). Op het moment dat ik dit schrijf, is die route van de Mönchhofdreieck ook daadwerkelijk ruim sneller dan rijden over Würzburg, maar tien minuten langzamer dan rijden over Karlsruhe. Van die laatste route kun je echter al raden dat die in de komende uren gaat vollopen met spitsverkeer. De route A6-A7 krijg je echter alleen maar in beeld wanneer je er specifiek naartoe sleept; waarbij je er natuurlijk tegen aanloopt dat slepen alleen op een desktop-versie kan. Dus anders gezegd: ik acht Google Maps betrouwbaar waar het gaat om het geven van actuele verkeersinformatie, maar risicovoller wanneer het gaat om routeplanning op een drukke reisdag. Dan kun je beter zelf het slagveld overzien en een inschatting maken op basis van gezond verstand en de informatie van de regionale radiozenders.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door exroosje » di 17 jul 2018, 10:57

Mijn idee ook om pas nabij Mönchhof dreieck de keus te maken. Ik neig nu gezien mijn geplande rijtijden (komende nacht ca 3-4u vertrekken) om via de A3 te rijden om de ochtendspits bij Karlsruhe en Stuttgart te vermijden.

Op zich zijn de beperkingen van google maps me bekend. Mijn auto navi met RDS doet het natuurlijk nog slechter, omdat deze pas in de betreffende land / deelstaat de vertragingen doorkrijgt....

Hoe zou Here Maps het doen.....

hansnooteboom
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:01

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door hansnooteboom » di 17 jul 2018, 12:03

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de route(s)
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op di 17 jul 2018, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd. Bij het reageren op een bericht direct boven je graag de '^^-tekens' gebruiken. Dank je!

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door exroosje » wo 18 jul 2018, 21:43

Even een korte update. Vanacht om 3u vertrokken. A3 a7 gedaan. Tussen Frankfurt en wurzburg zijn toch nog 2 flinke bautellen waar dus het nog niet 6 strooks is. . De laatste bij wurzburg gaf wat vertraging door de grote hoeveelheid trucks zelfs om 0700. Daarna de a7 rustig maar irritant veel baustelles. Ondertussen liep het bij Stuttgart verder vast dus dat vermijden was toch een goed besluit.

Overall geen echte vertraging maar door alle baustelles toch niet het gevoel van lekker doorrijden. Maar dat begint al bij hunxe. Volgend jaar is 1 stuk A3 klaar het laatste stuk is 2020.

De fern pas kent ook een aantal. Baustelles met de versmalling en soms verkeersregelaars. Dat gaat ook vastlopen tijdens drukte

hansnooteboom
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:01

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door hansnooteboom » za 21 jul 2018, 11:42

Dus voor A3 A7 kiezen was de minst slecht optie dus. A3 was gisteren inderdaad richting Oberhausen behoorlijk druk ook tegen de middag nog.

Heb je nog overwogen de A6 te nemen via Heilbron - Crailsheim ? Of was dat ook al te druk?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door Chris » za 21 jul 2018, 12:08

Ik heb even zitten kijken, volgens de verkeersinformatiediensten van de verschillende staten zijn er momenteel 24 langer durende Baustellen op de A3+A7 vanaf Arnhem tot Füssen. Dat is gemiddeld elke 30 kilometer.

Uiteraard hebben niet alle Baustellen minder rijstroken, sommige hebben weinig verkeershinder.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door GuteFahrt » za 21 jul 2018, 12:28

^^ Dat klopt. Die irritante Baustelles op de A7 zuidelijk van Würzburg zijn vooral op het eerste stuk te vinden tot Ulm. Daarna gaat het een tijdlang goed.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

hansnooteboom
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:01

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door hansnooteboom » za 21 jul 2018, 13:02

GuteFahrt schreef: za 21 jul 2018, 12:28 ^^ Dat klopt. Die irritante Baustelles op de A7 zuidelijk van Würzburg zijn vooral op het eerste stuk te vinden tot Ulm. Daarna gaat het een tijdlang goed.
Is dan de route A6 naar de A7 een betere optie?

hansnooteboom
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:01

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door hansnooteboom » za 21 jul 2018, 13:14

Chris schreef: za 21 jul 2018, 12:08 Ik heb even zitten kijken, volgens de verkeersinformatiediensten van de verschillende staten zijn er momenteel 24 langer durende Baustellen op de A3+A7 vanaf Arnhem tot Füssen. Dat is gemiddeld elke 30 kilometer.

Uiteraard hebben niet alle Baustellen minder rijstroken, sommige hebben weinig verkeershinder.
Als je bij elke baustelle 5 minuten vertraging hebt is dat dus 2 uur extra reistijd.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door GuteFahrt » za 21 jul 2018, 13:16

hansnooteboom schreef: za 21 jul 2018, 13:02
GuteFahrt schreef: za 21 jul 2018, 12:28 ^^ Dat klopt. Die irritante Baustelles op de A7 zuidelijk van Würzburg zijn vooral op het eerste stuk te vinden tot Ulm. Daarna gaat het een tijdlang goed.
Is dan de route A6 naar de A7 een betere optie?
Als je via de A81 bedoelt, niet. Via Sinsheim evenmin.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

hansnooteboom
woonerf
Berichten: 81
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:01

Re: Meest geschikte route richting Fernpass

Bericht door hansnooteboom » za 21 jul 2018, 13:36

GuteFahrt schreef: za 21 jul 2018, 13:16
hansnooteboom schreef: za 21 jul 2018, 13:02
GuteFahrt schreef: za 21 jul 2018, 12:28 ^^ Dat klopt. Die irritante Baustelles op de A7 zuidelijk van Würzburg zijn vooral op het eerste stuk te vinden tot Ulm. Daarna gaat het een tijdlang goed.
Is dan de route A6 naar de A7 een betere optie?
Als je via de A81 bedoelt, niet. Via Sinsheim evenmin.
Ik bedoelde eigen A3, A67 tot Heidelberg en dan de A6, A7 richting ULm. Of is dat om?

Plaats reactie