[A032] Meppel - Leeuwarden

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Schelpenpaadje » do 10 mei 2018, 0:38

De echte oorzaak, dat het OWN en met name de vele kruisingen vlakbij de afrit, de drukte niet aan kunnen wordt niet echt aangepakt.

Ik had een alternatieve kruispuntvorm voor de KR Poststraat wel kunnen waarderen. Zoals een SPUI onder de A32.

Verder zijn de vele relatief korte weefvakken in en rondom KP Heerenveen een designfout die niet makkelijk op te lossen is.

brandsrus
dorpsstraat
Berichten: 223
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 16:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door brandsrus » za 02 jun 2018, 12:45

Een opiniestuk in de LC linkt naar een filmpje over de gesteldheid van de A32 nabij Leppa Akwadukt (Akkrum).

http://www.lc.nl/opinie/Lezersbrief-Hob ... 36543.html

Link

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Schelpenpaadje » za 02 jun 2018, 13:23

De kwaliteit vandaag dat filmpje is al even erbarmelijk als de weg zelf :mrgreen:

Deze hobbels zitten er al een aardige tijd. Ze haalden eerder de media doordat een dagelijkse gebruiker probeerde de extra slijtage aan zijn schokbrekers te claimen bij de overheid (tevergeefs).

De laatste tijd wordt het wel steeds erger. Lijkt vergelijkbaar met de problemen rond Wolvega enkele jaren geleden, veroorzaakt door de fundering. Daar werden de hobbels ook eerst afgefreesd maar kon een tijdje later alsnog de hele weg eruit.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5066
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Rogier » za 02 jun 2018, 13:56

^^

Waarschijnlijk is hier ook hoogoverslakken toegepast. Toch hoeft dat niet te betekenen dat de gehele verharding vernieuwd moet worden. Zolang de hobbels plaatselijk is en de rest van de fundering nog sterk (en stijf) genoeg is, is totale vervanging van de verharding niet noodzakelijk. Bij Wolvega was de fundering zelf ook totaal bezweken, want de mengverhoudingen in de fundering was ook niet goed.

Talisman
polderweggetje
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 18:58

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Talisman » ma 04 jun 2018, 12:05

Kaaiman schreef: wo 09 mei 2018, 9:24 Het bestemmingsplan voor wijziging van de aansluiting Heerenveen is op 23 april 2018 vastgesteld. De belangrijkste wijziging in de configuratie vindt plaats aan de oostzijde. Ook worden de opstelstroken uitgebreid.
De afbeelding bij jouw bericht laat de aansluiting Heerenveen-Centrum zien, niet de aansluiting Heerenveen.

Wat ik prettig vind aan deze aanpassingen, is het terugbrengen van twee gelijkvloerse kruisingen (aan de Oostkant) tot één en het verdwijnen van de VRI's aan die kant. Wel vraag ik me af of al het verkeer verwerkt kan worden door middel van één vervangende turborotonde, maar je mag hopen/verwachten dat het een doordacht plan is en dat er uitgebreid onderzoek is verricht. De betrokken partijen zeggen (theoretisch) van wel, gevoelsmatig (omdat ik er regelmatig rij) wordt het alsnog krap in de praktijk.

Het valt me trouwens op dat het 'definitieve ontwerp' volgens Heerenveen beter bereikbaar afwijkt van de door jouw gedeelde afbeelding. In jouw afbeelding gaat het om een viertaksrotonde, terwijl het definitieve ontwerp én jouw link naar het bestemmingsplan een vijftaksrotonde laten zien.

Jouw afbeelding (aansluiting Heerenveen-Centrum):
Afbeelding

'Definitief ontwerp' (aansluiting Heerenveen-Centrum)
Afbeelding

Overigens wordt de aansluiting Heerenveen óók (flink) aangepast. Hier gebeurt nog meer. De Stadionweg wordt samengevoegd met een deel van de afrit door middel van een turborotonde. Hierdoor vervalt één van de twee gelijkvloerse kruisingen aan de westkant. Bij de andere gelijkvloerse kruising komt een VRI. Aan de oostkant komt een turborotonde:

'Definitief ontwerp' (aansluiting Heerenveen)
Afbeelding

Het is grappig dat hier wordt gesproken van een definitief ontwerp, want de aansluiting Heerenveen is nog niet definitief:
De wens van het Plaatselijk Belang is om van het kruispunt met verkeerslichten een rotonde te maken. De gemeente zal daarom de komende tijd verder onderzoeken of het plan op dit punt nog aangepast kan worden zonder de verkeersveiligheid nadelig te beïnvloeden.
Samenvattend kun je dus stellen dat Heerenveen straks (naast meer opstelstroken bij de overgebleven VRI's) minder gelijkvloerse kruisingen heeft, per saldo ook minder VRI's en meer turborotondes. Het doel van de aanpassingen is om terugslag te voorkomen.

Een twijfelpunt bij de aansluiting Heerenveen vind ik die turborotonde die de Stadionweg en de afrit verbindt. Gevoelsmatig (wederom) kom je straks heel snel van de A32 op deze rotonde af, een bijzonder korte afstand. Ik vind de afstand in de huidige situatie al niet bijzonder lang. Als het druk is bij Sportstad/sc Heerenveen, vraag ik me af hoe tactisch het is om de extra route naar dat gebied te verkorten via deze rotonde. Volgens mij krijg je dan al snel de terugslag die je juist wilde voorkomen, tenzij de rotonde het verkeer echt zo goed en snel kan verwerken als de beleidsmakers beloven. Iedereen zal bij een evenement snel(ler) een parkeerplekje moeten vinden, normaal gesproken konden er nog heel wat auto's op de Stadionweg wachten.

Wat vinden jullie van de gekozen oplossingen?

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Schelpenpaadje » ma 04 jun 2018, 12:51

Eens wat betreft de turborotonde bij de aansluiting Heerenveen. Een vrije rechtsaffer richting Stadionweg zou al een hoop schelen. Je zou de extra rijstrook kunnen laten overlopen in het voorsorteervak van de afslag de naar de voormalige Aldi (in de toekomst Van der Valk?), of deze rechtsaffer laten overlopen in een invoegstrook tot voorbij deze afslag.

De vijftaks rotonde is ook weer een noodzakelijk compromis waarvan je aan ziet komen dat het gaat knellen met de capaciteit.

Er gaat een hoop veranderen, maar ik moet nog zien wat het effect wordt. Het blijft eigenlijk bij wat optimalisaties.

Met de kennis van nu heeft men met het ontwerp voor de A32 bij Heerenveen toch aardig de plank misgeslagen. Er ligt teveel infrastructuur binnen een kleine ruimte en door de ligging van de snelweg en bebouwing zijn echt grote aanpassingen niet inpasbaar of te complex om te realiseren.
Misschien was Heerenveen met een parallelstructuur langs de A32 wel beter uit geweest. Deze had het aantal directe aansluitingen op de A32 verminderd en de rol van de Stadionweg kunnen vervullen. Met andere ontwerpnormen was een extra ongelijkvloerse aansluiting mogelijk geweest voor het stadiongebied én de wijk Skoatterwâld op deze parallelbanen. Deze hadden uitgevoerd kunnen worden met weefstroken met daarnaast 1 of 2 doorgaande rijstroken. Ach ja, what could have been...

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Schelpenpaadje » di 05 jun 2018, 14:18

Rogier schreef: za 02 jun 2018, 13:56 ^^

Waarschijnlijk is hier ook hoogoverslakken toegepast. Toch hoeft dat niet te betekenen dat de gehele verharding vernieuwd moet worden. Zolang de hobbels plaatselijk is en de rest van de fundering nog sterk (en stijf) genoeg is, is totale vervanging van de verharding niet noodzakelijk. Bij Wolvega was de fundering zelf ook totaal bezweken, want de mengverhoudingen in de fundering was ook niet goed.
In één van de interviews bij dit bericht van Omrop Fryslân wordt aangegeven dat RWS de weg volgend jaar gaat aanpakken.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » do 14 jun 2018, 23:39

Afgelopen middag over de A32 gekomen en net na Akkrum waren ze al bezig met het wegdek. Kleinschalig en niet kilometerslang, maar er was een rijstrook afgezet en het leek op oplapwerk.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » wo 18 jul 2018, 14:24

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat men de meeste hobbels inmiddels heeft aangepakt tussen Heerenveen en Grouw. Dat rijdt nu dus weer wat beter.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

dennis
polderweggetje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:29
Locatie: Херенвеен

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door dennis » wo 01 aug 2018, 15:29

Even wat nostalgie, voordat de A32 er was. We gaan terug naar de N32 langs Heerenveen. Foto's uit het archief van de jaren '90:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 aug 2018, 15:33

Geweldig! :worship:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Chris » wo 01 aug 2018, 15:45

Leuk zeg. Wij gingen vroeger zelden naar Friesland, ik kan me de enkelbaans N32 niet heugen ondanks dat het pas in 1999 gereed kwam.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 aug 2018, 16:17

^^ Ik zag op weg naar familie in Heerenveen (vanuit Assen) ook vaak maar een klein stukje van de N32, maar ik kan het deel langs Heerenveen mij nog goed herinneren. Ook de oude rotonde bij knooppunt Heerenveen, met zes armen en het oude betonplatenwegdek.

De verkeerslichten bij Steenwijk kan ik mij ook nog goed voor de geest halen, al zag ik die doorgaans komende van/naar de N855.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Ds79m » wo 01 aug 2018, 16:36

Bijzondere plaatjes. Ik kan het me heel vaag herinneren, aangezien we maar heel sporadisch in die buurt kwamen.

Mooi dat er nu een fatsoenlijke en veilige weg ligt.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door boe! » wo 01 aug 2018, 17:10

Coen Tunnel schreef: wo 01 aug 2018, 16:17 ^^ Ik zag op weg naar familie in Heerenveen (vanuit Assen) ook vaak maar een klein stukje van de N32, maar ik kan het deel langs Heerenveen mij nog goed herinneren. Ook de oude rotonde bij knooppunt Heerenveen, met zes armen en het oude betonplatenwegdek.

De verkeerslichten bij Steenwijk kan ik mij ook nog goed voor de geest halen, al zag ik die doorgaans komende van/naar de N855.
Hier kan ik mij bij aansluiten. Mijn opa en oma woonden toen in Heerenveen, vlak naast het oude N32-tracé in de Thorbeckestraat. De route door Wolvega is sindsdien ook onherkenbaar veranderd. Toen een drukke spoorwegovergang vlakbij een al even druk kruispunt. Die spoorwegovergang is jaren geleden opgeheven, het drukke kruispunt is nu een simpele rotonde, de oude N32 een 30 km-zone.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 aug 2018, 17:33

^^ Ah, mijn familie woonde aan de Karst de Jongweg, vlakbij jouw opa en oma. :) Kan me nog herinneren dat ik daar als jong jochie wel eens met neven en nichten buiten langs het water liep, met uitzicht op de drukke N32 aan de andere kant van het water.

De Heerenveenseweg tussen Wolvega en :AS: Ter Idzard is volgens mij nog wel de originele N32, met het wegdek uit die tijd: https://www.google.nl/maps/@52.8967,5.9 ... 312!8i6656

Het is nauwelijks voor te stellen dat dit zo'n 30 jaar geleden nog de N32 was: https://www.google.nl/maps/@52.876412,6 ... 312!8i6656

Tussen :AS: Ter Idzard en Tuk is de oude N32 nog goed te volgen.

Ook ongelooflijk dat de oude smalle Pijlebrug tot 1986 nog door de N32 en N371 gezamenlijk werd gebruikt. Dat was de doorgaande route richting Heerenveen en Leeuwarden maar daar konden twee auto's nauwelijks elkaar passeren: https://www.google.nl/maps/@52.7303863, ... 312!8i6656

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Wouter N14 » wo 01 aug 2018, 18:33

Mooie foto's! Ik gok op zomer 1992 of 1993. Zijn de werkzaamheden gerelateerd aan de ombouw? Dan is 93 misschien aannemelijker.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Rene » wo 01 aug 2018, 20:03

Ik ken de N32 nog wel uit de tijd dat ik in Leeuwarden verkeerskunde studeerde (1988-1992).
Alleen tussen Pijlebrug en Ter Idzard was het snelweg, de rest tot Werpsterhoek allemaal enkelbaans autoweg.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Schelpenpaadje » wo 01 aug 2018, 21:03

Mooie foto's! Ik zou graag ook vergelijkbare foto's zien van de Friese A7 voor de vetdubbeling, al moet je daarvoor nog wel wat verder terug in de tijd.

Opgegroeid in een dorp niet al te vervangen RW32 heb in uit mijn jeugd ook nog vage herinneringen aan de oude weg, vooral uit de omgeving van Heerenveen.

Van ritten richring Meppel begin jaren '90 herinner ik me nog diverse werkzaamheden aan onder meer viaducten. De weg was toen echt een lappendeken in de kleuren van enkelbaans, in aanbouw/ombouw en reeds vernieuwd.

In die tijd reed je bij Heerenveen nog aan de andere kant van het nog niet uitgebreide Abe Lenstrastadion. Hier was een loopbrug aanwezig naar het stadion en het naastgelegen AZC. (Is deze later verplaatst naar de Oranje Nassaulaan of staat hier een andere brug?)

In 1995 streek een circus neer op een terreintje midden tussen de zandhopen voor de nieuwe A32. Dat moet ergens in de buurt van bedrijventerrein De Kavels zijn geweest. Een treffend decor voor een circus, dat in die tijd natuurlijk nog met grote dieren uit onder meer Afrika rondreisde.

In die jaren was er ook veel verzet van inwoners van het gebied tegen de plannen van Heerenveen voor grootschalige bedrijventerreinen aan de overkant van de A32. De protestborden "Megapark Nee" schoten in de omgeving uit de grond.
Op de vestiging van HP-toeleverancier SCI en een distributiecentrum van de Nieuwe Weme (beiden alweer lang geleden gesloten) na zou de ontwikkeling hiervan zeer langzaam op gang te komen. Diverse van de zeer grote kavels werden opgeknipt om toch maar bedrijven aan te trekken. Pas de laatste 5-10 jaar is dit gebied goed tot ontwikkeling gekomen, met toch nog een aantal grote (zuivel)fabrieken. Ironisch genoeg zorgt het late succes van het 'megapark' voor nieuwe verkeersproblemen rond de A32.

Als je de geschiedenis van deze weg terugleest op Wegenwiki dan is dit een vrij triest verhaal geweest. Afspraken met omliggende dorpen werden jarenlang in een la weggestopt als dat beter uitkwam en de plannen moesten het rechtstreeks opnemen tegen de A31, A50 en nota bene zelfs de A73 in het zuiden. Verschillende verkeersministers hebben in positieve en negatieve zin hun stempel op het proces gedrukt.

Hoe anders had het wegennet in dit gebied eruit gezien als de A32 westelijk van Wolvega was aangelegd en zowel de A50 als de A6 volgens de oorspronkelijke plannen waren aangelegd...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 aug 2018, 22:12

Rene schreef: wo 01 aug 2018, 20:03 Ik ken de N32 nog wel uit de tijd dat ik in Leeuwarden verkeerskunde studeerde (1988-1992).
Alleen tussen Pijlebrug en Ter Idzard was het snelweg, de rest tot Werpsterhoek allemaal enkelbaans autoweg.
Op sommige plekken was het toch ook gewoon een weg met geslotenverklaring? Of waren de delen met geslotenverklaring in 1988 allemaal al verleden tijd? En het deel rond Steenwijk (tussen Steenwijk-Noord en Havelterberg) was pas in 1997 verdubbeld. Die verkeerslichten hebben daar nog veel langer dan 1992 gestaan.

dennis
polderweggetje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:29
Locatie: Херенвеен

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door dennis » do 02 aug 2018, 8:25

Schelpenpaadje schreef: wo 01 aug 2018, 21:03In die tijd reed je bij Heerenveen nog aan de andere kant van het nog niet uitgebreide Abe Lenstrastadion. Hier was een loopbrug aanwezig naar het stadion en het naastgelegen AZC. (Is deze later verplaatst naar de Oranje Nassaulaan of staat hier een andere brug?)
Dat klopt, die exacte loopbrug over de N32 staat nu nog altijd als een soort 'toegangspoort' op de Oranje Nassaulaan:
https://www.google.com/maps/@52.9512937 ... 312!8i6656

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Schelpenpaadje » do 02 aug 2018, 9:19

N.a.v. bovenstaande berichten vond ik een foto van de N32 t.h.v. Meppel uit 1963 op Pinterest:
Afbeelding
Bijschrift: Het spoorviaduct over rijksweg 31 (later N32, nu A32) bij de Blankensteinweg, 1963. De aanleg van rijksweg 31 om Meppel duurde van 1937 tot 1940 en was Drenthes eerste autoweg. De weg werd bij aanleg al voorbereid op latere uitbouw tot autosnelweg. Aan de westzijde was een strook vrijgehouden voor de tweede rijbaan, maar ter hoogte van de spoorviaducten had de weg al korte stukjes met 2x2 rijstroken. Dit bleek niet erg verkeersveilig: in 1963 werd dit met markering versmald naar 2x1 rijstrook.

Bron: https://nl.pinterest.com/pin/4730891358 ... 4/?lp=true

Dezelfde locatie anno 2009: https://goo.gl/maps/KsAw3HzHoH72

Op de archieffoto is de oorspronkelijke 2+2 belijning onder het spoorviaduct nog zichtbaar. Zelfs voor de standaarden uit die tijd moet dit smal geweest zijn. Het is haast niet voor te stellen dat het oorspronkelijk de bedoeling was deze situatie na een ombouw tot ASW te behouden.
Bij de uiteindelijke bouw van de snelweg kwam er een breder viaduct met gescheiden rijbanen. Het kunstwerk draagt als jaartal 1991, wat twee jaar later is dan het zuidelijker gelegen spoorviaduct bij de Legeveldsweg.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » do 02 aug 2018, 9:48

Goh, als je daarop klikt, zie je rechts dat er nog veel meer oude foto's van het Drentse wegennet te zien zijn. Razend interessant! Wauw! Daar heeft iemand echt flink wat foto's verzameld! Tsjonge! :mrgreen:

Bovenstaande foto is trouwens een scan uit een verkeerstijdschrift uit 1963, ik meen Verkeerstechniek.

De spooronderdoorgangen waren bij de bouw meteen met 1x4 rijstroken uitgerust, maar alleen ter lengte van de verdiepte ligging. Het einde van de inhaalstroken was daardoor visueel nauwelijks in te schatten, wat behoorlijk gevaarlijke capriolen opleverde. Omwille van de veiligheid zijn de inhaalstroken toen verwijderd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Schelpenpaadje » do 02 aug 2018, 9:58

^^ Ik neem aan dat de Blankensteinweg toen ook nog een ongelijkvloerse kruising had met de N32? Of ging die al wel bovenlangs?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » do 02 aug 2018, 10:10

De Blankensteinweg kruiste gelijkvloers; afslaan vanaf de N32 was niet toegestaan.
Afbeelding
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

dennis
polderweggetje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:29
Locatie: Херенвеен

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door dennis » do 02 aug 2018, 11:14

Nog wat foto's van de N32 rond afslag Oranjewoud. Genomen vlak voor de schep de grond in ging voor de ombouw naar A32.

Luchtfoto van de afslag. Linksaf naar Oranjewoud. Rechtsaf naar Heerenveen:
Afbeelding


Vanuit de middenberm kijkend richting het noorden (knooppunt Heerenveen):
Afbeelding


Vanuit Oranjewoud:
Afbeelding


Fietstunnel onder de N32 door:
Afbeelding


Situatie vanuit Heerenveen, kijkend richting Oranjewoud:
Afbeelding


Zelfde locatie, maar zonder verkeer:
Afbeelding


Kijkend in de richting Wolvega:
Afbeelding


Nog eentje in dezelfde richting:
Afbeelding


En ter vergelijking de huidige locatie van dit alles:
https://www.google.com/maps/@52.9465407 ... HvQ!2e0!6s

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Wouter N14 » do 02 aug 2018, 11:32

^^ Leuk, op de vijfde foto een Daewoo Espero. Die kwam in januari 1995 uit dus de foto's zijn jonger dan ik dacht :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Coen Tunnel » do 02 aug 2018, 11:38

Mooi hoor al die oude foto's. :top: 8-)

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » do 02 aug 2018, 22:20

Zeer zeker. Prachtig om dit te zien. Ik kan me de N32 ook nog vaag herinneren van destijds ter hoogte van Heerenveen. :)

Nog een paar dingen die ik gisteren waarnam: de bermDRIP voor :KP: Heerenveen gaf gisteren info over de afsluiting van de N50. Verkeer Zwolle volg A32. Wie zou vanuit Leeuwarden naar Zwolle rijden via de N50? :s

Verder zag ik op de terugreis dat t.h.v. van Steenwijk nu -net als bij Meppel- ook zo'n "onofficieel" servicebord langs de snelweg staat. O.a. wordt daarop naar Fletcher hotels verwezen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Schelpenpaadje » do 02 aug 2018, 22:33

GuteFahrt schreef: do 02 aug 2018, 22:20 Wie zou vanuit Leeuwarden naar Zwolle rijden via de N50? :s
Vrijwel niemand. Maar voor bestemmingen rond Kampen en naar de A28 of A50 is zo'n aankondiging wel op zijn plek. Voor al deze drie groepen dekt Zwolle gevoelsmatig wel aardig de lading. Al had KP Hattemerbroek van mij ook gemogen.
dennis schreef: do 02 aug 2018, 8:25
Schelpenpaadje schreef: wo 01 aug 2018, 21:03In die tijd reed je bij Heerenveen nog aan de andere kant van het nog niet uitgebreide Abe Lenstrastadion. Hier was een loopbrug aanwezig naar het stadion en het naastgelegen AZC. (Is deze later verplaatst naar de Oranje Nassaulaan of staat hier een andere brug?)
Dat klopt, die exacte loopbrug over de N32 staat nu nog altijd als een soort 'toegangspoort' op de Oranje Nassaulaan:
https://www.google.com/maps/@52.9512937 ... 312!8i6656
Hij lijkt nu best smal. Al zijn dingen uit je jeugd vaak kleiner dan je ze herinnert. Of zou er een middendeel zijn verwijderd?

Plaats reactie