Geinig, 30 op die kleine signaalgevers in de tunnel. En leuk dat er in de technische ruimte gekeken mocht worden.
Dan gaat het ding eindelijk open voor verkeer volgende week.
Moderator: Moderatoren
Er zijn wel pijlen in de opstelstroken zie deze foto's.
Bron: https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/pr ... spx#122502Tunnels
De Eerste Heinenoordtunnel [14] krijgt in 2023 als eerste een nieuw bedienings-, besturings- en bewakingssysteem. In 2025 - 2026 worden de systemen van de Botlektunnel [16], Thomassentunnel [17], Drechttunnel [18], Noordtunnel [19], Beneluxtunnel [20], Sytwendetunnel [21] en de Tweede Heinenoordtunnel [15] vervangen. Rijkswaterstaat start in 2023 met de aanleg van de permanente Suurhoffbrug [5].
Hinder
Samen met de omgeving kijken wij hoe de hinder rondom de renovatie van de Eerste Heinenoordtunnel kan worden beperkt. Waarschijnlijk zal de tunnel toch voor langere periode afgesloten moeten worden.
Voor zover ik weet (van de keren dat ik onderweg naar familie door de tunnel ben gekomen) past daar tijdens werkzaamheden 2+1 met betonnen barrière en iets versmalde rijstroken. Ik weet niet of 2x2 mogelijk is, wellicht bij nog smallere rijstroken en een lage(re) maximumsnelheid
Het meest recente rapport dat ik heb spreekt van 28000 voertuigen in de spitsrichting. ('s ochtends naar Rotterdam) Die cijfers zijn echter van najaar 2013.Coen Tunnel schreef: ↑di 14 aug 2018, 19:25 Maar hoeveel verkeer op de A29 heeft nou echt een bestemming of herkomst in de Hoeksche Waard?
Een pontonbrug lijkt me met de relatief sterke stroming en de grote verschillen in de waterstand tussen eb en vloed in het Spui geen verstandig idee.verfmeer95 schreef: ↑di 14 aug 2018, 19:48 Zou een pontonbrug bij Hekelingen ook een optie zijn? Zelfs als je er maar met 15 km/u overheen kan zou dat flink wat zoden aan de dijk kunnen zetten. Het Spui is niet belangrijk genoeg dat je het niet voor een aantal weken kan blokkeren.