2. Waarom wordt een weg in Vlaanderen in het Frans benoemd? Dat toont nogmaals de lafheid aan van de vele Vlamingen die gewoon doen alsof hun neus bloedt. Weer een stap dichter bij de echte oorzaken?
Simpelweg een foutje van Google, wellicht een verkeerde taalinstelling van de straatnaam. Komt in België zo nu en dan wel vaker voor. Hoef je geen Franstalig complot in te zien. Er zijn ook straten in Wallonië die in het Nederlands worden aangegeven.
Gaardenier schreef: ↑zo 19 aug 2018, 16:48Het begint er dus meer en meer op te lijken dat
diezelfde krachten er ooit (?) toe kwamen het Franse tegensprekelijke systeem met een punt ipv een komma, er door gedrukt hebben.
Er zijn een aantal mogelijke verklaringen gegeven die je zonder reactie naast je neer hebt gelegd, en in plaats daarvan zoek je met een soort tunnelvisie eigenlijk alleen maar naar dingetjes die voor jou een Franstalig complot bevestigen.
Gaardenier schreef: ↑zo 19 aug 2018, 14:09Wees gerust dat de ambtenarij heel goed weet waar de klepel hangt, maar zij zwijgen als vermoord. Het is juist omdat ik van die mensen (o.a. AWV) ook allerlei smoesjes kreeg op mijn aanvraag, dat ik me naar dit forum richtte.
Jij denkt echt dat het AWV weet waarom er een punt wordt gebruikt, maar dat ze het jou niet willen vertellen? Wat denk je nou, dat als die informatie er zou zijn het staatsgeheim is?

Soms is er gewoon geen (of geen eenvoudig) antwoord te geven op de vraag waarom iets zo is zoals het is.
Beste Coen,
Dat niemand het hier weet, blijkt. De logica van de een is niet die van de ander, dus dáár zijn we niets mee.
Waarom wordt een weg in Vlaanderen in het Frans benoemd? Dat toont nogmaals de lafheid aan van de vele Vlamingen die gewoon doen alsof hun neus bloedt. Weer een stap dichter bij de echte oorzaken?
Simpelweg een foutje van Google, wellicht een verkeerde taalinstelling van de straatnaam. Komt in België zo nu en dan wel vaker voor. Hoef je geen Franstalig complot in te zien. Er zijn ook straten in Wallonië die in het Nederlands worden aangegeven.
Een Aha Erlebnis dus? Een foutje van Google? Zoals MS Outlook, in plaats van Antw: "Re:" zet? Dat zijn geen foutjes, maar doelbewust, want anders worden ze rechtgezet. En als er in Wallonië al één straat met een Nederlandstalige naam zou zijn, wat ik betwijfel, dan is dat zeker niét door een "toevallig" foutje.
Bovendien is er, gezien de weerwoorden hier, duidelijk wat aan de hand. Want er wordt op dit forum over allerlei dingen meningen gewisseld. Meestal door Nederlandstaligen. Heeft niemand van jullie dit dan ooit gemerkt en gemeld? Minstens eigenaardig hoor.
Ondertussen stak ik mijn licht op bij Franse vrienden, ingenieurs, ex studenten van me, in Rijsel. Want ook daar kan het niet anders dan dat dit punt niet zonder slag of stoot aangenomen werd.
Zij stelden me vroeger al de vraag of er in het Nederlands niets bestaat voor o.a. concluderen, faciliteren, mainteneren, enz. Ik heb dat toen gemakkelijk kunnen oplossen, want onze taal is rijker aan woordenschat dan alle ons omringende. En nu heb ik dus een mooie vraag voor hen.
Bedankt ook daarvoor!
Ik mainteneer,