[N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Naturist » wo 16 mei 2018, 13:38

^^ Nee, want die vind je in het land van Kethelbinkie. :mrgreen:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Peter » do 17 mei 2018, 8:19

harry schreef: wo 16 mei 2018, 1:00 ^^ Ketelbrug dus. Niet te verwarren met Kethelplein. :)
De brug wordt vaak vervloekt door lesbiennes, althans volgens een oud gezegde.

PS Kethel is een oud dorp. Ketel komt van het Ketelmeer en Ketelmeer is vernoemd naar het Keteldiep. Geen idee of Ketel nog iets betekende, maar vermoedelijk niet waterkoker. Wellicht een verbastering van kasteel ? De Wiki weet het niet.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Naturist » do 17 mei 2018, 22:14

^^ Het duurde even voordat het gezegde naar boven borrelde.
De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet.
Gelukkig wordt de soep nooit zo heet gegeten als dat hij wordt opgediend. :write:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Schelpenpaadje » do 24 mei 2018, 13:41

De LC bericht over een interview in het Financieele Dagblad (betaalmuur) met de eigenaar van Ballast Nedam. De bouwer zou op de verdiepte N31 bij Harlingen een verlies hebben geleden van 50 miljoen. Dat is nogal een overschrijding, gezien het werk in 2014 is aangenomen voor 84 miljoen. Vooral bodemvervuiling en zout kwelwater zouden de kosten flink hebben opgedreven.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Vinny » do 24 mei 2018, 20:32

Zout kwelwater vlak bij de kust. Je verwacht het ook totaal niet... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door GuteFahrt » za 02 jun 2018, 21:59

Chris schreef: ma 14 mei 2018, 14:13 Vanaf vandaag mag 100 km/h gereden worden op de N31 door Harlingen.

https://twitter.com/N31Harlingen/status ... 6500564993
Ik zag vandaag dat de Vmax van 100 ook geldt tot voorbij afrit Harlingen-Havens komende vanuit Harlingen richting Franeker/Leeuwarden. In de oude situatie was dat 120, voorbij de aansluiting 130.

In de video van Chris van begin april was de Vmax 130. Al is het maar een kort stukje, dat konden ze wat mij betreft wel zo houden.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Boerenkool » zo 03 jun 2018, 22:05

Hmm, t Ministerie snapt t niet helemaal. Als mensen zeggen ' ik wordt gek van al die snelheidswisselingen op korte afstand " bedoelen ze " ik wil geen boetes omdat ik overal op de automatische piloot 115 rijdt" of " tenminste 120 is voor mij acceptabel de rest is geneuzel"

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door GuteFahrt » vr 13 jul 2018, 20:44

Een maand geleden heeft men ter afsluiting deze video nog naar buiten gebracht met drone-beelden van de nieuwe N31 door Harlingen:

Link

Die vond ik nog wel aardig hier te delen. Het project is verder afgerond, dus kan deze draad naar Niet-autosnelwegen. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

renetje
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:27

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door renetje » zo 15 jul 2018, 11:27

leuk, mooi filmpje om te zien
het werk licht nu stil, ze zijn de restpuntjes aan het verzamelen
in september worden alle rest werkzaamheden uit gevoerd

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Chris » zo 15 jul 2018, 12:17

Mooie video inderdaad. En een mooi project, goed afgeleverd. Echt een verbetering voor Harlingen en het verkeer. :top:

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door GuteFahrt » zo 16 sep 2018, 22:00

"Update" september 2018

Zelf heb ik vandaag ook nog een rondje "after" gemaakt. Vanaf diverse locaties net buiten de stad en ook bibeko wat plaatjes geschoten. De kwaliteit is niet heel super, maar voldoende voor een impressie. Wellicht dat ik nog eens een keer een rondje maak met mijn andere camera.

100 foto's in de set: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 3489282618

Heb de locaties even genummerd, naar de chronologische volgorde van mijn fietstocht:

Afbeelding

Zie voor een selectie de spoiler:
SPOILER: TOON


1.Vanaf bovenop het Van Harinxma aquaduct (1) gezien, kijkend ri. noordoost (ri. Leeuwarden). Ofwel, vanaf het fietspad. Dat ligt erbovenop
Afbeelding

2.De Koningsbrug vanaf het fietspad gezien. Deze zal een opknapbeurt krijgen. Het lokale en langzame verkeer Harlingen-Midlum maakt nog gebruik van deze brug, er is geen parallelweg in het aquaduct aanwezig
Afbeelding

3.Vanaf de noordelijke toerit naar de Koningsbrug kijkend richting noord/oost. Ofwel, waar tot voor kort de enkelbaans N31 lag. Nu een ETW-60
Afbeelding

4.Zo is het fietspad gesitueerd
Afbeelding

5.Op de Koningsbrug. Er zijn al nieuwe slagbomen en waarschuwingslichten geplaatst. De oude slagbomen hebben het nogal te verduren gehad
Afbeelding

6.De zuidelijke toerit
Afbeelding

7.Een nooduitgang
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.Vanaf de Kanaalweg (2), kijkend ri. noordoost. 't Tankstation rechts lag voorheen aan de oprit naar de N31 ri. Leeuwarden
Afbeelding

10.Vanaf de Kanaalweg, kijkend ri. zuidwest. Blik op de centrale aansluiting Harlingen
Afbeelding

11.Moderne kunst o.i.d. op de binnenkant van de wanden van de centrale aansluiting (CA)
Afbeelding

12.Vanaf de ovonde bovenop de N31 (Almenumerweg/CA (4)), kijkend ri. noordoost
Afbeelding

13.Per ongeluk een datumstempel, maar wel leuk zoom effect. Je ziet in de verte de borden opduiken aan de andere kant van het aquaduct :) Middenin beeld het viaduct van de Kanaalweg
Afbeelding

14.De ovonde met het fietspad overdwars
Afbeelding

15.Het e.e.a. aan informatie bij de oprit ri. Leeuwarden
Afbeelding

16.Rotonde Grensweg/<-> CA (3)
Afbeelding

17.In Harlingen was Den Helder voorheen het doel richting zuiden naast Amsterdam. Nu Sneek
Afbeelding

18.Naast de ovonde is een parallelweg aangelegd voor technici om bij de KPN mast te komen die er nog staat. Tevens moet op dit hoekje de nieuwe brandweerkazerne van de stad komen. Iets met aanrijtijden...
Afbeelding

19.Verbindingsweg ovonde/CA <-> rotonde Grensweg
Afbeelding

20.Het spoorviaduct over de N31, vanaf vlakbij de zendmast (5) gezien (kijkrichting zw). Daarachter voorm. Ichthuskerk en rechts daarvan het politiebureau. Uiterst rechts de maritieme academie
Afbeelding

21.De CA vanaf hier
Afbeelding

22.RIMOB
Afbeelding

23.Vanaf de CA kijkend richting zuiden
Afbeelding

24.Bww vanaf de Almenumerweg - westkant (6)
Afbeelding

25.Sprongetje naar de Kimswerderweg (7)
Afbeelding

26.Vanaf de Kimswerderweg kijkend ri. zuiden (Zurich/Afsluitdijk). Uiterst links is die weg zelf te zien
Afbeelding

27.Met zoom, met het afstandenbord waar Amsterdam en Sneek op staan. Daarvoor nog een CADO
Afbeelding

28.Plan-Zuid wordt weer volgebouwd
Afbeelding

29.Kimswerderweg, kijkend ri. noorden. Ik sta nu zeg maar bovenop de bak. Het loopt hier wat omhoog omdat de N31 hier nog niet op -4,6 zit
Afbeelding

30.Vanaf de Kimswerderweg, kijkend ri. noorden
Afbeelding

31.Close-upje
Afbeelding

32.Vanaf de laatste locatie door mij aangedaan vandaag, viaduct Oosterparkweg (8) kijkend ri. zuiden. Ri. noorden gaat niet, het spoorviaduct belemmerd hier het zicht, dat ligt er bijna tegenaan
Afbeelding

33.Tot slot, dit ligt op het viaduct Oosterparkweg. Je zou denken aan klinkers, maar het is asfalt waar ze een klinkerpatroon in hebben aangebracht
Afbeelding








krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door mavas » zo 16 sep 2018, 22:09

Mooi! Voorheen had je bij foto 29 ook een toerit zitten. Is dat nu helemaal weg ook? En is er nog ergens een noodafritje ofzo?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door GuteFahrt » zo 16 sep 2018, 22:15

^^ Die toerit is weg, ja. Alles gaat over de CA. Al loont het voor de zuidelijke wijken misschien de moeite om via de Kimswerderweg/Harlingerweg en de Kimswerderlaan naar de N31 te rijden (richting zuiden). De toerit waar je het over hebt, lag wat dat betreft ideaal, nu moet je verder naar het noorden om erop te komen. Maar de Kimswerderweg/Harlingerweg (door natuurgebied Hogewiersterveld) is niet fijn. Drempels, versmallingen en Vmax 60. Waar zijn de tijden gebleven dat je gewoon 80 mag op een weg bubeko zonder rare fratsen. :heygrr: ;)

Noodafritten zijn er volgens mij niet. Er was ooit sprake van een innovatieve oplossing voor als je pech hebt, o.i.d. maar het is bij pechhavens gebleven. De oude afrit komende vanaf de Afsluitdijk naar de Kimswerderweg ligt er nog wel deels, maar ik heb vernomen dat men dit stukje gaat gebruiken om de ontsluiting van het plaatselijke winkelcentrum te verbeteren.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door harry » zo 16 sep 2018, 23:03

GuteFahrt schreef: zo 16 sep 2018, 22:00De kwaliteit is niet heel super
Ik vraag me af wanneer je een foto wel super vindt. Ik kan de kwaliteit van deze foto's met de best wil van de wereld niet super noemen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door GuteFahrt » zo 16 sep 2018, 23:29

^^ Spiegelreflexwerk. Dan zie je toch nog wel verschil. :top:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Schelpenpaadje » ma 17 sep 2018, 7:42

GuteFahrt schreef: zo 16 sep 2018, 22:15 Er was ooit sprake van een innovatieve oplossing voor als je pech hebt, o.i.d.
Vluchtstroken? :woop:

Mooie serie :top:

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door GuteFahrt » ma 17 sep 2018, 11:20

^^ Het was iets anders, maar ik kan het niet meer terugvinden.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

ibodejoode
stadsweg
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 15 okt 2014, 23:27
Locatie: Franeker
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door ibodejoode » ma 17 sep 2018, 18:52

Wat ik indertijd begrepen heb is dat het mogelijk zou moeten zijn dat t.p.v. de pechhavens aan de ZW ingang (bij de Plus) en de NW ingang en CADO zou komen om zowel van de Plus, als de weg bij het bedrijventerrein Oostpoort,( ingang bij aquaduct) in geval van calamiteit op beide rijbanen te komen. Stond ook op oudere ontwerptekeningen die ik gezien heb. Zal het binnenkort als ik hem zie de oud projectleider N31 Harlingen eens vragen.
GuteFahrt schreef:^^ Het was iets anders, maar ik kan het niet meer terugvinden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door GuteFahrt » ma 17 sep 2018, 18:54

^^ Dat klopt wel. Heb het gisteren met eigen ogen aanschouwd...
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Schelpenpaadje » ma 17 sep 2018, 20:21

Het is een prachtige weg geworden.
Maar blijft jammer dat die bak niet wat breder is gemaakt - de A31 is vlakbij en dit stuk N31 is een stuk korter dan Leeuwarden-Drachten.
En als je dan toch een aquaduct bouwt, leid er dan ook meteen een parallelweg doorheen. Nu zitten ze daar nog tot in de oneindigheid met die brug opgescheept.
Zo blijft er altijd wel wat te klagen :mrgreen:

renetje
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:27

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door renetje » di 18 sep 2018, 8:05

ibodejoode schreef: ma 17 sep 2018, 18:52 Wat ik indertijd begrepen heb is dat het mogelijk zou moeten zijn dat t.p.v. de pechhavens aan de ZW ingang (bij de Plus) en de NW ingang en CADO zou komen om zowel van de Plus, als de weg bij het bedrijventerrein Oostpoort,( ingang bij aquaduct) in geval van calamiteit op beide rijbanen te komen. Stond ook op oudere ontwerptekeningen die ik gezien heb. Zal het binnenkort als ik hem zie de oud projectleider N31 Harlingen eens vragen.
GuteFahrt schreef:^^ Het was iets anders, maar ik kan het niet meer terugvinden.
er liggen paden van plastic matten met grond eroverheen
daaronder korrel en een dun laagje zand
de paden liggen waar de ijzeren landbouw hekken staan (calamiteit doorsteeken)
er licht ook een pad hiervan rond de tunnelbak aan de centrale as kant

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Jackbauer1350 » di 18 sep 2018, 22:27

GuteFahrt schreef: zo 16 sep 2018, 22:00
Zie voor een selectie de spoiler:
SPOILER: TOON


1.Vanaf bovenop het Van Harinxma aquaduct (1) gezien, kijkend ri. noordoost (ri. Leeuwarden). Ofwel, vanaf het fietspad. Dat ligt erbovenop
Afbeelding

2.De Koningsbrug vanaf het fietspad gezien. Deze zal een opknapbeurt krijgen. Het lokale en langzame verkeer Harlingen-Midlum maakt nog gebruik van deze brug, er is geen parallelweg in het aquaduct aanwezig
Afbeelding

3.Vanaf de noordelijke toerit naar de Koningsbrug kijkend richting noord/oost. Ofwel, waar tot voor kort de enkelbaans N31 lag. Nu een ETW-60
Afbeelding

4.Zo is het fietspad gesitueerd
Afbeelding

5.Op de Koningsbrug. Er zijn al nieuwe slagbomen en waarschuwingslichten geplaatst. De oude slagbomen hebben het nogal te verduren gehad
Afbeelding

6.De zuidelijke toerit
Afbeelding

7.Een nooduitgang
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.Vanaf de Kanaalweg (2), kijkend ri. noordoost. 't Tankstation rechts lag voorheen aan de oprit naar de N31 ri. Leeuwarden
Afbeelding

10.Vanaf de Kanaalweg, kijkend ri. zuidwest. Blik op de centrale aansluiting Harlingen
Afbeelding

11.Moderne kunst o.i.d. op de binnenkant van de wanden van de centrale aansluiting (CA)
Afbeelding

12.Vanaf de ovonde bovenop de N31 (Almenumerweg/CA (4)), kijkend ri. noordoost
Afbeelding

13.Per ongeluk een datumstempel, maar wel leuk zoom effect. Je ziet in de verte de borden opduiken aan de andere kant van het aquaduct :) Middenin beeld het viaduct van de Kanaalweg
Afbeelding

14.De ovonde met het fietspad overdwars
Afbeelding

15.Het e.e.a. aan informatie bij de oprit ri. Leeuwarden
Afbeelding

16.Rotonde Grensweg/<-> CA (3)
Afbeelding

17.In Harlingen was Den Helder voorheen het doel richting zuiden naast Amsterdam. Nu Sneek
Afbeelding

18.Naast de ovonde is een parallelweg aangelegd voor technici om bij de KPN mast te komen die er nog staat. Tevens moet op dit hoekje de nieuwe brandweerkazerne van de stad komen. Iets met aanrijtijden...
Afbeelding

19.Verbindingsweg ovonde/CA <-> rotonde Grensweg
Afbeelding

20.Het spoorviaduct over de N31, vanaf vlakbij de zendmast (5) gezien (kijkrichting zw). Daarachter voorm. Ichthuskerk en rechts daarvan het politiebureau. Uiterst rechts de maritieme academie
Afbeelding

21.De CA vanaf hier
Afbeelding

22.RIMOB
Afbeelding

23.Vanaf de CA kijkend richting zuiden
Afbeelding

24.Bww vanaf de Almenumerweg - westkant (6)
Afbeelding

25.Sprongetje naar de Kimswerderweg (7)
Afbeelding

26.Vanaf de Kimswerderweg kijkend ri. zuiden (Zurich/Afsluitdijk). Uiterst links is die weg zelf te zien
Afbeelding

27.Met zoom, met het afstandenbord waar Amsterdam en Sneek op staan. Daarvoor nog een CADO
Afbeelding

28.Plan-Zuid wordt weer volgebouwd
Afbeelding

29.Kimswerderweg, kijkend ri. noorden. Ik sta nu zeg maar bovenop de bak. Het loopt hier wat omhoog omdat de N31 hier nog niet op -4,6 zit
Afbeelding

30.Vanaf de Kimswerderweg, kijkend ri. noorden
Afbeelding

31.Close-upje
Afbeelding

32.Vanaf de laatste locatie door mij aangedaan vandaag, viaduct Oosterparkweg (8) kijkend ri. zuiden. Ri. noorden gaat niet, het spoorviaduct belemmerd hier het zicht, dat ligt er bijna tegenaan
Afbeelding

33.Tot slot, dit ligt op het viaduct Oosterparkweg. Je zou denken aan klinkers, maar het is asfalt waar ze een klinkerpatroon in hebben aangebracht
Afbeelding








Mooie fotoserie. :top:

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Schelpenpaadje » wo 26 sep 2018, 23:27

Midlum zou graag via de Koningsbrug naar het centrum van Harlingen willen rijden. Sinds de opening van de verdiepte N31 is de oude route alleen nog toegankelijk voor langzaam- en landbouwverkeer. De route door de nieuwe N31 is een stuk langer. De verkeerswethouder gaat niet mee in de wens van het dorp, sluipverkeer zou teveel overlast geven.

Bron: LC.

Volgens mij zzou al het met de overlast van sluipverkeer voor Midlum wel meevallen. De route tussen de Koningsbrug en de N390 zou buiten het dorp omlopen.

Tegelijk lijken de klachten van het dorp over de langere route naar het centrum van Harlingen ook wat overtrokken. De route via de Harlingerstraatweg westelijk van het dorp ofwel via de N390 is (en was) afhankelijk van waar je moet zijn korter dan over de N31.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door GuteFahrt » do 27 sep 2018, 1:03

Schelpenpaadje schreef: wo 26 sep 2018, 23:27
Volgens mij zzou al het met de overlast van sluipverkeer voor Midlum wel meevallen. De route tussen de Koningsbrug en de N390 zou buiten het dorp omlopen.
Die loopt inderdaad langs het dorp, i.p.v. erdoor. Je zou zeggen dat dit überhaupt meevalt, ook voor oost-west-verkeer omdat de N390 er ligt, maar desondanks vond men het nodig om menig mega bloempot te plaatsen in dat dorp om de snelheid te verminderen, het zicht te belemmeren, slalommen afdwingen en wat niet al om menig weggebruiker te irriteren.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Vinny » do 27 sep 2018, 8:22

Sluipverkeer is een beetje onzin. Er staan vrijwel nooit files op de N31...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Schelpenpaadje » do 27 sep 2018, 10:15

Misschien wordt gedacht aan verkeer van buiten Midlum (vanuit de richtingen A31/Herbaijum/Sexbierum) richting de Kanaalweg en/of Grensweg en bestemmingen die daarlangs korter zijn. Die bestemmingen zou je beter kunnen bedienen via de centrale aansluiting door een kortere verbinding tussen de centrale aansluiting en de Kanaalweg. Misschien zit dat nog wel in de pijplijn als onderdeel van de inrichting van het Spaansenterrein.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door GuteFahrt » do 27 sep 2018, 10:28

Je loopt ondanks het feit dat het korter is wel nog altijd het risico voor de brug te moeten wachten. Ook dat zal de aantrekkelijkheid van zo'n route wel wat temperen...
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door GuteFahrt » do 27 sep 2018, 16:50

Deze bordencombinatie staat nu op het uiteinde van de Kanaalweg:

Afbeelding

Recht vooruit zijn wat boothuizen gebouwd, daar mag je nog met de auto komen. Daarna moet u de tractor voor laten gaan. :mrgreen:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door GuteFahrt » ma 17 dec 2018, 13:50

Laatst heeft er een kleine aanpassing plaatsgehad op het viaduct Oosterparkweg boven de N31 in het hart van Harlingen. Er zijn waterdruppels geplaatst als kunst wat past in het "zee thema" van inpassing en affiniteit met het wad. Puntjes op de i zogezegd. Maar waarom?

Volgens de Harlinger Courant omdat er volwassenen waren die hun kroost eroverheen lieten lopen....

Dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Nu kom ik daar geregeld langs, maar heb dat zelf nooit zien gebeuren. Wanneer het verhaal klopt, bizar..... :?
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op ma 17 dec 2018, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N031] 2x2 autoweg en Aquaduct Harlingen

Bericht door Schelpenpaadje » ma 17 dec 2018, 13:59

Want als je struikelsteentjes op zo'n rand maakt vallen de kinderen naar beneden en daarna doen ze het niet meer? :facepalm:

Het lijken mij eerder zeepokken dan waterdruppels. Wat binnen het thema alleen maar beter is.

Plaats reactie